عکس پروفایل اخبار گمرک ایرانا

اخبار گمرک ایران

۱,۸۱۴عضو

۲۷ اردیبهشت

thumnail
undefinedبرگزاری نشست مسئولان و کارشناسان روابط عمومی گمرکات سراسر کشور با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک همزمان با روز ملی روابط عمومی و ارتباطاتble.ir/iricanews

۱۱:۱۸

thumnail
undefinedتاکید معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران برضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در گمرک
نشست مسئولان و کارشناسان روابط عمومی گمرکات سراسر کشور با حضور دکتر رضوانیفر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک همزمان با روز ملی روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد.
دکتر رضوانی فر در این نشست گفت: به وجود آوردن تصویر ذهنی یک گمرک هوشمند، یادگیرنده و چابک مهمترین وظیفه روابط عمومی در‌ گمرک است.ble.ir/iricanews

۱۱:۲۱

thumnail
undefinedبرگزاری دوره آموزشی تخصصي ویژه اربعین حسینی در محل گمرک مرزی شلمچه

دوره آموزشی
تخصصي ویژه اربعین حسینی در محل گمرک مرزی شلمچه به همت مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ایران و حوزه نظارت گمركات استان خوزستان برگزار شد.

با عنايت به نزديك شدن به ايام محرم و اربعين حسيني دوره آموزشی با عنوان بسته ویژه اربعين حسيني با حضور فاطمه اعتمادمقدم، مدیر کل مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ایران، غلامرضا نیک رفتار مدیر ک گمرک خرمشهر، هادي سعديان سرپرست گمرك شلمچه، کارکنان گمرکات خرمشهر و شلمچه در نقطه صفر مرزی شلمچه برای مدت چهار روز از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳, آغاز به کار کرد.
همزمان این دوره آموزشی در گمرک چذابه نیز در حال برگزاری است.ble.ir/iricanews

۱۱:۲۷

thumnail
undefinedتصویری از دکتر رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در جمع مسئولان و کارشناسان روابط عمومی گمرکات سراسر کشور همزمان با روز ملی ارتباطات و روابط عمومی/امروزble.ir/iricanews

۱۱:۳۱

thumnail
undefinedمرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت‌سازی برگزار می نماید:undefinedآغاز مجموع دوره‌های آموزشی تخصصی _ گمرکی ویژه اربعین حسینی در گمرکات مرزی
با برگزاری دوره های آموزشی ویژه اربعین حسینی در گمرکات شلمچه و چذابه، مجموع دوره‌های آموزشی برای گمرکات مرزی ارائه‌دهنده خدمات در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی آغاز شد.
فاطمه اعتماد‌مقدم مدیر کل مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت‌سازی گمرک ایران با اعلام آغاز برگزاری دوره آموزشی ویژه اربعین حسینی، بیان کرد: این مجموع دوره‌ها به مناسبت در پیش یودن مراسم باشکوه اربعین حسینی در سال جاری و به منظور تسهیل، تسریع در تردد زائران حسینی در گمرکات مرزی شلمچه و چذابه ( استان خوزستان)، میرجاوه (استان سیستان و بلوچستان)،دوغارون (استان خراسان رضوی)، ماهیرود (استان خراسان جنوبی)، پرویزخان و خسروی (استان کرمانشاه) و گمرک مهران (استان ایلام) برگزار خواهد شد.
#آموزش#اربعینble.ir/iricanews

۱۲:۰۳

thumnail
undefinedبازدید معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران از گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد
دکتر رضوانی فر، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در سفری که به استان مازندران داشت، از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید بعمل آورد.
همچنین وی در این سفر با کارکنان این اداره کل دیدار و گفتگو کرد.
#محمد_رضوانی_فر#رئیس_کل_گمرک#سفر_استانی#بازدید#گمرک_امیرآبادble.ir/iricanews

