•••••••••••••« تربیت ومربی »
#تعلیم: یعنی با سواد کردن و افزایش مهارت
#تربیت: یعنی ساخته شدن ورسیدن وکمال حقیقی
تربیت مفهوم بیپایان و بیکرانهای دارد که تمامی شئون و ساحتهای حیات انسانی را در بر دارد.
در #تربیت برخلاف #تعلیم رشد فکری و شخصیتی واعتقادی اهمیت دارد.
••••••••••••••••••
#تعلیم: یعنی با سواد کردن و افزایش مهارت
#تربیت: یعنی ساخته شدن ورسیدن وکمال حقیقی
تربیت مفهوم بیپایان و بیکرانهای دارد که تمامی شئون و ساحتهای حیات انسانی را در بر دارد.
در #تربیت برخلاف #تعلیم رشد فکری و شخصیتی واعتقادی اهمیت دارد.
••••••••••••••••••
۷:۲۶
❧✿❦──|✦✦✦|──❧✿❦※ تعدیل عواطف و احساسات ※
احساسات #مثبت و #منفی درتعامل با متربی
نقش مهمی دارد.
بروز به موقع وحتی « عمق ودوز » این احساسات در اثر گذاری آن بسیار اهمیت دارد.
که همان #جاذبه و #دافعه مربی است.
#مثال: وقتی شیرآب داغ رو باز میکنیم
برای تعدیلش آب سرد رو هم باز میکنیم
#تشخیص_مربی_برای_مدیریت_این_امر_خیلی_مهم_است
❧✿❦──|✦✦✦|──❧✿❦
نقش مهمی دارد.
بروز به موقع وحتی « عمق ودوز » این احساسات در اثر گذاری آن بسیار اهمیت دارد.
که همان #جاذبه و #دافعه مربی است.
#مثال: وقتی شیرآب داغ رو باز میکنیم
برای تعدیلش آب سرد رو هم باز میکنیم
#تشخیص_مربی_برای_مدیریت_این_امر_خیلی_مهم_است
❧✿❦──|✦✦✦|──❧✿❦
۱۵:۲۷
۞✿۞✿۞✿۞✿۞#مربی_هوشمند
متربی از جایی که فکرش را نمیکند باید کتک معرفتی بخورد
[تکنیک توزیع نمک]()
این تکنیک به ما یاد میدهد؛
چگونه پیام های تربیتی را جاسازی کنیم.
مثلا در «اردوها ، گعده های معرفتی ، دوره های آموزشی و..»
تا مخاطب بدون #حساس_شدن و #مانع_پذیرش شدن، پیام را #بپذیرد و #عمل کند.
۞✿۞✿۞✿۞✿۞
متربی از جایی که فکرش را نمیکند باید کتک معرفتی بخورد
[تکنیک توزیع نمک]()
این تکنیک به ما یاد میدهد؛
چگونه پیام های تربیتی را جاسازی کنیم.
مثلا در «اردوها ، گعده های معرفتی ، دوره های آموزشی و..»
تا مخاطب بدون #حساس_شدن و #مانع_پذیرش شدن، پیام را #بپذیرد و #عمل کند.
۞✿۞✿۞✿۞✿۞
۱۰:۳۱
✦ [راز آهن ربا]() ✦
از میکل آنژ، مجسمه ساز مشهور پرسیدن: اگر به شما یه تکه چوب بدهیم وده ساعت فرصت برای تراشیدن آن مجسمه، داشته باشی، چگونه عمل میکنی؟
«گفت ۹ساعت تبرم را تیز میکنم ودر یک ساعت آخر مجسمه را می تراشم»
برای به کار افتادن #آهن_ربای_هدایت در ارتباط با نوجوان باید وقت زیادی صرف کرد.
دومحور #محبوبیت #مقبولیت تقویت شود.
رسول خدا نخست چهل سال، در بین مردم خود زندگی کرد وزمانیکه محبوبیت ومقبولیت بدست آورد؛
تاجایی که مردم لقب« #امین » به او دادند
بعد از آن به رسالت مبعوث شد.
[بر این اساس مربی تربیتی نباید انتظار داشته باشد متربیان در ارتباط های اولیه، مطیع وگوش به فرمان او باشند.]()
از میکل آنژ، مجسمه ساز مشهور پرسیدن: اگر به شما یه تکه چوب بدهیم وده ساعت فرصت برای تراشیدن آن مجسمه، داشته باشی، چگونه عمل میکنی؟
«گفت ۹ساعت تبرم را تیز میکنم ودر یک ساعت آخر مجسمه را می تراشم»
برای به کار افتادن #آهن_ربای_هدایت در ارتباط با نوجوان باید وقت زیادی صرف کرد.
