۱۷:۴۹
۱۷:۴۹
#تلظی_برای_تحول 2
برشی از بخش اول یادداشت:
در راستای بند يك، اتفاقِ ممکنی را در دیدار سال 1404 معلمان با رهبر انقلاب بر پایهی بیانات ایشان تصویرسازی میکنم:
رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش در این زمینه فرمودند: «از پیشرفتهای دانشگاه فرهنگیان بسیار خرسندم، حق و انصاف هم همین است که این دانشگاه مهمترین مرکز آموزش عالی کشور باشد. اما در اینجا نباید توقف کرد؛ دانشگاه فرهنگیان میتواند در تربیت هیأت علمی و اساتید دانشگاه با همکاری وزارت علوم نقش آفرینی کند، این خلاء تربیت استاد در وزات علوم را دانشگاه فرهنگیان با تکیه بر تجارب درخشانش میتواند پر کند. بنشینید با همکاری هم این همافزایی را ایجاد کنید، شورای عالی انقلاب فرهنگی هم برای آن قاعده بگذارد. البته نگاه ما به دانشگاه فرهنگیان این است که به زودی بتواند برای تربیت معلم در منطقه و کشورهای همسایه نقشآفرینی کند، همان نقشی را که سالها حوزه علمیه قم برای جهان داشته، ما اگر بخواهیم تمدن اسلامی را گسترش بدهیم هیچ راهی بهتر از تربیت معلم و مربی نداریم. ما آموزش و پرورش اسلامی و نوین را به وسیله معلمان متعهد و متخصصی که توسط این دانشگاه تربیت میشوند میتوانیم مستقر کنیم و گسترش دهیم»
پینوشت: «تَلَظَّی برای تحول» یک مقاله بلند تحقیقی و در حال تکمیل است که دارای ارجاعات متعدد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی و بخشی از تاریخ سیاسی کشور است. در اواسط کار قصد کردم آن را به صورت کتابچه منتشر کنم اما به توجه به شرایط کشور و به منظور استفاده از نظرات متخصصان تعلیم و تربیت و بهرهوری بیشتر و عقیم نماندن آن، تصمیم گرفتم آن را در فضای مجازی مرتبط منتشر کنم. با توجه به محدویتهای نگارشی در پیامرسانها و به منظور سهولت بهرهبرداری مخاطبان بخش اول آن بصورت پیدیاف منتشر میگردد.
#تلظی_برای_تحول
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
برشی از بخش اول یادداشت:
در راستای بند يك، اتفاقِ ممکنی را در دیدار سال 1404 معلمان با رهبر انقلاب بر پایهی بیانات ایشان تصویرسازی میکنم:
رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش در این زمینه فرمودند: «از پیشرفتهای دانشگاه فرهنگیان بسیار خرسندم، حق و انصاف هم همین است که این دانشگاه مهمترین مرکز آموزش عالی کشور باشد. اما در اینجا نباید توقف کرد؛ دانشگاه فرهنگیان میتواند در تربیت هیأت علمی و اساتید دانشگاه با همکاری وزارت علوم نقش آفرینی کند، این خلاء تربیت استاد در وزات علوم را دانشگاه فرهنگیان با تکیه بر تجارب درخشانش میتواند پر کند. بنشینید با همکاری هم این همافزایی را ایجاد کنید، شورای عالی انقلاب فرهنگی هم برای آن قاعده بگذارد. البته نگاه ما به دانشگاه فرهنگیان این است که به زودی بتواند برای تربیت معلم در منطقه و کشورهای همسایه نقشآفرینی کند، همان نقشی را که سالها حوزه علمیه قم برای جهان داشته، ما اگر بخواهیم تمدن اسلامی را گسترش بدهیم هیچ راهی بهتر از تربیت معلم و مربی نداریم. ما آموزش و پرورش اسلامی و نوین را به وسیله معلمان متعهد و متخصصی که توسط این دانشگاه تربیت میشوند میتوانیم مستقر کنیم و گسترش دهیم»
پینوشت: «تَلَظَّی برای تحول» یک مقاله بلند تحقیقی و در حال تکمیل است که دارای ارجاعات متعدد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی و بخشی از تاریخ سیاسی کشور است. در اواسط کار قصد کردم آن را به صورت کتابچه منتشر کنم اما به توجه به شرایط کشور و به منظور استفاده از نظرات متخصصان تعلیم و تربیت و بهرهوری بیشتر و عقیم نماندن آن، تصمیم گرفتم آن را در فضای مجازی مرتبط منتشر کنم. با توجه به محدویتهای نگارشی در پیامرسانها و به منظور سهولت بهرهبرداری مخاطبان بخش اول آن بصورت پیدیاف منتشر میگردد.
