بنده از چندی پیش گفتم مراقبِ نفوذیها باشید،بعضیها بیخود برآشفته شدند برآشفتگی ندارد.
آمریکایی ها برای بعد از دورانِ مذاکراتِ هستهای، یک نقشهای برای داخلِ ایران داشتند، یک نقشه برای منطقه داشتند....
خب وقتی که دشمن برای داخلِ کشور برنامه دارد چه کار میکند؟از نفوذی استفاده میکند.
معنای نفوذی این نیست که حتماً رفته باشد پول گرفته باشد برای اینکه بیاید در فلان دستگاه نفوذ کند و خودش هم بداند چه کار دارد میکند، نه، گاهی نفوذی نفوذی است خودش هم نمیداند.
امام رضوان الله علیه فرمودند:گاهی حرفِ دشمن با چند واسطه از دهانِ مردمانِ موجه شنیده میشود.امام هوشیار بود، امام مجرب بود.
دشمن یک چیزی میگوید، یک چیزی میخواهد این را با وسایلِ گوناگونی، با چند واسطه کاری میکند که از زبانِ فلان آدمِ موجه که نه پولی از دشمن گرفته نه تعهدی به دشمن داده بیرون بیاید.
امام خامنه ای۱۳۹۴/۱۲/۵







#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
آمریکایی ها برای بعد از دورانِ مذاکراتِ هستهای، یک نقشهای برای داخلِ ایران داشتند، یک نقشه برای منطقه داشتند....
خب وقتی که دشمن برای داخلِ کشور برنامه دارد چه کار میکند؟از نفوذی استفاده میکند.
معنای نفوذی این نیست که حتماً رفته باشد پول گرفته باشد برای اینکه بیاید در فلان دستگاه نفوذ کند و خودش هم بداند چه کار دارد میکند، نه، گاهی نفوذی نفوذی است خودش هم نمیداند.
امام رضوان الله علیه فرمودند:گاهی حرفِ دشمن با چند واسطه از دهانِ مردمانِ موجه شنیده میشود.امام هوشیار بود، امام مجرب بود.
دشمن یک چیزی میگوید، یک چیزی میخواهد این را با وسایلِ گوناگونی، با چند واسطه کاری میکند که از زبانِ فلان آدمِ موجه که نه پولی از دشمن گرفته نه تعهدی به دشمن داده بیرون بیاید.
امام خامنه ای۱۳۹۴/۱۲/۵
۱۱:۰۳
استادهایی را ما میشناسیم که ایران را دوست نمیدارند؛ آبادی ایران، آیندهی ایران برایشان مهم نیست؛ اینجور استادی بهدرد نمیخورد.
نمیتوانم در دل، به چنین استادی امید ببندم؛ استادی که کشورش را دوست ندارد، استادی که اتّحادِ کشورش را دوست ندارد، استادی که سرِ کلاسِ درس حرفی میزند که نتیجهاش اختلافاتِ قومی در کشور است و دانشجو را به آن سمت میراند، این استاد
استادِ مطلوبی نیست.
استادی که اگر در دانشجو تعهّدِ مذهبی احساس بکند با او سرِ ستیز پیدا میکند، این استاد
استادِ خوبی نیست.
استادانی که متعهّد باشند، دلسوز باشند، کشورشان را دوست بدارند، انقلابشان را دوست بدارند و برجستهی علمی باشند، بر محورِ یکچنین استادی اگر هستههای علمی بهوجود بیاید، این بسیار چیزِ مفیدی است؛ دانشجو را حرکت میدهد و دانشجو احساس میکند که مفید است، دارد پیش میرود.
امام خامنه ای ۱۳۹۴/۰۷/۲۲







#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
نمیتوانم در دل، به چنین استادی امید ببندم؛ استادی که کشورش را دوست ندارد، استادی که اتّحادِ کشورش را دوست ندارد، استادی که سرِ کلاسِ درس حرفی میزند که نتیجهاش اختلافاتِ قومی در کشور است و دانشجو را به آن سمت میراند، این استاد
استادی که اگر در دانشجو تعهّدِ مذهبی احساس بکند با او سرِ ستیز پیدا میکند، این استاد
استادانی که متعهّد باشند، دلسوز باشند، کشورشان را دوست بدارند، انقلابشان را دوست بدارند و برجستهی علمی باشند، بر محورِ یکچنین استادی اگر هستههای علمی بهوجود بیاید، این بسیار چیزِ مفیدی است؛ دانشجو را حرکت میدهد و دانشجو احساس میکند که مفید است، دارد پیش میرود.
امام خامنه ای ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
۱۲:۱۲
وقتی خواصِ طرفدارِ حق، يا اكثريتِ قاطعشان، در يك جامعه،چنان تغييرِ ماهيت میدهند كه فقط دنيای خودشان برايشان اهميت پيدا میكند؛
وقتی از ترسِ جان، از ترسِ تحليل و تقليلِ مال، از ترسِ حذفِ مقام و پست، از ترسِ منفور شدن و از ترسِ تنها ماندن، حاضر میشوند حاكميتِ باطل را قبول كنند و در مقابلِ باطل نمیايستند و از حق طرفداری نمیكنند و جانشان را به خطر نمیاندازند؛
آن گاه در جهانِ اسلام فاجعه با شهادتِ حسينبنعلی عليهالسّلام (با آن وضع) آغاز میشود.
حكومت به بنیاميّه و شاخهی مروان و بعد به بنیعبّاس و آخرش هم به سلسلهی سلاطين در دنيای اسلام، تا امروز میرسد!امام خامنه ای ۲۰ خرداد ۱۳۷۵






