ا

ارشیو مطالب و کتب

۵۸عضو
ارشیو مطالب و کتب
#ــِ_ربط نوشتن ( -ِ )ربط یا نشانه ی اضافی( ترکیبی یا وصفی) به صورت(ﻪ - ه): اکثر دانش آموزان نه تنها در کلاس اوّل بلکه پایه های بالاتر نیز (-ِ )نشانه ی اضافه را به صورت(ﻪ - ه)می گذارند. (-ِ)اضافه نشانه ای است که در زیر حرف آخر اسم جهت ربط یااضافه نمودن اسم به اسم یا صفت بعدی گذاشته می شود وجزءاصلی کلمه نیست (ترکیب مضاف ومضاف الیه- موصوف وصفت) .در صورتی که مصوت « ﻪ - ه » در پایان کلمات جزء اصلی کلمه است وبا حذف آن کلمه آسیب می بیندو شکل ومعنای خود راازدست می دهد.برای دانش آموزان توضیح دهید( ﻪ  آخر چسبان و  ه  آخر تنها) صدای آخر کلمه است که اگر آن رابرداریم کلمه غلط می شود. ببینید: دانه ← داﻨ     نَرده  ← نَرد سِتاره ← ستار undefinedبنابراین توصیه می شود،در هنگام گفتن املا کلماتی که با(-ِ)ربط می آیند ؛ حتماًبا هم گفته شوند .چون اگرشما کلمه ی اوّل راگفتید وتأخیر کردید ،دانش آموزدر پایان کلمه به محض شنیدن (-ِ)آن رامی خواهدبه شکل  ﻪ - ه بنویسد. #نشانه_اِ_ــِ_ـہ_ه اِ undefinedundefinedربط یا اضافه یا دوستی بچه ها ببینید ، من برای شما کلماتی  را نام می برم : بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری  نِمی مانید  مثلاً وقتی می گویم ( خانه، نامه، شانه، خامه و....) شما متوجه می شوید که اسامی  چیزهایی را گفتم که منتظرِ  کلمه ی بعدی نَخواهید بود.. اما گاهی نیز کلماتی را می گویم که شما منتظر می مانید  که ادامه دهم ، زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نِمی رساند مثلاً (کلاسِ ،مدادِ ، قندانِ ، کفشِ ، دانش آموزِ، آموزگارِ، و.... ) در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلاَ بگویم ( کلاسِ اول ، مدادِ امین ، قندان ِسفید ، کفشِ قرمز، دانش آموزِ خوب ، آموزگارِ مهربان و .... ) حالا بیایید یک بازی انجام دهیم : حالا  این دسته از کلمات را مخلوط به کار می برم، هر وقت بعد از گفتن کلمه ام منتظر کلمه ی دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید  واگر نیازی نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد . خوب حالا کلمات را می گویم (کلاس ِ ، معلّمِ، مدیرِ، مردِ، ساده ، خامه ، دانه ، کتابِ ، رنگِ، چاله و .... #نحوه_تشخیص ( ـــــــِــــ  ربط) یا (  #ـہ_ه   ) توجه : این مطلب فقط جهت اطلاع وهماهنگی اولیاء محترم تهیه گردیده است . کدام ( اِ ) در پایان کلمات به کار می رود ؟ « ـــِــــ ربط » یا   «         ه » ـــِــ ربط یا مالکیت (ـــِــ منتظر) مانند : دست ِ ............، دندانِ ........... است که در هر صورت منتظر کلمه ی بعدی هستیم . بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای «اِ » در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های (اصحابِ ، دیدن ِ ، دوست ِ ، برای ِ، کیفِ و ....) را اشتباهاً به صورت (اصحابه ، دیدنه، دوسته، برایه، کیفه، و.... )            می نویسند و برعکس واژه های (بنده، خسته، آماده، رفته ،دانه و ...) را به صورت (بندِ ، خستِ ، رفتِ، دانِ و ...) می نویسند. نحوه ی تشخیص (  ـــــِـ  ربط)با (ـه   ه)در پایان کلمات بچه ها ببینید ، من برای شما کلماتی  را نام می برم : بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری  نِمی مانید  مثلاً وقتی می گویم ( خانه، نامه، شانه، خامه و....) شما متوجه می شوید که اسامی  چیزهایی را گفتم که منتظرِ  کلمه ی بعدی نَخواهید بود.. اما گاهی نیز کلماتی را می گویم که شما منتظر می مانید  که ادامه دهم ، زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نِمی رساند مثلاً (کلاسِ ،مدادِ ، قندانِ ، کفشِ ، دانش آموزِ، آموزگارِ، و.... ) در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلاَ بگویم ( کلاسِ اول ، مدادِ امین ، قندان ِسفید ، کفشِ قرمز، دانش آموزِ خوب ، آموزگارِ مهربان و .... ) حالا بیایید یک بازی انجام دهیم : حالا  این دسته از کلمات را مخلوط به کار می برم، هر وقت بعد از گفتن کلمه ام منتظر کلمه ی دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید  واگر نیازی نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد . خوب حالا کلمات را می گویم (کلاس ِ ، معلّمِ، مدیرِ، مردِ، ساده ، خامه ، دانه ، کتابِ ، رنگِ، چاله و ....)

