بله | کانال اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
عکس پروفایل اداره کل ریاست و مدیریت راهبردیا

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی

۸۷۹عضو
thumbnail
undefined برای یادگیری علم، به دیگران یادش بده!
undefined خاطراتی از #دانشمند_شهید دکتر مجید شهریاری
undefined️همیشه می‌گفت اگر می‌خواهی چیزی را خوب یاد بگیری، به دیگران یادش بده. خودش واقعا این‌طور بود. به‌هیچ‌وجه در انتقال آنچه که بلد بود، بُخل و حسد نداشت. مرتب کارگاه آموزشی می‌گذاشت و از همین طریق نیروهای بسیاری تربیت کرد. پشت در اتاق دکتر همیشه تعدادی دانشجو ایستاده بودند؛ از همه‌ی دانشگاه‌ها می‌آمدند و درباره مسائل مختلف علمی با دکتر صحبت می‌کردند. دکتر هم با روی گشاده از همه استقبال می‌کرد و بین دانشجویان فرق نمی‌گذاشت.
undefinedمنبع: برگرفته از کتاب «شهید علم»
#شهید_شهریاری #شهید_علم #ایران_قویundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۴:۳۵

thumbnail
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
undefined️محور سوم: #گزینش
undefined️منظور از راهبرد، جهت حرکت و گستره فعالیت‌های یک سازمان در بلندمدت، با توجه به منابع موجود و محیط در حال تغییر سازمان است. رابطه راهبرد و چشم‌انداز، مانند رابطه مسیر و مقصد است؛ یعنی اگر مقصد مشخص شد، مسیر رسیدن به مقصد نیز مشخص می‌شود. چشم‌انداز آموزش عالی و نهاد دانشگاه، کسب مرجعیت علمی است.
undefined️در مرجعیت علمی، نقش پراهمیت ورودی‌ها در موفقیت کلی دانشگاه، غیرقابل انکار است. گزینش هر دانشگاهی، متصدی انتخاب هدفمند داوطلبان است. لکن این گزینش، به معنای داشتن یک اداره مجزا نیست و چه بسا واحدها و دانشکده‌های مختلف، خودشان نوعی گزینش و انتخاب هدفمند را اعمال می‌کنند.
undefined️مثلا هنگامی که مدرسه کسب‌وکار هاروارد، ماموریت خود را این قرار می‌دهد:(ما رهبرانی تربیت می‌کنیم که تغییری در جهان به‌وجود بیاورند.)، طبعاً هر دانشجویی را نمی‌پذیرد؛ بلکه دانشجویانی با ویژگی‌هایی مشخص را انتخاب می‌کند.
undefinedدر پیام‌های آتی، انتخاب فعالانه و هدفمند را در دو محورِ طراحی شایستگی‌های آستانه در جذب دانشجو و شناسایی فعالانه داوطلبان، مورد بررسی قرار خواهیم داد.
#راهبردهای_دانشگاه#مرجعیت_علمیundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۶:۰۰

thumbnail
undefined روند تعداد پست‌های مصوب ستادی و کارکنان واحد برادران
undefined️منظور از تعداد پست‌های مصوب، تعداد عناوین شغلی تمام‌وقت است که امکان جذب نیرو در آنها وجود دارد و منظور از تعداد کارکنان، تعداد افرادی است که هم‌اکنون به‌طور تمام‌وقت در دانشگاه مشغول به‌کار هستند. این نمودار نشان‌دهنده این است که برخی از مناصب شغلی در دانشگاه به دلایل مختلف بلاتصدی باقی‌مانده است.
undefined️لازم به ذکر است که دانشگاه از طریق جذب کارشناسان پاره وقت، عدم جذب نیرو در پُست‌های مصوب را تاحدی جبران نموده است.
undefined️مرجع گردآوری داده‌ها: اداره تشکیلات و بهبود روش‌هاتاریخ به روز رسانی: ۱۴۰۳/۱۲/۲۱undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۰:۳۷

thumbnail
undefined سال تحصیلی ما باید با دو تا حس شروع بشودundefined
undefined حضرت آیت الله جوادی آملی(حفظه الله):
undefined️... اینکه می‌بینید علوم برخی‌ها، چه در حوزه و چه در دانشگاه کارآمد نیست و مشکل او را حل نکرده است، چه برسد به مشکل جامعه، برای این است که او به همان اصل اولی بسنده کرده است ...
undefined آغاز #سال_تحصیلی_جدید را، خدمت اساتید محترم و دانشجویان گرامی، تبریک عرض می‌کنیم.undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۱:۳۹

