«شما قضاوت کنید/ ماجرای هزینههای درمان در ایران با بیمه تامین اجتماعی!»
در حدود یک ماهی که درگیر بیماری، بستری اورژانسی در بیمارستان دولتی و مداوای ثانویه در کلینیک خصوصی بودیم، صبر کردم تا درمان تکمیل و هزینه شگفتانگیز آن را منتشر نمایم!جمع هزینه ۴ روز بستری در بیمارستان دولتی و تمام اعمال و آزمایشات کمتر از ۱۷ دلار و حدود ۲۰ روز هزینههای درمان ثانویه در کلینیک خصوصی حدود ۷۰ دلار و عمل جراحی در کلینیک خصوصی که الحمدالله کار به آنجا نکشید نیز ۶۰ دلار بود.به صورت ریالی نیز تقریبا ۱.۶ میلیون هزینه بیمارستان و حدود ۷ میلیون هزینه چند نوبت انواع آزمایشات و عکسبرداری و ویزیت و.. گردید.
این ارقام یعنی دسترسی به یکی از بالاترین سطوح کیفیت درمانی با تقریبا یکی از پایینترین نرخهای جهان و فقط با بیمه پایه و بدون بیمه تکمیلی در جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در دسترس است.
اما این خدمات و دسترسی خوب یک اشکال مشهود بسیار اساسی داشت! آن هم ضربه خصوصیسازی درمان به حضور پزشکان متخصص در بیمارستان دولتی بود به صورتی که در نوبت شب این کلانشهر با چند بیمارستان بزرگ و دهها متخصص در زمینه مدنظر، فقط یک پزشک بصورت گردشی به تمام بیمارستانها برای ویزیت بیماران بستری سر میزد و مابقی زحمات را سایر کادر درمان به دوش میکشیدند.
به همین خاطر ما «مجبور» شدیم برای دسترسی به پزشکانی متخصصتر و امکانات مجهزتر علیرغم توصیه کادر بیمارستان با میل شخصی ترخیص گرفته و ادامه طول درمان را در کلینیک بخش خصوصی دنبال نماییم.
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
در حدود یک ماهی که درگیر بیماری، بستری اورژانسی در بیمارستان دولتی و مداوای ثانویه در کلینیک خصوصی بودیم، صبر کردم تا درمان تکمیل و هزینه شگفتانگیز آن را منتشر نمایم!جمع هزینه ۴ روز بستری در بیمارستان دولتی و تمام اعمال و آزمایشات کمتر از ۱۷ دلار و حدود ۲۰ روز هزینههای درمان ثانویه در کلینیک خصوصی حدود ۷۰ دلار و عمل جراحی در کلینیک خصوصی که الحمدالله کار به آنجا نکشید نیز ۶۰ دلار بود.به صورت ریالی نیز تقریبا ۱.۶ میلیون هزینه بیمارستان و حدود ۷ میلیون هزینه چند نوبت انواع آزمایشات و عکسبرداری و ویزیت و.. گردید.
این ارقام یعنی دسترسی به یکی از بالاترین سطوح کیفیت درمانی با تقریبا یکی از پایینترین نرخهای جهان و فقط با بیمه پایه و بدون بیمه تکمیلی در جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در دسترس است.
اما این خدمات و دسترسی خوب یک اشکال مشهود بسیار اساسی داشت! آن هم ضربه خصوصیسازی درمان به حضور پزشکان متخصص در بیمارستان دولتی بود به صورتی که در نوبت شب این کلانشهر با چند بیمارستان بزرگ و دهها متخصص در زمینه مدنظر، فقط یک پزشک بصورت گردشی به تمام بیمارستانها برای ویزیت بیماران بستری سر میزد و مابقی زحمات را سایر کادر درمان به دوش میکشیدند.
به همین خاطر ما «مجبور» شدیم برای دسترسی به پزشکانی متخصصتر و امکانات مجهزتر علیرغم توصیه کادر بیمارستان با میل شخصی ترخیص گرفته و ادامه طول درمان را در کلینیک بخش خصوصی دنبال نماییم.
۱۳:۳۵
«زنگ خطر تشدید مشکلات اقتصادی!»
جمعی از مخالفان افزایش دستمزد، وام ازدواج، ساخت مسکن، پایین آمدن نرخ ارز و افزایش ارزش پول ملی، خودکفایی و طرفداران گرانسازی دستوری آب، برق، گاز و بنزین و بانیان آبان ۹۸ و نویسندگان برنامههای اقتصادی دولت روحانی و نامه ننگین تغییر پارادایم و تسلیم در برابر آمریکا همزمان با تجاوز و جنایت دشمن، با پزشکیان دیدار کردند!
اساتید ایجاد بحران اقتصادی، افزایش تورم، افزایش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی منفی، وارداتپرستی و سایر حوادث تلخ اقتصادی کشور فقط تلخکامی عاید ملت کرده و معیشت مردم را بیش از پیش مورد هدف قرار میدهند.
این جلسه زنگ خطر افزایش مشکلات اقتصادی و گرانیهای دستوری همه اقلام اساسی خواهد بود!
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
جمعی از مخالفان افزایش دستمزد، وام ازدواج، ساخت مسکن، پایین آمدن نرخ ارز و افزایش ارزش پول ملی، خودکفایی و طرفداران گرانسازی دستوری آب، برق، گاز و بنزین و بانیان آبان ۹۸ و نویسندگان برنامههای اقتصادی دولت روحانی و نامه ننگین تغییر پارادایم و تسلیم در برابر آمریکا همزمان با تجاوز و جنایت دشمن، با پزشکیان دیدار کردند!
اساتید ایجاد بحران اقتصادی، افزایش تورم، افزایش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی منفی، وارداتپرستی و سایر حوادث تلخ اقتصادی کشور فقط تلخکامی عاید ملت کرده و معیشت مردم را بیش از پیش مورد هدف قرار میدهند.
این جلسه زنگ خطر افزایش مشکلات اقتصادی و گرانیهای دستوری همه اقلام اساسی خواهد بود!
۶:۱۴
«عدم افزایش طلاق به برکت تلاش موثر جمهوری اسلامی!»
با اینکه تهاجم فرهنگی و تخریب بنیان خانواده به ویژه با گسترش فضای مجازی در یک دهه اخیر صدها برابر شده است اما برخلاف سیاهنمایی و تصور رایج، نرخ طلاق به برکت فعالیت موثر فرهنگی نهادهای دینی و فرهنگی و ایجاد زیرساخت و تصویب قوانین مفید اقتصادی در جمهوری اسلامی در ۱۰ سال اخیر ثابت و بدون افزایش بوده است!
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
با اینکه تهاجم فرهنگی و تخریب بنیان خانواده به ویژه با گسترش فضای مجازی در یک دهه اخیر صدها برابر شده است اما برخلاف سیاهنمایی و تصور رایج، نرخ طلاق به برکت فعالیت موثر فرهنگی نهادهای دینی و فرهنگی و ایجاد زیرساخت و تصویب قوانین مفید اقتصادی در جمهوری اسلامی در ۱۰ سال اخیر ثابت و بدون افزایش بوده است!
۱۵:۱۳
«تعبیر رویای مسکن با شهید رئیسی!»
