إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
با نهایت تأثر و تأسف درگذشت مادر بزرگوار جناب آقای علی نظامی، از اعضای سابق شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران را خدمت ایشان و نیز خانواده شریف نظامی تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن مرحوم، غفران و رحمت و برای بستگان، صبر جزیل مسئلت می نماییم.ان شاالله با حضرت زهرا(س) محشور باشند.قرائت فاتحه
️ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ️
@Jad_ut @Jad_elh
با نهایت تأثر و تأسف درگذشت مادر بزرگوار جناب آقای علی نظامی، از اعضای سابق شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران را خدمت ایشان و نیز خانواده شریف نظامی تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن مرحوم، غفران و رحمت و برای بستگان، صبر جزیل مسئلت می نماییم.ان شاالله با حضرت زهرا(س) محشور باشند.قرائت فاتحه
️ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ️
@Jad_ut @Jad_elh
۱۸:۰۸
۱۸:۳۴
جامعه اسلامی الهیات
جامعه اسلامی دانشکده الهیات برگزار می گند: نشست های مجازی پرسش و پاسخ با نمایندگان مجلس یازدهم پیرامون #جهش_تولید جلسه اول: سیداحسان خاندوزی، کارشناس اقتصادی و منتخب مجلس یازدهم جمعه 5 اردبیهشت ساعت 20:15 پخش زنده از صفحه اینستاگرام @jad.ut و @khandoozi_se @JAD_ELH
در صورتی که سوالی مرتبط با موضوع جلسه دارید که میخواهید از آقای خاندوزی پرسیده شود، تا قبل از ساعت 17 روز جمعه آن را به شماره 09130991502 پیامک کنید @JAD_ELH
۱۹:۵۳
جامعه اسلامی الهیات
جامعه اسلامی دانشکده الهیات برگزار می گند: نشست های مجازی پرسش و پاسخ با نمایندگان مجلس یازدهم پیرامون #جهش_تولید جلسه اول: سیداحسان خاندوزی، کارشناس اقتصادی و منتخب مجلس یازدهم جمعه 5 اردبیهشت ساعت 20:15 پخش زنده از صفحه اینستاگرام @jad.ut و @khandoozi_se @JAD_ELH
جلسه با یک ربع تاخیر ساعت 20:30 آغاز خواهد شد
۱۵:۱۰
۱۰:۳۰
جامعه اسلامی الهیات
ترویج یکطرفه عقاید انحرافی در دانشگاه محکوم است محمدامین ساغندی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفتوگو با فارس، ضمن تبریک به مناسبت روز معلم گفت: چهل سال از شهادت شهید مطهری می گذرد و همواره از ایشان زیاد گفته ایم و شنیده ایم و در بزرگداشتش مراسمات زیادی برگزار شده ولی کمتر به این نکته توجه کرده ایم که مطهری نماد یک مکتب و یک تفکر بود و اگر میخواهیم حق ایشان را ادا کنیم باید آن تفکر را بیش از پیش در جامعه ترویج و تعمیق کنیم ساغندی اظهار داشت: نباید فراموش کنیم شهید مطهری با چه جریاناتی مبارزه می کرد و نباید اجازه دهیم این جریان ها دوباره در فضای علمی و فرهنگی کشور نفوذ کرده، اذهان جوانان و نخبگان ما را آلوده سازند مشروح مصاحبه در: http://bit.ly/3aZTRfW @jad_elh
محمدامین ساغندی عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفتوگو با خبرنگار حوزه تشکل های دانشگاهی فارس، ضمن تبریک به مناسبت روز معلم گفت: چهل سال از شهادت شهید مطهری می گذرد و همواره از ایشان زیاد گفته ایم و شنیده ایم و در بزرگداشتش مراسمات زیادی برگزار شده ولی کمتر به این نکته توجه کرده ایم که مطهری نماد یک مکتب و یک تفکر بود و اگر میخواهیم حق ایشان را ادا کنیم باید آن تفکر را بیش از پیش در جامعه ترویج و تعمیق کنیم.
این دانشجوی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران ادامه داد: تفکر مطهری همان اسلام ناب محمدی است، مکتبی که دارای منطق قوی و مستدل است، از منابع اصیل اسلامی سرچشمه می گیرد و دور از التقاط و اتحراف است. کسانی که دارای این تفکر باشند، از روبرو شدن با عقاید و آراء گوناگون نمی هراسند و آماده بحت و گفتوگوی علمی و منطقیاند. مطهری اینگونه بود ولی مخالفانش او را به ضرب گلوله به شهادت رساندند. چون در میدان منطق و استدلال از او شکست خوردند.
