عکس پروفایل الف ب باغچه📚ا

الف ب باغچه📚

۳۷۸عضو
thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| به وقتِ خوانشِ کتاب
undefinedدر سومین جلسه‌ی نقد کتاب، داستان «عمو لبوی سیبیلو» مورد بررسی قرار گرفت.این اثر از نویسنده توانمند خانم "کلر ژوبرت" است.
undefined اعضای انجمن ادبی باغچه این داستان را براساس معیارهایی چون: شخصیت‌پردازی، خلاقیت در انتخاب سوژه و انتقال محتوا، کنشگری شخصیت اصلی، رعایت زبان داستان، رعایت محور عمودی واحد، وحدت محتوایی و... محک زدند.undefined از جمله نکات مثبت این اثر ایجاز و گزیده‌گویی، داشتن وحدت موضوع و محتوا بیان شد.کودک در این داستان یاد می‌گیرد، همیشه نباید راهی را که خودش یا دیگران رفته‌اند بپیماید بلکه می‌توان با تفکر و نگاهی خلاقانه به راهکارهای جدید و آسان دست یافت و از مشکلات رها شد.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۷:۳۷

thumnail

۷:۱۵

thumnail
#شما_فرستادید |بابای موشک‌هاundefined
روزهای کودکی چقدر سریع پرواز کردند...
undefined آن روزها کلاس اول به حرف «ک» رسیدیم، معلم با شور و شوق از نمک و نمکدان برایمان گفت و امروز که معلم شده‌ام از نمک‌شناس بودن می‌گویم تا شاگردانم بدانند امنیت امروزشان را مرهون مردی بزرگ هستند که با وجود نبود امکانات و زمان کم در بهبوحهٔ جنگ اولین موشک ایرانی‌را با دوستانش ساخت.undefined️🪖
undefined این مرد، که امروز او را با عشق و احترام «بابای موشک‌ها» می‌شناسیم، قصه‌ای از فداکاری و غم و شادی را در دل دارد. داستانش را روایت می‌کنم تا شاگردانم با اشتیاق، ادامه‌دهندهٔ راه او و آرمان‌هایش باشند...
undefined«بابای موشک‌ها» به قلم بانو «فائضه غفارحدادی»؛ کتابی کودکانه که با عشق و امید، مسیر درخشان شهید «تهرانی مقدم»، پدر موشکی ایران را در دل‌ها حک می‌کند.
#پیشرفت#بابای_موشک‌ها#شهید_تهرانی_مقدم#خانه_همبازی#واحد_ادبیات_کودک‌ونوجوان#انجمن_نویسندگان
undefinedسفارش با تخفیف و ارسال رایگان(بالای ۴۰۰هزار تومان): https://B2n.ir/q43175undefined برای سفارش عمده تماس بگیرید: 02142795454
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۷:۱۵

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۱۲ دی ۱۴۰۳، جلسه‌ی نود و یکم انجمن ادبی باغچه با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۵:۴۵

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedundefinedاستاد خسروی‌راد:همه‌ی مسیرها به طرح می‌انجامد!
undefinedبرای نوشتن داستان، دو نوع طرح در نظر داریم.undefined نوع اول، طرحی است که نویسنده برای ارائه اثر خود به دیگران می‌نگارد. این طرح شامل خلاصه‌ای از داستان به همراه روابط علّی و معلولی است.
undefinedنوع دوم طرح، اختصاصی برای خود نویسنده است و در ده سال نخست فعالیت نویسندگی، نگارش آن از اهمیت بالایی برخوردار است. هنرمندان به این طرح "پلت" می‌گویند. این طرح باید جامع‌تر و دقیق‌تر از طرحی باشد که برای دیگران نوشته می‌شود؛ زیرا این یک نقشه‌ی راه برای نویسنده محسوب می‌شود. گاهی برای یک داستان دو صفحه‌ای، ممکن است نویسنده تا دو هزار کلمه طرح بنویسد. بنابراین، حجم طرح همیشه کوتاه‌تر از داستان نیست. در برخی مواقع، نویسنده نقشه‌ای از مختصات مکانی داستان نیز ترسیم می‌کند تا از بروز اشتباهات در این زمینه جلوگیری نماید.
undefinedنویسنده‌ای که طرح داستانش را مکتوب نکند، با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. گاهی نویسندگان تصور می‌کنند که نگارش طرح وقت‌گیر است، در حالی که در آینده برای رفع ایرادات داستان، زمان بیشتری نسبت به کسانی که طرحشان را نوشته‌اند، صرف خواهند کرد.
undefinedباید به قدرت قلم ایمان داشت. بدون تردید در این قلم رازهایی نهفته است که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۳:۵۵

thumnail

۱۳:۵۵

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۱۹ دی ۱۴۰۳، جلسه‌ی نود و دوم انجمن ادبی باغچه و جلسه‌ی چهارم خوانش کتاب با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۸:۰۶

