فعلاً نه خاصیم و نه ویژه !
هرآنچه در مورد پرداخت فوقالعاده ویژه و فوقالعاده خاص شنیدید، صرفاً مصاحبه برخی مسئولان با رسانهها بوده که با توجه به نزدیکی انتخابات، نمیتوان جنبه سیاسی آن را نادیده گرفت.
نجمآبادی نماینده مجلس در اینباره گفته : "فوقالعاده خاصی که بحث شده فقط مربوط به وزارت بهداشت و وزارت کشور است! که هنوز تصویب نهایی هم نشده است و ۵۵ همت بار مالی دارد و ممکن است دولت زیر بار نرود...! "
بحث فوقالعاده ویژه هم ۳۰۰۰ امتیاز است که حدود یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حقوقها اضافه میکند. ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و با توجه به مقاومت دولت در مقابل افزایش حقوقها احتمال تصویب نهایی آن ضعیف است.
@FarhangianNews1
هرآنچه در مورد پرداخت فوقالعاده ویژه و فوقالعاده خاص شنیدید، صرفاً مصاحبه برخی مسئولان با رسانهها بوده که با توجه به نزدیکی انتخابات، نمیتوان جنبه سیاسی آن را نادیده گرفت.
نجمآبادی نماینده مجلس در اینباره گفته : "فوقالعاده خاصی که بحث شده فقط مربوط به وزارت بهداشت و وزارت کشور است! که هنوز تصویب نهایی هم نشده است و ۵۵ همت بار مالی دارد و ممکن است دولت زیر بار نرود...! "
بحث فوقالعاده ویژه هم ۳۰۰۰ امتیاز است که حدود یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حقوقها اضافه میکند. ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و با توجه به مقاومت دولت در مقابل افزایش حقوقها احتمال تصویب نهایی آن ضعیف است.
@FarhangianNews1
۱۸:۱۷
انتخابات ؛ توسعه یافتگی و مشارکت مدنی
شهرام جمالی
توسعه یافتگی مؤلفههایی دارد که یکی از آنها مشارکت عمومی است. به این معنا که کلیه نیروها و اعضای واحد اجتماعی امکان مشارکت در تعیین سرنوشت و قدرت تأثیرگذاری بر روند تصمیمسازی و تصمیمگیریهای کلان جامعه را داشته باشند. نظامهای جمهوری و پارلمانتاریستی دقیقاً به منظور بسترسازیِ امکان چنین مشارکتی متولد شده و استقرار یافته اند.اما در یک نظام توسعه یافته، اصل بر کیفیت مشارکت است و نه کمیت آن.در چارچوب توسعه یافتگی سیاسی، تعداد شرکت کنندگان در یک انتخابات، تنها یکی از شاخصههای مشارکت تلقی می شود؛ در حالی که این نوع مشارکت باید حداقل واجد دو شاخص مهم دیگر نیز باشد؛ یکی قدرت انتخاب آزاد برای انتخاب کنندگان و دیگری امکان رقابت مسالمت آمیز و برابر برای انتخاب شوندگان. سهل است که بدون وجود دو شاخصِ پیش گفته، حرکت و حضور تودهوار مردم، اساساً ماهیت مشارکتی ندارد.بدیهی است که بر این اساس، در یک نظام فردسالار، حتا اگر حکومت بتواند خیل عظیمی از آحاد جامعه را در جهت تأئید یا رد یک موضوع بسیج نماید، نمیتوان آن را نشانهای از امکان مشارکت عمومی یا علامت توسعه یافتگی آن نظام تلقی کرد.