ساغندی اظهار داشت: نباید فراموش کنیم شهید مطهری با چه جریاناتی مبارزه می کرد و نباید اجازه دهیم این جریان ها دوباره در فضای علمی و فرهنگی کشور نفوذ کرده، اذهان جوانان و نخبگان ما را آلوده سازند.
این فعال دانشجویی تاکید کرد: یکی از جریاناتی که مطهری سرسختانه با آنها مبارزه کرد، روشنفکری سکولار بود که معالاسف پس از انقلاب به ویژه در دهه 70 توانست در جامعه نخبگانی کشور نفوذ کند و خسارات زیادی به بار آورد. هنوز هم در بخش های مهمی از جامعه نخبگانی و دانشگاه ها، به ویژه دانشکده های الهیات ردپای این تفکر مشاهده می شود.
وی گفت: روشنفکری دینی سکولار در دهه 70 با ترجمه آثار برخی متفکرین غربی و بومی سازی آنها تلاش کرد غالب مفاهیم اسلامی از قبیل توحید، وحی، نبوت و ولایت را انکار یا قلب ماهیت کند.
ساغندی یادآور شد: در همان زمان علما و اندیشمندان بزرگی از جمله آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله سبحانی که ادامه تفکر شهید مطهری در زمان ما هستند، به مبارزه با این جریان پرداختند و با منطق قوی و ادله قاطع، مدعاهای آن را به چالش کشیدند ولی متاسفانه هنوز این جریان در مراکز دانشگاهی به ویژه دانشکده های الهیات به حیات خود ادامه می دهد. در حالیکه اغلب صاحبان این تفکر حاضر به گفتوگو و مناظره علمی پیرامون مدعاهای خود نیستند و فقط به ترویج یکطرفه آراء خود می پردازند.
وی افزود: تشکلهای دانشجویی از جمله جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تاکنون بارها سران این جریان را به مناظره علمی دعوت کرده اند ولی پاسخی دریافت نکردهاند.
این فعال دانشجویی اظهار داشت: ترویج یکطرفه عقاید التقاطی و انحرافی در دانشگاه محکوم است و مسئولین دانشگاه ها به ویژه دانشکدههای الهیات باید مانع این امر شوند و با سیاستگذاری صحیح، زمینه ایجاد فضای آزاداندیشی و تضارب آرا در دانشگاه را فراهم کنند.
http://bit.ly/3aZTRfW
@jad_elh
این دانشجوی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران ادامه داد: تفکر مطهری همان اسلام ناب محمدی است، مکتبی که دارای منطق قوی و مستدل است، از منابع اصیل اسلامی سرچشمه می گیرد و دور از التقاط و اتحراف است. کسانی که دارای این تفکر باشند، از روبرو شدن با عقاید و آراء گوناگون نمی هراسند و آماده بحت و گفتوگوی علمی و منطقیاند. مطهری اینگونه بود ولی مخالفانش او را به ضرب گلوله به شهادت رساندند. چون در میدان منطق و استدلال از او شکست خوردند.
ساغندی اظهار داشت: نباید فراموش کنیم شهید مطهری با چه جریاناتی مبارزه می کرد و نباید اجازه دهیم این جریان ها دوباره در فضای علمی و فرهنگی کشور نفوذ کرده، اذهان جوانان و نخبگان ما را آلوده سازند.
این فعال دانشجویی تاکید کرد: یکی از جریاناتی که مطهری سرسختانه با آنها مبارزه کرد، روشنفکری سکولار بود که معالاسف پس از انقلاب به ویژه در دهه 70 توانست در جامعه نخبگانی کشور نفوذ کند و خسارات زیادی به بار آورد. هنوز هم در بخش های مهمی از جامعه نخبگانی و دانشگاه ها، به ویژه دانشکده های الهیات ردپای این تفکر مشاهده می شود.
وی گفت: روشنفکری دینی سکولار در دهه 70 با ترجمه آثار برخی متفکرین غربی و بومی سازی آنها تلاش کرد غالب مفاهیم اسلامی از قبیل توحید، وحی، نبوت و ولایت را انکار یا قلب ماهیت کند.
