۱۵:۲۵
بازارسال شده از رویداد
۶:۴۰
۹:۰۰
۱۴:۵۶
۱۰:۲۵
۱:۳۳
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
ارائه مدل حکمرانی پایدار با تأکید بر توسعه کارآفرینی
چکیده: هدف: توسعه کشورها، به میزان فعالیت های کارآفرینانه وابسته است و کارآفرینی عامل مهمی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و برخی از کشورهای در حال توسعه است. چگونگی حکمرانی نیز از جمله عواملی است که بر فعالیت های کارآفرینانه اثر می گذارد و حکمرانی پایدار می تواند بسترساز و تسهیل کننده فعالیت های کارآفرینانه باشد؛ پژوهش حاضر با هدف ارائه چارچوب حکمرانی پایدار با رویکرد توسعه کارآفرینی اجرا شده است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، توسعه ای کاربردی محسوب می شود؛ از لحاظ روش، دارای رویکرد کیفی است و از نظر گردآوری داده ها توصیفی است و دو مرحله فراترکیب و مصاحبه را شامل می شود. در مرحله اول با روش فراترکیب و استفاده از روش سندلوسکی و باروسو و نمونه گیری هدفمند از پایگاه های علمی داخلی، از میان 107 منبع، 18 منبع انتخاب و بررسی شد. در مرحله دوم و بخش تحلیل محتوا نیز با انجام 12 مصاحبه، اشباع نظری حاصل شد و چارچوب نهایی به دست آمد. یافته ها: بر اساس نتایج به دست آمده از روش فراترکیب و تحلیل محتوای کیفی، مؤلفه های استخراج شده در سه سطح کسب وکار، ملی و بین المللی طبقه بندی شدند و این سه سطح مکمل یکدیگرند. نتیجه گیری: مؤلفه های جوان سازی بدنه دولت، حذف نهادهای موازی، نوسازی بدنه دولت، عوامل اقتصادی (اصلاح ساختارهای بانکی)، ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری، ایجاد مزیت رقابتی بین المللی و نفوذ در بازارهای بین المللی، چارچوب حکمرانی پایدار با رویکرد توسعه کارآفرینی را تشکیل می دهند.نویسندگان: امیرمحمد کلابی - نورمحمد یعقوبی
#کسب_وکار #دولت #نهاد #حکمرانی #حکمرانی_کارآفرین #کارآفرین #بنگاه #اقتصاد #زیرساخت #حکمرانی_پایدار #بازار #بین_المللی #توسعه_کارآفرینی #انجمن_کارآفرینی_کسب_وکارهای_نوین_ایران #هفته_پژوهش #روز_پژوهش_و_فناوری
لینک عضویت در کانال انجمن:http://ble.ir/iranesa @iranesa
چکیده: هدف: توسعه کشورها، به میزان فعالیت های کارآفرینانه وابسته است و کارآفرینی عامل مهمی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و برخی از کشورهای در حال توسعه است. چگونگی حکمرانی نیز از جمله عواملی است که بر فعالیت های کارآفرینانه اثر می گذارد و حکمرانی پایدار می تواند بسترساز و تسهیل کننده فعالیت های کارآفرینانه باشد؛ پژوهش حاضر با هدف ارائه چارچوب حکمرانی پایدار با رویکرد توسعه کارآفرینی اجرا شده است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، توسعه ای کاربردی محسوب می شود؛ از لحاظ روش، دارای رویکرد کیفی است و از نظر گردآوری داده ها توصیفی است و دو مرحله فراترکیب و مصاحبه را شامل می شود. در مرحله اول با روش فراترکیب و استفاده از روش سندلوسکی و باروسو و نمونه گیری هدفمند از پایگاه های علمی داخلی، از میان 107 منبع، 18 منبع انتخاب و بررسی شد. در مرحله دوم و بخش تحلیل محتوا نیز با انجام 12 مصاحبه، اشباع نظری حاصل شد و چارچوب نهایی به دست آمد. یافته ها: بر اساس نتایج به دست آمده از روش فراترکیب و