به عنوان مثال در برخی کشورها انتخابات عالیترین مقام سیاسی کشور به گونهای برگزار می شود که فقط یک نامزد وجود دارد! و بدیهی است حاکمیت نیز به هر طریق ممکن از تبلیغ و تطمیع گرفته تا تهدید و ارعاب، تلاش میکند تا واجدان شرایط را به پای صندوقهای رأی بکشاند. ولی آیا مردم آن کشور به واقع امکان مشارکت در سرنوشت خویش را یافتهاند؟ و آیا می توان چنین نظام سیاسی را از این جهت، توسعه یافته تلقی کرد؟حتا در شرایطی که امکان مشارکت آزاد، اختیاری و آگاهانه برای آحاد جامعه فراهم باشد، نبود فرصت رقابت در عرصه انتخابات، مشارکت مطلوب و مؤثر را غیرممکن میسازد. به عبارت دیگر، در یک نظام توسعه یافته، امکان مشارکت، هم برای انتخاب کنندگان و هم برای انتخاب شوندگان باید فراهم باشد.بنابراین اگرچه وجود «حق انتخاب» برای آحاد مردم شرط لازم برای تحقق یافتن مشارکت عمومی ملت در امور جامعه است اما شرط کافی، وجود «امکان انتخاب» است که مشارکت مؤثر را تضمین می کند. وجود گزینه های متنوع در برابر مردم که بتواند طیف سلایق و علایق مختلف آنان را پوشش دهد و امکان رقابت در فضایی سالم را برای انتخاب شوندگان فراهم آورد، از جمله لوازمی است که «امکان انتخاب» را برای آنان که «حق انتخاب» دارند مهیا می کند.تعیین نمایندگان مجلس از طریق برگزاری انتخابات عمومی و با رأی مردم از مکانیزمهایی است که در قانون اساسی کشور برای تحقق حاکمیت ملت تعبیه شده است. اما این حق زمانی بهشکل مطلوب تحقق خواهد یافت که مشارکت مردم در امور جامعه از جمله شرکت آنان در انتخابات، در قالب مشارکت مدنی صورت پذیرد.مشارکت مدنی، مشارکتی است که از طریق نهادهایی همچون احزاب و تشکلهای مستقل و همچنین رسانههای آزاد، سازماندهی میشود و دو مؤلفه «آگاهی و شناخت» و «پاسخگویی و مسئولیت پذیری» را در جامعه تحکیم میکند. شهروندی که می خواهد فردی را به نمایندگی و وکالت از سوی خود به مجلس قانونگذاری بفرستد، باید از میان کاندیداها و داوطلبان، کسی را انتخاب کند که در درجه نخست، اهداف، شعارها و برنامههای او را نمایندگی کند و در درجه دوم، آن نماینده نسبت به عملکرد خود در برابر موکل و کسی که او را برگزیده، پاسخگو و مسئولیت پذیر باشد.حاکمیت نیز باید این واقعیت را بپذیرد که در جامعه ما کنشِ «رای دادن» سالهاست که از امر «تکلیف» خارج و به «حق» تبدیل شده است و بر همین اساس، مردم هم در هر دو موضع رأی دادن یا رأی ندادن، کنشی عقلانی را انجام خواهند داد. بنابراین نمی توان افرادی را که حاضر به رأی دادن نیستند،با صفاتی ناپسند، ملامت کرد و در زمرهی بیتفاوتان قرار داد که این بیتفاوتی شاید از دیدگاه آنان، کمال اهمیت باشد و چه بسا آنان، رأی دهندگان را بیتفاوت بشمارند!مهم این است که تلاش برای حضور مردم در انتخابات توسط روشنفکران، فعالان سیاسی و حوزه رسمی حاکمیت باید تلاشی صادقانه و البته در راستای کسب اعتماد شهروندان باشد وگرنه از گرمیِ تنور انتخابات هم نانی برای مردم بیرون نخواهد آمد.
