عکس پروفایل یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلانی

یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان

۸۰عضو
عکس پروفایل یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلانی
۸۰ عضو

یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان

برای به اشتراک گذاری برخی از دیدگاهها و یادداشتها در حوزه معماری و تحول نهادی نظامهای کلان

۱۴ آبان ۱۴۰۲

thumnail
undefined بررسی موردی یک رویکرد طراحی معماری در برنامه ریزی توسعه؛ معماری نظام سلامت طراحی شده در تلفیق برنامه پنجم توسعهundefined اردوان مجیدی🟢 هفتمین همايش پیشرفت های معماری سازمانی ایرانundefined یکشنبه 21/ 08/ 1402 ساعت 8 الی 12 - بصورت مجازی

undefined در خلال تدوین برنامه پنجم نظام سلامت در سال 1387، برای تلفیق مطالعات و نیز طراحی ها و برنامه ریزی های انجام شده نظام سلامت، به صورت موازی با فعالیت تلفیق دیگری که در معاونت هماهنگی وزارت بهداشت در آن سال در خلال انجام بود، به سفارش وزیر محترم وقت، فرایندی توسط ارائه کننده این کارگاه در نظام سلامت طی شد، که حتی الامکان بتواند تلفیق را بر اساس سطحی از یک طراحی معماری نظام کلان سلامت انجام دهد. این طراحی انجام و سند برنامه پیشنهادی ارائه شد. هر چند که به دلیل روال رسمی موجود، برنامه پیشنهادی در مراحل بعدی در سطح دولت و مجلس، دچار تغییرات اساسی شد، و آنچه تصویب و اجرا شد، تفاوتهای اساسی را با معماری و سند مذکور داشت. اما طراحی معماری مذکور، به نحوی انجام شده بود، که هم اکنون نیز تقریبا به روز و قابل استفاده است. ضمن آنکه رویکرد و چارچوب و روش شناسی استفاده شده، برای معماران نظامهای کلان دیگر نیز قابل استفاده است.
در این تدوین برنامه، با توجه به شرایط موجود و محدودیتها، معماری نظام کلان سلامت از مبنا به صورت یک نظام مطلوب و آرمانی باز طراحی نشد، بلکه بر اساس نظام موجود و قابلیتهای تحقق طی یک دوره 5 ساله برنامه، مولفه های نظام موجود و نیز برخی از طرحهای ارائه شده یا در حال انجام، بازآرائی و انسجام بخشی شده، و تدوین برنامه بر اساس آن انجام شده است. البته این باز آرائی، با رویکرد تحقق حکمرانی در تمدن سایبری انجام شد. در این طراحی و تدوین برنامه، انسجام کیفی نظام سلامت به نحو مشهود و با استفاده از روشها و الگوهای ساده و قابل فهم، انجام شده، و از این لحاظ، نمونه مناسبی برای انتقال و استفاده متخصصان حوزه معماری نظامهای کلان و برنامه ریزی توسعه است. در این کارگاه، ضمن مرور معماری و برنامه تدوین شده مذکور و فرایند مطالعه وطراحی و تدوین آن، الگوهای اصلی مورد استفاده را مورد بررسی قرار می دهیم.
undefined درگاه ثبت نام: https://icaea.ir/2023/Home/Content?id=4172
undefined کانال یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان @Institutional_Macro_Systems_Architecture

۱۰:۳۲

۱۵ آبان ۱۴۰۲

undefined بررسی موردی یک رویکرد طراحی معماری در برنامه ریزی توسعه؛ معماری نظام سلامت طراحی شده در تلفیق برنامه پنجم توسعهundefined اردوان مجیدی🟢 هفتمین همايش پیشرفت های معماری سازمانی ایرانundefined یکشنبه 21/ 08/ 1402 ساعت 8 الی 12 - بصورت مجازی
undefined فیلم معرفی کارگاهhttps://www.aparat.com/v/PHirT

undefined درگاه ثبت نام: https://icaea.ir/2023/Home/Content?id=4172
undefined کانال یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان @Institutional_Macro_Systems_Architecture