به برکت مجاهدت و کارآمدی شهید رئیسی، امروز برای انتخاب واحد مسکن ملی در پروژه خود حاضر شدیم.صاحبخانه شدن که به خاطر جنایت اقتصادی روحانی و دار و دستهاش به رویا تبدیل شده بود با حمایت و درایت و دلسوزی شهید رئیسی بدون مذاکره، سرمایهگذاری خارجی، نگاه و وابستگی به غرب و شرق عالم، خیلی زود تعبیر شد و امیدواریم بزودی همه مستاجران با رهایی از شر لیبرالیسم صاحبخانه شوند.
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
به برکت مجاهدت و کارآمدی شهید رئیسی، امروز برای انتخاب واحد مسکن ملی در پروژه خود حاضر شدیم.صاحبخانه شدن که به خاطر جنایت اقتصادی روحانی و دار و دستهاش به رویا تبدیل شده بود با حمایت و درایت و دلسوزی شهید رئیسی بدون مذاکره، سرمایهگذاری خارجی، نگاه و وابستگی به غرب و شرق عالم، خیلی زود تعبیر شد و امیدواریم بزودی همه مستاجران با رهایی از شر لیبرالیسم صاحبخانه شوند.
۱۹:۵۱
«وزیر اقتصاد خیار نیست؛ اختیار دارد!»
وزیر اقتصاد که مداوما قبل و بعد از مسئولیت، برای گرانسازی دستوری دلار و کاهش مستمر ارزش پول ملی و عدم تاثیر آن بر شوکهای تورمی نسخه میپیچید، حالا که طبق منطق و روال ایشان نرخ ارز تصاعدی در حال جهش و در آستانه قیمت نجومی ۱۲۰/۰۰۰ تومان است مثل همیشه و طبق پیشبینی قبلی ما گردن نگرفته و میفرماید که من مسئول نرخ ارز و تورم نیستم!
نه آقای مدعی علم اقتصاد!شما پای پول ملی این کشور را امضا کردید و مثل ناموس خود برای آن مسئولید و باید همه امکان و توان خود را برای حفظ و ارتقای آن به کار گیرید و مسئولیت و تبعات تصمیمات خود را پذیرفته و اگر نمیتوانید و فکر میکنید به شما ربطی ندارد، به این ملت خیانت نکرده در اوج تحولات جهانی حساس، به سرعت استعفا دهید.
بدانید که شما به عنوان وزیر اقتصاد، نقش «خیار» را در تحولات اقتصادی کشور ندارید بلکه «اختیارات» زیادی دارید که باید با مسئولیتپذیری نسبت به آن، گره از مشکلات مردم باز کنید.
دقت کنیم که نمایندگان مجلس اگر خصومت شخصی و سیاسی با آقای همتی نداشتند، دقیقا به خاطر همین میزان افزایش نرخ ارز در طول ۶ ماه ایشان را استیضاح و عزل کردند اما برای شاهکار ۳ ماهه وزیر جدید سکوت پیشه کرده و حتی رسانهها نیز هیچ سخنی به میان نمیاورند.
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
وزیر اقتصاد که مداوما قبل و بعد از مسئولیت، برای گرانسازی دستوری دلار و کاهش مستمر ارزش پول ملی و عدم تاثیر آن بر شوکهای تورمی نسخه میپیچید، حالا که طبق منطق و روال ایشان نرخ ارز تصاعدی در حال جهش و در آستانه قیمت نجومی ۱۲۰/۰۰۰ تومان است مثل همیشه و طبق پیشبینی قبلی ما گردن نگرفته و میفرماید که من مسئول نرخ ارز و تورم نیستم!
نه آقای مدعی علم اقتصاد!شما پای پول ملی این کشور را امضا کردید و مثل ناموس خود برای آن مسئولید و باید همه امکان و توان خود را برای حفظ و ارتقای آن به کار گیرید و مسئولیت و تبعات تصمیمات خود را پذیرفته و اگر نمیتوانید و فکر میکنید به شما ربطی ندارد، به این ملت خیانت نکرده در اوج تحولات جهانی حساس، به سرعت استعفا دهید.
بدانید که شما به عنوان وزیر اقتصاد، نقش «خیار» را در تحولات اقتصادی کشور ندارید بلکه «اختیارات» زیادی دارید که باید با مسئولیتپذیری نسبت به آن، گره از مشکلات مردم باز کنید.
دقت کنیم که نمایندگان مجلس اگر خصومت شخصی و سیاسی با آقای همتی نداشتند، دقیقا به خاطر همین میزان افزایش نرخ ارز در طول ۶ ماه ایشان را استیضاح و عزل کردند اما برای شاهکار ۳ ماهه وزیر جدید سکوت پیشه کرده و حتی رسانهها نیز هیچ سخنی به میان نمیاورند.
۱۳:۴۴
«دوباره!»
دوباره آبانماهدوباره دستور گرانسازی بنزیندوباره مدنیزاده و پورمحمدیدوباره وسط جنگ و تشدید تنش خارجیدوباره رئیس جمهور غربگرادوباره آشوبدوباره نابودی سرمایه اجتماعیدوباره قربانی شدن مردم بیگناهدوباره تورم و گرانی و نارضایتی
از یک سوراخ مرگبار لیبرالی «دوباره» گزیده نشویم!
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
دوباره آبانماهدوباره دستور گرانسازی بنزیندوباره مدنیزاده و پورمحمدیدوباره وسط جنگ و تشدید تنش خارجیدوباره رئیس جمهور غربگرادوباره آشوبدوباره نابودی سرمایه اجتماعیدوباره قربانی شدن مردم بیگناهدوباره تورم و گرانی و نارضایتی
از یک سوراخ مرگبار لیبرالی «دوباره» گزیده نشویم!
۱۸:۳۵
«قانون لعنتی عرضه و تقاضا در علم اقتصاد!»
شهید بهشتی:همه این حرفها که: نگهدارم تا گران بشود، نگهدارم تا کالا کم بشود، احتکار و احتکار گونهها و... همه ناشی از آن قانون لعنتی «عرضه و تقاضای آزاد» است! هر چه لعنت دارید، بر این قانون لعنتی وارداتی بکنید.
مقام معظم رهبری:بعضی میگویند تعبد پیش خدای متعال و پیش دین نداشته باشیم، اما خودشان در مقابل غرب و در مقابل اروپا و امریکا تعبد دارند!این افراد تعبد در مقابل خدا را قبول نمیکنند، ولی تعبد در مقابل سرمایهداری غرب و دستگاههای قدرت سیاسی متکی به آن سرمایهداری را با جان و دل میپذیرند!
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
شهید بهشتی:همه این حرفها که: نگهدارم تا گران بشود، نگهدارم تا کالا کم بشود، احتکار و احتکار گونهها و... همه ناشی از آن قانون لعنتی «عرضه و تقاضای آزاد» است! هر چه لعنت دارید، بر این قانون لعنتی وارداتی بکنید.
مقام معظم رهبری:بعضی میگویند تعبد پیش خدای متعال و پیش دین نداشته باشیم، اما خودشان در مقابل غرب و در مقابل اروپا و امریکا تعبد دارند!این افراد تعبد در مقابل خدا را قبول نمیکنند، ولی تعبد در مقابل سرمایهداری غرب و دستگاههای قدرت سیاسی متکی به آن سرمایهداری را با جان و دل میپذیرند!