۱۲:۲۷

اخبار گمرک ایران
undefined undefinedتاکید معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران برضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در گمرک نشست مسئولان و کارشناسان روابط عمومی گمرکات سراسر کشور با حضور دکتر رضوانیفر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک همزمان با روز ملی روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد. دکتر رضوانی فر در این نشست گفت: به وجود آوردن تصویر ذهنی یک گمرک هوشمند، یادگیرنده و چابک مهمترین وظیفه روابط عمومی در‌ گمرک است. ble.ir/iricanews
معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در جمع مسئولان روابط عمومی گمرکات بیان کرد
هوشمندسازی گمرک نیازمند داشتن روابط عمومی هوشمند است/ اطلاع رسانی صحیح خدمات گمرک به فعالان اقتصادی قطعا موجب کاهش هزینه و زمان در تشریفات گمرکی می شود
دکتر رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه روابط عمومی متناسب با گمرک هوشمند باید به دنبال بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید ارتباطی باشد، بر اطلاع رسانی و ارائه صحیح خدمات گمرک به فعالان اقتصادی تاکید کرد.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران که در نشست مسئولان و کارشناسان روابط عمومی گمرکات سراسر کشور به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی سخن می گفت، با اشاره به حرکت گمرک به سمت هوشمندسازی، تاکید کرد: امروز گمرک از یک دستگاه سنتی به سرعت در مسير هوشمندسازی و روان‌سازی تجارت در کشور در حال حرکت می باشد و در این مسیر روابط عمومی نیز متناسب با گمرک هوشمند باید به دنبال هوشمندسازی و بهره گیری از تکنیک‌های جدید ارتباطی باشد.
به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، وی با بیان اینکه جايگاه روابط عمومی و نقش اطلاع رسانی آن در راستای پروژه جدید گمرک هوشمند نیازمند بازنگری است، اظهارداشت: در همین راستا به جهت پویایی بیشتر به دنبال ارتقاء جایگاه روابط عمومی در چارت سازمانی گمرک جمهوری اسلامی ایران هستیم.
رضوانی فر به ویژگی‌های روابط عمومی هوشمند در عصر ارتباطات اشاره کرد و افزود: ظهور رسانه‌های نوین موجب دگرگونی جایگاه و کارکرد روابط عمومی در سازمان ها شده‌ است در همین راستا نقش روابط عمومی نیز در گمرک هوشمند و نوین به منظور ارائه اطلاعات در راستای تسهیل‌گری و توسعه تجارت به فعالان اقتصادی و صاحبان کالا بسیار حائز اهمیت می باشد.
رئیس کل گمرک ایران به طرح رتبه بندی گمرکات اجرایی کشور اشاره کرد و گفت : خوشبختانه شاخص های رتبه‌بندی گمرکات کشور پس از نشست های متعدد تخصصی و با در نظر گرفتن تمامی شرایط و متناطر با ساختار سازمانی هر گمرک انجام شده است.
رضوانی فر به ارائه بسته حمایتی گمرک به فعالان اقتصادی به ویژه شرکت‌های تولیدی و صادر‌کنندگان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بسته های حمایتی اعلام شده از سوی گمرک از ظرفیت های بالایی در زمینه تسهیل گری و رونق کسب و کار در تجارت برخوردار است.
وی ادامه داد: گمرک تسهیلات ویژه‌ای برای ترخیص کالا و انجام تشریفات گمرکی به تولیدکنندگان ارائه کرده است که اطلاع رسانی صحیح خدمات گمرک به فعالان اقتصادی قطعا موجب کاهش هزینه و زمان در انجام امور گمرکی، رونق تولید و کسب کار خواهد شد.
رئیس کل گمرک ایران با بیان‌ اینکه، گمرک نهادی تخصصی و فنی می باشد، تاکید کرد: با توجه به پیچیدگی فعالیت در گمرک و همچنین تخصصی بودن فعالیت ها، تسلط کارشناسان روابط عمومی بر‌ موارد فنی گمرک جهت ارائه هرچه بهتر مطالب به مخاطبین بسیار حائز اهميت می باشد.
رضوانی‌فر بهره‌گیری از روش‌های نوین و ابتکاری در اطلاع رسانی برای آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی و مردم از کارکرد و خدمات گمرک را مورد تاکید قرار داد و گفت: روابط عمومی در کنار استفاده ابزارها و شیوه های متعددی برای اطلاع رسانی خدمات دستگاه همچنین باید انعکاس دهنده تنگناها، مشکلات، مطالبات و درخواست‌های فعالان اقتصادی نیز باشد.
وی با بیان اینکه گمرک در مرزها مظلومانه در حال خدمت رسانی می باشد، گفت: کارکنان گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور با کمترین امکانات در مرزها در حال ارائه خدمت می باشند که شایسته نهادی که سومین منبع درآمد پایدار کشور را در اختیار دارد، نیست.
رئیس کل گمرک ایران به تغییر ذهنیت جامعه نسبت به گمرک از یک ارگان سنتی به سمت یک ارگان چابک، هوشمند، قانون‌مدار و پاسخگو اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از کم‌کاری‌های و کاستی‌های سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در تجارت به نام گمرک نوشته می‌شود که در این زمینه باید اطلاع رسانی صورت گیرد.
#محمد_رضوانی_فر#رئیس_کل_گمرک#روابط_عمومیble.ir/iricanews