تحلیل محتوای کیفی، مؤلفه های استخراج شده در سه سطح کسب وکار، ملی و بین المللی طبقه بندی شدند و این سه سطح مکمل یکدیگرند. نتیجه گیری: مؤلفه های جوان سازی بدنه دولت، حذف نهادهای موازی، نوسازی بدنه دولت، عوامل اقتصادی (اصلاح ساختارهای بانکی)، ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری، ایجاد مزیت رقابتی بین المللی و نفوذ در بازارهای بین المللی، چارچوب حکمرانی پایدار با رویکرد توسعه کارآفرینی را تشکیل می دهند.نویسندگان: امیرمحمد کلابی - نورمحمد یعقوبی
#کسب_وکار #دولت #نهاد #حکمرانی #حکمرانی_کارآفرین #کارآفرین #بنگاه #اقتصاد #زیرساخت #حکمرانی_پایدار #بازار #بین_المللی #توسعه_کارآفرینی #انجمن_کارآفرینی_کسب_وکارهای_نوین_ایران #هفته_پژوهش #روز_پژوهش_و_فناوری
لینک عضویت در کانال انجمن:http://ble.ir/iranesa @iranesa
۱۳:۱۱
هنر و فرهنگ؛ بستری برای ایدههای کارآفرینی
کارآفرینی هنر فرآیندی پویا، گسترده و غیرقابل پیشبینی است که در طی آن، افراد و گروههایی فعال هستند تا از داراییهای اجتماعی هنر که بدون استفاده یا کمتر شناخته شده مانده است ارزشآفرینی کنند. کارآفرینان هنری، موضوعات مبتلابه هنر را از ریشه، بازنگری و تعریف میکنند تا بتوانند راهحلهایی بهطور سیستماتیک و فراگیر، طراحی و عرضه کنند. کارآفرین هنری مسائلی از قبیل درآمد و فقر هنرمندان، امنیت شغلی، آموزش هنری، قوانین و حقوق مالکیت معنوی، مشارکت سرمایهگذاران ریسکپذیر، سازوکارهای نوین مالی و فناورانه در دنیای هنر را بررسی میکند.بهصورت عام افراد فکر میکنند کارآفرین تنها در اندیشه کسب سود است، اما میتوان گفت کارآفرینان هنری، میخواهند دنیای معنادارتری بسازند و با «ارزشآفرینی» علاوه بر رشد و پیشرفت اقتصادی، در ارتقای شرایط زندگی شغلی و فردی هنرمندان و در نهایت جامعه کلانتر، نقش بازی میکنند. به عنوان نمونه یکی از اقداماتی که در ایران به کارآفرینی هنری در حوزه هنرهای تجسمی قابل ملاحظه است، برگزاری حراجیهای هنری است که نقشهای جدی ایفا میکند؛ از یکسو به ارتقا و شناختهتر شدن هرچه بیشتر آثار هنری و هنرمندان کشورمان منجر میشود و از سوی دیگر، تجارت را در فرهنگ و هنر ترغیب میکند که در صورت برنامهریزی و مدیریت صحیح میتواند منجر به توسعه فرهنگی کشور شود. در سالهای گذشته سرمایهگذاری روی آثار هنری تجسمی، نمایشی و موسیقی ایران به بازاری پرسود تبدیل شده است و به اعتقاد کارشناسان و با توجه به پایین بودن ریسک سرمایهگذاری در این بخش، وقت آن رسیده است که علاوه بر علاقهمندان به آثار هنری، تجار، بازرگانان و سرمایهگذاران بخش خصوصی نیز البته با راهنمایی کارشناسان آثار هنری قدم در این راه بگذارند و هرسال با شناسایی و خرید چند اثر هنری، علاوه بر رونقبخشی به این بازار، سود خود را هم بهدست آورند.تفاوت عمده کارآفرینی در هنر از کارآفرینی در بخشهای دیگر، تفاوت در انگیزه و منابع آنهاست. انگیزههای موجود در زمینه کارآفرینی در هنر ممکن است شامل تمایل به بهرهمندی از استعداد یا مهارت، حفظ کنترل خلاقانه بر روند هنری، رفع نقایص قابل درک در بافت فرهنگی یک جامعه یا مشارکت اعضای جامعه در روند خلاقیت باشد. کارآفرینی هنری، مدیریت مجموعهای مداوم از انتخابها و خطرات نوآورانه است که بهمنظور نوسازی منابع و فرصتهای جدید برای تولید ارزش هنری، اقتصادی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.مریم اسفندیاری / پژوهشگر فرهنگ و هنر - روزنامه دنیای اقتصاد