@FarhangianNews1
شهرام جمالی
توسعه یافتگی مؤلفههایی دارد که یکی از آنها مشارکت عمومی است. به این معنا که کلیه نیروها و اعضای واحد اجتماعی امکان مشارکت در تعیین سرنوشت و قدرت تأثیرگذاری بر روند تصمیمسازی و تصمیمگیریهای کلان جامعه را داشته باشند. نظامهای جمهوری و پارلمانتاریستی دقیقاً به منظور بسترسازیِ امکان چنین مشارکتی متولد شده و استقرار یافته اند.اما در یک نظام توسعه یافته، اصل بر کیفیت مشارکت است و نه کمیت آن.در چارچوب توسعه یافتگی سیاسی، تعداد شرکت کنندگان در یک انتخابات، تنها یکی از شاخصههای مشارکت تلقی می شود؛ در حالی که این نوع مشارکت باید حداقل واجد دو شاخص مهم دیگر نیز باشد؛ یکی قدرت انتخاب آزاد برای انتخاب کنندگان و دیگری امکان رقابت مسالمت آمیز و برابر برای انتخاب شوندگان. سهل است که بدون وجود دو شاخصِ پیش گفته، حرکت و حضور تودهوار مردم، اساساً ماهیت مشارکتی ندارد.بدیهی است که بر این اساس، در یک نظام فردسالار، حتا اگر حکومت بتواند خیل عظیمی از آحاد جامعه را در جهت تأئید یا رد یک موضوع بسیج نماید، نمیتوان آن را نشانهای از امکان مشارکت عمومی یا علامت توسعه یافتگی آن نظام تلقی کرد.به عنوان مثال در برخی کشورها انتخابات عالیترین مقام سیاسی کشور به گونهای برگزار می شود که فقط یک نامزد وجود دارد! و بدیهی است حاکمیت نیز به هر طریق ممکن از تبلیغ و تطمیع گرفته تا تهدید و ارعاب، تلاش میکند تا واجدان شرایط را به پای صندوقهای رأی بکشاند. ولی آیا مردم آن کشور به واقع امکان مشارکت در سرنوشت خویش را یافتهاند؟ و آیا می توان چنین نظام سیاسی را از این جهت، توسعه یافته تلقی کرد؟حتا در شرایطی که امکان مشارکت آزاد، اختیاری و آگاهانه برای آحاد جامعه فراهم باشد، نبود فرصت رقابت در عرصه انتخابات، مشارکت مطلوب و مؤثر را غیرممکن میسازد. به عبارت دیگر، در یک نظام توسعه یافته، امکان مشارکت، هم برای انتخاب کنندگان و هم برای انتخاب شوندگان باید فراهم باشد.بنابراین اگرچه وجود «حق انتخاب» برای آحاد مردم شرط لازم برای تحقق یافتن مشارکت عمومی ملت در امور جامعه است اما شرط کافی، وجود «امکان انتخاب» است که مشارکت مؤثر را تضمین می کند. وجود گزینه های متنوع در برابر مردم که بتواند طیف سلایق و علایق مختلف آنان را پوشش دهد و امکان رقابت در فضایی سالم را برای انتخاب شوندگان فراهم آورد، از جمله لوازمی است که «امکان انتخاب» را برای آنان که «حق انتخاب» دارند مهیا می کند.تعیین نمایندگان مجلس از طریق برگزاری انتخابات عمومی و با رأی مردم از مکانیزمهایی است که در قانون اساسی کشور برای تحقق حاکمیت ملت تعبیه شده است. اما این حق زمانی بهشکل مطلوب تحقق خواهد یافت که مشارکت مردم در امور جامعه از جمله شرکت آنان در انتخابات، در قالب مشارکت مدنی صورت پذیرد.مشارکت مدنی، مشارکتی است که از طریق نهادهایی همچون احزاب و تشکلهای مستقل و همچنین رسانههای آزاد، سازماندهی میشود و دو مؤلفه «آگاهی و شناخت» و «پاسخگویی و مسئولیت پذیری» را در جامعه تحکیم میکند. شهروندی که می خواهد فردی را به نمایندگی و وکالت از سوی خود به مجلس قانونگذاری بفرستد، باید از میان کاندیداها و داوطلبان، کسی را انتخاب کند که در درجه نخست، اهداف، شعارها و برنامههای او را نمایندگی کند و در درجه دوم، آن نماینده نسبت به عملکرد خود در برابر موکل و کسی که او را برگزیده، پاسخگو و مسئولیت پذیر باشد.حاکمیت نیز باید این واقعیت را بپذیرد که در جامعه ما کنشِ «رای دادن» سالهاست که از امر «تکلیف» خارج و به «حق» تبدیل شده است و بر همین اساس، مردم هم در هر دو موضع رأی دادن یا رأی ندادن، کنشی عقلانی را انجام خواهند داد. بنابراین نمی توان افرادی را که حاضر به رأی دادن نیستند،با صفاتی ناپسند، ملامت کرد و در زمرهی بیتفاوتان قرار داد که این بیتفاوتی شاید از دیدگاه آنان، کمال اهمیت باشد و چه بسا آنان، رأی دهندگان را بیتفاوت بشمارند!مهم این است که تلاش برای حضور مردم در انتخابات توسط روشنفکران، فعالان سیاسی و حوزه رسمی حاکمیت باید تلاشی صادقانه و البته در راستای کسب اعتماد شهروندان باشد وگرنه از گرمیِ تنور انتخابات هم نانی برای مردم بیرون نخواهد آمد.
