الحمدالله رب العالمیناولین پیروزی و بزرگترین پیروزی ملت ایران در این انتخابات رقم خورد و مشارکت از دور اول بیشتر و حتی بیشتر از سال ۱۴۰۰ گزارش شده است.این اولین ثمره خون #شهیدان_پرواز_اردیبهشت است.
خدا قوت به همه تلاشگران و جهادگران خط مقدم که با نیت خالص برای پیشرفت ایران از دید خودشان نامزد اصلح را در فضای حقیقی و مجازی تبلیغ میکردند.این افراد چه در ستاد آقای جلیلی چه در ستاد آقای پزشکیان بیشترین سهم را در رقم زدن این پیروزی و خدمت به جمهوری اسلامی داشتند و اگر صادق و خالص بوده باشند بیشترین اجر را بردهاند.
اکنون از نتیجه هیچ اطلاعی نداریم و به نظرسنجیها نیز اعتمادی نداریم. هر کدام از دو بزرگوار که مورد اعتماد مردم شوند از فردا رئیس جمهور منتخب کشور خواهد بود.امیدواریم آنچه در پیشروی ملت ایران قرار میگیرد افزایش حل مشکلات و سرعت پیشرفت و تسهیل رسیدن به قله و موجب ناامیدی دشمنان باشد.یاعلی
عباس بیات ۱۶ تیر ساعت ۳۰ دقیقه بامداد
خدا قوت به همه تلاشگران و جهادگران خط مقدم که با نیت خالص برای پیشرفت ایران از دید خودشان نامزد اصلح را در فضای حقیقی و مجازی تبلیغ میکردند.این افراد چه در ستاد آقای جلیلی چه در ستاد آقای پزشکیان بیشترین سهم را در رقم زدن این پیروزی و خدمت به جمهوری اسلامی داشتند و اگر صادق و خالص بوده باشند بیشترین اجر را بردهاند.
اکنون از نتیجه هیچ اطلاعی نداریم و به نظرسنجیها نیز اعتمادی نداریم. هر کدام از دو بزرگوار که مورد اعتماد مردم شوند از فردا رئیس جمهور منتخب کشور خواهد بود.امیدواریم آنچه در پیشروی ملت ایران قرار میگیرد افزایش حل مشکلات و سرعت پیشرفت و تسهیل رسیدن به قله و موجب ناامیدی دشمنان باشد.یاعلی
عباس بیات ۱۶ تیر ساعت ۳۰ دقیقه بامداد
۲۱:۱۶
بسمالله...جناب آقای #_مسعود_پزشکیان رئیس جمهور منتخب کشور شدند.هم به ایشان، هم به طرفدارانشان و هم #همهی_مردم_ایران تبریک میگویم.در برنامههای تلویزیونی مکرر فرمودند که راه #شهیدرئیسی را استمرار خواهند داد و سیاستهای کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی و برنامه هفتم توسعه مبنای عملشان خواهد بود و این را در سایه همدلی و هماهنگی با مردم و مسئولین و ایجاد وحدت دنبال خواهند کرد.امیدوارم در این مسیر موفق باشند، وظیفه همه است که در دو مرحله تلاش حداکثری کنیم که کام مردم شیرین شود:گام اول تا تشکیل و استقرار کامل دولت است که انشاءالله بدون کوچکترین کاستی و مشکل کارها استمرار پیدا کند و مردم خلاء خدمتی احساس نکند.
گام دوم کمک تا آنجا که دولت آینده میخواهد، چه به عنوان مسئول چه به عنوان مردم عادی با کمک و نقد دلسوزانه.
یاعلی
گام دوم کمک تا آنجا که دولت آینده میخواهد، چه به عنوان مسئول چه به عنوان مردم عادی با کمک و نقد دلسوزانه.
یاعلی
۵:۳۵
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
سیّدعلی خامنهای۱۴۰۳/۴/۱۶
۹:۱۷
حسین ای آزاده عالم و ای آزاد کننده عالَم...دوستت دارم تو را و آنچه به تو وابسته است....حسین ای رایت هدایت الله بر زمین....سلام بر تو...
