عکس پروفایل نمافر پلاسن

نمافر پلاس

۷۰۵عضو
عکس پروفایل نمافر پلاسن
۷۰۵ عضو

نمافر پلاس

خبرهای تخصصی در حوزه صنایع فرهنگی و سرگرمی
Namafar.ir

۲۳ آبان

thumnail
undefined عربستان از اولین همسفر دیجیتالی انسان‌نما رونمایی کرد
undefined سازمان گردشگری عربستان در طی کنفرانس «بازار جهانی سفر (WTM)» در لندن از سارا (SARA)، اولین همسفر دیجیتالی رونمایی کرد. سارا به کمک هوش مصنوعی کار می‌کند و از چت‌بات‌های عادی پیشرفته‌تر است. این همسفر دیجیتالی به عنوان یک راهنمای سفر همه‌جانبه عمل می‌کند.
undefined سارا یک زن جوان عربستان است که تلاش می‌کند نشان‌دهنده روحیه‌ی مهمان‌نوازی این کشور باشد. برخلاف چت‌بات‌های عادی هوش مصنوعی، سارا با استفاده از درک متنی و به یاد آوردن تعاملات گذشته به کاربر پاسخ می‌دهد و تجربه‌ای شخصی‌سازی شده متناسب با علایق گردشگران ارائه دهد.
undefined منبع: TTW
undefined @Namafar_plus

۱۲:۴۴

thumnail
undefined د ویکند و اپل برای خلق تجربه‌ای نفس‌گیر همکار شدند
undefined د ویکند (The Weekend)، یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان جهان، قصد دارد تا آهنگ بعدی خود را با استفاده از «ویدئوی ۱۸۰ درجه‌ای اپل» فیلمبرداری کند. این ویدیو قابلیت پخش ۱۸۰ درجه دارد و مناسب پخش در جدیدترین دستگاه اپل، یعنی اپل ویژن پرو است.
undefined د ویکند قبل از این نیز با اپل همکاری داشته است. برای مثال این خواننده موزیک ویدیوی «Dancing in the Flames» را تماما با آیفون ۱۶ پرو فیلمبرداری کرد تا کیفیت بالای دوربین آن را به نمایش بگذارد. احتمال می‌رود با قابلیت‌های هدست واقعیت مجازی ویژن پرو، کاربران بتوانند موزیک ویدیوی جدید این خواننده را به صورت تعاملی‌تر و زنده‌تر تجربه کنند.
undefined منبع: DMN
undefined @Namafar_plus

۱۴:۳۸

۲۴ آبان

thumnail
undefined رشد ۳۷ درصدی بازار اسباب‌بازی آمریکا در سال ۲۰۲۴
undefined درآمد بازار اسباب‌بازی آمریکا از ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری با رشدی ۳۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به ۴.۵ میلیارد دلار رسید. پیش‌بینی می‌شود این رشد در فروش تعطیلات کریسمس بیشتر نیز بشود. در این میان تنها در دسته‌ی اسباب‌بازی‌های ساختنی، سه مؤلفه‌ی فروش، میانگین قیمت فروش و تعداد اسباب‌بازی فروخته‌شده همگی افزایش داشتند.
undefined از اصلی‌ترین عوامل رشد دسته‌ی اسباب‌بازی‌های ساختنی، برند لگو بود و در میان ساختنی‌های لگو، سری «گیاه‌شناسی» که برای بزرگسالان طراحی شده از محرک‌های اصلی این رشد بود. پیش‌بینی می‌شود فروش اسباب‌بازی در تعطیلات پیش رو ۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
undefined منبع: Toy Book
undefined @Namafar_plus