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

بازارسال شده از سلیمانی فاطمه
مقاله ی اثربخشی داستان خوانی برافزایش انگیزش خواندن دانش آموزان با نارساخوانی

۱۴:۵۰

بسیار عالی سپاس فراوان undefinedundefinedundefinedundefined

۲۰:۲۴

-1532420351_-1472608974.pdf

۲۶۱.۲۷ کیلوبایت

سمیه محمدی لندی گروه ۱۰ موضوع تحقیق : خواندن و اختلالات آنعنوان مقاله :
اثربخشي برنامه هاي تقويت حافظة فعال و ادراكديداري بر بهبود خواندن دانش آموزان داراي اختلال خواندن
نویسندگان: پگاه آزاد منش، عباسعلی حسین خانزاده،حاتم محمد ی، سعید صادقی، سوسن احمدی

۱۶:۱۶

331226881_1185808259.pdf

۱.۳ مگابایت

بیگدلی و همکاران. ۱۳۹۲. اثربخشی کاربرد یادیارها در آموزش املا.pdf

۹:۱۲

ارشیو مطالب و کتب
331226881_1185808259.pdf
باسپاس از سرکار خانم بنایی

۹:۱۴

سلام خدمت همگی دوستان مقاله های مربوط به دوزبانگی خدمت شماundefinedundefined

۱۲:۳۱

-412410112_2135813814.pdf

۴۹۷.۲ کیلوبایت

"مشکلات یادگیری دانش آموزان دوزبانه در مقطع ابتدایی و راهکارهای یادگیری"سیده هاجر سیف پوراسفند ۱۴۰۲
فاطمه اصغری گروه ۹ آموزگاری

۱۲:۳۱

بازارسال شده از زهرا رجب نژاد

مشکلات یادگیری سیف پور.pdf

۴۹۷.۲ کیلوبایت

اصل مقاله مشکلات یادگیری دانش آموزان دوزبانه در ابتدایی سیدهاجر سیف پوراسفند ۱۴۰۲

۱۲:۳۱

EBRCCONF03_1322_241203_105536.pdf

۱.۱۷ مگابایت

اقدام پژوهی:چگونه توانستم مشکلات خاص دانش آموز دو زبانه علیرضا را در روابط اجتماعی ضعیف کاهش دهم و اعتماد به نفس او را بالا ببرم؟نادیا غرومی،1402

۱۲:۳۱

بازارسال شده از اعظم جباری

33313944406 (1).pdf

۵۵۳.۴۹ کیلوبایت

مقاله مقایسه عملکرد تحصیلی و خود کارآمدی تحصیلی دانش آموزان دو زبانه و تک زبانه دوره ابتدایی ،حاتم زاده عربی، الهام؛ ایزدی، صمد؛ هاشمی، سهیلا ۱۳۹۴ پژوهش در برنامه ریزی درسی، شماره ۱۷، ۶۳-۷۵

۱۲:۳۱

بازارسال شده از مدرسه

66313903901.pdf

۶۷۱.۱ کیلوبایت

بررسی روش های مناسب آموزش دو زبانهکلانتری و همکاران ،۱۳۹۰

۱۲:۳۱

بازارسال شده از مدرسه

9321397h01170.pdf

۱.۱۶ مگابایت

تاثیر دو زبانه بودن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ،رحمت زهی و همکاران ،۱۳۹۷

۱۲:۳۱

بازارسال شده از مدرسه

noormags-عوامل_موثر_بر_دوزبانگی_و_دوزبانگی_و_انواع_آن-2165696 (1).pdf

۱.۳۷ مگابایت

عوامل مؤثر بر دوزبانگی و دوزبانگی و انواع آن ،حیدری و همکاران ،۱۴۰۳

۱۲:۳۱

بازارسال شده از سادات باقری

1_15291121303.pdf

۶۸۴.۲۷ کیلوبایت

بررسی حافظه کاری با عملکرد خواندن وپیشرفت تحصیلی نویسندگان : دکتر علیرضا کیامنش ابوطالب سعادتی شامیر دکتر پروین کد پوردکتر منصوری علی حمیدی پاییز ۱۳۸۹

۱۲:۳۱

بازارسال شده از سادات باقری

75913933407.pdf

۶۷۸.۶۸ کیلوبایت

فرا تحلیل پیامدهای شناختی تحصیلی دو زبانگینویسندگان :
جواد مصر آبادی رجب ریوی جواد حاتمی تورج هاشمی تابستان ۱۳۹۳

۱۲:۳۱

بازارسال شده از سادات باقری

1_15290712043.pdf

۷۹۸.۹۸ کیلوبایت

تحلیلی بر چگونگی رفع اختلالات خواندن ونوشتن در دانش آموزان دو زبانهنویسندگان: علی اکبر کمالی نهاد مجیب الرحمن دهانی جواد جهاندیدهتابستان ۱۴۰۱