حسین ای زندهی عالم و ای زنده کنندهی عالم...ما مردگان روزمرگی های دنیا به هیئت تو پناه آوردهایم برای زنده شدن و زندگی...ای حسین...
حسین ای زندهی عالم و ای زنده کنندهی عالم...ما مردگان روزمرگی های دنیا به هیئت تو پناه آوردهایم برای زنده شدن و زندگی...ای حسین...
۱۹:۰۲
بازارسال شده از فاطمه کیمیائی فر
حرم حضرت رقیه سلام الله علیهافیلم را همزمان با پخش کردن مداحی حسین طاهری در حرم تهیه شده است.انشاءالله خداوند شوق زیارتش را در دل همه دوستان بکارد و زیارتش را مکرر نصیب همه دوستان کند...
۱۷:۲۹
خلق دنیای آینده (عباس بیات)
تصویر فوق جدول ظرفیت کلی پذیرش آموزش عالی کشور از مقطع دیپلم است. «گزارش تحلیل ظرفیت پذیرش آموزش عالی کشور از دیپلم متوسطه» به منظور تحلیل و تصمیمسازی طراحی یکپارچه نظام آموزشی کشور با تکیه بر طراحی ساختار آموزشی (شاخهها و رشتهها) دوره دوم متوسطه به عنوان حلقه واسط نظام آموزش عمومی و عالی کشور تهیه شده است. هدف دیگر این بررسی تحلیل بروز برخی از نارسائیها در کیفیت نیروی انسانی کشور است. در گزارشهای رسمی یکی از عوامل اصلی پایین بودن «بهرهوری عوامل تولید» که «کیفیت رشد اقتصادی» را نمایندگی میکند بهرهوری پایین نیروی کار است.علیرغم اینکه تحصیلات و تجربه نیروی کار از سال 1387روند صعودی داشته اما بهرهوری نیروی کار به همان نسبت افزایش پیدا نکرده است؛ و میزان تحصیلات نیروی کار نتوانسته به میزان کافی به افزایش بهرهوری نیروی کار منجر شود. علل این موضوع بکارگیری افراد با تحصیلات بالا در مشاغلی که نیاز به تخصص قابل توجهی ندارد و عدم تطابق آموزشهای عالی با نیازهای جامعه و مشاغل و یا کیفیت نازل آموزش عالی ذکر شده است. بر همین اساس بررسی وضعیت آموزش عالی کشور و نسبت آن با آموزش عمومی به منظور طراحی یکپارچه نظام آموزشی کشور و رفع چالشهای گفته شده دغدغه اصلی این تحلیل است. تحول در نظام آموزش و پرورش بدون بازطراحی رابطه آن با نظام آموزش عالی شدنی نیست. گزارش راهبردهای متعددی را پیشروی سیاستگزاران برای بازطراحی نظام آموزشی کشور میگذارد. اما اینجا و اکنون اولین راهبرد را به اشتراک میگذارم: آموزش عالی کشور بیش از نیاز کشور (یا بدون استلزامات کیفی) توسعه یافته است و باید توسعه کمی آن متوقف گردد و به کیفیت بخشی آموزش عالی پرداخت و همچنین باید بخشی از ظرفیت آموزش عالی را برای کیفیت بخشی به آموزش عمومی کشور بهرهبرداری کرد. به نظر میرسد عدم اتخاذ سیاست مؤثر در مورد ظرفیت پذیرش آموزش عالی منجر به کاهش کیفیت نظام آموزش کشور (آموزش عمومی و عالی) خواهد شد؛ همچنان که آگاهی، تبیین و اتخاذ سیاستهای صحیح در این وضعیت نیز میتواند به نفع تحولآفرینی آموزش و پرورش استفاده گردد. ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
در یادداشتهای گذشته موضوع لزوم بازطراحی رابطه آموزش عمومی و عالی را به اشتراک گذاشتیم و سعی کردیم از دیدگاه آمار و اطلاعات ضرورت و جهت این بازطراحی را نشان دهیم.
امروز نیز با ارائه یک بخش دیگر از گزارش تهیه شده، ضرورت و جهت این بازطراحی را با مخاطبین و تصمیمسازان و تصمیمگیران به اشتراک میگذارم.