۱۲:۴۲

thumnail
undefined خواص‌گرایی مفرط در صنایع خلاق انگلیس
undefined تحقیقات Sutton Trust نشان می‌دهد صنایع خلاق بریتانیا همچنان نخبه‌گرا و غیرقابل دسترس است؛ چرا که جوانان بریتانیایی با پیشینه‌هایی از طبقه‌ی کارگر نمی‌توانند وارد آن بشوند. فعالان این صنعت معمولا از خانواده‌های ثروتمند یا از طبقه‌ی متوسط رو به بالا هستند.
undefined تنها حدود ۷ درصد افراد تحصیل کرده‌ی بریتانیا در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند. اما با این حال بسیاری از افراد موفق در عرصه هنر بریتانیا، رشدیافته همین مدارس هستند. ۴۳ درصد از پرفروش‌ترین نوازندگان موسیقی کلاسیک بریتانیا و ۳۵ درصد از بازیگران نامزد بفتا، فارغ‌التحصیلان مدارس غیرانتفاعی هستند. همچنین ۵۸ درصد از نوازندگان کلاسیک در دانشگاه یا مدرسه‌ی تخصصی هنر شرکت کرده‌اند و به طور کلی این آموزشگاه‌ها تحت تسلط دانشجویانی از مرفه‌ترین خانواده‌ها هستند.
undefined همچنین نسبت دانشجویان رشته‌های صنایع خلاق از طبقه‌ی کارگری نسبت به دیگر طبقات بسیار کم است. این نسبت در دانشگاه «کمبریج» و «باث» ۴ درصد، در «آکسفورد» و «بریستول» ۵ درصد و در «منچستر» ۷ درصد است.
undefined منبع: The Guardain
undefined @Namafar_plus

۱۷:۰۰

۲۵ آبان

thumnail
undefined افزایش درآمد بازار بازی ویدئویی در هند به ۹.۲ میلیارد دلار در ۲۰۲۸
undefined درآمد بازار بازی‌های ویدیویی در هند سال گذشته به ۳.۸ میلیارد دلار رسید. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا ۵ سال آینده به ۹.۲ میلیارد دلار برسد. در سال گذشته بازی‌های موبایلی ۳۰ درصد از کل بازار ۱۲.۵ میلیارد دلاری «رسانه‌های نو» در هند را تشکیل دادند. بازار رسانه‌های نو شامل محتواهای ویدیویی، انیمیشن و جلوه‌های بصری (VFX)، استریم موسیقی و صدا و شبکه‌های اجتماعی می‌شود.
undefined بازی‌های ویدیویی سال گذشته با درآمد ۳.۸ میلیارد دلاری خود تقریبا هم سطح بازار محتواهای ویدیویی، بزرگترین بخش رسانه‌های نو بود. همچنین بر اساس میزان دانلود، بازار بازی‌های موبایل هند با ۱۵.۲ میلیارد دانلود دومین بازار بزرگ بازی‌های موبایلی در جهان شد.
undefined منبع: Game Industry.biz
undefined @Namafar_plus

۱۲:۴۴

thumnail
undefined خرید اسباب‌بازی از اصلی‌ترین اولویت‌های والدین آمریکایی برای کریسمس
undefined بر اساس نظرسنجی جدید انجمن اسباب‌بازی (The Toy Association) خانواده‌های آمریکایی بودجه‌ی تعطیلات کریسمس امسال خود را با دقت بیشتر خرج خواهند کرد. هرچند والدین قصد ندارند از خرید اسباب‌بازی برای فرزندان خود یا خودشان خودداری کنند.
undefined تقریبا ۷۰ درصد از والدین حاضرند هزینه‌ی بخش‌های دیگر را کاهش دهند تا بتوانند اسباب‌بازی‌های روز را برای کودکان خود خریداری کنند. ۸۲ درصد پدرها و ۶۲ درصد مادرها برای خودشان اسباب‌بازی یا بازی رومیزی خواهند خرید.
undefined در این میان ۵۸ درصد از والدین می‌گویند کودکشان اسباب‌بازی خاصی را تحت تأثیر تبلیغات اینفلوئنسرها می‌خواهند. این اتفاق بیشتر در کودکان دبستانی رایج است. همچنین ۵۶ درصد والدین ارتقای سلامت روانی، عاطفی و اجتماعی را یکی از اصلی‌ترین معیارهای خرید اسباب‌بازی برای کودکان خود می‌دانند.
undefined منبع: spielwarenmesse
undefined @Namafar_plus

