۲۱:۲۱
1_15858109917.mp3
۳۸:۰۶-۲۶.۱۸ مگابایت
۲۱:۲۴
۶:۳۲
وهب نصرانی که از شهدای کربلاست و یک جوان نصرانی تازه داماد بود که در راه کربلا امام حسین علیه السّلام را دید و به حضرت دل باخت و با همسر و مادرش به حضرت پیوست، با کارش حضرت عیسی علیه السّلام را رو سفید کرد و به همهی مسیحیان عالم آبرو داد. من همهی مسیحیها را به اعتبار او زیبا میبینم.
مرحوم حاج اسماعیل دولابی
کتاب مصباح الهدی تألیف استاد مهدی طیّب
تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
مرحوم حاج اسماعیل دولابی
کتاب مصباح الهدی تألیف استاد مهدی طیّب
تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
۹:۰۰
۱۷:۲۵
حضرت عیسی علیه السّلام فرمود:
لَن یَلِجَ مَلَکُوتَ السَّمواتِ مَن لَم یُولَد مَرَّتَینِکسی که دوبار متولّد نشده است هرگز به ملکوت آسمانها داخل نمیشود؛ یک تولّد از رحم مادر و یک تولّد از رحم طبیعت.
پیامبر ما صلّی الله علیه و آله و سلّم هم فرمود:
مُوتُوا قَبلَ اَن تَمُوتُوا قبل از اینکه با فرا رسیدن فوت، اضطراراً به موت نائل شوید، به اختیار خود تن به موت بدهید.
هر دو سخن اشاره به یک حقیقت است.
مصباح الهدي ص٩٤#موت_و_فنا #حضرت_عیسی
تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
لَن یَلِجَ مَلَکُوتَ السَّمواتِ مَن لَم یُولَد مَرَّتَینِکسی که دوبار متولّد نشده است هرگز به ملکوت آسمانها داخل نمیشود؛ یک تولّد از رحم مادر و یک تولّد از رحم طبیعت.
پیامبر ما صلّی الله علیه و آله و سلّم هم فرمود:
مُوتُوا قَبلَ اَن تَمُوتُوا قبل از اینکه با فرا رسیدن فوت، اضطراراً به موت نائل شوید، به اختیار خود تن به موت بدهید.
هر دو سخن اشاره به یک حقیقت است.
مصباح الهدي ص٩٤#موت_و_فنا #حضرت_عیسی
تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
۲۱:۳۳
۶:۳۰
حضرت عیسی علیهالسّلام و یارانش بعد از طی مسافت زیادی به مقصد رسیدند. #حضرت_عیسی علیهالسّلام آب آوردند که پای یارانشان را بشویند. همه عرض کردند: یا روحالله ما چگونه بنشینیم که شما پای ما را بشویید؟ شما باید بنشینید تا ما پای شما را بشوییم.
حضرت علیه السّلام فرمود: این کار که انسان پای دوستش را بشوید، کار خوبی است یا بد؟ عرض کردند: کار خوبی است. فرمود: من به کار خوب اولی هستم یا شما؟ عرض کردند: شما. فرمود: پس بنشینید تا پایتان را بشویم.
#مصباح_الهدی #اخلاق ص٣٦٧
تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
حضرت علیه السّلام فرمود: این کار که انسان پای دوستش را بشوید، کار خوبی است یا بد؟ عرض کردند: کار خوبی است. فرمود: من به کار خوب اولی هستم یا شما؟ عرض کردند: شما. فرمود: پس بنشینید تا پایتان را بشویم.
#مصباح_الهدی #اخلاق ص٣٦٧
تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
۶:۳۹
۱۵:۲۷
4_6005927708033292465.mp3
۰۵:۲۹-۵.۰۵ مگابایت
۱۵:۲۸
۱۹:۴۵
۱۱:۴۷
بازارسال شده از اهل ولاء
صلوات در شب و روز جمعه
️ امام صادق علیه السّلام فرمودهاند:
از شامگاه پنجشنبه و شبِ جمعه، فرشتگانی با قلمهایی از طلا و لوحهایی از نقره، از آسمان به سوی زمین میآیند و تا غروب روز جمعه هیچ عملی را جز صلوات بر محمّد و آل محمّد علیهم السّلام نمینویسند.
شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۴۲۴
#مراقبات_شب_جمعه #مراقبات_روز_جمعه
تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
️ امام صادق علیه السّلام فرمودهاند:
از شامگاه پنجشنبه و شبِ جمعه، فرشتگانی با قلمهایی از طلا و لوحهایی از نقره، از آسمان به سوی زمین میآیند و تا غروب روز جمعه هیچ عملی را جز صلوات بر محمّد و آل محمّد علیهم السّلام نمینویسند.
شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۴۲۴
#مراقبات_شب_جمعه #مراقبات_روز_جمعه
تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
۱۳:۴۷
بازارسال شده از اهل ولاء
۱۳:۴۷
۱۳:۵۰
بهموجب آيات نخستين سورهی مريم، وقتی به حضرت زكريّا بشارت فرزند داده میشود، ایشان نشانهای میخواهند. گفته میشود: نشانهی تو، اين است كه سه شب، با مردم سخن نمیگويی.
نکتهای که در این آیه، شایان توجّه و تدبّر است، این است که قبل از اينكه انسان به تولّد روحانی برسد و يحيای قلبش متولّد شود، يعنی به حيات قلبی نائل شود، میبايست سه شب سكوت كند. حال، اینکه چرا فرموده است سه شب سکوت کن و نفرموده سه روز، بدین سبب است که پیش از تولّد روحانی و باطنی، انسان در شب زندگی میكند و در تاريكی است. وقتی آن تولّد اتّفاق افتاد، روز، آغاز میشود و فجر طالع میگردد. بنابراين، برای اينكه اين تولّد اتّفاق بيفتد، سه شب، سكوت لازم است.
از آیات بعدی همین سوره که مربوط به ماجرای تولد حضرت عیسیبنمریم است، استفاده میشود که وقتی عیسای دل متولّد دل شد، باز هم بايد سكوت كرد. خداوند به حضرت مریم فرمود: اگر به تو گفتند اين بچّه از كجا آمده است، سكوت كن. با ایما و اشاره] بگو من روزهی سكوت گرفتهام و امروز با احدی از انسانها سخن نمیگویم. اين نشان میدهد كه بعد از تولّد قلب هم، باز بايد سكوت كرد. اگر سكوت كنی، طفل دلت به سخن میآيد و عيسای قلب، زبان باز میكند.
پس بعد از اينكه انسان به تولّد روحانی نائل شد، جنبهی نفسانی، شخصی و بشری او، همچنان بايد سكوت را حفظ كند. دل اوست که باید سخن بگوید. سخن دل است که اگر به زبان جاری شود، میتواند مرده زنده کند. همهی معجزاتی که راجعبه عیسیبنمریم علی نبیّنا و آله و علیهالسّلام نقل شده، از آن باطن ظهور خواهد کرد.
حرف اگر جنبهی بشری و نفسانی داشته باشد، چندان تاثیر ندارد؛ امّا اگر باطن و قلب زبان گشود، آن حرف زنده میکند؛ آن نفَس، نفَس رحمانی است؛ نفَس حق است و زنده میکند. در گِلی که به شکل پرنده درآورده، میدمد، و آن را به پرندهای زنده مبدّل میکند.