۱۷:۳۷

۱ دی ۱۴۰۲

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined پروفسور کامبیز بدیع، دانشمند فرهیخته، درگذشت.
undefined در دو دهه گذشته، توفیق شاگردی و گهگاه هم صحبتی با استاد را داشتم. دانشمندی فرهیخته، چند زمینه ای در زمینه های مختلف از جمله هوش مصنوعی، زبان شناسی، فناوری اطلاعات، منطق، فلسفه، و فکور و در عین حال متواضع بود. همانگونه که شاخه های درختان پرثمر، زیر بار میوه های خود خم می شوند، استاد نیز در عین دانش چند زمینه ای خود، نزد شاگردان و دیگران متواضع، بدون تبرج و هرگونه خودنمایی بود. با حوصله به حرفها گوش می کرد. با درکی عمیق، پیچیدگیهای پدیده ها و طراحی ها را درک می کرد؛ و با نکاتی موجز و کلیدی، گستره ذهنی مخاطب را در موضوع باز می کرد. خیلی خودمانی بود و خیلی راحت در صحبت با ایشان، جرات چند و چون کردن و مباحثه پیدا کرده، و جسارت کرده از حد شاگردی عبور کرده، خود را در حد هم صحبتی طلبگی، با تحمل و درک و صبر و حوصله ایشان، میدان بحث را باز می دیدیم. در این مدت جز علم، اخلاق و خیر از ایشان چیزی ندیدیم. خداوند متعال ایشان را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد. اردوان مجیدی.
undefined مراسم تشییع پیکر ایشان، روز شنبه 2 دی ماه ساعت 8 صبح از محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (خ کارگر شمالی) برگزار خواهد شد، همچنین مراسم خاکسپاری ایشان ساعت 10:30 در بهشت زهرا، قطعه 36، ردیف 14 شماره 501 انجام می گردد. مراسم یادبود ایشان نیز روز سه شنبه 5 دی ماه، ساعت 15 الی 16:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu_evol_social_movement

۱۷:۴۴

۱۷ دی ۱۴۰۲

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined نشست تحلیل نقاط گلوگاهی تحول نهادی نظام تعلیم و تربیت
undefinedمهمترین زاویه تحلیل نقاط گلوگاهی نظام تعلیم و تربیت، تحلیل رفتار نهادی آن است.
undefinedنظام تعلیم و تربیت کنونی، چگونه در بافت جامعه نهادینه شده، چه مولفه هایی در این نهادینه شدن موثر هستند، و چه روابط علت و معلولی بین این مولفه ها وجود دارد؟
undefinedاگر بخواهیم پارادایم نظام کنونی و ابرانگاره نظام کنونی شکسته شود، کدام یک از این مولفه ها به عنوان هسته مقاوم از ابرانگاره موجود دفاع می کند و اجازه تحول نهادی را نمی دهد؟
undefinedچه مولفه هایی در ایجاد یک چرخه مطلوب در نظام تعلیم و تربیت و نظام نهادی شده مطلوب تعلیم و تربیت نقش دارند؟
undefinedچگونه این نظام در بافت جامعه نهادینه می شود و جامعه به چه شکل می تواند این تحول را خودش رقم بزند و اجرا کند؟
undefined️ اطلاعات بیشتر و مشاهده فیلم نشست:B2n.ir/p64944
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu0_evol_social_movement