۹:۲۸
«خودکرده را تدبیر نیست..!»
در حالیکه رئیس سازمان برنامه دولت پزشکیان، مسئول نگارش برنامه هفتم بوده خودش ۱۱۸ اصلاحیه داده که برنامه و هدفگذاری آن قابل اجرا نیست!
البته باید گفت پزشکیان حق دارد با کارشناسان و تیم ضعیف اقتصادی خود ۱۱۸ اصلاحیه کاهش و حذف برای برنامه هفتم بنویسد و هدفگذاری رشد اقتصادی، بهرهوری و اشتغال را تا جای ممکن کاهش دهد (هرچند به همان هم نمیرسد) زیرا برنامه هفتم در دولت شهید رئیسی و با توجه به توانمندی دولت سیزدهم نوشته شده است!
ماجرای ناتوانی دولت پزشکیان به حدی است که به جای تلاش برای تحقق اهداف امکانپذیر برنامه هفتم، با کاهش اهداف مدعی است که دولت باید کوچک و ساعت کاری کارکنان دولت به علت عدم وجود کاری برای انجام باید کاهش یابد!
هر چه میگذرد دلمان بیشتر برای رئیسی عزیز میسوزد و تنگ میشود...
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
در حالیکه رئیس سازمان برنامه دولت پزشکیان، مسئول نگارش برنامه هفتم بوده خودش ۱۱۸ اصلاحیه داده که برنامه و هدفگذاری آن قابل اجرا نیست!
البته باید گفت پزشکیان حق دارد با کارشناسان و تیم ضعیف اقتصادی خود ۱۱۸ اصلاحیه کاهش و حذف برای برنامه هفتم بنویسد و هدفگذاری رشد اقتصادی، بهرهوری و اشتغال را تا جای ممکن کاهش دهد (هرچند به همان هم نمیرسد) زیرا برنامه هفتم در دولت شهید رئیسی و با توجه به توانمندی دولت سیزدهم نوشته شده است!
ماجرای ناتوانی دولت پزشکیان به حدی است که به جای تلاش برای تحقق اهداف امکانپذیر برنامه هفتم، با کاهش اهداف مدعی است که دولت باید کوچک و ساعت کاری کارکنان دولت به علت عدم وجود کاری برای انجام باید کاهش یابد!
هر چه میگذرد دلمان بیشتر برای رئیسی عزیز میسوزد و تنگ میشود...
۸:۵۱
«نابودی گردشگری و کشاورزی!»
در اقدامی ضداقتصادی، غیرعقلانی و در راستای منافع ذینفعانی محدود، عوارض تبدیل زمین کشاورزی به گردشگری و تعرفه واردات هر کالای لوکس گردشگری «صفر» و ساخت تاسیسات گردشگری در حریم آبی غیرمجاز، آزاد شد!
این در حالیست که در ۱۵سال اخیر علیرغم ۳ برابر شدن ظرفیت اقامتگاه گردشگری، سهم اقامتگاه عمومی از محل اقامت مسافران از ۷٪ به ۳٪ سقوط کرده و تعداد اقامت شب بیش از ۷.۲ میلیون نفر شب کاهش داشته است!
این یعنی بر خلاف روند ناکارآمد فعلی سیاستگذاری گردشگری کشور مبنی بر توسعه زیرساخت اقامتی برای پیشرفت گردشگری، مردم رغبتی به این سیاست برای سفر نشان ندادهاند.
بالعکس در کشور ما دو عامل زیارت و سواحل و جنگل خزری به همراه وجود خانه اقوام و آشنایان و داشتن ویلای شخصی در کنار داشتن وسیله نقلیه شخصی از مهمترین مولفههای سفر هستند در حالیکه هیچ جایگاهی در سیاستگذاری گردشگری ما نداشته و برای حمایت از آن هم نیازی به تخریب زیرساخت کشاورزی نیست!
لیبرالیسم اقتصادی و پیاده نظام دانشگاهی و بروکراتیک آن مسئولین و کشور را با ایجاد روایتهای غلط و تغییرات دستگاه شناختی را نابود خواهد کرد اگر نسبت به آن هوشیار نباشیم..
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
در اقدامی ضداقتصادی، غیرعقلانی و در راستای منافع ذینفعانی محدود، عوارض تبدیل زمین کشاورزی به گردشگری و تعرفه واردات هر کالای لوکس گردشگری «صفر» و ساخت تاسیسات گردشگری در حریم آبی غیرمجاز، آزاد شد!
این در حالیست که در ۱۵سال اخیر علیرغم ۳ برابر شدن ظرفیت اقامتگاه گردشگری، سهم اقامتگاه عمومی از محل اقامت مسافران از ۷٪ به ۳٪ سقوط کرده و تعداد اقامت شب بیش از ۷.۲ میلیون نفر شب کاهش داشته است!
این یعنی بر خلاف روند ناکارآمد فعلی سیاستگذاری گردشگری کشور مبنی بر توسعه زیرساخت اقامتی برای پیشرفت گردشگری، مردم رغبتی به این سیاست برای سفر نشان ندادهاند.
بالعکس در کشور ما دو عامل زیارت و سواحل و جنگل خزری به همراه وجود خانه اقوام و آشنایان و داشتن ویلای شخصی در کنار داشتن وسیله نقلیه شخصی از مهمترین مولفههای سفر هستند در حالیکه هیچ جایگاهی در سیاستگذاری گردشگری ما نداشته و برای حمایت از آن هم نیازی به تخریب زیرساخت کشاورزی نیست!
لیبرالیسم اقتصادی و پیاده نظام دانشگاهی و بروکراتیک آن مسئولین و کشور را با ایجاد روایتهای غلط و تغییرات دستگاه شناختی را نابود خواهد کرد اگر نسبت به آن هوشیار نباشیم..
۷:۰۶
«زنبور بیعسل!»
از شیکاگو وزیر اقتصاد انتخاب کردند تا وقتی از او علت گرانی ارز و سقوط ارزش پول ملی را میپرسند به جای شرمندگی لبخند زده و بگوید از بانک مرکزی بپرسید؛و وقتی از علت تورم و گرانی افسارگسیخته سوال میکنند به جای پایین انداختن سرش، با غرور بگوید علت آن کسری بودجه است و از سازمان برنامه و بودجه سوال نمایید!
باید درباره این لیبرالهای مدعی و اقتصادنادان گفت که عالم بیعمل به چه ماند؟ به زنبور بیعسل!
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
از شیکاگو وزیر اقتصاد انتخاب کردند تا وقتی از او علت گرانی ارز و سقوط ارزش پول ملی را میپرسند به جای شرمندگی لبخند زده و بگوید از بانک مرکزی بپرسید؛و وقتی از علت تورم و گرانی افسارگسیخته سوال میکنند به جای پایین انداختن سرش، با غرور بگوید علت آن کسری بودجه است و از سازمان برنامه و بودجه سوال نمایید!
باید درباره این لیبرالهای مدعی و اقتصادنادان گفت که عالم بیعمل به چه ماند؟ به زنبور بیعسل!
۷:۲۹
«نماز باران و اقتصاد اسلامی!»