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
undefined undefined روند تعداد پست‌های مصوب ستادی و کارکنان واحد برادران undefined️منظور از تعداد پست‌های مصوب، تعداد عناوین شغلی تمام‌وقت است که امکان جذب نیرو در آنها وجود دارد و منظور از تعداد کارکنان، تعداد افرادی است که هم‌اکنون به‌طور تمام‌وقت در دانشگاه مشغول به‌کار هستند. این نمودار نشان‌دهنده این است که برخی از مناصب شغلی در دانشگاه به دلایل مختلف بلاتصدی باقی‌مانده است. undefined️لازم به ذکر است که دانشگاه از طریق جذب کارشناسان پاره وقت، عدم جذب نیرو در پُست‌های مصوب را تاحدی جبران نموده است. undefined️مرجع گردآوری داده‌ها: اداره تشکیلات و بهبود روش‌ها تاریخ به روز رسانی: ۱۴۰۳/۱۲/۲۱ undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
thumbnail
undefined روند تعداد پست‌های مصوب ستادی و کارکنان پردیس خواهران
undefined️همانطور که در پیام آماری قبلی بیان شده بود، منظور از تعداد پست‌های مصوب، تعداد عناوین شغلی تمام‌وقت است که امکان جذب نیرو در آنها وجود دارد و منظور از تعداد کارکنان، تعداد افرادی است که هم‌اکنون به‌طور تمام‌وقت در دانشگاه مشغول به‌کار هستند. این نمودار نشان‌دهنده این است که برخی از مناصب شغلی در دانشگاه به دلایل مختلف بلاتصدی باقی‌مانده است.
undefined️لازم به ذکر است که دانشگاه از طریق جذب کارشناسان پاره وقت، عدم جذب نیرو در پُست‌های مصوب را تاحدی جبران نموده است.
undefined️مرجع گردآوری داده‌ها:مرکز ارزیابی و برنامه‌ریزی پردیس خواهرانتاریخ به روز رسانی: ۱۴۰۳/۱۲/۰۵undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۷:۲۶

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
undefined 🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی undefined️محور سوم: #گزینش undefined️منظور از راهبرد، جهت حرکت و گستره فعالیت‌های یک سازمان در بلندمدت، با توجه به منابع موجود و محیط در حال تغییر سازمان است. رابطه راهبرد و چشم‌انداز، مانند رابطه مسیر و مقصد است؛ یعنی اگر مقصد مشخص شد، مسیر رسیدن به مقصد نیز مشخص می‌شود. چشم‌انداز آموزش عالی و نهاد دانشگاه، کسب مرجعیت علمی است. undefined️در مرجعیت علمی، نقش پراهمیت ورودی‌ها در موفقیت کلی دانشگاه، غیرقابل انکار است. گزینش هر دانشگاهی، متصدی انتخاب هدفمند داوطلبان است. لکن این گزینش، به معنای داشتن یک اداره مجزا نیست و چه بسا واحدها و دانشکده‌های مختلف، خودشان نوعی گزینش و انتخاب هدفمند را اعمال می‌کنند. undefined️مثلا هنگامی که مدرسه کسب‌وکار هاروارد، ماموریت خود را این قرار می‌دهد:(ما رهبرانی تربیت می‌کنیم که تغییری در جهان به‌وجود بیاورند.)، طبعاً هر دانشجویی را نمی‌پذیرد؛ بلکه دانشجویانی با ویژگی‌هایی مشخص را انتخاب می‌کند. undefinedدر پیام‌های آتی، انتخاب فعالانه و هدفمند را در دو محورِ طراحی شایستگی‌های آستانه در جذب دانشجو و شناسایی فعالانه داوطلبان، مورد بررسی قرار خواهیم داد. #راهبردهای_دانشگاه #مرجعیت_علمی undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
thumbnail
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
undefined️محور سوم: #گزینش ؛ بخش دوم
undefined انتخاب فعالانه و هدفمند
undefined️فرایند انتخاب دانشجو در ایران صرفا بر اساس نمره علمی و خصوصا رتبه آزمون سراسری صورت می‌گیرد. انتخاب افراد نیز بر اساس تحقیقات اولیه خودشان صورت گرفته که چه‌بسا به واسطه عدم آشنایی کامل با آموزش عالی، چندان هم موفقیت آمیز نباشد؛ چرا که مشاهده می‌شود برخی از افراد، پس از ورود به رشته‌های فنی و مهندسی در دانشگاه‌های برتر، به رشته‌های دیگری چون پزشکی و علوم انسانی تغییر رشته می‌دهند.
undefined️بنابراین باید اذعان کرد که این رویکرد دانشگاه‌ها، منفعلانه است. چرا که صرفا منتظر می‌مانند افرادی که خودشان یک رشته و دانشگاه را انتخاب کرده‌اند، به سراغ آن‌ها بیایند.
undefined️افراد زیادی را می‌توان نام برد که با شناسایی آن‌ها و ایجاد برخی از جذابیت‌ها برای آنان، این امکان وجود دارد که برای تحصیل در یک دانشگاه، ترغیب بشوند.
undefined در نتیجه، انتخاب فعالانه و هدفمند، راهبردی است که بایستی برای نیل به مرجعیت علمی، اتخاذ بشود. در پیام‌های آتی، اقداماتِ لازم، ذیلِ این راهبرد، اشاره خواهند شد.
#راهبردهای_دانشگاه#مرجعیت_علمیundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۱:۳۱