۱۳:۳۹

thumnail
گفت و گوی صمیمانه دکتر رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران با مسئولان و کارشناسان روابط عمومی گمرکات در حاشیه نشست مسئولان روابط عمومی گمرکات و رسیدگی به درخواست ها و مشکلات آنها همزمان با روز ملی ارتباطات و روابط عمومی
#محمد_رضوانی_فر#رئیس_کل_گمرک#روابط_عمومیble.ir/iricanews

۱۴:۴۰

۲۸ اردیبهشت

thumnail
undefinedتقدیر از روابط عمومی گمرکات مازندران بعنوان فعال و پیشکسوت روابط عمومی‌های مازندران
انجمن روابط عمومی مازندران از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران بعنوان فعال روابط عمومی و پیشکسوت این حرفه تقدیر بعمل آورد.
انجمن روابط عمومی مازندران طی مراسمی که بمناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات و بمنظور تجلیل از زحمات فعالان عرصه روابط عمومی و بزرگداشت پیشکسوتان این حرفه در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد محمودآباد برگزار گردید از منصوره درویش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر بعمل آمد.
در این مراسم نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه محمودآباد، رئیس انجمن روابط عمومی ایران، رئیس باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو در ایران، اساتید ارتباطات، و فعالین روابط عمومی استان مازندران حضور داشتند.
#تقدیر#روابط_عمومی_گمرکات_مازندران#روز_روابط_عمومیble.ir/iricanews

۸:۰۷

thumnail
undefinedکشف ۱.۶ کیلوگرم هرویین توسط ماموران گمرک دوغارون
پرسنل گمرک دوغارون موفق شدند حین کنترل‌های نظارتی، مقدار یک کیلو و ۵۹۰ گرم هرویین از یک مسافر ورودی به داخل کشور کشف‌ نمایند.
به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان خراسان رضوی، این مقدار مواد مخدر با استفاده از ایکس ری چمدانی، حین کنترل کالای همراه مسافران، از داخل چمدان یک مسافر کشف شد.
#کشف_مواد_مخدر_هرویین#گمرک_دوغارونble.ir/iricanews

۱۴:۲۲

thumnail
undefinedگمرک امیرآباد در بین ۵ گمرک اول کشور در واردات کالای اساسی قرار دارد
در بازدید معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران از گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، مدیرکل این گمرک از واردات بیش از ۳ میلیون و۳۲۳ هزارتن کالا طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.
در پی سفر دکتر رضوانی‌فر به استان مازندران، وی ضمن دیدار با کارکنان گمرک امیرآباد از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، اسکله و انبارهای موجود در محوطه بازدید کرد.
براساس این گزارش، از زمان افتتاح این گمرک در سال ۱۳۸۲، دکتر رضوانی فر اولین رئیس کل گمرک ایران می باشند که از این گمرک فعال در واردات کالاهای اساسی و صادرکننده کالای شرکت‌های تولیدی استان مازندران بازدید کردند.
#محمد_رضوانی_فر#رئیس_کل_گمرک#گمرک_امیر_آباد#بازدیدble.ir/iricanews

۱۵:۲۴

thumnail
undefined میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی از طبقه بندی مشاغل روابط عمومی خبر داد
undefinedآموزش مدیران و کارشناسان روابط عمومی با جدیت پیگیری می‌شود.
@PadDolatble.ir/iricanews

۱۵:۲۷

۲۹ اردیبهشت

undefined تجهیز عملیات‌ اظهار گمرکی به امضای الکترونیکی
undefined به اطلاع کاربران محترم می‌رساند، باتوجه به شروع فرآیند اظهار واردات در سامانه جامع تجارت در هفته‌های آتی و لزوم تجهیز فرآیند‌های سامانه به امضاء الکترونیکی، ارسال اطلاعات مورد نیاز جهت انجام عملیات‌ گمرکی از طریق سامانه جامع تجارت، برای تمامی کاربران (اعم از بازرگانان، کارگزاران و نمایندگان) تنها با امضای الکترونیکی امکان‌پذیر خواهد بود. لذا تقاضا می‌شود تمام کاربرانی که قصد استفاده از عملیات اظهار گمرکی را دارند، قبل از عملیاتی شدن این بخش، نسبت به اخذ توکن و امضا الکترونیکی اقدام نمایند.
undefined کاربرانی که تا کنون اقدام به ثبت نام جهت دریافت امضاء الکترونیکی نکرده‌اند، می‌توانند از طریق لینک https://b2n.ir/gica.ir ، اقدام به ثبت نام نمایند. همچنین فایل آموزشی استفاده از امضا الکترونیکی در صفحه اصلی سامانه جامع تجارت قرار داده شده‌ است.
#اطلاعیه#اظهار_گمرکی#سامانه_جامع_گمرکیble.ir/iricanews