انسان قبل از اینکه نفَس یک انسان الهی به او بخورد و او را زنده کند، به گِلی میماند که به شکل انسان درآوردهاند. شکل انسان دارد؛ امّا هنوز انسان نیست. برای اینکه انسان شود، باید نفس یک مرد حق به او بخورد. او بدمد. آنگاه دل به یک موجود پروازکننده به آسمان معنا مبدّل میشود.آن نفَس است که زنده میکند؛ والّا حتّی یک انسان اهل باطن که به تولّد باطنی رسیده هم اگر فارغ از جنبههای باطنی، فیالمثل براساس معلومات و افکار خودش حرف بزند، آن تاثیر حیاتبخش را ندارد. با سخن او به معلومات افراد اضافه میشود، امّا زنده نمیشوند. لکن وقتی جنبهی بشری او ساکت شد و عیسای دلش زبان گشود، نفَس آن عیسی، مرده زنده میکند. چنانکه عیسی فرمود: من به اذن خدا، مرده را زنده میکنم. انسانها وقتی هنوز فقط در جنبهی بشری و طبیعی و نفسانی متوقّفند، مردهاند، زنده نیستند؛ «امواتٌ غَیرُ اَحیاءٌ»: وقتی نفَس عیسوی به آنها بخورد، زنده میشوند.
پس در هر دو مرحله سکوت لازم است. هم برای اینکه یحیای دل متولّد شود و هم پس از تولّد عیسای دل، تا دل سخن بگوید. تا قلب حرف بزند و ذاکر شود. ولو خلق صدای قلب را از زبان او میشنوند، امّا این دل است که دارد سخن میگوید. زبان و دهان مجرای کلام است. والّا در جنبهی نفسانی و بشری، او حرف ندارد و در سکوت است. صدایی که از او شنیده میشود، صدای دل اوست و سخن کز دل برآید، لاجرم بر دل نشیند. لذا آن حرف به دلها مینشیند، اثر میکند، حیات میبخشد و زنده میکند.
اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
[تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
نکتهای که در این آیه، شایان توجّه و تدبّر است، این است که قبل از اينكه انسان به تولّد روحانی برسد و يحيای قلبش متولّد شود، يعنی به حيات قلبی نائل شود، میبايست سه شب سكوت كند. حال، اینکه چرا فرموده است سه شب سکوت کن و نفرموده سه روز، بدین سبب است که پیش از تولّد روحانی و باطنی، انسان در شب زندگی میكند و در تاريكی است. وقتی آن تولّد اتّفاق افتاد، روز، آغاز میشود و فجر طالع میگردد. بنابراين، برای اينكه اين تولّد اتّفاق بيفتد، سه شب، سكوت لازم است.
از آیات بعدی همین سوره که مربوط به ماجرای تولد حضرت عیسیبنمریم است، استفاده میشود که وقتی عیسای دل متولّد دل شد، باز هم بايد سكوت كرد. خداوند به حضرت مریم فرمود: اگر به تو گفتند اين بچّه از كجا آمده است، سكوت كن. با ایما و اشاره] بگو من روزهی سكوت گرفتهام و امروز با احدی از انسانها سخن نمیگویم. اين نشان میدهد كه بعد از تولّد قلب هم، باز بايد سكوت كرد. اگر سكوت كنی، طفل دلت به سخن میآيد و عيسای قلب، زبان باز میكند.
پس بعد از اينكه انسان به تولّد روحانی نائل شد، جنبهی نفسانی، شخصی و بشری او، همچنان بايد سكوت را حفظ كند. دل اوست که باید سخن بگوید. سخن دل است که اگر به زبان جاری شود، میتواند مرده زنده کند. همهی معجزاتی که راجعبه عیسیبنمریم علی نبیّنا و آله و علیهالسّلام نقل شده، از آن باطن ظهور خواهد کرد.
حرف اگر جنبهی بشری و نفسانی داشته باشد، چندان تاثیر ندارد؛ امّا اگر باطن و قلب زبان گشود، آن حرف زنده میکند؛ آن نفَس، نفَس رحمانی است؛ نفَس حق است و زنده میکند. در گِلی که به شکل پرنده درآورده، میدمد، و آن را به پرندهای زنده مبدّل میکند.
