کاهش ۳۳ درصدی میزان بارشها در پاییز امسال!
بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب: میزان بارشها در پاییز امسال ۳۳ درصد کاهش داشته است.برای رفع ناترازی آب در دولت چهاردهم باید ۷۱۱ همت منابع مالی تامین شود.رئیس جمهور محترم نیز از وضعیت مصرف آب با عنوان «فاجعه» یاد کرده است. @Zist_Fouri
بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب: میزان بارشها در پاییز امسال ۳۳ درصد کاهش داشته است.برای رفع ناترازی آب در دولت چهاردهم باید ۷۱۱ همت منابع مالی تامین شود.رئیس جمهور محترم نیز از وضعیت مصرف آب با عنوان «فاجعه» یاد کرده است. @Zist_Fouri
۱۸:۴۴
۱۸:۵۱
۱۹:۲۱
۶:۴۱
۶:۴۱
۶:۵۶
۸:۳۶
۹:۳۶
۹:۳۶
۱۲:۰۹
۱۲:۵۴
زاکانی مجبور شده، خودش در مدیریت آلودگی هوا به خودش نمره بدهد!/ تراکمفروشی همچنان در تهران ادامه دارد
جنگل برجهای غرب تهران، مانع اصلی جریان هوا در پایتخت شده.بالغ بر ۲ هزار اتوبوس نیز با عمر بالای ۱۵ سال در پایتخت تردد دارند.یک پنجم بنزین کشور در تهران مصرف میشود.سیدمحمود میرلوحی، معاون پارلمانی وزیر کشور دولت اصلاحات و رئیس پیشین کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شهری شورای شهر پنجم پایتخت ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوای پایتخت و تبعات و پیامدهای آن، اظهار کرد: متاسفانه، آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها نیز، یکی از ناترازیهای امروز کشور بوده که علت آن، انباشت تصمیمات بر زمین مانده و راکد است. بخشی از این معضل، مربوط به پدیده طبیعی وارونگی هوا بوده که همواره در ماههای فصول سرد سال در تهران و کلانشهرها اتفاق میافتد. بخشی از آن نیز به انباشت جمعیتی در تهران برمیگردد که مهاجرتهای گسترده و استقرار ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت ایران در این منطقه اسباب آن را فراهم کرده است. همچنین، عامل سوم به محصور بودن تهران مربوط است که به دلیل عدم امکان جابجایی هوا، عملا در تشدید این وضعیت، ایفای نقش میکند. وجود ۴ میلیون منزل مسکونی در محدوده تهران و برجهای سر به فلک کشیدهای که مانع کمترین جریان هوا شده در کنار تردد ۸ میلیون اتومبیل در این محدود ۷۰۰ کیلومتر مربعی و البته تردد دیزلهای قدیمی و موتورسیکلتهای فرسوده در این وضع، تاثیرگذار بوده است.به عبارت دیگر، یک پنجم بنزین کشور در تهران مصرف میشود و در کنار کیفیت پایین این بنزین، ما مصرف گازوئیل گوگرددار را نیز داریم که در حال حاضر در دنیا منسوخ شده است. همین بنزینی که در حال حاضر در کشور عرضه میشود برای اینکه به اکتان آن افزوده شود، گروهی مواد شیمیایی، موسوم به MTBE به آن اضافه میکنند که خودش سم بوده و مدتها در دنیا منسوخ شده است. در حال حاضر در تهران، کلا ۵۰۰ اتوبوس جدید وجود داشته و بالغ بر ۲ هزار اتوبوس نیز با عمر بالای ۱۵ سال در پایتخت تردد دارند. این در حالی است که این خودروهای فرسوده، اساسا نباید در داخل شهرها تردد داشته باشند، تهران با این وضعیت که جای خود! در حالی که جهت باد تهران از غرب به شرق بوده، متاسفانه برجهای ۲۰ طبقه به بالایی را در منطقه غرب پایتخت داریم که اغلب به صورت خلاف ساخته شده-در حالی که بنا بود، بیشتر از ۱۱ طبقه نباشد!- و عملا جوی باد در این منطقه و جهت جریان هوا را گرفتهاند. به عبارت دیگر، جنگل برجهای غرب تهران، مانع اصلی جریان هوا در پایتخت شده و در تشدید آلودگی هوا ایفای نقش میکنند. در حال حاضر شنیدیم که تراکمفروشی همچنان در تهران ادامه داشته و آقایان در حال ادامه مسیری هستند که در شورای چهارم اتفاق افتاده بود. اخیرا، همینطور شنیدیم که شهردار تهران گفته که به شهرداری در مقابله با آلودگی هوا نمره خوبی میدهد! به هر حال، مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید! به عبارتی، اگر آقایان، خودشان به خودشان نمره خوب ندهند، چه کسی این عملکرد را خواهد پذیرفت؟ جامعه در حال حاضر، مرتبا در حال نقد مدیریت شهری بوده و ظاهرا زاکانی مجبور شده که خودش به خودش نمره بدهد!/امتداد @Zist_Fouri
