مرور برخی از سخنان امام خامنهای در خصوص مرحوم دکتر #علی_شریعتی
امام خمینی(ره):به خاطر چهارتا #اشتباه در کتابهایش #بکوبیم، این #صحیح_نیست.این دقیقاً نشان میداد موضع درست را در مقابل هر شخصیتی و نه تنها شخصیت دکتر شریعتی.
امام خامنهای:به نظر من شریعتی برخلاف آنچه که همگان تصور میکنند، یک چهره همچنان #مظلوم است و این به دلیل #طرفداران و #مخالفان اوست؛ یعنی از شگفتیهای زمان و شاید از شگفتیهای شریعتی این است که هم طرفداران و هم مخالفانش نوعی همدستی با هم کردهاند تا این انسان دردمند و پرشور را ناشناخته نگهدارند و این ظلمی به اوست.
ممکن بود او اشتباهاتی بعضاً در مسائل #اصولی و #بنیانی تفکر #اسلامی داشته باشد، مثل #توحید یا #نبوت و یا مسائل دیگر؛ اما این نباید موجب میشد که ما شریعتی را با همین نقاط منفی فقط بشناسیم.
اما ظلم #طرفداران شریعتی به او کمتر از ظلم مخالفانش نبود؛ بلکه حتی کوبندهتر و شدیدتر هم بود. طرفداران او به جای این که #نقاط_مثبت شریعتی را مطرح کنند و آنها را تبیین کنند، در مقابل #مخالفان صفآراییهایی کردند و در اظهاراتی که نسبت به شریعتی کردند، سعی کردند او را یک موجود #مطلق جلوه بدهند.
آیا شریعتی به راستی کسی بود که طرفدار ترور شخصیتی مثل #شهید_مطهری باشد؟! او که خودش را همواره #علاقهمند به مرحوم مطهری و بلکه مرید او معرفی میکرد. من خودم از او این مطلب را شنیدهام.
شریعتی را ممکن است به عنوان یک فیلسوف، یک متفکر بزرگ، یک بنیانگذار جریان اندیشه مترقی اسلام معرفی کنند. این ها همانطوری که اشاره کردید، افسانهآمیز و #مبالغهآمیز است و چنین تغییراتی در خصوص مرحوم دکتر شریعتی صدق نمی کند.اما متقابلاً شریعتی یک چهره پرسوز #پیگیر برای #حاکمیت_اسلام بود؛ از جمله منادیانی بود که از طرح اسلام به صورت یک ذهنیت و غفلت از طرح اسلام به صورت یک #ایدئولوژی و قاعده نظام اجتماع رنج میبرد و کوشش میکرد تا اسلام را به عنوان یک تفکر زندگیساز و یک نظام اجتماعی و یک ایدئولوژی راهگشای زندگی مطرح کند.
منبع: گفتوگوی مجله سروش (شماره ۱۰۲، خرداد ۱۳۶۰) با حضرت آیتالله خامنهای
@AHB_70
امام خمینی(ره):به خاطر چهارتا #اشتباه در کتابهایش #بکوبیم، این #صحیح_نیست.این دقیقاً نشان میداد موضع درست را در مقابل هر شخصیتی و نه تنها شخصیت دکتر شریعتی.
امام خامنهای:به نظر من شریعتی برخلاف آنچه که همگان تصور میکنند، یک چهره همچنان #مظلوم است و این به دلیل #طرفداران و #مخالفان اوست؛ یعنی از شگفتیهای زمان و شاید از شگفتیهای شریعتی این است که هم طرفداران و هم مخالفانش نوعی همدستی با هم کردهاند تا این انسان دردمند و پرشور را ناشناخته نگهدارند و این ظلمی به اوست.
ممکن بود او اشتباهاتی بعضاً در مسائل #اصولی و #بنیانی تفکر #اسلامی داشته باشد، مثل #توحید یا #نبوت و یا مسائل دیگر؛ اما این نباید موجب میشد که ما شریعتی را با همین نقاط منفی فقط بشناسیم.
اما ظلم #طرفداران شریعتی به او کمتر از ظلم مخالفانش نبود؛ بلکه حتی کوبندهتر و شدیدتر هم بود. طرفداران او به جای این که #نقاط_مثبت شریعتی را مطرح کنند و آنها را تبیین کنند، در مقابل #مخالفان صفآراییهایی کردند و در اظهاراتی که نسبت به شریعتی کردند، سعی کردند او را یک موجود #مطلق جلوه بدهند.
