عکس پروفایل هفت راهه

هفت راه

۵۱۹عضو
thumnail

۹:۴۸

thumnail

۹:۴۸

thumnail
undefinedواقعا در شبکه نمایش خانگی برای برنامه سازی و رسیدن به ایده‌های نو و خلاقانه زحمت می‌کشند!

undefined@HAFTRAH

۹:۱۱

thumnail

۹:۱۱

thumnail

۹:۱۱

thumnail

۹:۱۱

thumnail
undefinedشکست باورنکردنی سلبریتی‌ها در جذب مخاطب
undefinedدر حالی که چند ماهی‌ست تلویزیون با فراخواندن پرحجم و پرهزینه سلبریتی‌ها به آنتن دنبال جذب مخاطب است، آخرین نظرسنجی‌های منتشر شده توسط خود رسانه ملی نشان از شکست سنگین این افراد در جذب مخاطب دارد.
undefinedیکی از عجیب‌ترین شکستها مربوط به برنامه پانتولیگ شبکه سه با اجرای محمدرضا گلزار است که تنها حدود پنج درصد مخاطب کسب کرده است.undefinedمعرکه، دیگر برنامه این شبکه هم که توسط جواد رضویان اجرا می‌شود حدود سه درصد مخاطب داشته است.
undefinedدر شبکه نسیم، مخاطب برنامه جام آرزوها با اجرای پژمان بازغی و حضور جناب‌خان و مهمانان سلبریتی حدود سه درصد و برنامه برمودا با اجرای کامران نجف‌زاده و همراهی مهمان سلبریتی کمی بیش از دو درصد اعلام شده است.
undefinedدر شبکه دو اما بسته پیشنهادی با اجرای مژده لواسانی حتی نتوانسته به یک درصد هم برسد و تنها نیم درصد مخاطب کسب کرده است!
undefinedاین در حالی‌ست که برخی از این برنامه‌ها هزینه‌های گزافی برای دکور و تبلیغات و دستمزد مجری داشته‌اند که در برخی محافل تا شبی چند صدمیلیون برای یک اجرا نقل شده است.

undefined@HAFTRAH

۱۱:۱۶

thumnail
undefinedگردش مالی کلان در حوزه فیلم و سریال نمایش خانگی/ مدیر نماوا : ‏بی اخلاق‌‌تراز هنرمندان و بازیگران ندیده‌ام
undefinedمحمدحسن شانه‌ساززاده مؤسس شاتل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره نماوا به دیجیاتو گفته: ۲۰۰۰میلیارد تومان روی نماوا سرمایه گذاری کرده‌ایم. هر قسمت یک سریال معمولی ۳میلیارد و هر قسمت سریال سووشون ۸میلیارد شده. بی‌اخلاق‌تر و بی‌تعهدتر از بازیگران و هنرمندان ندیده‌ام! پول بده هرکاری می کنند!
undefined@HAFTRAH

۹:۲۴

thumnail
undefinedاشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم / در ایران همه چیز داشتم و مدیر بودم
undefinedاشکان خطیبی بازیگر سینما در مصاحبه با رادیو فردا از شرایط سخت زندگی در اروپا گفت و عنوان کرد:
undefinedخودم به همه چیز پشت پا زدم؛ در ایران همه چیز داشتم و مدیر بودم! اگر اشتباه کردیم همگی با هم اشتباه کردیم! زندگی در اروپا کار راحتی نیست؛ اینجا به بیماری C-PTSD مبتلا شدم و تحت درمانم؛ نه بدنم و نه ذهنم دیگر توانایی کار کردن ندارد!
undefinedاصلا از کیفیت کارهایی که در خارج از ایران کردم راضی نیستم و حدود ۶ سال است که روی صحنه نرفتم؛ سخت است واقعا سخت است؛ بهایی که من دادم به قیمت از دست دادن خانواده‌ام تمام شد!
undefined@HAFTRAH

۱۴:۲۹

Jahan e Laghar.mp3

۰۴:۰۱-۹.۴۹ مگابایت
undefined قطعه «جهان لاغر» چاوشی منتشر شد
بخواب روی دست منجهان لاغرِ منو کمی نگاه کن نرو
بخند و روزگارمودوباره مثل چشم‌هات شبِ سیاه کن نرو
به هر مسافری که جزمن از لب تو سهم داشتبگو جهان جدید نیست
بگو فقط گناه داشتاگر به من نمی‌رسیدو این زمان مدید نیست
undefined شاعر: محسن بوالحسنی
undefinedآهنگساز: محسن چاوشی
undefined@HAFTRAH

