عکس پروفایل الف ب باغچه📚ا

الف ب باغچه📚

۳۰۲عضو
thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefined پرونده‌ ویژه: کودک و پیشرفت

undefined مهمان اول:
جناب آقای #محمد_حکم‌آبادی
محقق و نویسنده؛ برنده جایزه ادبی جلال برای کتاب عملیات احیا در حوزه پیشرفت
undefined در جلسه گفته شد:undefined در اولین جلسه از سلسله جلسات روایت پیشرفت و کودک با حضور آقای حکم‌آبادی به خصلت تلاش جمعی و پشتکار پرداختیم.undefined در کارخانه جمکو شاهد نقش پررنگ این ویژگی در همت کارکنان کارخانه هستیم که موجب می‌شود کارخانه‌ای با وضعیت شکست خورده به کارخانه‌ای پویا و پرتوان تبدیل شود.undefined آقای حکم‌آبادی، استاد خسروی‌راد و اعضای انجمن باغچه در این جلسه به گفت‌وگو و واکاوی چگونگی احیای خصلت‌های تلاش جمعی و پشتکار پرداختند.
undefined پرونده ویژه پیشرفت و کودک از جمله کلان‌موضوعات روی میز انجمن ادبی باغچه است‌ که به چگونگی بازنمایی موضوع برای کودک و نوجوان می‌پردازد.undefined در همین راستا، سلسله جلسات روایت پیشرفت و کودک در هر جلسه با حضور یکی از راویان و کارشناسان این عرصه به راه‌های رسیدن به الگوهای پیشرفت برای کودکان تا تبدیل شدن به رویای جمعی برای جامعه می‌پردازد.

♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۷:۲۶

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedگذری بر آنچه در جلسه انجمن ادبی باغچه گذشت...undefined
undefinedundefinedآقای حکم آبادی:وقتی می‌خواهیم با موضوع پیشرفت داستان بنویسیم مهم است که آن پیشرفت را با نیاز اساسی مخاطب خود گره بزنیم. مخاطب ما حس کند که وجود آن چیزی که اختراع شده چقدر مهم است و اگر نباشد چه چیزهایی از دست می‌رود.

♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۷:۳۴

بازارسال شده از هم بازی
thumnail
undefined #معرفی_کتاب | وقتی که معلم شدم
undefined به بهانه سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری

undefined مجید پسربچه‌ی پرتلاشی‌ست که دوست دارد معلم شود. این آرزو او را به دانشمند و استادی بزرگ در آینده تبدیل می‌کند.
undefined«وقتی که معلم شدم» برشی از زندگی شهید دکتر مجید شهریاری به زبانی کودکانه است.
undefined وقتی که معلم شدمundefined نویسنده: نازنین صابری‌بهدادundefined تصویرگر: مرضیه صادقی🧩 گروه سنی: جundefined کاری از خانه هم‌بازیundefined انتشارات راه‌یار
undefined سفارش کتاب با تخفیف و ارسال رایگان(بالای ۴۰۰هزار تومان):raheyarpub.ir@raheyar97
♾ خانه هم‌بازی؛ واحد خانواده حسینیه هنر:undefined @hambazi_tv

