بله | کانال اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
عکس پروفایل اداره کل ریاست و مدیریت راهبردیا

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی

۸۶۰عضو
اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
undefined undefined دو کار لازم در برقراری ارزشیابی آموزشی اندیشه محور(۱) undefined راه‌اندازی سامانه آرشیو سوالات امتحانی undefined️ در ارزشیابی آموزشی حافظه محور، استاد از مطالب گفته شده، تعدادی سوال طرح کرده و از دانشجویان می‌خواهد تا به این سوالات پاسخ دهند. در نتیجه، هر دانشجویی که مطالب را حتی بدون اینکه فهم کرده و یاد گرفته باشد، بتواند بهتر حفظ کند، در نهایت نمره‌ بهتری را از آن خود می‌کند. undefined در وضعیت فعلی، به علت عدم وجود شفافیت در طراحی سوالات، اساتید عموما به طرح سوالات کاملا حفظی و کاملا تکراری در سنوات متعدد می‌پردازند. undefined️اگر سوالات در منظر عموم، با ذکر طراح، منتشر شوند، طراح سوالات سعی می‌کند سوالات را به گونه‌ای طرح کند که نه تنها تکراری و مبتنی بر محفوظات صرف نبوده، بلکه حاکی از درایت و‌ همت او باشد. undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
thumbnail
undefined دو کار لازم در برقراری ارزشیابی آموزشی اندیشه محور(۲)
undefined تشویق و تسویق به امتحانات کتاب باز
undefined️ امتحانی که سوالات آن، به صورت کتاب باز طراحی می‌شود، لاجرم سوالات آن، از جنس مفهومی خواهد بود. زیرا سوالات باید به گونه‌ای باشند که با جستجو در متن کتاب، جزوه و اینترنت، نتوان پاسخ آن‌ها را یافت. در نتیجه دانشجو در جلسه امتحان، چاره‌ای جز به کارگیری قوه تفکر( و نه ارجاع به حافظه ) ندارد.
undefined امتحانی که به صورت کتاب بسته برگزار می‌شود، جنس سوالات آن عمدتا به سمتی خواهند رفت که پاسخ سوالات در یک منبع(کتاب، جزوه، اینترنت) موجود باشد. چنین امتحانی، محفوظات را می‌سنجد و نه قدرت حل مساله را.
undefined در پیام بعدی، به سه مورد از فواید امتحانات کتاب باز، اشاره خواهد شد. undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۲:۰۸

thumbnail
undefined خطر دانشگاه از بمب خوشه‌ای بالاتر است!
undefined باید همه اشخاصی که علاقه دارند به این کشور، علاقه دارند به اسلام، علاقه دارند به این ملت، توانشان را روی هم بگذارند برای #اصلاح_دانشگاه. خطر دانشگاه از خطر بمب خوشه‌ای بالاتر است. چنانچه خطر حوزه‌های علمیه هم از خطر دانشگاه بالاتر است. باید #تهذیب بشوند اینها. باید اشخاص متعهد - چه در حوزه‌های علمیه و چه در دانشگاه - کمر خودشان را محکم ببندند برای اصلاح.
undefined منبع: بخشی از سخنرانی امام خمینی(رحمه الله علیه) با موضوع اهمیت نقش حوزه و دانشگاه و بیان وظایف این دو نهاد علمی در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۵۹
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۸:۲۶

thumbnail
undefined امام محمد باقر (علیه السلام) فرمودند:
(مَا فِي الْمِيزَانِ شَيْءٌ أَنْقَلَ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ إِنَّ الرَّجُلَ لَتُوضَعُ أَعْمَالُهُ فِي الْمِيزَانِ فَتَمِيلُ بِهِ فَيُخْرِجُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ الصَّلاةَ عَلَيْهِ فَيَضَعُهَا فِي مِيزَانِهِ فَيَرْجَحُ بِهِ)

undefinedدر ترازوی سنجش اعمال در قیامت چیزی سنگین تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست.undefinedکسانی هستند که اعمالشان را در ترازوی سنجش عمل میگذارند سبک و ناچیز است سپس صلوات بر آن حضرت را بیرون آورده و بر آن می نهند سنگینی میکند و برتری می یابد.
undefinedالکافی، جلد ۲ صفحه ۴۹۴undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۷:۲۳