#تلظی_برای_تحول
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۲۰:۰۱
#تلظی_برای_تحول 4
برشی از بخش اول یادداشت:
به عقیده بنده این بحران توسط معتقدان، مدافعان و مروجان سند 2030 و بهمنظور کوتاه کردن دست حاکمیت از نظام تعلیم و تربیت و نیل به آموزش و پرورش خصوصی و بازاری و یا همان ملوکالطّوایفی توسط برخی از مدیران و اساتید غرب باور آموزش و پرورش آگاهانه طراحی و عملی شده بود.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
برشی از بخش اول یادداشت:
به عقیده بنده این بحران توسط معتقدان، مدافعان و مروجان سند 2030 و بهمنظور کوتاه کردن دست حاکمیت از نظام تعلیم و تربیت و نیل به آموزش و پرورش خصوصی و بازاری و یا همان ملوکالطّوایفی توسط برخی از مدیران و اساتید غرب باور آموزش و پرورش آگاهانه طراحی و عملی شده بود.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۲۰:۲۸
السلام علیک یا اباعبدالله...انسان، همهی انسانها از فطرت برخوردارند...فطرتِ الهیِ انسان از قتلِ نفس بیزار است...قابیلِ هابیل کُش هم باشی و نفست شیطانی شود، باز فطرت میآید و پشیمانت میکند، هرچه صحنه قتال تن به تنتر باشد فطرت بیشتر مکدر میشود و تولید ابزارهایِ قتلِ دسته جمعی خدعه شیطان است برای کم کردن و بریدن صدای فطرت....حرمت سلاحهای کشتار جمعی در تفکر اسلامی یک حرمت معطوف به فطرت است...فطرت انسانی چیزی دیگری را هم متوجه میشود فرق صحنه جنگی با غیرجنگی را هم متوجه میشود، اینجاست که ترور و تروریست در ذهن و فطرت انسانی بسیار منفورتر است...وقتی جنگی تحمیل میشود و دفاعی صورت میگیرد و صحنه جنگی میشود آمادگی پیدا میشود، اما باز فطرت بین مرد و زن، بین کودک و بزرگ تفاوت قائل میشود، جنگ هم که میشود فطرت آدمی زن و کودک را از مردان نظامی را جدا میکند...
فطرت،
کودک،
قرآن،
عمامه رسول،
آب،
تَلَظی،
تیر...
حلقوم،
وای...باید با ندای فطرت بفهیم لا یوم کیومک یا اباعبدالله...
چه کردهای ای محرم با دل و فطرت بشر...چه کردهای ای حسین با بشر...ای علی ای طفل رضی ای ندای دوباره خدا برای گرفتن قالوا بلی...ای علی اصغر ای فریاد توحید....ای علی اصغر ای علم هدایت بشر...سلام برتو و سلام بر ندای جهانگیر تو...
فطرت،
کودک،
قرآن،
عمامه رسول،
آب،
تَلَظی،
تیر...
حلقوم،
وای...باید با ندای فطرت بفهیم لا یوم کیومک یا اباعبدالله...
چه کردهای ای محرم با دل و فطرت بشر...چه کردهای ای حسین با بشر...ای علی ای طفل رضی ای ندای دوباره خدا برای گرفتن قالوا بلی...ای علی اصغر ای فریاد توحید....ای علی اصغر ای علم هدایت بشر...سلام برتو و سلام بر ندای جهانگیر تو...