جداول فوق رابطه دیپلم متوسطه و اثر آن با پذیرش دانشگاه بررسی شده است.در جدول اول اطلاعات مربوط به کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ارائه شده است و جدول دوم اطلاعات مربوط به پذیرش اختصاصی در دوره کاردانی.
تحلیل اطلاعات جداول بیان میکند:در پذیرش آزمون سراسری نوع دیپلم و سوابق تحصیلی متوسطه برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل در آموزش عالی محدودیت ایجاد نمیکند. در پذیرش با سوابق تحصیلی تأثیر معدل کل دیپلم ریاضی و تجربی برای متقاضیان در دو زیر گروه برابر 100 میباشد (به عبارتی اساساً نوع دیپلم متوسطه هیچ تأثیری و تفاوتی در پذیرش زیرگروه ریاضی یا تجربی ندارد) و معدل کل دیپلم صرفاً برای رقابت دارندگان دیپلم داری علوم انسانی متقاضی ادامه تحصیل در زیر گروه ریاضی و تجربی و بالعکس (بجز رشتههای استثنا) اثرگذار میباشد. اما با توجه به حجم بسیار بالای ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی میتوان نتیجه گرفت نوع دیپلم اثر قابل توجه و تعیین کنندهای ندارد که این خود در طراحی متوسطه دوم الهامبخش میباشد. (حداقل میتوان رشته ریاضی و تجربی را در متوسطه یکی کرد)
با اضافه شدن اطلاعات جدول دوم میتوان گفت در مجموع ظرفیت پذیرش و امکان ادامه تحصیل در آموزش عالی کشور 917567 نفر از ظرفیت معادل 67.35 درصد اساساً به نوع دیپلم متوسطه وابسته نیست و حدود 21.68 درصد ظرفیت نیز وابسته به نوع دیپلم و رشته تحصیلی فنیوحرفهای و کاردانش است که این موضوع از نظر تحقق صلاحیت حرفهای و تأمین نیروی خبره برای اشتغال و تولید کشور و پیشبینی سناریوهای تحولی در نظام آموزشی کشور و بخصوص طراحی متوسطه دوم در نسبت با آموزش عالی و ادامه تحصیل و ورود به بازار کار بسیار حائز اهمیت است. (ارتباط دیپلم فنیوحرفهای و کاردانش با ادامه تحصیل در کاردانی نکته بسیار مثبتی است و باید حفظ و تقویت شود)
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
امروز نیز با ارائه یک بخش دیگر از گزارش تهیه شده، ضرورت و جهت این بازطراحی را با مخاطبین و تصمیمسازان و تصمیمگیران به اشتراک میگذارم.
جداول فوق رابطه دیپلم متوسطه و اثر آن با پذیرش دانشگاه بررسی شده است.در جدول اول اطلاعات مربوط به کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ارائه شده است و جدول دوم اطلاعات مربوط به پذیرش اختصاصی در دوره کاردانی.