۱۸:۱۸

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه

undefinedمهمان دوم
سرکار خانم #رقیه_فاضل
مشاور علمی تربیتی خانه هم‌بازی
undefined در جلسه گفته شد: آنگاه که پیشرفت‌را برای کودک یا نوجوان خود روایت می‌کنیم باید دقت کنیم چه شبهاتی در ذهن مخاطب ما ایجاد شده است. شبهاتی‌را که باقی مانده است با زبان داستانی پاسخ دهیم.
undefinedنکته‌ی اول: که باید به آن توجه کنیم این است که باید پیشرفت‌را تاریخی روایت کنیم. وقتی سوت آغاز مسابقه را زدند آنها کجا بودند و ما کجا بودیم؟ برای مخاطب خودمان باید بازگو کنیم که ما و کشورهای پیشرفته‌ی غربی از نقطه‌ی مشترک شروع نکردیم که حالا با هم در یک جایگاه باشیم. ما به نسبت جایی که حرکت خودمان را آغاز کردیم سرعت بالایی داشتیم و عقب ماندگی‌های زیادی را جبران کرده‌ایم.
undefinedنکته‌ی دوم: برای فهم بهتر جایگاهمان و اینکه عملکردمان چطور بوده باید مخاطب را به این نکته توجه داد که کشور ما مستقیما تحت استعمار نبوده اما استعمار نو بسیار پر رنگ عمل کرده‌است. لذا بایست جایگاه کشورمان را با کشورهایی که همزمان تحت استعمار بوده‌اند بسنجند. آنها در زمینه‌ی پیشرفت کشورشان کجا ایستاده‌اند و ما کجا ایستاده‌ایم؟
undefinedنکته‌ی سوم: دستاوردها صفر و یک نیست. ممکن است 100 ماهواره پرتاب کنند و به شکست بخورند. ولی در این شکست‌ها هم پیروزی باید دید. چرا که دریافته‌ایم کجای کار اشتباه بوده و نقصش را برطرف می‌کنیم.
undefinedنکته‌ی چهارم: پیشرفت را رمانتیک بیان نکنیم. پیشرفت هزینه دارد و غرب این هزینه را پرداخته‌ است. بهای پیشرفت غرب پا گذاشتن بر روی گرده‌ی انسان‌های زیادی بوده‌ است. انسان‌های زیادی را نابود کرده‌اند تا به پیشرفت برسند.
undefined️نخبه یعنی فرد موثر در جامعه نخبه باید واقعیت جامعه‌را درک کند و با آن دست و پنجه نرم کند. نوجوان ما باید بداند که برای پیشرفت باید هزینه بپردازد. باید سختی بکشد و اگر بی‌عدالتی هم هست اما او می‌تواند پیشرفت کند.آسان و سخت .... عشق جدا کردنی نبود
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined@Alef_b_baghche

۵:۰۰

thumnail

۵:۰۰

الف ب باغچه📚
undefined تصویر
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedخانم دکتر فاضل:
undefinedروایت پیشرفت تنها معطوف به دستاوردها نیست؛ بلکه مسیر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زمانی که ما مسیری را روایت می‌کنیم، باید کاستی‌ها و چالش‌های آن را نیز منعکس سازیم. مناسب است در حین بیان داستان حرکت و پیشرفت، مشکلات و فسادهای موجود در این مسیر را نیز به روشنی مطرح کنیم. باید به مخاطب منتقل کنیم که مسیر پیشرفت همواره آسان نیست و مملو از دشواری‌هاست و نابرابری‌هایی در این راه اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
اگر بخواهیم داستان پیشرفت را به‌طور مؤثر بیان کنیم، باید از رویکرد یک‌سویه پرهیز کنیم و واقعیت‌ها را همان‌طور که هستند، به تصویر بکشیم تا مخاطب بتواند با این داستان ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال، در کتاب «آرزوهای دست‌ساز»، همزمان با روایت مسیر پیشرفت، نارسایی‌هایی که سازمان‌های مختلف مرتکب شده‌اند نیز مورد اشاره قرار می‌گیرد.
undefined انقلاب اسلامی دارای دستاوردها و همچنین عقب‌ماندگی‌هایی است که هر دو باید به صورت همزمان در روایت پیشرفت ما گنجانده شوند تا داستان به درستی بر دل مخاطب نشسته و قابل‌باور باشد.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۴:۳۳

thumnail

۸:۰۳

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedاستاد خسروی‌راد:
undefinedسرگرمی عنصر کلیدی است که مخاطبان ما را به خواندن داستان ترغیب می‌کند. هرچه میزان سرگرمی در یک اثر بیشتر باشد، متن ما از سطح گزارش‌نویسی صرف فراتر رفته و به مرحله حکایت، داستان ژورنالیستی و نهایتاً به داستان ادبی نزدیک‌تر می‌شود. داستان‌هایی که جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر هستند، به طور طبیعی تأثیر بیشتری بر مخاطب دارند و در ذهن آنان ماندگار می‌شوند.
undefined برای ارتقای سطح سرگرمی در داستان‌های خود، می‌توانیم به بررسی و تبادل نظر بپردازیم. از این رو، پیشنهاد می‌کنم برای درک بهتر این موضوع و کشف راه‌های جدید، به #انجمن ما بپیوندید.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۸:۰۳