اقامه نماز طلب باران در حیاط مسجد امام خمینی بازار تهران نمادی از بازار، اقتصاد و فعالیت اقتصادی درست ایرانی-اسلامی است که به جای نگاه منفعتطلبانه شخصی، پایبند به عقاید دینی و همراستا با منافع ملی و پای کار مردم و وطن و نماینده واقعی بخش مردمی اقتصاد در برابر اتاق بازرگانی بعنوان نماینده کاذب ادعایی بخش خصوصی است که همیشه در حال لگدپرانی به نظام و اقدام علیه منافع ملی میباشد!
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
اقامه نماز طلب باران در حیاط مسجد امام خمینی بازار تهران نمادی از بازار، اقتصاد و فعالیت اقتصادی درست ایرانی-اسلامی است که به جای نگاه منفعتطلبانه شخصی، پایبند به عقاید دینی و همراستا با منافع ملی و پای کار مردم و وطن و نماینده واقعی بخش مردمی اقتصاد در برابر اتاق بازرگانی بعنوان نماینده کاذب ادعایی بخش خصوصی است که همیشه در حال لگدپرانی به نظام و اقدام علیه منافع ملی میباشد!
۱۹:۰۱
«سرمایهگذاری برای تولید، نباریدن باران و نخواندن نماز باران!»
ایامی است که ایران و جهان با خشکسالی شدیدی مواجه و نزول رحمت الهی متوقف گردیده است اما چرا برخلاف تجربه صدهاساله گذشته، اکنون هیچ تلاش و مطالبه موثری از طرف مردم و مسئولین برای بارش باران از مسیرهای مادی و معنوی صورت نمیپذیرد؟
پاسخ در اندیشه اقتصادی مقام معظم رهبری و شعارهای سالهای اخیر یعنی «تولید» به عنوان ستون فقرات اقتصاد در دنیا و توشه آخرت مردم است.
جامعهای که مولد نیست و زمینی ندارد و بذری نمیکارد و مزرعهای را آبیاری نکرده و درختی را سیراب نمینماید؛جامعهای که با بیل و داس و کلنگ غریبه است و زمینی را شخم نزده و از بوی کود فراری است و غذای ارگانیک سالم نه میپزد و نه میخورد نیازی به باران ندارد!
جامعه سفتهباز بورسی و ارزی و طلایی و رمزارزی و دلالان مسکن و واردکنندگان خودرو و حتی جامعه کارمندان دولت و کارگران مزدبگیر صنعتی که مالکیتی بر ابزار تولید و منفعتی از سود آن ندارند، نیازی به باران ندارند که برای باریدن آن مثل نماز باران امام رضا در خشکسالی خراسان یا حاجی کلباسی در قحطی اصفهان یا سید خوانساری در خشکی قم، پاشنه در خانه اهل بیت و علما را برای قرائت نماز باران از جا در بیاورند و روزه بگیرند و توبه کنند..
باران برای این جامعه غیرمولد به جای رحمت الهی، زحمت الهی است که باعث ترافیک و سیل و تعطیلی بازارها میشود!
در نگاه کلان حتی راهکار بارش باران هم سرمایهگذاری برای تولید و چاره کار در اجرای اصول اقتصادی قانون اساسی خواهد بود.
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
ایامی است که ایران و جهان با خشکسالی شدیدی مواجه و نزول رحمت الهی متوقف گردیده است اما چرا برخلاف تجربه صدهاساله گذشته، اکنون هیچ تلاش و مطالبه موثری از طرف مردم و مسئولین برای بارش باران از مسیرهای مادی و معنوی صورت نمیپذیرد؟
پاسخ در اندیشه اقتصادی مقام معظم رهبری و شعارهای سالهای اخیر یعنی «تولید» به عنوان ستون فقرات اقتصاد در دنیا و توشه آخرت مردم است.
جامعهای که مولد نیست و زمینی ندارد و بذری نمیکارد و مزرعهای را آبیاری نکرده و درختی را سیراب نمینماید؛جامعهای که با بیل و داس و کلنگ غریبه است و زمینی را شخم نزده و از بوی کود فراری است و غذای ارگانیک سالم نه میپزد و نه میخورد نیازی به باران ندارد!
جامعه سفتهباز بورسی و ارزی و طلایی و رمزارزی و دلالان مسکن و واردکنندگان خودرو و حتی جامعه کارمندان دولت و کارگران مزدبگیر صنعتی که مالکیتی بر ابزار تولید و منفعتی از سود آن ندارند، نیازی به باران ندارند که برای باریدن آن مثل نماز باران امام رضا در خشکسالی خراسان یا حاجی کلباسی در قحطی اصفهان یا سید خوانساری در خشکی قم، پاشنه در خانه اهل بیت و علما را برای قرائت نماز باران از جا در بیاورند و روزه بگیرند و توبه کنند..
باران برای این جامعه غیرمولد به جای رحمت الهی، زحمت الهی است که باعث ترافیک و سیل و تعطیلی بازارها میشود!
در نگاه کلان حتی راهکار بارش باران هم سرمایهگذاری برای تولید و چاره کار در اجرای اصول اقتصادی قانون اساسی خواهد بود.
۱۱:۱۵
«چراغی که به نیازمند رواست به خانه حرام است!»
به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا داستانی اقتصادی از سیره این حضرت وجود دارد که امام حسن و امام حسین در کودکی بیمارشدند.پیامبر به عیادت رفت و فرمود: علی جان برای آنها نذری کن تا خدا سلامتی دهد.امام علی و حضرت زهرا برای سلامتی آنها نذر کردند که سه روز روزه بگیرند و پس از آن بیماری بچهها خوب شد.روز اول هنگام افطار، فقیری پشت در آمد و کمک خواست و همه اهل خانه غذایشان را به فقیر بخشیدند.روز دوم هنگام افطار یتیم و روز سوم اسیری پشت در آمدند و هربار امام علی و حضرت فاطمه و فرزندانشان با اینکه گرسنه بودند غذایشان را به آنها بخشیدند و خودشان فقط با آب افطار کردند.
روز ۲۵ ذی الحجه، خداوند سوره انسان را نازل کرد و فرشتگان به دستور خداوند برای اهل بیتِ پیامبر غذای آسمانی آوردند.
در این زمینه آیات ۸ و ۹ سوره انسان نازل شد:«وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا*إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزَآءً وَلَا شُکُورًا»
ترجمه آیه این است که «و غذا را در عین دوست داشتنش به مسکین و یتیم و اسیر انفاق می کنند و میگویند ما شما را فقط برای خشنودی خدا اطعام می کنیم و انتظار هیچ پاداش و سپاسی از شما نداریم.»
سیره اقتصادی حضرت زهرا نه مبتنی بر سود و نفع شخصی و نه بر اولویت دادن رفع نیازهای اساسی اولیه خود و خانواده نسبت به همسایگان و نیازمندان بلکه متکی بر انفاق و اولویتبخشی به رفع نیاز همسایگان و نیازمندان و جامعه بوده است.
