عکس پروفایل یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلانی

یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان

۹۰عضو
عکس پروفایل یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلانی
۹۰ عضو

یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان

برای به اشتراک گذاری برخی از دیدگاهها و یادداشتها در حوزه معماری و تحول نهادی نظامهای کلان

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

thumnail
🔴 عرصه خبری متفاوت در زیست بوم تمدن سایبری🔵 اردوان مجیدی
در بافت تمدن سایبری، خبرهای کوچکی که چندان مهم نیستند، و شاید یک خبرگزاری، حتی برای مرور و نقل آن هم ارزشی قائل نشود، بتدریج سبک زندگی جامعه را تغییر داده، جامعه را دچار تطور به سمت صلاح یا فساد می‌کنند.رسانه‌های انقلابی، از گلوگاهای درگیری جامعه به عنوان مجرای تامین نیازهای خبری روزمره شان، غافل شده و آن را به رسانه‌های مفسد واگذار کرده، و خود تنها در تامین نیازهای اولویت‌دار سنتی مد نظر خود، متمرکز می‌شوند.
- خبرگزاری در نقش تمدن سازی متعالی- خبر در بافت زندگی تمدنی جدید- زنجیره های خبری در هم تنیده در تاروپود زندگی مردم- خبرهای بی اهمیت مهم!
🔻 مطالعه متن کامل در:B2n.ir/t97225
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
🔺 یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۷:۳۱

۱۲ فروردین

بازارسال شده از یادداشتهای اردوان مجیدی
thumnail
دیگر رسید لحظه ی فردای بی علیپوچیم و هیچ ما پس از این ، ” ما ” ی بی علی
ای کاسه های شیرِ به صف ننگ بر شماگر از علی کنید تمنای بی علی
مُرغ از قفس پرید ندا داد جبرئیلاینک شما و وحشتِ دنیای بی علی
قرآن بی علی ثمرش ابن ملجم استدارد خطر تلاوت هر آیه بی علی
بوی شکاف کعبه گرفته طواف ماباید گریخت ورنه ز هر جای بی علی
جز یا علی مگو و مدد از جهان مجوشیطان نشسته در پس هر ” یا ” ی بی علی
با یا علی ست گر دَم او زنده می کندبی معجزه ست هر دم عیسای بی علی
رمز شکاف کعبه و دریا علی ست ، پسغرق است بین حادثه موسای بی علی
در ” عین ” و ” لام ” و ” یا ” همه ی درس ها گمندبیهودگی ست مشق الفبای بی علی
یک عده پای غیر علی پا گرفته انداسلامشان شده ست چه بی پایه بی علی
شیری که خورده اند از آن رو که نیست پاکاز آنشان شده ست اذان های بی علی
” ما را خدا ز زهد ریا بی نیاز کرد ” *دلخوش بمان تو شیخْ به تقوای بی علی …
محسن کاویانی

۱۶:۳۲

۲۸ فروردین

thumnail
🔴 ارزش آفرینی کاربران خبرگزاری نوین🔵 اردوان مجیدی
برای فهم زیست‌بوم رسانه در پهنه جدید، باید تغيير جايگاه کاربران در زنجيره ارزش رسانه‌ها را فهمید. زنجیره ارزش رسانه‌های سنتی در فرایند خلق، تولید، توزیع و مشاهده، به زنجیره ارزش رسانه‌های نوین، تبدیل شده، که در آن، مرحله مشاهده، به فعالیت پیچیده‌ای تبدیل شده که کاربر را درگیر خلق، تولید و توزیع محتوی می‌کند.
- ابعاد زیست‌بوم رسانه: کوهی در زیر آب- منظرهای چهارگانه زیست‌بوم فارس- تغيير جايگاه کاربران در زنجيره ارزش رسانه‌ها- زنجیره ارزش سه‌لایه رسانه‌های نوین
🔻 مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/user170583930548/1713182162741746687
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
🔺 یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۷:۰۰