۱۰:۰۱

598417152_1723300565.pdf

۸۶۲.۷۵ کیلوبایت

undefinedگمرک ایران منتشر کردundefinedجزئیات گزارش تردد کامیون‌ها از گمرکات زمینی از ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
#گزارش_روزانه#گمرکات_زمینی#تردد_کامیونهاble.ir/iricanews

۱۲:۴۷

#اخبار_کوتاه_گمرکات
undefinedهمزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، میز خدمت گمرکات استان خوزستان با حضور ناظر گمرکات استان در محل مسجد جامع شهرستان خرمشهر برای پاسخگویی به خدمت‌گیرندگان برگزار شد.
undefinedاسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان با اهدای لوحی از زحمات عزت‌الله گنجی مسئول روابط عمومی گمرکات استان قدردانی کرد.
undefinedعبدالکریم بیاتی مدیر گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۸ میلیون و ۲۶۱ هزار دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده که این میزان ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.
undefinedحجت الاسلام والمسلمین غبیشاوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه آبادان با اهدای لوح به وحید پورحشمت مدیرکل گمرک آبادان از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این گمرک قدردانی کرد.
#خبر_کوتاه#گمرک_کردستان#گمرک_یاسوج#ناظر_گمرکات_خوزستان#میز_خدمت#گمرک_آبادانble.ir/iricanews

۱۸:۰۳

۳۰ اردیبهشت

اخبار گمرک ایران
undefined undefinedبرگزاری نشست مسئولان و کارشناسان روابط عمومی گمرکات سراسر کشور با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک همزمان با روز ملی روابط عمومی و ارتباطات ble.ir/iricanews
undefinedمشروح سخنان دکتر رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در جمع مسوولان روابط عمومی گمرکات بسم الله الرحمن الرحیمابتدا خیلی خوشحال هستم که در جمع روابط عمومی گمرکات هستم و از مسئولان برگزاری این نشست قدردانی می کنم.
در مورد مسائل کاربردی چند نکته را تقدیم می‌کنم که با کمک هم پیگیری کنیم تا این موضوعات محقق شود اولین و اساسی‌ترین نکته این است که اگر ما حرکت می‌کنیم به سمت گمرک هوشمند با تمام الزامات و بایسته‌هایش، روابط عمومی هم باید یک ساز و کاری متناظر با گمرک هوشمند پیدا کند. مطالعه و بررسی شود آنچه که در دنیا به آن گمرک هوشمند می‌گویند آن ساز و کار و مسیری که ما حرکت می‌کنیم تا به آن نقطه برسیم، بخش اطلاع‌رسانی، برندینگ، مارکتینگ و بدنه روابط عمومی یک گمرک هوشمند، چه نقش و کارکردی باید برای خود تعریف کند. به نظر من متناظر و متناسب با این نگاه، نقش روابط عمومی در گمرک باید باز تعریف شود.
در سازمان‌هایی با این مختصات، نقش روابط عمومی به معنی عمومی communication و به معنی اخص‌تر چه جایگاهی پیدا می‌کند. باید فکر کنیم سندی تولید کنیم که برای گمرک هوشمند چه ساز و کاری در نظام اطلاع‌رسانی و نظام افکارسازی و مدیریت افکار در روابط عمومی مورد نیاز است.