thumbnail
undefined رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی):
undefined️در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ سه عنصر وجود داشت. یکی عنصر مردم بود، یکی عنصر رهبر و امام بود و سومی عنصر انگیزه‌ی مذهبی و روح شهادت‌طلبی و فداکاری برای خدا بود. نطفه‌ی انقلاب ما با این سه عنصر بسته شد.(۱۳۶۱/۰۳/۱۴)
undefined️ روح معمار کبیر انقلاب و شهیدان راه حق، قرین رحمت و راه‌شان پررهرو باد.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۱:۳۲

thumbnail
undefined حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه):
undefined️حضرت ابراهیم که این عید منتسب به او هست و بنیانگذار ایثار است، ما همین می‌گوییم ایثار کرد، قربانی کرد... لکن آیا در نظر ابراهیم هم ایثار بوده است؟ آیا اسماعیل سلام الله علیه هم در نظرش بوده که جانفشانی می‌کند در راه خدا؟ یا مسئله این نیست؟ ...
#عید_قربان_مبارکundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۳:۲۶

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
undefined undefined دو کار لازم در برقراری ارزشیابی آموزشی اندیشه محور(۲) undefined تشویق و تسویق به امتحانات کتاب باز undefined️ امتحانی که سوالات آن، به صورت کتاب باز طراحی می‌شود، لاجرم سوالات آن، از جنس مفهومی خواهد بود. زیرا سوالات باید به گونه‌ای باشند که با جستجو در متن کتاب، جزوه و اینترنت، نتوان پاسخ آن‌ها را یافت. در نتیجه دانشجو در جلسه امتحان، چاره‌ای جز به کارگیری قوه تفکر( و نه ارجاع به حافظه ) ندارد. undefined امتحانی که به صورت کتاب بسته برگزار می‌شود، جنس سوالات آن عمدتا به سمتی خواهند رفت که پاسخ سوالات در یک منبع(کتاب، جزوه، اینترنت) موجود باشد. چنین امتحانی، محفوظات را می‌سنجد و نه قدرت حل مساله را. undefined در پیام بعدی، به سه مورد از فواید امتحانات کتاب باز، اشاره خواهد شد. undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
thumbnail
undefined سه مورد از فواید امتحانات کتاب باز
undefined دانشجو را برای #محیط_واقعی آماده می‌کند. در محیط واقعی، سوال وجود ندارد، بلکه مسئله وجود دارد. سوال، پرسشی است که می‌توان با مراجعه مستقیم به یک منبع، پاسخ آن را دریافت، اما مسئله، پرسشی است که پاسخِ از قبل آماده شده‌ای نداشته و رسیدن به پاسخ، نیازمند تفکر، تجزیه، تحلیل و پژوهش است. در نتیجه، در محیط واقعی، لاجرم بایستی قدرت تفکر، خلاقیت و نوآوری را به میدان آورد.
undefined امتحانی که سوالاتِ آن حفظی باشد، فرد را برای محیط واقعی آماده نمی‌کند. نتیجه چنین نظام آموزشی، پیدایش کارشناسان، مدیران و خط مشی گذارانی است که وقتی در محیط عمل، با مسائل و چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند، فورا به سراغ تقلید خواهند رفت؛ یعنی نعل به نعل، آنچه را آموخته‌اند، بدون احتساب شرایط بومی، به کار خواهند گرفت.
undefined️پس آزمون‌های حافظه‌محور، تقلیدزا و مقلدآفرین هستند.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۰:۱۱