جنگل برجهای غرب تهران، مانع اصلی جریان هوا در پایتخت شده.بالغ بر ۲ هزار اتوبوس نیز با عمر بالای ۱۵ سال در پایتخت تردد دارند.یک پنجم بنزین کشور در تهران مصرف میشود.سیدمحمود میرلوحی، معاون پارلمانی وزیر کشور دولت اصلاحات و رئیس پیشین کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شهری شورای شهر پنجم پایتخت ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوای پایتخت و تبعات و پیامدهای آن، اظهار کرد: متاسفانه، آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها نیز، یکی از ناترازیهای امروز کشور بوده که علت آن، انباشت تصمیمات بر زمین مانده و راکد است. بخشی از این معضل، مربوط به پدیده طبیعی وارونگی هوا بوده که همواره در ماههای فصول سرد سال در تهران و کلانشهرها اتفاق میافتد. بخشی از آن نیز به انباشت جمعیتی در تهران برمیگردد که مهاجرتهای گسترده و استقرار ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت ایران در این منطقه اسباب آن را فراهم کرده است. همچنین، عامل سوم به محصور بودن تهران مربوط است که به دلیل عدم امکان جابجایی هوا، عملا در تشدید این وضعیت، ایفای نقش میکند. وجود ۴ میلیون منزل مسکونی در محدوده تهران و برجهای سر به فلک کشیدهای که مانع کمترین جریان هوا شده در کنار تردد ۸ میلیون اتومبیل در این محدود ۷۰۰ کیلومتر مربعی و البته تردد دیزلهای قدیمی و موتورسیکلتهای فرسوده در این وضع، تاثیرگذار بوده است.به عبارت دیگر، یک پنجم بنزین کشور در تهران مصرف میشود و در کنار کیفیت پایین این بنزین، ما مصرف گازوئیل گوگرددار را نیز داریم که در حال حاضر در دنیا منسوخ شده است. همین بنزینی که در حال حاضر در کشور عرضه میشود برای اینکه به اکتان آن افزوده شود، گروهی مواد شیمیایی، موسوم به MTBE به آن اضافه میکنند که خودش سم بوده و مدتها در دنیا منسوخ شده است. در حال حاضر در تهران، کلا ۵۰۰ اتوبوس جدید وجود داشته و بالغ بر ۲ هزار اتوبوس نیز با عمر بالای ۱۵ سال در پایتخت تردد دارند. این در حالی است که این خودروهای فرسوده، اساسا نباید در داخل شهرها تردد داشته باشند، تهران با این وضعیت که جای خود! در حالی که جهت باد تهران از غرب به شرق بوده، متاسفانه برجهای ۲۰ طبقه به بالایی را در منطقه غرب پایتخت داریم که اغلب به صورت خلاف ساخته شده-در حالی که بنا بود، بیشتر از ۱۱ طبقه نباشد!- و عملا جوی باد در این منطقه و جهت جریان هوا را گرفتهاند. به عبارت دیگر، جنگل برجهای غرب تهران، مانع اصلی جریان هوا در پایتخت شده و در تشدید آلودگی هوا ایفای نقش میکنند. در حال حاضر شنیدیم که تراکمفروشی همچنان در تهران ادامه داشته و آقایان در حال ادامه مسیری هستند که در شورای چهارم اتفاق افتاده بود. اخیرا، همینطور شنیدیم که شهردار تهران گفته که به شهرداری در مقابله با آلودگی هوا نمره خوبی میدهد! به هر حال، مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید! به عبارتی، اگر آقایان، خودشان به خودشان نمره خوب ندهند، چه کسی این عملکرد را خواهد پذیرفت؟ جامعه در حال حاضر، مرتبا در حال نقد مدیریت شهری بوده و ظاهرا زاکانی مجبور شده که خودش به خودش نمره بدهد!/امتداد @Zist_Fouri
۱۴:۰۴
۱۴:۰۵
۱۴:۰۵
۱۴:۱۹
۱۵:۰۴
۱۵:۰۴
۱۹:۲۰
۱۹:۳۷
۸:۵۹