کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
undefined undefined#از_منظر_فرمانده بخش پنجم) مدیریت تحول علوم انسانی ۵-۲) نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی undefinedundefinedما باید در زمینه‌ی علوم انسانی یک کار اساسی بکنیم و این حرف، حرفی نیست که امروز به ذهن کسی رسیده باشد؛ نه، این حرف سال‌هاست که گفته شده و باید تحقق پیدا کند. چه کسانی باید این کار را بکنند؟ این مجموعه‌ی حاضر و همان مجموعه‌ای که ما ان‌شاءالله پیش خدای متعال با آنها احتجاج خواهیم کرد و امیدواریم که از عهده‌ی احتجاج هم بربیایند؛ اگر خدای متعال سؤال کرد. undefined بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۸۴/۱۰/۱۳ undefined @eslamiravan_shakeleh
Photo Message
thumbnail
undefined#از_منظر_فرماندهبخش پنجم) مدیریت تحول علوم انسانی ۵-۳) لزوم هم‌افرایی شورای عالی و فعالیت‌های خود‌جوش
undefinedundefined حقیقتاً ما نیازمند آن هستیم که یک تحوّل بنیادین در علوم انسانى در کشور به‌وجود بیاید. این به معناى این نیست که ما از کار فکرى و علمى و تحقیقىِ دیگران خودمان را بى‌نیاز بدانیم - نه، برخى از علوم انسانى ساخته‌وپرداخته‌ى غربى‌ها است؛ در این زمینه کار کردند، فکر کردند، مطالعه کردند، از آن مطالعات باید استفاده کرد - حرف این است که مبناى علوم انسانى غربى، مبناى غیرالهى است، مبناى مادّى است، مبناى غیر توحیدى است؛ این با مبانى اسلامى سازگار نیست، با مبانى دینى سازگار نیست.
undefined علوم انسانى آن‌وقتى صحیح و مفید و تربیت‌کننده‌ى صحیح انسان خواهد بود و به فرد و جامعه نفع خواهد رساند که براساس تفکّر الهى و جهان‌بینى الهى باشد؛ این امروز در دانش‌هاى علوم انسانى در وضع کنونى وجود ندارد؛ روى این بایستى کار کرد، فکر کرد.
undefined من شنیدم و اطّلاع دارم که علاوه بر آنچه در شوراى عالى انقلاب فرهنگى در این زمینه انجام می‌گیرد، اساتید متعدّد دانشگاه هم در این زمینه کارهاى مهم و خودجوش دارند انجام می‌دهند، که این کارها خوب است در یک صراط قرار بگیرد؛ یعنى این دو مجموعه‌ى کارى با یکدیگر هم‌افزایى کند، تا ان‌شاءالله نتایجى عاید کشور و عاید دانشگاه کشور در این زمینه بشود.
undefined بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اساتید دانشگاه‌ها ۱۳۹۳/۴/۱۱
undefined @eslamiravan_shakeleh