۱۹:۴۵

۱۸ دی ۱۴۰۲

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined کارگاه بررسی موردی یک رویکرد طراحی معماری در برنامه ریزی توسعه؛ معماری نظام سلامت طراحی شده در تلفیق برنامه پنجم توسعه
undefinedطراحی معماری نظام سلامت، بر اساس نظام موجود و قابلیت های تحقق آن در یک برنامه توسعه در یک دوره 5 ساله انجام شد.
undefinedطراحی با رویکرد تحول نهادی، معماری نظام کلان، و تحقق حکمرانی در تمدن سایبری انجام شده است.
undefinedدر طراحی و تدوین برنامه، از روشها و الگوهای ساده و قابل فهمی استفاده شده است.
undefinedرویکرد و چارچوب و روش شناسی استفاده شده در آن، برای معماران نظامهای کلان دیگر نیز قابل استفاده است.
undefined و می تواند نمونه مناسبی برای استفاده متخصصان حوزه معماری نظامهای کلان و برنامه ریزی توسعه باشد.
undefined️ اطلاعات بیشتر، دریافت فایلهای ارائه در شده در کارگاه، و مشاهده فیلم های کارگاه:B2n.ir/r31067
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu0_evol_social_movement

۸:۲۶

۱۹ دی ۱۴۰۲

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined سلسله نشست های آشنایی با معماری سیستمی رویکرد مدرسه‌ای حکمت
undefinedرویکرد مدرسه‌ای حکمت، در قالب یک ساختار مهندسی شده و سیستمی منسجم طراحی، و سازوکارهای متعددی برای آن ایجاد شده است.
undefinedطراحی رویکرد مدرسه ای حکمت به گونه ای انعطاف پذیر انجام شده که الگوهای متنوعی از مدارس با ویژگیهای مختلف می توانند بر اساس آن ایجاد شوند و از بسترها و سازوکارهای آن استفاده کنند.
undefinedدر این سلسله جلسات، معماری و ساختار سیستمی رویکرد حکمت، و زوایای مختلف مدل سیستمی معرفی و تبیین شده است.
undefined منظور از سیستم، رویه ها، ساختارها، فعالیت های اداری، پشتیبانی، ارتباط بین مدارس، و نظایر آنهاست.
undefined️ اطلاعات بیشتر و مشاهده فیلم های نشست:B2n.ir/z40394
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu0_evol_social_movement

۴:۳۲

۳ بهمن ۱۴۰۲

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined عیار مینیمال فرهیختگیundefined میرسامان پیشوائی
معیار مینیمال فرهیختگی رفتار به ظاهر ساده «خوب گوش کردن» است. گوش کردن فعال به قصد یافتن و پذیرفتن بهترین، شایستگی کلیدی فرهیختگان است.
undefined مطالعه متن کامل در:http://fna.ir/3hn3tyپنجره تربیت فارسhttps://www.farsnews.ir/education/training-window

۵:۳۹

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران

سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت 1402-11-5.pdf

۳۴۸.۹۸ کیلوبایت

undefined سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت
سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت" یک بسته سیاستی است که به درخواست ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین و در حال بررسی است. این سیاستها بر اساس "سند پیشنهادی راهبرد ملی و تمدنی تحول تربیت عمومی و رسمی"، تدوین شده است.
این سیاستها، یک تحول نهادی را دنبال می کند که در بستر شکل گیری گفتمان اجتماعی و کنش‌گری جمعی جامعه فعالان تعلیم و تربیت، محقق می شود. بر اساس این سیاستها، با تمرکز بر نقاط گلوگاهی تحول، مورد انتظار است که تحول با شکل زنجیروار در فضای اجتماعی و نهادی رخ دهد.
انتظار آن است که صاحبنظران و  فعالان گرامی تعلیم و تربیت، در پالایش و نقد این بسته سیاستی، مشارکت فعال داشته باشند. همچنین در هم رسانی و به اشتراک گذاری آن با سایر فعالان حوزه تربیت، و نیز انتقال دیدگاههای آنها به کارگروههای پنجگانه بررسی این بسته سیاستی، ما را یاری فرمایند. به نوبه خود، از این همیاری تشکر و قدردانی می کنیم. 