۱۴:۴۶

۲۶ آبان

thumnail
undefined تعداد زیاد بینندگان مبارزه بوکس، نتفلکیس را دچار مشکل کرد
undefined مبارزه‌ی بوکس بسیار مورد انتظار جیک پاول و مایک تایسون روز گذشته با شکست تایسون به پایان رسید. حق پخش اختصاصی این مبارزه در اختیار نتفلیکس بود و به گفته‌ی پاول بعد از اتمام مبارزه، این رویداد ورزشی بیش از ۱۲۰ میلیون بیننده داشته است. یعنی تعداد بینندگان این مسابقه از مسابقات سوپر بول هم بیشتر بوده است.
undefined هر چند در هنگام پخش زنده کاربران بسیاری دچار قطعی و وقفه شدند. به همین علت برخی از فعالان صنعت وی‌اودی و پخش زنده باور دارند زیرساخت‌های نتفلکیس برای چنین حجم بیننده‌ی زنده کافی نبوده است.
undefined نگرانی کاربران هنگامی بیشتر می‌شود که نتفلیکس حق پخش اختصاصی مسابقات سوپر بول در روز کریسمس را خریداری کرده است. مسابقات سوپر بول (فوتبال آمریکایی یا همان راگبی) مخاطبان بسیار زیادی دارد. برای مثال در سال گذشته بازی‌های روز کریسمس هر کدام به طور میانگین ۲۹.۳ میلیون نفر بیننده داشتند و جزو پربازدیدترین رویدادهای تلویزیونی در سال گذشته بودند.
#نتفلیکس
undefined منبع: MPN
undefined @Namafar_plus

۱۲:۳۵

thumnail
undefined اصفهکِ طبس در فهرست برترین دهکده‌های گردشگری جهان
undefined سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برای چهارمین سال جاری فهرست برترین دهکده‌های گردشگری را اعلام کرد. ۲۶۰ دهکده از ۶۰ کشور مختلف برای ورود به این فهرست رقابت کردند و در نهایت ۵۵ دهکده توانستند وارد این فهرست شوند. دهکده‌ی اصفهکِ طبس نیز یکی از این ۵۵ دهکده‌ی برتر بود.
undefined طرح بهترین دهکده های گردشگری بخشی از برنامه‌ی گردشگری سازمان ملل برای توسعه‌ی روستایی است. این برنامه برای تقویت توسعه در مناطق روستایی، مبارزه با کاهش جمعیت، پیشبرد نوآوری، ادغام زنجیره‌ی ارزش از طریق گردشگری، تشویق شیوه‌های پایدار و حفظ ارزش‌های محلی و سنت‌های آشپزی راه اندازی شده است.
#ایران
undefined منبع: Travel Daily News
undefined @Namafar_plus

۱۵:۱۸

۲۷ آبان

thumnail
undefined درآمد ۹۹ میلیارد دلاری بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۲۴
undefined پیش‌بینی می‌شود درآمد بازی‌های موبایلی در سال جاری به ۹۸.۷ میلیارد دلار برسد. چین با درآمدی ۳۴.۶ میلیارد دلاری بیشترین درآمد را از این صنعت خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود درآمد بازی‌های موبایلی تا سال ۲۰۲۷ به ۱۱۹ میلیارد دلار برسد.
undefined آسیا بزرگترین بازار بازی‌های موبایل در جهان است و انتظار می‌رود درآمد آن از ۶۵ میلیارد دلار در سال جاری به ۷۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ افزایش یابد. همچنین پیش‌بینی می شود درآمد این صنعت در آمریکای شمالی از ۲۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار برسد.
#بازی
undefined منبع: Game Industry.biz
undefined @Namafar_plus

۱۳:۰۹

thumnail
undefined تلاش‌های اسپاتیفای برای عقب نماندن از بازار محتواهای ویدیویی
undefined اسپاتیفای مدتی است که در حال تقویت زیرساخت‌های خود برای پخش ویدیو است. این اقدام اسپاتیفای عجیب نیست؛ چرا که در سال‌های اخیر مصرف محتوای ویدیویی در کاربران بسیار افزایش یافته است. حال اسپاتیفای برای تشویق تولیدکنندگان به تولید محتوای ویدیویی، سیستمی درآمدزایی برای پادکست‌های ویدیویی در نظر گرفته است.
undefined هر پادکست ویدیویی که از سوی سازنده‌ای مستقر در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و یا استرالیا، حداقل ۱۰ هزار ساعت پخش در ۳۰ روز گذشته داشته باشد، بخشی از درآمد تبلیغات را دریافت خواهد کرد. این قابلیت از دوم ژانویه ۲۰۲۵ به اسپاتیفای اضافه خواهد شد.
#اسپاتیفای
undefined منبع: DMN
undefined @Namafar_plus