نکته بعدی، اشکالی که وارد است، اینکه جایگاه و ساختار روابط عمومی در اندازه و شأن خودش متناسب با ساختار کلان سازمان، ساختار گمرکات اجرایی و حوزه‌های نظارتمان نیست و این اشکال وارد است. دو اتفاق در گمرک می‌افتد حتماً مستحضر باشید که جزئیات آن را اطلاع رسانی کنید. ما یک طرح رتبه‌بندی گمرکات اجرایی را با کمک خود بدنه فنی گمرک تهیه و آن را با سازمان اداری و استخدامی کشور نهایی کرده‌ایم و انشاالله به زودی مصوب و ابلاغ می‌شود. که خیلی از نکات را در ساختار و چارت ما تبیین می‌کند. اندازه هر ساختار متناسب با حجم فعالیت، تعداد رویه‌ها، پراکندگی جغرافیایی، ساعات کار و سایر معیارها به صورت خیلی علمی رتبه بندی شده است. نظر گمرک نهایی شده، نقطه نظر دوستان در سازمان اداری و استخدامی گرفته شده که تشریفاتش در هیئت دولت طی خواهد شد. ما برای اولین بار بعد از مدت‌ها، دستورالعمل و آیین‌نامه رتبه‌بندی گمرکات را خواهیم داشت و به این معنی است که هرچه حجم عملیات یکجا افزایش پیدا می‌کند، رویه‌هایش توسعه می‌یابد، رویه مسافری اضافه می‌شود، مرسولات پستی اضافه می‌شود، ترانزیتش توسعه پیدا می‌کند، پرونده‌های قضاییش افزایش پیدا می‌کند و درآمد‌هایش افزایش می‌یابد، متناظر با آن، ساختارش باید توسعه پیدا کند. بدین ترتیب دیگر نیازی به چانه‌زنی موردی و رفت و آمدها به سازمان اداری و استخدامی نیست و کاری که شده واقعاً لازم بود.همچنین در آن دستورالعمل رتبه‌بندی متناظر با همین پارامترها، خودکار جایگاه بقیه بخش‌های سازمان از جمله روابط عمومی هم اصلاح می‌شود اما تا آن زمان به نظر می‌رسد لازم است یک شیوه نامه روابط عمومی تدوین کنیم و من آنها را نهایی و ابلاغ کنم برای اینکه ما متناظر با ابعاد هر گمرک به اضافه امکانات فیزیکی چهارچوبی تهیه کنیم. مشخص شود، کدام گمرکات از چه امکانات فیزیکی برخوردار هستند تا سازمانی که جایگاهش را به عنوان سومین منبع درآمد کشور تثبیت کرده و سال گذشته ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به خزانه واریز کرده شأن آن حفظ شود.
نکته بعدی به نظر می‌رسد که یک فروشنده کالا یا ایده برای اینکه موفق در عرضه آن کالا، سرویس و خدمت یا دستاورد باشد، باید از قبل بهتر از هر کس دیگری آن کالا را بشناسد. کسی که مسلط به کالا نباشد، نمی‌تواند کالا را معرفی کند. شما گمرک را وقتی می‌توانید خوب تبیین کنید، دستاوردهایش را بگویید، نقشش را بگویید، ملاحظات تعامل با دستگاه‌های همجوارش را تبیین کنید که خودتان خوب به رویه‌های گمرکی مسلط باشید. من در ذیل این، دو نکته دارم یکی اینکه ما بابی را باز کردیم و این است که آموزش ارزیابی و گذراندن دوره‌های آن برای همه کارکنان الزامی شود. برای همین، سال‌های قبل دو یا سه دوره در سال برگزار می‌شد، در حالی که در سال گذشته ما ۲۷ یا ۲۸ دوره برگزار کردیم. باید پیگیری کنیم که همه کارکنان روابط عمومی این دوره را بگذرانند چون کسی که بخواهد عملکرد دستگاهی را تبیین کند باید بیشتر از هر کس دیگری شناخت روی آن سازمان و رویه‌هایش داشته باشد. ما هم سازمان‌مان یک سازمان فنی است و اگر روابط عمومی آن به امور فنی تسلط نداشته باشد قادر به تبیین موارد نیست. من فکر می‌کنم که ابتدا می‌بایست اطمینان حاصل کنیم که همه دوستان این دوره ارزیابی را گذرانده باشند. کمک کنیم، دوره اختصاصی بگذاریم، ساز و کار را فراهم کنیم. در گمرک حتماً انتظار نداریم دوستان روابط عمومی فنی بشوند، ولی دست کم (انتظار این است) به عملیات اصلی گمرک تسلط داشته باشند.ble.ir/iricanewsundefinedundefinedundefined