thumnail

۱۷:۱۸

thumnail

۱۷:۱۸

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه

undefinedمهمان سوم:
جناب آقای #محمدرضا_قائمی‌نیک
عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی مشهدپژوهشگر جامعه شناسی
در جلسه گفته شدundefined:1. تفاوت پیشرفت پس از انقلاب با توسعه پیش از انقلاب در نظام شاهنشاهی: درک این تفاوت به ما کمک می‌کند تا مفهوم پیشرفت را به‌خوبی برای مخاطبان کودک و نوجوان تبیین کنیم.
2. سوالات کلیدی برای روایت پیشرفت در داستان: - پیشرفت پس از انقلاب چه معنایی دارد؟ - تفاوت پیشرفت ما با کشورهای قطر، امارات، عربستان و ترکیه چیست؟ - این تفاوت‌ها در کجا قرار دارد؟
3. نکات اساسی در درک موضوع: - فهم روایت تاریخی و درک شرایط وقوع انقلاب اسلامی - مفهوم «پیشرفت ما» - درک مفهوم «استقلال» - فهم مفهوم «مقاومت»
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۷:۱۸

thumnail

۱۴:۰۳

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۳، جلسه‌ی هشتاد و هشتم انجمن ادبی باغچه با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع پیشرفت و فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
undefinedدر ادامه‌ی جلسه به واکاوی نقش نوشتن طرح داستان در سازمان‌دهی ذهن نویسنده و اهمیت چینش کلمات در انتقال مفاهیم و شکل‌گیری زبان داستان پرداخته شد.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۴:۰۳

thumnail

۱۰:۲۴

thumnail

۱۰:۲۴

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedundefinedاستاد خسروی‌راد:قبل از آغاز نگارش داستان، لازم است طرح آن را تنظیم کنیم.
undefinedچرا نوشتن طرح اهمیت دارد؟این است که ذهن قصه‌پرداز نویسنده سیلان دارد و این سیلان داشتن باعث جست‌وخیز ذهن می‌شود. در زمان نوشتن طرح با سرهم کردن روابط علی و معلولی ذهن خود را لجام زده و آن‌را به دست می‌گیرد. این لجامِ طرح بر ذهن سبب می‌شود تا داستان‌ما شخصیت اصلی، ماجرای اصلی و حرف اصلی داشته باشد! *چیدمان کلمات به خلق ادبیات می‌انجامد.undefined این چیدمان کلمات است که مشخص می‌کند این جملات به زبان داستان است یا خیر؟ به زبان کودک است یا خیر؟ گاهی اوقات، ما از کلماتی استفاده می‌کنیم که هر یک به تنهایی برای فهم مخاطب کودک مناسب‌اند، اما ترکیب و چینش آن‌ها می‌تواند مفهومی را منتقل کند که فراتر از درک کودکانه است.در مرحله بعدی، چینش جملات نقش مهمی در ایجاد داستان ایفا می‌کند. دلایل تکراری نشدن شعرها و داستان‌ها همین است که نوع چینش کلمات و جملات معانی متفاوتی را به ذهن مخاطب منتقل می‌سازد.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۰:۲۴

thumnail

۱۴:۰۰

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۲۸ آذر ۱۴۰۳، جلسه‌ی هشتاد و نهم انجمن ادبی باغچه با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۴:۰۰

Default Gift Icon

پاکت هدیه

عکس پروفایل الف ب باغچه📚ا

الف ب باغچه📚

زینب دید که نصف شب، مادر روی سجاده نشسته و یکی یکی برای بچه‌هایش تا آآآآخر دنیا دعا می‌کند.undefinedزینب گفت که ما همگی، بچه‌های حضرت زهرا هستیمundefinedundefined
thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۵ دی ۱۴۰۳، جلسه‌ی نود انجمن ادبی باغچه با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۶:۳۰