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا داستانی اقتصادی از سیره این حضرت وجود دارد که امام حسن و امام حسین در کودکی بیمارشدند.پیامبر به عیادت رفت و فرمود: علی جان برای آنها نذری کن تا خدا سلامتی دهد.امام علی و حضرت زهرا برای سلامتی آنها نذر کردند که سه روز روزه بگیرند و پس از آن بیماری بچهها خوب شد.روز اول هنگام افطار، فقیری پشت در آمد و کمک خواست و همه اهل خانه غذایشان را به فقیر بخشیدند.روز دوم هنگام افطار یتیم و روز سوم اسیری پشت در آمدند و هربار امام علی و حضرت فاطمه و فرزندانشان با اینکه گرسنه بودند غذایشان را به آنها بخشیدند و خودشان فقط با آب افطار کردند.
روز ۲۵ ذی الحجه، خداوند سوره انسان را نازل کرد و فرشتگان به دستور خداوند برای اهل بیتِ پیامبر غذای آسمانی آوردند.
در این زمینه آیات ۸ و ۹ سوره انسان نازل شد:«وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا*إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزَآءً وَلَا شُکُورًا»
ترجمه آیه این است که «و غذا را در عین دوست داشتنش به مسکین و یتیم و اسیر انفاق می کنند و میگویند ما شما را فقط برای خشنودی خدا اطعام می کنیم و انتظار هیچ پاداش و سپاسی از شما نداریم.»
سیره اقتصادی حضرت زهرا نه مبتنی بر سود و نفع شخصی و نه بر اولویت دادن رفع نیازهای اساسی اولیه خود و خانواده نسبت به همسایگان و نیازمندان بلکه متکی بر انفاق و اولویتبخشی به رفع نیاز همسایگان و نیازمندان و جامعه بوده است.
۱۶:۵۸
افرا
«چراغی که به نیازمند رواست به خانه حرام است!» به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا داستانی اقتصادی از سیره این حضرت وجود دارد که امام حسن و امام حسین در کودکی بیمارشدند. پیامبر به عیادت رفت و فرمود: علی جان برای آنها نذری کن تا خدا سلامتی دهد. امام علی و حضرت زهرا برای سلامتی آنها نذر کردند که سه روز روزه بگیرند و پس از آن بیماری بچهها خوب شد. روز اول هنگام افطار، فقیری پشت در آمد و کمک خواست و همه اهل خانه غذایشان را به فقیر بخشیدند. روز دوم هنگام افطار یتیم و روز سوم اسیری پشت در آمدند و هربار امام علی و حضرت فاطمه و فرزندانشان با اینکه گرسنه بودند غذایشان را به آنها بخشیدند و خودشان فقط با آب افطار کردند. روز ۲۵ ذی الحجه، خداوند سوره انسان را نازل کرد و فرشتگان به دستور خداوند برای اهل بیتِ پیامبر غذای آسمانی آوردند. در این زمینه آیات ۸ و ۹ سوره انسان نازل شد: «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا*إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزَآءً وَلَا شُکُورًا» ترجمه آیه این است که «و غذا را در عین دوست داشتنش به مسکین و یتیم و اسیر انفاق می کنند و میگویند ما شما را فقط برای خشنودی خدا اطعام می کنیم و انتظار هیچ پاداش و سپاسی از شما نداریم.» سیره اقتصادی حضرت زهرا نه مبتنی بر سود و نفع شخصی و نه بر اولویت دادن رفع نیازهای اساسی اولیه خود و خانواده نسبت به همسایگان و نیازمندان بلکه متکی بر انفاق و اولویتبخشی به رفع نیاز همسایگان و نیازمندان و جامعه بوده است.
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید: @afra_eco
«پای درس اقتصاد اسلامی صدیقه طاهره از زبان حاج مهدی رسولی!»
و یطعمون طعامه سفره ی ما بدون شامهفقیر اومده در خونه فقیرو که کسی نمیرونهیه تیکه نون سهم کریم و یه تیکه نون سهم حسینهَاَنفِقوا ممّا تُحِبّون اینم غذای زینبینهخدا راضی حسن راضی خدا راضی حسین راضیعلی جان سفره ی عشقو توو این خونه تو میندازیعلی جانم علی جانم
و یطعمون طعامه سفره ی ما بدون شامهو یطعمون طعامه سفره ی ما بدون شامهیتیم اومده پر از درده مبادا دست خالی برگردهدرسته که خالیه سفره درسته که نونم نداریمتا سایه ی تو رو سر ماست چیزی توو خونه کم نداریمخدا مهرت رو توو قلبم شبیه آیه نازل کردخدا با تو امام من برام نعمت رو کامل کردعلی جانم علی جانم
و یطعمون طعامه سفره ی ما بدون شامهاسیر اومده دلش خونه ولی گرسنه که نمیمونهخدا کنه که هیچ اسیری هیچ جایی بی غذا نمونهخصوصاً اون بچه یتیمی که میخوابه کنج ویرونه
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
و یطعمون طعامه سفره ی ما بدون شامهفقیر اومده در خونه فقیرو که کسی نمیرونهیه تیکه نون سهم کریم و یه تیکه نون سهم حسینهَاَنفِقوا ممّا تُحِبّون اینم غذای زینبینهخدا راضی حسن راضی خدا راضی حسین راضیعلی جان سفره ی عشقو توو این خونه تو میندازیعلی جانم علی جانم
و یطعمون طعامه سفره ی ما بدون شامهو یطعمون طعامه سفره ی ما بدون شامهیتیم اومده پر از درده مبادا دست خالی برگردهدرسته که خالیه سفره درسته که نونم نداریمتا سایه ی تو رو سر ماست چیزی توو خونه کم نداریمخدا مهرت رو توو قلبم شبیه آیه نازل کردخدا با تو امام من برام نعمت رو کامل کردعلی جانم علی جانم
و یطعمون طعامه سفره ی ما بدون شامهاسیر اومده دلش خونه ولی گرسنه که نمیمونهخدا کنه که هیچ اسیری هیچ جایی بی غذا نمونهخصوصاً اون بچه یتیمی که میخوابه کنج ویرونه
۸:۲۶
«اقتصاد فاطمی و مدیریت باغ فدک با ۳.۵ برابر مساحت تهران!»
فدک، دهکدهای حاصلخیز با مزارع، باغات، نخلستان و چشمه های آب بسیاری است که در نزدیکی خیبر، به فاصله ۲۰۰ کیلومتری شهر مدینه واقع شده و یهودیان در آن زندگی می کردند. دهکده فدک در جنگ خیبر بدون درگیری به دست مسلمانان افتاد و پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله) پس از نزول آیه «وَآتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ؛ و حق خویشاوند را بده» آن را به دخترشان حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بخشیدند.
وسعت این منطقه 50 کیلومتر در 50 کیلومتر می باشد که تقریبا سه و نیم برابر مساحت شهر تهران با 730 کیلومترمربع است.
درآمد سالیانه این منطقه بین بیست و چهار هزار تا هفتاد هزار دینار می باشد (بحارالانوار، مجلسى، ج 29، ص 123) و برخى دیگر، نصف درآمد سالیانه منطقه فدک را 24هزار دینار نگاشته اند. ابن ابى الحدید معتزلى از یکى از متکلمان امامى مذهب نقل مى کند که ارزش درختان خرماى این ناحیه با ارزش درختان خرماى شهر کوفه در قرن هفتم برابر بود.( شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحدید، ج 16، ص 236)
مدیریت منطقه فدک با وجود مساحت عظیم و ارزش اقتصادی که در آن زمان داشته است، به دست یک بانوی عفیفه قرار گرفت که نشان می دهد می توان در کنار امر مقدس مادری و همسر بودن، در عرصه اجتماع نیز نقش آفرین بود.