#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
وقتی از ترسِ جان، از ترسِ تحليل و تقليلِ مال، از ترسِ حذفِ مقام و پست، از ترسِ منفور شدن و از ترسِ تنها ماندن، حاضر میشوند حاكميتِ باطل را قبول كنند و در مقابلِ باطل نمیايستند و از حق طرفداری نمیكنند و جانشان را به خطر نمیاندازند؛
آن گاه در جهانِ اسلام فاجعه با شهادتِ حسينبنعلی عليهالسّلام (با آن وضع) آغاز میشود.
حكومت به بنیاميّه و شاخهی مروان و بعد به بنیعبّاس و آخرش هم به سلسلهی سلاطين در دنيای اسلام، تا امروز میرسد!امام خامنه ای ۲۰ خرداد ۱۳۷۵
۸:۴۹
سربازیِ امامِ زمان کارِ آسانی نیست!!
انتظار به معناى این است که ما باید خود را براى سربازىِ امام زمان آماده کنیم..
سربازىِ منجىِ بزرگى که مىخواهد با تمامِ مراکزِ قدرت و فسادِ بینالمللى مبارزه کند، احتیاج به خودسازى و آگاهى و روشنبینى دارد...
ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پُر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفهاى نداریم؛نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا براى ظهورِ آن بزرگوار آماده شویم.
اعتقاد به امام زمان به معناى گوشهگیرى نیست....امروز اگر ما مىبینیم در هر نقطهى دنیا ظلم و بىعدالتى و تبعیض و زورگویى وجود دارد، اینها همان چیزهایى است که امام زمان براى مبارزه با آنها مىآید.
اگر ما سربازِ امام زمانیم، باید خود را براى مبارزه با اینها آماده کنیم.
امام خامنه ای ۱۳۸۱/۷/۳۰






#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
انتظار به معناى این است که ما باید خود را براى سربازىِ امام زمان آماده کنیم..
سربازىِ منجىِ بزرگى که مىخواهد با تمامِ مراکزِ قدرت و فسادِ بینالمللى مبارزه کند، احتیاج به خودسازى و آگاهى و روشنبینى دارد...
ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پُر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفهاى نداریم؛نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا براى ظهورِ آن بزرگوار آماده شویم.
اعتقاد به امام زمان به معناى گوشهگیرى نیست....امروز اگر ما مىبینیم در هر نقطهى دنیا ظلم و بىعدالتى و تبعیض و زورگویى وجود دارد، اینها همان چیزهایى است که امام زمان براى مبارزه با آنها مىآید.
اگر ما سربازِ امام زمانیم، باید خود را براى مبارزه با اینها آماده کنیم.
امام خامنه ای ۱۳۸۱/۷/۳۰
۹:۲۶
"خواص" که میگوییم(از خوب و بدش) یعنی کسانی که وقتی عملی انجام میدهند، موضعگیری ای میکنند و راهی انتخاب میکنند، از روی فکر و تحلیل است. میفهمند و تصمیم میگیرند و عمل میکنند. اینها خواصند.
نقطهی مقابلش هم "عوام" است.عوام یعنی کسانی که وقتی جوّ به سمتی میرود، آنها هم دنبالش میروند و تحلیلی ندارند.
یک وقت مردم میگویند "زنده باد!"این هم نگاه میکند، میگوید"زنده باد!"یک وقت مردم میگویند"مرده باد!"نگاه میکند، میگوید"مرده باد!"
یک وقت جوّ این طور است؛ اینجا میآید. یک وقت جو آن طور است؛ آنجا میرود!
یک وقت حضرتِ مسلم وارد کوفه میشود. میگویند: پسر عموی امام حسین علیهالسّلام آمد. خاندان بنیهاشم آمدند. برویم. اینها میخواهند قیام کنند، میخواهند خروج کنند و چه و چه. تحریک میشود، میرود دُور و بَرِ حضرت مسلم؛ میشوند هجده هزار بیعت کننده با مسلم! پنج، شش ساعتِ بعد، رؤسای قبایل به کوفه میآیند؛ به مردم میگویند:چه کار میکنید؟! با چه کسی میجنگید؟! از چه کسی دفاع میکنید؟! پدرتان را در میآورند!اینها دور و برِ مسلم را خالی میکنند و به خانههایشان بر میگردند.
بعد که سربازانِ ابن زیاد دورِ خانهی "طوعه" را میگیرند تا مسلم را دستگیر کنند، همینها از خانههایشان بیرون میآیند و علیهِ مسلم میجنگند! هر چه میکنند، از روی فکر و تشخیص و تحلیلِ درست نیست. هر طور که جوّ ایجاب کرد، حرکت میکنند. اینها عوامند.
بنابراین، در هر جامعه، خواصی داریم و عوامی.
امام خامنه ای۱۳۷۵/۳/۲۰







#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
نقطهی مقابلش هم "عوام" است.عوام یعنی کسانی که وقتی جوّ به سمتی میرود، آنها هم دنبالش میروند و تحلیلی ندارند.
یک وقت مردم میگویند "زنده باد!"این هم نگاه میکند، میگوید"زنده باد!"یک وقت مردم میگویند"مرده باد!"نگاه میکند، میگوید"مرده باد!"
یک وقت جوّ این طور است؛ اینجا میآید. یک وقت جو آن طور است؛ آنجا میرود!
یک وقت حضرتِ مسلم وارد کوفه میشود. میگویند: پسر عموی امام حسین علیهالسّلام آمد. خاندان بنیهاشم آمدند. برویم. اینها میخواهند قیام کنند، میخواهند خروج کنند و چه و چه. تحریک میشود، میرود دُور و بَرِ حضرت مسلم؛ میشوند هجده هزار بیعت کننده با مسلم! پنج، شش ساعتِ بعد، رؤسای قبایل به کوفه میآیند؛ به مردم میگویند:چه کار میکنید؟! با چه کسی میجنگید؟! از چه کسی دفاع میکنید؟! پدرتان را در میآورند!اینها دور و برِ مسلم را خالی میکنند و به خانههایشان بر میگردند.
بعد که سربازانِ ابن زیاد دورِ خانهی "طوعه" را میگیرند تا مسلم را دستگیر کنند، همینها از خانههایشان بیرون میآیند و علیهِ مسلم میجنگند! هر چه میکنند، از روی فکر و تشخیص و تحلیلِ درست نیست. هر طور که جوّ ایجاب کرد، حرکت میکنند. اینها عوامند.
بنابراین، در هر جامعه، خواصی داریم و عوامی.
امام خامنه ای۱۳۷۵/۳/۲۰
۴:۴۵
این تجربههای دشواری که انبیاء الهی در طول عمر مبارک خودشان متحمل شدند، برای چی بود؟ چه کار میکردند؟
"و کأیّن من نبىّ قاتل معه ربّیّون کثیر فما وهنوا لما اصابهم فی سبیل اللَّه و ما ضعفوا و ما استکانوا". چی بود این رسالتی که باید برایش جنگید؟ باید جنود اللَّه را برای او بسیج کرد، پیش برد؛ فقط گفتنِ چند جملهی حلال و حرام و گفتنِ چند مسئله است؟
انبیاء برای اقامهی حق، برای اقامهی عدل، برای مبارزهی با ظلم، برای مبارزهی با فساد قیام کردند، برای شکستنِ طاغوتها قیام کردند.طاغوت آن بتی نیست که به فلان دیوار یا در آن زمان به کعبه آویزان میکردند؛ او که چیزی نیست که طغیان بخواهد بکند.
طاغوت آن انسانِ طغیانگری است که به پشتوانهی آن بت، بتِ وجودِ خود را بر مردم تحمیل میکند. طاغوت، فرعون است؛ "انّ فرعون علا فی الارض و جعل اهلها شیعا یستضعف طائفة منهم".
این
طاغوت است. با اینها جنگیدند، با اینها مبارزه کردند، جانِ خودشان را کفِ دست گذاشتند، در مقابلِ ظلم ساکت ننشستند، در مقابلِ زورگوئی ساکت ننشستند،در مقابلِ اضلالِ مردم سکوت نکردند.
"انّ العلماء ورثة الأنبیاء". این وراثتِ انبیاء چیست؟ مبارزهی با همهی آن چیزی است که مظهرِ آن عبارت است از طاغوت؛ با شرک، با کفر، با الحاد، با فسق، با فتنه؛ این وظیفهی ماست.
ما نمیتوانیم آرام بنشینیم، دلمان را خوش کنیم که ما چند تا مسئله گفتیم. با این، تکلیف برداشته نمیشود.
امام خامنه ای در دیدار با علماء۱۳۸۸/۲/۲۳