۱۵:۳۹

۲۸ آبان

thumnail
undefined ۳۰ میلیون دانلود و ۵۰ میلیون دلار درآمد، آمار بازی کارتی پوکمون تنها در ۲ هفته
undefined بازی پوکمون طرفداران بسیاری در جهان دارد. این بازی هیچ وقت خود را محدود به عرضه‌ی بازی ویدیویی نکرده و دائما با همکاری کردن با برندها، مرچندایزینگ و برگزاری رویدادهای مختلف در حوزه‌های متفاوتی ورود داشته است. جمع‌آوری کارت‌های بازی پوکمون یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های طرفداران این بازی است و پس از سال‌ها، این کارت‌ها در بازی Pokémon Trading Card Game Pocket بصورت دیجیتالی عرضه شدند.
undefined این بازی موبایلی برای اولین بار به کاربران اجازه می‌دهد تا کارت‌های پوکمون را در دنیای دیجیتالی صاحب شوند. استقبال از این بازی بسیار بالا بوده؛ به طوری که این بازی در ۱۰ روز اول عرضه ۳۰ میلیون بار دانلود شده و در ۲ هفته‌ی اول عرضه ۵۰ میلیون دلار درآمد داشته است. گیمرهای ژاپنی تنها ۵ درصد کل کاربران این بازی موبایلی را تشکیل می‌دهند. با این وجود ۴۳ درصد درآمد این بازی از ژاپن بوده است.
#بازی
undefined منبع: Malay Mail
undefined @Namafar_plus

۱۲:۱۵

thumnail
undefined نحوه‌ی کار هوش مصنوعی Animaj
undefined @Namafar_plus

۱۴:۴۷

thumnail
undefined هوش مصنوعی Animaj، ابزاری برای تبدیل نقاشی به پویانمایی
undefined شرکت Animaj شرکتی است که با فناوری‌های روز برای کودکان برنامه تولید می‌کند. برای مثال پویانمایی‌های پوکویو (POCOYO) و رابیدز (RABBIDS) تولیدات این شرکت هستند. این شرکت یک هوش مصنوعی معرفی کرده که طرح‌های اولیه را به مدل‌های ۳ بعدی تبدیل و آن‌ها را پویانمایی (انیمیت) می‌کند.
undefined این ابزار هوش مصنوعی بر پایه‌ی مدل هوش مصنوعی Animaj ساخته شده و دو قابلیت مهم دارد: تبدیل نقاشی به حالت بدن (pose) و پویانمایی بین دو حالت بدن. قابلیت اول نقاشی و طرح اولیه از حالت بدن شخصیت‌ها را تبدیل به مدل ۳ بعدی می‌کند. قابلیت دیگر پویانمایی حالت‌های مختلف به یکدیگر است.
undefined برای مثال اگر شما شخصیت را در حالت نشسته نقاشی کنید و بعد شخصیت را در حالت ایستاده، هوش مصنوعی اول مدل ۳ بعدی این دو حالت را می‌سازد و بعد حرکات این شخصیت برای بلند شدن از حالت نشسته را پویانمایی می‌کند. هر چند این فناوری مختص به پویانمایی‌ها و شخصیت‌های این شرکت است و تنها با داده‌های Animaj آموزش داده شده است.
#پویانمایی #هوش_مصنوعی
undefined منبع: AWN
undefined @Namafar_plus

۱۷:۲۵

۲۹ آبان

thumnail
undefined استقبال چشمگیر از بزرگترین جشنواره روباز هنرهای نمایشی
undefined «جشنواره هنرهای اجرایی معاصر گلاستونبری» بزرگترین جشنواره روباز و در فضای آزاد هنرهای اجرایی جهان است که به صورت سالانه در انگلستان برپا می‌شود. گلاستونبری بیشتر برای اجراهای موسیقی‌اش معروف است اما در این جشنواره رقص، تئاتر، سیرک و کمدی نیز به نمایش درمی‌آید. بلیط‌های ۵۰۰ دلاری این جشنواره برای سال ۲۰۲۵ در کمتر از ۳۰ دقیقه همگی به فروش رسیدند.
undefined تقریبا ۲۱۰ هزار نفر در سال گذشته در این جشنواره شرکت کردند. فضای اجرای این جشنواره در سال ۲۰۰۵ بیش از ۳.۶ کیلومتر مربع بود و ۱۸۶ اجرای زنده در آن به نمایش درآمد. برای مقایسه اندازه‌ی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ تقریبا ۱۳۵ هزار متر مربع بود. این جشنواره از ۲۵ تا ۲۹ ژوئن ۲۰۲۵ در انگلستان برگزار خواهد شد.
#هنر #جشنواره #گلاستونبری
undefined منبع: The Guardian
undefined @Namafar_plus