#کارآفرینی #ایده #هنر #فرهنگ #کارآفرینی_هنری #کارآفرین #بنگاه #اقتصاد #سود #ارزش_آفرینی #بازار #توسعه_کارآفرینی #انجمن_کارآفرینی_کسب_وکارهای_نوین_ایران #هفته_پژوهش #روز_پژوهش_و_فناوری
لینک عضویت در کانال انجمن:http://ble.ir/iranesa @iranesa
کارآفرینی هنر فرآیندی پویا، گسترده و غیرقابل پیشبینی است که در طی آن، افراد و گروههایی فعال هستند تا از داراییهای اجتماعی هنر که بدون استفاده یا کمتر شناخته شده مانده است ارزشآفرینی کنند. کارآفرینان هنری، موضوعات مبتلابه هنر را از ریشه، بازنگری و تعریف میکنند تا بتوانند راهحلهایی بهطور سیستماتیک و فراگیر، طراحی و عرضه کنند. کارآفرین هنری مسائلی از قبیل درآمد و فقر هنرمندان، امنیت شغلی، آموزش هنری، قوانین و حقوق مالکیت معنوی، مشارکت سرمایهگذاران ریسکپذیر، سازوکارهای نوین مالی و فناورانه در دنیای هنر را بررسی میکند.بهصورت عام افراد فکر میکنند کارآفرین تنها در اندیشه کسب سود است، اما میتوان گفت کارآفرینان هنری، میخواهند دنیای معنادارتری بسازند و با «ارزشآفرینی» علاوه بر رشد و پیشرفت اقتصادی، در ارتقای شرایط زندگی شغلی و فردی هنرمندان و در نهایت جامعه کلانتر، نقش بازی میکنند. به عنوان نمونه یکی از اقداماتی که در ایران به کارآفرینی هنری در حوزه هنرهای تجسمی قابل ملاحظه است، برگزاری حراجیهای هنری است که نقشهای جدی ایفا میکند؛ از یکسو به ارتقا و شناختهتر شدن هرچه بیشتر آثار هنری و هنرمندان کشورمان منجر میشود و از سوی دیگر، تجارت را در فرهنگ و هنر ترغیب میکند که در صورت برنامهریزی و مدیریت صحیح میتواند منجر به توسعه فرهنگی کشور شود. در سالهای گذشته سرمایهگذاری روی آثار هنری تجسمی، نمایشی و موسیقی ایران به بازاری پرسود تبدیل شده است و به اعتقاد کارشناسان و با توجه به پایین بودن ریسک سرمایهگذاری در این بخش، وقت آن رسیده است که علاوه بر علاقهمندان به آثار هنری، تجار، بازرگانان و سرمایهگذاران بخش خصوصی نیز البته با راهنمایی کارشناسان آثار هنری قدم در این راه بگذارند و هرسال با شناسایی و خرید چند اثر هنری، علاوه بر رونقبخشی به این بازار، سود خود را هم بهدست آورند.تفاوت عمده کارآفرینی در هنر از کارآفرینی در بخشهای دیگر، تفاوت در انگیزه و منابع آنهاست. انگیزههای موجود در زمینه کارآفرینی در هنر ممکن است شامل تمایل به بهرهمندی از استعداد یا مهارت، حفظ کنترل خلاقانه بر روند هنری، رفع نقایص قابل درک در بافت فرهنگی یک جامعه یا مشارکت اعضای جامعه در روند خلاقیت باشد. کارآفرینی هنری، مدیریت مجموعهای مداوم از انتخابها و خطرات نوآورانه است که بهمنظور نوسازی منابع و فرصتهای جدید برای تولید ارزش هنری، اقتصادی و اجتماعی در نظر گرفته شده است.مریم اسفندیاری / پژوهشگر فرهنگ و هنر - روزنامه دنیای اقتصاد
#کارآفرینی #ایده #هنر #فرهنگ #کارآفرینی_هنری #کارآفرین #بنگاه #اقتصاد #سود #ارزش_آفرینی #بازار #توسعه_کارآفرینی #انجمن_کارآفرینی_کسب_وکارهای_نوین_ایران #هفته_پژوهش #روز_پژوهش_و_فناوری
لینک عضویت در کانال انجمن:http://ble.ir/iranesa @iranesa
۱۹:۰۷
۲۰:۴۸
۲۲:۰۸