تحلیل اطلاعات جداول بیان میکند:در پذیرش آزمون سراسری نوع دیپلم و سوابق تحصیلی متوسطه برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل در آموزش عالی محدودیت ایجاد نمیکند. در پذیرش با سوابق تحصیلی تأثیر معدل کل دیپلم ریاضی و تجربی برای متقاضیان در دو زیر گروه برابر 100 میباشد (به عبارتی اساساً نوع دیپلم متوسطه هیچ تأثیری و تفاوتی در پذیرش زیرگروه ریاضی یا تجربی ندارد) و معدل کل دیپلم صرفاً برای رقابت دارندگان دیپلم داری علوم انسانی متقاضی ادامه تحصیل در زیر گروه ریاضی و تجربی و بالعکس (بجز رشتههای استثنا) اثرگذار میباشد. اما با توجه به حجم بسیار بالای ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی میتوان نتیجه گرفت نوع دیپلم اثر قابل توجه و تعیین کنندهای ندارد که این خود در طراحی متوسطه دوم الهامبخش میباشد. (حداقل میتوان رشته ریاضی و تجربی را در متوسطه یکی کرد)
با اضافه شدن اطلاعات جدول دوم میتوان گفت در مجموع ظرفیت پذیرش و امکان ادامه تحصیل در آموزش عالی کشور 917567 نفر از ظرفیت معادل 67.35 درصد اساساً به نوع دیپلم متوسطه وابسته نیست و حدود 21.68 درصد ظرفیت نیز وابسته به نوع دیپلم و رشته تحصیلی فنیوحرفهای و کاردانش است که این موضوع از نظر تحقق صلاحیت حرفهای و تأمین نیروی خبره برای اشتغال و تولید کشور و پیشبینی سناریوهای تحولی در نظام آموزشی کشور و بخصوص طراحی متوسطه دوم در نسبت با آموزش عالی و ادامه تحصیل و ورود به بازار کار بسیار حائز اهمیت است. (ارتباط دیپلم فنیوحرفهای و کاردانش با ادامه تحصیل در کاردانی نکته بسیار مثبتی است و باید حفظ و تقویت شود)
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۱۱:۰۰
نبرد حق و باطل توقف ناپذیر است...روز به روز و ساعت به ساعت لبه این نبرد تیزتر خواهد شد...حق جاری است چون خون جاری است....این مسیر تا أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ با خون طی می شود...با سرعت هم طی می شود...با شهادت و باشهادت های بزرگتر...و مردانی که مکرر با خود مرور می کنند مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا...و در شب و خلوت خود می گریند و در روز می جنگند...الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ...
۶:۳۲
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
۱۳:۰۷
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
۹:۵۸
#خیزشِ_پیکارستان#هنرستان_پای_کار_مقاومت_تا_محو_اسرائیل#کارستان_محو_اسرائیل#هنرستان_پیکار
#عباس_بیات#دفتر_فنیوحرفهای_کاردانش
پیوند در ایتا: https://eitaa.com/khizesh_peykarestan
پیوند در شاد:https://shad.ir/khizesh_peykarestan
۱۸:۵۶
#هنرآموزان، #هنرجویان خلاق و #هنرستانهای توانمند، ایدههای ضربهزدن به منافع سیاسی، نظامی، اقتصادی، بینالمللی، اجتماعی و... رژیم منحوس صهیونیستی را در سراسر جهان در #پیکارستان طرح کنند.
پیوند در ایتا: https://eitaa.com/khizesh_peykarestan
پیوند در شاد:https://shad.ir/khizesh_peykarestan
۱۸:۰۴
#کمکاری
#ضد_انقلاب
#ضد_انقلاب
۹:۵۸
با حضور:
۱۲:۲۸
خلق دنیای آینده (عباس بیات)
قرارگاه برنامه ریزی آموزشی بسیج فرهنگیان و دفتر فنی حرفه ای وزارت آموزش و پرورش برگزار میکند:
سلسله جلسات هماندیشی فنی و حرفه ای با حضور:
آقای عباس بیات
مدیر کل دفتر آموزش فنی حرفه ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش
حجتالاسلام محسن خاکی
معلم و پژوهشگر حیطه تعلیم و تربیت
لینک ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/EBlmPjeQ
مهلت ثبت نام تا ۲۰ آبان
راه ارتباطی: @fanniherfei313 مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
سلام علیکمسومین جلسه با محوریت همخوانی کتاب "مفهوم مدرسه کار" امشب ساعت 20 برگزار خواهد شد.
۱۶:۱۰
خلق دنیای آینده - مجموعه بیانات امام خامنهای در دیدار با معلمان، فرهنگیان و مسئولین آموزش و پرورش - مرداد1403.pdf
۴.۵۶ مگابایت
#خلق_دنیای_آینده
#8_عنوان_جدید
مجموعه بیانات امام خامنهای در جمع فرهنگیان و مسئولان آموزشوپرورش از خرداد 1368 تا اردیبهشت 1403 (#55_عنوان)
این محصول را به معلمان، مدیران، مسئولان و دغدغهمندان تربیتی معرفی کنید.
