عکس پروفایل جامعه اندیشکده‌هاج

جامعه اندیشکده‌ها

۱۲,۷۳۷عضو
عکس پروفایل جامعه اندیشکده‌هاج
۱۲.۷هزار عضو

جامعه اندیشکده‌ها

رسانه اندیشکده‌ها و موسسات سیاست‌پژوهی
undefined آشنایی و اطلاعات بیشتر درباره جامعه اندیشکده‌ها:undefined https://zil.ink/iranthinktanks
ارتباط با واحد روابط عمومی: @Khana_ITT

thumnail
undefined تحلیل مناظرات اول تا پنجم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
مرور انتخابات ریاست جمهوری گذشته به خصوص از سال ۱۳۸۴ به بعد نشان می‌دهد که مناظرات عرصه خوبی برای تقویت و بازنمایی کنترل شده ظرفیت‌هاست. چنانکه مناظرات ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ در خاطرات جمعی به صورت تقریباً واضحی به یاد مانده است.
مناظرات اساسا می‌تواند:
(۱) فضای رقابت را تشدید نماید و رأی‌دهندگان را به مشارکت ترغیب کند؛
(۲) تمایزات را نشان داده و امکان انتخاب را تسهیل کند؛
(۳) مسئله‌سازی کرده و امکان مقایسه راه‌حل‌ها را فراهم آورد؛ و
(۴) شناخت را شکل داده و تصویرسازی کند.
البته کاندیداهایی می‌توانند از چنین ظرفیتی برخوردار شوند که دارای توان رتوریکِ سیاسی باشند، درواقع لازم است کاندیدا فارغ از توانمندی مدیریتی و اجرایی، سخنور خوبی باشد و از اطلاعات کافی نیز برخوردار باشد. به این جهت بررسی مناظرات می‌تواند در ضمن ارائه ارزیابی واقع‌بینانه از کاندیداها، آرایش و گفتمان سیاسی ایشان را مشخص نماید و این امکان را برای رأی‌دهندگان فراهم کند که بدون غلبه فضای کلامی-اقناعی به صورت منطقی تصمیم بگیرند و همچنین کاندیداها و مشاورنشان می‌توانند در ضمن ارزیابی عملکرد خود و دیگر کاندیداها، نسبت به اصلاح کنشگری و بهبود تصویر خود اقدام نمایند. در همین خصوص هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام در جهت تحقق رسالت خود، بهبود نظام انتخاباتی ایران، می‌کوشد تحلیل واقع‌بینانه و غیرجانبدارانه‌ای در چارچوب علم بازاریابی سیاسی از این رخداد منحصربفرد ارائه کند.
undefined تحلیل هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع):
undefined مناظره نخستundefined مناظره دومundefined مناظره سومundefined مناظره چهارمundefined مناظره پنجم
#یادداشت#سیاسی#انتخابات
undefined  جامعه اندیشکده‌ها در وب I بله I تلگرام

۱۵:۵۳