۶:۳۱

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
#بریده_کتاب undefinedاز کتاب روانشناسی مدرن و حقیقت فراموش شده انسان undefinedنویسنده: شهریار زرشناس دربارۀ مفاهیم سلامت و بیماری undefinedدر رواشناسی مدرن، منظور از سلامت روانی، سازگاری درست با خود و با محیط اجتماعی است؛ به عبارتی دیگر، یک حالت تعادل بین فرد و محیط اجتماعی. undefinedداشتن "حالت عادی" با "بهنجار بودن"، یکسان در نظر گرفته می‌شود و این دو با "سلامت" نیز در ارتباط‌اند. رفتار نابهنجار، رفتاری است که از معیارهای جامعه منحرف شود و تأکید می‌شود مفاهیم بهنجار(عادی) و نابهنجار(غیر عادی) تنها در مراجعه به یک فرهنگ معین معنا دارند. بدین سان، مفهوم سلامت روان، بهنجاری و سازگاری صبغه‌ای نسبی‌انگارانه می‌یابد. undefinedدرواقع با ارائۀ این تعریف از بهنجاری یا عادی بودن، روانشناسی مدرن بر پایۀ مبنا قرار دادن "سازگاری با جامعه یا گروه"، حتی صرف سازگاری عملی را برای تشخیص "بهنجاری" کافی نمی‌داند؛ بلکه مدعی است فرد باید با درونی کردن ارزش‌های جامعه و "گروه مدرن"، احساس کند که "به گروه تعلق دارد". undefinedعناصری نظیر رنج، ناسازگاری، نامعقولی و غیر قابل درک بودن، پیش‌بینی‌ناپذیری و فقدان کنترل، مشهود بودن و نامتعارف بودن و همچنین ناراحتی مشاهده‌گر را به‌عنوان خانواده‌ای از عناصر به‌هم‌پیوسته جهت تشخیص "نابهنجاری" معرفی می‌کنند؛ که طبیعتاً مفهومی نسبی‌انگارانه دارند. فی‌المثل دربارۀ مؤلفه‌ای مثل "ناسازگاری" بحث‌های جدی وجود دارد؛ زیرا ناسازگاری یک فرد با یک فرهنگ و یا جامعۀ کژرو ابداً نمی‌تواند دلیلی بر اختلال روانی یا عدم سلامت روحی او باشد. یا به‌عنوان مثالی دیگر، غیرقابل درک بودن یک فرد برای فی‌المثل یک گروه کژرو و فاسد چگونه می‌شود دلیلی بر بیماری روانی و یا روحی باشد؟ در مورد مؤلفۀ "رنج"، باید حساب رنج‌های بی‌دلیل و بیمارگونه و یا حتی عامیانه را کیفیتاً و در مواردی حتی ماهیتاً از رنج‌های عمیق و بزرگ مبتنی بر جهت‌گیری دینی و یا برخاسته از فطرت انسانی و رنج‌های ژرف‌اندیشانه‌ای که مثلاً پیامبران و یا در مقام پایین‌تر، مصلحان دینی و معلمان اجتماعی نسبت به گروه کژرو تجربه‌ می‌کنند، جدا کرد. @eslamiravan_shakeleh
#بریده‌ـ‌کتاباز کتاب تربیت و مربینویسنده: مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی
اگر تربیت به معنی ساخته شدن انسان و رسیدن او به کمال حقیقی خویش است؛ پس هر علمی که انسان را معنی می‌کند و انسان از طریق آن با حقیقت آشنا می‌شود "علم جهت‌دهنده" است.حال اگر در این علم، مغالطه و مجادله‌ای انجام شود؛ خط و جهت انسانی را تا زمانی که شخص تحت تاثیر آن علم باشد و اعتقادش به آن علم پابرجا باشد منحرف نگه می‌دارد. به همین جهت است که علوم انسانی حساس‌ترین بخش تعلیم است. چون مستقیماً با تربیت سر و کار دارد و در واقع، به جای مزیت تبدیل به موانع رسیدن می‌شود.
@eslamiravan_shakeleh

۸:۲۲

بازارسال شده از خـانــه رشد و توانمندسازی تابش

‎⁨نشست نظریه شخصیت توحیدی⁩.m4a

۰۱:۴۱:۵۱-۵۰.۱۱ مگابایت
#صوت_نشستundefined نشست‌های ویژه ماه مبارک رمضانundefined نشست اول:نظریه‌ی شخصیت توحیدیundefined با ارائه جناب آقای دکتر سیدعلی مرعشی
undefined ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۳
undefined خانه رشد و توانمندسازی تابشundefined کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران

۱۰:۳۹

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
undefined undefined#از_منظر_فرمانده بخش پنجم) مدیریت تحول علوم انسانی ۵-۳) لزوم هم‌افرایی شورای عالی و فعالیت‌های خود‌جوش undefinedundefined حقیقتاً ما نیازمند آن هستیم که یک تحوّل بنیادین در علوم انسانى در کشور به‌وجود بیاید. این به معناى این نیست که ما از کار فکرى و علمى و تحقیقىِ دیگران خودمان را بى‌نیاز بدانیم - نه، برخى از علوم انسانى ساخته‌وپرداخته‌ى غربى‌ها است؛ در این زمینه کار کردند، فکر کردند، مطالعه کردند، از آن مطالعات باید استفاده کرد - حرف این است که مبناى علوم انسانى غربى، مبناى غیرالهى است، مبناى مادّى است، مبناى غیر توحیدى است؛ این با مبانى اسلامى سازگار نیست، با مبانى دینى سازگار نیست. undefined علوم انسانى آن‌وقتى صحیح و مفید و تربیت‌کننده‌ى صحیح انسان خواهد بود و به فرد و جامعه نفع خواهد رساند که براساس تفکّر الهى و جهان‌بینى الهى باشد؛ این امروز در دانش‌هاى علوم انسانى در وضع کنونى وجود ندارد؛ روى این بایستى کار کرد، فکر کرد. undefined من شنیدم و اطّلاع دارم که علاوه بر آنچه در شوراى عالى انقلاب فرهنگى در این زمینه انجام می‌گیرد، اساتید متعدّد دانشگاه هم در این زمینه کارهاى مهم و خودجوش دارند انجام می‌دهند، که این کارها خوب است در یک صراط قرار بگیرد؛ یعنى این دو مجموعه‌ى کارى با یکدیگر هم‌افزایى کند، تا ان‌شاءالله نتایجى عاید کشور و عاید دانشگاه کشور در این زمینه بشود. undefined بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اساتید دانشگاه‌ها ۱۳۹۳/۴/۱۱ undefined @eslamiravan_shakeleh
thumbnail
undefined#از_منظر_فرماندهبخش پنجم) مدیریت تحول علوم انسانی ۵-۴) تدوین مبانی علمی و فلسفی تحول علوم انسانی به عنوان اساسی‌ترین کار در شورای عالی
undefinedبه نظر بنده اساسی‌ترین کار هم این است که مبنای علمی و فلسفیِ تحول علوم انسانی باید تدوین بشود؛ این کار اساسی و کار اولی است که بایستی انجام بگیرد.
undefined بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۹۲/۹/۱۹
undefined @eslamiravan_shakeleh

۷:۲۴

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
undefined خانه رشد و توانمندسازی تابش با همکاری کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌کند: undefined| نشست‌های مجازی ویژه ماه مبارک رمضان undefined| نشست دوم: آشنایی با برخی برکات روانشناختی و جلوه‌های تربیتی ماه مبارک رمضان undefined| با ارائه جناب آقای دکتر محسن عزیزی (دکتری روانشناسی تربیتی از دانشگاه علامه طباطبایی، عضو هیات علمی دانشگاه قم) undefined| ۲۷ اسفند ۱۴۰۳، ساعت ۲۰:۳۰ undefined| به صورت مجازی undefinedظرفیت محدود undefined لینک برگزاری نشست: https://www.skyroom.online/ch/tabeshpsy/neshasteha undefined خانه رشد و توانمندسازی تابش undefined کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران
undefined یادآوری نشست
ان‌شاءالله ساعت ۲۰:۳۰ با نشست دوم از سلسله نشست‌های ماه مبارک رمضان در خدمتتان هستیم.
undefined لینک برگزاری نشست:
https://www.skyroom.online/ch/tabeshpsy/neshasteha

۱۶:۱۰

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
undefined یادآوری نشست ان‌شاءالله ساعت ۲۰:۳۰ با نشست دوم از سلسله نشست‌های ماه مبارک رمضان در خدمتتان هستیم. undefined لینک برگزاری نشست: https://www.skyroom.online/ch/tabeshpsy/neshasteha
نشست در حال برگزاری است.