undefined صفحه سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت؛ معرفی و فرایند فعالیت کارگروههای بررسی، نقد و مباحثه:B2n.ir/e35501(آخرین نسخه بسته سیاستی به صورت ورد و پی دی اف، به صورت مستمر در این صفحه منتشر می شود)
undefined صفحه فیلمهای معرفی بررسی سیاستهای هم افزائی تحول نظام تربیت:B2n.ir/y69337
undefined عضویت در گروه تحول نهادی تعلیم و تربیت ایران در پیام رسان بله؛ برای گفتگو و طرح نظرات و دیدگاهها در مورد بسته سیاستی: ble.ir/join/NDJkYjU1OD
🟢 توضیحات بیشتر: 
تحول نظام تربیت، بجز به شکل نهادی، و نهادینه شده در بطن جامعه، و با بکارگرفتن خلاقیت و تلاش اجتماعی، و مشارکت وسیع جامعه در کنار حاکمیت، محقق نمی شود. این تحول نهادی، در عین قرار داشتن در بافت حاکمیت، با حفظ پیوستگی و انسجام در ساختار حکمرانی ملی، باید در بطن جامعه، و در بستر گفتمان اجتماعی و کنش‌گری جمعی جامعه فعالان تعلیم و تربیت شکل ‌گیرد. بدین لحاظ تعریف و تصویب قوانین موید این تحول، می تواند تحقق آن را در مسیر صحیح قرار داده، حمایت حاکمیت را از این حرکت نهادی تحول، ایجاد، و حرکت آن را مدیریت، تمهید و تسهیل کند.
بخصوص در صورتی که یک قانون موجز، بندهای راهبردی و موثر تحول را در بر داشته، و نقشهای محوری و گلوگاهی در شکل گیری جریان تحول، در آن تبیین شده، و باعث هم‌افزایی بازیگران متنوع تربیت شود، می‌توان انتظار داشت که تحول با شکل سلسله‌وار و به هم پیوسته، در فضای متعامل حکومتی، اجتماعی و نهادی رخ دهد. بسته سیاستی حاضر، بر همین اساس طراحی، تدوین و تنظیم گردیده است.
ضمن اینکه عناصر محوری این بسته، مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، و برخی از تبیینهای راهبردی ، تنظیم گردیده، اما نقطه کانونی شکل گیری و تکامل این بسته، بر یک تعامل جمعی، و شکل گیری یک تلاش جمعی هم افزا انجام شده است. چگونه یک قانون بدون اینکه خود به صورت نهادی شکل گرفته باشد، می‌تواند منشاء شکل‌گیری یک تحول نهادی شود؟ ذات نایافته از هستی بخش، چون تواند که بود هستی بخش؟
بسته سیاستی حاضر نیز در یک فرایند اجتماعی، ضمن تعامل موثر با حاکمیت و ساختارهای حکمرانی، تدوین گردیده و می گردد. پس از مطالعات و تدوین برخی از مبانی راهبردی توسط پژوهشگران مستقل، با حمایت ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرایند گسترده و البته تدریجی‌ای آغاز گردید که در آن، طیف وسیعی از صاحبنظران، و فعالان حوزه تعلیم و تربیت، در طراحی، تدوین و پالایش این بسته، نقش ایفا کرده، و ان شاء الله این فرایند نیز ادامه و بتدریج در ترکیب یک خوشه اجتماعی، گسترش خواهد یافت. نسخه حاضر، نتیجه مراحل میانی این فرایند تلاش جمعی محسوب می شود .
تلاش بر آن است که این سیاستها در تعامل بین صاحبنظران، متخصصان، ذینفعان و فعالان جامعه تربیت، مدارس پیشرو، ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، و بخصوص سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، ستاد تحول دولت، بررسی، تکمیل و تدقیق شده، و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد. undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران@iran_edu_evol_social_movement

