سلام !!
«همهمون یه جاهایی مشتری بودیم، یه جاهایی فروشنده. بیاید با هم یه کم دربارهی آداب مشتری بودن حرف بزنیم.»
«همهمون یه جاهایی مشتری بودیم، یه جاهایی فروشنده. بیاید با هم یه کم دربارهی آداب مشتری بودن حرف بزنیم.»
۱۵:۴۶
آداب مشتری بودن !!!
وقتی صحبت از سفارش ادیت یا طراحی پوستر میشه، رابطه بین مشتری و ادیتور مثل یه همکاری دوطرفهست. برای اینکه کار نهایی کیفیت بالاتر داشته باشید چند مورد رو رعایت کنید
هدف و سلیقهتون رو واضح بیان کنیدهر چقدر اطلاعات دقیقتری بدید (مثل رنگ دلخواه، حالوهوای کلی کار، نمونهای که دوست دارید و...)، نتیجه نهایی به چیزی که میخواید نزدیکتر میشه.
به ادیتور اعتماد کنیداگر کسی رو برای کار انتخاب کردید، یعنی به سلیقه و مهارتش اعتماد دارید. پس اجازه بدید فضای خلاقیتش باز باشه. گاهی ایدههایی که خودتون به ذهنتون نمیرسه، از دل همین اعتماد بیرون میاد.
زمان رو درک کنیدطراحی یه پوستر حرفهای یا ادیت اصولی زمان میبره. توقع تحویل فوری نداشته باشید مگر از قبل هماهنگ شده باشه. کیفیت، قربانی عجله نشه.
انتقاد محترمانه، نه تخریبگرانهاگر جایی از کار باب میلتون نبود، خیلی راحت و مودبانه بگید تا اصلاح بشه. همه چی قابل تغییره وقتی لحنمون محترمانه باشه.
دستمزد رو بیاهمیت ندونیدهنر و زمان، ارزشمندن. قیمتگذاری اغلب براساس تجربه، وقت و کیفیت کاره. چانهزنی بیش از حد یا مقایسه با کارهای آماتور، بیاحترامی به تلاش فردیه.
پشت سفارش یه آدمهفراموش نکنید اونطرف، یه انسان نشسته نه یه ماشین. با احترام برخورد کردن، پایهیه هر رابطه حرفهای خوبه.
حتما مطالعه کنید!!
و بعد به پیوی ادیتور مراجعه کنید !
🩹
وقتی صحبت از سفارش ادیت یا طراحی پوستر میشه، رابطه بین مشتری و ادیتور مثل یه همکاری دوطرفهست. برای اینکه کار نهایی کیفیت بالاتر داشته باشید چند مورد رو رعایت کنید
حتما مطالعه کنید!!
و بعد به پیوی ادیتور مراجعه کنید !
۱۵:۴۸
( احترام ، کلید همکاری حرفهای )
۱۵:۵۰
- هویت واسطه را تأیید کنید. پیش از اعتماد، سوابق و نمونهکارهای واسطه را بررسی کرده و ترجیحاً از افراد معرفیشده یا شناختهشده استفاده کنید.
- به هیچ عنوان هزینهای را بدون توافق کامل و مدرک مکتوب پرداخت نکنید. پیشپرداخت، بیضمانت، خطرناک است.
- بررسی فنی کانال الزامیست: از جمله تعداد اعضای واقعی، سابقه تغییر نام یا مالک، آمار بازدید پستها و گزارش تخلفات احتمالی.
- از ابزار واسطهگری امن استفاده کنید ، مثل استفاده از گروهای مورد اعتماد یا خدمات رسمی با قرارداد.
- به توافقات شفاهی اکتفا نکنید؛ همهچیز را مکتوب و با اسکرینشات ذخیره نمایید.
- حتماً مشخص شود که مسئول پاسخگویی بعد از فروش چه کسی است، در صورت ریزش ممبر یا مشکلات حقوقی.
- با دقت شرایط انتقال مالکیت را بررسی کنید، مخصوصاً در کانالهای وابسته به برند یا شخص خاص.
- در صورت استفاده از واسطه، هزینه کارمزد باید مشخص و تایید شده باشد.
• در جریان معامله، از زبان محترمانه استفاده کنید و از برخوردهای هیجانی بپرهیزید.
- زمان تحویل را بهصورت دقیق تعیین کنید تا از اختلاف جلوگیری شود.
- با رعایت این نکات، ریسک معامله کاهش یافته و تجربهای مطمئنتر خواهید داشت.
در صورت شک یا تردید، معامله نکنید؛ هیچ کانالی ارزش از دست رفتن امنیت مالی یا روانی شما را ندارد.🩶
ممنون از مطالعه و همراهی شما !
@Adab_moshtari
۱۴:۲۹
۱۲:۱۹