ماجرای فدک در کنار ابعاد اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی که داشته است، بعد اقتصادی آن نیز دارای اهمیت بوده و با وجود مساحت و ارزش اقتصادی این منطقه، برای افراد بسیار وسوسه انگیز بوده است.
پس از رحلت پیامبر، درباره ملکیت فدک نزاع رخ داد. خلفا آن را به نفع خلافت مصادره کردند و حضرت فاطمه سلام الله علیها نیز خطبه فدکیه را در دفاع از مالکیت خود بر آن ایراد نمود.
برایناساس، فدک مفهومی نمادین دارد که به معنایی بزرگ اشاره میکند و مقصود از آن، فقط همان قطعهزمین غصبشده در حجاز نیست. و همین معنای نمادین فدک بود که آن مبارزه را از یک دادخواهی عادی با افقی محدود و دایرهای تنگ، به انقلابی با قلمروی وسیع و آفاقی گسترده تبدیل نمود.
این دادخواهی، قیامی بر ضد بنیانهای حکومت بود؛ فریادی بود که حضرت فاطمه(سلام الله علیها) میخواست با آن، بنیادی را که سنگبنای تاریخ بعد از سقیفه بود، از جای برکند. برای اثبات این سخن، کافی است به خطبۀ حضرت زهرا سلاماللهعلیها در مسجد و در برابر خلیفه و پیشاپیش آن جمع انبوه مهاجران و انصار نظر بیفکنیم که بیش از هرچیز بر مدار ستایش علی و تحسین مواضع جاودان وی در اسلام و اثبات حق اهلبیت میچرخد.
حضرت زهرا در این خطبه اهلبیت را وسیلههای رسیدن به خدا در میان بندگان، برگزیدگان ویژه خدا، جایگاه قداست الهی، حجت غیبی او و وارثان خلافت و حکومت پیامبرانش میشمرد و همچنین مسلمانان را توجه میبخشد که به نگونبختی دچار گشتهاند، نسنجیده تصمیم گرفتهاند، به دوران پیشینیانشان بازگشتهاند، در پی سراب رفتهاند و کار را بهدست نااهل سپردهاند. این خطبه از فتنهای که مردم به آن درافتادهاند و از انگیزههایی که باعث شد کتاب خدا را کنار نهاده و با حکم آن در مسئله خلافت و امامت به مخالفت برخیزند، سخن میگوید.
پس مسئله، میراث و هدیه نبوی نبود، مگر به همان اندازه که این دو، با موضوع سیاست کلان، پیوند مییافت. مسئله در دیدگاه حضرت زهرا(سلام الله علیها)، مطالبه زمین و خانه نبود؛ بلکه از نگاه ایشان مسئله، مسئلۀ اسلام و کفر، ایمان و نفاق، و تعیین صریح و شورا بود.
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
فدک، دهکدهای حاصلخیز با مزارع، باغات، نخلستان و چشمه های آب بسیاری است که در نزدیکی خیبر، به فاصله ۲۰۰ کیلومتری شهر مدینه واقع شده و یهودیان در آن زندگی می کردند. دهکده فدک در جنگ خیبر بدون درگیری به دست مسلمانان افتاد و پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله) پس از نزول آیه «وَآتِ ذَا الْقُرْبَی حَقَّهُ؛ و حق خویشاوند را بده» آن را به دخترشان حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بخشیدند.
وسعت این منطقه 50 کیلومتر در 50 کیلومتر می باشد که تقریبا سه و نیم برابر مساحت شهر تهران با 730 کیلومترمربع است.
درآمد سالیانه این منطقه بین بیست و چهار هزار تا هفتاد هزار دینار می باشد (بحارالانوار، مجلسى، ج 29، ص 123) و برخى دیگر، نصف درآمد سالیانه منطقه فدک را 24هزار دینار نگاشته اند. ابن ابى الحدید معتزلى از یکى از متکلمان امامى مذهب نقل مى کند که ارزش درختان خرماى این ناحیه با ارزش درختان خرماى شهر کوفه در قرن هفتم برابر بود.( شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحدید، ج 16، ص 236)
مدیریت منطقه فدک با وجود مساحت عظیم و ارزش اقتصادی که در آن زمان داشته است، به دست یک بانوی عفیفه قرار گرفت که نشان می دهد می توان در کنار امر مقدس مادری و همسر بودن، در عرصه اجتماع نیز نقش آفرین بود.
ماجرای فدک در کنار ابعاد اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی که داشته است، بعد اقتصادی آن نیز دارای اهمیت بوده و با وجود مساحت و ارزش اقتصادی این منطقه، برای افراد بسیار وسوسه انگیز بوده است.
پس از رحلت پیامبر، درباره ملکیت فدک نزاع رخ داد. خلفا آن را به نفع خلافت مصادره کردند و حضرت فاطمه سلام الله علیها نیز خطبه فدکیه را در دفاع از مالکیت خود بر آن ایراد نمود.
برایناساس، فدک مفهومی نمادین دارد که به معنایی بزرگ اشاره میکند و مقصود از آن، فقط همان قطعهزمین غصبشده در حجاز نیست. و همین معنای نمادین فدک بود که آن مبارزه را از یک دادخواهی عادی با افقی محدود و دایرهای تنگ، به انقلابی با قلمروی وسیع و آفاقی گسترده تبدیل نمود.
این دادخواهی، قیامی بر ضد بنیانهای حکومت بود؛ فریادی بود که حضرت فاطمه(سلام الله علیها) میخواست با آن، بنیادی را که سنگبنای تاریخ بعد از سقیفه بود، از جای برکند. برای اثبات این سخن، کافی است به خطبۀ حضرت زهرا سلاماللهعلیها در مسجد و در برابر خلیفه و پیشاپیش آن جمع انبوه مهاجران و انصار نظر بیفکنیم که بیش از هرچیز بر مدار ستایش علی و تحسین مواضع جاودان وی در اسلام و اثبات حق اهلبیت میچرخد.
حضرت زهرا در این خطبه اهلبیت را وسیلههای رسیدن به خدا در میان بندگان، برگزیدگان ویژه خدا، جایگاه قداست الهی، حجت غیبی او و وارثان خلافت و حکومت پیامبرانش میشمرد و همچنین مسلمانان را توجه میبخشد که به نگونبختی دچار گشتهاند، نسنجیده تصمیم گرفتهاند، به دوران پیشینیانشان بازگشتهاند، در پی سراب رفتهاند و کار را بهدست نااهل سپردهاند. این خطبه از فتنهای که مردم به آن درافتادهاند و از انگیزههایی که باعث شد کتاب خدا را کنار نهاده و با حکم آن در مسئله خلافت و امامت به مخالفت برخیزند، سخن میگوید.
پس مسئله، میراث و هدیه نبوی نبود، مگر به همان اندازه که این دو، با موضوع سیاست کلان، پیوند مییافت. مسئله در دیدگاه حضرت زهرا(سلام الله علیها)، مطالبه زمین و خانه نبود؛ بلکه از نگاه ایشان مسئله، مسئلۀ اسلام و کفر، ایمان و نفاق، و تعیین صریح و شورا بود.