۱۴:۱۷

thumnail
undefined سلمان فارسی سال ۱۴۰۵ روی آنتن می‌رود
undefinedپیمان جبلی رئیس صداوسیما در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال سلمان فارسی گفت:
undefinedما هفت سال است که کار تولید سلمان فارسی را آغاز کرده‌ایم و امسال سخت‌ترین روزهای خود را در طول این پروژه می‌گذرانیم؛ می‌توانم بگویم امسال یک سال سرنوشت‌ساز است. لذا وظیفه ما در سازمان صداوسیماست که از همه ظرفیت‌ها و اختیارات‌مان استفاده کنیم تا این مجموعه طبق برنامه‌ریزی پیش برود. چون استاد میرباقری و همکارانشان با جدیت مثال‌زدنی کار را پیش می‌برند.
undefined داود میرباقری کارگردان سریال سلمان فارسی درباره روند تولید سریال افزود:
undefinedفصل تولد سلمان را گرفته‌ایم و این روزها کار ادامه دارد. در اصل سکانس‌ها مربوط به بودخشان (پدر سلمان)، فرماندار جی است که در آتشکده ماربین مقابل دوربین می‌رود. 
undefinedوی در پاسخ به این سوال که کار چه زمانی به پایان خواهد رسید هم گفت:
undefinedما طبق برنامه پیش می‌رویم؛ تدوین هم در حال انجام است و تلاش می‌کنیم سریال را سال ۱۴۰۵ به پخش برسانیم. undefined@HAFTRAH

۱۴:۱۸

thumnail
undefinedجشنواره کن در خطر تعطیلی
undefinedاعتماد نوشت: کارکنان جشنواره کن ۲۰۲۴ برای اعتصاب برنامه ریزی کردند.
undefinedنزدیک به ۲۰۰ نفر از کارکنان جشنواره خواستار پرداخت دستمزدهای بیشتر شده‌اند و برای اعتصاب برنامه‌ریزی می‌کنند.
undefinedکارکنان جشنواره برای رساندن صدای اعتراض خود به مدیران در مراسم افتتاحیه «دو هفته کارگردانان» و بخش «اسید کن» برنامه‌ریزی می‌کنند و انتظار می‌رود در مراسم افتتاحیه فیلم «مگالوپلیس» «فرانسیس فورد کاپولا» و «فیوریوسا»  «جرج میلر» روی فرش قرمز ظاهر شوند.
undefined@HAFTRAH

۱۴:۲۸

thumnail
undefinedمسعود فراستی: حسن فتحی مست عشق را بر اساس کتاب مبتذل ملت عشق ساخته است
undefinedبازی شهاب حسینی در مست عشق بسیار اُور اَکت و بازی پارسا پیروزفر مفلوک استundefined مست عشق یک فیلم با دوبله فاجعه و صداهای غیرسینک، تدوین آشفته، کارگردانی بد و بی‌در و پیکر استundefinedیک فیلم تلویزیونی است و فقط یکی دو نمای سینمایی داردundefined@HAFTRAH

۱۹:۰۹

thumnail
undefinedآیا خون برخی مجریان رسانه ملی رنگین‌تر است؟
undefinedدر حالی که صداوسیما برخی مجریان این رسانه را از هر گونه اظهارنظر انتخاباتی در فضای مجازی منع کرده است اما برخی از این مجریان نه تنها به این موضوع اهمیت نمیدهند بلکه حتی با اظهار نظرات تند انتخاباتی همچنان فعال هستند .undefined@HAFTRAH