@FarhangianNews1
۱۸:۱۷
۱۸:۱۷
۱۸:۱۷
مجلس حداقل حقوق سال آینده را به ١١.۵ میلیون رساند رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس:
حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده یازده میلیون و پانصد هزار تومان میشود. حدوداً یک میلیون تومان هم عائلهمندی و اولاد به این مبلغ اضافه میشود که خارج از این قاعده است و در نهایت تقریباً حدود ۴۱-۴۰ درصد افزایش را خواهد داشت. تقریباً حقوق این افراد ١١.۵ میلیون تومان خواهد شد.
@FarhangianNews1
حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده یازده میلیون و پانصد هزار تومان میشود. حدوداً یک میلیون تومان هم عائلهمندی و اولاد به این مبلغ اضافه میشود که خارج از این قاعده است و در نهایت تقریباً حدود ۴۱-۴۰ درصد افزایش را خواهد داشت. تقریباً حقوق این افراد ١١.۵ میلیون تومان خواهد شد.
@FarhangianNews1
۱۸:۱۷
معلمان مهرآفرین به شرط انجام کار آموزشی و سر کلاس باشند، انجام میشوند
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش از صدور کد استخدامی و انجام رتبهبندی ۳۵ هزار معلم «مهرآفرین» خبر داد و اعلام کرد :
با استخدام این نیروها در آموزش و پرورش میتوان گفت که از این پس دیگر معلم مهرآفرین در آموزش و پرورش نداریم.
رتبهبندی معلمان مهرآفرین به شرطی که این نیروها کار آموزشی انجام دهند و سر کلاس باشند، انجام میشوند. درحال حاضر رتبه بندی آن دسته از معلمان مهرآفرین که کد استخدامی گرفتند انجام شده است.
در حال انجام کارهایی مربوط به آن دسته از معلمان مهرآفرین هستیم که هنوز کد استخدامی نگرفتهاند و به محض گرفتن کد استخدامی، این دسته از معلمان نیز رتبهبندی میشوند
@FarhangianNews1
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش از صدور کد استخدامی و انجام رتبهبندی ۳۵ هزار معلم «مهرآفرین» خبر داد و اعلام کرد :
با استخدام این نیروها در آموزش و پرورش میتوان گفت که از این پس دیگر معلم مهرآفرین در آموزش و پرورش نداریم.
رتبهبندی معلمان مهرآفرین به شرطی که این نیروها کار آموزشی انجام دهند و سر کلاس باشند، انجام میشوند. درحال حاضر رتبه بندی آن دسته از معلمان مهرآفرین که کد استخدامی گرفتند انجام شده است.