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
undefined undefined دو کار لازم در برقراری ارزشیابی آموزشی اندیشه محور(۲) undefined تشویق و تسویق به امتحانات کتاب باز undefined️ امتحانی که سوالات آن، به صورت کتاب باز طراحی می‌شود، لاجرم سوالات آن، از جنس مفهومی خواهد بود. زیرا سوالات باید به گونه‌ای باشند که با جستجو در متن کتاب، جزوه و اینترنت، نتوان پاسخ آن‌ها را یافت. در نتیجه دانشجو در جلسه امتحان، چاره‌ای جز به کارگیری قوه تفکر( و نه ارجاع به حافظه ) ندارد. undefined امتحانی که به صورت کتاب بسته برگزار می‌شود، جنس سوالات آن عمدتا به سمتی خواهند رفت که پاسخ سوالات در یک منبع(کتاب، جزوه، اینترنت) موجود باشد. چنین امتحانی، محفوظات را می‌سنجد و نه قدرت حل مساله را. undefined در پیام بعدی، به سه مورد از فواید امتحانات کتاب باز، اشاره خواهد شد. undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
thumbnail
undefined سه مورد از فواید امتحانات کتاب باز
undefined برگزاری امتحانات کتاب باز، این فرصت را فراهم می‌آورد که اساتید و اعضاء هیئت علمی، به طرح سوالات حفظی و تعریفی صرف، اکتفا نکنند.
undefined نتیجه اینکه بدون دخالت در طراحی سوالات آزمون، که یک کار تخصصی و در حیطه وظایف و اختیارات تخصصی استاد مربوطه است، می‌توان با الزام به برگزاری آزمون‌هایی که قابلیت کتاب باز بودن را دارند، این امکان را فراهم آورد که اساتید به طرح سوالات مفهومی و اندیشه‌ای بپردازند. در این حالت، آنچه مورد سنجش قرار می‌گیرد، دقیقا میزان یادگیری مطالب درسی و قدرت خلاقیتِ دانشجویان است.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۶:۰۰

thumbnail
undefined️به روزِ غدیر خم از مقامِ لم یَزَلیundefined️به کائنات ندا شد به صوتِ جَلیundefined️که بعدِ اَحمدِ مُرسل، به کهتر و مهترundefined️امام و سرور و مولا علیست، علی ...
undefined#عید_غدیر_خم_مبارک✨️undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۵:۳۹

thumbnail
undefined پیش به سوی #مرجعیت_علمی
با عزمی راسخ‌تر و قدم‌هایی محکم‌تر

undefined️این روزها که بار دیگر جهان، چشم به تحولات منطقه ما دوخته، و واژه‌هایی چون جنگ ایران و اسرائیل در تیتر رسانه‌های جهانی دیده می‌شود و آثار آن را در کوچه و‌خیابان مشاهده می‌کنیم، یک چیز بیش از همه به چشم می‌آید: ایستادگی. ایستادگی مردمی که جنگ را نه فقط در میدان نظامی، که در ذهن، فکر و فرهنگ خود معنا کرده‌اند.
undefined️در دل این روزهای پر التهاب جنگ ۱۲ روزه، خاطرات سال‌ها مجاهدت، جان‌فشانی و ایثار مدافعان و سربازان این سرزمین دوباره زنده شد. آن‌ها که سینه سپر کردند تا ایران بماند؛ نه فقط با سلاح، که با غیرت و ایمان. آنچه که باید عمیق‌تر دید، جبهه‌ای دیگر از این مقاومت است؛ جبهه‌ای که در اتاق‌های فکر، کتابخانه‌ها، کارگاه‌های پژوهش، و کلاس‌های درس روشن مانده است.
undefined️در این روزهایی که گذشت، نقش دانشگاه امام صادق علیه‌السلام را نمی‌شود نادیده گرفت؛ دانشگاهی که سال‌هاست نه فقط یک مرکز علمی، بلکه به تعبیری، سنگری فکری و فرهنگی برای انقلاب اسلامی بوده است و برای حفظ آن، شهدای گرانقدری را اهدا نموده است. دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، فرزندان همین مردم‌اند؛ با همان ریشه، همان دغدغه و همان درد. اما سلاحشان قلم است، اندیشه است و تحلیل.
undefined️آنان در میدان علوم انسانی اسلامی، با تمام وجود ایستاده‌اند تا مسیر پیشرفت علمی کشور را نه به‌صورت تقلیدی و وابسته، بلکه با تکیه بر مبانی بومی، دینی و انقلابی ترسیم کنند. امروز، نام این دانشجویان در میان فعالان علمی، فرهنگی و حتی رسانه‌ای کشور، پررنگ است. در عرصه گفتمان‌سازی، تولید فکر و حتی مدیریت، رد پای نگاه تربیت‌شده دانشجویان این دانشگاه به‌وضوح دیده می‌شود.
undefined️اساتید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام نیز در این مسیر، نقش تربیتی خود را به‌درستی ایفا کرده‌اند. برای آنان آموزش، تنها انتقال مفاهیم درسی نیست؛ بلکه ساختن انسان‌هایی مؤمن، آگاه، مسئول و مقاوم است. دانشگاه، برای آن‌ها مکانی برای پرورش نسل‌های تمدن‌ساز است، نه فقط یک مؤسسه علمی معمولی.
undefined️حالا که پس از گذشت روزهای جنگ، به روزهای آتش‌بس رسیده‌ایم، پرسشی اساسی در دل نخبگان و دلسوزان کشور شکل می‌گیرد: فردای آتش‌بس چه خواهد شد؟ کشور ما در فردای آرامش نظامی، به چه سرمایه‌هایی برای بازسازی فکری، فرهنگی و علمی نیاز دارد؟
undefined️پاسخ این پرسش، باز هم ما را به مراکزی چون دانشگاه امام صادق علیه‌السلام می‌رساند. چرا که در فردای آتش‌بس، جنگ علاوه بر عرصه نظامی، همچنان در عرصه‌های دیگر نیز ادامه دارد: جنگ روایت‌ها، جنگ سبک زندگی، جنگ اندیشه‌ها. و این‌بار، پیروزی از آن ملتی است که در جبهه فکر و فرهنگ آماده‌تر باشد.
undefined️دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، با سابقه‌ای روشن در تربیت نیروهای مؤثر در نظام جمهوری اسلامی، می‌توانند در فردای پس از تنش، بار دیگر نقش مرجعیت علمی، فرهنگی و حتی رسانه‌ای خود را ایفا کنند. از بازخوانی تجربه‌های جنگ گرفته تا تدوین الگوهای بومی بازسازی پس از بحران، از تأسیس مراکز فکری و پژوهشی گرفته تا تربیت مدیران و نخبگان آینده، این دانشگاه می‌تواند نقش‌آفرینی راهبردی داشته باشد.
undefined️در نهایت، باید گفت که دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و مراکز علمی یکی از مظاهر سنگر مقاومت و ایستادگی هستند و دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، بی‌تردید یکی از مهم‌ترین این سنگرهاست؛ با دانشجویانی که دل در گرو این خاک دارند، و ذهنی آماده برای ساختن فردای بهتر.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۷:۳۲