۱۸:۳۹

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت
سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت" یک بسته سیاستی است که به درخواست ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین و در حال بررسی است. این سیاستها بر اساس "سند پیشنهادی راهبرد ملی و تمدنی تحول تربیت عمومی و رسمی"، تدوین شده است.
این سیاستها، یک تحول نهادی را دنبال می کند که در بستر شکل گیری گفتمان اجتماعی و کنش‌گری جمعی جامعه فعالان تعلیم و تربیت، محقق می شود. بر اساس این سیاستها، با تمرکز بر نقاط گلوگاهی تحول، مورد انتظار است که تحول با شکل زنجیروار علت و معلولی در فضای اجتماعی و نهادی رخ دهد.
انتظار آن است که صاحبنظران و فعالان گرامی تعلیم و تربیت، در پالایش و نقد این بسته سیاستی، مشارکت فعال داشته باشند. همچنین در هم رسانی و به اشتراک گذاری آن با سایر فعالان حوزه تربیت، و نیز انتقال دیدگاههای آنها به کارگروههای پنجگانه بررسی این بسته سیاستی، ما را یاری فرمایند. به نوبه خود، از این همیاری تشکر و قدردانی می کنیم.
undefined صفحه سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت؛ معرفی و فرایند فعالیت کارگروههای بررسی، نقد و مباحثه:B2n.ir/e35501(آخرین نسخه بسته سیاستی در این صفحه به صورت ورد و پی دی اف، به صورت مستمر منتشر می شود)
undefined صفحه فیلمهای معرفی بررسی سیاستهای هم افزائی تحول نظام تربیت:B2n.ir/y69337
undefined عضویت در گروه تحول نهادی تعلیم و تربیت ایران در پیام رسان بله؛ برای گفتگو و طرح نظرات و دیدگاهها در مورد بسته سیاستی: ble.ir/join/NDJkYjU1OD
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران@iran_edu_evol_social_movement

۱۸:۳۹

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined فرازهایی در تحولی فارس: ویژه گرائی،‌ ویژگی جدیدی برای فارس در میدانی جدید!
undefinedهر یک از طیفهای مخاطبان، به گونه متفاوتی از پاسخگوئی به نیازهای خبری خود، نیاز دارند.
undefinedدر بستر سنتی، با اتخاذ یک ساختار ثابت برای تعامل با مخاطبان، فقط برای تعداد محدودی از طیفهای جامعه مناسب خواهد بود.
undefinedدر بستر جدید، هر یک از مخاطبان، نیازهای خود را متناسب با ویژگیهای خود، دریافت می کنند.
undefinedوقتی هر یک از مخاطبان نیازهای خود را به شکلی متفاوت با سایر مخاطبان، و متناسب با ویژگیهای خود دریافت کنند، تمایل بیشتری به رجوع آن نیز پیدا می‌کنند.
undefined مطالعه متن کامل در:B2n.ir/u82858undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu0_evol_social_movement

۱۴:۱۴

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined اندر ویژگی ویژه گرائی فارس جدید: اول، ویژه گرائی بر اساس انتخابهای کاربر
undefinedویژه‌گرائی، از مهمترین ابعاد فارس جدید است.
undefinedهر کاربر فارس، اخبار و محتوای مناسب خود را دریافت می کند.
undefinedمشارکت کنندگان و خبرنگاران، به واسطه ویژه‌گرائی، انگیزه های بهتری پیدا می‌کنند.
undefinedیکی از مسیرهای تحقق ویژه گرائی، به صورت غیر هوشمند است.
undefinedاین نوع ویژه گرائی، به شکلهای مختلفی قابل تحقق است، نظیر انتخابهای قبلی کاربر، و حوزه های مورد علاقه و نیاز او
undefined مطالعه متن کامل در:B2n.ir/e46219undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu0_evol_social_movement

۱۶:۲۸

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined هوشمندانه خبرهای ویژه من را به من برسانید!
undefined هوش مصنوعی و سامانه‌های زیرک، می‌توانند در ویژه‌گرائی به صورت موثری استفاده شوند.
undefined یک سامانه هوشمند خبرگزاری، از طریق مدل سازی کاربر، درکی مفهومی از ویژگیهای کاربر و نیازهای او را ایجاد کرده،
undefinedو به تطابق سامانه‌ها برای پاسخگوئی به نیازهای ویژه هر کاربر کمک می کند.
undefinedیک رابط کاربر هوشمند، به صورت نقطه‌زن، اخبار متناسب با هر شخص را، در زمان مناسب، در جای مناسب، و به شکل مناسب، به او ارائه می کند،
undefined و او را در میان انبوه خبرها غرق نمی‌کند.
undefinedتعداد محدودی خبر به مخاطب ارائه می شود، اما این تعداد، به احتمال زیاد مهمترین اخباری است که برای وی ارزشمند است.
undefined مطالعه متن کامل در:B2n.ir/z87397undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu0_evol_social_movement