thumbnail
undefined قال ابُو مَحمَّد الْعَسْكَرى عليه السلام: اَعْرَفُ النّاسَ بِحُقُوقِ إخوانِهِ وَ أشَدُّهُمْ قَضاءً لَها أعْظَـمُـهُمْ عِنْدَ اللّهِ شَـانا، وَ مَنْ تَواضَعَ فى الدُّنيا لاِخوانِهِ فَهُوَ عِنْدَاللّه مِنَ الصِّدّيقينَ وَمِنْ شيعَةِ عَلىِ بْنِ أبى طالِبٍ عليه السلام حَقّا. [بحارالانوار ۴۱: ۵۵ ح ۵]
undefined️ برترين مردم پيش خداوند كسى است كه نسبت به حقوق برادرانش آشناتر و در اداى آن حقوق كوشاتر باشد، و كسى كه در دنيا براى برادرانش فروتنى كند، او پيش خدا از صديقين و از شيعيان راستين على بن ابى طالب عليه السلام به شمار مى آيد.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۵:۳۱

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
undefined undefined برای یادگیری علم، به دیگران یادش بده! undefined خاطراتی از #دانشمند_شهید دکتر مجید شهریاری undefined️همیشه می‌گفت اگر می‌خواهی چیزی را خوب یاد بگیری، به دیگران یادش بده. خودش واقعا این‌طور بود. به‌هیچ‌وجه در انتقال آنچه که بلد بود، بُخل و حسد نداشت. مرتب کارگاه آموزشی می‌گذاشت و از همین طریق نیروهای بسیاری تربیت کرد. پشت در اتاق دکتر همیشه تعدادی دانشجو ایستاده بودند؛ از همه‌ی دانشگاه‌ها می‌آمدند و درباره مسائل مختلف علمی با دکتر صحبت می‌کردند. دکتر هم با روی گشاده از همه استقبال می‌کرد و بین دانشجویان فرق نمی‌گذاشت. undefinedمنبع: برگرفته از کتاب «شهید علم» #شهید_شهریاری #شهید_علم #ایران_قوی undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
thumbnail
undefined برکتِ دانشِ استاد در پاسخگویی به سوالات دانشجویان
undefined خاطراتی از #دانشمند_شهید دکتر مجید شهریاری
undefined️برای پاسخ به سؤالات دانشجوها، بدون منّت، وقت زیادی می‌گذاشت و معتقد بود که همین یاد دادن‌ها است که به دانش او برکت می‌دهد. یکی از شاگردانش تعریف می‌کرد که: «سؤالی از او پرسیدم و از من خواست که اجازه بدهم فکر بکند؛ دو هفته روی آن سؤال وقت گذاشت تا یک جواب دقیق و کامل به من بدهد.»
undefinedمنبع: برگرفته از کتاب «شهید علم»
#شهید_شهریاری #شهید_علم #ایران_قویundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۳:۲۹

thumbnail
undefined برگزیدگان دانشگاه امام صادق(علیه السلام)
در سی‌اُمین المپیاد علمی-دانشجویی

undefined نتایج سی‌اُمین المپیاد علمی-دانشجویی کشور اعلام شد که بر این اساس، ۵ نفر از دانشجویان دانشگاه امام صادق(علیه السلام) حائز رتبه شدند که ۲ نفر از پردیس خواهران و ۳ نفر از واحد برادران هستند.
undefined با کلیک بر روی پیوند زیر، می‌توانید اسامی دانشجویان برگزیده دانشگاه در سی‌اُمین المپیاد علمی-دانشجویی کشور (سال ۱۴۰۴) و همچنین اسامی دانشجویان برگزیده ۱۶ سال اخیر دانشگاه را مشاهده نماییدundefinedundefined https://B2n.ir/p75977
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۵:۵۰