#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
"و کأیّن من نبىّ قاتل معه ربّیّون کثیر فما وهنوا لما اصابهم فی سبیل اللَّه و ما ضعفوا و ما استکانوا". چی بود این رسالتی که باید برایش جنگید؟ باید جنود اللَّه را برای او بسیج کرد، پیش برد؛ فقط گفتنِ چند جملهی حلال و حرام و گفتنِ چند مسئله است؟
انبیاء برای اقامهی حق، برای اقامهی عدل، برای مبارزهی با ظلم، برای مبارزهی با فساد قیام کردند، برای شکستنِ طاغوتها قیام کردند.طاغوت آن بتی نیست که به فلان دیوار یا در آن زمان به کعبه آویزان میکردند؛ او که چیزی نیست که طغیان بخواهد بکند.
طاغوت آن انسانِ طغیانگری است که به پشتوانهی آن بت، بتِ وجودِ خود را بر مردم تحمیل میکند. طاغوت، فرعون است؛ "انّ فرعون علا فی الارض و جعل اهلها شیعا یستضعف طائفة منهم".
این
"انّ العلماء ورثة الأنبیاء". این وراثتِ انبیاء چیست؟ مبارزهی با همهی آن چیزی است که مظهرِ آن عبارت است از طاغوت؛ با شرک، با کفر، با الحاد، با فسق، با فتنه؛ این وظیفهی ماست.
ما نمیتوانیم آرام بنشینیم، دلمان را خوش کنیم که ما چند تا مسئله گفتیم. با این، تکلیف برداشته نمیشود.
امام خامنه ای در دیدار با علماء۱۳۸۸/۲/۲۳
۱۷:۴۸
یکی از مهمترین آفتهای همهء انقلابها، "ارتجاع" است.
"ارتجاع" یعنی میانِ حرکتی که انقلاب ایجاد کرده بود و ملت داشتند در این مسیر با سرعت حرکت میکردند، در یک جاهایی سست بشوند، بعد متوقف بشوند، و بعد برگردند،این "ارتجاع" است. "ارتجاع" یعنی برگشت.
..یک آگاهیِ انقلابی و کمالِ سیاسی در ملتِ ایران بوجود آمده که میتوانند..در یک جا انتقادی داشته باشند اما از اصلِ نظامی که بوجود آمده است با همهء وجود دفاع کنند.
امام خامنه ای۱۳۹۶/۱۱/۲۹







#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
"ارتجاع" یعنی میانِ حرکتی که انقلاب ایجاد کرده بود و ملت داشتند در این مسیر با سرعت حرکت میکردند، در یک جاهایی سست بشوند، بعد متوقف بشوند، و بعد برگردند،این "ارتجاع" است. "ارتجاع" یعنی برگشت.
..یک آگاهیِ انقلابی و کمالِ سیاسی در ملتِ ایران بوجود آمده که میتوانند..در یک جا انتقادی داشته باشند اما از اصلِ نظامی که بوجود آمده است با همهء وجود دفاع کنند.
امام خامنه ای۱۳۹۶/۱۱/۲۹
۱۸:۵۵
مسئله، مسئلهی تقابلِ شیطان و تقابلِ تقوا است. کارِ شیطان اغوا کردن است؛ اغوا یعنی چه؟ یعنی ایجادِ اختلال در دستگاهِ محاسبهی شما (شیطان این است دیگر).
نقطهی مقابل، کارکردِ تقوا است؛سعیِ شیطان این است که شما را اغوا کند، یعنی دستگاهِ عقل را، دستگاهِ فطرت را، دستگاهِ سنجشِ صحیح را که در وجودِ انسان گذاشته شده است، از کار بیندازد؛ یعنی انسان را دچارِ خطای در محاسبه کند...
تأثیرِ شیطان در دستگاه محاسبهی ما،از راهِ تهدید و تطمیع است؛ از یک طرف ما را میترساند: آیهی شریفهی قرآن در سورهی مبارکهی آلعمران: اِنَّما ذلِکُمُ الشَّیطنُ یُخَوِّفُ اَولِیآءَهُ فَلا تَخافُوهُم وَ خافُونِ اِن کُنتُم مُؤمِنین..
از سوی دیگر وعده میدهد شیطان، وعدههای فریبنده؛ اینجا هم آیهی شریفهی قرآن میفرماید: یَعِدُهُم وَ یُمَنّیهِم وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیطنُ اِلّا غُرورا؛ وعده میدهد، آرزوها را در دلِ آنها بیدار میکند، زنده میکند، یک آیندهی رنگی و دروغین و خیالی مثلِ سراب در مقابلِ چشمِ مؤمنینِبهخود میگذارد،وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیطنُ اِلّا غُرُورا؛ امّا فریب است.
از یک طرف تهدید، از یک طرف تطمیع؛ مثل رفتاری که امروز آمریکا دارد و قدرتهای استکباری همیشه دارند.
امام خامنه ای ۱۳۹۳/۰۴/۱۶