آیا شریعتی به راستی کسی بود که طرفدار ترور شخصیتی مثل #شهید_مطهری باشد؟! او که خودش را همواره #علاقهمند به مرحوم مطهری و بلکه مرید او معرفی میکرد. من خودم از او این مطلب را شنیدهام.
شریعتی را ممکن است به عنوان یک فیلسوف، یک متفکر بزرگ، یک بنیانگذار جریان اندیشه مترقی اسلام معرفی کنند. این ها همانطوری که اشاره کردید، افسانهآمیز و #مبالغهآمیز است و چنین تغییراتی در خصوص مرحوم دکتر شریعتی صدق نمی کند.اما متقابلاً شریعتی یک چهره پرسوز #پیگیر برای #حاکمیت_اسلام بود؛ از جمله منادیانی بود که از طرح اسلام به صورت یک ذهنیت و غفلت از طرح اسلام به صورت یک #ایدئولوژی و قاعده نظام اجتماع رنج میبرد و کوشش میکرد تا اسلام را به عنوان یک تفکر زندگیساز و یک نظام اجتماعی و یک ایدئولوژی راهگشای زندگی مطرح کند.
منبع: گفتوگوی مجله سروش (شماره ۱۰۲، خرداد ۱۳۶۰) با حضرت آیتالله خامنهای
@AHB_70
۱۶:۳۸
امیرحسین بهزادی
مرور برخی از سخنان امام خامنهای در خصوص مرحوم دکتر #علی_شریعتی امام خمینی(ره): به خاطر چهارتا #اشتباه در کتابهایش #بکوبیم، این #صحیح_نیست. این دقیقاً نشان میداد موضع درست را در مقابل هر شخصیتی و نه تنها شخصیت دکتر شریعتی. امام خامنهای: به نظر من شریعتی برخلاف آنچه که همگان تصور میکنند، یک چهره همچنان #مظلوم است و این به دلیل #طرفداران و #مخالفان اوست؛ یعنی از شگفتیهای زمان و شاید از شگفتیهای شریعتی این است که هم طرفداران و هم مخالفانش نوعی همدستی با هم کردهاند تا این انسان دردمند و پرشور را ناشناخته نگهدارند و این ظلمی به اوست. ممکن بود او اشتباهاتی بعضاً در مسائل #اصولی و #بنیانی تفکر #اسلامی داشته باشد، مثل #توحید یا #نبوت و یا مسائل دیگر؛ اما این نباید موجب میشد که ما شریعتی را با همین نقاط منفی فقط بشناسیم. اما ظلم #طرفداران شریعتی به او کمتر از ظلم مخالفانش نبود؛ بلکه حتی کوبندهتر و شدیدتر هم بود. طرفداران او به جای این که #نقاط_مثبت شریعتی را مطرح کنند و آنها را تبیین کنند، در مقابل #مخالفان صفآراییهایی کردند و در اظهاراتی که نسبت به شریعتی کردند، سعی کردند او را یک موجود #مطلق جلوه بدهند. آیا شریعتی به راستی کسی بود که طرفدار ترور شخصیتی مثل #شهید_مطهری باشد؟! او که خودش را همواره #علاقهمند به مرحوم مطهری و بلکه مرید او معرفی میکرد. من خودم از او این مطلب را شنیدهام. شریعتی را ممکن است به عنوان یک فیلسوف، یک متفکر بزرگ، یک بنیانگذار جریان اندیشه مترقی اسلام معرفی کنند. این ها همانطوری که اشاره کردید، افسانهآمیز و #مبالغهآمیز است و چنین تغییراتی در خصوص مرحوم دکتر شریعتی صدق نمی کند. اما متقابلاً شریعتی یک چهره پرسوز #پیگیر برای #حاکمیت_اسلام بود؛ از جمله منادیانی بود که از طرح اسلام به صورت یک ذهنیت و غفلت از طرح اسلام به صورت یک #ایدئولوژی و قاعده نظام اجتماع رنج میبرد و کوشش میکرد تا اسلام را به عنوان یک تفکر زندگیساز و یک نظام اجتماعی و یک ایدئولوژی راهگشای زندگی مطرح کند. منبع: گفتوگوی مجله سروش (شماره ۱۰۲، خرداد ۱۳۶۰) با حضرت آیتالله خامنهای @AHB_70
مرور برخی از سخنان امام خامنهای در خصوص مرحوم دکتر #علی_شریعتی
شریعتی #آغازگر طرح جدیدترین مسائل کشفشده اسلام مترقی بود؛ به صورتی که برای آن نسل پاسخ دادن به سوالها و روشن کردن نقاط مبهم و تاریک بود.