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
undefined 🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی undefined️محور سوم: #گزینش ؛ بخش دوم undefined انتخاب فعالانه و هدفمند undefined️فرایند انتخاب دانشجو در ایران صرفا بر اساس نمره علمی و خصوصا رتبه آزمون سراسری صورت می‌گیرد. انتخاب افراد نیز بر اساس تحقیقات اولیه خودشان صورت گرفته که چه‌بسا به واسطه عدم آشنایی کامل با آموزش عالی، چندان هم موفقیت آمیز نباشد؛ چرا که مشاهده می‌شود برخی از افراد، پس از ورود به رشته‌های فنی و مهندسی در دانشگاه‌های برتر، به رشته‌های دیگری چون پزشکی و علوم انسانی تغییر رشته می‌دهند. undefined️بنابراین باید اذعان کرد که این رویکرد دانشگاه‌ها، منفعلانه است. چرا که صرفا منتظر می‌مانند افرادی که خودشان یک رشته و دانشگاه را انتخاب کرده‌اند، به سراغ آن‌ها بیایند. undefined️افراد زیادی را می‌توان نام برد که با شناسایی آن‌ها و ایجاد برخی از جذابیت‌ها برای آنان، این امکان وجود دارد که برای تحصیل در یک دانشگاه، ترغیب بشوند. undefined در نتیجه، انتخاب فعالانه و هدفمند، راهبردی است که بایستی برای نیل به مرجعیت علمی، اتخاذ بشود. در پیام‌های آتی، اقداماتِ لازم، ذیلِ این راهبرد، اشاره خواهند شد. #راهبردهای_دانشگاه #مرجعیت_علمی undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
thumbnail
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
undefined️محور سوم: #گزینش ؛ بخش سوم
undefined اولین راهبرد انتخاب فعالانه و هدفمند:undefined️طراحی شایستگی‌های آستانه در جذب دانشجو
undefined برای دستیابی به اهداف علمی، دانشگاه باید در گزینش دانشجو فعالانه و هدفمند عمل کند و تنها به رتبه کنکور یا معیارهای اعتقادی بسنده نکند.
undefined لازم است شایستگی‌های آستانه (توانمندی‌های علمی، شخصیتی و رفتاری موردنیاز) طراحی و بر اساس آن‌ها جذب انجام شود؛ همان‌گونه که در سازمان‌های حرفه‌ای، انتخاب نیرو با ارزیابی دقیق شایستگی‌ها صورت می‌گیرد.
undefined هرچند این فرایند زمان‌بر است، اما از هزینه‌های سنگین جذب افراد نامتناسب جلوگیری کرده و مسیر دانشگاه را به سوی مرجعیت علمی واقعی هموار می‌سازد.
undefinedمرجعیت علمی در علوم انسانی اسلامی از مسیر تولید علم می‌گذرد؛ ازاین‌رو باید شایستگی‌هایی آستانه برای ورود دانشجویان طراحی شود تا هر فرد در جایگاه متناسب با اهداف کلان دانشگاه قرار گیرد.
undefined️در همین زمینه، مقاله‌ی ارزشمند «شایستگی‌های آستانه برای نظریه‌پردازی در دانش مدیریت؛ گامی به‌سوی مرجعیت علمی» (لطیفی و همکاران، ۱۳۸۶) مجموعه‌ای از شایستگی‌های لازم برای تربیت نظریه‌پردازان مدیریت اسلامی را معرفی کرده است که در تصویر قابل مشاهده است. شایستگی‌هایی که می‌توان آن‌ها را به سایر رشته‌های علوم انسانی نیز تعمیم داد.
undefined️در نتیجه:undefined گزینش باید فعالانه، هدفمند و مبتنی بر مأموریت علمی دانشگاه باشد.
undefined شایستگی‌های آستانه باید فراتر از رتبه و باورهای اعتقادی تعریف شوند.
undefined الگوگیری از کانون‌های ارزیابی منابع انسانی در جذب دانشجو توصیه می‌شود.
undefined هزینه‌کرد در گزینش علمی و دقیق، در بلندمدت به سود دانشگاه است.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۵:۳۷