۱۷:۱۰

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
#بریده‌ـ‌کتاب از کتاب تربیت و مربی نویسنده: مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی اگر تربیت به معنی ساخته شدن انسان و رسیدن او به کمال حقیقی خویش است؛ پس هر علمی که انسان را معنی می‌کند و انسان از طریق آن با حقیقت آشنا می‌شود "علم جهت‌دهنده" است. حال اگر در این علم، مغالطه و مجادله‌ای انجام شود؛ خط و جهت انسانی را تا زمانی که شخص تحت تاثیر آن علم باشد و اعتقادش به آن علم پابرجا باشد منحرف نگه می‌دارد. به همین جهت است که علوم انسانی حساس‌ترین بخش تعلیم است. چون مستقیماً با تربیت سر و کار دارد و در واقع، به جای مزیت تبدیل به موانع رسیدن می‌شود. @eslamiravan_shakeleh
#بریده‌ـ‌کتاباز کتاب تربیت و مربینویسنده: مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی
اگر علوم انسانی فاسد شد، طبعاً تربیت منحرف می‌شود و شخص با تلاش و مجاهدت خود راه خود را دور می‌کند و خود را به بیراهه می‌برد. حال این شخص اگر از تمام اهل عالم فداکارتر و برای هدفش از همه با گذشت‌تر و برای رسیدن به هدف از همه مدبرتر و مدیرتر باشد؛ چون هدف را غلط انتخاب کرده، همه مزایای او به همان شدت برای انسانیت عیب و منفی و مضر خواهد بود.... وقتی علوم انسانی معلوماتی بر خلاف واقع و اطلاعاتی غلط بود، هدف به غلط انتخاب می‌شود و طبعاً جهت منحرف می‌شود. پس زیر بنای اصلاح در تعلیم و تربیت اصلاح تعلیمات در علوم انسانی است. شکست در این کار یعنی شکست در کل؛ پیروزی هم پیروزی در کل خواهد بود.
@eslamiravan_shakeleh

۷:۳۵

بازارسال شده از خـانــه رشد و توانمندسازی تابش

نشست آشنایی با جلوه‌های تربیتی ماه مبارک رمضان_denoised.Mp3

۰۱:۱۳:۴۳-۳۳.۷۵ مگابایت
#صوت_نشستundefined نشست‌های ویژه ماه مبارک رمضانundefined نشست دوم:آشنایی با برخی برکات روانشناختی و جلوه‌های تربیتی ماه مبارک رمضانundefined با ارائه جناب آقای دکتر محسن عزیزی
undefined 27 اسفندماه ۱۴۰۳
undefined خانه رشد و توانمندسازی تابشundefined کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران

۱۳:۴۴

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
undefined undefined#از_منظر_فرمانده بخش پنجم) مدیریت تحول علوم انسانی ۵-۴) تدوین مبانی علمی و فلسفی تحول علوم انسانی به عنوان اساسی‌ترین کار در شورای عالی undefinedبه نظر بنده اساسی‌ترین کار هم این است که مبنای علمی و فلسفیِ تحول علوم انسانی باید تدوین بشود؛ این کار اساسی و کار اولی است که بایستی انجام بگیرد. undefined بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۳۹۲/۹/۱۹ undefined @eslamiravan_shakeleh
thumbnail
undefined#از_منظر_فرماندهبخش پنجم) مدیریت تحول علوم انسانی ۵-۵) برگزاری کرسی‌های مناظره و نظریه پردازی ۱
undefined چنانچه‌ در نامه‌ خود توجه‌ کرده‌اید، برای‌ بیدار کردن‌ عقل‌ جمعی‌، چاره‌ای‌ جز مشاوره‌ و مناظره‌ نیست‌ و بدون‌ فضای‌ انتقادی‌ سالم‌ و بدون‌ آزادی‌ بیان‌ و گفتگوی‌ آزاد با «حمایت‌ حکومت‌ اسلامی‌» و «هدایت‌ علماء و صاحبنظران‌»، تولید علم‌ و اندیشه‌ دینی‌ و در نتیجه‌، تمدن‌سازی‌ و جامعه‌پردازی‌، ناممکن‌ یا بسیار مشکل‌ خواهد بود.
undefinedundefinedبرای‌ علاج‌ بیماری‌ها و هتاکی‌ها و مهار هرج‌ و مرج‌ فرهنگی‌ نیز بهترین‌ راه‌، همین‌ است‌ که‌ آزادی‌ بیان‌ در چارچوب‌ قانون‌ و تولید نظریه‌ در چارچوب‌ اسلام‌، حمایت‌ و نهادینه‌ شود. به‌نظر می‌رسد که‌ هر سه‌ روش‌ پیشنهادی‌ شما یعنی‌ تشکیل‌ 1) «کرسی‌های‌ نظریه‌پردازی‌» 2) «کرسی‌های‌ پاسخ‌ به‌ سؤالات‌ و شبهات‌» و 3) «کرسی‌های‌ نقد و مناظره‌»، روش‌هایی‌ عملی‌ و معقول‌ باشند و خوبست‌ که‌ حمایت‌ و مدیریت‌ شوند به‌نحوی‌ که‌ هر چه‌ بیشتر، مجال‌ علم‌، گسترش‌ یافته‌ و فضا بر دکانداران‌ و فریبکاران‌ و راهزنان‌ راه‌ علم‌ و دین‌، تنگ‌تر شود.
undefined باید «تولید نظریه‌ و فکر»، تبدیل‌ به‌ یک‌ ارزش‌ عمومی‌ در حوزه‌ و دانشگاه‌ شود و در قلمروهای‌ گوناگون‌ عقل‌ نظری‌ و عملی‌، از نظریه‌سازان‌، تقدیر بعمل‌ آید و به‌ نوآوران‌، جایزه‌ داده‌ شود و سخنانشان‌ شنیده‌ شود تا دیگران‌ نیز به‌ خلاقیت‌ و اجتهاد، تشویق‌ شوند.
undefined بخشی از پاسخ مقام معظم رهبری به نامه جمعی از دانش آموختگان و پژوهشگران حوزه علمیه در مورد کرسی‌های نظریه‌پردازی ۱۳۸۱/۱۱/۱۶
undefined @eslamiravan_shakeleh

