عکس پروفایل راه آهن ایران ر

راه آهن ایران

۲,۹۰۰عضو
عکس پروفایل راه آهن ایران ر
۲.۹هزار عضو

راه آهن ایران

کانال اطلاع رسانی راه آهن ایران و جهان
ریل نیوز : www.rail-news.ir وبسایت راه آهن ایران : www.rai.irundefined پشتیبانی کانال @pejmands
undefinedتماس با بخش مسافری راه آهن 0215149

۲۷ آبان

thumnail
فصل جدید همکاری راه آهن ایران و روسیه/مدیرعامل راه آهن خطاب به همتای روسی خود: کریدور شمال– جنوب با جدیت بیشتری دنبال شود
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هشتاد و یکمین اجلاس شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع که ۱۵ و ۱۶ آبان ماه در تاشکند ازبکستان برگزار شد با اولگ بلازیوروف مدیرعامل راه آهن روسیه دیدار و بر تقویت همکاری‌ها و توسعه کریدور شمال- جنوب تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل راه‌آهن ایران در این دیدار با اشاره به سطح خوب ارتباطات بین دو کشور گفت: مناسبات سیاسی ایران و روسیه در بالاترین سطح قرار داشته و راه آهن ایران از گسترش روابط با راه آهن روسیه استقبال می کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ درصد بار کشور از طریق ریل حمل می شود خاطرنشان کرد: در حوزه‌هایی همچون برقی سازی و توسعه ریلی نیازمند بهبود شرایط هستیم.
دکتر ذاکری بر لزوم توجه بیشتر به پروژه کریدور شمال - جنوب تاکید کرد و گفت: باید با جدیت بیشتری این پروژه را دنبال کنیم و ضمن بهره‌برداری از ظرفیت موجود، در پی افزایش ظرفیت‌ نیز باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بیان نقاط اتصال ریلی دو کشور ایران و روسیه پرداخت و گفت: شبکه ریلی ایران در دو نقطه در دریای خزر و سه نقطه ریلی با شبکه ریلی روسیه دارای ارتباط است که شامل بنادر امیرآباد و کاسپین و مرزهای ریلی اینچه برون و سرخس است.
دکتر ذاکری ابراز امیدواری کرد: با جلسات بیشتر بین کارشناسان راه آهن دو کشور و اتخاذ تصمیمات لازم از سوی مدیران، پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم.
مدیرعامل راه آهن روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه یکی از اهداف راه‌آهن روسیه توسعه کریدور شمال-جنوب است، افزود: برای آغاز حمل و نقل در این مسیر ۳۶ قطار کانتینری به سمت خلیج فارس ارسال شده است و در سال ۲۰۲۲ توانستیم با کاهش مدت زمان حمل، هر ماه تردد یک قطار را در این مسیر داشته باشیم.
اولگ بلازیوروف افزود: در سال ۲۰۲۴ نیز، یادداشت تفاهمی در زمینه حمل کانتینر بین دو طرف امضا شد که در نتیجه اجرای آن، چهار قطار در هر ماه ارسال شده است.
رفع موانع برای حمل نفت و زغال سنگ از کریدور شمال- جنوب و رسیدن به تعرفه مناسب از دیگر مواردی بود که مدیرعامل راه آهن روسیه به آن اشاره کرد.
مدیرعامل راه آهن روسیه در خصوص احداث مسیر ریلی رشت- آستارا نیز گفت: این پروژه برای روسیه اهمیت خاصی دارد و آماده همکاری به منظور تحقق اهداف مشترک هستیم.

undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۸:۰۲

۲۸ آبان

thumnail

۳:۲۹

thumnail
آئین تکریم و معارفه مديرکل راه آهن زاگرس / راه‌آهن پیشران توسعه اقتصاد و اجتماع است
undefinedمعاون مسافری راه آهن در آئین تکریم و معارفه مديرکل راه آهن زاگرس، با بیان اینکه راه‌آهن پیشران توسعه اقتصاد و اجتماع است، گفت: چشم انداز اصلی راه آهن حمل‌ونقل بهره‌ور، ایمن و رقابت پذیر و با کیفیت مناسب به صاحبان بار و مسافران است.
undefinedبه گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن زاگرس با حضور معاون مسافری راه‌ آهن، کارکنان این اداره کل و مقامات استانی و شهری در راه آهن زاگرس برگزار و از تلاشها و زحمات حسن زیودار مدیر کل سابق اداره کل راه آهن زاگرس قدردانی و فخرالدین پیروزفر به عنوان مدیرکل جدید راه آهن زاگرس معرفی شد.
undefinedمیرحسن موسوی، معاون مسافری راه آهن در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه‌آهن و نیز شهدای گرانقدر شهر اندیمشک، علت عقب ماندگی راه‌آهن را با وجود اقدامات بزرگ انجام گرفته، عدم تامین منابع مالی کافی و عدم امکان جذب مناسب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دانست و گفت: چنین مشکلات و غفلت هایی توسعه راه آهن را دچار محدودیت کرده است.
undefinedمعاون مسافری راه آهن افزود: راه‌آهن همواره به‌دنبال حمل‌ونقلی بهره‌ور، ایمن و رقابت پذیر و باکیفیت در قالب ارائه خدمات به صاحبان بار و مسافران است.
undefinedموسوی با بیان اینکه راه‌آهن پیشران توسعه اقتصاد و اجتماع است، گفت: علاوه بر توانایی راه‌آهن برای جابجایی بارهای متنوع و انبوه در مسیرهای طولانی به نقاط مختلفو جابجایی مسافر با اسایش و رفاه ، بارزترین مشخصه حمل‌ونقل ریلی، ایمنی است که باید همواره این مزیت حفظ و ارتقا یابد.
undefinedموسوی در بخش دیگری از سخنان خود به هوشمندسازی سیستم‌های راه‌آهن اشاره و بر حذف فرایندهای زائد در اجرای پروژه ها تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب در حمل‌ونقل بار و تامین لکوموتیو و واگن مسافری، نسبت به جذب سرمایه‌گذار عملکرد بهتری داشته باشیم.
undefinedموسوی با اشاره به اینکه؛ افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی یکی از تاکیدهای مقام معظم رهبری، دولت و مجلس است، گفت: در برنامه هفتم، راه‌آهن مکلف شده است که سهم خود را از حمل‌ونقل بار کشور به ۳۰ درصد برساند که البته رسیدن به این هدف دارای الزاماتی است که باید از سوی دولت و مجلس محقق شود.
undefinedوی با بیان اینکه افزایش کیفیت خدمات مسافری از دیگر موارد ضروری راه‌آهن است، افزود: در همین راستا در چند سال گذشته با رتبه بندی قطارها، ۸۰۰ واگن مسافری بالای ۴۵ سالِ فرسوده و بدون تهویه از مدار سیر خارج شدند و همچنین با ورود ناوگان‌های نو به شبکه و نیز بازسازی‌های انجام شده، خوشبختانه کیفیت به حد مطلوبی رسیده است.
undefinedموسوی گفت: در برخی شهرستان‌ها نیز از جمله مسیر اندیمشک به دورود، قطارریل باس را که بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان قیمت دارند، به جای سازمان سالن صندل تخصیص داده‌ایم.
undefinedوی در بخش دیگری از سخنان خود به قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای اشاره کرد و گفت: قیمت بلیت قطارهای حومه ای در کشور از گذشته تا کنون خیلی پایین بوده و همینطور هم باقی مانده است و این در حالی‌ست که قیمت تمام شده‌ بلیت قطارهای حومه‌ای تنها ۳ درصد هزینه تمام شده شرکت‌های مسافری است. که باید تدبیری اندیشیده شود .
undefinedموسوی در پایان به مواردی همچون؛ افزایش رفاه زندگی کارکنان راه آهن، توسعه ارتباط با مشتریان، کاهش تصدی گری، توجه به توسعه مشارکت بخش خصوصی، اتصال کارخانجات صنعتی و معدنی به خطوط ریلی و ایجاد قطار کامل و قطار باری برنامه‌ای، به عنوان برنامه های اراه آهن اشاره کرد.
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۸:۰۵

۲۹ آبان

thumnail
سه شنبه ۲۹ آبان

۳:۲۹

thumnail
undefined
ایستگاه راه آهن بکران
عکس:همکار لکوموتیوران آقای مرتضی قشینی
کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۳:۳۳

thumnail
undefined زیبایی های ریلی
undefinedعکس
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۳:۴۱