#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
نقطهی مقابل، کارکردِ تقوا است؛سعیِ شیطان این است که شما را اغوا کند، یعنی دستگاهِ عقل را، دستگاهِ فطرت را، دستگاهِ سنجشِ صحیح را که در وجودِ انسان گذاشته شده است، از کار بیندازد؛ یعنی انسان را دچارِ خطای در محاسبه کند...
تأثیرِ شیطان در دستگاه محاسبهی ما،از راهِ تهدید و تطمیع است؛ از یک طرف ما را میترساند: آیهی شریفهی قرآن در سورهی مبارکهی آلعمران: اِنَّما ذلِکُمُ الشَّیطنُ یُخَوِّفُ اَولِیآءَهُ فَلا تَخافُوهُم وَ خافُونِ اِن کُنتُم مُؤمِنین..
از سوی دیگر وعده میدهد شیطان، وعدههای فریبنده؛ اینجا هم آیهی شریفهی قرآن میفرماید: یَعِدُهُم وَ یُمَنّیهِم وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیطنُ اِلّا غُرورا؛ وعده میدهد، آرزوها را در دلِ آنها بیدار میکند، زنده میکند، یک آیندهی رنگی و دروغین و خیالی مثلِ سراب در مقابلِ چشمِ مؤمنینِبهخود میگذارد،وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیطنُ اِلّا غُرُورا؛ امّا فریب است.
از یک طرف تهدید، از یک طرف تطمیع؛ مثل رفتاری که امروز آمریکا دارد و قدرتهای استکباری همیشه دارند.
امام خامنه ای ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
۱۰:۰۸
ببینید امروز دنیا در پنجهء خونریزِ استکبارِ جهانی در چه وضعیتی است؟امروز همان داستانِ استعمار است،منتها با شیوهء نو .
یک روز استعمارِ کهنه بود (استعماری که بعدها اسمش رو گذاشتند استعمارِ کهنه وکهن) می رفتند بر کشورها تسلط پیدا می کردند،مثل هند و الجزایر .....ولی به هر حال استعمارِ کهن از بین رفت و جای آن استعمارِ نو را آوردند.
استعمارِ نو این بود که در رأسِ کشورها بیگانگان نمیآمدند حکومت کنند،مثلِ دورانِ استعمارِ قدیم نبود که حاکمِ انگلیسی برود در هند حکومت کند، نه، از خودِ کشورها کسانی را میگماشتند،مثلِ رژیمِ طاغوت، مثلِ رضاخان و پسرش، و مثل بسیاری از دولتهای دیگرِ کشورهای جهانِ سوم..
امروز میبینند این هم بُردی ندارد،لذا راهِ دیگری را برای تسلط بر کشورها در پیش گرفتند و آن:"نفوذ" در ملتهاست
که این همان چیزی است که من چندی پیش گفتم:"استعمارِ فرا نو"
بالاتر از استعمارِ نو یک نوع استعمارِ دیگر است.ایادیِ خودشان را به کشورها بفرستند و با پول و تبلیغات و اغواگریهای گوناگون و رنگین نشان دادن و موجه نشان دادنِ چهرهء مستکبرانِ ظالمِ عالَم، بخشی از ملتها را اغوا و تحریک کنند.
البته این هم به جایی نخواهد رسید،چون چهرهء استعمار و استکبار زشتتر از این حرفها است نمیتواند ظلم و ددمنشیِ خود را پنهان کند..
امام خامنه ای۱۳۸۳/۱۰/۱۹







#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
یک روز استعمارِ کهنه بود (استعماری که بعدها اسمش رو گذاشتند استعمارِ کهنه وکهن) می رفتند بر کشورها تسلط پیدا می کردند،مثل هند و الجزایر .....ولی به هر حال استعمارِ کهن از بین رفت و جای آن استعمارِ نو را آوردند.
استعمارِ نو این بود که در رأسِ کشورها بیگانگان نمیآمدند حکومت کنند،مثلِ دورانِ استعمارِ قدیم نبود که حاکمِ انگلیسی برود در هند حکومت کند، نه، از خودِ کشورها کسانی را میگماشتند،مثلِ رژیمِ طاغوت، مثلِ رضاخان و پسرش، و مثل بسیاری از دولتهای دیگرِ کشورهای جهانِ سوم..
امروز میبینند این هم بُردی ندارد،لذا راهِ دیگری را برای تسلط بر کشورها در پیش گرفتند و آن:"نفوذ" در ملتهاست
که این همان چیزی است که من چندی پیش گفتم:"استعمارِ فرا نو"
بالاتر از استعمارِ نو یک نوع استعمارِ دیگر است.ایادیِ خودشان را به کشورها بفرستند و با پول و تبلیغات و اغواگریهای گوناگون و رنگین نشان دادن و موجه نشان دادنِ چهرهء مستکبرانِ ظالمِ عالَم، بخشی از ملتها را اغوا و تحریک کنند.
البته این هم به جایی نخواهد رسید،چون چهرهء استعمار و استکبار زشتتر از این حرفها است نمیتواند ظلم و ددمنشیِ خود را پنهان کند..
امام خامنه ای۱۳۸۳/۱۰/۱۹
۱۰:۱۶
برادران و خواهران! هر جا هستید و در هر مسؤولیتی قرار دارید، باید مراقب باشید. یک رفتارِ شما، یک گفتارِ شما، یک حرکتِ شما میتواند تأثیرِ ماندگار بگذارد؛ میتواند تأثیرهای وسیعی در زندگیِ مردم بگذارد.
سالهاست که بنده دربارهء زندگیِ تشریفاتی مکرّر تذکّر میدهم.
تجمّلگرایی و گرایش به اشرافیگری در زندگی، ضررها و خطرهای زیادی دارد
از جمله: هیچ وقت عدالتِ اجتماعی تأمین نخواهد شد؛ هیچوقت روحیهء برادری و الفت و انْس و همدلی (که برای همهء کشورها و همهء جوامع، بخصوص جامعهء ما، مثل آب و هوا لازم است)پیش نخواهد آمد.
این همان تأثیرِ حرف و اقدام و عملکردِ من و شما در روحیهء مردم است. این اهمیتِ تقوای ما را اینقدر زیاد میکند.
امام خامنه ای در دیدار کارگزارن۱۳۷۸/۴/۱۰