در حال انجام کارهایی مربوط به آن دسته از معلمان مهرآفرین هستیم که هنوز کد استخدامی نگرفتهاند و به محض گرفتن کد استخدامی، این دسته از معلمان نیز رتبهبندی میشوند
@FarhangianNews1
۱۸:۱۷
۱۸:۱۸
واریز ۲ میلیون تومان به حساب سرپرستان دارای کودک زیر ۵ سال
معاون وزیر رفاه:
حساب سرپرستان دارای کودک زیر ۵ سال که نیازمند تغذیه مضاعف هستند، به میزان ۲ میلیون تومان شارژ میشود.
شارژ اعتبار طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال برای ۲ ماه انجام می شود. در این طرح برای هر کودک زیر ۵ سال که مشمول طرح امنیت غذایی کودکان است، دو برابر مبلغ ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان واریز میشود. کودکان مشمول این طرح در دهک یک تا ۵ مبلغ یک میلیون تومان و دهکهای ۶ و ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
طرح «ارتقای امنیت غذایی کودکان» مربوط به خانوارهای ۷ دهک اول دارای کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه است که روند رشد آنها متناسب با استانداردها نیست و دچار اختلالاتی نظیر کوتاهقدی، لاغری شدید و کموزنی هستند.این خانوارها در راستای بهبود تغذیه کودک خود میتوانند سبد کالایی تعیینشده توسط انستیتو تغذیه وزارت بهداشت را تا سقف ریالی تعیینشده «رایگان» خریداری کنند.بر اساس این طرح، اعتبار حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا پنج دارای کودک زیر ۵ سال، به ازای هر کودک دارای کوتاهی قد، کم وزنی و یا لاغری شدید، ماهانه یک میلیون تومان شارژ میشود که این رقم برای دهکهای ششم و هفتم مبلغ ۶۰۰ هزار تومان است؛ این در حالی است که این اعتبار صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالا اعم از مواد لبنی، پروئتینی، میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات تعریف شده و قابلیت «نقد» کردن ندارد.
@FarhangianNews1
معاون وزیر رفاه:
حساب سرپرستان دارای کودک زیر ۵ سال که نیازمند تغذیه مضاعف هستند، به میزان ۲ میلیون تومان شارژ میشود.
شارژ اعتبار طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال برای ۲ ماه انجام می شود. در این طرح برای هر کودک زیر ۵ سال که مشمول طرح امنیت غذایی کودکان است، دو برابر مبلغ ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان واریز میشود. کودکان مشمول این طرح در دهک یک تا ۵ مبلغ یک میلیون تومان و دهکهای ۶ و ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
طرح «ارتقای امنیت غذایی کودکان» مربوط به خانوارهای ۷ دهک اول دارای کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه است که روند رشد آنها متناسب با استانداردها نیست و دچار اختلالاتی نظیر کوتاهقدی، لاغری شدید و کموزنی هستند.این خانوارها در راستای بهبود تغذیه کودک خود میتوانند سبد کالایی تعیینشده توسط انستیتو تغذیه وزارت بهداشت را تا سقف ریالی تعیینشده «رایگان» خریداری کنند.بر اساس این طرح، اعتبار حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا پنج دارای کودک زیر ۵ سال، به ازای هر کودک دارای کوتاهی قد، کم وزنی و یا لاغری شدید، ماهانه یک میلیون تومان شارژ میشود که این رقم برای دهکهای ششم و هفتم مبلغ ۶۰۰ هزار تومان است؛ این در حالی است که این اعتبار صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالا اعم از مواد لبنی، پروئتینی، میوه، سبزیجات، غلات و حبوبات تعریف شده و قابلیت «نقد» کردن ندارد.
@FarhangianNews1
۱۸:۱۸
حقوق معلمان مدارس غیردولتی تا حدودی همپای حقوق معلمان مدارس دولتی میشود
رئیس سازمان مدارس مراکز غیردولتی:
در صورت تصویب قانون جدید این سازمان در شورای نگهبان و اجرای قانون جدید، حقوق معلمان مدارس غیردولتی تا حدودی همپای حقوق معلمان مدارس دولتی میشود و این دسته از معلمان بر اساس سوابق، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان و مولفههای دیگر «حقوق» دریافت خواهند کرد.