دومحور #محبوبیت #مقبولیت تقویت شود.
رسول خدا نخست چهل سال، در بین مردم خود زندگی کرد وزمانیکه محبوبیت ومقبولیت بدست آورد؛
تاجایی که مردم لقب« #امین » به او دادند
بعد از آن به رسالت مبعوث شد.
[بر این اساس مربی تربیتی نباید انتظار داشته باشد متربیان در ارتباط های اولیه، مطیع وگوش به فرمان او باشند.]()
۱۷:۱۳
••••••••••••••••••••••••••✧تمام طرح درس های موجود درکانال✧
#طرح_درس_رنج
#طرح_درس_اثبات_امام_زمان
#طرح_درس_علی_شناسی
#طرح_درس_شهید
#طرح_درس_نوجهان
#طرح_درس_تقلید
#طرح_درس_۷۰۰_صفحه_ای_رسا
#طرح_درس_جایگاه_زن
#فرمول_لذت_قسمت_اول
#فرمول_لذت_قسمت_دوم
#فرمول_لذت_قسمت_آخر
#مثل_بقیه
#اراده[محتوای تربیتی]() ••••••••••••••••••••••••••
#طرح_درس_رنج
#طرح_درس_اثبات_امام_زمان
#طرح_درس_علی_شناسی
#طرح_درس_شهید
#طرح_درس_نوجهان
#طرح_درس_تقلید
#طرح_درس_۷۰۰_صفحه_ای_رسا
#طرح_درس_جایگاه_زن
#فرمول_لذت_قسمت_اول
#فرمول_لذت_قسمت_دوم
#فرمول_لذت_قسمت_آخر
#مثل_بقیه
#اراده[محتوای تربیتی]() ••••••••••••••••••••••••••
۲:۳۶
••• تکنیک پاسخ به سوالات نوجوانان •••
اینکه مربی بتواند در قدم اول تشخیص بدهد که
1_دانش آموز خودش سوال دارد؟
یعنی این سوال #چالش ذهنی خودش است؟
مثل بحران هویت! من چرا دخترم؟ خدا چرا منو آفریده؟
2_سوال را برایش #ساخته اند.
چرا نذری های محرم را به فقرا نمیدهند.
3_ #انگیزه دانش آموز از این سوال چیست؟
جلب توجه، تمسخر، چالش، اثبات، انکار
#قسمت_اول [پاسخ به پرسش هنر است]()
۲:۵۸
1_8409789764.aac
۰۶:۵۸-۴.۹۲ مگابایت
حب الفاطمه
گزارش صوتی
#سخنرانی_کوتاه
موضوع : مقایسه الگو های غربی والگو های اسلام
۱۹:۲۵
سیستم اعتکاف شما چیست؟
نظم پذیر یا نظم ستیز؟!
هیجان پذیر یا هیجان ستیز!؟
کرامت پذیر یا کرامت ستیز!؟
آرامش زا یا آرامش زدا!؟
معرفت جو یا معرفت گریز!؟
استقلال پذیر یا استقلال ستیز!؟
تعامل پذیر یا تعامل گریز!؟
زیاده روی یا کوتاهی در هر #موضوعی؛ نتیجه عکس دارد. به عنوان مثال وقتی کادر اعتکاف تاکید بیش از حد بر #نظم داشته باشند؛ معتکفین علاقه به #نظم_گریزی و در ادامه میل به #نظم_ستیزی پیدا می کنند. یا چنانچه بدانند استقلال آنها محدود شده و تحت کنترل افراطی هستند روی به استقلال خواهی افراطی می آورند یا دست به انفعال افراطی که نوعی اعتصاب عاطفی است می زنند.
بنابراین
زیاده روی در قانون گذاری در اعتکاف ممنوع
زیاده روی در امر و نهی در اعتکاف ممنوع
زیاده روی در ارائه محتوا ممنوع
زیاده روی در تعامل خواهی از معتکفین ممنوع
زیاده روی در جدیت با معتکفین ممنوع
•••••••••••♢••••••♢•••••••♢••••••••••••
بنابراین
•••••••••••♢••••••♢•••••••♢••••••••••••
۱۵:۳۰
[اعتکاف؛ فرصت اعتصاب علیه خود است.]()........
۱۸:۴۷
اعتکاف؛ واحد گمشدگانه!
ماموریت خودت رو، پیدا کن .
#اعتکاف
ماموریت خودت رو، پیدا کن .
#اعتکاف
۱۸:۵۰
#یک_پیشنهاد
هر کسی؛ حس و برداشت خودشو از اعتکاف رو در دفترچه ای بنویسه وهمراهش داشته باشه
درپایان روزسوم اعتکاف، حس و برداشت جدیدش را یادداشت کنه....