بازارسال شده از قضیتنا | قضیه فلسطین و ما تعلیم و تربیتی‌ها
undefined ششمین هم‌اندیشی قضیتناقضیه‌ی «فلسطین» و ما «تعلیم‌وتربیتی»ها...
undefined واکاوی تجربه انجمن ادبی باغچه
(واحد ادبیات کودک و نوجوان خانه هم‌بازی)


undefined با حضور:
خانم نرگس کاهانی | مدیر واحد ادبیات کودک و نوجوان خانه هم‌بازی خانم رقیه فاضل | متخصص تعلیم و تربیت اسلامی خانم اعظم محمد‌زاده | متخصص برنامه‌‌ریزی درسی آقای مجتبی همتی‌فر | متخصص سیاست‌گذاری حوزه تعلیم و تربیت کودک

undefined شنبه ۲۲ ام دی‌ماه ۱۴۰۳؛ ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷.undefinedمکان: مشهد مقدس، بلوار مدرس، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

undefined لینک مجازی نشست:https://gharar.ir/r/5ca2be24
undefined @qaziatona

۸:۰۴

الف ب باغچه📚
undefined ششمین هم‌اندیشی قضیتنا قضیه‌ی «فلسطین» و ما «تعلیم‌وتربیتی»ها... undefined واکاوی تجربه انجمن ادبی باغچه (واحد ادبیات کودک و نوجوان خانه هم‌بازی) undefined با حضور: خانم نرگس کاهانی | مدیر واحد ادبیات کودک و نوجوان خانه هم‌بازی خانم رقیه فاضل | متخصص تعلیم و تربیت اسلامی خانم اعظم محمد‌زاده | متخصص برنامه‌‌ریزی درسی آقای مجتبی همتی‌فر | متخصص سیاست‌گذاری حوزه تعلیم و تربیت کودک undefined شنبه ۲۲ ام دی‌ماه ۱۴۰۳؛ ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷. undefinedمکان: مشهد مقدس، بلوار مدرس، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی undefined لینک مجازی نشست: https://gharar.ir/r/5ca2be24 undefined @qaziatona
#اطلاعیه | ششمین هم‌اندیشی قضیتنا
undefinedاگر می‌خواهید بدانید در انجمن ادبی باغچه چطور تعلیم‌وتربیت را در تار و پود داستان‌های فلسطین می‌آوریم، این جلسه را از دست ندهید.
undefinedجهت شرکت در نشست، به صورت حضوری:مشهد مقدس، بلوار مدرس، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
undefined به صورت مجازی:لینک نشست:undefined https://gharar.ir/r/5ca2be24
♾ همراه ما باشید:undefined @qaziatonaundefined @Alef_b_baghche

۸:۰۵

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedundefinedاستاد خسروی‌راد:
undefinedدر انتخاب زاویه‌ دید برای مخاطب کودک‌ونوجوان باید دقت نظر لازم‌را داشته باشیم. هر زاویه‌ی دیدی مناسب این رده‌ی سنی نیست.نوشتن داستان با هر زاویه‌ی دیدی هم از جهت سختی و آسانی برای نویسنده یکسان نیست. نوشتن زاویه دید اول شخص تبحر خاصی می‌طلبد.گاهی ما فکر می‌کنیم زاویه دید اول شخص‌را برای داستان خودمان انتخاب کرده‌ایم اما در واقع زاویه دید تک‌گویی درونی از آب در آمده است.انتخاب زاویه دید تک گویی درونی برای رده‌سنی کودک‌ونوجوان مناسب نیست. خصوصیت زاویه دید تک‌گویی درونی به گونه‌ای است که راوی مدام دارد با خودش صحبت می‌کند. وقتی کسی با خودش حرف می‌زند مدام از این شاخه به آن شاخه می‌پرد؛ از شرق و از غرب سخن به میان می‌آورد، انسجام خاصی ندارد و محتوایی که نویسنده می‌خواهد منتقل کند در یک نظم روایی منسجم ارائه نمی‌شود.
undefinedحال چه زاویه دیدی مناسب است؟برای رسیدن به پاسخ به ما بپیوند و توی حلقه گفت‌وگو شرکت کنundefined
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۶:۱۵

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۲۶ دی ۱۴۰۳، جلسه‌ی نود و سوم انجمن ادبی باغچه با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۶:۴۰

