#شهید_شهریاری #شهید_علم #ایران_قوی
۱۴:۳۵
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #گزینش
️منظور از راهبرد، جهت حرکت و گستره فعالیتهای یک سازمان در بلندمدت، با توجه به منابع موجود و محیط در حال تغییر سازمان است. رابطه راهبرد و چشمانداز، مانند رابطه مسیر و مقصد است؛ یعنی اگر مقصد مشخص شد، مسیر رسیدن به مقصد نیز مشخص میشود. چشمانداز آموزش عالی و نهاد دانشگاه، کسب مرجعیت علمی است.
️در مرجعیت علمی، نقش پراهمیت ورودیها در موفقیت کلی دانشگاه، غیرقابل انکار است. گزینش هر دانشگاهی، متصدی انتخاب هدفمند داوطلبان است. لکن این گزینش، به معنای داشتن یک اداره مجزا نیست و چه بسا واحدها و دانشکدههای مختلف، خودشان نوعی گزینش و انتخاب هدفمند را اعمال میکنند.
️مثلا هنگامی که مدرسه کسبوکار هاروارد، ماموریت خود را این قرار میدهد:(ما رهبرانی تربیت میکنیم که تغییری در جهان بهوجود بیاورند.)، طبعاً هر دانشجویی را نمیپذیرد؛ بلکه دانشجویانی با ویژگیهایی مشخص را انتخاب میکند.
در پیامهای آتی، انتخاب فعالانه و هدفمند را در دو محورِ طراحی شایستگیهای آستانه در جذب دانشجو و شناسایی فعالانه داوطلبان، مورد بررسی قرار خواهیم داد.
#راهبردهای_دانشگاه#مرجعیت_علمی









@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
#راهبردهای_دانشگاه#مرجعیت_علمی
۶:۰۰
۱۰:۳۷
۱۱:۳۹
اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
روند تعداد پستهای مصوب ستادی و کارکنان واحد برادران
️منظور از تعداد پستهای مصوب، تعداد عناوین شغلی تماموقت است که امکان جذب نیرو در آنها وجود دارد و منظور از تعداد کارکنان، تعداد افرادی است که هماکنون بهطور تماموقت در دانشگاه مشغول بهکار هستند. این نمودار نشاندهنده این است که برخی از مناصب شغلی در دانشگاه به دلایل مختلف بلاتصدی باقیمانده است.
️لازم به ذکر است که دانشگاه از طریق جذب کارشناسان پاره وقت، عدم جذب نیرو در پُستهای مصوب را تاحدی جبران نموده است.
️مرجع گردآوری دادهها: اداره تشکیلات و بهبود روشها تاریخ به روز رسانی: ۱۴۰۳/۱۲/۲۱ 








@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
۷:۲۶
اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #گزینش
️منظور از راهبرد، جهت حرکت و گستره فعالیتهای یک سازمان در بلندمدت، با توجه به منابع موجود و محیط در حال تغییر سازمان است. رابطه راهبرد و چشمانداز، مانند رابطه مسیر و مقصد است؛ یعنی اگر مقصد مشخص شد، مسیر رسیدن به مقصد نیز مشخص میشود. چشمانداز آموزش عالی و نهاد دانشگاه، کسب مرجعیت علمی است.
️در مرجعیت علمی، نقش پراهمیت ورودیها در موفقیت کلی دانشگاه، غیرقابل انکار است. گزینش هر دانشگاهی، متصدی انتخاب هدفمند داوطلبان است. لکن این گزینش، به معنای داشتن یک اداره مجزا نیست و چه بسا واحدها و دانشکدههای مختلف، خودشان نوعی گزینش و انتخاب هدفمند را اعمال میکنند.
️مثلا هنگامی که مدرسه کسبوکار هاروارد، ماموریت خود را این قرار میدهد:(ما رهبرانی تربیت میکنیم که تغییری در جهان بهوجود بیاورند.)، طبعاً هر دانشجویی را نمیپذیرد؛ بلکه دانشجویانی با ویژگیهایی مشخص را انتخاب میکند.
در پیامهای آتی، انتخاب فعالانه و هدفمند را در دو محورِ طراحی شایستگیهای آستانه در جذب دانشجو و شناسایی فعالانه داوطلبان، مورد بررسی قرار خواهیم داد. #راهبردهای_دانشگاه #مرجعیت_علمی 