thumbnail
undefined مقصود اصلی از تاسیس دانشگاه
امام صادق(علیه السلام) چه بوده است؟

undefined پاسخ حضرت آیت الله مهدوی کنی(رحمه الله علیه) به پرسش فوق را مشاهده خواهید کرد!
undefined تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۶۳
🟩 ۲۹ مهر ماه، یازدهمین سالگرد پدر معنوی اساتید، دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه امام صادق(علیه السلام)، حضرت آیت الله مهدوی کنی(رحمه الله علیه)، گرامی باد.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۷:۴۵

thumbnail
undefined نسبت کارکنان پاره‌ وقت به تمام وقت در سال ۱۴۰۳
undefined️بر اساس داده‌ها، بیشترین سهم نیروهای پاره‌وقت در اداره کل حوزه ریاست و مدیریت راهبردی و سپس در دانشکده‌ها و مرکز زبان مشاهده می‌شود؛ در حالی که سایر بخش‌ها عمدتاً متکی به نیروهای تمام‌وقت هستند.
undefined️ اعداد نمودار، تعداد کارکنان تمام وقت و پاره‌وقت هست، بنحوی که پاره‌وقت‌ها بر حسب تمام وقت، به جهت مقایسه‌پذیری، معادل سازی شده‌اند. مثلا به فرض اگر تعداد کارکنان پاره وقت حوزه ریاست ۱۴ نفر باشد، به‌دلیل اینکه بعضی از کارکنان ۸۰ ساعت و برخی بیشتر یا کمتر هستند، معادل تمام‌وقت آن‌ها که برابر با ۷/۱ است، درج شده است.
undefined️مرجع گردآوری داده‌ها:اداره تشکیلات و بهبود روش‌هاتاریخ به روز رسانی: ۱۴۰۳/۱۲/۲۱undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۶:۰۳

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
undefined 🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی undefined️محور سوم: #گزینش ؛ بخش سوم undefined اولین راهبرد انتخاب فعالانه و هدفمند: undefined️طراحی شایستگی‌های آستانه در جذب دانشجو undefined برای دستیابی به اهداف علمی، دانشگاه باید در گزینش دانشجو فعالانه و هدفمند عمل کند و تنها به رتبه کنکور یا معیارهای اعتقادی بسنده نکند. undefined لازم است شایستگی‌های آستانه (توانمندی‌های علمی، شخصیتی و رفتاری موردنیاز) طراحی و بر اساس آن‌ها جذب انجام شود؛ همان‌گونه که در سازمان‌های حرفه‌ای، انتخاب نیرو با ارزیابی دقیق شایستگی‌ها صورت می‌گیرد. undefined هرچند این فرایند زمان‌بر است، اما از هزینه‌های سنگین جذب افراد نامتناسب جلوگیری کرده و مسیر دانشگاه را به سوی مرجعیت علمی واقعی هموار می‌سازد. undefinedمرجعیت علمی در علوم انسانی اسلامی از مسیر تولید علم می‌گذرد؛ ازاین‌رو باید شایستگی‌هایی آستانه برای ورود دانشجویان طراحی شود تا هر فرد در جایگاه متناسب با اهداف کلان دانشگاه قرار گیرد. undefined️در همین زمینه، مقاله‌ی ارزشمند «شایستگی‌های آستانه برای نظریه‌پردازی در دانش مدیریت؛ گامی به‌سوی مرجعیت علمی» (لطیفی و همکاران، ۱۳۸۶) مجموعه‌ای از شایستگی‌های لازم برای تربیت نظریه‌پردازان مدیریت اسلامی را معرفی کرده است که در تصویر قابل مشاهده است. شایستگی‌هایی که می‌توان آن‌ها را به سایر رشته‌های علوم انسانی نیز تعمیم داد. undefined️در نتیجه: undefined گزینش باید فعالانه، هدفمند و مبتنی بر مأموریت علمی دانشگاه باشد. undefined شایستگی‌های آستانه باید فراتر از رتبه و باورهای اعتقادی تعریف شوند. undefined الگوگیری از کانون‌های ارزیابی منابع انسانی در جذب دانشجو توصیه می‌شود. undefined هزینه‌کرد در گزینش علمی و دقیق، در بلندمدت به سود دانشگاه است. undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
undefined️محور سوم: #گزینش ؛ بخش چهارم
undefined راهبرد انتخاب فعالانه و هدفمند:undefined️شناسایی فعالانه داوطلبان
undefined️در مسیر انتخاب فعالانه و هدفمند دانشجو، دانشگاه‌های برتر دنیا، در رویکردی فعالانه، برای دانش‌آموزان و دانشجویان کشورهای مختلف از جمله ایران، دعوت‌نامه فرستاده و از آن‌ها تقاضا می‌کند که در این دانشگاه‌ها، به ادامه تحصیل بپردازند.
undefined️در پیام قبلی[لینک پیام]، شایستگی‌های آستانه نظریه‌پردازی در علوم انسانی مورد اشاره قرار گرفتند و با مشخص شدنِ این شایستگی‌ها برای ورود به دانشگاه، آنگاه می‌توان بر مبنای آن‌ها به جستجوی هدفمند نیز پرداخت تا افرادی وارد فرایند گزینش شوند که تناسب و سنخیت بیشتری با اهداف و ماموریت‌های دانشگاه داشته باشند. این مهم می‌تواند احتمال موفقیت دانشگاه در حصول به اهداف و آرمان‌ها را افزایش دهد.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۳:۲۰