۱۶:۲۸

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined اینجا جامعه در سیاستگذاری نظام تربیت مشارکت می کند.
undefined "سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت" یک بسته سیاستی است که تدوین شده و در حال بررسی است.
undefinedاین سیاستها، یک تحول نهادی را دنبال می کند که در بستر شکل گیری گفتمان اجتماعی و کنش‌گری جمعی جامعه فعالان تعلیم و تربیت، محقق می شود.
undefinedبر اساس این سیاستها، با تمرکز بر نقاط گلوگاهی تحول، مورد انتظار است که تحول با شکل زنجیروار در فضای اجتماعی و نهادی رخ دهد.
undefinedبسته سیاستی حاضر در یک فرایند اجتماعی، ضمن تعامل موثر با حاکمیت و ساختارهای حکمرانی، تدوین گردیده و می گردد.
undefinedطیف وسیعی از صاحبنظران، و فعالان حوزه تعلیم و تربیت، در طراحی، تدوین و پالایش این بسته، نقش ایفا کرده،
undefinedو ان شاء الله این فرایند ادامه، و بتدریج در ترکیب یک خوشه اجتماعی، گسترش خواهد یافت.
undefined مطالعه متن کامل در:B2n.ir/x09684undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu0_evol_social_movement

۱۶:۲۸

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
undefined بافت جدید رسانه‌های خبری در تمدن سایبری؛ فرازهائی در تحول فارسundefined اردوان مجیدی
در میدان تمدنی جدید، نقش رسانه‌ها بعضا از دروازه‌بان و مجری فرایند تولید خبر، به تسهیلگر و جریان سازی تولید و اشتراک گذاری خبر، و مدیریت میدان جریان اخبار، تغییر می کند. نقش خبرنگاران نیز در این میان تغییر کرده است. خبرنگارانی که قبلا فقط خبرهای تولیدی خود را در اختیار رسانه‌ها قرار می دادند، اکنون لازم است تا خودشان در میدان اشتراک‌گذاری و تعامل رسانه‌ای خبر، درگیر شوند.
undefined مطالعه متن کامل در:B2n.ir/y71950
undefined این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
undefined نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu0_evol_social_movement

۵:۵۰

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

thumnail
undefined خبرگزاری و رسانه‌های عرصه سایبری؛ زیست بوم تمدنی متفاوتundefined اردوان مجیدی
خبرگزاری در عرصه زیست بوم تمدنی جدید، از یک سو باید بتواند مرجعیت خود را برای رسانه‌ها حفظ کرده، و اخبار را برای استفاده رسانه‌های با گرایشهای متفاوت سیاسی و اجتماعی، تولید کند. از سوی دیگر تعامل جدی مخاطب، به عنوان یک ضرورت برای درگیر شدن آنها در خبرگزاری و اعتماد به آن، دارای اهمیت است.
undefined مطالعه متن کامل در:B2n.ir/m31549
undefined این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
undefined یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۵:۳۱

بازارسال شده از آیت الله جوادی آملی
thumnail
undefined «اِتَّحَدوا عَلی اَن لا یَتَّحِدوا»
undefined سالروز شهادت سید جمال الدین اسدآبادی
undefined حضرت آیت الله جوادی آملی undefined https://ble.ir/ayatollah_javadi_amoli