۱۸:۱۳
«کار زشت و ضد ارزشی که بدم میاد!»
... نقطهی مقابلش، فروشگاههایی هستند که وقتی انسان وارد میشود، هرچه چشم میگرداند، تولید خارجی است.متأسّفانه بعضی از این فروشگاهها که فروشگاههای بزرگ هم هستند، مربوط به خود دستگاههای حکومتیاند! چرا این کار را میکنند؟ این کار باید زشت شمرده بشود.
شما میخواهی کارگر داخلی را بیکار کنی، کارگر بیگانه را بهرهمند و برخوردار کنی برای پُز دادن!
جنسهای دارای نشان خارجی را [میآورند]، یک عدّه پولدار هم -پولدارهای نوکیسهی تازهبهدورانرسیده که متأسّفانه در کشور کم نداریم- دنبال نشانهای خارجیاند؛ به قول خودشان برندهای خارجی.
بنده از این کلمهی «برند» هم خیلی بدم میآید.
فروش کالای خارجی و مصرف کالای خارجی باید در جامعه بهعنوان یک ضدّ ارزش شناخته بشود، مگر آنجایی که مشابه داخلیاش نیست...
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
... نقطهی مقابلش، فروشگاههایی هستند که وقتی انسان وارد میشود، هرچه چشم میگرداند، تولید خارجی است.متأسّفانه بعضی از این فروشگاهها که فروشگاههای بزرگ هم هستند، مربوط به خود دستگاههای حکومتیاند! چرا این کار را میکنند؟ این کار باید زشت شمرده بشود.
شما میخواهی کارگر داخلی را بیکار کنی، کارگر بیگانه را بهرهمند و برخوردار کنی برای پُز دادن!
جنسهای دارای نشان خارجی را [میآورند]، یک عدّه پولدار هم -پولدارهای نوکیسهی تازهبهدورانرسیده که متأسّفانه در کشور کم نداریم- دنبال نشانهای خارجیاند؛ به قول خودشان برندهای خارجی.
بنده از این کلمهی «برند» هم خیلی بدم میآید.
فروش کالای خارجی و مصرف کالای خارجی باید در جامعه بهعنوان یک ضدّ ارزش شناخته بشود، مگر آنجایی که مشابه داخلیاش نیست...
۷:۳۲
«راهکار علمی-اسلامی جلوگیری از اسراف!»
رهبر انقلاب:همه از اسراف در آب، نان، گاز، بنزین و ارزاق عمومی پرهیز کنند. یکی از مهمترین خطرها و ضررها برای کشور، اسراف است.
راهکار اصل ۴۳ قانون اساسی:«منع» اسراف و تبذیر در همه شئون مربوط به اقتصاد، اعم از مصرف، سرمایهگذاری، تولید، توزیع و خدمات.
تفاوت نسخه لیبرالیستی با نسخه اسلامی در این است که برخورد با اسراف و پرمصرفی از طریق گرانسازی فقط طبقات پایین را محروم و به اسراف برای اغنیا رسمیت میبخشد اما با ایجاد سقف مصرف و منع و جلوگیری از اسراف و پرمصرفی، تبعیض، اختلاف طبقاتی و بیعدالتی در مقابله با اسراف رخ نخواهد داد.
پیشرفت تکنولوژی امروز به راحتی امکان نظارت بر پرمصرفی و اسراف را برای دولت فراهم نموده است و باید عزم استفاده از آن در مدیران ایجاد گردد.
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
رهبر انقلاب:همه از اسراف در آب، نان، گاز، بنزین و ارزاق عمومی پرهیز کنند. یکی از مهمترین خطرها و ضررها برای کشور، اسراف است.
راهکار اصل ۴۳ قانون اساسی:«منع» اسراف و تبذیر در همه شئون مربوط به اقتصاد، اعم از مصرف، سرمایهگذاری، تولید، توزیع و خدمات.
تفاوت نسخه لیبرالیستی با نسخه اسلامی در این است که برخورد با اسراف و پرمصرفی از طریق گرانسازی فقط طبقات پایین را محروم و به اسراف برای اغنیا رسمیت میبخشد اما با ایجاد سقف مصرف و منع و جلوگیری از اسراف و پرمصرفی، تبعیض، اختلاف طبقاتی و بیعدالتی در مقابله با اسراف رخ نخواهد داد.
پیشرفت تکنولوژی امروز به راحتی امکان نظارت بر پرمصرفی و اسراف را برای دولت فراهم نموده است و باید عزم استفاده از آن در مدیران ایجاد گردد.
۱۹:۵۰
«حکم اسراف و حرام بودن خرید خودروهای گرانقیمت خارجی!»
مقام معظم رهبری پس از اطلاع درباره استفاده برخی طلاب از خودروهای خارجی فرمودند:«حرمت اسراف برای همه است؛ هر کسی در هر حدّی چه غنی، چه متوسّط یا فقیر ممکن است اسراف کند و اسراف، عمل حرام است. این ماشینهای گرانقیمت حرام است.»
این حکم در کنار تاکید چندین باره ایشان درباره حمایت متعصبانه از تولید ملی و ضرررسانی سیاست واردات خودرو و هشدارهای کارشناسان مبنی بر آسیب جدی واردات خودرو بر اقتصاد کشور که اکنون بخش قابل توجهی از آن قابل مشاهده است؛ مسیری را برای قشر مومن، مذهبی ولایتمدار نشان میدهد که هرگونه حمایت از خودروهای چندمیلیاردی وارداتی هم حرام است و هم به اقتصاد کشور آسیب میرساند و شرعا و عقلا جایز نمیباشد.
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
مقام معظم رهبری پس از اطلاع درباره استفاده برخی طلاب از خودروهای خارجی فرمودند:«حرمت اسراف برای همه است؛ هر کسی در هر حدّی چه غنی، چه متوسّط یا فقیر ممکن است اسراف کند و اسراف، عمل حرام است. این ماشینهای گرانقیمت حرام است.»
این حکم در کنار تاکید چندین باره ایشان درباره حمایت متعصبانه از تولید ملی و ضرررسانی سیاست واردات خودرو و هشدارهای کارشناسان مبنی بر آسیب جدی واردات خودرو بر اقتصاد کشور که اکنون بخش قابل توجهی از آن قابل مشاهده است؛ مسیری را برای قشر مومن، مذهبی ولایتمدار نشان میدهد که هرگونه حمایت از خودروهای چندمیلیاردی وارداتی هم حرام است و هم به اقتصاد کشور آسیب میرساند و شرعا و عقلا جایز نمیباشد.
۶:۵۲
«تفکر سریعالقلم ۴برابر کشندهتر از بمب اتم!»
امام خمینی (ره) در اواخر عمر، دستان خود را بالا آورده و التماس کردند که خداوند ما را از دست این لیبرالها نجات دهد!
من خواهش میکنم از شنیدن این آمار گریه نکنید.در الگوی توسعهی آقای سریعالقلم یعنی اتحادیه اروپا، طی دو سال اخیر بیش از ۸۰۰ هزار نفر بر اثر سرما و گرما جان باختهاند که معادل ۲ برابر شهدای ۲ سال جنگ غزه و ۴ برابر نسل کشی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی است!این یعنی تفکر آقای سریعالقلم، چهار برابر مرگبارتر و خطرناکتر از بمب اتم است.