thumbnail
undefinedبرخیز و باز مادری‌ات را شروع کنundefinedundefinedفضه حریف گریه طفلان نمی‌شودundefined
undefined️ شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها تسلیت باد.undefined ┄┅┅┅┅❀undefined❀┅┅┅┅┄undefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۷:۳۵

thumbnail
undefined روند ایجاد رشته‌های دانشگاه
undefined️انواع رشته ها به لحاظ وضعیت اجرا:رشته های مختلف دانشگاه به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:
undefined رشته‌های اصلی و فعال دانشگاه:رشته هایی که دارای اولویت برگزاری و جمعیت دانشجویی می‌باشد؛ که خود به دو دسته تقسیم می شود: 《در حال اجرا》و 《راکد》. به رشته هایی که دارای اولویت برگزاری بوده ولی در حال حاضر فاقد جمعیت دانشجویی می‌باشد_هرچند در سال های گذشته دارای جمعیت دانشجویی بوده است_اصطلاحاً رشته های راکد می‌گویند.
undefined رشته‌های در فرایند تصویب:رشته هایی که دارای اولویت برگزاری بوده ولی فرایند تصویب برنامه یا مجوز اجرای آن‌ها در دانشگاه یا وزارت علوم، هنوز به طور کامل طی نشده است.
undefined رشته‌های غیر فعال:به رشته‌هایی که برنامه درسی آن‌ها منسوخ شده است یا دانشگاه دیگر تمایلی به اجرای آن رشته ها نداشته و یا اینکه تا به حال آن را اجرا نکرده است، اصطلاحاً رشته‌های 《غیر فعال》می‌گویند.
undefined️مرجع گردآوری داده‌ها:اداره برنامه‌ریزی درسی و توسعه آموزشیتاریخ به روز رسانی: ۱۴۰۳/۱۲/۱۵undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۵:۴۸

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی undefined️محور سوم: #گزینش ؛ بخش چهارم undefined راهبرد انتخاب فعالانه و هدفمند: undefined️شناسایی فعالانه داوطلبان undefined️در مسیر انتخاب فعالانه و هدفمند دانشجو، دانشگاه‌های برتر دنیا، در رویکردی فعالانه، برای دانش‌آموزان و دانشجویان کشورهای مختلف از جمله ایران، دعوت‌نامه فرستاده و از آن‌ها تقاضا می‌کند که در این دانشگاه‌ها، به ادامه تحصیل بپردازند. undefined️در پیام قبلی[لینک پیام]، شایستگی‌های آستانه نظریه‌پردازی در علوم انسانی مورد اشاره قرار گرفتند و با مشخص شدنِ این شایستگی‌ها برای ورود به دانشگاه، آنگاه می‌توان بر مبنای آن‌ها به جستجوی هدفمند نیز پرداخت تا افرادی وارد فرایند گزینش شوند که تناسب و سنخیت بیشتری با اهداف و ماموریت‌های دانشگاه داشته باشند. این مهم می‌تواند احتمال موفقیت دانشگاه در حصول به اهداف و آرمان‌ها را افزایش دهد. undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
undefined️محور سوم: #پژوهش ؛ بخش undefined
undefined️پژوهش به معنای انجام مجموعه فعالیت‌های خلاقانه به صورت نظام مند در مواجهه با مسئله‌ای مشخص بوده که هدف آن گسترده تر کردن دامنه علم و دانش است.
undefined️پس کاملاً روشن است که مرجعیت علمی، ارتباط وثیقی با امر پژوهش داشته و بدون آن، امكان تحقق مرجعیت علمی، وجود نخواهد داشت. اما باید توجه داشت که پژوهش، فعالیتی منفک و مجزا از دیگر فعالیت های دانشگاه نیست. لذا ضمن التفات به ارتباط و در هم آمیختگی آن با دیگر خرده نظام های دانشگاه بایستی آن را نظام مند و هم جهت با چشم انداز دانشگاه کرد.
🟥 این راهبرد را، در سرفصل‌هایی چون پیشرو بودن در کیفیت علمی [ با زیر مجموعه‌هایی چون: پیشتازی در نظریه‌پردازی، ارائه جهان‌بینی متفاوت، تولید کتب درسی، ارتباط سازمانی در تصویب پایان‌نامه‌ها]، شکل‌دهی به مراکز پژوهشی و افزایش رویت پذیری آثار علمی، مورد بررسی قرار خواهیم داد.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۵:۵۷