۱۸:۳۰
#تلظی_برای_تحول 5
آغاز #بخش_دوم یادداشت:
مسئله چیست؟ آن عامل اساسی و زیربنایی که مانع از پیشرفتِ درخور شعارها و اهداف نظام جمهوری اسلامی و ایجاد تحول در آموزش و پرورش شده است کدام است؟ امروز اگر بنده، شما و دیگر فعالان عرصه تربیتی و متخصصان بخواهیم همت خود را بر روی تحول در آموزش و پرورش بگذاریم و این انگیزه، شوق و توانایی را داشته باشیم که به ریشه و عامل اساسی بپردازیم کدام سرفصل را باید انتخاب کنیم؟ اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی بخواهد خود را مخاطب آن قرار دهد چه باید بکند؟ در ایام هفته معلم حرفهای تلخ رئیس محترم مجلس شورای اسلامی را شنیدیم! آیا باید تلخی این حرفها را مثل همیشه تا سالهای سال در کام خود داشته باشیم و سپس از مجلس تصویب استخدامهای فلهای بتراود! یا میتوان حل این عامل اساسی را از قانونگذاری حکیمانه مجلس پیگیری کرد؟
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
آغاز #بخش_دوم یادداشت:
مسئله چیست؟ آن عامل اساسی و زیربنایی که مانع از پیشرفتِ درخور شعارها و اهداف نظام جمهوری اسلامی و ایجاد تحول در آموزش و پرورش شده است کدام است؟ امروز اگر بنده، شما و دیگر فعالان عرصه تربیتی و متخصصان بخواهیم همت خود را بر روی تحول در آموزش و پرورش بگذاریم و این انگیزه، شوق و توانایی را داشته باشیم که به ریشه و عامل اساسی بپردازیم کدام سرفصل را باید انتخاب کنیم؟ اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی بخواهد خود را مخاطب آن قرار دهد چه باید بکند؟ در ایام هفته معلم حرفهای تلخ رئیس محترم مجلس شورای اسلامی را شنیدیم! آیا باید تلخی این حرفها را مثل همیشه تا سالهای سال در کام خود داشته باشیم و سپس از مجلس تصویب استخدامهای فلهای بتراود! یا میتوان حل این عامل اساسی را از قانونگذاری حکیمانه مجلس پیگیری کرد؟
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۸:۰۵
#تلظی_برای_تحول 6
برشی از #بخش_دوم یادداشت:
ما در این یادداشت قصد داریم دو نگاه تقلیل گرایانه به این بیانات را نقد و بررسی کرده و دیدگاه دقیقتر و عمیقتر را برای حل مسئله استخراج کنیم.این بخش از بیانات ایشان برای اظهار نگرانی از خوانش تقابل «دولتي» و «مردمی» و تنگ شدن عرصه حضور فعاليتهاي مردمي توسط سیاستگذاران و مدیران آموزش و پرورش نیست. همچنین این توجه حتی برای مطالبه «تخصیص منابع بیشتر توسط دولت و سازمان برنامه و بودجه» و یا مطالبه برای «اصلاح سازنمای وزارت آموزش و پرورش» و «ادغام يا تفكيك چند معاونت و سازمان در ستاد» و يا «دادن اختيار به استانها و يا تجميع واحدهاي استاني مرتبط» و «مدرسهمحوري» نیست! همه موارد ذکر شده در یادداشتها و گفتگوهای اهالی تربیت و تربیت طرح شده است؛ اما معتقدیم همه این توجهها ضمن اینکه قابل بهرهبرداری هستند اما به اندازه کافی عمیق و ریشهای نیستند و نمیتواند به حل مسئله کمک قابل توجهی کند.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
برشی از #بخش_دوم یادداشت:
ما در این یادداشت قصد داریم دو نگاه تقلیل گرایانه به این بیانات را نقد و بررسی کرده و دیدگاه دقیقتر و عمیقتر را برای حل مسئله استخراج کنیم.این بخش از بیانات ایشان برای اظهار نگرانی از خوانش تقابل «دولتي» و «مردمی» و تنگ شدن عرصه حضور فعاليتهاي مردمي توسط سیاستگذاران و مدیران آموزش و پرورش نیست. همچنین این توجه حتی برای مطالبه «تخصیص منابع بیشتر توسط دولت و سازمان برنامه و بودجه» و یا مطالبه برای «اصلاح سازنمای وزارت آموزش و پرورش» و «ادغام يا تفكيك چند معاونت و سازمان در ستاد» و يا «دادن اختيار به استانها و يا تجميع واحدهاي استاني مرتبط» و «مدرسهمحوري» نیست! همه موارد ذکر شده در یادداشتها و گفتگوهای اهالی تربیت و تربیت طرح شده است؛ اما معتقدیم همه این توجهها ضمن اینکه قابل بهرهبرداری هستند اما به اندازه کافی عمیق و ریشهای نیستند و نمیتواند به حل مسئله کمک قابل توجهی کند.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۸:۱۸
تلظی برای تحول بخش دوم.pdf
۲۳۴.۱۹ کیلوبایت
#تلظی_برای_تحول 7#بخش_دوم
اراده این یادداشت جلب تحلیلها، تبیینها و همت دستگاههای فکری و فرهنگی کشور و اندیشمندان حوزه حکمرانی، سیاستگذاری، نظامسازی و جامعهسازی برای اراده «بازطراحی هندسه و موقعیت نظام تعلیم و تربیت در هندسه نظام جمهوری اسلامی» است. این فراخوانی برای حوزه علمیه قم است برای پاسخ به شأن، مأموریت و وظیفه چهارمش در پیام الهامبخش «حوزه پیشرو و سرآمد» مبنی بر «مرکز مشارکت *در تولید و تبیین نظامات اجتماعی*».