۲۰ اردیبهشت

thumnail
🔴 الگوی اعتماد و مرجعیت رسانه تعاملی نوین🔵 اردوان مجیدی
زمانی کاربران به یک رسانه رجوع می‌کنند و آن را به عنوان مرجع خود محسوب کرده و به او اعتماد می‌کنند، که به درستی بتوانند در آن درگیر عمل رسانه‌ای مطلوب خود بشوند، و رسانه نیز توانسته باشد برای فراهم کردن امکان این عمل رسانه‌ای تعاملی، از پشتوانه‌های مناسب زنجیره ارزش خود، به خوبی استفاده کند. این مختصات زیست بوم جدید رسانه است.
- تحقق مرجعیت و رجوع به رسانه در تضارب عمل رسانه ای کاربران و زنجیره ارزش رسانه- سه چرخه تعامل و حیات رسانه‌ای فارس- رسانه با پشتوانه چرخه بسترها و زنجیره ارزش رسانه- عمل کاربران در چرخه عمل رسانه ای- تحقق اعتماد، مرجعیت، و همبستگی عاطفی در چرخه رجوع به رسانه- عرصه – میدان – جریان: همکاری و تعامل/ بازی / نبرد رسانه‌ای و اجتماعی- محیط نزدیک و دور در زیست بوم فارس- بافت تمدنی و نبرد تمدنی در تکمیل ابعاد زیست بوم فارس
🔻 مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/user170583930548/1715195004815436099
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
🔺 یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۵:۲۶

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
🔴 فراخوان مشارکت فعالان تعلیم و تربیتدر تکمیل بسته سیاستی هم‌افزایی اجتماعی 🔵
👋 سلام و رحمت خدمت شما فرهیخته محترم
🔸 تحول نظام تربیت، به شکل نهادینه شده در جامعه، و با به کارگرفتن خلاقیت، تلاش و مشارکت وسیع جامعه و در چارچوب حاکمیت و حکمرانی ملی، محقق می‌شود. چنین تحولی در صورتی میسر است که تلاش فعالان تربیت برای تحول، به رسمیت شناخته شده و در چارچوب قالب قانونی موجز، قاعده‌مند، مورد حمایت حاکمیت، و هم‌افزا شود. چنین قانونی، باید بتواند با تمرکز بر نقاط راهبردی و گلوگاهی تحول ، باعث هم‌افزایی تلاش فعالان حوزه تربیت، در چارچوب حاکمیت شود، و تحول را به شکل تدریجی، سلسله‌وار و به هم پیوسته، تمهید و مدیریت کند.

🔸 به همین منظور، ”سیاست‌های هم‌افزایی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت“ ، به درخواست ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در یک فرایند تعامل اجتماعی بین صاحبنظران، متخصصان، ذینفعان و فعالان جامعه تربیت، ضمن تعامل موثر با حاکمیت و ساختارهای حکمرانی، تدوین و در حال بررسی و تکمیل است. طی یک سال و نیم اخیر یک قرارگاه اجتماعی، و کارگروه‌های تخصصی تشکیل شد، و طی سه ماه اخیر نیز نسخه‌های اخیر سیاست‌ها بین فعالان حوزه تربیت به صورت عمومی منتشر و نظرات متعدد دریافت شد، و پالایش و اصلاحات در نگارش‌های متعدد انجام شد و ادامه دارد.

🔸 بنا بر آن است که در یک همایش، صاحب‌نظران ارجمند در مورد آن بسته گفتگو کرده، و نظرات خود را ارایه فرمایند و در مرحلۀ آخر، همراه با نامه ای برای ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.
📎 پیوند زیر شامل؛✉️ نامه فعالین تعلیم و تربیت خطاب به شورا📋 متن سند هم افزا و🗃️ توضیحات تکمیلی ناظر به سند است.
🙏 لطفا با تکمیل چند سوال ساده نظر خود را پیرامون سند هم افزا و برگزاری همایش ثبت بفرماید.
👈 پیوند فراخوان مشارکت در تحول نظام تربیت  👉

۱۵:۲۷

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
سلام به همراهان عزیز و فعالان گرامی حوزه تربیت 
از مشارکت شما عزیزان در فراخوان فوق، که به گسترش جریان اجتماعی تحول نظام تربیت کمک می کند، بسیار سپاسگزارم. 
اردوان مجیدی.