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی undefined️محور سوم: #پژوهش ؛ بخش undefined undefined️پژوهش به معنای انجام مجموعه فعالیت‌های خلاقانه به صورت نظام مند در مواجهه با مسئله‌ای مشخص بوده که هدف آن گسترده تر کردن دامنه علم و دانش است. undefined️پس کاملاً روشن است که مرجعیت علمی، ارتباط وثیقی با امر پژوهش داشته و بدون آن، امكان تحقق مرجعیت علمی، وجود نخواهد داشت. اما باید توجه داشت که پژوهش، فعالیتی منفک و مجزا از دیگر فعالیت های دانشگاه نیست. لذا ضمن التفات به ارتباط و در هم آمیختگی آن با دیگر خرده نظام های دانشگاه بایستی آن را نظام مند و هم جهت با چشم انداز دانشگاه کرد. 🟥 این راهبرد را، در سرفصل‌هایی چون پیشرو بودن در کیفیت علمی [ با زیر مجموعه‌هایی چون: پیشتازی در نظریه‌پردازی، ارائه جهان‌بینی متفاوت، تولید کتب درسی، ارتباط سازمانی در تصویب پایان‌نامه‌ها]، شکل‌دهی به مراکز پژوهشی و افزایش رویت پذیری آثار علمی، مورد بررسی قرار خواهیم داد. undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
undefined️محور سوم: #پژوهش ؛ بخش undefined
undefined️پیشرو بودن در کیفیت علمی:
undefined️راهبردی که به نظر می‌رسد خرده نظام پژوهش دانشگاه بایستی در پیش بگیرد، پیشرو بودن در کیفیت علمی است.
undefined️منظور از کیفیت علمی، برخورداری تولیدات علمی دانشگاه از عوامل معرفتی مرجعیت ساز علم شامل نوآوری نظری، قدرت تبیینی، جامعیت، شمولیت، اهمیت موضوع و ارائه جهان بینی متفاوت است.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۶:۰۴

