کانال تکنولوژی بتن و آسفالت
کانال تخصصی #تکنولوژی_بتن_و_آسفالت مقدار مجاز جذب آب سنگدانه های مصرفی دربتن حداکثرجذب آب سنگدانه های مصرفی در بتن، برای سنگدانه های درشت به 2.5 درصد و برای سنگدانههای ریز 3 درصد محدود می شود. ️کانال تخصصی #تکنولوژی_بتن_و_آسفالت @Omra123
آزمایشهای جذب آب بتن، عموماً با غوطهور کردن بتن در آب به مدت معین، وزن کردن آن پس از خشک شدن سطح، خشک کردن در کوره و مجدداً وزن کردن انجام میشود. سپس جذب آب بتن را میتوان از تقسیم مقدار افت وزن به وزن خشک شده در کوره به دست آورد. در بعضی موارد ممکن است بتن را به مدت ۵ ساعت جوشاند و سپس خشک نمود.
۸:۱۴
۱۲:۱۳
۱۲:۱۳
۱۲:۱۳
۱۲:۱۳
۱۲:۱۳
کانال تخصصی #تکنولوژی_بتن_و_آسفالت
️ الیاف در دو دسته ماکرو و میکرو میشناسیم.
میکرو: برای حفظ حالت خمیری و کنترل جمع شدگی اولیه و کنترل ترکهای اولیه.
ماکرو: جلوگیری از گسترش ترکها
باماهمراه شوید @Omra123
️ الیاف در دو دسته ماکرو و میکرو میشناسیم.
میکرو: برای حفظ حالت خمیری و کنترل جمع شدگی اولیه و کنترل ترکهای اولیه.
ماکرو: جلوگیری از گسترش ترکها
باماهمراه شوید @Omra123
۱۲:۱۴
کانال تخصصی #تکنولوژی_بتن_و_آسفالت
الیاف باعث کاهش مقاومت فشاری بتن میشود اگر:
️ اگر میکس الیاف با بتن به درستی انجام نشود
️ اگر بیشتر از مقدار مشخص شده استفاده شود
باماهمراه شوید @Omra123
الیاف باعث کاهش مقاومت فشاری بتن میشود اگر:
️ اگر میکس الیاف با بتن به درستی انجام نشود
️ اگر بیشتر از مقدار مشخص شده استفاده شود
باماهمراه شوید @Omra123
۱۲:۱۴
کانال تخصصی #تکنولوژی_بتن_و_آسفالت
آب انداختگی و تضعیف ناحیه انتقال و نفوذپذیری در الیاف های نامرغوب بسیار حائز اهمیت است.
باماهمراه شوید @Omra123
آب انداختگی و تضعیف ناحیه انتقال و نفوذپذیری در الیاف های نامرغوب بسیار حائز اهمیت است.
باماهمراه شوید @Omra123
۱۲:۱۴
۱۲:۲۳
۱۲:۲۳
۱۲:۲۹
۱۱:۵۴
۵:۴۹
۵:۵۳
۸:۴۶
کانال تخصصی #تکنولوژی_بتن_و_آسفالت
️ آزمایش رایس (Rice Test): در آسفالت آزمایش تعیین چگالی حداکثر آسفالت شناخته میشود، روشی برای اندازهگیری چگالی حداکثر آسفالت و تعیین نسبت خلوص آن است.
با ما همراه شوید️کانال تخصصی #تکنولوژی_بتن_و_آسفالت @Omra123
️ آزمایش رایس (Rice Test): در آسفالت آزمایش تعیین چگالی حداکثر آسفالت شناخته میشود، روشی برای اندازهگیری چگالی حداکثر آسفالت و تعیین نسبت خلوص آن است.
با ما همراه شوید️کانال تخصصی #تکنولوژی_بتن_و_آسفالت @Omra123
۱۷:۵۶
۴:۴۰
️کانال تخصصی #تکنولوژی_بتن_و_آسفالت
قیر 34-PG58
تأمین کننده خواص فیزیکی و رفتار مناسب و اطمینان بخش تا دمای طرح روسازی 58 درجه سانتیگراد وهمچنین دمای پائین تا 34 - درجه سانتیگراد است.
باماهمراه شویدکانال تخصصی#تکنولوژی_بتن_و_آسفالت @Omra123
قیر 34-PG58
تأمین کننده خواص فیزیکی و رفتار مناسب و اطمینان بخش تا دمای طرح روسازی 58 درجه سانتیگراد وهمچنین دمای پائین تا 34 - درجه سانتیگراد است.
باماهمراه شویدکانال تخصصی#تکنولوژی_بتن_و_آسفالت @Omra123
۱۰:۳۲
کانال تکنولوژی بتن و آسفالت
️کانال تخصصی #تکنولوژی_بتن_و_آسفالت قیر 34-PG58 تأمین کننده خواص فیزیکی و رفتار مناسب و اطمینان بخش تا دمای طرح روسازی 58 درجه سانتیگراد و همچنین دمای پائین تا 34 - درجه سانتیگراد است. باماهمراه شوید کانال تخصصی#تکنولوژی_بتن_و_آسفالت @Omra123
چالش:
منظور از دمای طرح روسازی چیست؟؟؟
منظور از دمای طرح روسازی چیست؟؟؟
۱۰:۳۳