من از روزی میترسم که این افراد دوباره بر مسند قدرت بنشینند. آن روز، روزی است که قیمت بنزین دهها برابر میشود؛ مثلاً لیتری ۲۳۰ هزار تومان، که برای پر کردن یک باک بنزین باید ۵ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید. اگر بخواهید جایی بروید، نمیتوانید. برای گرم کردن خانهتان، مانند اروپاییها باید میلیونها تومان هزینه کنید که از عهدهی آن برنمیآیید؛ آن موقع حتی نمیتوانید استحمام کنید یا به سرویس بهداشتی بروید. اگر اینها سر کار بیایند، وضعیت چنین خواهد شد؛ این تفکر تا این حد خطرناک است.
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
امام خمینی (ره) در اواخر عمر، دستان خود را بالا آورده و التماس کردند که خداوند ما را از دست این لیبرالها نجات دهد!
من خواهش میکنم از شنیدن این آمار گریه نکنید.در الگوی توسعهی آقای سریعالقلم یعنی اتحادیه اروپا، طی دو سال اخیر بیش از ۸۰۰ هزار نفر بر اثر سرما و گرما جان باختهاند که معادل ۲ برابر شهدای ۲ سال جنگ غزه و ۴ برابر نسل کشی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی است!این یعنی تفکر آقای سریعالقلم، چهار برابر مرگبارتر و خطرناکتر از بمب اتم است.
من از روزی میترسم که این افراد دوباره بر مسند قدرت بنشینند. آن روز، روزی است که قیمت بنزین دهها برابر میشود؛ مثلاً لیتری ۲۳۰ هزار تومان، که برای پر کردن یک باک بنزین باید ۵ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید. اگر بخواهید جایی بروید، نمیتوانید. برای گرم کردن خانهتان، مانند اروپاییها باید میلیونها تومان هزینه کنید که از عهدهی آن برنمیآیید؛ آن موقع حتی نمیتوانید استحمام کنید یا به سرویس بهداشتی بروید. اگر اینها سر کار بیایند، وضعیت چنین خواهد شد؛ این تفکر تا این حد خطرناک است.
۶:۱۶
«آشنایی با مرز دانش پیرامون موضوع زن و جذب بسیاری از مردم جهان به اسلام!»
سخنرانیهای اخیر حضرت آقا در دیدار بانوان، از کاملترین، بروزترین و برترین نظریات و دیدگاههای حوزه زنان در جهان است که سابقه اجرایی موفقی هم در کارنامه خود دارد که دستاوردهای فعلی علمی و فرهنگی و.. حوزه بانوان در تاریخ ایران بیسابقه است.
در این نظریه، شأن زن در فرهنگ اسلام منطقی است یعنی منطبق با طبیعت زن و منطبق با نیاز جامعه و منطبق با مصلحت جامعه است.در مورد حقوق زن، مسئلهی اصلی عدالت در رفتار اجتماعی و رفتار خانوادگی است. عدالت در جامعه، عدالت در خانه باید توسط دولتها و حکومتها و آحاد جامعه تأمین شود.
منطق سرمایهداری خبیث، کرامت زن را از بین میبرد و پامال میکند. در اسلام، کرامت زن و احترام به زن یکی از اصلیترین عناصر است. زن کارگزار نیست بلکه گل است. گل را باید مراقبت و حفظ کرد، او هم شما را از رنگ، بو و خواصّ خود برخوردار خواهد کرد.ببینید! اسلام به زن اینجوری نگاه میکند.
رئیس خانه، مدیر خانه، زنان و بانوان خانهاند. کارهای خانه به زن؛ تحمیل نباید بشود. قدردانی از اینکه با وجود درآمدهای ناکافی، زنها خانه را میچرخانند؛ شما ملاحظه کنید، مرد مثلاً درآمد اداری ثابت دارد، اجناس گران میشود امّا خانه میچرخد؛ سر ظهر غذا حاضر است؛ چه کسی این کار را میکند؟کدام هنرمندی است که خانه را میچرخاند؟
نقطهی مقابل، دیدگاه سرمایهداری غرب است؛ در اسلام زن در حرکت و در پیشرفت استقلال، توانایی، عنوان و هویّت دارد؛ در آنجا نخیر، هویّت زن تابع هویّت شوهر است؛ تفاوت در دستمزدها؛ عدم رعایت شرافت و حرمت زن؛ به چشم وسیلهی مادّی به زن نگاه کردن.به عنوان وسیلهی هوسرانی به زن نگاه کردن. نگاه به زن، نگاه به یک وسیلهی خوشگذرانی است؛ یک ابزار است، یک وسیله است. این فرهنگ وقتی مسلّط شد، خود آن زن هم نمیفهمد که شده ابزار؛ افتخار میکند. افتخار میکند!
کودکان پدرنشناس، کاهش نسبتهای خانوادگی، تخریب بنای خانواده، باندهای شکار دختران جوان، ترویج روزافزون بیبندوباری جنسی به نام آزادی! شاید یکی از بزرگترین گناهان منطق و فرهنگ سرمایهداری غرب این است که اینهمه کار خلاف را انجام میدهد، اسمش را میگذارد «آزادی»! اغوا میکند، فریب میدهد، اسمش آزادیست.
️اینجا هم وقتی میخواهند همان فرهنگ را سرایت بدهند، میگویند داریم آزاد میکنیم! در واقع دارند در بند میکنند، دارند اسیر میکنند امّا اسمش را میگذارند آزادی.
جمهوری اسلامی این منطق غلط را باطل کرد، زیر پا له کرد و نشان داد زن مسلمان و مقیّد، بانوی باحجاب و مقیّد به پوشش اسلامی، میتواند در همهی عرصهها پیشرفتهتر از دیگران حرکت بکند. میتواند نقشآفرین باشد؛ هم در جامعه، هم در خانه.بعد از پیروزی انقلاب در بسیاری از عرصهها بانوان ما، زنان ما، دختران جوان ما پیشرفت کردند؛ در آمارهای تحصیلی، در امور بهداشت و درمان، در امید به زندگانی، در زمینههای علمی و ورزشی، در پشتیبانیهای جهادی.
هیچ وقت در ایران این تعداد زن دانشمند، زن متفکّر نداشتهایم؛ این تعداد افرادی که میتوانند فکر پوینده ارائه بدهند، راهکار ارائه بدهند، نداشتهایم؛ هیچ وقت یکصدمِ این را هم نداشتیم. جمهوری اسلامی با پیشرفت علم در کشور، در میان بانوان، بانوان را اینجور امروز در دنیا بالا آورد؛
اسلام را ترویج کنید، نظر افتخارآمیز اسلام را بیان کنید.اگر چنانچه ما در میان خودمان و در مجامع جهانی این فکر را، این نگاه را، این نظریّهی بزرگ و کارساز را مطرح کنیم، قطعاً بسیاری از مردم دنیا بخصوص بانوان به اسلام گرایش پیدا خواهند کرد؛ این بهترین ترویج اسلام است!
سیدامیرحسین حسینی
به افرا بپیوندید:@afra_eco
۸:۳۱