شریعتی برخلاف آنچه گفته میشود درباره او و هنوز هم عدهای خیال میکنند، نه فقط #ضدروحانی نبود، بلکه عمیقاً مومن و #معتقد به رسالت روحانیت بود. او می گفت که روحانیت یک #ضرورت است، یک نهاد اصیل، عمیق و غیرقابل خدشه است و اگر کسی با روحانیت مخالفت بکند، یقیناً از یک آبشخور #استعماری تغذیه میشود. اینها اعتقادات او بود؛ در این هیچ شک نکنید! این از چیزهایی بود که جزء معارف قطعی شریعتی بود؛ اما در مورد روحانیت او تصورش این بود که روحانیون به رسالتی که روحانیت بر دوش دارد، به طور کامل عمل نمیکنند.
شریعتی نه ملک مطلق #لیبرال هاست و نه قطب و محور #چپ ها و شبهچپها!اما درمورد چپیها باید بگویم صریحاً و قاطعاً شریعتی جزو شدیدترین و قاطعترین عناصر ضدچپ و #ضدمارکسیسم بود.
آن روزی که مجاهدین تغییر ایدئولوژی دادند و کتاب مواضع ایدئولوژیک تازهشان چاپ شد و در اختیار این و آن قرار گرفت که هم من دیده بودم و هم مرحوم دکتر. جلسهای داشتیم در مشهد، یک نفری از مواضع جدید #مجاهدین که مارکسیستی بود دفاع می کرد.شریعتی آن شخص را چنان #کوبید که برای من حتی تعجبآور بوده که شریعتی اینقدر ضدچپ است و شما آثارش را بخوانید، مقابله و مخالفت او را با اندیشه چپ و مارکسیستی و اصول تعلیمات مارکسیستی به روشنی درمییابید.
#شریعتی را در کنار #مطهری مطالعه کنیم.ترکیبی از زیباییهای شریعتی با بتون آرمه اندیشه اسلامی مطهری به وجود بیاوریم. آن به نظر من همان مرحله نوینی است که نسل ما به آن نیاز دارد.
منبع: گفتوگوی مجله سروش (شماره ۱۰۲، خرداد ۱۳۶۰) با حضرت آیتالله خامنهای
@AHB_70
شریعتی #آغازگر طرح جدیدترین مسائل کشفشده اسلام مترقی بود؛ به صورتی که برای آن نسل پاسخ دادن به سوالها و روشن کردن نقاط مبهم و تاریک بود.
شریعتی برخلاف آنچه گفته میشود درباره او و هنوز هم عدهای خیال میکنند، نه فقط #ضدروحانی نبود، بلکه عمیقاً مومن و #معتقد به رسالت روحانیت بود. او می گفت که روحانیت یک #ضرورت است، یک نهاد اصیل، عمیق و غیرقابل خدشه است و اگر کسی با روحانیت مخالفت بکند، یقیناً از یک آبشخور #استعماری تغذیه میشود. اینها اعتقادات او بود؛ در این هیچ شک نکنید! این از چیزهایی بود که جزء معارف قطعی شریعتی بود؛ اما در مورد روحانیت او تصورش این بود که روحانیون به رسالتی که روحانیت بر دوش دارد، به طور کامل عمل نمیکنند.
شریعتی نه ملک مطلق #لیبرال هاست و نه قطب و محور #چپ ها و شبهچپها!اما درمورد چپیها باید بگویم صریحاً و قاطعاً شریعتی جزو شدیدترین و قاطعترین عناصر ضدچپ و #ضدمارکسیسم بود.
آن روزی که مجاهدین تغییر ایدئولوژی دادند و کتاب مواضع ایدئولوژیک تازهشان چاپ شد و در اختیار این و آن قرار گرفت که هم من دیده بودم و هم مرحوم دکتر. جلسهای داشتیم در مشهد، یک نفری از مواضع جدید #مجاهدین که مارکسیستی بود دفاع می کرد.شریعتی آن شخص را چنان #کوبید که برای من حتی تعجبآور بوده که شریعتی اینقدر ضدچپ است و شما آثارش را بخوانید، مقابله و مخالفت او را با اندیشه چپ و مارکسیستی و اصول تعلیمات مارکسیستی به روشنی درمییابید.
