۱۴ آبان ۱۴۰۲
۱۰:۳۲
۱۵ آبان ۱۴۰۲
بررسی موردی یک رویکرد طراحی معماری در برنامه ریزی توسعه؛ معماری نظام سلامت طراحی شده در تلفیق برنامه پنجم توسعه اردوان مجیدی🟢 هفتمین همايش پیشرفت های معماری سازمانی ایران یکشنبه 21/ 08/ 1402 ساعت 8 الی 12 - بصورت مجازی
فیلم معرفی کارگاهhttps://www.aparat.com/v/PHirT
درگاه ثبت نام: https://icaea.ir/2023/Home/Content?id=4172
کانال یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان @Institutional_Macro_Systems_Architecture
فیلم معرفی کارگاهhttps://www.aparat.com/v/PHirT
درگاه ثبت نام: https://icaea.ir/2023/Home/Content?id=4172
کانال یادداشتهای معماری و تحول نهادی نظامهای کلان @Institutional_Macro_Systems_Architecture
۱۷:۳۷
۱ دی ۱۴۰۲
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
۱۷:۴۴
۱۷ دی ۱۴۰۲
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
۱۹:۴۵
۱۸ دی ۱۴۰۲
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
۸:۲۶
۱۹ دی ۱۴۰۲
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
۴:۳۲
۳ بهمن ۱۴۰۲
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
۵:۳۹
۲۳ بهمن ۱۴۰۲
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت 1402-11-5.pdf
۳۴۸.۹۸ کیلوبایت
سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت
سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت" یک بسته سیاستی است که به درخواست ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین و در حال بررسی است. این سیاستها بر اساس "سند پیشنهادی راهبرد ملی و تمدنی تحول تربیت عمومی و رسمی"، تدوین شده است.
این سیاستها، یک تحول نهادی را دنبال می کند که در بستر شکل گیری گفتمان اجتماعی و کنشگری جمعی جامعه فعالان تعلیم و تربیت، محقق می شود. بر اساس این سیاستها، با تمرکز بر نقاط گلوگاهی تحول، مورد انتظار است که تحول با شکل زنجیروار در فضای اجتماعی و نهادی رخ دهد.
انتظار آن است که صاحبنظران و فعالان گرامی تعلیم و تربیت، در پالایش و نقد این بسته سیاستی، مشارکت فعال داشته باشند. همچنین در هم رسانی و به اشتراک گذاری آن با سایر فعالان حوزه تربیت، و نیز انتقال دیدگاههای آنها به کارگروههای پنجگانه بررسی این بسته سیاستی، ما را یاری فرمایند. به نوبه خود، از این همیاری تشکر و قدردانی می کنیم.
صفحه سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت؛ معرفی و فرایند فعالیت کارگروههای بررسی، نقد و مباحثه:B2n.ir/e35501(آخرین نسخه بسته سیاستی به صورت ورد و پی دی اف، به صورت مستمر در این صفحه منتشر می شود)
صفحه فیلمهای معرفی بررسی سیاستهای هم افزائی تحول نظام تربیت:B2n.ir/y69337
عضویت در گروه تحول نهادی تعلیم و تربیت ایران در پیام رسان بله؛ برای گفتگو و طرح نظرات و دیدگاهها در مورد بسته سیاستی: ble.ir/join/NDJkYjU1OD
🟢 توضیحات بیشتر:
تحول نظام تربیت، بجز به شکل نهادی، و نهادینه شده در بطن جامعه، و با بکارگرفتن خلاقیت و تلاش اجتماعی، و مشارکت وسیع جامعه در کنار حاکمیت، محقق نمی شود. این تحول نهادی، در عین قرار داشتن در بافت حاکمیت، با حفظ پیوستگی و انسجام در ساختار حکمرانی ملی، باید در بطن جامعه، و در بستر گفتمان اجتماعی و کنشگری جمعی جامعه فعالان تعلیم و تربیت شکل گیرد. بدین لحاظ تعریف و تصویب قوانین موید این تحول، می تواند تحقق آن را در مسیر صحیح قرار داده، حمایت حاکمیت را از این حرکت نهادی تحول، ایجاد، و حرکت آن را مدیریت، تمهید و تسهیل کند.