۱۵:۲۷

۵ خرداد

thumnail
🔴 از خبرگزاری عمومی تا خبرگزاری تأثیرگذار بر خواص🔵 اردوان مجیدی
آیا مخاطبان ما فقط از جنس مخاطبان عمومی هستند؟ چه طیف‌هایی از مخاطبان خاص در جمع مخاطبان بالفعل و بالقوه ما قرار دارند؟ تأثیرگذاری بر این طیف از مخاطبان، و از طریق این طیف از مخاطبان چگونه اتفاق می‌افتد؟
یک خبرگزاری می‌تواند به سطحی از درج مطالب تحلیلی و اخبار موشکافانه در یک حوزه برسد، که طیف مذکور، برای به‌روز ماندن در این مسائل، و آگاهی فوری از مسائل و تحلیل‌های مهم، خود را ملزم به دیدن روزانه آن بکنند.
اگر بتوانیم طیف افراد مذکور را تحت‌تأثیر قرار دهیم، می‌توانیم انتظار تغییرات مطلوب عمیق‌تری را داشته باشیم.
- خبرگزاری در جایگاه تعامل مستقیم با مخاطبان نهائی- از مخاطبان بالفعل تا مخاطبان بالقوه- از مخاطبان عام تا مخاطبان خاص- بررسی یک نمونه: برنامه‌ریزان نظام سلامت- میدان داری عده محدود در ایجاد فضای هنجاری غالب- عرصه خبری برای یک میدان تخصصی- دامنه تأثیر مخاطبان خاص و معدود- میدان متفاوت و رویکرد متفاوت خبری
🔻 مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/user170583930548/1716025210845101291
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
🔺 یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۴:۴۲

۶ خرداد

thumnail
🔴 مطالبه‌گری از خواص و هنجارسازی بین عامه جامعه🔵 اردوان مجیدی
خبرگزاری علاوه بر پاسخ به نیازهای عامه جامعه، باید به نیازهای خواص نیز پاسخ دهد. یک سطح از این پاسخ به نیازها، جاری کردن یافته‌های علمی خبرگان در افکار جامعه، و اصلاح هنجارها بر اساس آن است.
اگر هنجارها با یک یافته علمی همراه شود، آن یافته به میدان عمل وارد شده و به یک گفتمان تبدیل می‌شود. اما اگر این فضای هنجاری شکل نگیرد، علوم و خبرگی خبرگان در پستوی نشریات و سینه آنها باقی می‌ماند.
یک میدان برای ایجاد چنین فضای هنجاری‌ای، رسانه است. رسانه‌ای که پای خبرگان آن حوزه را به این میدان کشیده، و با ایجادکردن فضای چالش نظری و تضارب آن با دیدگاههای مردمی، فضای درگیری هنجاری با آن را از یک سو و مطالبه جامعه از خبرگان را از سوی دیگر، در بستر جامعه ایجاد کند، و سطح آگاهی عمومی را ارتقاء دهد.
- چالش فضای هنجاری نظریه‌پردازی- عرصه گفتمان- رسانه، میدانی برای تغییر فضای هنجاری- وقتی میدان هنجاری با نیازهای جامعه جور نیست!- به چالش کشیدن میدان‌های نظری گلوگاهی- یک نمونه؛ به تکاپو انداختن طب سنتی- طب سنتی مبتنی بر شواهد- دفاع بد، بدترین حمله به خود!- جایگاه رسانه در هنجارسازی تخصصی- مطالبه‌گری و به چالش کشیدن حوزه‌های تخصصی- ارتقای سطح مخاطبان عام- گرداب سطحی پسندی سلیقه عامه- سوالاتی پیش روی فارس
🔻 مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/user170583930548/1716732562341516369
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
🔺 یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۱۷:۱۳