thumbnail
undefined چرا دشمن دانشمندان ما را شهید می‌کند؟undefined️وقتی که شهید دکتر فریدون عباسی از دلایل شهادت دکتر شهریاری می‌گوید:
undefined️من فکر می‌کنم جنبه خطرناک آقای شهریاری عالِم‌شدن و استادشدنش در کشور، بدون نیاز به خارج رفتن در هیچ مقطعی بود. یعنی ایشان دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترایش را در این کشور گرفت و در این کشور استادتمام شد. درواقع آقای دکتر شهریاری یک نماد از کفایت جمهوری اسلامی در زمینه آموزش و تحقیقات است؛ یک الگو و یک نمونه که نشان می‌دهد با امکانات کشور می‌توان پروفسورتمام شد. دکتر علی‌محمدی هم همین خصوصیت را داشت. تمام تحصیلاتش را در اینجا گذرانده و همه مقالات و همه چیزش در داخل کشور بود و او هم در همین جا استادتمام شد.
undefinedاین‌ها به صورت نماد و سمبل درمی‌آیند و دشمن حس می‌کند همه اینها خطرناکند؛ چون بااینکه آنها برایشان دعوت‌نامه می‌فرستند، حاضرند پول و کرسی دانشگاه بدهند، حاضر نیستند بروند. بدتر از همه اینکه دارند در داخل کشور آدم تکثیر می‌کنند و آموزش می‌دهند و دارند رشته‌های فوق‌لیسانس و دکترا راه می‌اندازند. اینها نه‌تنها نظام اعزام دانشجو به خارج را تغییر می‌دهند، بلکه کم‌کم در ایران دانشجوی خارجی می‌گیرند. اگر از این منظر نگاه کنیم، خطر اصلی کسی مثل آقای شهریاری، قدرت سازماندهی و مدیریتش در آموزش است که می‌تواند برای کشور متخصص تربیت کند که این برای کشورهای دیگر خیلی خطرناک است. ما اگر یک دستگاه داشته باشیم، می‌زنند آن را خراب می‌کنند، ولی با آدم‌هایی که تکثیر شده‌اند کاری نمی‌توانند بکنند.
undefined️آقای دکتر شهریاری با علمش مدام در حال #حل_مسائل_کشور بود. یک سال قبل از شهادتش، کاربرد پرتوها در حفر و آنالیز چاه‌های نفت را در شرکت ملی حفاری شروع کرد؛ خب این یعنی مختل کردن بازار شرکت‌های نفتی خارجی در ایران و کشورهای منطقه. آقای شهریاری می‌توانست محاسبات سوخت هسته‌ای را انجام بدهد و وقتی غربی‌ها سوخت راکتور تهران را که برای تولید رادیو داروها استفاده می‌شد به ما ندادند، ایشان این محاسبات را برای راکتور تهران انجام داد.
undefinedدشمن به این نتیجه رسید که آقای شهریاری نه‌ تنها به خارج از کشور نمی‌رود، بلکه نترس و شجاع هم هست و اگر هم او را بترسانند، از پروژه‌های استراتژیک کشور پاپَس نمی‌کشد. فهمیدند که او علاوه بر حل مشکلات، می‌تواند امکانات کشور را هم توسعه بدهد و در محاسبات هسته‌ای در سطح اول جهانی قرار می‌گیرد.*برای همین هم دکتر شهریاری و مانندهای او را ترور فیزیکی می‌کنند تا دیگر این آدمها تکثیر نشوند؛ تا از این طریق در #جامعه_علمی ما رعب ایجاد کنند.* ایشان از سال ۷۸ می‌دانست که ورود به حوزه‌های علمی که غربی‌ها فقط حق خودشان می‌دانند پرخطر است، اما هیچ وقت از کاری که باید می‌کرد و از توسعه علم در کشور دست برنداشت.
#شهید_علم#مرجعیت_علمی#العلم_سلطان
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۶:۱۹