انسان قبل از اینکه نفَس یک انسان الهی به او بخورد و او را زنده کند، به گِلی میماند که به شکل انسان درآوردهاند. شکل انسان دارد؛ امّا هنوز انسان نیست. برای اینکه انسان شود، باید نفس یک مرد حق به او بخورد. او بدمد. آنگاه دل به یک موجود پروازکننده به آسمان معنا مبدّل میشود.آن نفَس است که زنده میکند؛ والّا حتّی یک انسان اهل باطن که به تولّد باطنی رسیده هم اگر فارغ از جنبههای باطنی، فیالمثل براساس معلومات و افکار خودش حرف بزند، آن تاثیر حیاتبخش را ندارد. با سخن او به معلومات افراد اضافه میشود، امّا زنده نمیشوند. لکن وقتی جنبهی بشری او ساکت شد و عیسای دلش زبان گشود، نفَس آن عیسی، مرده زنده میکند. چنانکه عیسی فرمود: من به اذن خدا، مرده را زنده میکنم. انسانها وقتی هنوز فقط در جنبهی بشری و طبیعی و نفسانی متوقّفند، مردهاند، زنده نیستند؛ «امواتٌ غَیرُ اَحیاءٌ»: وقتی نفَس عیسوی به آنها بخورد، زنده میشوند.
پس در هر دو مرحله سکوت لازم است. هم برای اینکه یحیای دل متولّد شود و هم پس از تولّد عیسای دل، تا دل سخن بگوید. تا قلب حرف بزند و ذاکر شود. ولو خلق صدای قلب را از زبان او میشنوند، امّا این دل است که دارد سخن میگوید. زبان و دهان مجرای کلام است. والّا در جنبهی نفسانی و بشری، او حرف ندارد و در سکوت است. صدایی که از او شنیده میشود، صدای دل اوست و سخن کز دل برآید، لاجرم بر دل نشیند. لذا آن حرف به دلها مینشیند، اثر میکند، حیات میبخشد و زنده میکند.
اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
[تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
۶:۳۶
بازارسال شده از اهل ولاء
نماز دو ركعتی روز جمعه
که تا جمعه آینده فتنه و بلائی نرسد
هر كه در روز جـمعه، بعد از نماز ظهر، دو ركعت نماز كند و بخواند در هر ركعت:
سوره «حمد» ۱ بارسوره «توحید» ۷ بار
و بعد از نماز بگويد :
️ اَللَّـهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ اَهْلِ الْجَنَّةِ الَّتی حَشْوُهَا الْبَرَكةُ وَعُمّارُهَا الْمَلائِكَةُ مَعَ نَبِيِّنا مُحَمَّد صَلَّی اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَاَبينا اِبراهيمَ عَلَيْهِ السَّلام
خدايا! مرا از اهل بهشت قرار ده، كه درونش همه بركت است و کارکنانش همه فرشتگان هستند، در كنار پيامبر ما حضرت محمّد که درود فرستد خدا بر او و آلش و با پدر ما حضرت ابراهيم عليه السّلام.
تا جمعه ديگر فتنه و بلائی به او نرسد و حقّ تعالی جمع كند ميان او و حضرت محمّد صلّی اللهُ عليه وآله و سلّم و حضرت ابراهيم عليه السّلام.
علّامه مجلسی فرموده كه اگر اين دعا را غير سيّد بخواند بجای "وَاَبينا"، "وَاَبيهِ" بگويد.
منابع: مَفاتیحالجِنان، شیخ عباس قمی مِصباحالمُتَهَجِّد، شيخ طوسی
#مراقبات_روز_جمعه
تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
که تا جمعه آینده فتنه و بلائی نرسد
هر كه در روز جـمعه، بعد از نماز ظهر، دو ركعت نماز كند و بخواند در هر ركعت:
سوره «حمد» ۱ بارسوره «توحید» ۷ بار
و بعد از نماز بگويد :
️ اَللَّـهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ اَهْلِ الْجَنَّةِ الَّتی حَشْوُهَا الْبَرَكةُ وَعُمّارُهَا الْمَلائِكَةُ مَعَ نَبِيِّنا مُحَمَّد صَلَّی اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَاَبينا اِبراهيمَ عَلَيْهِ السَّلام
خدايا! مرا از اهل بهشت قرار ده، كه درونش همه بركت است و کارکنانش همه فرشتگان هستند، در كنار پيامبر ما حضرت محمّد که درود فرستد خدا بر او و آلش و با پدر ما حضرت ابراهيم عليه السّلام.