thumnail
آئین تکریم و معارفه مديرکل راه آهن لرستان برگزار شد/ ایجاد زیر ساخت و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه در بخش مسافری ریلی
معاون مسافری راه آهن در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن لرستان با اشاره به سیاست راه آهن برای ایجاد زیر ساخت و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی به عدم تناسب قیمت بلیت و هزینه قطارهای حومه ای و بین شهری نیز اشاره و گفت: قیمت بلیت قطارهای حومه ای تنها ۳ درصد هزینه تمام شده شرکت‌های مسافری را پوشش می دهد و به همین دلیل، تداوم خدمات دهی در این بخش دچار محدودیت شده است.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن لرستان با حضور معاون مسافری راه‌ آهن، مدیرکل روابط عمومی راه آهن، فرماندار و شهردار شهرستان دورود، فرمانده سپاه شهرستان و کارکنان این اداره کل، در سالن جلسات فرمانداری برگزار و از تلاشها و زحمات رحمت رحمت نژاد مدیر کل سابق راه آهن لرستان، قدردانی و محمدرضا حبیبی به عنوان مدیرکل جدید راه آهن لرستان معرفی شد. معاون مسافری راه آهن در این مراسم گفت: راه‌آهن همواره به‌دنبال ارائه حمل‌ونقلی بهره‌ور، ایمن و رقابت پذیر به صاحبان بار و مسافران است.
میر حسن موسوی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه‌آهن و قدردانی از زحمات همکاران خدوم، متعصب و با غیرت گفت: سیاست مدیرعامل راه آهن توجه جدی به معیشت و رفاه و سلامت کارکنان است و دستورات لازم به متولیان این امر برای پیگیری افزایش سهم حمل و نقل ریلی و در آمد راه آهن به منظور تحقق این موضوع داده شده است.
وی با اشاره به راهبرد راه آهن مبنی بر ارتقای ایمنی سیر و حرکت قطارهای مسافری و باری گفت: صاحبان بار با اطمینان از سیر ایمن قطار، بار خود را به راه آهن می سپارند و مسافرین نیز با اطمینان از ایمنی و آسایش و رفاه، اولین انتخاب خود را سفر با قطار تعیین می کنند. ضمن اینکه کارکنان راه آهن افتخار خدمات رسانی به زائرین امام رضا (ع) و امام حسین (ع) را دارند.
معاون مسافری تاکید کرد: ایمنی، نشان و برند راه آهن است و باید این نشان را برای مشتریان خود حفظ کنیم .
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۰:۳۷

thumnail
دیدار مدیرعامل راه‌آهن ایران با رئیس اداره خط آهن افغانستان/ آغاز مذاکرات فنی برای اتصال راه آهن سه کشور چین- افغانستان- ایران
مدیرعامل راه‌آهن در دیدار با رئیس اداره خط آهن افغانستان، گفت: با توجه به مجاورت ایران، افغانستان و چین، این مسیر تنها محوری است که می‌تواند مسیر ترانزیت را کوتاه و هزینه آن را کاهش دهد بنابراین تکمیل محور ریلی هرات بر اساس زمان‌بندی مشخص اهمیت زیادی دارد.به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر جبار علی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن با محمد اسحاق صاحب زاده، معاون وزارت فوائد عامه و رئیس اداره خط آهن افغانستان و هیئت همراه، در ساختمان شهدای راه‌آهن دیدار و گفت‌وگو کرد.دکتر ذاکری در این نشست، با اشاره به عزم راه‌آهن برای کمک به راه‌آهن افغانستان، اظهار کرد: وجود خط آهن در شمال غربی افغانستان و نزدیکی به مرز مشترک با ایران، فرصت بسیار خوبی برای ترانزیت بین دو کشور است.معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دوره‌های آموزشی برگزار شده برای کارکنان راه‌آهن افغانستان در سال‌های گذشته، تاکید کرد: با توجه به درخواست افغانستان، به زودی دوره‌ سوم آموزش برای کارکنان راه‌آهن به طور حضوری و در صورت تمایل، بخشی از آن به طور غیر حضوری برگزار خواهد شد.دکتر ذاکری در ادامه، خواستار تکمیل محور ریلی هرات بر اساس زمان‌بندی مشخص شد و تاکید کرد: با توجه به موقعیتی که به دلیل مجاورت ایران، چین و افغانستان وجود دارد و تنها محوری است که می‌تواند هزینه ترانزیت را کاهش و مسیر ترانزیت را کوتاه کند، پیشنهاد نشست سه جانبه از سوی راه‌آهن ایران مطرح می‌شود.وی افزود: هم‌اکنون بسیاری از مشکلاتی که کنسرسیوم ریلی ایران و افغانستان با آن مواجه بود، برطرف شده و در حال حاضر هفته‌ای ۳ قطار در مسیر تعیین شده سیر می‌کندمحمد اسحاق صاحب زاده، رئیس اداره خط آهن افغانستان نیز در این نشست، با اشاره به همکاری‌های رو به رشد راه‌آهن‌های دو کشور ایران و افغانستان، ضمن تقدیر از برنامه‌های آموزشی برای 96 تن از کارکنان راه‌آهن افغانستان از سوی راه‌آهن ایران، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری موفق دوره اول و دوم آموزش‌ها برگزار شده، اکنون در انتظار برگزاری دوره سوم آن هستیم.صاحب زاده با بیان اینکه خروجی پروژه خواف– هرات نماد دوستی دو کشور را به تصویر می‌کشد، اظهار کرد: امیدواریم که با همکاری‌های مشترک، شاهد افزایش سطح انتقالات و حمل بارهای ترانزیتی و در نتیجه، رشد و ارتقای تجارت بین دو کشور باشیم.وی با بیان اینکه، بر اساس مطالعات انجام شده ظرفیت بار خوبی از مسیر چین– افغانستان– ایران وجود دارد، تاکید کرد: افغانستان آمادگی کامل دارد که در این مسیر به همراه ایران، قدم‌های لازم را بردارد.معاون وزارت فوائد عامه افغانستان همچنین، از انجام مطالعات مهندسی برای احداث مسیر ریلی زرنج – قندهار خبر داد که با اتصال این خط ریلی به زابل، فصل جدیدی از همکاری و مبادلات تجاری بین دو کشور گشوده خواهد شد.
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۲:۳۲