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
اراده این یادداشت جلب تحلیلها، تبیینها و همت دستگاههای فکری و فرهنگی کشور و اندیشمندان حوزه حکمرانی، سیاستگذاری، نظامسازی و جامعهسازی برای اراده «بازطراحی هندسه و موقعیت نظام تعلیم و تربیت در هندسه نظام جمهوری اسلامی» است. این فراخوانی برای حوزه علمیه قم است برای پاسخ به شأن، مأموریت و وظیفه چهارمش در پیام الهامبخش «حوزه پیشرو و سرآمد» مبنی بر «مرکز مشارکت *در تولید و تبیین نظامات اجتماعی*».
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۱۰:۵۶
#تلظی_برای_تحول 8
برشی از #بخش_دوم یادداشت:
بنده فکر میکنم از ابتدای انقلاب و حتی در قانون اساسی جمهوری اسلامی در مورد جایگاه و اهمیت نظام تعلیم و تربیت سهل انگاری صورت گرفته است. فکر میکنم جایگاه نظام تعلیم و تربیت در هندسه نظام جمهوری اسلامی اشتباه جایابی شده است. شاید این قضاوت اینجا بیپروا تلقی شود اما در بخش سوم این یادداشت شواهدی برای تأیید آن ارائه خواهیم کرد.
باید با جرأت و صدای بلند گفت جایگاه و سازوکارهای هدایت و مدیریت «مهمترین موضوع تمدّنی» «کانون اساسی برای خلق دنیای آینده» «زیرساخت اصلی سعادت یک ملّت و پیشرفت یک کشور» «زیرساخت اصلی حرکت به سمت آرمانها در جمهوری اسلامی» «زیرساخت اصلی علم و تحقیق در کشور» «مهمترین دستگاه مولّد» در نظام حکمرانی کشور با توجه به تجارب نیازمند تکمیل و اصلاح است. باید به خود جرأت داد و برای تقویت نظام اسلامی، تسریع و تسهیل حرکت به سمت آرمانها دست به اصلاح زد.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
برشی از #بخش_دوم یادداشت:
بنده فکر میکنم از ابتدای انقلاب و حتی در قانون اساسی جمهوری اسلامی در مورد جایگاه و اهمیت نظام تعلیم و تربیت سهل انگاری صورت گرفته است. فکر میکنم جایگاه نظام تعلیم و تربیت در هندسه نظام جمهوری اسلامی اشتباه جایابی شده است. شاید این قضاوت اینجا بیپروا تلقی شود اما در بخش سوم این یادداشت شواهدی برای تأیید آن ارائه خواهیم کرد.
باید با جرأت و صدای بلند گفت جایگاه و سازوکارهای هدایت و مدیریت «مهمترین موضوع تمدّنی» «کانون اساسی برای خلق دنیای آینده» «زیرساخت اصلی سعادت یک ملّت و پیشرفت یک کشور» «زیرساخت اصلی حرکت به سمت آرمانها در جمهوری اسلامی» «زیرساخت اصلی علم و تحقیق در کشور» «مهمترین دستگاه مولّد» در نظام حکمرانی کشور با توجه به تجارب نیازمند تکمیل و اصلاح است. باید به خود جرأت داد و برای تقویت نظام اسلامی، تسریع و تسهیل حرکت به سمت آرمانها دست به اصلاح زد.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۱۱:۰۳
شگفتانهای از بطن تاریخ نظامسازی جمهوری اسلامی برای ارتقاء سطح حاکمیتی نظام تعلیم و تربیت
#تلظی_برای_تحول 9برشی از #بخش_سوم یادداشت:
اظهار نظر آقای منتظری در ارتباط با ماهیت و کارکرد صداوسیما و نسبت آن با نقش رهبری محل توجه و تمرکز است.
*بنده فکر میکنم تأمین این دو باهم یک راه حل بیشتر نداشته است و امام خمینی رحمه الله علیه کشفِ آن راه حل را توسط شورا، هدایت کردهاند.*
در بیان مخالفتها با پیشنهاد کمیسیون، همه مخالفین بجز آقای خامنهای، راهحل سپردن صداوسيما به رهبری را طرح کردند...
«آن چيزي كه مشكل را حل ميكند به اعتقاد بنده اين است كه ما صداوسيما را بسپاريم دست رئيس جمهور (رئيس قوه مجريه) ديگر هيچ ترديد نيست كه راه علاج اين است و اشكالات فقط به اين ترتيب برطرف خواهد شد.»