۲۲ خرداد

thumnail
🔴 ساده انگاری در مشکلات نظام تربیت🔵 اردوان مجیدی
همه تصور می‌کنند مسأله را می‌توان یک‌بُعدی نگریست و با راه‌حل ساده‌ای از همان بُعد، حل کرد؛
و اینگونه می‌شود که یک طرف میز با نگاهی حق به جانب با چماق کلیدواژه «عدالت آموزشی» بر سر آن طرف میز می‌کوبد و طرف دیگر با کلیدواژه «کیفیت نامطلوب آموزش و عوارض آن» طرف دیگر میز را متهم می‌کند.
هر کس می خواهد با کشیدن بیشتر طناب از طرف خود، مشکل را حل کند، یا طنابهای دیگر را قیچی کند.
🔻 مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/user170583930548/1718045409295179737
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
🔺 یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۷:۲۲

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
🔴 بحر تحویل عرشیه (از منظومه بحر طویل حماسه حضرت علی اکبر علیه السلام)🔵اردوان مجیدی
مدتی است توفیق شد، و منظومه بحر طویلی را در حماسه حضرت علی اکبر علیه السلام، به عنایت الهی، در حد بضاعت و ظرفیت نویسنده، تقدیم آن حضرت می کنم. پیش از این، مطلع این منظومه را منتشر کرده بودم. به میمنت دهه اول ذی حجه، بخش بعدی این منظومه که عرشیه نام دارد، به تدریج منتشر می شود. ان شاء‌ الله.
🟢 بند اول - هو الحقhttps://farsnews.ir/user170583930548/1717787540601985875
🟢 چنین عرش بر آب است؛ هو الحی؛ بند دوم از عرشیه.https://farsnews.ir/user170583930548/1717957804024937324
🟢 که گوئی، و لا حول و لا قوه الا بالله؛ هو الهو؛ بند سوم از عرشیه.https://farsnews.ir/user170583930548/1718047668274522687

۱۵:۲۴

۲۹ خرداد

thumnail
🔴 تحول نظام تربیت دستور سازمانی نیست، جنبشی اجتماعی است!🔵 اردوان مجیدی
جامعه است که می تواند تحول نظام تربیت را رقم بزند.
مشکل اغلب اسناد راهبردی و تحول آن است که تحول را به صورت سازمانی و با دستورات و انتظار اجرای سازمانی، تصویر و دنبال می کند.
اما در میدان پیچیده و متنوع پیش رو، بدون استفاده از خلاقیت و تلاش جمعی، نمی توان نظامی را که بتواند به نیازهای تربیت در این میدان پاسخ دهد، پی‌ریزی کرد.
بسته ”سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول نظام تربیت“، با تمرکز بر این رویکرد محوری تدوین شده است.
- عقل و تلاش جمعی، پاسخگوی نیازهای پیچیده- فرایند اجتماعی تدوین یک بسته سیاستی- مشاهده سند و ارائه آن

🔻 مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/user170583930548/1718647407175202012
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
🔺 یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۶:۲۲

۳۰ خرداد

بازارسال شده از تداوم انقلاب اسلامی
موازی کاری در حکمرانی سایبری امروز اعضای #شورای‌_عالی_انقلاب_فرهنگی ، کلیات سند ملی #هوش_مصنوعی و همچنین "تأسیس سازمان ملی و شورای راهبری هوش مصنوعی" را تصویب کردند.آذرماه ۱۴۰۲ هم با حکم رییس جمهور، مأموریت تشکیل "شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی" به معاونت علمی رئیس جمهور محول شده بود.این در حالی است که هوش مصنوعی یکی از زیرمولفه های #فضای_مجازی است و اصولا باید توسط شورای عالی فضای مجازی سیاستگذاری شود.اینهمه تداخل و موازی و دخالت در امور همدیگر چه معنایی دارد؟پیشنهاد دارم اعضای #شورای_عالی_فضای_مجازی کمی فعالانه تر عمل کنند.
https://ble.ir/a_najafpour