۸:۰۰

undefinedundefinedundefinedنکته بعدی اینکه، هم اینک در گمرک، گزارش های خوبی تولید می شود این گزارش‌ها در پایان هر ماه به طور متوسط بالغ بر ۱۷ تا ۱۸ گزارش دوره‌ای است.از گزارش ترازنامه گرفته تا گزارش صادرات، گزارش کالاهای حساس و کالاهای اساسی، موبایل، خودرو، شمش طلا و گزارش‌های موردی که در مورد صنایع خیلی مورد اقبال قرار گرفته، من حتماً تاکید می‌کنم که شما کمک کنید که در درون سازمانی و برون سازمانی این گزارش‌ها بازنشر شود و به یک شکل مناسبی مطمئن شویم که همه اجزای سازمان مستحضر این اتفاقات و این تحولات در سازمان گمرک شده باشند.
نکته بعدی اینکه ما یک ظرفیتی در شبکه‌های ملی داریم و شبکه گسترده‌ای از شبکه‌های محلی، در حوزه شبکه‌های اجتماعی هم رسانه‌های محلی ظرفیت مناسبی دارند و شما بیشترین دسترسی و تعامل را با آنها دارید. حتماً باید از این ظرفیت استفاده کنیم و اخبار و تحولات گمرک و دستاوردهای گمرک را در این شبکه‌های محلی هم بازنشر شود. به دلیل اینکه خیلی از افراد در این شبکه‌ها عضویت دارند در حالی که ممکن است در شبکه‌های ملی نباشند. حتی اینکه ما پیش قدم شویم و بعضی از اخبار و تحولات را به زبان و دیالوگ مردم یک منطقه تولید کنیم. گزارش رسمی بدهید و به زبان مردم آن منطقه هم گزارش یک دقیقه‌ای ضبط کنید. این امر شدنیست حتماً این کار را انجام دهید در شبکه‌های محلی شناسنامه‌دار عضو شوید و برایشان با محتوا و هنجارهای مقبول و مطلوب همان منطقه تولید محتوا کنید.
نکته بعدی فکر می‌کنم که بدنه روابط عمومی می‌تواند کمک کند این نقیصه رفع شود. بسیاری از خدمات و تسهیلگری‌های گمرک هنوز برای فعالین اقتصادی ناشناخته مانده است. به نظر می‌رسد که بسته خدمات قابل ارائه سازمان، خیلی خوب برای صاحبین کالا تبیین نشده است.فکر می‌کنم حضور ما در نمایشگاه ایران اکسپوی امسال نشان داد که چقدر در این حوزه علاقه و اشتیاق وجود دارد، برای اینکه (ذینفعان با تسهیلات گمرک) آشنا شوند. بالاخره ممکن است بخشی از ترخیص‌کاران و بدنه‌ای که با ما در ارتباط هستند، مستحضر موضوعات باشند ولی با این حرارت و دقت همه مطالب را نتوانسته باشند به صاحبان اصلی کالا و تصمیم‌گیران اصلی منتقل کنند. این نقیصه هم باید رفع شود باید مدلی پیدا کنیم این بسته خدمات در ارتباط گیری با اتاق‌های بازرگانی در استان‌ها، حضور فعال‌تر در شورای اداری استان‌ها، حضور در بین فعالان اقتصادی (تبیین شود). در یک زمان می‌رویم مشکلاتشان را حل کنیم، که کار خوبی است. همچنین باید بابی هم پیدا کنیم تا بسته خدمات خود را تبیین کنیم، هر کسی با سلیقه خودش، کاتالوگ، بروشور و... این از موضوعاتی است که می‌شود از دوستان روابط عمومی انتظار داشت. اساساً کمک می‌کند که سرعت ارائه خدمات ما بالا رفته و تسهیلگری اتفاق بیفتد و آن وظایفی که در ذیل شعار سال برای گمرک متصور است، محقق شود. از آن مهمتر اینکه بیشتر جا خواهد افتاد و کمک خواهد کرد که حتی بعضی از تصمیمات اقتصادی به این ترتیب اصلاح شود. خیلی مواقع اگر بتوانیم خوب تبیین کنیم که شرکت‌های بزرگ چطور می‌توانند از ظرفیت انبار اختصاصی و گمرک اختصاصی استفاده کنند، می‌توانیم فشار ایستایی و توقف کالا در بعضی از مبادی را که حجم بالاتری دارند متعادل کنیم و (این حجم ورودی را)در کشور (باز) توزیع کنیم.
نکته بعدی اینکه نهضت میز خدمت را جدی بگیرید. فراهم کردن امکان گفتگوی مستقیم، رخ به رخ و حضوری حتماً اثر دارد. هم در برگزاری آن کمک کنیم و هم در انعکاسش تا به نوعی این کار بیشتر تکرار و برگزار شود.
خیلی از مواقع ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌ها از دل این جلسات بازنگری و اصلاح می‌شود خیلی مواقع همین تکریم برند ما را ارتقا می‌دهد. همین باز کردن درها و خیلی مواقع مسائلی که مطرح می‌کنند که باز هم گمرک به نسبت سایر دستگاه ها گوش شنواتری دارد و پیگیرتر است. ما باید این را توسعه بدهیم چون هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.
نکته بعدی اینکه به نظرم می‌رسد که ما وظیفه داریم ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های پرتکرار را به زیباترین، ساده‌ترین و فاخرترین شکل به اطلاع صاحبین کالا و ترخیص‌کاران و مردم برسانیم. که ممکن است ساز و کارش در هر گمرک متفاوت باشد این امر کمک می‌کند که آنها با قوانین آشنا شوند. دوم اینکه حرف خلاف قانون هم کسی به آنها منتقل نکند. خواهش می‌کنم مقررات و ضوابط پرتکرار، حاشیه‌دار و آنهایی که ابهام دارد، مستندات قانونی‌اش در جای مناسب نصب و در معرض دید قرار گیرد.نکته بعدی اینکه از سال ۱۲۴۵ ساختار و سازمان گمرک به صورت یک ساختار بروکراتیک نوین در نظام مدیریتی و اداری کشور وجود داشته و در آن مکاتبات و گردش کار جریان داشته، (با اینهمه) بعد از این همه سال هر سردری در گمرکات به یک شکل است مثلاً درب ورودی به یک شکل است و نحوه معرفی اتاق‌ها و ...ble.ir/iricanewsundefinedundefinedundefined