آقای هاشمی به عنوان نایب رئیس دوم اینگونه بیان میکنند:«آقاى خامنهاى اجازه بدهيد يك پيشنهادى هم چهار پنج نفر از آقايان امضاء كردهاند، قابل توجه است، بخوانيم، آن هم هست. آقاى خوئينىها، آقاى بيات، آقاى خامنهاى، آقاى جنتى، آقاى كروبى امضاء كردهاند.«عزل و نصب رئيس سازمان صدا و سيما با مقام رهبرى» اين يك.
ما ابتدا نظر و راهحل آقای میرحسین موسوی را ذکر میکنیم؛ به دلیل اینکه این نظر و راهحل به عنوان یک راهحل مستقل در مورد ارتقاء سطح حاکمیتی نظام تعلیم و تربیت در فهرست راهحلهای این یادداشت بوده است.
خوانشی بیبدیل از تاریخ انقلاب برای تحول در آموزش و پرورش#تلظی_برای_تحول
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
#تلظی_برای_تحول 9برشی از #بخش_سوم یادداشت:
خوانشی بیبدیل از تاریخ انقلاب برای تحول در آموزش و پرورش#تلظی_برای_تحول
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۱۶:۳۵
۴:۵۴
بسیج وزارت آموزش و پرورش
۱۸:۰۸
يَا أَبْنَاءَ اَلْأَرْبَعِينَ مَا ذَا أَعْدَدْتُمْ لِلِقَاءِ رَبِّكُمْ*...
خیلی هشدار سختی است! سؤالی است که همه داشتههایت را به چالش میکشد!
برای ملاقات چه آماده کردهام؟! به دستانم که نگاه میکنم خالی است! به کوله پشتیام که نگاه میکنم، چه بار سنگینی! اما کدامیک برای این دیدار به درد میخورد؟!
درماندهام و باید مسیر را مرور کنم!
این بخش را که با هزینه #خون_رشید اخیراً شنیدهام!
گویا پیامهای دیگری نیز نشنیده مانده است!
آری! بخشی از سنگینی کولهبارم از نشنیدن *يَا أَبْنَاءَ اَلثَّلاَثِينَ لاَ تَغُرَّنَّكُمُ اَلْحَيٰاةُ اَلدُّنْيٰا است. میبینم که فریفته دنیا شده بودم و کوله بارم پر است از متاع دنیا!وای! چه چیزهایی در کولهبارم هست! گویا برای به دست آوردن این چیزهای ناچیز، ناخواسته اضافه شدهاند به کوله بارم و عجیب سنگینی میکنند!و چقدر زیادند آنچه را که باید برای دیدار برمیداشتم اما به خاطر این متاع ناچیز یا فروگذار کردم و یا اصلا ندیدم!
اما ماجرا به همین جا ختم نمیشود!قبل از اینکه دنیا بخواهد اینقدرها خودنمایی کند گویا باز چیزی شنیده نشده است!يَا أَبْنَاءَ اَلْعِشْرِينَ جِدُّوا وَ اِجْتَهِدُوا*؛ اینجا زمانش بوده! گویا بیش از همهی زمانها اینجا میتوانستم برای لقاء توشه بردارم! اما *وَ أَبْلَیْتُ شَبَابِی فِی سَکْرَةِ التَّبَاعُدِ مِنْکَ*...
باز لختی درنگ میکنم! مسئلهام تمامی ندارد! میپرسم چه پردهای برگوش بوده که *فِي كُلِّ لَيْلَةٍ يُنَادِي را نمیشنیده؟باید پاسخ بگویم که إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا*. نشنیدن! آن هم از *إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى*! خدایی که برایم، برای خودِ خودِ من *خَلَقَ مَلَكاً*؟!
#رشید مَلِکی شد و رساند این پیام را! حال باید راهی کشید از سمع تا فؤاد! پرده در گوش نبوده! دل در غفلت بوده!
اما همان پیام آور الهی میگوید هنوز باید شنید و درک کرد! امید هست! از پرسش *ماذا اعددتم تا أَتَاكُمُ اَلنَّذِيرُ*.... تا *زَرْعٌ آنَ حَصَادُهُ*.... تا *نُودِيَ لَكُمْ فَأَجِيبُوا*... تا *أَتَتْكُمُ اَلسَّاعَةُ وَ أَنْتُمْ غَافِلُونَ فرصت هست اگر اهل تفکر و توجه باشید...
امید هست چون عِبَادٌ رُكَّعٌ وَ رِجَالٌ خُشَّعٌ هستند... و فرصتی برای من.آنها که هر کدام شهیدی زنده چون رشیدند...