thumbnail
undefined فرمول ویژهٔ کشف علمی در ایران
undefined️به روایت شهید امیرحسین فقهی؛ رئیس فقید پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ایران
undefinedآنچه که ما از آن به علم یاد می‌کنیم، کشف روابط در جهانی است که خدا آفریده است؛ پس خالق این مسائل خداست. کسی هم که پرسش می‌کند و می‌خواهد پاسخ را پیدا کند، او هم مخلوق خداست؛ پس چیز عجیبی نیست که خالق مسئله و حل‌کننده آن، به واسطه توسل و ایجاد یک ارتباط معنوی، راهکار را به مخلوق خود الهام کند.
undefined️دو شرط دارد: یکی تلاش برای درک مبانی خلقت به زبان علم است. دوم هم اینکه از جایی به بعد، انسان باید ظرف وجودی خودش را پاکیزه نگه دارد.

undefined رهبر انقلاب نیز پیشتر در دیدار مسئولان، کارشناسان و متخصصان صنعت هسته‌ای کشور، فرموده بودند: «امروز، در کشور جمهوری اسلامی که کشور معنویّت است، مهم‌ترین کارهای علمی در رقابت با کسانی که سالهای متمادی است که در این رشته‌های علمی دارند کار میکنند، دارد انجام می‌گیرد. چه کسانی‌ دارند این کار را پیش می‌برند؟ جوانان مؤمن، فخری‌زاده و شهریاریِ نماز‌شب‌خوان.» ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
#شهید_علم#مرجعیت_علمی#العلم_سلطان
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۰:۲۷

thumbnail
undefined رژه بزرگ ایران
برتری علمی ایران می‌تواند دوباره ظهور کند، مگر اینکه تحولات سیاسی یا تحریم‌های بیشتری وجود داشته باشد.

undefinedاین تیتری است که یک دانشمند انگلیسی برای نگارش مقاله‌اش پس از بازدید از ایران، در شماره ۴۳۵ نشریه نیچر (۱۹ می ۲۰۰۵) انتخاب می‌کند.
undefined*روایت #شهید_طهرانچی از اذعان غربی‌ها به پیشرفت علمی کشور:

سال 2005 میلادی، سردبیر نیچر در اروپا به ایران آمد تا ببیند چه اتفاقی افتاده است؟ او بازگشت و مقاله‌ای با عنوان «رژه بزرگ ایرانیان» نوشت که «مرجعیت علمی در ایران درحال تولد دوباره است مگر اینکه تحولات سیاسی یا تحریم‌های اضافی به وجود بیاید» این‌ها را خانم پروفسوری در مجله نیچر می‌گوید.