۱۴:۲۳

thumnail

۱۴:۲۳

thumnail

۱۴:۲۳

thumnail

۱۴:۲۳

thumnail
ادبیات عجیب پرکارترین فیلمنامه‌نویس دوره تحول نسبت به صدا و سیما
شاید باورتان نشود کسی که چنین توهین‌هایی را نسبت به صدا و سیما و جلیلی و... می‌نویسد، امیر ابیلی است که در سه سال گذشته قریب دویست قسمت سریال در تلویزیون نوشته و عملا از همه نویسندگان قدیمی و جدید پرکارتر بوده است.و البته علاوه بر نویسندگی این سریالها، همزمان قرارداد تولید با دیگر شبکه‌ها هم داشته است!
اگر باند جلیلی ایراداتی داشته باشد -که داردـ یکی از آنها همین است که چنین فرصت و درآمدی را نصیب کسانی کرد که نه تنها اعتقادی به تحول نداشتند بلکه از نظر فنی و هنری هم کارهایی چون پلاک۱۳ و چشم‌بندی ساختند و البته کار آخر گروه نویسندگی‌شان -دربندون- به قدری ضعیف بود که تولید و پخشش ناتمام ماند و برخی عوامل حاضر نشدند اسمشان در تیتراژ بیاید!
وقاحت کسی که در سه سال قریب دویست شب آنتن سریال پربیننده‌ترین شبکه را در اختیار داشته و سهم زباله‌های تولیدی‌اش در ورشکستگی برند تلویزیون را نمی‌بیند، حتما کمتر از کسی نیست که سه سال مدیر در موسیقی سیما بوده ولی از تولید نشدن موسیقی در حوزه فلسطین انتقاد می‌کند.
undefined@HAFTRAH

۱۶:۵۱

undefinedسکولاریسم تلویزیونی و برادر وحید
undefinedروزگاری وحید جلیلی در مجله سوره قلم به نقد تلویزیون از منظر سکولاریسم چرخانده بود و حتی وجود شبکه قرآن را از این منظر نقد کرده بود. قائم مقام فعلی رسانه ملی آن روزها جداسازی و تمرکز برنامه‌های قرآنی در یک شبکه را مصداق سکولاریسم می‌دانست که البته حرف پربیراهی هم نبود.
undefinedاما این روزها نه تنها شبکه قرآن همچنان وجود دارد که اگر با همان منطق نگاه کنیم، ظاهرا این جداسازی و تمرکز به درون شبکه‌ها هم منتقل شده است و گویا نگاه و محتواهای دینی و انقلابی فقط مخصوص یکسری از برنامه‌هاست و دیگر برنامه‌ها کاملا باید از این اصول مبرا باشند.
undefinedاز این منظر، شبکه سه را می‌توان مصداق سکولاریسم تلویزیونی دانست.در این شبکه هرچیزی جای خود را دارد! قرآن و دین و اهل بیت جایش در معلی و محفل و سمت خداست و از آن‌سو، چارپایه و پانتولیگ و... مجوز عبور از هر خط قرمزی را دارند.undefinedدر پانتولیگ برای اولین بار گروه‌های زنان و مردان با هم مسابقه می‌دهند (چیزی که هنوز در نمایش خانگی هم قفلش باز نشده) و در چارپایه مبتذل‌ترین شوخی‌های اروتیک به نمایش در می‌آید.undefinedدر یکی زن و مرد دو طرف میز می‌ایستند و برای فشردن چراغ کل می‌اندازند و در دیگری آقا رشید لباس زنان را می‌پوشد و شکم برآمده‌اش را می‌گذارد روی میز دکتر و می‌گوید درش بیار!
undefinedاگر تمرکز برنامه‌های قرآنی در یک شبکه سکولاریسم بود، تمرکز شئونات دینی و فرهنگی در یکسری برنامه و فارغ بودن بقیه برنامه‌ها از پایبندی به حیا و عدم اختلاط محرم و نامحرم و... نامش چیست؟
undefined@HAFTRAH