۱۲:۳۱

بسیار عالی undefinedundefined

۱۵:۵۳

undefinedundefined کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند.

undefined کاتبی را تصور کنید که بعد از اختراع ماشین چاپ، مشغول نوشتن متنی بود که تا به حال بارها و بارها آن را نوشته بود. چه احساسی داشت؟ احتمالاً با خودش فکر می‌کرد «مشغول چه کار بیهوده‌ای هستم!» امروزه خیلی از آدم‌ها وقتی مجبور می‌شوند متنی بنویسند که طولانی‌تر از سی کلمه است، همچین حسی پیدا می‌کنند. به خودشان می‌گویند: چه کسی متنی چنین طولانی را خواهد خواند؟ نکتۀ تلخ ماجرا این است که چندان اشتباه فکر نمی‌کنند. انسان‌ها در خواندن متن‌های طولانی به مشکل خورده‌اند.
undefined مجموعه‌ای از ناشران، محققان، کتابداران و نویسندگان سراسر جهان، ماه پیش، با انتشار «مانیفست خواندنِ لیوبلینا» اعلام کردند: خواندنِ دیجیتال در حال تخریب عادتِ «خواندن عمیق» در میان ماست.
undefined دستگاه‌های دیجیتال باعث شده‌اند انسان‌های امروزی، «بیشتر» از هر دورۀ دیگری در تاریخ بشریت بخوانند. اما آن‌ها دیگر مثل قبل نمی‌خوانند. خواندنِ دیجیتال، به شکلی روزافزون، به تجربه‌ای تکه‌تکه، کوتاه‌مدت، سطحی و گذرا تبدیل شده است. بنابراین شاید تعداد کلمات خیلی زیادی در روز بخوانیم، ولی همۀ آن‌ها در قالب متن‌های چند کلمه‌ای یا نهایتاً چند خطی است. حال اگر بخواهیم همان تعداد کلمه را در قالبِ یک متن واحد بخوانیم، با دشواری بسیاری مواجه می‌شویم. زیرا درک متنی طولانی نیازمند مهارت‌های «خواندن عمیق» است.
undefined خواندن عمیق نقشی حیاتی در تمدن بشری داشته است. استیون پینگر، روان‌شناس و نویسندۀ آمریکایی، با رواج خواندنِ متن‌های طولانی در بین عموم مردم از اواخر قرن هفدهم، توانایی «همدردی» کردن با دیگران در میان انسان‌ها افزایش یافت.
undefined مردم با خواندنِ متن‌های مفصل دربارۀ زندگیِ دیگر انسان‌ها، توانستند دنیا را از چشم آن‌ها ببینند و این توانایی تأثیر بسیار مهمی در نگرش آن‌ها دربارۀ موضوعاتی مثل برده‌داری، شکنجه، ساحره‌سوزی، استبداد و دیگر چیزها گذاشت. از نظر استیون پینکر، خواندنِ عمیق باعث «انقلاب نوع‌دوستانه»ای شد که بعدتر به رویدادهای دوران‌سازی مثل انقلاب آمریکا و انقلاب فرانسه منتهی گردید. آنچه خواندنِ متن‌های تکه‌پاره و کوتاه دیجیتال ما را از آن محروم می‌کند، دقیقاً همین توانایی دیدن دنیا از چشم دیگران است.
undefined  ماریان وولف، محقق آمریکایی، می‌نویسد: ما در دنیای آنلاین دائماً در حال اسکرول‌کردن، نصفه‌نیمه خواندن یا ذخیره‌کردن متن‌هاییم تا در آینده‌ای نامعلوم آن‌ها را بخوانیم، چون این رسانه برای خواندنِ عمیق طراحی نشده است.
undefined خواندن دیجیتال از دلایل مهم رواج «ساده‌گرایی» در دنیای امروز است. ساده‌گرایی یعنی تمایل به ساده‌کردن هر چیز پیچیده‌. اظهار‌نظرها و موضع‌گیری‌های یک‌خطی، شفاف و سرراست و فرارکردن از درک عمیق و چندوجهی مسائل. سایمون کوپر می‌گوید: استادِ ساده‌گراهای جهان، دونالد ترامپ است؛ کسی که هیچکس حتی توقع «همدلی» کردن را از او ندارد. اما ظهور این نوع سیاست‌مداران زنگ خطری برای جهان است. پینکر می‌گوید: «هر وقت سیاستمداران شروع می‌کنند به ساده حرف زدن، منتظر جنگ باشید».

undefined آنچه خواندید مروری است بر یادداشت اخیر سایمون کوپر در فایننشال تایمز با عنوان «نگاه انداختن، اسکن کردن، اسکرول کردن: دوران خواندن عمیق به پایان رسیده است» (Skimming, scanning, scrolling — the age of deep reading is over). این مطلب در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ به انتشار رسیده است... /مدرسه علوم انسانیT.me/bestdiplomacy

۲:۱۴