#اعتکاف
هر کسی؛ حس و برداشت خودشو از اعتکاف رو در دفترچه ای بنویسه وهمراهش داشته باشه
درپایان روزسوم اعتکاف، حس و برداشت جدیدش را یادداشت کنه....
#اعتکاف
۱۸:۵۴
#حجاب وسیله ای که؛
نمیزاره وسیله بشی
#حجاب#دانش_آموز
نمیزاره وسیله بشی
#حجاب#دانش_آموز
۲۰:۱۵
-848486653_-1512506436.pdf
۱۳.۲۷ مگابایت
بررسی دیدگاههای حقوق زنان #حجاب و...
#شاخصهحیاوعفت#پاور #دانش_آموزی
#شاخصهحیاوعفت#پاور #دانش_آموزی
۱۳:۵۱
/ نکته تربیتی /
قله مربی نباید انقدر کوچیک باشه که سریع فتح بشه
[یعنی چی؟]()
سطح مربی باید بالا باشه
عمق مربی باید زیاد باشه
اهل رشد کردن باشه
#مربی#تربیت
قله مربی نباید انقدر کوچیک باشه که سریع فتح بشه
[یعنی چی؟]()
سطح مربی باید بالا باشه
عمق مربی باید زیاد باشه
اهل رشد کردن باشه
#مربی#تربیت
۱۶:۴۲
خلاصه که بی انصاف نباش ! بیا واز " سیصدو شصت وپنج " روز سال " سه " روز را مهمان باش! خودت که بهتر میدانی؛ چشم چشم را نمیبیندخیلی ها شب کور شده اندبیا وتو پر نور باش وچراغ شب زده ها ! ومن قربانی طغیان خویشم... حال که اون میزبان و من مهمانمسجاده ام را عاشقانه سویش باز میکنم بلکه حالم « ادعونی استجب لکم » باشد.
#اعتکاف#خلوت
۲۰:۵۲
[یک نکته مهارتی:]()
وقتی نیروی شما اشتباه میکنه
بدونید که اشتباه منبع طلایی برای یادگیری و رشده.
هر موقع نیروی شما اشتباه کرد"اشتباه" نه عملی که به خاطر سهل انگاری و... تکرار شده)
۳ سوال از او بپرسید و از او بخواهید جواب سوالات رو کتبی بده
جمع آوری این پاسخ ها منبع بزرگی برای تحول،مدیریت دانش و خلاقیت در نیروها خواهد شد
۳ سوال بسیار بسیار کلیدی
۱__ چیشد که این اتفاق افتاده؟ ( بگیم، چیشد نه چرا )
چرا مفهوم ماخذه ای دارد.
۲__چه طور از تکرارش میتونیم جلوگیری کنیم؟
(میتونیم نه اینکه میتونی.. همراهی واقعی)
۳__از این اتفاقا چه درسی میشه گرفت ؟
__
وقتی نیروی شما اشتباه میکنه
بدونید که اشتباه منبع طلایی برای یادگیری و رشده.
هر موقع نیروی شما اشتباه کرد"اشتباه" نه عملی که به خاطر سهل انگاری و... تکرار شده)
۳ سوال از او بپرسید و از او بخواهید جواب سوالات رو کتبی بده
جمع آوری این پاسخ ها منبع بزرگی برای تحول،مدیریت دانش و خلاقیت در نیروها خواهد شد
۱__ چیشد که این اتفاق افتاده؟ ( بگیم، چیشد نه چرا )
چرا مفهوم ماخذه ای دارد.
۲__چه طور از تکرارش میتونیم جلوگیری کنیم؟
(میتونیم نه اینکه میتونی.. همراهی واقعی)
۳__از این اتفاقا چه درسی میشه گرفت ؟
__
۹:۳۶
خُدای مِهربانم 
توی این شلوغ پلوغی ها، درسا و امتحاناقهر وآشتی ها، خسته شدن ها وبی حوصلگی ها....! اعتکاف ؛ تنها عمل مستحبی که من برای خودم واجب کردم؛ من میام، با پای دلم میام؛
میام که یه جون به جونام اضافه بشه
سجاده ام رو عاشقانه سوی تو باز میکنماِی تَنها مُسَکِن رُوح وقَلبم..:) 
#اعتکاف#خلوت#دلنوشت#انرژی_پلاس
توی این شلوغ پلوغی ها، درسا و امتحاناقهر وآشتی ها، خسته شدن ها وبی حوصلگی ها....! اعتکاف ؛ تنها عمل مستحبی که من برای خودم واجب کردم؛ من میام، با پای دلم میام؛
#اعتکاف#خلوت#دلنوشت#انرژی_پلاس
۱۷:۲۳