۱۸:۰۴

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

بازارسال شده از علیرضا پناهیان
thumnail
undefined چرا باید به آینده ایران امیدوار باشیم؟!
undefinedمردم! ما بنا نیست صدسال بگذرد تا به پیشرفت برسیم! ما روش تازه‌ای داریم!
undefinedپیشرفت ما تا الآن، بر اساس روش تمدنی خودمان بوده؛ این نقطۀ امید ماست.
undefinedما در حال ساختن کشتی نوح خودمان هستیم!
#تصویری@Panahian_ir

۸:۲۰

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

thumnail
undefined عرصه خبری متفاوت در زیست بوم تمدن سایبریundefined اردوان مجیدی
در بافت تمدن سایبری، خبرهای کوچکی که چندان مهم نیستند، و شاید یک خبرگزاری، حتی برای مرور و نقل آن هم ارزشی قائل نشود، بتدریج سبک زندگی جامعه را تغییر داده، جامعه را دچار تطور به سمت صلاح یا فساد می‌کنند.رسانه‌های انقلابی، از گلوگاهای درگیری جامعه به عنوان مجرای تامین نیازهای خبری روزمره شان، غافل شده و آن را به رسانه‌های مفسد واگذار کرده، و خود تنها در تامین نیازهای اولویت‌دار سنتی مد نظر خود، متمرکز می‌شوند.
- خبرگزاری در نقش تمدن سازی متعالی- خبر در بافت زندگی تمدنی جدید- زنجیره های خبری در هم تنیده در تاروپود زندگی مردم- خبرهای بی اهمیت مهم!
undefined مطالعه متن کامل در:B2n.ir/t97225
undefined این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
undefined یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۷:۳۱

۱۲ فروردین

بازارسال شده از یادداشتهای اردوان مجیدی
thumnail
دیگر رسید لحظه ی فردای بی علیپوچیم و هیچ ما پس از این ، ” ما ” ی بی علی
ای کاسه های شیرِ به صف ننگ بر شماگر از علی کنید تمنای بی علی
مُرغ از قفس پرید ندا داد جبرئیلاینک شما و وحشتِ دنیای بی علی
قرآن بی علی ثمرش ابن ملجم استدارد خطر تلاوت هر آیه بی علی
بوی شکاف کعبه گرفته طواف ماباید گریخت ورنه ز هر جای بی علی
جز یا علی مگو و مدد از جهان مجوشیطان نشسته در پس هر ” یا ” ی بی علی
با یا علی ست گر دَم او زنده می کندبی معجزه ست هر دم عیسای بی علی
رمز شکاف کعبه و دریا علی ست ، پسغرق است بین حادثه موسای بی علی
در ” عین ” و ” لام ” و ” یا ” همه ی درس ها گمندبیهودگی ست مشق الفبای بی علی
یک عده پای غیر علی پا گرفته انداسلامشان شده ست چه بی پایه بی علی
شیری که خورده اند از آن رو که نیست پاکاز آنشان شده ست اذان های بی علی
” ما را خدا ز زهد ریا بی نیاز کرد ” *دلخوش بمان تو شیخْ به تقوای بی علی …
محسن کاویانی

۱۶:۳۲

۲۸ فروردین

thumnail
undefined ارزش آفرینی کاربران خبرگزاری نوینundefined اردوان مجیدی
برای فهم زیست‌بوم رسانه در پهنه جدید، باید تغيير جايگاه کاربران در زنجيره ارزش رسانه‌ها را فهمید. زنجیره ارزش رسانه‌های سنتی در فرایند خلق، تولید، توزیع و مشاهده، به زنجیره ارزش رسانه‌های نوین، تبدیل شده، که در آن، مرحله مشاهده، به فعالیت پیچیده‌ای تبدیل شده که کاربر را درگیر خلق، تولید و توزیع محتوی می‌کند.
- ابعاد زیست‌بوم رسانه: کوهی در زیر آب- منظرهای چهارگانه زیست‌بوم فارس- تغيير جايگاه کاربران در زنجيره ارزش رسانه‌ها- زنجیره ارزش سه‌لایه رسانه‌های نوین
undefined مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/user170583930548/1713182162741746687
undefined این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
undefined یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۷:۰۰