دلتنگم...همیشه از صحن قدس و گوهرشاد عبور میکنم و خودم را میرسانم، نه! او میکشاند...ایستاده در پائین پا......مَنْ أَحَبَّكُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللّٰهَ...
وَكَفَّارَةً لِذُنُوبِنا...
بِأَبِي أَنْتُمْ وَأُمِّي وَأَهْلِي وَمالِي وَأُسْرَتِي...
مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَعَلانِيَتِكُمْ، وَشاهِدِكُمْ وَغائِبِكُمْ، وَأَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ...در کولهبارم چیزی میدرخشد! ذرهای عجیب نورانی!
#1مهر1364تا...#1مهر1404#40_سال
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
خیلی هشدار سختی است! سؤالی است که همه داشتههایت را به چالش میکشد!
برای ملاقات چه آماده کردهام؟! به دستانم که نگاه میکنم خالی است! به کوله پشتیام که نگاه میکنم، چه بار سنگینی! اما کدامیک برای این دیدار به درد میخورد؟!
درماندهام و باید مسیر را مرور کنم!
این بخش را که با هزینه #خون_رشید اخیراً شنیدهام!
گویا پیامهای دیگری نیز نشنیده مانده است!
آری! بخشی از سنگینی کولهبارم از نشنیدن *يَا أَبْنَاءَ اَلثَّلاَثِينَ لاَ تَغُرَّنَّكُمُ اَلْحَيٰاةُ اَلدُّنْيٰا است. میبینم که فریفته دنیا شده بودم و کوله بارم پر است از متاع دنیا!وای! چه چیزهایی در کولهبارم هست! گویا برای به دست آوردن این چیزهای ناچیز، ناخواسته اضافه شدهاند به کوله بارم و عجیب سنگینی میکنند!و چقدر زیادند آنچه را که باید برای دیدار برمیداشتم اما به خاطر این متاع ناچیز یا فروگذار کردم و یا اصلا ندیدم!
اما ماجرا به همین جا ختم نمیشود!قبل از اینکه دنیا بخواهد اینقدرها خودنمایی کند گویا باز چیزی شنیده نشده است!يَا أَبْنَاءَ اَلْعِشْرِينَ جِدُّوا وَ اِجْتَهِدُوا*؛ اینجا زمانش بوده! گویا بیش از همهی زمانها اینجا میتوانستم برای لقاء توشه بردارم! اما *وَ أَبْلَیْتُ شَبَابِی فِی سَکْرَةِ التَّبَاعُدِ مِنْکَ*...
باز لختی درنگ میکنم! مسئلهام تمامی ندارد! میپرسم چه پردهای برگوش بوده که *فِي كُلِّ لَيْلَةٍ يُنَادِي را نمیشنیده؟باید پاسخ بگویم که إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا*. نشنیدن! آن هم از *إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى*! خدایی که برایم، برای خودِ خودِ من *خَلَقَ مَلَكاً*؟!
#رشید مَلِکی شد و رساند این پیام را! حال باید راهی کشید از سمع تا فؤاد! پرده در گوش نبوده! دل در غفلت بوده!
اما همان پیام آور الهی میگوید هنوز باید شنید و درک کرد! امید هست! از پرسش *ماذا اعددتم تا أَتَاكُمُ اَلنَّذِيرُ*.... تا *زَرْعٌ آنَ حَصَادُهُ*.... تا *نُودِيَ لَكُمْ فَأَجِيبُوا*... تا *أَتَتْكُمُ اَلسَّاعَةُ وَ أَنْتُمْ غَافِلُونَ فرصت هست اگر اهل تفکر و توجه باشید...
امید هست چون عِبَادٌ رُكَّعٌ وَ رِجَالٌ خُشَّعٌ هستند... و فرصتی برای من.آنها که هر کدام شهیدی زنده چون رشیدند...
دلتنگم...همیشه از صحن قدس و گوهرشاد عبور میکنم و خودم را میرسانم، نه! او میکشاند...ایستاده در پائین پا......مَنْ أَحَبَّكُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللّٰهَ...
وَكَفَّارَةً لِذُنُوبِنا...
بِأَبِي أَنْتُمْ وَأُمِّي وَأَهْلِي وَمالِي وَأُسْرَتِي...
مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَعَلانِيَتِكُمْ، وَشاهِدِكُمْ وَغائِبِكُمْ، وَأَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ...در کولهبارم چیزی میدرخشد! ذرهای عجیب نورانی!