Default Gift Icon

پاکت هدیه

عکس پروفایل الف ب باغچه📚ا

الف ب باغچه📚

شادی شهدای مقاومتundefinedundefined
بازارسال شده از هم بازی
thumnail
undefined اطلاعیه اعزام | اعزام مربی ویژه #دهه_فجر در سراسر مشهد
undefinedمخصوص مدارس، مساجد، هیئت‌ها، حسینیه‌ها، تشکلات و هر جمعی که مخاطبش شما باشید.undefined
undefined اگر فضای مناسبی ندارید نگران نباشید چون با پرداخت هزینه‌‌ای خیلی مناسب مکان رو هم در اختیارتون میذاریم.undefined
undefined هدف ما انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی از طریق ابزاری مثل، بازی و قصه‌های مفهومی و روایتگری قهرمانان این عرصه (زنان سرزمین من) است.
undefined اگر جزو نفرات اول ثبت‌نام باشید شگفتانه هم دارید.
خلاصه که برنامه‌های جذابی توو راهه. منتظرتون هستیمundefined
undefined ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر:undefined 09389862518undefined @safdari_s
undefinedهمراه ما باشید: @hambazi_tv

۱۹:۲۲

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedundefinedاستاد خسروی‌راد:
نویسنده به اثر سنجاق نیست!
نویسنده پس از اتمام خلق اثر خود، همراهِ اثر خود نیست. آثار او در یک بار نگارش به وجود می‌آیند، اما زمانی که به خواننده می‌رسد هر آن خلق می‌شود و دیگر خواننده با اثر روبروست.
undefinedاین سؤال ممکن است برای شما پیش آمده باشد که چرا خواندن شاهکارهای ادبی برای انسان لذت‌بخش است؟پاسخ آن است که شاهکارهای ادبی به خوانندگان خود فرصت کشف می‌دهند‌ و آن‌ها را در پرورش داستان دخیل و فرصت تخیل را برای خواننده فراهم می‌کنند.هنگام خواندن این داستان‌ها احساس می‌کنیم که در پیشبرد داستان مشارکت داریم، گویی بخشی از آن هستیم.
undefinedدر نوشتن یک اثر ادبی، هرچقدر بیشتر بتوانیم "نشان بدهیم" به جای "گزارش دادن"، فرصت بیشتری را برای کشف خواننده فراهم کرده‌ایم. تنها کسانی که به داستانی ضعیف رضایت می‌دهند، کسانی هستند که انتظار یک گزارش را دارند. مانند فردی که بیمار است؛ حس عطر و طعم غذا را نمی‌فهمد؛ از هر آنچه که به او داده شود راضی خواهد بود.یک اثر هنری ضعیف نمی‌تواند مخاطب پرتوقع را که به دنبال کشف و لذت از آن است، راضی کند.
undefinedدر این جلسه، نکات مهمی در خصوص مبحث فرم در داستان، زبان داستان و بهبود جملات ضعیف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۹:۳۲

بازارسال شده از هم بازی
thumnail
اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با همکاری خانه هم‌بازی برگزار می‌کند:
undefined در مسیر ۵۷
کارگاه نظری - مهارتی «تربیت انقلابی»

undefined ویژه فرهنگیان رسمی | مجازی و حضوری (مشهد)

undefined محورهای دوره:
✓ الفبای تربیت انقلابی؛ از مبانی نظری تا بروز در متن زندگی✓ چرایی و چگونگی روایت تاریخ انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان✓ میدانِ اجرا از ایده‌های قصه و بازی تا تجربه‌های واقعی
undefined با تدریس اساتید مجرب و کاربلد | معرفی: به‌زودی!
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined پنجشنبه‌ها، ۴ و ۱۱ بهمن در پنج جلسهundefined بها: ۵۰۰ هزارتومان | #رایگان برای فرهنگیان رسمی
undefinedاطلاعات بیشتر و ثبت‌نام:undefined 09057229981undefined @charkhefalak_admin
♾ همراه ما باشید:undefined @hambazi_tv

۲۰:۳۰

thumnail
undefined کتاب #بساز_نفروش_ها روایتی خواندنی از باور به جوان ایرانی است.روایتی از "ما توانستیم".روایتی از خلاقیت‌های یک همشهری نخبه از کوچه پس کوچه‌های کوی امام هادی(ع) یا همان بهرآباد قدیم مشهد.که استعدادش در جنگ کشف و شکوفا می‌شود.کسی که از کابینت سازی به ساخت تجهیزات جنگی مهم و اثرگذار در نتیجه جنگ می‌رسد.روایتی جذاب از زندگی #علی_حمامی به قلم #محمد_خسروی_راد و به همت نشر ستاره‌ها

undefinedهمراه با روایتی از حرکت حیرت انگیز دانشمندان جوان ایران اسلامی در حوزه موشکی و پهپادی
undefinedچهارشنبه ۳ بهمن | ساعت ۹ صبحundefinedحدفاصل فداییان اسلام ۱۵ و ۱۷ | تالار تربیت
undefined https://eitaa.com/farhangyarr
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:@Alef_b_baghche