پس از تصویب نهایی و اجرای قانون جدید، معلمان مدارس غیردولتی موظف هستند ۲۵ ساعت در هفته برای مقطع ابتدایی و ۳۰ ساعت در هفته برای مقطع متوسطه کار و طبق آن حقوق و بیمه تمام وقت دریافت کنند. عوامل اجرایی مدارس غیردولتی نظیر مدیر و معاونین نیز باید ۳۶ ساعت در هفته کار کنند
@FarhangianNews1
رئیس سازمان مدارس مراکز غیردولتی:
در صورت تصویب قانون جدید این سازمان در شورای نگهبان و اجرای قانون جدید، حقوق معلمان مدارس غیردولتی تا حدودی همپای حقوق معلمان مدارس دولتی میشود و این دسته از معلمان بر اساس سوابق، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان و مولفههای دیگر «حقوق» دریافت خواهند کرد.
پس از تصویب نهایی و اجرای قانون جدید، معلمان مدارس غیردولتی موظف هستند ۲۵ ساعت در هفته برای مقطع ابتدایی و ۳۰ ساعت در هفته برای مقطع متوسطه کار و طبق آن حقوق و بیمه تمام وقت دریافت کنند. عوامل اجرایی مدارس غیردولتی نظیر مدیر و معاونین نیز باید ۳۶ ساعت در هفته کار کنند
@FarhangianNews1
۱۸:۱۸
۱۸:۱۸
بهمنماه است اما هنوز خبری از حقالزحمه برگههای امتحانات نهایی نیست
خرداد ۱۴۰۲ برای اولین بار قرار شد تصحیح برگههای امتحانات نهایی دانشآموزان پایه دوازدهم به شیوه الکترونیکی صورت پذیرد.
با توجه به بد عهدی مسئولان در پرداخت حق الزحمه و دلایل دیگری ازجمله نارضایتی در نتایج رتبهبندی ،خستگی از تدریس و تصحیح مجازی ،معلمان تمایلی برای تصحیح اوراق خرداد نداشتند.البته معدود همکارانی هم بودند که این فریضه را در حکم جهاد برخود واجب می دیدند.
مدیران مدارس و روسای ادارات به تهدیدهایی مانند مشکل خوردن ابلاغ در سال تحصیلی جدید یا تاثیر در ارزشیابی متوسل شدند. در نهایت بسیاری از معلمان فقط به دلیل ضایع نشدن حق بچه ها و از ترس تصحیح اوراق امتحانی توسط افراد غیر متخصص برگه ها را تصحیح کردند.متولیان امر وعده پرداخت حق الزحمه را تاشهریور دادند....امتحانات نهایی شهریور و دی برگزار شد .بهمن ماه است. هنوز خبری نیست.....
@FarhangianNews1
خرداد ۱۴۰۲ برای اولین بار قرار شد تصحیح برگههای امتحانات نهایی دانشآموزان پایه دوازدهم به شیوه الکترونیکی صورت پذیرد.
با توجه به بد عهدی مسئولان در پرداخت حق الزحمه و دلایل دیگری ازجمله نارضایتی در نتایج رتبهبندی ،خستگی از تدریس و تصحیح مجازی ،معلمان تمایلی برای تصحیح اوراق خرداد نداشتند.البته معدود همکارانی هم بودند که این فریضه را در حکم جهاد برخود واجب می دیدند.
مدیران مدارس و روسای ادارات به تهدیدهایی مانند مشکل خوردن ابلاغ در سال تحصیلی جدید یا تاثیر در ارزشیابی متوسل شدند. در نهایت بسیاری از معلمان فقط به دلیل ضایع نشدن حق بچه ها و از ترس تصحیح اوراق امتحانی توسط افراد غیر متخصص برگه ها را تصحیح کردند.متولیان امر وعده پرداخت حق الزحمه را تاشهریور دادند....امتحانات نهایی شهریور و دی برگزار شد .بهمن ماه است. هنوز خبری نیست.....