#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
سالهاست که بنده دربارهء زندگیِ تشریفاتی مکرّر تذکّر میدهم.
تجمّلگرایی و گرایش به اشرافیگری در زندگی، ضررها و خطرهای زیادی دارد
از جمله: هیچ وقت عدالتِ اجتماعی تأمین نخواهد شد؛ هیچوقت روحیهء برادری و الفت و انْس و همدلی (که برای همهء کشورها و همهء جوامع، بخصوص جامعهء ما، مثل آب و هوا لازم است)پیش نخواهد آمد.
این همان تأثیرِ حرف و اقدام و عملکردِ من و شما در روحیهء مردم است. این اهمیتِ تقوای ما را اینقدر زیاد میکند.
امام خامنه ای در دیدار کارگزارن۱۳۷۸/۴/۱۰
۱۳:۵۷
استغفار و توبه هم فرد را ترمیم میکند، هم جامعه را ترمیم میکند.
ما ممکن است فرضاً در یک مسئلهِی فرهنگی، یک مسئلهِی سیاسی، یک مسئله یک حرکتِ نظامی منباب مثال خطایی کرده باشیم، اشتباهی کرده باشیم یا از سرِ غفلت یا گاهی اوقات بر اثرِ تنبلی،بیتوجهی، انجام ندادنِ آنچه که برعهدهی ما انجامش واجب است وقتی که زخمِ اجتماعی بوجود میآید به این شکل، استغفارش به این است که برگردیم توبه کنیم، برگردیم اصلاح کنیم.
مگر نمیگویید ما کشورِ قوی میخواهیم؟استغفار و توبه شما را قوی میکند. خطا موجبِ تضعیف است. برگشت از خطا موجبِ تقویت است. هم در مسائلِ شخصی اینجور است هم در مسائلِ اجتماعی.
ما مسئولینِ جامعه هستیم. رفتارهای ما، کارهای ما، گفتارهای ما، موضعگیریهای ما در وضعِ کشور اثر میگذارد
اگر خطایی حاصل بشود راهش همین است. راهش استغفار کردن است. استغفار البته فقط به زبان گفتن نیست.امام خامنه ای ۱۴۰۳/۱/۱۵







#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
ما ممکن است فرضاً در یک مسئلهِی فرهنگی، یک مسئلهِی سیاسی، یک مسئله یک حرکتِ نظامی منباب مثال خطایی کرده باشیم، اشتباهی کرده باشیم یا از سرِ غفلت یا گاهی اوقات بر اثرِ تنبلی،بیتوجهی، انجام ندادنِ آنچه که برعهدهی ما انجامش واجب است وقتی که زخمِ اجتماعی بوجود میآید به این شکل، استغفارش به این است که برگردیم توبه کنیم، برگردیم اصلاح کنیم.
مگر نمیگویید ما کشورِ قوی میخواهیم؟استغفار و توبه شما را قوی میکند. خطا موجبِ تضعیف است. برگشت از خطا موجبِ تقویت است. هم در مسائلِ شخصی اینجور است هم در مسائلِ اجتماعی.
ما مسئولینِ جامعه هستیم. رفتارهای ما، کارهای ما، گفتارهای ما، موضعگیریهای ما در وضعِ کشور اثر میگذارد
اگر خطایی حاصل بشود راهش همین است. راهش استغفار کردن است. استغفار البته فقط به زبان گفتن نیست.امام خامنه ای ۱۴۰۳/۱/۱۵
۱۶:۳۰
می بینید که حتّی خواصِ طرفدارِ حق هم به دو قسم تقسیم میشوند. این مسائل، دقّت و مطالعه لازم دارد. بر حسبِ اتّفاق نمیشود جامعه، نظام و انقلاب را بیمه کرد.
باید به مطالعه و دقّت و فکر پرداخت. اگر در جامعهای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛
یعنی کسانی که میتوانند در صورتِ لزوم از متاعِ دنیوی دست بردارند، در اکثریت باشند،هیچ وقت جامعهی اسلامی به سرنوشتِ جامعهی دورانِ امام حسین علیهالسّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است.
اما اگر قضیه به عکس شد و نوعِ دیگرِ خواصِ طرفدارِ حق(دل سپردگان به متاعِ دنیا. آنان که حق شناسند، ولی درعینحال مقابلِ متاعِ دنیا، پایشان میلرزد)،در اکثریت بودند، وامصیبتاست!
امام خامنه ای در دیدار با سران سپاه۱۳۷۵/۰۳/۲۰







#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
باید به مطالعه و دقّت و فکر پرداخت. اگر در جامعهای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛
یعنی کسانی که میتوانند در صورتِ لزوم از متاعِ دنیوی دست بردارند، در اکثریت باشند،هیچ وقت جامعهی اسلامی به سرنوشتِ جامعهی دورانِ امام حسین علیهالسّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است.
اما اگر قضیه به عکس شد و نوعِ دیگرِ خواصِ طرفدارِ حق(دل سپردگان به متاعِ دنیا. آنان که حق شناسند، ولی درعینحال مقابلِ متاعِ دنیا، پایشان میلرزد)،در اکثریت بودند، وامصیبتاست!
امام خامنه ای در دیدار با سران سپاه۱۳۷۵/۰۳/۲۰
۱۴:۳۲
شرایطِ جهانی روزبهروز دارد تغییر پیدا میکند. بهروز باشید، [تحلیلِ] حوادث را در حیطهی ذهنِ خودتان و در حیطهی فکرِ خودتان حاضر و موجود داشته باشید.
عزیزان من! ما امروز مواجه با یک پیچِ تاریخیِ مهم هستیم یا در دلِ یک پیچِ تاریخیِ مهم داریم حرکت میکنیم؛ این دوّمی شاید درستتر باشد.
دنیا دارد تغییر میکند، [آن هم] تغییراتِ اساسی؛ تغییراتِ اساسی و بزرگ را نمیشود در ظرفِ یک هفته و یک ماه و یک سال فهمید؛ اینها بتدریج انجام میگیرد.
باید مسلّط باشید ببینید در دنیا چه دارد اتّفاق میافتد، در کشور چه اتّفاقی دارد میافتد.
امام خامنه ای۱۴۰۱/۱۰۲۲