۲۰:۲۴

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۳، جلسه‌ی نود و چهارم و جلسه‌ی پنجم خوانش کتاب انجمن ادبی باغچه با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۸:۱۱

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedundefinedاستاد خسروی‌راد:
ایهام یا ابهام...؟

undefinedدر این جلسه، به ویژگی‌های اساسی داستان‌های ادبی پرداخته شد.
یکی از نکات مهم این است که مخاطب، با توجه به درک و توانایی خود، برداشت‌های متفاوتی از یک اثر ادبی دارد. آثار فاخر به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای مخاطب خاص خود قابل فهم و درک باشند، حتی اگر وی نتواند به‌راحتی محتوای آن را توضیح دهد. این نشان‌دهنده تأثیر عمیق اثر بر ناخودآگاه خواننده است.
undefined لازم به ذکر است که قابلیت بیان محتوای داستان پس از خواندن، همیشه به معنای کیفیت بالای آن نیست. در واقع، آثار هنری به مخاطب این امکان را می‌دهند که با مرور زمان و با افزایش سن و تجربه، برداشت‌های جدیدی از آن داشته باشد و از آن لذت بیشتری ببرد.
undefinedهمچنین، باید توجه داشت که ابهام در داستان می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است اثر را تحت تأثیر قرار دهد.
پس فرق ایهام و ابهام در چیست؟undefinedبرای رسیدن به پاسخ به ما بپیوند و در حلقه گفت‌وگو شرکت کنundefined
undefinedدر این جلسه، مباحثی نظیر هارمونی در داستان، انتخاب نام شخصیت‌ها، نوشتن با زبان کودکانه و تأثیر قوه تخیل نویسنده بر شکل‌گیری داستان نکاتی بیان گردید.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۷:۱۸

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۸ بهمن ۱۴۰۳، نشستی با حضور خانم دکتر فاضل جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست به بررسی و واکاوی محورهای ده‌گانه‌ی فلسطین در ادبیات کودک و نوجوان پرداخته شد.
undefinedدر بخشی از این نشست به بررسی محورهای اصالت عدل و اصالت صلح، و همچنین مفهوم ایمان به غیب و نحوه تأثیرگذاری این محورهای کلیدی بر داستان‌های کودک و نوجوان پرداخته شد.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۸:۳۹

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| به وقتِ خوانشِ کتاب

undefinedدر پنجمین جلسه‌ی نقد کتاب، داستان "پسری که صدای خرس‌ها شد" نویسنده (کارمن الیور)، مترجم: امین شیرپور و منتشر شده توسط انتشارات اطراف مورد ارزیابی قرار گرفت.undefined

پس از بررسی آن، استاد خسروی‌راد نکاتی را در رابطه با فرم ادبی پرتره‌نویسی ارائه دادند. ایشان بیان داشتند که پرتره با بهره‌گیری از عناصر داستانی، به روایت زندگی شخصیت‌های برجسته می‌پردازد. پرتره لزوماً دارای ارزش ادبی نیست، اما نقش معرفی شخصیت را ایفا می‌کند.
undefinedچه زمانی به پرتره‌نویسی مراجعه می‌کنیم؟پرتره‌نویسی در زمانی کاربرد دارد که با انبوهی از ارزش‌های انسانی مواجه هستیم و زمان کافی برای خلق آثار ادبی بسیار خاص نداریم. به خصوص در مواقعی که انسان‌هایی با خاطرات فراوان به سنین بالا رسیده‌اند و ممکن است آنها را از دست بدهیم و از داستان‌هایی که در دل دارند محروم شویم. همچنین بعد از وقایع و مقاطع مهم تاریخی، جمع‌آوری خاطرات به صورت مختصر ممکن است مد نظر قرار گیرد که مرحله‌ی بعدی آن تاریخ شفاهی است و در نهایت به پرتره‌نویسی می‌انجامد.
در پرتره‌نویسی، ما ماجرایی را بر اساس یک واقعه تاریخی و مستندات آن روایت می‌کنیم، اما به ما اجازه داده می‌شود که در روایت‌مان تا حدودی از تخیل نیز استفاده کنیم، به ویژه در ارتباط با مخاطب کودک و نوجوان.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۱:۰۱