۱۲:۵۱

۳۰ آبان

thumnail
undefined استقبال ۱.۸۳ میلیون نفری از «نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه»
undefined چهل و سومین «نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه» در امارات با ۱.۸۳ میلیون بازدیدکننده از بیش از ۲۰۰ کشور جهان به پایان رسید. بازدیدکنندگان از کشورهای امارات، هند، سوریه، مصر و اردن به ترتیب بیشترین بازدید از این نمایشگاه را داشتند.
undefined این نمایشگاه که از ۶ تا ۱۷ نوامبر با شعار «با یک کتاب شروع می‌شود» برگزار شد، میزبان بیش از ۲۵۰۰ ناشر و غرفه‌دار از ۱۰۸ کشور بود. سلطان بن محمد القاسمی، امیر شارجه در این باره گفت: «این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب نقطه‌ی عطفی مهم در مسیر ارتقا فرهنگی شارجه است. این نمایشگاه اکنون یک اکوسیستم فرهنگی تمام عیار است که پدیدآورندگان، خوانندگان و سهامداران را در بخش‌های ادبی و صنعت نشر گرد هم می‌آورد».
#کتاب #نمایشگاه #فرهنگ
undefined منبع: AWN
undefined @Namafar_plus

۱۳:۵۳

thumnail
undefined برنامه‌ی حمایتی از استارتاپ‌های بازی محور در منطقه‌ منا
undefined شرکت سرمایه‌گذاری سعودی Merak Capital قصد دارد از ۱۵ تا ۲۰ استارتاپ بازی محور در منطقه‌ی منا (آسیا، غرب آسیا و شمال آفریقا) جمعاً ۸۰ میلیون دلار حمایت کند. این استارتاپ‌ها می‌توانند بازی‌سازان، فناوری‌های مرتبط با بازی، پلتفرم‌های انتشار و انواع خدمات مرتبط با بازی باشند.
undefined هدف این طرح حمایتی توسعه‌ی «حداقل ۱۵ بازی تجاری درآمدزا و بادوام و ساخت یک اکوسیستم پر جنب و جوش برای بازی‌های ویدیویی در عربستان سعودی» است. این برنامه‌ی شتاب‌دهنده در سهام این استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، به آن‌ها راهنمایی (منتورشیپ) ارائه می‌دهد، و در امور حقوقی، تغییر مکان، دسترسی به ابزارها و منابع کمکشان می‌کند.
#استارتاپ #بازی #عربستان
undefined منبع: Game Industry.biz
undefined @Namafar_plus

۱۴:۳۲

۱ آذر

thumnail
undefined شب رویایی گردشگران در کولوسئوم به مناسبت اکران فیلم «گلادیاتور ۲»
undefined شرکت Airbnb به مناسبت اکران فیلم «گلادیاتور ۲» برنامه‌ای ویژه در کولوسئوم رم را برای گردشگران تدارک دیده است. کولوسئوم بنایی تاریخی است که گلادیاتورها در آن مبارزه می‌کردند. هر چند مقامات دولتی اینگونه اجاره دادن بناهای تاریخی و اعتبار این رویداد را زیر سوال بردند.
undefined در این رویداد ۱۶ شرکت‌کننده می‌توانند مانند گلادیاتورها زره بپوشند و از دخمه‌های زیرزمینی کولوسئوم، که به‌طور عادی برای عموم در دسترس نیست، مانند گلادیاتورهای واقعی وارد زمین مبارزه شوند. یکی از اعضای ایتالیایی پارلمان اروپا در این باره گفت: «ما نمی‌توانیم یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی جهان را به یک پارک موضوعی تبدیل کنیم.»
undefined این عضو پارلمان در نامه‌ای به رئیس Airbnb و سرپرست بناهای تاریخی رُم، خواستار لغو این رویداد شد. علیرغم نگرانی‌ها برای حفظ میراث جهانی، این اولین باری نیست که از مکان‌های باستانی برای چنین رویدادهایی استفاده می‌شود. برای مثال سال گذشته، تراویس اسکات کنسرتی را در سیرکوس ماکسیموس برگزار کرد که بالا و پایین پریدن طرفدران، باعث به لرزه درآمدن این بنای تاریخی شد.
#گردشگری #ایتالیا #میراث_فرهنگی
undefined منبع: ARTnews
undefined @Namafar_plus