در ادامه مقاله می‌گوید این مرجعیت علمی به‌خاطر شخص مقام‌معظم‌رهبری است و ایشان سخن از پیشرفت و علم با هم می‌گویند و پیشرفت کشور را به پیشرفت علمی متصل کرده‌اند.

#شهید_علم
#مرجعیت_علمی
#العلم_سلطان

undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
*undefined @planisu
undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۶:۳۳

thumbnail
undefined️ بِأَبِي الْمُسْتَضْعَفُ الْغَرِیبُ»(پدرم فدای آن ضعیف‌شده غریب)
undefinedحضرت امام صادق علیه السلام ضمن روایتی فرمودند:
«تَاسُوعَا یَوْمٌ حُوصِرَ فِیهِ الْحسَیْنُ (علیه السلام) وَ أَصحَابُهُ رَضِي اللَّهُ عَنْهُمْ بِکَرْبَلَاءَ وَ اجْتَمَعَ عَلَیْهِ خَیْلُ أَهلِ الشَّامِ وَ أَنَاخُوا عَلَیْهِ وَ فَرِحَ ابْنُ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرُ بْنُ سَعْدٍ بِتَوَافُرِ الْخَیْلِ وَ کَثْرَتِهَا وَ اسْتَضْعَفُوا فِیهِ الْحسَیْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ أَصحَابَهُ رَضِي اللَّهُ عَنْهُمْ وَ أَیْقَنُوا أَنْ لَا یَأْتِیَ الْحسَیْنَ (علیه السلام) نَاصِرٌ وَ لَا یُمِدَّهُ أَهْلُ الْعِرَاقِ ، بِأَبِي الْمُسْتَضْعَفُ الْغَرِیبُ»

undefined️تاسوعا روزى است كه امام حسين(عليه السّلام) و يارانش رضوان الله علیهم در كربلا محاصره شدند و آن روز لشكريان شام گِرد هم آمدند و عرصه را به آن حضرت سخت گرفتند. ابن مرجانه و عمر بن سعد لعنهم الله به انبوه لشكر خود خوشحال شدند. در آن روز امام و يارانش را ضعیف نمودند و يقين كردند كه هيچ يار و ياورى بر امام نخواهد آمد و مردم عراق ایشان را يارى نخواهند كرد. پدرم فداى آن ضعیف‌شدهٔ غریب!
undefinedمنبع: الکافی ،ج۴، ص۱۴۷
undefined#تاسوعای_حسینی_تسلیت
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۸:۲۲

thumbnail
undefined️ حضرت اباالفضل(علیه السلام)؛
نمونه کامل یک انسان بصیر و وفادار
undefined️بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) درباره جلوه های بصیرت و وفاداری حضرت عباس(علیه السلام) در کربلاundefined#تاسوعای_حسینی_تسلیتundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined @planisu
undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۰:۳۴

thumbnail
undefined کربلایی شدن!
undefined... در خطبه ‌های نورانی مکه این چنین فرمود: «مَنْ‏ کَانَ‏ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ‏ وَ مُوَطِّناً عَلَی‏ لِقَاءِ اللَّهِ‏ نَفْسَهُ‏ فَلْیرْحَلْ‏ مَعَنَا» [اللهوف، ص۶۱] یعنی کسی که خوب ادراک کند وطن او «لقاء الله» است و خود را توطین کند، یعنی به وطن برگرداند و اشتیاق به وطن را در خود احیا کند، این باید کربلایی بشود!
undefined سخنان حضرت آیت الله جوادی آملی(حفظه الله)
undefined #عاشورای_حسینی_تسلیت
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۹:۱۰

thumbnail
undefined آقایان از خدا #علم_کامل بخواهید.
#علم_ناقص بیچارتون می‌کنه!

undefined️برشی از سخنرانی علامه جعفری(رحمه الله علیه) با موضوع امام حسین شهید فرهنگ پیشرو انسانیت؛ سال ۱۳۷۲
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۶:۰۵