#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
عزیزان من! ما امروز مواجه با یک پیچِ تاریخیِ مهم هستیم یا در دلِ یک پیچِ تاریخیِ مهم داریم حرکت میکنیم؛ این دوّمی شاید درستتر باشد.
دنیا دارد تغییر میکند، [آن هم] تغییراتِ اساسی؛ تغییراتِ اساسی و بزرگ را نمیشود در ظرفِ یک هفته و یک ماه و یک سال فهمید؛ اینها بتدریج انجام میگیرد.
باید مسلّط باشید ببینید در دنیا چه دارد اتّفاق میافتد، در کشور چه اتّفاقی دارد میافتد.
امام خامنه ای۱۴۰۱/۱۰۲۲
۱۰:۲۹
عزیزان؛ نگذارید با تضعیفِ ارزشهای انقلاب و اسلام به جبههء دشمن کمک کنند و به خصوص نگذارید غفلت زدگانی از این قبیل در مجموعههای شما،یعنی در صفوفِ مقدم جا بگیرند.
شعارهای انقلاب را که پرچمهای راهنما در راهِ اعتلا و سربلندی و آبادانیِ این کشور است گرامی بدارید و با همهء وجود از آن دفاع کنید
و سهل انگاری نسبت به آن را از بیگانگانی که احیاناً به لباسِ خودی در میآیند و با زبانِ خودی سخن میگویند تحمل نکنید.
امام خامنه ای۱۳۷۷/۵/۱۰






#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
شعارهای انقلاب را که پرچمهای راهنما در راهِ اعتلا و سربلندی و آبادانیِ این کشور است گرامی بدارید و با همهء وجود از آن دفاع کنید
و سهل انگاری نسبت به آن را از بیگانگانی که احیاناً به لباسِ خودی در میآیند و با زبانِ خودی سخن میگویند تحمل نکنید.
امام خامنه ای۱۳۷۷/۵/۱۰
۱۶:۳۶
یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است و میتوان این را مطرح کرد، مسئلهی حکمرانیِ اسلامی است.
حکمرانی در منطقِ اسلام از بُن و بنیاد با حکمرانیهای رایجِ جهان متفاوت است؛ نه شبیهِ سلطنت است، نه شبیهِ ریاستجمهوریهای امروزِ دنیا است، نه شبیهِ فرماندهیها است، نه شبیهِ رؤسای کودتاگر است؛ شبیهِ هیچ کدام از اینها نیست؛ یک چیزِ خاصّی است متّکی به مبانیِ معنوی.
سبکِ حکمرانیِ اسلامی این است:مردمی بودن، دینی بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن؛ نه ظالم (و نه مظلوم): لا اُظلَمَنَّ وَ اَنتَ مُطیقٌ لِلدَّفعِ عَنّی وَ لا اَظلِمَنَّ وَ اَنتَ القادِرُ عَلَى القَبضِ مِنّی.(صحیفهی سجادیه دعای۲۰ کَسی بر من ستم روا ندارد، زیرا تو را توانِ دفع ستم از من هست؛ و من بر کَسی ستم نکنم، زیرا تو قادری که مرا از ستمگری بازداری.) در این دعاهای صحیفهی سجّادیّه هست.
اینها هر کلمهکلمهاش مبانیِ مُهمِ معرفتی است؛ اینها چیزهایی است که سلاحهای جدیدِ ما است، باید از اینها استفاده کرد.
امام خامنه ای در دیدار مجلس خبرگان۱۴۰۰/۱۲/۱۹






#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
حکمرانی در منطقِ اسلام از بُن و بنیاد با حکمرانیهای رایجِ جهان متفاوت است؛ نه شبیهِ سلطنت است، نه شبیهِ ریاستجمهوریهای امروزِ دنیا است، نه شبیهِ فرماندهیها است، نه شبیهِ رؤسای کودتاگر است؛ شبیهِ هیچ کدام از اینها نیست؛ یک چیزِ خاصّی است متّکی به مبانیِ معنوی.
سبکِ حکمرانیِ اسلامی این است:مردمی بودن، دینی بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن؛ نه ظالم (و نه مظلوم): لا اُظلَمَنَّ وَ اَنتَ مُطیقٌ لِلدَّفعِ عَنّی وَ لا اَظلِمَنَّ وَ اَنتَ القادِرُ عَلَى القَبضِ مِنّی.(صحیفهی سجادیه دعای۲۰ کَسی بر من ستم روا ندارد، زیرا تو را توانِ دفع ستم از من هست؛ و من بر کَسی ستم نکنم، زیرا تو قادری که مرا از ستمگری بازداری.) در این دعاهای صحیفهی سجّادیّه هست.
اینها هر کلمهکلمهاش مبانیِ مُهمِ معرفتی است؛ اینها چیزهایی است که سلاحهای جدیدِ ما است، باید از اینها استفاده کرد.
امام خامنه ای در دیدار مجلس خبرگان۱۴۰۰/۱۲/۱۹
۱۱:۰۷
جناب عمّار در جنگِ صفّین دید یک عدّهای از افرادِ لشکر کأنّه مضطربند، متحیّرند، جهتِ کار و هدفِ کار را درست تشخیص نمیدهند؛ احساس وظیفه کرد.
عمّار، زبانِ گویای امیرالمؤمنین است؛ آمد در مقابلِ این جمعیّت ایستاد، گفت: این پرچمِ جبههی مقابل (پرچم بنیامیّه) را میبینید؟ همین پرچم را ما در جنگِ بدر و در جنگِ اُحد در مقابلِ خودمان داشتیم؛ این همان پرچم است.
بنده عرض میکنم امروز هم آن پرچمی که در منطقهی آسیا، در مناطقِ اروپا و آمریکا، در هر نقطهی از عالَم در مقابلِ انقلاب ایستاده، همان پرچم است؛ همان پرچمی است که در مقابلِ ابراهیم ع و موسیٰ ع و عیسیٰ ع برافراشته شده بود. آنها نابود شدند و موسیٰ و عیسیٰ و ابراهیم زندهاند.
علّتِ زنده بودنِ آنها هم این است که خدای متعال به حضرت موسیٰ فرمود: اِنَّنی مَعَکُما اَسمَعُ وَاَرى؛نترسید، نترسید، واهمه نکنید، دچارِ اشتباه در محاسبه نشوید، خدا با شما است..اما یک شرط دارد:شما با خدا باشید؛ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.
امام خامنهای ۱۳۹۷/۱۲/۷