@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #گزینش ؛ بخش دوم
انتخاب فعالانه و هدفمند
️فرایند انتخاب دانشجو در ایران صرفا بر اساس نمره علمی و خصوصا رتبه آزمون سراسری صورت میگیرد. انتخاب افراد نیز بر اساس تحقیقات اولیه خودشان صورت گرفته که چهبسا به واسطه عدم آشنایی کامل با آموزش عالی، چندان هم موفقیت آمیز نباشد؛ چرا که مشاهده میشود برخی از افراد، پس از ورود به رشتههای فنی و مهندسی در دانشگاههای برتر، به رشتههای دیگری چون پزشکی و علوم انسانی تغییر رشته میدهند.
️بنابراین باید اذعان کرد که این رویکرد دانشگاهها، منفعلانه است. چرا که صرفا منتظر میمانند افرادی که خودشان یک رشته و دانشگاه را انتخاب کردهاند، به سراغ آنها بیایند.
️افراد زیادی را میتوان نام برد که با شناسایی آنها و ایجاد برخی از جذابیتها برای آنان، این امکان وجود دارد که برای تحصیل در یک دانشگاه، ترغیب بشوند.
در نتیجه، انتخاب فعالانه و هدفمند، راهبردی است که بایستی برای نیل به مرجعیت علمی، اتخاذ بشود. در پیامهای آتی، اقداماتِ لازم، ذیلِ این راهبرد، اشاره خواهند شد.
#راهبردهای_دانشگاه#مرجعیت_علمی









@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
#راهبردهای_دانشگاه#مرجعیت_علمی
۱۱:۳۱
۵:۳۱
اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
برای یادگیری علم، به دیگران یادش بده!
خاطراتی از #دانشمند_شهید دکتر مجید شهریاری
️همیشه میگفت اگر میخواهی چیزی را خوب یاد بگیری، به دیگران یادش بده. خودش واقعا اینطور بود. بههیچوجه در انتقال آنچه که بلد بود، بُخل و حسد نداشت. مرتب کارگاه آموزشی میگذاشت و از همین طریق نیروهای بسیاری تربیت کرد. پشت در اتاق دکتر همیشه تعدادی دانشجو ایستاده بودند؛ از همهی دانشگاهها میآمدند و درباره مسائل مختلف علمی با دکتر صحبت میکردند. دکتر هم با روی گشاده از همه استقبال میکرد و بین دانشجویان فرق نمیگذاشت.
منبع: برگرفته از کتاب «شهید علم» #شهید_شهریاری #شهید_علم #ایران_قوی 









@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
#شهید_شهریاری #شهید_علم #ایران_قوی
۱۳:۲۹
در سیاُمین المپیاد علمی-دانشجویی
۵:۵۰
اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #گزینش ؛ بخش دوم
انتخاب فعالانه و هدفمند
️فرایند انتخاب دانشجو در ایران صرفا بر اساس نمره علمی و خصوصا رتبه آزمون سراسری صورت میگیرد. انتخاب افراد نیز بر اساس تحقیقات اولیه خودشان صورت گرفته که چهبسا به واسطه عدم آشنایی کامل با آموزش عالی، چندان هم موفقیت آمیز نباشد؛ چرا که مشاهده میشود برخی از افراد، پس از ورود به رشتههای فنی و مهندسی در دانشگاههای برتر، به رشتههای دیگری چون پزشکی و علوم انسانی تغییر رشته میدهند.
️بنابراین باید اذعان کرد که این رویکرد دانشگاهها، منفعلانه است. چرا که صرفا منتظر میمانند افرادی که خودشان یک رشته و دانشگاه را انتخاب کردهاند، به سراغ آنها بیایند.
️افراد زیادی را میتوان نام برد که با شناسایی آنها و ایجاد برخی از جذابیتها برای آنان، این امکان وجود دارد که برای تحصیل در یک دانشگاه، ترغیب بشوند.
در نتیجه، انتخاب فعالانه و هدفمند، راهبردی است که بایستی برای نیل به مرجعیت علمی، اتخاذ بشود. در پیامهای آتی، اقداماتِ لازم، ذیلِ این راهبرد، اشاره خواهند شد. #راهبردهای_دانشگاه #مرجعیت_علمی 