۸:۰۰

undefinedundefinedundefinedبه نظر من به یک آرت بوک و برند بوک نیاز داریم که از این حالت خارج شویم. حتی در بعضی مواقع سربرگ‌ها هم با هم متفاوت هستند. لذا سازمان باید یک آرت بوک مشترک داشته باشد که سایزها و فونت‌ها مشخص باشد و این از وظایف روابط عمومی است که باید ساختار خوب طراحی کند. فونت‌ها، قلم‌ها، رنگ‌ها، سایزها، حاشیه و سربرگ نامه‌ها، سردر، بروشور، تابلو، معرفی طبقات و ... این‌ها باید با یک شیوه نامه مشخص چاپ، تولید و تکثیر شوند. باید از یک قاعده تبعیت شود.
نکته بعدی اینکه خیلی مواقع، اخبار و تحولات ساده محلی یک ما‌به‌ازای ملی دارد بعضی مواقع به دلیل کثرت تکرار یا عادی شدن، حساس نیستیم که این اخبار را منتقل کنیم مثلاً در فلان مرز فیبر نوری قطع می‌شود و مرز بسته می‌شود، این معضل باعث ایجاد صف می‌شود همه می‌گویند در گمرک ۵۰۰ ماشین در صف است، حتماً باید اطلاع رسانی شود. یک بخشی هم حقوقی است اگر در مرزی اخباری واصل می‌شود که طرف مقابل دچار مشکل شده است، اطلاع رسانی کنیم، صاحبین کالا، کالا نفرستند. اما لازم است، اخبار و تحولاتی که در منطقه خود دریافت می‌کنید به روابط عمومی ستاد منتقل کنید.
نکته بعدی در تبیین دستاوردها و سیاست‌های دولت این است با روابط عمومی سایر دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های ذیل وزارت اقتصاد حتماً هم افزایی کنید. هرجا هم مشکلی است، بگوییم. ایجاد امید نسبت به آینده نظام اقتصادی کشور، ایجاد امید نسبت به آینده، تقویت روحیه و تبیین، منوط به دستاوردهایی است که در روابط عمومی اتفاق می‌افتد. عده و (امکانات) ما در روابط عمومی محدود است، ولی اگر کنار هم قرار بگیرید، به نظر من می‌توانیم پاس‌های خوبی به هم بدهیم اگر کمک کنیم به موقع از ظرفیتمان استفاده کنیم. اگر عملکرد سایر دستگاه‌ها تبیین شود، می‌توانیم از آنها کمک بخواهیم و عملکرد ما هم بهتر تبیین خواهد شد. این را هم خودتان، الگویش را بیابید. چون استان به استان متفاوت است. من اعتقاد دارم که ابتکار عمل به خرج دهید. همانطور که در ذیل وزارت اقتصاد، شورای هماهنگی اداره کل‌های ذیل وزارتخانه داریم. هماهنگی روابط عمومی‌های ذیل وزارت اقتصاد هم در استان‌ها به جریان بیندازید.
نکته بعدی اینکه، ما به عنوان یک حرفه‌ای در کار خود، حتماً اخلاق را در هر شرایطی رعایت می‌کنیم و واقعاً خط قرمز ما این است که برای تبیین نکاتی که گفتم اجازه نداریم از هیچ مرز اخلاقی عبور کنیم و اینکه دیگران آن را رعایت نمی‌کنند، اهمیتی ندارد. ما تلاش می‌کنیم از دایره ادب و انصاف خارج نشویم. کمک کنید هجو‌گویی‌ها و زردنویسی‌ها را دامن نزنیم.
نکته دیگر فکر می‌کنم از روش‌های ابتکاری برای تولید محتوا باید استفاده کرد. خبر، گزارش، بروشور، کاتالوگ، گزارش ماهانه و موشن. حتی برای تولید محتوا برای نظام آموزشی کشور می‌توانیم پیش قدم شویم. هر روش ابتکاری که خودتان فکر می‌کنید استفاده کنید، حتماً ما آمادگی داریم که اگر گزارش‌هایی توسط دوستان روابط عمومی در استان‌ها تولید شود به صورت ملی منتشر کنیم با عنوان خودشان. نترسید. قلم بزنید، گزارش تصویری تهیه کنید، از سختی کار در مرز، از تراکم کار و تسهیلات ایجاد شده گزارش تصویری یا پادکست تهیه کنید. استانداردهایش را با همین حداقل امکانات رعایت کنید ضمناً از این به بعد تهیه همه گزارش‌ها، کاتالوگ‌ها و بروشورها دیگر از عکس تزیینی و دانلودی استفاده نکنید عکس باید واقعی باشد.
روابط عمومی در یک سازمانی مثل گمرک یک مسیر دو طرفه است یعنی در یک طرف گفتمان عملکرد و سیاست‌های سازمان به صاحبین کالا، تجار و فعالین اقتصادی و عامه مردم منتقل و یک ابزاری می‌شود برای اینکه درخواست‌ها و نکات آنها در قالب آنچه مبنای قانونی دارد شکل گرفته و به جریان بیفتد. این امر حتماً به تسهیلگری و توسعه تجارت کمک میکند. و هم فکر کنید از کانال مقابل هم مسیر پیدا کنید که حرف صاحبین کالا منتقل شود، مصاحبه بگیرید. از هر تصمیمی که روی می‌دهد یک تسهیلگری در گمرک اتفاق می‌افتد گزارش تهیه کنید، گزارشی که مبتنی بر واقعیت باشد. ضمن اینکه دستاوردها را می‌گویید که البته به نفع خودمان است، محدودیت‌ها، ملاحظات و تنگناهایی را نیز که در گمرکات وجود دارد، تبیین کنید. الان هر کس کالایش به هر دلیلی ترخیص نشده، می‌گوید که در گمرک توقیف شده، اینجا ما بدون اینکه تخریب کنیم یا خلاف واقع بگوییم باید محدودیت‌هایمان را بیان کنیم. لازم است برای کمک به گمرک، کمبود امکانات در مرزها دیده شود. بینند؛ همکارمان در گمرک ریمدان (در استان سیستان و بلوچستان) در چه کانکسی سرویس می‌دهد.ble.ir/iricanewsundefinedundefinedundefined