#جهاد تبیین#لشگر مطالبه آرمانها
عمّار، زبانِ گویای امیرالمؤمنین است؛ آمد در مقابلِ این جمعیّت ایستاد، گفت: این پرچمِ جبههی مقابل (پرچم بنیامیّه) را میبینید؟ همین پرچم را ما در جنگِ بدر و در جنگِ اُحد در مقابلِ خودمان داشتیم؛ این همان پرچم است.
بنده عرض میکنم امروز هم آن پرچمی که در منطقهی آسیا، در مناطقِ اروپا و آمریکا، در هر نقطهی از عالَم در مقابلِ انقلاب ایستاده، همان پرچم است؛ همان پرچمی است که در مقابلِ ابراهیم ع و موسیٰ ع و عیسیٰ ع برافراشته شده بود. آنها نابود شدند و موسیٰ و عیسیٰ و ابراهیم زندهاند.
علّتِ زنده بودنِ آنها هم این است که خدای متعال به حضرت موسیٰ فرمود: اِنَّنی مَعَکُما اَسمَعُ وَاَرى؛نترسید، نترسید، واهمه نکنید، دچارِ اشتباه در محاسبه نشوید، خدا با شما است..اما یک شرط دارد:شما با خدا باشید؛ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.
امام خامنهای ۱۳۹۷/۱۲/۷
۱۵:۲۹
مجتهد باید به مسائلِ زمانِ خود احاطه داشته باشد. آشنایی به روشِ برخورد با حیلهها و تزویرهای فرهنگِ حاكم بر جهان، داشتنِ بصیرت و دیدِ اقتصادی، اطلاع از كیفیتِ برخورد با اقتصادِ حاكم بر جهان، شناختِ سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیكته شدهی آنان و دركِ موقعیت و نقاطِ قوت و ضعفِ دو قطب سرمایهداری و كمونیزم كه در حقیقت استراتژیِ حكومت بر جهان را ترسیم میكنند، از ویژگیهای یك مجتهدِ جامع است.
امام خمینی۱۳۶۷/۱۲/۳







#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
امام خمینی۱۳۶۷/۱۲/۳
۱۰:۲۹
بهلحظه باید[کار را] انجام داد. توّابین برای انتقامِ خون مطهّرِ امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همهی آنها کشته شدند امّا در تاریخ اینها را مدح نمیکنند؛ چرا؟ چون دیر جنبیدند.
شما که میخواستید خونِ خود را در راهِ امام حسین بدهید، چرا در اوّل محرّم، دوّم محرّم نیامدید که اقلّاً یک کاری صورت بدهید؟ آنجا میایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت میآیید در میدان؟
[نتیجهی] کار را بهنگام انجام ندادن این است. کار را بهنگام باید انجام داد.
نباید غفلت کنیم از وظیفهای که عقل و شرع به عهدهی ما گذاشته؛ باید بدونِ تأخیر واردِ میدان بشویم. تأخیر نباید داشته باشیم.
آن وقت به تناسبِ اهمّیّتی که آن کار دارد،خطرات را به جان بخریم. بالاخره در هر حادثهای، هر خطری را نباید انسان به جان بخرد؛ بعضی از حوادث هست که اینقدر اهمّیّت ندارد که انسان جانش را به خطر بیندازد. به تناسبِ اهمیتِ حادثه، خطرِ مترتّب بر ورود در میدان را به جان بخریم.
مشکل آن وقتی به وجود میآید که ما در این وظایف اختلال ایجاد میکنیم:به سرعت احساسِ تکلیف نمیکنیم! بهنگام وارد نمیشویم! خطر را به جان نمیخریم! ملاحظه میکنیم؛ این[طوری] است.
امام خامنه ای۱۴۰۱/۱۰/۱۹