۶:۵۹

بازارسال شده از خـانــه رشد و توانمندسازی تابش
thumbnail
خانه رشد و توانمندسازی تابش با همکاری کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌کند:
undefined| نشست‌های مجازی ویژه ماه مبارک رمضان
undefined| نشست سوم: استفاده از ظرفیت مبارک رمضان و شب‌های قدر در ارتقای نظم و برنامه‌ریزی

undefined| با ارائه سرکار خانم دکتر منصوره ابوالحسنی(دکتری مشاره، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد )
undefined| ۲ فروردین ۱۴۰۴، ساعت ۲۰:۳۰
undefined| به صورت مجازی
undefinedظرفیت محدود
undefined لینک برگزاری نشست:
https://www.skyroom.online/ch/tabeshpsy/neshasteha
undefined خانه رشد و توانمندسازی تابشundefined کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران

۱۶:۱۷

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
undefined خانه رشد و توانمندسازی تابش با همکاری کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌کند: undefined| نشست‌های مجازی ویژه ماه مبارک رمضان undefined| نشست سوم: استفاده از ظرفیت مبارک رمضان و شب‌های قدر در ارتقای نظم و برنامه‌ریزی undefined| با ارائه سرکار خانم دکتر منصوره ابوالحسنی (دکتری مشاره، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ) undefined| ۲ فروردین ۱۴۰۴، ساعت ۲۰:۳۰ undefined| به صورت مجازی undefinedظرفیت محدود undefined لینک برگزاری نشست: https://www.skyroom.online/ch/tabeshpsy/neshasteha undefined خانه رشد و توانمندسازی تابش undefined کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران
undefinedاطلاعیه
نشست سوم امشب برگزار نخواهد شد.

۱۴:۰۳

thumbnail
undefinedundefinedundefined
شهادت مولی الموحدین، اسدالله الغالب، حضرت اميرالمؤمنين علی بن ابی طالب (علیه السلام) تسلیت باد.
@eslamiravan_shakeleh

۱۴:۴۸

بازارسال شده از خـانــه رشد و توانمندسازی تابش
thumbnail
خانه رشد و توانمندسازی تابش با همکاری کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌کند:
undefined| نشست‌های مجازی ویژه ماه مبارک رمضان
undefined| نشست سوم: نقش حی‌ بودن در زندگی

undefined| با ارائه سرکار خانم دکتر مهرنسا شهابی(دکتری روانشناسی، عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه شهید مطهری)
undefined| ۴ فروردین ۱۴۰۴، ساعت ۲۰:۳۰
undefined| به صورت مجازی
undefinedظرفیت محدود
undefined لینک برگزاری نشست:
https://www.skyroom.online/ch/tabeshpsy/neshasteha
undefined خانه رشد و توانمندسازی تابشundefined کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران

۹:۱۵

بازارسال شده از خـانــه رشد و توانمندسازی تابش
thumbnail
خانه رشد و توانمندسازی تابش با همکاری کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌کند:
undefined| نشست‌های مجازی ویژه ماه مبارک رمضان
undefined| نشست چهارم: رمضان، ماه ظرفیت‌سازی و ارتقای ساختار وجودی

undefined| با ارائه سرکار خانم دکتر منصوره ابوالحسنی(دکتری مشاوره، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد)
undefined| ۵ فروردین ۱۴۰۴، ساعت ۲۰:۳۰
undefined| به صورت مجازی
undefinedظرفیت محدود
undefined لینک برگزاری نشست:
https://www.skyroom.online/ch/tabeshpsy/neshasteha
undefined خانه رشد و توانمندسازی تابشundefined کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران

۱:۰۴

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
undefined خانه رشد و توانمندسازی تابش با همکاری کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌کند: undefined| نشست‌های مجازی ویژه ماه مبارک رمضان undefined| نشست چهارم: رمضان، ماه ظرفیت‌سازی و ارتقای ساختار وجودی undefined| با ارائه سرکار خانم دکتر منصوره ابوالحسنی (دکتری مشاوره، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد) undefined| ۵ فروردین ۱۴۰۴، ساعت ۲۰:۳۰ undefined| به صورت مجازی undefinedظرفیت محدود undefined لینک برگزاری نشست: https://www.skyroom.online/ch/tabeshpsy/neshasteha undefined خانه رشد و توانمندسازی تابش undefined کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران
undefined یادآوری
ان‌شاءالله نشست ساعت ۲۰:۳۰ برگزار خواهد شد.

۱۶:۵۵

بازارسال شده از خـانــه رشد و توانمندسازی تابش
thumbnail
خانه رشد و توانمندسازی تابش با همکاری کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌کند:
undefined| نشست‌های مجازی ویژه ماه مبارک رمضان
undefined| نشست پنجم: آماده‌سازی خود پیش از ازدواج
undefined| با ارائه جناب آقای ایمان زاغیان(مشاور حوزه پیش از ازدواج و‌ نوجوان، عضو هیئت مدیره انجمن ایرانی روانشناسی اسلامی)
undefined| ۹ فروردین ۱۴۰۴، ساعت ۲۰:۳۰
undefined| به صورت مجازی
undefinedظرفیت محدود
undefined لینک برگزاری نشست:
https://www.skyroom.online/ch/tabeshpsy/neshasteha
undefined خانه رشد و توانمندسازی تابشundefined کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران

۱۱:۲۸

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
undefined undefined#از_منظر_فرمانده بخش پنجم) مدیریت تحول علوم انسانی ۵-۵) برگزاری کرسی‌های مناظره و نظریه پردازی ۱ undefined چنانچه‌ در نامه‌ خود توجه‌ کرده‌اید، برای‌ بیدار کردن‌ عقل‌ جمعی‌، چاره‌ای‌ جز مشاوره‌ و مناظره‌ نیست‌ و بدون‌ فضای‌ انتقادی‌ سالم‌ و بدون‌ آزادی‌ بیان‌ و گفتگوی‌ آزاد با «حمایت‌ حکومت‌ اسلامی‌» و «هدایت‌ علماء و صاحبنظران‌»، تولید علم‌ و اندیشه‌ دینی‌ و در نتیجه‌، تمدن‌سازی‌ و جامعه‌پردازی‌، ناممکن‌ یا بسیار مشکل‌ خواهد بود. undefinedundefinedبرای‌ علاج‌ بیماری‌ها و هتاکی‌ها و مهار هرج‌ و مرج‌ فرهنگی‌ نیز بهترین‌ راه‌، همین‌ است‌ که‌ آزادی‌ بیان‌ در چارچوب‌ قانون‌ و تولید نظریه‌ در چارچوب‌ اسلام‌، حمایت‌ و نهادینه‌ شود. به‌نظر می‌رسد که‌ هر سه‌ روش‌ پیشنهادی‌ شما یعنی‌ تشکیل‌ 1) «کرسی‌های‌ نظریه‌پردازی‌» 2) «کرسی‌های‌ پاسخ‌ به‌ سؤالات‌ و شبهات‌» و 3) «کرسی‌های‌ نقد و مناظره‌»، روش‌هایی‌ عملی‌ و معقول‌ باشند و خوبست‌ که‌ حمایت‌ و مدیریت‌ شوند به‌نحوی‌ که‌ هر چه‌ بیشتر، مجال‌ علم‌، گسترش‌ یافته‌ و فضا بر دکانداران‌ و فریبکاران‌ و راهزنان‌ راه‌ علم‌ و دین‌، تنگ‌تر شود. undefined باید «تولید نظریه‌ و فکر»، تبدیل‌ به‌ یک‌ ارزش‌ عمومی‌ در حوزه‌ و دانشگاه‌ شود و در قلمروهای‌ گوناگون‌ عقل‌ نظری‌ و عملی‌، از نظریه‌سازان‌، تقدیر بعمل‌ آید و به‌ نوآوران‌، جایزه‌ داده‌ شود و سخنانشان‌ شنیده‌ شود تا دیگران‌ نیز به‌ خلاقیت‌ و اجتهاد، تشویق‌ شوند. undefined بخشی از پاسخ مقام معظم رهبری به نامه جمعی از دانش آموختگان و پژوهشگران حوزه علمیه در مورد کرسی‌های نظریه‌پردازی ۱۳۸۱/۱۱/۱۶ undefined @eslamiravan_shakeleh
thumbnail
undefined#از_منظر_فرماندهبخش پنجم) مدیریت تحول علوم انسانی ۵-۶) تغییر و به‌روزرسانی سرفصل‌های علوم انسانی
undefinedundefined مشکلاتی که یکی از آقایان گفتند، کاملاً درست است. این عدم تغییر سرفصل‌های علوم انسانی که گفتند و زمان‌هایش را هم مطرح کردند، من اطلاع دارم؛ کاملاً درست است. واقعاً این عیب است که ما بیست سال، بیست و پنج سال سرفصل‌ فلان دانش را اصلاً تغییر نداده باشیم. همان را که هست، درس دادند، باز هم درس می‌دهند؛ ده سال دیگر هم ممکن است همان را درس بدهند؛ درحالی که به تعبیر این برادر محترم، هر پنج سال در علوم انسانی گاهی تغییرات عمده‌ای به وجود می‌آید؛ لااقل در بعضی از علوم انسانی حتماً اینجور است.
undefined بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اساتید دانشگاه‌ها ۱۳۸۹/۰۶/۱۴
undefined @eslamiravan_shakeleh

۶:۲۸

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
undefined خانه رشد و توانمندسازی تابش با همکاری کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌کند: undefined| نشست‌های مجازی ویژه ماه مبارک رمضان undefined| نشست پنجم: آماده‌سازی خود پیش از ازدواج undefined| با ارائه جناب آقای ایمان زاغیان (مشاور حوزه پیش از ازدواج و‌ نوجوان، عضو هیئت مدیره انجمن ایرانی روانشناسی اسلامی) undefined| ۹ فروردین ۱۴۰۴، ساعت ۲۰:۳۰ undefined| به صورت مجازی undefinedظرفیت محدود undefined لینک برگزاری نشست: https://www.skyroom.online/ch/tabeshpsy/neshasteha undefined خانه رشد و توانمندسازی تابش undefined کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران
undefined یادآوری
ان‌شاءالله نشست ساعت ۲۰:۳۰ برگزار خواهد شد.