۱۵:۰۳

thumnail
undefined افراد عادی اشعار سروده‌ی هوش مصنوعی را به اشعار واقعی ترجیح می‌دهند
undefined دانشگاه پیتسبرگ در تحقیقی برای بررسی اشعار سروده‌ی هوش مصنوعی، به شرکت‌کنندگان شعرهای جعلی (سروده شده با هوش مصنوعی) و واقعی شاعران معروفی نظیر شکسپیر و چاوسر را نشان دادند و آن‌ها خواستند تا نظر خود را در مورد اشعار بگویند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در تشخیص دچار غلط شدند و شعرهای جعلی هوش مصنوعی را سروده‌ی انسان و شعرهای واقعی را سروده‌ی هوش مصنوعی دانستند.
undefined محققان دلیل این اتفاق را ساده‌فهم‌تر بودن اشعار هوش مصنوعی در مقایسه با اشعار شاعران واقعی دانستند. این مطالعه همچنین نشان داد که شرکت‌کنندگان اشعار سروده شده توسط هوش مصنوعی را از نظر کیفیت کلی بهتر از اشعار سروده شده توسط انسان رتبه‌بندی کردند.
undefined یکی از محققان درباره‌ی این نتایج گفت: «پیچیدگی و ایهام در اشعار سروده‌ی انسان بخشی از جذابیت این اشعار است. چنین اشعاری مطالعه و تحلیل عمیق را پاداش می‌دهند. چنین چیزی ممکن است در اشعار هوش مصنوعی وجود نداشته باشد.»
#هوش_مصنوعی #ادبیات #شعر
undefined منبع: The Guardian
undefined @Namafar_plus

۱۵:۰۳

۲ آذر

thumnail
undefined ارزش شرکت مالک تیک‌تاک به 300 میلیارد دلار رسید
undefined رئیس جمهور آینده‌ آمریکا وعده داده که می‌خواهد تیک‌تاک را از فروش اجباری یا ممنوعیت در این کشور نجات دهد. همین اتفاق اعتماد سهامداران و سرمایه‌گذاران را به شرکت مالک آن ByteDance بیشتر کرد. بر اساس ارقام موجود در آخرین پیشنهاد خرید سهام بایت دنس، این شرکت در حال حاضر حدود 300 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.
undefined در ماه اکتبر سال گذشته شرکت بایت دنس 225 میلیون دلار ارزش گذاری شد و کمتر از 3 ماه بعد در دسامبر 2023 ارزش آن به 268 میلیارد دلار رسید. ارزش این شرکت در حال حاضر انقدر زیاد است که جمع ارزش شرکت‌های موسیقی محور اسپاتیفای، گروه موسیقی یونیورسال، گروه موسیقی وارنر، لایو نیشن، سیریوس اکس‌ام و تنست موزیک تنها به 211 میلیارد دلار می‌رسد.
undefined بر اساس آخرین گزارش بایت دنس، درآمد بین‌المللی (همه‌ی کشورها بجز چین) این شرکت در نیمه‌ی اول سال جاری به لطف تیک‌تاک، 17 میلیارد دلار بود ؛ یعنی افزایشی 60 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته.
#تیک_تاک #شرکت_تیک_تاک #بایت_دنس
undefined منبع: musically
undefined @Namafar_plus

۱۲:۵۶

thumnail
undefined ارزش 2.1 تریلیون دلاری بازار سفرهای کاری تا سال 2031
undefined پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار جهانی سفرهای کاری از 689.7 میلیارد دلار در سال 2021 به 2.1 تریلیون دلار در سال 2031 برسد. سفرهای کاری شامل سفر برای جلسات، نمایشگاه‌های تجاری، رویدادهای شبکه‌سازی و مذاکرات تجاری است.
undefined از مهم‌ترین دلایل این رشد افزایش سفرهای تفریحی-تجاری (bleisure travel) فناوری اینترنت اشیا، هتل‌های هوشمند و پیشرفت‌های روباتیک هستند. با ادامه گسترش تجارت در سطح جهانی، تقاضا برای سفرهایی که بین کسب و کار و اوقات فراغت تعادل برقرار می‌کند، افزایش یافته، به طوری که ترجیح مسافران سفرهایی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد در عین لذت بردن از تجربیات تفریحی، جلسات کاری خود را نیز برگزار کنند.
undefined یکی دیگر از محرک‌های کلیدی بازار سفرهای کاری، ظهور آژانس‌های مسافرتی آنلاین (OTA) مانند Expedia، KAYAK و Booking.com است که فرآیندهای رزرو را ساده می‌کند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد سفرهای کاریِ کارمندان خود را آسان‌ترسازمان‌دهی کنند.
#بازار_سفر_کاری #سفر_کاری #تجارت
undefined منبع: TTW
undefined @Namafar_plus

۱۴:۳۳