@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #گزینش ؛ بخش سوم
اولین راهبرد انتخاب فعالانه و هدفمند:
️طراحی شایستگیهای آستانه در جذب دانشجو
برای دستیابی به اهداف علمی، دانشگاه باید در گزینش دانشجو فعالانه و هدفمند عمل کند و تنها به رتبه کنکور یا معیارهای اعتقادی بسنده نکند.
لازم است شایستگیهای آستانه (توانمندیهای علمی، شخصیتی و رفتاری موردنیاز) طراحی و بر اساس آنها جذب انجام شود؛ همانگونه که در سازمانهای حرفهای، انتخاب نیرو با ارزیابی دقیق شایستگیها صورت میگیرد.
هرچند این فرایند زمانبر است، اما از هزینههای سنگین جذب افراد نامتناسب جلوگیری کرده و مسیر دانشگاه را به سوی مرجعیت علمی واقعی هموار میسازد.
مرجعیت علمی در علوم انسانی اسلامی از مسیر تولید علم میگذرد؛ ازاینرو باید شایستگیهایی آستانه برای ورود دانشجویان طراحی شود تا هر فرد در جایگاه متناسب با اهداف کلان دانشگاه قرار گیرد.
️در همین زمینه، مقالهی ارزشمند «شایستگیهای آستانه برای نظریهپردازی در دانش مدیریت؛ گامی بهسوی مرجعیت علمی» (لطیفی و همکاران، ۱۳۸۶) مجموعهای از شایستگیهای لازم برای تربیت نظریهپردازان مدیریت اسلامی را معرفی کرده است که در تصویر قابل مشاهده است. شایستگیهایی که میتوان آنها را به سایر رشتههای علوم انسانی نیز تعمیم داد.
️در نتیجه:
گزینش باید فعالانه، هدفمند و مبتنی بر مأموریت علمی دانشگاه باشد.
شایستگیهای آستانه باید فراتر از رتبه و باورهای اعتقادی تعریف شوند.
الگوگیری از کانونهای ارزیابی منابع انسانی در جذب دانشجو توصیه میشود.
هزینهکرد در گزینش علمی و دقیق، در بلندمدت به سود دانشگاه است.











@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
۱۵:۳۷
امام صادق(علیه السلام) چه بوده است؟
🟩 ۲۹ مهر ماه، یازدهمین سالگرد پدر معنوی اساتید، دانشآموختگان و دانشجویان دانشگاه امام صادق(علیه السلام)، حضرت آیت الله مهدوی کنی(رحمه الله علیه)، گرامی باد.
۷:۴۵
۱۶:۰۳
اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #گزینش ؛ بخش سوم
اولین راهبرد انتخاب فعالانه و هدفمند:
️طراحی شایستگیهای آستانه در جذب دانشجو
برای دستیابی به اهداف علمی، دانشگاه باید در گزینش دانشجو فعالانه و هدفمند عمل کند و تنها به رتبه کنکور یا معیارهای اعتقادی بسنده نکند.
لازم است شایستگیهای آستانه (توانمندیهای علمی، شخصیتی و رفتاری موردنیاز) طراحی و بر اساس آنها جذب انجام شود؛ همانگونه که در سازمانهای حرفهای، انتخاب نیرو با ارزیابی دقیق شایستگیها صورت میگیرد.
هرچند این فرایند زمانبر است، اما از هزینههای سنگین جذب افراد نامتناسب جلوگیری کرده و مسیر دانشگاه را به سوی مرجعیت علمی واقعی هموار میسازد.
مرجعیت علمی در علوم انسانی اسلامی از مسیر تولید علم میگذرد؛ ازاینرو باید شایستگیهایی آستانه برای ورود دانشجویان طراحی شود تا هر فرد در جایگاه متناسب با اهداف کلان دانشگاه قرار گیرد.
️در همین زمینه، مقالهی ارزشمند «شایستگیهای آستانه برای نظریهپردازی در دانش مدیریت؛ گامی بهسوی مرجعیت علمی» (لطیفی و همکاران، ۱۳۸۶) مجموعهای از شایستگیهای لازم برای تربیت نظریهپردازان مدیریت اسلامی را معرفی کرده است که در تصویر قابل مشاهده است. شایستگیهایی که میتوان آنها را به سایر رشتههای علوم انسانی نیز تعمیم داد.
️در نتیجه:
گزینش باید فعالانه، هدفمند و مبتنی بر مأموریت علمی دانشگاه باشد.
شایستگیهای آستانه باید فراتر از رتبه و باورهای اعتقادی تعریف شوند.
الگوگیری از کانونهای ارزیابی منابع انسانی در جذب دانشجو توصیه میشود.
هزینهکرد در گزینش علمی و دقیق، در بلندمدت به سود دانشگاه است. 