ساغندی یادآور شد: در همان زمان علما و اندیشمندان بزرگی از جمله آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله سبحانی که ادامه تفکر شهید مطهری در زمان ما هستند، به مبارزه با این جریان پرداختند و با منطق قوی و ادله قاطع، مدعاهای آن را به چالش کشیدند ولی متاسفانه هنوز این جریان در مراکز دانشگاهی به ویژه دانشکده های الهیات به حیات خود ادامه می دهد. در حالیکه اغلب صاحبان این تفکر حاضر به گفتوگو و مناظره علمی پیرامون مدعاهای خود نیستند و فقط به ترویج یکطرفه آراء خود می پردازند.
وی افزود: تشکلهای دانشجویی از جمله جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تاکنون بارها سران این جریان را به مناظره علمی دعوت کرده اند ولی پاسخی دریافت نکردهاند.
این فعال دانشجویی اظهار داشت: ترویج یکطرفه عقاید التقاطی و انحرافی در دانشگاه محکوم است و مسئولین دانشگاه ها به ویژه دانشکدههای الهیات باید مانع این امر شوند و با سیاستگذاری صحیح، زمینه ایجاد فضای آزاداندیشی و تضارب آرا در دانشگاه را فراهم کنند.
http://bit.ly/3aZTRfW
@jad_elh
۱۰:۳۴
بازارسال شده از جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران
۱۵:۱۸
-1550901502_-210200.docx
۳۹.۳۹ کیلوبایت
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی نامهای از شورای نگهبان خواست مغایرت طرح واردات خودروی هیبریدی با سیاستهای کلی نظام را اعلام کرده و با جلوگیری از تصویب آن گامی بلند در راستای تحقق جهش تولید بردارد.
"... با توجه به نکاتی که امام خامنهای (دامت برکاته) درخصوص واردات بیرویه و بیمورد خودروهای خارجی بیان داشتند و همچنین لزوم اقدام جدی در جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری که خروج ارز را بههمراه دارد، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ضمن اعلام تمایل به ارائه مستندات و گزارشات لازم به شورای نگهبان و پژوهشکده شورای نگهبان، خواهشمند است شورای محترم نگهبان همچون سهمرتبه گذشته با اعلام مغایرت این طرح با سیاستهای کلی نظام، از تأیید آن جلوگیری نموده و گامی بلند در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید بردارد."
متن کامل نامه را در فایل پیوست یا لینک زیر بخوانید: fna.ir/ex5hsj
#مطالبه_گری
@jad_ut @jad_elh
"... با توجه به نکاتی که امام خامنهای (دامت برکاته) درخصوص واردات بیرویه و بیمورد خودروهای خارجی بیان داشتند و همچنین لزوم اقدام جدی در جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری که خروج ارز را بههمراه دارد، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ضمن اعلام تمایل به ارائه مستندات و گزارشات لازم به شورای نگهبان و پژوهشکده شورای نگهبان، خواهشمند است شورای محترم نگهبان همچون سهمرتبه گذشته با اعلام مغایرت این طرح با سیاستهای کلی نظام، از تأیید آن جلوگیری نموده و گامی بلند در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید بردارد."
متن کامل نامه را در فایل پیوست یا لینک زیر بخوانید: fna.ir/ex5hsj
#مطالبه_گری
@jad_ut @jad_elh
۱۲:۰۰
صفحه رسمی اینستاگرام جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده الهیات دانشگاه تهران instagram.com/jad_elahiat
@jad_elh
@jad_elh
۰:۱۹
۱۴:۰۳
۱۹:۴۹
به بهانه ۲۷ خرداد، سالروز تأسیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران
️ الاهیات الهی یا الاهیات الحادی؟!