#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
شما که میخواستید خونِ خود را در راهِ امام حسین بدهید، چرا در اوّل محرّم، دوّم محرّم نیامدید که اقلّاً یک کاری صورت بدهید؟ آنجا میایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت میآیید در میدان؟
[نتیجهی] کار را بهنگام انجام ندادن این است. کار را بهنگام باید انجام داد.
نباید غفلت کنیم از وظیفهای که عقل و شرع به عهدهی ما گذاشته؛ باید بدونِ تأخیر واردِ میدان بشویم. تأخیر نباید داشته باشیم.
آن وقت به تناسبِ اهمّیّتی که آن کار دارد،خطرات را به جان بخریم. بالاخره در هر حادثهای، هر خطری را نباید انسان به جان بخرد؛ بعضی از حوادث هست که اینقدر اهمّیّت ندارد که انسان جانش را به خطر بیندازد. به تناسبِ اهمیتِ حادثه، خطرِ مترتّب بر ورود در میدان را به جان بخریم.
مشکل آن وقتی به وجود میآید که ما در این وظایف اختلال ایجاد میکنیم:به سرعت احساسِ تکلیف نمیکنیم! بهنگام وارد نمیشویم! خطر را به جان نمیخریم! ملاحظه میکنیم؛ این[طوری] است.
امام خامنه ای۱۴۰۱/۱۰/۱۹
۲۰:۰۰
جوانِ بسیجی از مرگ هم که نمیترسد؛ میبینید دیگر، در دفاعِ مقدّس میآمدند گریه میکردند، التماس میکردند که اجازه بدهید ما برویم.
سنّشان مناسب نبود، اجازه داده نمیشد؛ گریه، التماس؛ این مالِ چهل سال پیش، سی و پنج سالِ پیش است مثلاً، چند سال پیش هم در دفاع از حرم همینجور بود.
در دفاع از حرم چقدر جوانها به بنده نامه مینوشتند، بعضیها ملاقات میکردند که آقا اجازه بدهید ما برویم. اجازه داده نمیشد، میرفتند به فلان گروهی که اجازه داشتند خودشان را میرساندند.
شنیدهاید دیگر، خواندهاید احوالاتشان را و میدانید. از مرگ نمیترسد. آخرِ کار هم شهادت است.
معتقد به شهادت است؛ معتقد است که اگر در این راه از دنیا رفت، در عالیترین مقاماتِ معنویِ الهی جا خواهد گرفت؛ پس راه در مقابلِ او باز است؛بنبست ندارد دیگر.
یک چنین آدمی دیگر احساسِ بنبست نمیکند؛ چون بنبست وجود ندارد، برای همین است، به همین دلایل است که بسیجیِ ایرانی یقین دارد که سرانجام در یک روز، رژیمِ صهیونیستی را قطعاً از بین خواهد برد.
امام خامنه ای در دیدار بسیجیان۱۴۰۳/۰۹/۰۵






#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
سنّشان مناسب نبود، اجازه داده نمیشد؛ گریه، التماس؛ این مالِ چهل سال پیش، سی و پنج سالِ پیش است مثلاً، چند سال پیش هم در دفاع از حرم همینجور بود.
در دفاع از حرم چقدر جوانها به بنده نامه مینوشتند، بعضیها ملاقات میکردند که آقا اجازه بدهید ما برویم. اجازه داده نمیشد، میرفتند به فلان گروهی که اجازه داشتند خودشان را میرساندند.
شنیدهاید دیگر، خواندهاید احوالاتشان را و میدانید. از مرگ نمیترسد. آخرِ کار هم شهادت است.
معتقد به شهادت است؛ معتقد است که اگر در این راه از دنیا رفت، در عالیترین مقاماتِ معنویِ الهی جا خواهد گرفت؛ پس راه در مقابلِ او باز است؛بنبست ندارد دیگر.
یک چنین آدمی دیگر احساسِ بنبست نمیکند؛ چون بنبست وجود ندارد، برای همین است، به همین دلایل است که بسیجیِ ایرانی یقین دارد که سرانجام در یک روز، رژیمِ صهیونیستی را قطعاً از بین خواهد برد.
امام خامنه ای در دیدار بسیجیان۱۴۰۳/۰۹/۰۵
۹:۴۲
من فقط همین یک جمله را میخواهم عرض کنم که امروز ما فراتر از درگیریهای نظامی (که وجود داشت، دیدید و همینطور دائماً احتمال [تکرار] آن را هم میدهند، بعضی هم عمداً در این کانون میدمند برای اینکه مردم را دلبهشک نگه دارند، دلهره ایجاد کنند، که موفّق هم نمیشوند انشاءالله)، در کانونِ یک درگیریِ تبلیغاتی و رسانهای هستیم؛ با چه کسی؟ با یک جبههی وسیع.
ما در جنگِ تبلیغاتی قرار داریم، در جنگِ معنوی قرار داریم. دشمن فهمید که تصرّفِ این مُلک و این خاک و این سرزمینِ الهی و معنوی، با ابزارِ فشار و ابزارِ نظامی امکان ندارد.
فهمید که اگر بخواهد تصرّفی بکند، دخالتی بکند، موفّقیّتی پیدا کند، باید دلها را تغییر بدهد، باید مغزها و فکرها را عوض کند؛رفتند در این خط.
البتّه ما در مقابلشان محکم ایستادهایم، امّا امروز خطر این است، خط این است، هدفِ دشمن این است.
هدفِ دشمن در کشورِ ما محو کردنِ آثارِ مشعشعِ مفاهیمِ انقلابی است؛هدفش این است که بتدریج مردم را از یادِ انقلاب، از یادِ هدفِ انقلاب، از یادِ کارهایی که در انقلاب شد، از یادِ امامِ انقلاب منصرف کند؛ برای این
دارند کار میکنند، دارند تلاش میکنند؛ میلیاردها خرج میکنند؛ نمیگویند، لکن ما میدانیم.
نویسنده، هنرمند، کتابنویس، رماننویس، هالیوود و غیر اینها را به کار میگیرند، از ابزارهای گوناگون استفاده میکنند برای اینکه ذهنِ جوانِ ایرانی را تغییر بدهند.
امام خامنه ای۱۴۰۴/۹/۲۰






#جهاد_تبیین#لشگر_مطالبه_آرمانها
ما در جنگِ تبلیغاتی قرار داریم، در جنگِ معنوی قرار داریم. دشمن فهمید که تصرّفِ این مُلک و این خاک و این سرزمینِ الهی و معنوی، با ابزارِ فشار و ابزارِ نظامی امکان ندارد.
فهمید که اگر بخواهد تصرّفی بکند، دخالتی بکند، موفّقیّتی پیدا کند، باید دلها را تغییر بدهد، باید مغزها و فکرها را عوض کند؛رفتند در این خط.
البتّه ما در مقابلشان محکم ایستادهایم، امّا امروز خطر این است، خط این است، هدفِ دشمن این است.
هدفِ دشمن در کشورِ ما محو کردنِ آثارِ مشعشعِ مفاهیمِ انقلابی است؛هدفش این است که بتدریج مردم را از یادِ انقلاب، از یادِ هدفِ انقلاب، از یادِ کارهایی که در انقلاب شد، از یادِ امامِ انقلاب منصرف کند؛ برای این
نویسنده، هنرمند، کتابنویس، رماننویس، هالیوود و غیر اینها را به کار میگیرند، از ابزارهای گوناگون استفاده میکنند برای اینکه ذهنِ جوانِ ایرانی را تغییر بدهند.
امام خامنه ای۱۴۰۴/۹/۲۰
۶:۰۴