@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #گزینش ؛ بخش چهارم
راهبرد انتخاب فعالانه و هدفمند:
️شناسایی فعالانه داوطلبان
️در مسیر انتخاب فعالانه و هدفمند دانشجو، دانشگاههای برتر دنیا، در رویکردی فعالانه، برای دانشآموزان و دانشجویان کشورهای مختلف از جمله ایران، دعوتنامه فرستاده و از آنها تقاضا میکند که در این دانشگاهها، به ادامه تحصیل بپردازند.
️در پیام قبلی[لینک پیام]، شایستگیهای آستانه نظریهپردازی در علوم انسانی مورد اشاره قرار گرفتند و با مشخص شدنِ این شایستگیها برای ورود به دانشگاه، آنگاه میتوان بر مبنای آنها به جستجوی هدفمند نیز پرداخت تا افرادی وارد فرایند گزینش شوند که تناسب و سنخیت بیشتری با اهداف و ماموریتهای دانشگاه داشته باشند. این مهم میتواند احتمال موفقیت دانشگاه در حصول به اهداف و آرمانها را افزایش دهد.










@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
۱۳:۲۰
۱۷:۳۵
۱۵:۴۸
اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #گزینش ؛ بخش چهارم
راهبرد انتخاب فعالانه و هدفمند:
️شناسایی فعالانه داوطلبان
️در مسیر انتخاب فعالانه و هدفمند دانشجو، دانشگاههای برتر دنیا، در رویکردی فعالانه، برای دانشآموزان و دانشجویان کشورهای مختلف از جمله ایران، دعوتنامه فرستاده و از آنها تقاضا میکند که در این دانشگاهها، به ادامه تحصیل بپردازند.
️در پیام قبلی[لینک پیام]، شایستگیهای آستانه نظریهپردازی در علوم انسانی مورد اشاره قرار گرفتند و با مشخص شدنِ این شایستگیها برای ورود به دانشگاه، آنگاه میتوان بر مبنای آنها به جستجوی هدفمند نیز پرداخت تا افرادی وارد فرایند گزینش شوند که تناسب و سنخیت بیشتری با اهداف و ماموریتهای دانشگاه داشته باشند. این مهم میتواند احتمال موفقیت دانشگاه در حصول به اهداف و آرمانها را افزایش دهد. 








@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #پژوهش ؛ بخش 
️پژوهش به معنای انجام مجموعه فعالیتهای خلاقانه به صورت نظام مند در مواجهه با مسئلهای مشخص بوده که هدف آن گسترده تر کردن دامنه علم و دانش است.
️پس کاملاً روشن است که مرجعیت علمی، ارتباط وثیقی با امر پژوهش داشته و بدون آن، امكان تحقق مرجعیت علمی، وجود نخواهد داشت. اما باید توجه داشت که پژوهش، فعالیتی منفک و مجزا از دیگر فعالیت های دانشگاه نیست. لذا ضمن التفات به ارتباط و در هم آمیختگی آن با دیگر خرده نظام های دانشگاه بایستی آن را نظام مند و هم جهت با چشم انداز دانشگاه کرد.
🟥 این راهبرد را، در سرفصلهایی چون پیشرو بودن در کیفیت علمی [ با زیر مجموعههایی چون: پیشتازی در نظریهپردازی، ارائه جهانبینی متفاوت، تولید کتب درسی، ارتباط سازمانی در تصویب پایاننامهها]، شکلدهی به مراکز پژوهشی و افزایش رویت پذیری آثار علمی، مورد بررسی قرار خواهیم داد.










@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
🟥 این راهبرد را، در سرفصلهایی چون پیشرو بودن در کیفیت علمی [ با زیر مجموعههایی چون: پیشتازی در نظریهپردازی، ارائه جهانبینی متفاوت، تولید کتب درسی، ارتباط سازمانی در تصویب پایاننامهها]، شکلدهی به مراکز پژوهشی و افزایش رویت پذیری آثار علمی، مورد بررسی قرار خواهیم داد.
۵:۵۷
اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #پژوهش ؛ بخش
️پژوهش به معنای انجام مجموعه فعالیتهای خلاقانه به صورت نظام مند در مواجهه با مسئلهای مشخص بوده که هدف آن گسترده تر کردن دامنه علم و دانش است.
️پس کاملاً روشن است که مرجعیت علمی، ارتباط وثیقی با امر پژوهش داشته و بدون آن، امكان تحقق مرجعیت علمی، وجود نخواهد داشت. اما باید توجه داشت که پژوهش، فعالیتی منفک و مجزا از دیگر فعالیت های دانشگاه نیست. لذا ضمن التفات به ارتباط و در هم آمیختگی آن با دیگر خرده نظام های دانشگاه بایستی آن را نظام مند و هم جهت با چشم انداز دانشگاه کرد. 🟥 این راهبرد را، در سرفصلهایی چون پیشرو بودن در کیفیت علمی [ با زیر مجموعههایی چون: پیشتازی در نظریهپردازی، ارائه جهانبینی متفاوت، تولید کتب درسی، ارتباط سازمانی در تصویب پایاننامهها]، شکلدهی به مراکز پژوهشی و افزایش رویت پذیری آثار علمی، مورد بررسی قرار خواهیم داد. 