بخصوص در صورتی که یک قانون موجز، بندهای راهبردی و موثر تحول را در بر داشته، و نقشهای محوری و گلوگاهی در شکل گیری جریان تحول، در آن تبیین شده، و باعث همافزایی بازیگران متنوع تربیت شود، میتوان انتظار داشت که تحول با شکل سلسلهوار و به هم پیوسته، در فضای متعامل حکومتی، اجتماعی و نهادی رخ دهد. بسته سیاستی حاضر، بر همین اساس طراحی، تدوین و تنظیم گردیده است.
ضمن اینکه عناصر محوری این بسته، مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، و برخی از تبیینهای راهبردی ، تنظیم گردیده، اما نقطه کانونی شکل گیری و تکامل این بسته، بر یک تعامل جمعی، و شکل گیری یک تلاش جمعی هم افزا انجام شده است. چگونه یک قانون بدون اینکه خود به صورت نهادی شکل گرفته باشد، میتواند منشاء شکلگیری یک تحول نهادی شود؟ ذات نایافته از هستی بخش، چون تواند که بود هستی بخش؟
بسته سیاستی حاضر نیز در یک فرایند اجتماعی، ضمن تعامل موثر با حاکمیت و ساختارهای حکمرانی، تدوین گردیده و می گردد. پس از مطالعات و تدوین برخی از مبانی راهبردی توسط پژوهشگران مستقل، با حمایت ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرایند گسترده و البته تدریجیای آغاز گردید که در آن، طیف وسیعی از صاحبنظران، و فعالان حوزه تعلیم و تربیت، در طراحی، تدوین و پالایش این بسته، نقش ایفا کرده، و ان شاء الله این فرایند نیز ادامه و بتدریج در ترکیب یک خوشه اجتماعی، گسترش خواهد یافت. نسخه حاضر، نتیجه مراحل میانی این فرایند تلاش جمعی محسوب می شود .
تلاش بر آن است که این سیاستها در تعامل بین صاحبنظران، متخصصان، ذینفعان و فعالان جامعه تربیت، مدارس پیشرو، ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، و بخصوص سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، ستاد تحول دولت، بررسی، تکمیل و تدقیق شده، و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد. نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران@iran_edu_evol_social_movement
سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت" یک بسته سیاستی است که به درخواست ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین و در حال بررسی است. این سیاستها بر اساس "سند پیشنهادی راهبرد ملی و تمدنی تحول تربیت عمومی و رسمی"، تدوین شده است.
این سیاستها، یک تحول نهادی را دنبال می کند که در بستر شکل گیری گفتمان اجتماعی و کنشگری جمعی جامعه فعالان تعلیم و تربیت، محقق می شود. بر اساس این سیاستها، با تمرکز بر نقاط گلوگاهی تحول، مورد انتظار است که تحول با شکل زنجیروار در فضای اجتماعی و نهادی رخ دهد.
انتظار آن است که صاحبنظران و فعالان گرامی تعلیم و تربیت، در پالایش و نقد این بسته سیاستی، مشارکت فعال داشته باشند. همچنین در هم رسانی و به اشتراک گذاری آن با سایر فعالان حوزه تربیت، و نیز انتقال دیدگاههای آنها به کارگروههای پنجگانه بررسی این بسته سیاستی، ما را یاری فرمایند. به نوبه خود، از این همیاری تشکر و قدردانی می کنیم.