بازنشر با ذکر منبع مجاز است.هدیه بهرهبرداری، انتشار و چاپ: 5 صلوات جهت تعجیل ظهور حضرت بقیه ا... عجل ا... تعالی فرجه الشریف
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
#8_عنوان_جدید
مجموعه بیانات امام خامنهای در جمع فرهنگیان و مسئولان آموزشوپرورش از خرداد 1368 تا اردیبهشت 1403 (#55_عنوان)
این محصول را به معلمان، مدیران، مسئولان و دغدغهمندان تربیتی معرفی کنید.
بازنشر با ذکر منبع مجاز است.هدیه بهرهبرداری، انتشار و چاپ: 5 صلوات جهت تعجیل ظهور حضرت بقیه ا... عجل ا... تعالی فرجه الشریف
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۹:۲۴
مجموعه بیانات امام خامنهای در مورد اهمیت آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتی منتشر شد.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۱۳:۱۶
1_16784064443.pdf
۲.۱ مگابایت
کتاب مجموعه بیانات امام خامنهای در مورد اهمیت آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتی
این اثر امروز با حضور معاون آموزش متوسطه و معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور رونمایی شد.
این مجموعه اشارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اهمیت آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتی است که حاوی یک سخنرانی راهبردی در این زمینه در دوران ریاست جمهوری در سال ۱۳۶۵ است که برای اولین بار به صورت رسمی بعد از آن سال منتشر میگردد.
این مجموعه در ده سال گذشته چراغ راه و مورد استفاده ما در برنامهریزی این آموزشها بوده است.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
این اثر امروز با حضور معاون آموزش متوسطه و معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور رونمایی شد.
این مجموعه اشارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اهمیت آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتی است که حاوی یک سخنرانی راهبردی در این زمینه در دوران ریاست جمهوری در سال ۱۳۶۵ است که برای اولین بار به صورت رسمی بعد از آن سال منتشر میگردد.
این مجموعه در ده سال گذشته چراغ راه و مورد استفاده ما در برنامهریزی این آموزشها بوده است.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۱۳:۲۴
سلام علیکمخدا را سپاس میگویم که امروز دوباره تجربهای نو و با عبور از ساختارها و کلیشههای کهنه در آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتی رقم خورد.
تجربه دوم الگویهای برتر تدریس در این آموزشها، از دل تهدیدها و اصرار به ترک عادات گذشته، مسیر نوین و درخشانی را برای پیمودن باز کرد؛ این ویژگی انتخاب و پایفشاری بر مسیر صحیح است که "خود راه بگویدت که چون باید رفت"....
معتقدیم هنرستان و الگوی آموزش و یادگیری به مدل هنرستانی پیشران تحول در نظام تعلیم و تربیت عمومی بلکه نظام آموزشی است، ما یک گام دیگر برای تحقق مطالبه امام خامنهای که "دبیرستانهای نظری هم خودشان را به شکل فنیوحرفهای تطبیق دهند یعنی علم برای عمل" برداشتیم.
اختتامیه امروز نمونه بارز و مشخصی است از آنچه رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان برای "تحول در آموزش و یادگیری" از وزارت آموزش و پرورش طلب میکنند، که البته با محدودیتهای زیرساختی و منابع مواجه است (مورد اشاره یکی از برگزیدگان نیز قرار گرفت) و ما امیدواریم که پیگیری و وقتگذاری بینظیر ایشان به زودی به کمک و تسهیل تقویت و توسعه آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتی نیز منجر شود.
از همه همکاران خوب و پرتلاشم در دفتر آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و حمایت معاون محترم آموزش متوسطه آقای آذرکیش صمیمانه تشکر میکنیم.
عباس بیاتمعلم و کارشناس تعلیم و تربیت و آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتیدوم اسفند ۱۴۰۳ مصادف با ۲۱ شعبان ۱۴۴۶
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
تجربه دوم الگویهای برتر تدریس در این آموزشها، از دل تهدیدها و اصرار به ترک عادات گذشته، مسیر نوین و درخشانی را برای پیمودن باز کرد؛ این ویژگی انتخاب و پایفشاری بر مسیر صحیح است که "خود راه بگویدت که چون باید رفت"....
