ترتیب ارایه اطلاعات ۳ اصل اساسی:بر اساس اصل «قدیم-جدید»، جملات باید با چیزی که قبلاً ذکر شده است، یا برای خواننده آشنا است، قبل از معرفی اطلاعات جدید شروع شوند. این ترتیب باعث می شود خوانندگان راحت تر ببینند که چگونه هر بخش از اطلاعات جدید با آنچه قبلاً می دانند مطابقت دارد.
هدف نویسنده باید ایجاد تمرکز در متن باشد. ایجاد تمرکز مستلزم آن است که نویسنده دو چیز را در نظر داشته باشند. در ابتدا، باید با انتخاب موضوعات مناسب تعیین کنند که متن "درباره" چیست. ثانیاً، باید از استراتژی هایی استفاده کنند تا موضوع متن "در کانون توجه" بماند، زیرا متن از جمله ای به جمله دیگر توسعه می یابد.
به نمونه های زیر توجه کنید
هدف نویسنده باید ایجاد تمرکز در متن باشد. ایجاد تمرکز مستلزم آن است که نویسنده دو چیز را در نظر داشته باشند. در ابتدا، باید با انتخاب موضوعات مناسب تعیین کنند که متن "درباره" چیست. ثانیاً، باید از استراتژی هایی استفاده کنند تا موضوع متن "در کانون توجه" بماند، زیرا متن از جمله ای به جمله دیگر توسعه می یابد.
به نمونه های زیر توجه کنید
۱۹:۰۲
۱۹:۰۵
۱۹:۰۵
۱۹:۰۷
۱۵:۱۷
تمرین: در پاراگراف های زیر که بخشی از یک مقاله اصیل هستند، اطلاع کهنه و نو (Given-New) را مشخص کنید. 
۴:۳۶
۴:۳۶
۴:۳۷
موفق باشید.
۴:۴۹
موفق باشید
۴:۵۱
تمرین: در کدام یک از موارد زیر اصل کهنه - نو یا قدیم - جدید رعایت شده است؟ 
۱۷:۲۶
۱۷:۲۷
۱۷:۲۷
۱۷:۲۸
۱۷:۲۸
۱۷:۲۸
بازارسال شده از تبلت
۱۱:۳۳
۹:۰۹
بازارسال شده از MV
بازارسال شده از MV
۵:۵۰