صفحه سیاستهای هم افزائی اجتماعی در تحول راهبردی نظام تربیت؛ معرفی و فرایند فعالیت کارگروههای بررسی، نقد و مباحثه:B2n.ir/e35501(آخرین نسخه بسته سیاستی به صورت ورد و پی دی اف، به صورت مستمر در این صفحه منتشر می شود)
صفحه فیلمهای معرفی بررسی سیاستهای هم افزائی تحول نظام تربیت:B2n.ir/y69337
عضویت در گروه تحول نهادی تعلیم و تربیت ایران در پیام رسان بله؛ برای گفتگو و طرح نظرات و دیدگاهها در مورد بسته سیاستی: ble.ir/join/NDJkYjU1OD
🟢 توضیحات بیشتر:
تحول نظام تربیت، بجز به شکل نهادی، و نهادینه شده در بطن جامعه، و با بکارگرفتن خلاقیت و تلاش اجتماعی، و مشارکت وسیع جامعه در کنار حاکمیت، محقق نمی شود. این تحول نهادی، در عین قرار داشتن در بافت حاکمیت، با حفظ پیوستگی و انسجام در ساختار حکمرانی ملی، باید در بطن جامعه، و در بستر گفتمان اجتماعی و کنشگری جمعی جامعه فعالان تعلیم و تربیت شکل گیرد. بدین لحاظ تعریف و تصویب قوانین موید این تحول، می تواند تحقق آن را در مسیر صحیح قرار داده، حمایت حاکمیت را از این حرکت نهادی تحول، ایجاد، و حرکت آن را مدیریت، تمهید و تسهیل کند.
بخصوص در صورتی که یک قانون موجز، بندهای راهبردی و موثر تحول را در بر داشته، و نقشهای محوری و گلوگاهی در شکل گیری جریان تحول، در آن تبیین شده، و باعث همافزایی بازیگران متنوع تربیت شود، میتوان انتظار داشت که تحول با شکل سلسلهوار و به هم پیوسته، در فضای متعامل حکومتی، اجتماعی و نهادی رخ دهد. بسته سیاستی حاضر، بر همین اساس طراحی، تدوین و تنظیم گردیده است.
ضمن اینکه عناصر محوری این بسته، مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، و برخی از تبیینهای راهبردی ، تنظیم گردیده، اما نقطه کانونی شکل گیری و تکامل این بسته، بر یک تعامل جمعی، و شکل گیری یک تلاش جمعی هم افزا انجام شده است. چگونه یک قانون بدون اینکه خود به صورت نهادی شکل گرفته باشد، میتواند منشاء شکلگیری یک تحول نهادی شود؟ ذات نایافته از هستی بخش، چون تواند که بود هستی بخش؟
بسته سیاستی حاضر نیز در یک فرایند اجتماعی، ضمن تعامل موثر با حاکمیت و ساختارهای حکمرانی، تدوین گردیده و می گردد. پس از مطالعات و تدوین برخی از مبانی راهبردی توسط پژوهشگران مستقل، با حمایت ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرایند گسترده و البته تدریجیای آغاز گردید که در آن، طیف وسیعی از صاحبنظران، و فعالان حوزه تعلیم و تربیت، در طراحی، تدوین و پالایش این بسته، نقش ایفا کرده، و ان شاء الله این فرایند نیز ادامه و بتدریج در ترکیب یک خوشه اجتماعی، گسترش خواهد یافت. نسخه حاضر، نتیجه مراحل میانی این فرایند تلاش جمعی محسوب می شود .
تلاش بر آن است که این سیاستها در تعامل بین صاحبنظران، متخصصان، ذینفعان و فعالان جامعه تربیت، مدارس پیشرو، ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، و بخصوص سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، ستاد تحول دولت، بررسی، تکمیل و تدقیق شده، و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد. نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران@iran_edu_evol_social_movement
۱۸:۳۹
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
۱۸:۳۹
۲۵ بهمن ۱۴۰۲
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
۱۴:۱۴
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
۱۶:۲۸
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
۱۶:۲۸
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
۱۶:۲۸
۱۳ اسفند ۱۴۰۲
بازارسال شده از نهضت اجتماعی تحول تعلیم و تربیت ایران
۵:۵۰
۱۹ اسفند ۱۴۰۲
۵:۳۱
بازارسال شده از آیت الله جوادی آملی
۱۸:۰۴
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
بازارسال شده از علیرضا پناهیان
۸:۲۰
۲۳ اسفند ۱۴۰۲
۷:۳۱
۱۲ فروردین
بازارسال شده از یادداشتهای اردوان مجیدی
۱۶:۳۲
۲۸ فروردین
۷:۰۰