معتقدیم هنرستان و الگوی آموزش و یادگیری به مدل هنرستانی پیشران تحول در نظام تعلیم و تربیت عمومی بلکه نظام آموزشی است، ما یک گام دیگر برای تحقق مطالبه امام خامنهای که "دبیرستانهای نظری هم خودشان را به شکل فنیوحرفهای تطبیق دهند یعنی علم برای عمل" برداشتیم.
اختتامیه امروز نمونه بارز و مشخصی است از آنچه رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان برای "تحول در آموزش و یادگیری" از وزارت آموزش و پرورش طلب میکنند، که البته با محدودیتهای زیرساختی و منابع مواجه است (مورد اشاره یکی از برگزیدگان نیز قرار گرفت) و ما امیدواریم که پیگیری و وقتگذاری بینظیر ایشان به زودی به کمک و تسهیل تقویت و توسعه آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتی نیز منجر شود.
از همه همکاران خوب و پرتلاشم در دفتر آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و حمایت معاون محترم آموزش متوسطه آقای آذرکیش صمیمانه تشکر میکنیم.
عباس بیاتمعلم و کارشناس تعلیم و تربیت و آموزشهای فنیوحرفهای و مهارتیدوم اسفند ۱۴۰۳ مصادف با ۲۱ شعبان ۱۴۴۶
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۱۰:۵۳
گریههای شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق برای شهید سید حسن نصرالله
برنامه تلویزیونی راز
@Raz_ofoghTV
کاش راهی برای حضور در تشیع این مرد بینظیر و بزرگ برای ما بود.....
کاش راهی برای حضور در تشیع این مرد بینظیر و بزرگ برای ما بود.....
۹:۱۹
هرس شاخ و برگ درختان را کم میکند اما باردهی درخت را افزایش میدهد، مصرف آب را کاهش میدهد باعث میشود نور و هوای بیشتری به بخشهای مختلف درخت برسد و رشد و طول عمر درخت را افزایش میدهد.
باغبان آگاه و خبره نه تنها از هرس (کم کردن شاخ و برگهایی که گاهی زیادی هم به نظر نمیرسند) نمیترسد بلکه برای آن برنامهریزی میکند تا در بهار میوه بیشتر بچیند و منابع را بهرهورتر استفاده کند.این طبیعت زندگی است، سال و عمر که میگذرد شاخ و برگهایی اضافه میشوند که جزئی از وجود درخت هستند اما همانها مانع رشد میشوند. اگر درختی چند سال هرس نشود کمکم، کمثمر و سپس بیثمر و خشک میشود و با تندبادی از ریشه خارج میشود.
باغبانی شغل الهام بخشی برای مدیران است؛ گاهی باید باغبانی کنند کارها را، برنامهها را، موازی کاریهای را و...مدیریت هنر هرس کردن است. مدیر خبره از کم کردن تعددها و تکثرها نمیترسد، مدیری که درگیر تکثر شود خطاب این نهیب الهی است که أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ؛ حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ...
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
باغبان آگاه و خبره نه تنها از هرس (کم کردن شاخ و برگهایی که گاهی زیادی هم به نظر نمیرسند) نمیترسد بلکه برای آن برنامهریزی میکند تا در بهار میوه بیشتر بچیند و منابع را بهرهورتر استفاده کند.این طبیعت زندگی است، سال و عمر که میگذرد شاخ و برگهایی اضافه میشوند که جزئی از وجود درخت هستند اما همانها مانع رشد میشوند. اگر درختی چند سال هرس نشود کمکم، کمثمر و سپس بیثمر و خشک میشود و با تندبادی از ریشه خارج میشود.
باغبانی شغل الهام بخشی برای مدیران است؛ گاهی باید باغبانی کنند کارها را، برنامهها را، موازی کاریهای را و...مدیریت هنر هرس کردن است. مدیر خبره از کم کردن تعددها و تکثرها نمیترسد، مدیری که درگیر تکثر شود خطاب این نهیب الهی است که أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ؛ حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ...
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۱۲:۲۲