undefined لینک برگزاری نشست:
https://www.skyroom.online/ch/tabeshpsy/neshasteha

۱۶:۴۳

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
#بریده‌ـ‌کتاب از کتاب تربیت و مربی نویسنده: مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی اگر علوم انسانی فاسد شد، طبعاً تربیت منحرف می‌شود و شخص با تلاش و مجاهدت خود راه خود را دور می‌کند و خود را به بیراهه می‌برد. حال این شخص اگر از تمام اهل عالم فداکارتر و برای هدفش از همه با گذشت‌تر و برای رسیدن به هدف از همه مدبرتر و مدیرتر باشد؛ چون هدف را غلط انتخاب کرده، همه مزایای او به همان شدت برای انسانیت عیب و منفی و مضر خواهد بود. ... وقتی علوم انسانی معلوماتی بر خلاف واقع و اطلاعاتی غلط بود، هدف به غلط انتخاب می‌شود و طبعاً جهت منحرف می‌شود. پس زیر بنای اصلاح در تعلیم و تربیت اصلاح تعلیمات در علوم انسانی است. شکست در این کار یعنی شکست در کل؛ پیروزی هم پیروزی در کل خواهد بود. @eslamiravan_shakeleh
#بریده‌ـ‌کتاباز کتاب تربیت و مربینویسنده: مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی
undefined تربیت، تنظیم لحظه به لحظه شرایط است برای حاکمیت مستمر انسانیت بر هوای نفس؛ به گونه‌ای که تکیه‌گاه این حاکمیت در نور "آگاهی" انسان و تعهد او به آگاهی‌اش باشد. تربیت انسانی، به معنی تثبیت یا هماهنگ کردن شرایط بیرونی است برای حاکمیت انسانیت بر درون و بیرون.
undefined@eslamiravan_shakeleh

۶:۰۲

کانون روانشناسی اسلامی | دانشگاه تهران
undefined undefined#از_منظر_فرمانده بخش پنجم) مدیریت تحول علوم انسانی ۵-۶) تغییر و به‌روزرسانی سرفصل‌های علوم انسانی undefinedundefined مشکلاتی که یکی از آقایان گفتند، کاملاً درست است. این عدم تغییر سرفصل‌های علوم انسانی که گفتند و زمان‌هایش را هم مطرح کردند، من اطلاع دارم؛ کاملاً درست است. واقعاً این عیب است که ما بیست سال، بیست و پنج سال سرفصل‌ فلان دانش را اصلاً تغییر نداده باشیم. همان را که هست، درس دادند، باز هم درس می‌دهند؛ ده سال دیگر هم ممکن است همان را درس بدهند؛ درحالی که به تعبیر این برادر محترم، هر پنج سال در علوم انسانی گاهی تغییرات عمده‌ای به وجود می‌آید؛ لااقل در بعضی از علوم انسانی حتماً اینجور است. undefined بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اساتید دانشگاه‌ها ۱۳۸۹/۰۶/۱۴ undefined @eslamiravan_shakeleh
thumbnail
undefined#از_منظر_فرماندهبخش پنجم) مدیریت تحول در علوم انسانی ۵-۷) زمینه‌سازی توسط مسئولین برای حرکت جوانان ممتاز و برتر
undefinedundefinedدر پایان مطلبی را که اوّل عرض کردم مجدّداً تکرار می‌کنم: باید مسئولان ِ کارِ علمی در کشور، زمینه‌ها را فراهم نمایند و همه کمک کنند. راه‌ها را برای جوانان ممتاز و برتر باز کنند؛ هم در علوم ریاضی، هم در علوم طبیعی، هم در علوم انسانی، هم بخصوص در زمینه ادبیّات فارسی، هم در مسائل علوم دینی، هم در فلسفه و در مسائل فکری. در همه این رشته‌ها ما احتیاج داریم که کسانی با این استعدادهای درخشان ان‌شاءاللَّه میدان جلوشان باز باشد و بتوانند پیشرفت کنند که این تکلیف مسئولان را سنگین می‌کند. امیدواریم که ان‌شاءاللَّه خداوند باز هم به شما توفیق دهد و در مسابقات جهانی و در میدان‌های علمىِ کارىِ خودتان روزبه‌روز توفیقاتتان زیاد شود؛ هم شما خوشحال شوید و هم ما را خوشحال کنید.
undefined بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از نخبگان علمی ۱۳۷۸/۰۷/۱۹
undefined @eslamiravan_shakeleh

۶:۵۳