۴:۰۶

۹ تیر

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
🔴 بحر تحویل عرشیه (از منظومه بحر طویل حماسه حضرت علی اکبر علیه السلام)🔵اردوان مجیدی
عرشیه بخشی از منظومه بحر طویل حماسه حضرت علی اکبر علیه السلام، و در تبیین مقام اهل بیت علیهم السلام در عرش است. به میمنت دهه اول ذی حجه، و پس از انتشار بند های اول و دوم و سوم در روزهای قبل، اکنون بندهای چهارم و پنجم و ششم نیز منتشر شده است. الحمد لله رب العالمین.
🟢 از این عرش، همان عرصه تدبیر ربوبی؛ هوالرب؛ بند چهارم از عرشیه!https://farsnews.ir/user170583930548/1718218586920414362
🟢 و آن عرشه اعظم، چنین در دل مومن بشود جای؛ هو النور؛ بند پنجم از عرشیه!https://farsnews.ir/user170583930548/1718380369480187100
🟢 و چنین جعل کند رب، به زمین اِنس خلیفه؛ هو الله. بند ششم عرشیه!https://farsnews.ir/user170583930548/1718737665218221685

۶:۵۲

۱۰ تیر

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
🔴 زرنگها در مقابل الباقی در میدان یک همسان سازی کور🔵 اردوان مجیدی
در تنگنای آموزش رسمی مدرسه، فاجعه از آنجا مضاعف می شود که این بچه ها را در یک رتبه بندی یک بعدی، بر حسب ارزیابی ماشینی مذکور ردیف می کنند،
و رتبه های برتر را به عنوان نورچشمی، و سوگلی در همه جا بر صدر می نشانند، و الباقی را به عنوان "الباقی" کنار می زنند.
یک نفر تحسین شده، و الباقی به صورت غیر مستقیم تحقیر می شوند.
اینکه آن "الباقی" هم چقدر در ابعاد دیگر هنری، فنی، کسب و کار، ایفای نقشهای اجتماعی، اخلاقی، ادبی، مهارتی و .... توانمندند، برای این نظام ارزشیابی و رتبه بندی اهمیت ندارد.
- حاشیه به جای متن زندگی و متن به جای حاشیه- الباقی در فاجعه ارزیابی ماشینی- زرنگها در مقابل الباقی در میدانی غیر واقعی- سر همه را یکجور نتراشید!- خلاقیت کور شده در نظام درسی متمرکز و مدارس همسان- حکایت همچنان باقی است...
🔻 مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/user170583930548/1719691144563767743
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
🔺 نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu0_evol_social_movement

۴:۴۷

۲۱ تیر

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
🔴 له شدن عدالت در یک ظلم علی السویه🔵 اردوان مجیدی
وقتی جدل برخی دوستان در مورد عدالت آموزشی در طرح مسئله تنوع مدارس را می شنوم، احساس می کنم یک خطای فاحش در فهم مفهوم عدالت آموزشی در حال وقوع است؛ مگر آنکه با استدلال "ظلم علی السویه عدل است"، به مسئله نگاه کنیم.
اینکه تصور کنیم که وجود مدارس با انواع مختلف، بی عدالتی است، و برچیدن این انواع، مشکل را حل و عدالت را محقق می کند، برداشت خامی به نظر می رسد.
فراهم کردن فضای آموزش انتزاعی بدون پاسخ گوئی به نیازهای واقعی کودکان، و نیز هر گونه میدان دادن به صنعت و گردونه ناسالم کنکوری، عین بی عدالتی آموزشی به تمام کودکان و خانواده های آنان و کل جامعه است.
- میدان بازی برای یک صنعت ناسالم- مدارس غیر دولتی یا شبه غیر دولتی، در گردونه میدان- له شدن عدالت در یک ظلم علی السویه