الهیات از کلمه "اله" به معنای خداوند گرفته شده و به معنای شاخه ای از علوم است که پیرامون خداوند و معارفی که از سوی او و ورای عالم طبیعت بدست ما میرسند، بحث می کند. هنگامی که این واژه در کنار واژه "معارف اسلامی" قرار می گیرد،به سادگی میتوان دریافت که مقصود آن دسته از معارف الهی است که در چهارچوب دین مبین اسلام بدست ما رسیده است. با این وصف، نباید درک رسالت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دشوار باشد. دانشکده الهیات جایی است که باید به استخراج معارف الهی از منابع اسلامی بپردازد و آموزش و پژوهش روشمند در این حوزه را دنبال کند، اما آنچه در واقعیت مشاهده می شود، بسیار متفاوت از این است.به راستی مشکل از کجاست؟ بگذارید صریح بیان کنم. مشکل ما بسیار بنیادی است و به همان خط اول نوشتار باز می گردد. در واقع عده ای از اندیشمندان که ابتدا در غرب پس از رنسانس ظهور یافتند، الهیات را دانشی می دانند که به بحث پیرامون مفاهیمی از قبیل خدا و دین و ...به عنوان پدیده هایی بشری که در بستر تاریخ شکل گرفته اند، می پردازد. این نگرش که در سایه اندیشه سکولاریسم به وجود آمده، گزاره هایی چون "خدا وجود دارد" یا "کامل ترین دین، اسلام است" را غیر قابل صدق و کذب می داند و اساسا برای آنها اهمیت فوق العاده ای نیز قائل نیست.چون در این نگرش، دین یک پدیده اجتماعی است که در بستر زمان و مکان به وجود آمده و امری شخصی است. بنابراین هرکس می تواند از هر دین و آیین و مکتبی پیروی کند. بنابراین اگر سخن از شناخت اسلام یا مسیحیت یا هر آیین دیگری به میان می آید، مقصود نگاه بیرونی به جنبه های مختلف آن بدون قضاوت درباره صدق و کذب آنهاستالبته این نگرش مبتنی بر مبانی معرفت شناختی خاصی است که مجال بررسی و نقد آنها در اینجا نیست ولی به هر صورت، در این نگرش، قرائت های مختلف و حتی متناقض از منابع و متون دینی مجاز شمرده می شود و از این روست که می بینیم در دانشکده الهیات و معارف اسلامی، وحی به خواب و رؤیا تبدیل می شود و قرآن کریم، قابل نقد است!! البته بزرگان این جریان پا را از این نیز فراتر گذاشته و به انکار خداوند و نبوت نیز می پردازند!! تا آنجا که یکی از سردمداران این جریان فکری، به صراحت در آثار خود ادعا می کند: "با دلیل عقلی نمی توان وجود خداوند را اثبات کرد" و "از خدایی که وجودش ثابت نشده نمیتوان خبر داد که در زمان و مکان مشخص با پیامبر سخن گفته است". ایشان همچنین تفسیر به رأی از قرآن را جایز دانسته و تفسیر مراجع تقلید از قرآن را "غیرانسانی" و "خشونت آمیز" می داند!البته نباید گمان کرد طرح چنین نظریاتی در دانشکده الهیات جرم است! بلکه اساسا فضای علمی دانشگاه، جایی برای طرح آراء و عقاید گوناگون و تضارب منطقی آنهاست تا ارزش معرفتی هرکدام از آنها مشخص شود. و این مستلزم سیاستگذاری صحیح مسئولین و مشارکت دانشجویان،اساتید و تشکل های دانشجویی است. اما چیزی که در این میان آزاردهنده است، ترویج یکطرفه برخی نظریات از سوی برخی اساتید محترم است که ذیل سرفصل های رسمی دانشگاه و در کلاس درس، آنها را بیان می کنند و هنگامی که پیشنهاد مناظره از سوی تشکل های دانشجویی به آنها داده می شود، سرباز می زنند!! قطعا این امر، غیراخلاقی و ناپسند است و باید فضای آزاداندیشی و تضارب آرا بر دانشکده الهیات حاکم باشد و پیش زمینه آن، مطالبه دانشجویان جویای علم و حقیقت است.
محمدامین ساغندیدانشجوی مقطع کارشناسی دانشکده الهیات و معارف اسلامی
@jad_elh
️ الاهیات الهی یا الاهیات الحادی؟!
