عکس پروفایل بافتارب

بافتار

۱,۱۹۱عضو
عکس پروفایل بافتارب
۱.۲هزار عضو

بافتار

undefinedundefinedundefinedundefinedبافتار، جستاری در دنیای هنراینجا از «صحنه» و «پشت صحنه» هنر حرف می‌زنیم.
ارتباط با ما@admin_baftar
پیج اینستاگرام بافتار:https://instagram.com/baftar_resane?igshid=YmMyMTA2M2Y=

۱۴ آبان

4_5854748707504789152.mp3

۰۴:۳۱-۱۰.۳۶ مگابایت
undefined سرود «پایان شیطان»
نغمه‌پرداز | غلام‌رضا میرزادهسازآرا | محمد ملکی‌اصلترانه‌سرا |محمد شکری‌فردخوانندگان | اسفندیار قره‌باغی و گروه هم‌سرایان
undefinedرسانه بافتارundefinedhttp://ble.ir/baftar_resane

۱۱:۴۵

4_5854748707504789153.Mp3

۰۳:۱۰-۱.۴۵ مگابایت
undefined سرود «طرحی از تائیس»
آهنگ‌ساز | محمدرضا عقیلیسراینده | محمدعلی معلم دامغانیخوانندگان | اسفندیار قره‌باغی و گروه هم‌سرایان
undefinedرسانه بافتارundefinedhttp://ble.ir/baftar_resane

۱۱:۴۵

thumnail

۱۶:۰۹

thumnail

۱۶:۰۹

thumnail
لبنان‌گردی روی دور تند نقد مجموعه مستند «طهران بیروت»
«طهران بیروت» یکی از مستندهای این روزها درباره جبهه لبنان است؛ اثری به‌ کارگردانی مشترک سید علی صدری‌نیا و محسن اردستانی که مجاهدانه، به لبنانِ زیر آتش سفر کرده‌اند تا روایت‌هایی از این کشور تهیه کنند.در این یادداشت، به ارزیابی «طهران بیروت» پرداخته‌ایم تا ببینیم این مجموعه چه تصویری از جنگ و مجاهدانش خلق کرده است.مجموعه‌مستند «طهران بیروت» این‌ روزها از شبکه سه سیما در حال پخش است.
undefinedرسانه بافتارundefinedhttp://ble.ir/baftar_resane

۱۶:۰۹

thumnail

۱۶:۰۹

thumnail

۱۶:۰۹

thumnail

۱۶:۰۹

thumnail

۱۶:۰۹

thumnail

۱۶:۰۹

۱۵ آبان

thumnail

۱۷:۳۷

thumnail

۱۷:۳۷

thumnail

۱۷:۳۷

thumnail

۱۷:۳۷

thumnail

۱۷:۳۷

thumnail

۱۷:۳۷

thumnail
رنگ‌آمیزی‌ غمکودکان فلسطینی در آثار «أمیرة الطناني»
محروم کردن کبوتر از آسمان و پرواز، شبیه دریغ کردن گل از آب را می‌ماند. کدام گلی است که بی‌آب توان زنده ماندن داشته باشد؟ حکایت کودکان غزه، حکایت همین کبوتر‌هاست؛ کودکانی که باید سرگرم بازی و غرق شدن در رؤیاهای شیرینشان باشند، حالا اسیر صیادی شده‌اند که لبخندشان را به یغما برده است. آثار فلسطینی «أمیرةالطناني» این زن گرافیست مصری درصدد پر کردن جای خالی شادی و به حاشیه راندن غم‌هاست. او با استفاده از رنگ‌ها به نحو اغراق‌آمیز، می‌خواهد رنگ غم و رنج را بکاهد. آن‌قدر در صحنه‌های غزه، غم و درد پررنگ و قدرتمند است که طنانی می‌خواهد با مبالغه در رنگ‌آمیزی‌های تیز و گرم،‌ تلطیف و قابل تحملش کند.‌ کودکان آثار او غالباً لباس‌ رنگی و شاد بر تن دارند. نه‌فقط کودکان که در فضای کلی اثر نیز، شاهد استفاده از رنگ‌های شاد و گرم هستیم. اما باز در میان این همه رنگ، سر و دست‌های زخمی باند‌پیچی شده با آن صورت‌های غمگین و چشم‌های گریان، همه چیز را به هم می‌ریزد. البته توجه مستمر او به کودکان، حال‌و‌هوای اثر او را به دنیای کودکانه نزدیک می‌کند و همین، در استفاده از این رنگ‌ها بی‌تاثیر نبوده است. أمیرةالطناني در آثارش از نماد‌های سنتی فلسطین مانند چفیه، زیتون، کبوتر، پرتقال و حتی هندوانه استفاده بسیاری می‌کند. او این نماد‌ها را به صورت اغراق‌آمیز و به شکلی بزرگ‌تر از حد معمول و در قامت یک انسان در طراحی‌هایش حاضر می‌کند، انگار که هرکدام از این نمادها نشان از بزرگی فلسطین دارد. به‌عنوان مثال در یکی از آثار، بچه‌هایی با سرهای زخمی می‌بینیم که با قابلمه‌های خالی در دست، تکیه به پرتقال‌های بزرگی زده‌اند و منتظر غذا نشسته‌اند. در پس‌زمینه، کوفیه فلسطینی کشیده شده تا نشان ‌دهد بچه‌های فلسطینی با اینکه در سرزمین پرتقال زندگی می‌کنند اما در قحطی و گرسنگی به سر می‌برند. یا کبوتر‌های بزرگی که نمادی از پروازند، با سیم‌خاردار پرهایشان بسته شده و پرواز را از آن‌ها گرفته‌اند. غالب این تصاویری که از کودکان در آثار او وجود دارد از عکس‌ها و صحنه‌های واقعی الهام گرفته شده مانند کودکی که بچه‌گربه‌ای را از زیر آوار نجات داده یا کودکانی که در صف غذا منتظر ایستاده‌اند؛ اما او با رنگ‌ها و اغراق‌هایی که در اشیاءِ اطراف کودکان به‌وجود آورده، به آن‌ها روح داده و به نوعی فضای امیدوارانه‌ای را با این رنگ‌ها خواسته به مخاطب منتقل کند. در این فرسته، منتخبی از آثار أمیرةالطناني هنرمند مصری را باهم می‌بینیم.
undefinedرسانه بافتارundefinedhttp://ble.ir/baftar_resan

۱۷:۳۷

thumnail

۱۷:۳۷

thumnail

۱۷:۳۷

thumnail

۱۷:۳۷