@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #پژوهش ؛ بخش 
️پیشرو بودن در کیفیت علمی:
️راهبردی که به نظر میرسد خرده نظام پژوهش دانشگاه بایستی در پیش بگیرد، پیشرو بودن در کیفیت علمی است.
️منظور از کیفیت علمی، برخورداری تولیدات علمی دانشگاه از عوامل معرفتی مرجعیت ساز علم شامل نوآوری نظری، قدرت تبیینی، جامعیت، شمولیت، اهمیت موضوع و ارائه جهان بینی متفاوت است.










@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
۱۶:۰۴
اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #پژوهش ؛ بخش
️پژوهش به معنای انجام مجموعه فعالیتهای خلاقانه به صورت نظام مند در مواجهه با مسئلهای مشخص بوده که هدف آن گسترده تر کردن دامنه علم و دانش است.
️پس کاملاً روشن است که مرجعیت علمی، ارتباط وثیقی با امر پژوهش داشته و بدون آن، امكان تحقق مرجعیت علمی، وجود نخواهد داشت. اما باید توجه داشت که پژوهش، فعالیتی منفک و مجزا از دیگر فعالیت های دانشگاه نیست. لذا ضمن التفات به ارتباط و در هم آمیختگی آن با دیگر خرده نظام های دانشگاه بایستی آن را نظام مند و هم جهت با چشم انداز دانشگاه کرد. 🟥 این راهبرد را، در سرفصلهایی چون پیشرو بودن در کیفیت علمی [ با زیر مجموعههایی چون: پیشتازی در نظریهپردازی، ارائه جهانبینی متفاوت، تولید کتب درسی، ارتباط سازمانی در تصویب پایاننامهها]، شکلدهی به مراکز پژوهشی و افزایش رویت پذیری آثار علمی، مورد بررسی قرار خواهیم داد. 








@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
️محور سوم: #پژوهش ؛ بخش 
️پیشتازی در نظریهپردازی:
️نوآوری با نظریه پردازی متفاوت بوده و یکی از اشتباهات رایج، یکسان انگاری این دو است. روشن است که از بین پژوهش های بنیادین و کاربردی، این پژوهشهای بنیادین هستند که محمل نظریه پردازی بوده و منجر به تولید علم می شود. حال آنکه دغدغه پژوهشهای کاربردی پرداخت به یک مسئله ویژه از طریق نظریه ها و مدلهای از قبل موجود است.
️دانشگاهی که به دنبال مرجعیت علمی است، در عین توجه به اهمیت پژوهشهای کاربردی، میبایست پژوهش های بنیادین را در اولویت خود قرار داده و اهمیت مضاعفی برای آنها قائل شود. تحقق این مهم می تواند از طرق مختلفی صورت بگیرد. تأسیس مجلات نظریه پردازی یا اختصاص برخی از نشریات موجود دانشگاه به چاپ مقالات نظریه پردازی از جمله اقدامات تحقق بخش به این اولویت است. استفاده از عوامل انگیزشی مثل شرطیت نظریه پردازی برای ارتقاء، اختصاص گرنت قابل توجه برای انجام پژوهشهای بنیادین و اموری از این دست، از جمله دیگر اقداماتی هستند که میتوانند منجر به رونق نظریه پردازی شوند.










@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
۱۴:۵۸
۱۶:۲۸
اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
برکتِ دانشِ استاد در پاسخگویی به سوالات دانشجویان
خاطراتی از #دانشمند_شهید دکتر مجید شهریاری
️برای پاسخ به سؤالات دانشجوها، بدون منّت، وقت زیادی میگذاشت و معتقد بود که همین یاد دادنها است که به دانش او برکت میدهد. یکی از شاگردانش تعریف میکرد که: «سؤالی از او پرسیدم و از من خواست که اجازه بدهم فکر بکند؛ دو هفته روی آن سؤال وقت گذاشت تا یک جواب دقیق و کامل به من بدهد.»
منبع: برگرفته از کتاب «شهید علم» #شهید_شهریاری #شهید_علم #ایران_قوی 









@planisu
️ اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
️
#خیزش_علمی #شهید_شهریاری #روایت_پیشرفت #روایت_مقاومت#شهید_علم #ایران_قوی
۱۴:۰۵