الهیات از کلمه "اله" به معنای خداوند گرفته شده و به معنای شاخه ای از علوم است که پیرامون خداوند و معارفی که از سوی او و ورای عالم طبیعت بدست ما میرسند، بحث می کند. هنگامی که این واژه در کنار واژه "معارف اسلامی" قرار می گیرد،به سادگی میتوان دریافت که مقصود آن دسته از معارف الهی است که در چهارچوب دین مبین اسلام بدست ما رسیده است. با این وصف، نباید درک رسالت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دشوار باشد. دانشکده الهیات جایی است که باید به استخراج معارف الهی از منابع اسلامی بپردازد و آموزش و پژوهش روشمند در این حوزه را دنبال کند، اما آنچه در واقعیت مشاهده می شود، بسیار متفاوت از این است.به راستی مشکل از کجاست؟ بگذارید صریح بیان کنم. مشکل ما بسیار بنیادی است و به همان خط اول نوشتار باز می گردد. در واقع عده ای از اندیشمندان که ابتدا در غرب پس از رنسانس ظهور یافتند، الهیات را دانشی می دانند که به بحث پیرامون مفاهیمی از قبیل خدا و دین و ...به عنوان پدیده هایی بشری که در بستر تاریخ شکل گرفته اند، می پردازد. این نگرش که در سایه اندیشه سکولاریسم به وجود آمده، گزاره هایی چون "خدا وجود دارد" یا "کامل ترین دین، اسلام است" را غیر قابل صدق و کذب می داند و اساسا برای آنها اهمیت فوق العاده ای نیز قائل نیست.چون در این نگرش، دین یک پدیده اجتماعی است که در بستر زمان و مکان به وجود آمده و امری شخصی است. بنابراین هرکس می تواند از هر دین و آیین و مکتبی پیروی کند. بنابراین اگر سخن از شناخت اسلام یا مسیحیت یا هر آیین دیگری به میان می آید، مقصود نگاه بیرونی به جنبه های مختلف آن بدون قضاوت درباره صدق و کذب آنهاستالبته این نگرش مبتنی بر مبانی معرفت شناختی خاصی است که مجال بررسی و نقد آنها در اینجا نیست ولی به هر صورت، در این نگرش، قرائت های مختلف و حتی متناقض از منابع و متون دینی مجاز شمرده می شود و از این روست که می بینیم در دانشکده الهیات و معارف اسلامی، وحی به خواب و رؤیا تبدیل می شود و قرآن کریم، قابل نقد است!! البته بزرگان این جریان پا را از این نیز فراتر گذاشته و به انکار خداوند و نبوت نیز می پردازند!! تا آنجا که یکی از سردمداران این جریان فکری، به صراحت در آثار خود ادعا می کند: "با دلیل عقلی نمی توان وجود خداوند را اثبات کرد" و "از خدایی که وجودش ثابت نشده نمیتوان خبر داد که در زمان و مکان مشخص با پیامبر سخن گفته است". ایشان همچنین تفسیر به رأی از قرآن را جایز دانسته و تفسیر مراجع تقلید از قرآن را "غیرانسانی" و "خشونت آمیز" می داند!البته نباید گمان کرد طرح چنین نظریاتی در دانشکده الهیات جرم است! بلکه اساسا فضای علمی دانشگاه، جایی برای طرح آراء و عقاید گوناگون و تضارب منطقی آنهاست تا ارزش معرفتی هرکدام از آنها مشخص شود. و این مستلزم سیاستگذاری صحیح مسئولین و مشارکت دانشجویان،اساتید و تشکل های دانشجویی است. اما چیزی که در این میان آزاردهنده است، ترویج یکطرفه برخی نظریات از سوی برخی اساتید محترم است که ذیل سرفصل های رسمی دانشگاه و در کلاس درس، آنها را بیان می کنند و هنگامی که پیشنهاد مناظره از سوی تشکل های دانشجویی به آنها داده می شود، سرباز می زنند!! قطعا این امر، غیراخلاقی و ناپسند است و باید فضای آزاداندیشی و تضارب آرا بر دانشکده الهیات حاکم باشد و پیش زمینه آن، مطالبه دانشجویان جویای علم و حقیقت است.
محمدامین ساغندیدانشجوی مقطع کارشناسی دانشکده الهیات و معارف اسلامی
@jad_elh
۱۵:۳۰
بازارسال شده از جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران
#اطلاعیه
انتخابات شورای مرکزی و هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران
شیوه ثبت نام نامزدها : ارسال نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره دانشجویی ، رشته تحصیلی و سال ورود به دانشگاه به شماره ۰۹۱۹۴۹۲۷۳۸۶
زمان برگزاری انتخابات: ۲۱ و ۲۲ تیرماه
هر یک از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که قصد نام نویسی در انتخابات شورای مرکزی و هیئت نظارت را دارند ، حداکثر تا روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه مشخصات خود را ارسال کنند.باتوجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
@jad_ut
انتخابات شورای مرکزی و هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران
شیوه ثبت نام نامزدها : ارسال نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره دانشجویی ، رشته تحصیلی و سال ورود به دانشگاه به شماره ۰۹۱۹۴۹۲۷۳۸۶
زمان برگزاری انتخابات: ۲۱ و ۲۲ تیرماه
هر یک از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که قصد نام نویسی در انتخابات شورای مرکزی و هیئت نظارت را دارند ، حداکثر تا روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه مشخصات خود را ارسال کنند.باتوجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
@jad_ut
۶:۱۱
۱۰:۲۵
۱۱:۴۸
۱۲:۲۵
۱۳:۵۲
۱۲:۵۱
۶:۰۹
۱۸:۴۹