تا جمعه ديگر فتنه و بلائی به او نرسد و حقّ تعالی جمع كند ميان او و حضرت محمّد صلّی اللهُ عليه وآله و سلّم و حضرت ابراهيم عليه السّلام.
علّامه مجلسی فرموده كه اگر اين دعا را غير سيّد بخواند بجای "وَاَبينا"، "وَاَبيهِ" بگويد.
منابع: مَفاتیحالجِنان، شیخ عباس قمی مِصباحالمُتَهَجِّد، شيخ طوسی
#مراقبات_روز_جمعه
تلگرام | ایتا | بله | آپارات | سایت | اینستاگرام | عرفان ناب
۸:۰۹
بازارسال شده از اهل ولاء
صلوات ابوالحسن ضرّاب اصفهانی
هرگز این صلوات را در عصر جمعه ترک نکنید
صلواتى كه به ابوالحسن ضرّاب اصفهانى منسوب است و شيخ طوسى و سيّد ابن طاووس آن را در اعمال عصر روز جمعه آوردهاند.
سيّد ابن طاووس فرموده:
اين صلوات مروی از مولای ما حضرت مهدی صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ است و اگر ترک كردی تعقيب عصر روز جمعه را به جهت عذری، پس ترك مكن اين صلوات را هرگز، به جهت امری كه مُطَّلِع كرده ما را خداوند جَلَّ جَلالُه به آن.
شيخ طوسى در مصباح فرموده:
اين صلوات مروی از حضرت صاحب الزّمان عليه السّلام است كه بيرون آمده به سوی ابوالحسن ضَرّاب اصفهانی به مكّه.
️ بسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفَى فِي الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِيءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَى لِلشَّفَاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ اللّهِ، اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَ عَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَ أَفْلِجْ حُجَّتَهُ، وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَ .....
برای خواندن متن کامل صلوات به مفاتیح الجنان، قسمت اعمال روز جمعه مراجعه فرمایید.
#مراقبات_روز_جمعه
http://t.me/ahlevela_channel eitaa.com/ahlevela_channel ble.ir/ahlevelaa aparat.com/ahle_vela
هرگز این صلوات را در عصر جمعه ترک نکنید
صلواتى كه به ابوالحسن ضرّاب اصفهانى منسوب است و شيخ طوسى و سيّد ابن طاووس آن را در اعمال عصر روز جمعه آوردهاند.
سيّد ابن طاووس فرموده:
اين صلوات مروی از مولای ما حضرت مهدی صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ است و اگر ترک كردی تعقيب عصر روز جمعه را به جهت عذری، پس ترك مكن اين صلوات را هرگز، به جهت امری كه مُطَّلِع كرده ما را خداوند جَلَّ جَلالُه به آن.
شيخ طوسى در مصباح فرموده:
اين صلوات مروی از حضرت صاحب الزّمان عليه السّلام است كه بيرون آمده به سوی ابوالحسن ضَرّاب اصفهانی به مكّه.
️ بسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفَى فِي الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِيءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَى لِلشَّفَاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ اللّهِ، اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَ عَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَ أَفْلِجْ حُجَّتَهُ، وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَ .....
برای خواندن متن کامل صلوات به مفاتیح الجنان، قسمت اعمال روز جمعه مراجعه فرمایید.
#مراقبات_روز_جمعه
http://t.me/ahlevela_channel eitaa.com/ahlevela_channel ble.ir/ahlevelaa aparat.com/ahle_vela
۱۲:۴۹
۱۶:۰۶
4_6012509169888793858.mp3
۳۹:۳۱-۲۷.۱۵ مگابایت
۱۶:۰۶