۸:۰۱

undefinedundefinedundefinedببینند در چذابه، میلک، ماهیرود، تمرچین، سرو و رازی در چه شرایط و امکاناتی هستیم. در ۳۲ بندر ملوانی هنوز ساماندهی لنج‌ها صورت نگرفته و گمرک در حال خدمات رسانی است. باید مظلومیت گمرک در این بخش گفته شود. تبیین شود که گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی، چطور مظلومانه در حال خدمت‌رسانی است در حالی که امکانات این سازمان متناسب با انتظاراتی که از آن وجود دارد نیست. گمرک به عنوان سومین منبع درآمدی وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد در جایی مانند بیله سوار و تمرچین با حداقل امکانات. در حالیکه اگر امکانات نداشته باشیم قادر به ارائه خدمات نیستیم. تمام فعالیت‌ها را در حوزه روابط عمومی را می‌بایست یکپارچه کنیم. تصویر ذهنی که من دوست دارم از گمرک شکل بگیرد این است که گمرک یک ساختار هوشمند مبتنی بر سازه‌ها و سامانه‌های برخط است که در حال ارائه خدمت است و کنترل‌هایش از نوع سیستمی و نرم‌افزاری است.
ما در حال سرمایه‌گذاری بر روی این سامانه‌های جدید هستیم و اگر اصرار داریم ایکس ری ها توسعه پیدا کنند اگر قائل به این هستیم که پلمپ و باسکول توسعه یابد و به جای اینکه ارزش گذاری کالا با سلیقه شخصی اعمال شود روز به روز سامانه‌ای تر شوند این‌ها همه در چهارچوب های شکل‌گیری یک گمرک هوشمند هستند. کمک کنیم همه فعالیت‌هایمان طوری تبیین شوند که گمرک به عنوان یک سازمان و ساختار خسته قدیمی، خارج از رده و بروکراتیک در اذهان شکل نبندد، برعکس به عنوان یک ساختار چالاک، چابک و هوشمند جا بیفتد. واقعیت همین طور است، اما تصویر ارائه شده این نیست.
چند سند در گمرک تهیه شده که می‌بایست تبیین شود. روابط عمومی بخشی از سازمان یادگیرنده است که باید در زمینه یادگیری از همه پیش قدم‌تر باشد و این را بدون هیچ گونه تعارفی می‌گویم لذا برای ارتقاء سطح دانش سواد و معلومات خود برنامه بگذارید و ما کمک خواهیم کرد.از زحمات همه عزیزان و همکاران که در حوزه روابط عمومی زحمت سازمان را می‌کشند، تشکر می‌کنم.
#محمد_رضوانی_فر#رئیس_کل_گمرک#روابط_عمومیble.ir/iricanews

۸:۰۱

320675584_905439131.pdf

۲۲۸.۱۶ کیلوبایت

undefinedگمرک ایران منتشر کردundefinedجزئیات گزارش روزانه تردد کامیون‌ها از گمرکات زمینی/ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
#گزارش_روزانه#گمرکات_زمینی#تردد_کامیونهاble.ir/iricanews

۸:۰۲