thumnail
undefinedundefined
«مدیر پایگاه میراث جهانی راه‌آهن سراسری ایران» منصوب شد.
با حکم مشترک جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور، «وحید علی‎قارداشی» به مدیریت پایگاه میراث جهانی راه‌آهن سراسری ایران منصوب شد.
راه‌آهن سراسری ایران پس از بررسی در چهل و چهارمین جلسه میراث جهانی یونسکو در تاریخ سوم مرداد سال ۱۴۰۰ شمسی، به عنوان بیست و پنجمین میراث فرهنگی ملموس و نخستین میراث صنعتی کشور در فهرست میراث جهانی پذیرفته شد. این خط آهن ۱۳۹۴ کیلومتری که عملیات احداث آن از سال ۱۳۰۶ تا ۱۳۱۷ شمسی به طول انجامید، بندر ترکمن (شمال) را به بندر امام خمینی (جنوب) متصل کرده است. ضمنا این راه‌آهن بعنوان طولانی‎ترین راه‌آهن ثبت شده جهانی شناخته می‌شود.
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۳:۵۱

thumnail
undefined زیبایی های ریلی
undefinedعکس
undefinedایستگاه راه آهن سوادکوه
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۳:۵۴

thumnail
ایستگاه ماشین دودی، قدیمی‌ترین ایستگاه راه‌آهن ایران، ثبت ملی شد.
پیرو هماهنگی بین نمایندگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، ساختمان قدیمی‌ترین ایستگاه راه‌آهن ایران (گار ماشین- ایستگاه ماشین دودی) ثبت ملی شد.
در دوره ناصری طرف بلژیکی امتیاز ساخت و راه‌اندازی خط آهن تهران - حضرت عبدالعظیم را در سال ۱۲۶۵ شمسی به امضای طرف ایرانی رساند.
ایستگاه ابتدایی این مسیر ۸/۷ کیلومتری، در جنوب شرقی تهران، در محل کنونی پارک کوثر در جنوب میدان قیام واقع شده است.
در حقیقت این ایستگاه با عمر نزدیک به ۱۴۰ سال، قدیمی‌ترین ایستگاه راه‌آهن ایران، به شمار می‌آید.
این ساختمان که به شماره ۳۴۲۶۰ در فهرست آثار ملی ثبت شده، بعنوان بخشی از تاریخ حمل‎ونقل شهری و برون شهری و نقطه آغاز صنعت ریلی در ایران محسوب می‌شود. از این رو بر اساس معیارهای میراثی، واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شده است.
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۳:۵۸