🔻 مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/user170583930548/1720704201249200387
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548
🔺 نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu0_evol_social_movement

۱۵:۵۹

۲۵ تیر

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
🔴 بحر تحویل حبیبیه (از منظومه بحر طویل حماسه حضرت علی اکبر علیه السلام)

💠... بگردان رخ خود روی به معشوق و بزن پرده کنار و بنشین روی به روی و بزن آن بوسه لبسوز و بشو مست و فراموش کن این خلق و خلائق، و بشو محو همان خالق یکتا وبه او روی نما با همه ارکان وجودت و صدایش بزن از شوق به فریاد حسینا، و بگو وای حسینا و بگو وای حسینا...
💠حبیبیه، رمز عشق حسین علیه السلام، فصل سوم از منظومه بحر طویل حماسه حضرت علی اکبر علیه السلام است. قبلا مطلع (فصل اول؛‌که جایگاه اهل بیت علیهم السلام در عالم را تصویر می کرد) و عرشیه (فصل دوم،‌ که به تبیین و تصویر نقش اهل بیت علیهم السلام در عرش می پرداخت)، از این منظومه به حمد الهی منتشر شده بود. در دهه اول محرم، به عنایت الهی،‌ فصل سوم،‌ که تلاش می کند به گوشه ای از نقش محبت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در تحول قلب در فرایند کمالی الهی در عالم اشاره کند،‌ در سه بند منتشر شد. ان شاء‌الله مورد قبول و عنایت آن حضرت علیه السلام قرار گیرد. الحمد لله رب العالمین.
🔻 مطالعه متن کامل در:🟢 صدایش بزن از شوق به فریاد حسینا! بند اول از حبیبیه!https://farsnews.ir/user170583930548/1720540089508629088
🟢 چنین قلب به تسخیر حسین است؛ بند دوم از حبیبیه!https://farsnews.ir/user170583930548/1720708192269308207
🟢 با حب حسین است که در باز شود؛ بند سوم از حبیبیه!https://farsnews.ir/user170583930548/1720987298070615730
⬆️ این اشعار را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548

۱۸:۱۶

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
🔴 حلقه یاران غیور؛ فصل چهارم از منظومه بحر طویل حماسه حضرت علی اکبر علیه السلام.

💠 ... بود چنین حکمت و تدبیر ولی شاه دین نبرد سردار ز یاران وفادار بماند نفر آخرین
تا که ندا داد حسین کیست که یاری کند کرده تقلا علی تشنه و پژمرده که کاری کند
چون بنهد غیرت عباس که این قافله ایمن کند سرور دین بر تب اصغر طلب آب ز دشمن کند
موقع جانبازی آن کودک شش ماهه که بر دست بود یاور با غیرت و با معرفت سرور این قافله بی دست بود...
خیز و از این واقعه با اشک دلت پاک کن سینه خود در سپه منتظر یاوری‌اش چاک کن...
💠 حلقه یاران غیور، فصل چهارم از منظومه بحر طویل حماسه حضرت علی اکبر علیه السلام است،‌ که بتدریج در حال سرایش است. قبلا مطلع (فصل اول)، عرشیه (فصل دوم)، و حبیبیه (فصل سوم)‌ از این منظومه به حمد الهی منتشر شده بود. امید است مورد رضایت و عنایت آن حضرت قرار گیرد. الحمد لله رب العالمین.
🔻 مطالعه متن کامل در:🟢 محور امنیت این قافله عباس بود؛ فصل چهارم: حلقه یاران غیورhttps://farsnews.ir/user170583930548/1721032916644946569
⬆️ این اشعار را دنبال کنید:https://farsnews.ir/user170583930548