@FarhangianNews1
۱۸:۱۸
تفاوت میان فوقالعاده خاص و ویژه
به صورت کلی، نظام پرداخت کارمندان دستگاههای اجرائی براساس امتیاز حاصل از ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگیهای مرتبط است و این امتیاز در ضریب ریالی ضرب میگردد و مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرار میگیرد. فوقالعادههای مختلف ابزارهایی برای افزایش امتیاز مذکور و در نتیجه، افزایش حقوق و مزایای کارمندان دستگاههای اجرایی است.
در بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره «فوقالعاده ویژه» آمده است: «فوقالعاده ویژه در موارد خاص با توجه به عواملی از قبیل بازار کار داخلی و بینالمللی، ریسکپذیری، تأثیر اقتصادی فعالیتها در درآمد ملی، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیئت وزیران امتیاز ویژهای برای حداکثر (۲۵ درصد) از مشاغل، در برخی از دستگاههای اجرائی تا (۵۰ درصد) سقف امتیاز حقوق ثابت و فوقالعادههای مستمر مذکور در این فصل در نظر گرفته خواهد شد.»
در لایحه بودجه سال آینده، برای کارمندان دولت، افزایش فوقالعاده خاص پیشبینی شده است؛ اما ظاهراً منظور مجلس، افزایش فوقالعاده ویژه بوده است!
@FarhangianNews1
به صورت کلی، نظام پرداخت کارمندان دستگاههای اجرائی براساس امتیاز حاصل از ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگیهای مرتبط است و این امتیاز در ضریب ریالی ضرب میگردد و مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرار میگیرد. فوقالعادههای مختلف ابزارهایی برای افزایش امتیاز مذکور و در نتیجه، افزایش حقوق و مزایای کارمندان دستگاههای اجرایی است.
در بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره «فوقالعاده ویژه» آمده است: «فوقالعاده ویژه در موارد خاص با توجه به عواملی از قبیل بازار کار داخلی و بینالمللی، ریسکپذیری، تأثیر اقتصادی فعالیتها در درآمد ملی، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیئت وزیران امتیاز ویژهای برای حداکثر (۲۵ درصد) از مشاغل، در برخی از دستگاههای اجرائی تا (۵۰ درصد) سقف امتیاز حقوق ثابت و فوقالعادههای مستمر مذکور در این فصل در نظر گرفته خواهد شد.»
در لایحه بودجه سال آینده، برای کارمندان دولت، افزایش فوقالعاده خاص پیشبینی شده است؛ اما ظاهراً منظور مجلس، افزایش فوقالعاده ویژه بوده است!
@FarhangianNews1
۱۸:۱۸
۱۸:۱۸
۱۸:۱۸
۱۸:۱۸
۱۸:۲۰
۱۸:۲۰
۱۸:۲۱
افزایش ۲۰ درصدی حقوق در مقابل تورم ۴۵ درصدی چارهساز نیست
آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:
افزایش حدود ۲۰ درصدی حقوق کارگری مورد تصویب برای سال ۱۴۰۳ در مقابل تورم ۴۰ تا ۴۵ درصد کارگشا و چاره ساز نیست.
با این حقوق نیمی از مایحتاج خانواده را نمیتوانند بدهند، این امر تنها و فقط برای کارگران نیست. تورم بالا برای کشور مهلک است.
@FarhangianNews1
آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:
افزایش حدود ۲۰ درصدی حقوق کارگری مورد تصویب برای سال ۱۴۰۳ در مقابل تورم ۴۰ تا ۴۵ درصد کارگشا و چاره ساز نیست.
با این حقوق نیمی از مایحتاج خانواده را نمیتوانند بدهند، این امر تنها و فقط برای کارگران نیست. تورم بالا برای کشور مهلک است.
@FarhangianNews1
۱۹:۲۷
۱۹:۴۵