توزيع، موتور متحرکه توليد
١- خط مقدم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و البته به صورت کلی فعالیتهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در مواجهه با مردم معنا پيدا مي كند و شکل میگیرد. یعنی خطوط امامی و نقطه عزيمت جبهه فرهنگی انقلابی اسلامی در اكثر سرفصلهایش، نهایتاً در میدان روایت و شبكه مخاطبین ش تعریف میشود و نظم پیدا میکند.٢- نمایشگاه كتاب و ميزهاي مشابه اينچنيني بهانه اي هستند براي ارتباط. سكويي براي تبادل بيام انقلاب اسلامي آن هم نه بصورت كلي گويي هاي مرسوم و يكطرفه، بلكه كاملا تعاملي و اقناعي و متكي بر آگاهي.و این یعنی توزيع فرصتي است براي رشد نیروی انسانی، یعنی تولید انسان انقلاب اسلامی. یعنی اينكه توزيع نه تنها طريقيت؛ بلكه خودش موضوعیت هم دارد و در رفت و برگشت با مخاطب، پیام و محتوا را به گردش در مي آورد. ٣- براي اين چنين ارتباط و تعاملي با مخاطبین بايد مسلح و مسلط به پيام شد و فرستنده خودش ابتدائا بايد گيرنده باشد. يعني خواندن و خواندن و خواندن. و اين تسلط محتوایی یعنی همان رشد و تربيت نیروی انسانی. ٤- لذاست كه منطقا بايد محورهاي توزيع و ترويج و رسانه ايجاد، تقويت و تثبيت شوند.و اين مقوم سازي جبهه توزيع و ترویج و روایت سرمایه اي فرهنگي و اجتماعي میآفریند که با هیچ ساز و کاری نمیشود باز تولیدش کرد.اين سرمايه و شبكه ي داخلي خود مولفه اي است براي حضور پرقدرت در جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي.٥- بماند كه تجربه زيسته و حال و هواي متاثر از ميدان توزيع و گفت و گو و رفاقت، نشاط و شادابی را مي آفريند كه در کمتر جایی از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی میتوان سراغش را یافت.
٦- لذا شايسته است كه ما اهالي كتاب و كتابخواني مثل هميشه اين محور توزيع و میدان و روایت را دو چندان دریابیم. کمی مسائل اجرایی و طبعا سختی هايي دارد، لكن سختی اش گواراست از جنس همراهی و معیت توامان سختي و آساني که ان مع العسر یسرا.احسان مينائي رادنمایشگاه كتاب تهران غرفه انتشارات راه يار