اداره کل ریاست و مدیریت راهبردی
undefined undefined سه مورد از فواید امتحانات کتاب باز undefined برگزاری امتحانات کتاب باز، این فرصت را فراهم می‌آورد که اساتید و اعضاء هیئت علمی، به طرح سوالات حفظی و تعریفی صرف، اکتفا نکنند. undefined نتیجه اینکه بدون دخالت در طراحی سوالات آزمون، که یک کار تخصصی و در حیطه وظایف و اختیارات تخصصی استاد مربوطه است، می‌توان با الزام به برگزاری آزمون‌هایی که قابلیت کتاب باز بودن را دارند، این امکان را فراهم آورد که اساتید به طرح سوالات مفهومی و اندیشه‌ای بپردازند. در این حالت، آنچه مورد سنجش قرار می‌گیرد، دقیقا میزان یادگیری مطالب درسی و قدرت خلاقیتِ دانشجویان است. undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined undefined @planisu undefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined
thumbnail
undefined سه مورد از فواید امتحانات کتاب باز
undefined جدی‌تر شدن درس خواندن دانشجویان، سومین فایده امتحانات کتاب باز است. وقتی که دانشجویان، از قبل بدانند که قرار است آزمون به صورتِ کتاب باز طراحی شود، شیوه درس خواندن و فراگیری خویش را، به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که بتوانند از عهده سوالات امتحانی بربیایند.
undefined در نتیجه، وقت آن‌ها صِرفاً صرفِ به خاطر سپردنِ مطالب نخواهد شد، بلکه سعی آن‌ها بر این خواهد بود که مطالب درسی را به گونه‌ای فرابگیرند که از عهده پاسخ به سوالات مفهومی و عمیق طراحی شده، بربیایند.
undefined جنس سوالاتِ امتحانات کتاب بسته، بنحوی است که پاسخ سوالات در یک منبع(کتاب، جزوه و اینترنت) موجود است و چنین امتحانی، صرفا محفوظات را می‌سنجد و نه قدرتِ حل مسئله را.
undefined هرچقدر به تعداد امتحانات کتاب باز یک دانشگاه، به خصوص در مقاطع تحصیلاتِ تکمیلی، افزوده شود، آن دانشگاه در حال پیشروی بیشتری به سمتِ #مرجعیت_علمی است.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۷:۱۱

thumbnail
undefined اهمیت هزینه برای پروژه‌های بزرگ علمی در کشور؛ با تاکید بر حفظ جوانان نخبه
undefined️به روایت شهید دکتر فریدون عباسی
undefined️تا در کشور، پروژ‌ه‌های بزرگ نباشد، جوانان در کشور نمی‌مانند. جوانان باید اِرضای علمی بشوند! اِرضای علمی در مرز‌های دانش صورت می‌گیرد. در پروژه‌های بزرگ است. یعنی هزینه کردن در پروژه‌های بزرگ کشور، عینِ هزینه کردن برای دانشگاه‌ها است. هیچ تفاوتی نمی‌کند.
undefined️خروجیِ دانشگاه‌ها، کجا می‌خواهد کار بکند؟ در همین پروژه‌های تحقیقاتی بزرگ و نوآوری. وقتی ما اجازه نوآوری ندهیم و بخواهیم همه را از خارج کشور وارد بکنیم، معلوم است که کسی در اینجا نخواهد بود. پس هزینه را باید به جا انجام بدهیم.
#شهید_علم#مرجعیت_علمی#العلم_سلطان
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۵:۵۲

undefined فراخوان جذب کارشناس پاره‌وقت بودجه
undefined️اداره بودجه و برنامه‌‌ریزی راهبردی در نظر دارد یک کارشناس پاره‌وقت برای بخش بودجه از میان دانشجویان محترم، با شرایط زیر جذب کند:
undefined مهارت تحلیلی و ریاضی.undefined مهارت گزارش‌نویسی.undefined مسئولیت‌پذیری و نظم در انجام امور.undefined دقت در تدوین گزارش‌ها و ارائه آنها.undefined توانایی ارتباط موثر و پیگیری.undefined آشنایی با اکسل مالی.undefined ترجیحاً رشته مدیریت مالی یا اقتصاد.
undefined شرایط کاری:
undefined به صورت ۸۰ ساعت ماهانه.undefined حضوری، و امکان غیرحضوری در صورت پیشرفت کار.undefined دوره کارآموزی.
undefinedمتقاضیانی که مایل به همکاری هستند، می‌بایست سوابق کاری (رزومه) خود را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۴/۰۴/۳۰ به شماره ۰۹۱۰۱۴۴۸۸۰۷ در پیام‌رسان بله ارسال کنند.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined @planisuundefined️ اداره کل حوزه ریاست و‌ مدیریت راهبردی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) undefined

۱۱:۲۵