#1مهر1364تا...#1مهر1404#40_سال
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۱۱:۱۲
وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ...وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ...وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ.......یک پتک را برای خدا میکوبی، پتک بعدی را خدا محکمتر...وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ...نفس به نفس...وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ...قدم به قدم...وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ...لحظه به لحظه......این همآهنگی چقدرهم سودافزاستإِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ...ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۷:۳۹
اگه شما تو خونهای زندگی کنید که زیرش پر گنج باشه و یک عده آدم زیاده خواه و فرصت طلب این رو بدونن چه ماجراهایی برای اون خونه اتفاق میافته؟داستان را ادامه بدی خیلی هیجان انگیز میشه!وای! شما اگه ندونی که توی خونه گنج هست
قصه خیلی زود تموم میشه!
اما اگر شما هم بدونی که توی خونت گنج داری
تازه داستان یک فیلم سینمایی جذاب شروع میشه!
کلی اتفاق و چالش هر روز توی این خونه و دور و برش و همسایههاش میوفته!بعید میدونم اگه تو صاحب این خونه باشی از خطرها و سختیهاش فرار کنی!
قصه #منطقه_ما همینه!اصلا شروع ماجرا از همینجاست!به املاکیای
که تازگیها توی محل جا خوش کرده و میخواهد خونههای اطراف را بخره شک کن!
حواست به داستانهایی که میسازه هم باشه!برای خونهی تو، برای گنج تو، برای همسایههات و محل نقشه داره!
اسم خونمون را بزاریم ایران🫶، که مشکلی نداری؟!حالا پای ماجرا هستی دیگه؟
اینجا نوجونای محل جمع هستند و قراره آتیشش رو تند کنند تا کل محل قصه رو بدونن:https://shad.ir/defa_az_iran
یه تعداد از اهالی محل هم حواسشون به محل و قصهش بوده اینجا جمع شدن، میتونی جزئیات این قصه را دنبال کنی، حتی میتونی قصه را روایت کنی: https://palstory.ir@palestinestory
#از_ایرانمان_دفاع_میکنیماز ایرانمان دفاع میکنیم
اما اگر شما هم بدونی که توی خونت گنج داری
قصه #منطقه_ما همینه!اصلا شروع ماجرا از همینجاست!به املاکیای
اسم خونمون را بزاریم ایران🫶، که مشکلی نداری؟!حالا پای ماجرا هستی دیگه؟
اینجا نوجونای محل جمع هستند و قراره آتیشش رو تند کنند تا کل محل قصه رو بدونن:https://shad.ir/defa_az_iran
یه تعداد از اهالی محل هم حواسشون به محل و قصهش بوده اینجا جمع شدن، میتونی جزئیات این قصه را دنبال کنی، حتی میتونی قصه را روایت کنی: https://palstory.ir@palestinestory
#از_ایرانمان_دفاع_میکنیماز ایرانمان دفاع میکنیم
۷:۰۰
#خلق_دنیای_آینده
مجموعه بیانات امام خامنهای در جمع فرهنگیان و مسئولان آموزشوپرورش از خرداد 1368 تا آبان 1404 (#57_عنوان)
این محصول را به معلمان، مدیران، مسئولان و دغدغهمندان تربیتی معرفی کنید.برای دریافت رایگان به بخش محصولات Abbasebayat.ir مراجعه کنید.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
مجموعه بیانات امام خامنهای در جمع فرهنگیان و مسئولان آموزشوپرورش از خرداد 1368 تا آبان 1404 (#57_عنوان)
این محصول را به معلمان، مدیران، مسئولان و دغدغهمندان تربیتی معرفی کنید.برای دریافت رایگان به بخش محصولات Abbasebayat.ir مراجعه کنید.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۱۴:۴۶
تلظی برای تحول قسمت اول بخش سوم.pdf
۲۵۴.۰۳ کیلوبایت
#تلظی_برای_تحول 10#بخش_سوم #قسمت_اول:صداوسیما دستگاه تعلیم و تربیت عمومی؛ وزارت آموزش و پرورش صداوسیمای کودک و نوجوان
مدتی بود به علت درگیری بر روی یک پروژه دیگر فرصت انتشار ادامه یادداشتهای #تلظی_برای_تحول را علیرغم تدوین نداشتم.بخش سوم یادداشت به دلیل استنادات زیاد، طولانی شده است و مجبور هستیم آن را به چند قسمت تقسیم کنیم.
#بازخوانی_قانون_اساسی از منظر نظام تعلیم و تربیت یا صورت نگرفته است یا بنده از آن بی اطلاع هستم. اما اصل این بازخوانی را ضروری میدانم؛ نوسازی و تحول بدون فهم دقیق گذشته راه به بیراهه خواهد برد.