۱۸:۱۶

۲۸ تیر

thumnail
🔴 در تکاپوی تحول درون‌زای یک رسانه🔵 اردوان مجیدی
تحول باید پایدار باشد.
تحول باید از درون اتفاق بیفتد، و سازمان درگیر یک استحاله درونی شود.
تحول یک پرورش است. پروراندن سازمان تحول‌یافته، همانند پروراندن کشت و زراعت، با تمهیدات و مراقبت‌ها و صبر، و حوصله انجام می‌شود.
تحول عمیق و پایدار یک پدیده جمعی است. یک رهبر لازم دارد. اما علاوه بر رهبری، نیاز به یک حرکت هماهنگ و منظم و هم‌نوای همه نوازندگان دارد.
- تلاش برای یک تحول درون‌زا- ویژگیهای محوری تحول- پایداری تحول- تحول تدریجی است!- تحول مشارکتی است!- تحول یک پرورش است.- بلوغ تحول- یک پدیده جمعی- مدلهای مختلف تحول- مقاومت طبیعی است!- مدیریت شتاب تحول!
🔻 مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/user170583930548/1721225893921922654
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi
🔺 یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۸:۰۹

۴ مرداد

بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
thumnail
🔴 مدارس تحولی مردمی؛ مرکز ثقل تحول!🔵 اردوان مجیدی
اگر امروز به صورت محدود اتفاقات مطلوبی را در مدارس کشورمان تجربه می کنیم، این اتفاقات، نه طراحی و برنامه ریزی آن در سازمان رسمی آموزش و پرورش اتفاق افتاده است، و نه اجرای آن در مدارس دولتی با بودجه دولتی رقم خورده است.
عمده پژوهشها و طراحی و برنامه ریزی این اقدامات به صورت مردمی و با هزینه های غیر دولتی و عمدتا توسط خیرین انجام شده،
و اجرای آنها نیز با صرف تلاش و هزینه مردمی در مدارس غیر دولتی مردمی انجام شده است.
- تحول تعلیم و تربیت در تکاپوی یک تلاش مردمی- بودجه های هزاران میلیاردی دولتی در هوا! تحول واقعی با منابع محدود مردمی- مرا به خیر تو امیدی نیست، شر نرسان!- حمایت صنعت ناسالم از نظام رسمی محافظه کار- هزینه ای که درست مدیریت نمی شود- گرای اشتباه ندهید، تنها روزنه امید همین جا است!
🔻 مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi/1721901310052748277
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi
🔺 نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایرانhttps://ble.ir/iran_edu0_evol_social_movement

۱۴:۰۴

thumnail
🔴 خبرنگاری گروهی در معماری یک سازمان چابک🔵 اردوان مجیدی
در بافت رسانه‌ای جدید، گروههای چابک خبری، خودسازمانده هستند، و با دستور مدیریت و کنترل بالادستی در هر موضوع ریز کار نمی‌کنند.
فقط به این گروهها گفته می‌شود که می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم و چگونگی نحوه انجام به خود گروه سپرده می‌شود.
این گروهها، یک ساختار مستقل برای انجام کار دارند، و برای انجام کار خود به تخصص‌ها و تمهیدات بیرونی نیاز ندارند،
و با کمترین وابستگی به بخش‌های دیگر خبرگزاری، کارشان را انجام می‌دهند.
- از خبرنگار تا خبرنگاری گروهی- از ارزشیابی گروهی تا بافت سازمانی مناسب کار گروهی- تکاپوی گروهی برای دستیابی به اهداف در یک سازمان چابک- استقرار ساختار گروهی در یک محیط با بافت عملیات گروهی- نماینده ذی‌نفعان؛ مدعی العموم در یک گروه خبری- نیازهای کار، دائما در معرض دید- گروههائی خودسازمانده و مستقل
🔻 مطالعه متن کامل در:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi/1721850693531640286
⬆️ این تحلیلها را دنبال کنید:https://farsnews.ir/ArdavanMajidi
🔺 یاداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان@Institutional_Macro_Systems_Architecture

۱۵:۱۷