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی undefined️محور سوم: #پژوهش ؛ بخش undefined undefined️پژوهش به معنای انجام مجموعه فعالیت‌های خلاقانه به صورت نظام مند در مواجهه با مسئله‌ای مشخص بوده که هدف آن گسترده تر کردن دامنه علم و دانش است. undefined️پس کاملاً روشن است که مرجعیت علمی، ارتباط وثیقی با امر پژوهش داشته و بدون آن، امكان تحقق مرجعیت علمی، وجود نخواهد داشت. اما باید توجه داشت که پژوهش، فعالیتی منفک و مجزا از دیگر فعالیت های دانشگاه نیست. لذا ضمن التفات به ارتباط و در هم آمیختگی آن با دیگر خرده نظام های دانشگاه بایستی آن را نظام مند و هم جهت با چشم انداز دانشگاه کرد. 🟥 این راهبرد را، در سرفصل‌هایی چون پیشرو بودن در کیفیت علمی [ با زیر مجموعه‌هایی چون: پیشتازی در نظریه‌پردازی، ارائه جهان‌بینی متفاوت، تولید کتب درسی، ارتباط سازمانی در تصویب پایان‌نامه‌ها]، شکل‌دهی به مراکز پژوهشی و افزایش رویت پذیری آثار علمی، مورد بررسی قرار خواهیم داد. undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
🟥 راهبردهای دانشگاه در نیل به مرجعیت علمی
undefined️محور سوم: #پژوهش ؛ بخش undefined
undefined️پیشتازی در نظریه‌پردازی:
undefined️نوآوری با نظریه پردازی متفاوت بوده و یکی از اشتباهات رایج، یکسان انگاری این دو است. روشن است که از بین پژوهش های بنیادین و کاربردی، این پژوهش‌های بنیادین هستند که محمل نظریه پردازی بوده و منجر به تولید علم می شود. حال آنکه دغدغه پژوهش‌های کاربردی پرداخت به یک مسئله ویژه از طریق نظریه ها و مدل‌های از قبل موجود است.
undefined️دانشگاهی که به دنبال مرجعیت علمی است، در عین توجه به اهمیت پژوهش‌های کاربردی، می‌بایست پژوهش های بنیادین را در اولویت خود قرار داده و اهمیت مضاعفی برای آنها قائل شود. تحقق این مهم می تواند از طرق مختلفی صورت بگیرد. تأسیس مجلات نظریه پردازی یا اختصاص برخی از نشریات موجود دانشگاه به چاپ مقالات نظریه پردازی از جمله اقدامات تحقق بخش به این اولویت است. استفاده از عوامل انگیزشی مثل شرطیت نظریه پردازی برای ارتقاء، اختصاص گرنت قابل توجه برای انجام پژوهش‌های بنیادین و اموری از این دست، از جمله دیگر اقداماتی هستند که می‌توانند منجر به رونق نظریه پردازی شوند.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۴:۵۸

thumbnail
undefined روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مبارزات ممتد و متنوع حضرت‌ زهرا(سلام الله علیها)
undefined #حقیقت_عظیم
undefined حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی: فاطمه‌ی زهرا به صورت، یک بشر و یک زن است؛ امّا در معنا، یک حقیقت عظیم، نور درخشان الهی، یک بنده‌ی صالح، انسان ممتاز و برگزیده است. ۱۳۶۸/۱۰/۲۶
undefined️ شهادت سَیّدَةُ نِساءِ العالَمین، حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله علیها، تسلیت باد!undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۶:۲۸

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
undefined undefined برکتِ دانشِ استاد در پاسخگویی به سوالات دانشجویان undefined خاطراتی از #دانشمند_شهید دکتر مجید شهریاری undefined️برای پاسخ به سؤالات دانشجوها، بدون منّت، وقت زیادی می‌گذاشت و معتقد بود که همین یاد دادن‌ها است که به دانش او برکت می‌دهد. یکی از شاگردانش تعریف می‌کرد که: «سؤالی از او پرسیدم و از من خواست که اجازه بدهم فکر بکند؛ دو هفته روی آن سؤال وقت گذاشت تا یک جواب دقیق و کامل به من بدهد.» undefinedمنبع: برگرفته از کتاب «شهید علم» #شهید_شهریاری #شهید_علم #ایران_قوی undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
thumbnail
undefined بسیار فروتن بود!
undefined خاطراتی از #دانشمند_شهید دکتر مجید شهریاری
undefined️زمانی که استادتمام شد، دانشجویانش مراسم گرفتند. در بخشی از صحبت کوتاهش در آن مراسم گفت: «اگر در این مدت ثمره‌ی علمی‌ای بوده و کاری بوده، واقعا باید بگم که تک‌تک دوستان و همکاران و هم خود شما دانشجویان در آن نقش داشتید. به هر حال برای جواب دادن به سؤال شما بوده که ما کاری کرده‌ایم و به نتیجه‌ای رسیده‌ایم.» بسیار فروتن بود.
undefinedبعضی وقت‌ها دانشجویانش می‌آمدند و در مورد افراد دیگر اعتراض می‌کردند؛ مثلا می‌گفتند که فلان کس یا فلان گروه از زحمت ما استفاده می‌کنند تا برای خودشان اسم‌ و رسمی دست‌وپا کنند. دکتر در مواجهه با چنین مواردی همیشه می‌گفت: «سعی کنید مثل شیر باشید که شما شکار بکنید و دیگران از شکار شما ارتزاق بکنند.»
undefinedمنبع: برگرفته از کتاب «شهید علم»
#خیزش_علمی #شهید_شهریاری #روایت_پیشرفت #روایت_مقاومت#شهید_علم #ایران_قویundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۴:۰۵