۳۰ آبان

thumnail
چهارشنبه ۳۰ آبان

۳:۲۹

thumnail
آئین تکریم و معارفه مدیر کل راه آهن شمال شرق۲ / ترانزیت در راه آهن شمال شرق۲ به ظرفیت خوبی خواهد رسید
معاون فنی و زیر بنایی راه آهن در آئین تکریم و معارفه مدیر کل راه آهن شمال شرق۲ با تاکید بر اینکه راه آهن موجب رونق دهکده لجستیک اینچه برون می شود گفت: ترانزیت در راه آهن شمال شرق۲ به ظرفیت خوبی خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مراسم تکریم و معارفه مدیر کل راه آهن شمال شرق۲ سه شنبه ۲۹ آبان ماه با حضور معاون فنی و زیر بنایی راه آهن و اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گلستان در اداره کل راه آهن شمالشرق ۲ برگزار و از تلاش ها و زحمات محمدرضا حبیبی مدیر کل سابق قدردانی و حسن زیودار به عنوان مدیر کل جدید راه آهن شمالشرق 2 معرفی شد.
معاون فنی و زیر بنایی راه آهن در این مراسم گفت: لازم است با تدابیر استانی و همکاری راه آهن، موانع موجود در راه اندازی دهکده لجستیک اینچه برون مرتفع شود تا حوزه ریلی اینچه برون به جایگاه اصلی خود برسد.
سید مصطفی داودی افزود: کریدور شمال- جنوب جزو کریدورهای مهمی است که مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود به آن تاکید داشتند و بارها به جایگاه‌ ویژه راه آهن از نظر جغرافیای سیاسی اشاره نموده اند.
داودی با تاکید بر اینکه راه آهن موجب رونق دهکده لجستیک اینچه برون می شود گفت: ترانزیت در راه آهن شمال شرق۲ به ظرفیت خوبی خواهد رسید.
معاون فنی و زیر بنایی راه آهن با اشاره به پروژه خط دوم مسیر سبز دشت- بندر گز گفت: این مسیر به عنوان یکی از مسیرهای قدیمی راه آهن ، قدمت ۱۰۰ ساله دارد و تاکنون عملیات دوخطه کردن ۱۵ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز در حال انجام است.
وی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه راه آهن شمالشرق ۲ ادامه داد: کسب رتبه چهارم پدافند غیرعامل در بین نواحی راه آهن و نیز کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی استان گلستان، نشان دهنده تلاش و پویایی همه کارکنان این اداره کل است.
پس از این مراسم با حضور معاون فنی و زیربنایی، ساختمان پست بازدید اداره کل راه آهن شمال شرق۲ افتتاح و ایکس ری ایستگاه راه آهن گرگان نیز به بهره برداری رسید.
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۶:۵۸

thumnail
undefinedدستگاه برف روب و آمادگی برای عملیات برف روبی
#راه_آهن_منطقه_شمال١

#راه_آهن_جمهوری_اسلامی_ایران
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۴:۲۹

thumnail

۱۴:۲۹

thumnail
undefinedتونل زیبای پنجره ای (گالری)
#راه_آهن_منطقه_لرستان
#راه_آهن_جمهوری_اسلامی_ایران
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۴:۴۳

thumnail
undefined نحوه زیرکوبی خط در فرآیند تعمیر و نگهداری ریل

#راه_آهن_جمهوری_اسلامی_ایران
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۶:۰۳

thumnail
undefinedundefined کانال آموزش زبان انگلیسی در راه آهندر برنامه بله
آموزش زبان انگلیسی عمومی و تخصصی توسط مرکز آموزش‌های تخصصی ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران
https://ble.ir/railish
#راه_آهن_جمهوری_اسلامی_ایران
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @RaiLir

۱۶:۰۳

۱ آذر

thumnail

۳:۲۹

thumnail
✓ نمایشگاه ریلی سال ۱۴۰۴ برگزار نمی‌شود
undefinedمدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از عدم برگزاری نمایشگاه ریلی در سال ۱۴۰۴ خبر دادundefined دکتر ذاکری، مدیرعامل راه‌آهن: این اقدام به درخواست شرکت‌های ریلی و با هدف ارتقای سطح کیفی و حضور شرکت‌های خارجی انجام شده است
undefined این نمایشگاه با درخواست شرکت‌های ریلی و با هدف ارتقا کیفی از این به بعد ۲ سال یکبار برگزار خواهد شد
undefined سیاست راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید این است که شرکت‌های داخلی با پتانسیل و توانمندی بیشتری در نمایشگاه ریلی حضور یابند
undefined از سوی دیگر یکی از اهداف دو سالانه شدن نمایشگاه ریلی، حضور شرکت‌های خارجی است
undefined عدم حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه یک خلاء بزرگی بود
undefined railnews.ir/43178undefined @RailNews_IR

#راه_آهن_جمهوری_اسلامی_ایران
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۹:۱۶