۱۹:۲۵

undefinedمناقشه عادل و مسیر پشت سر!
undefinedدر ماجرای عادل فردوسی‌پور مقصر کیست؟ علی فروغی که در مصاحبه‌ای با روزنامه صبح نو گفته بود در زمان من برنامه نود تعطیل نمی‌شود و شد؟ جلیلی و جبلی که اخراج عادل اصلا برای دوره قبل از آنهاست ولی خب، آنها عرضه برگرداندنش را نداشتند؟ خود فردوسی‌پور که سرتق است و حاضر نیست بدیهیات رفتار حرفه‌ای سازمانی را رعایت کند؟ یا...بگذریم از اینکه اصلا خود این مناقشه و بحث‌های هرروزه درباره یک برنامه‌ساز یا گزارشگر تا چه حد مهم است و این میزان تولید محتوا پیرامون آن تا چه میزان واقعی و طبیعی‌ست؛ ولی در هر حال همه این افراد حتما می‌توانند سهمی در پیچیده شدن این کلاف داشته باشند.اما، این ماجرا سر درازی دارد که کمتر به آن توجه می‍شود.
undefinedجهانگیر کوثری که زمانی گزارشگر و برنامه‌ساز ورزشی بوده است صحبتهایی دارد درباره نحوه رشد عادل فردوسی‌پور در تلویزیون و رانت‌های ویژه‌ای که داشته است. اینکه در دوره‌ای هیچکس حق تولید برنامه فوتبالی نداشته چون فقط عادل باید می‌ساخته و دیده می‌شده تا اینکه نه تنها فوتبال که حتی برنامه‌های ورزشی درباره سایر رشته‌ها -مثل کشتی- هم نباید از یک حدی جذاب‌تر می‌بودند تا خدای نکرده نود عنوان جذاب‌ترین برنامه ورزشی را از دست ندهد.
undefinedصبر کنید! نمی‌خواهم درباره این بنویسم که فردوسی‌پور خود و توانایی‌اش و تجربه‌اش و محبوبیتش را مدیون تلویزیون است و الان دارد ناشکری و نمک‌نشناسی می‌کند، نه. نمی‌خواهم این را بگویم چون این نه فقط درباره فردوسی‌پور که درباره همه مجریان و برنامه‌سازان و بازیگران و... صدق می‌کند که بالاخره از یکجایی شروع کرده‌اند و در یکجایی رشد کرده‌اند و باید دو زار نمک‌شناس باشند و البته حتما خودشان هم خرده جنم و جربزه و استعدادی داشته‌اند و اصلا این یک رابطه دوطرفه بوده است که آن یکجا -اینجا تلویزیون- هم در این مسیر سود کرده است و...
undefinedاینها را نمی‌خواهم بگویم چون می‌خواهم به آنطرف این معامله ظاهرا برد-برد اشاره کنم. آن‌طرف، یعنی مدیرانی که به خیال خودشان این فضای رشد و در واقع این فضای فربه شدن و سرتق و یاغی شدن را فراهم کردند. کسانی که حواسشان نبود اگر به باغ فقط آب و کود و نور بدهند و حواسشان به هرس و آفت‌کش و... نباشد، اتفاقات بدی ممکن است بیفتد.
undefinedاگر آن‌سالها که هنوز فردوسی‌پور اینطور عادل نشده بود و خطاها و سرکشی‌هایش کوچک بود کسی به او می‌فهماند که حد و حدود کار حرفه‌ای در یک رسانه میزبان چیست، کار به اینجا نمی‌کشید.شاید اگر وقتی او در واکنش به آتش‌سوزی پلاسکو یک آتش‌نشان گمنام را از صومعه سرا -بلندمرتبه‌ترین ساختمان صومه سرا چند طبقه است؟!- آورد و شروع کرد به تحلیل وضعیت آتش‌نشانی در ایران، کسی گوشش را میپیچاند که اینها ربطی به برنامه تو ندارد، او چیزهایی دستگیرش می‌شد.
undefinedاما در همه آن سالها و در همه مواردی که فردوسی‌پور احساس کرد یکه‌تاز آنتن است و هرچقدر بخواهد می‌تواند از پخش وقت بگیرد و به هر موضوعی می‌تواند بپردازد و با هرکسی می‌تواند مصاحبه بگیرد، مدیران تلویزیون سعی کردند فکر کنند ان‌شالااله گربه است و حالا طوری نشده و یک تذکر بس است و...و این، فقط درباره فردوسی‌پور صادق نیست. سلبریتی‌های رشد یافته در آن نظام مدیریتی رسانه ملی این روزها یکی مشغول حرف زدن علیه حجاب است و دیگری از همجنس‌بازی قبح شکنی می‌کند و آن‌یکی درباره اهمیت رقص منبر می‌رود و...
undefinedگذشته‌ها که گذشت اما الان در رسانه ملی چه خبر است؟ هیچ!فشار رسانه‌ای مدیران دوره تحول را به آنتن دادن به سلبریتی‌های قدیمی وادار کرده و کسی هم حواسش به سلبریتی‌های جدیدی که دارند پا جای پای قبلی‌ها می‌گذارند نیست!و البته که در این میدان فقط صدا و سیما مقصر نیست. بلبشوی عرصه مدیریت فرهنگی در مملکت که هر کسی از یکسو آن را می‌کشد اساسا امکان مدیریت درست را نمی‌دهد. تا تو می‌خواهی یکی را تنبیه کنی، می‌بینی پلتفرم و استیج و رسانه‌ای دیگر که نخش دست جای دیگری‌ست با دستمزدی چند برابر بالاتر دارد او را ناز می‌کند!بگذریم...به هر حال این دور باطل را اگر یکجا قطع نکنید حالا حالاها وضع همین است.

undefined@HAFTRAH

۹:۵۷