یکی دیگری از ویژگیهای این یادداشت بازخوانی مذاکرات یک بخش برای استفاده در بخشی دیگر است. یعنی استفاده از موضوع بررسی #مدیریت_صداوسیما در بازطراحی حکمرانی نظام تعلیم و تربیت.حتی اگر ادعای این یادداشت و هدف آن را بتوان نقد و رد کرد، اصل موضوع بازخوانی و روایت ان شاء الله نکاتی برای آموختن و به کار بستن خواهد داشت.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
مدتی بود به علت درگیری بر روی یک پروژه دیگر فرصت انتشار ادامه یادداشتهای #تلظی_برای_تحول را علیرغم تدوین نداشتم.بخش سوم یادداشت به دلیل استنادات زیاد، طولانی شده است و مجبور هستیم آن را به چند قسمت تقسیم کنیم.
#بازخوانی_قانون_اساسی از منظر نظام تعلیم و تربیت یا صورت نگرفته است یا بنده از آن بی اطلاع هستم. اما اصل این بازخوانی را ضروری میدانم؛ نوسازی و تحول بدون فهم دقیق گذشته راه به بیراهه خواهد برد.
یکی دیگری از ویژگیهای این یادداشت بازخوانی مذاکرات یک بخش برای استفاده در بخشی دیگر است. یعنی استفاده از موضوع بررسی #مدیریت_صداوسیما در بازطراحی حکمرانی نظام تعلیم و تربیت.حتی اگر ادعای این یادداشت و هدف آن را بتوان نقد و رد کرد، اصل موضوع بازخوانی و روایت ان شاء الله نکاتی برای آموختن و به کار بستن خواهد داشت.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۱۵:۴۱
1_22514564417.pdf
۱۶۳.۹۹ کیلوبایت
#تلظی_برای_تحول 11#بخش_سوم #قسمت_دوم:
صداوسیما دستگاهی ملی با ساختار ویژه در قانون اساسی
بازخوانی جلسه بررسی اصل 162 (مدیریت صداوسیما) در مجلس نهایی بررسی قانون اساسی سال 1358
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
صداوسیما دستگاهی ملی با ساختار ویژه در قانون اساسی
بازخوانی جلسه بررسی اصل 162 (مدیریت صداوسیما) در مجلس نهایی بررسی قانون اساسی سال 1358
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۲۰:۵۰
خلق دنیای آینده (عباس بیات)
1_22514564417.pdf
شهید بهشتی در جریان بررسی اصل ۱۶۲ «مدیریت صداوسیما» بیانی در مورد رابطه قوانین و اجرای آن دارند که بسیار شیوا، عمیق و دقیق است.ایشان میفرمایند: «قوانین بیشتر تابع عدل و فضیلت و درایت کسانی است که در شئون مختلف مسؤلیت اجرایش را به عهده میگیرند.»این بیان اثبات تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه است.اثبات اتحاد برنامه و مجری است. اتحاد دین و ولی خدا است.این کلام ریشه در این مبنا دارد که شریعت تبلور عمل ولی خداست.
راز بسیار از عقب ماندگیها در جمهوری اسلامی نیز در این نکته نهفته است. قانون اساسی نظام اسلامی هنوز مجری منطبق با خودش را پیدا نکرده است.دولت کریمه یا دولت اسلامی به عنوان صورت مجسم قانون اساسیِ نظام اسلامی هنوز امکان تحقق و ظهور کامل پیدا نکرده است.همین نسبت در مورد نظام تعلیم و تربیت و تحول نیز جاری است.
ما در یادداشتهای «تلظّی برای تحول» در پی این هستیم که بهترین صورت ممکن اتحاد برنامه و مجری برنامه را کشف و صورتبندی کنیم.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
راز بسیار از عقب ماندگیها در جمهوری اسلامی نیز در این نکته نهفته است. قانون اساسی نظام اسلامی هنوز مجری منطبق با خودش را پیدا نکرده است.دولت کریمه یا دولت اسلامی به عنوان صورت مجسم قانون اساسیِ نظام اسلامی هنوز امکان تحقق و ظهور کامل پیدا نکرده است.همین نسبت در مورد نظام تعلیم و تربیت و تحول نیز جاری است.
ما در یادداشتهای «تلظّی برای تحول» در پی این هستیم که بهترین صورت ممکن اتحاد برنامه و مجری برنامه را کشف و صورتبندی کنیم.
ویراستی | ایتا | بله | خلق دنیای آینده | سامانه سند تحول بنیادین
۲۰:۵۲