#شریعتی را در کنار #مطهری مطالعه کنیم.ترکیبی از زیباییهای شریعتی با بتون آرمه اندیشه اسلامی مطهری به وجود بیاوریم. آن به نظر من همان مرحله نوینی است که نسل ما به آن نیاز دارد.
منبع: گفتوگوی مجله سروش (شماره ۱۰۲، خرداد ۱۳۶۰) با حضرت آیتالله خامنهای
@AHB_70
۱۶:۳۸
۲۰:۱۱
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
980327_بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای کردستان.mp3
۴.۹ مگابایت
۶:۲۷
۱۶:۰۶
آیتالله صدیقی:آقای بهجت به خود بنده فرمودند که در دیداری که با امام زمان(عج) داشتم، از ایشان راجع به آقای خامنهای پرسیدم و حضرت پاسخ دادند آقای خامنهای از ماست.
در زمان سفر آقای خامنهای به قم، آیتالله بهجت هم جزء جمعیت استقبالکنندگان آمده بودند.یکی به آقای بهجت گفت 《آقا شما چرا با این سن و سال آمدید وسط این جمعیت؟!》آقا فرمودند: 《اگر مردم میدانستند که استقبال این سید چقدر ثواب دارد، هیچ کس در خانه نمیماند.》
@AHB_70
در زمان سفر آقای خامنهای به قم، آیتالله بهجت هم جزء جمعیت استقبالکنندگان آمده بودند.یکی به آقای بهجت گفت 《آقا شما چرا با این سن و سال آمدید وسط این جمعیت؟!》آقا فرمودند: 《اگر مردم میدانستند که استقبال این سید چقدر ثواب دارد، هیچ کس در خانه نمیماند.》
@AHB_70
۸:۲۳
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
13980405_29182_16k.mp3
۵.۱۸ مگابایت
۲۱:۲۷
۱۰:۴۹
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
میگویند حج را سیاسی نکنید؛ حج یک کار سیاسی است که عیناً تکلیف دین است
رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار کارگزاران حج:️ #حج، هم نمایش بندگی و خشوع است و هم عامل اجتماعی وحدت و برادری و یکرنگی در آن وجود دارد؛ و درعینحال حج نمایش تجمع و نمایش اخلاق است.
️ از جمله خطاهای بزرگی که همیشه میشنیدیم و حالا هم از بعضی که نسبت به اسلام بیمبالات هستند میشنویم این است که میگویند حج را سیاسی نکنید.یعنی چه حج را سیاسی نکنید؟ ایجاد #وحدت، یک امر سیاسی است. دفاع و حمایت از ملت #فلسطین و مظلومین دنیای اسلام مثل #یمن یک کار سیاسی است و دفاع از مظلوم، عین تعالیم اسلامی و واجب است؛ یا برائت از مشرکین که یک فریضه است. همهی اینها مال دین است.
️ بله، حج یک کار #سیاسی است اما این کار سیاسی عیناً همان تکلیف دینی است. اما اینکه بیایند و این حرکات سیاسی را منع کنند، آن هم سیاسی است اما یک سیاست ضددینی.
️ اینکه بگویند حق ندارید به آمریکا بگویید بالای چشمت ابروست، یک حرکت سیاسی شیطانی است. ۹۸/۴/۱۲
@Khamenei_ir
رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار کارگزاران حج:️ #حج، هم نمایش بندگی و خشوع است و هم عامل اجتماعی وحدت و برادری و یکرنگی در آن وجود دارد؛ و درعینحال حج نمایش تجمع و نمایش اخلاق است.
️ از جمله خطاهای بزرگی که همیشه میشنیدیم و حالا هم از بعضی که نسبت به اسلام بیمبالات هستند میشنویم این است که میگویند حج را سیاسی نکنید.یعنی چه حج را سیاسی نکنید؟ ایجاد #وحدت، یک امر سیاسی است. دفاع و حمایت از ملت #فلسطین و مظلومین دنیای اسلام مثل #یمن یک کار سیاسی است و دفاع از مظلوم، عین تعالیم اسلامی و واجب است؛ یا برائت از مشرکین که یک فریضه است. همهی اینها مال دین است.
️ بله، حج یک کار #سیاسی است اما این کار سیاسی عیناً همان تکلیف دینی است. اما اینکه بیایند و این حرکات سیاسی را منع کنند، آن هم سیاسی است اما یک سیاست ضددینی.
️ اینکه بگویند حق ندارید به آمریکا بگویید بالای چشمت ابروست، یک حرکت سیاسی شیطانی است. ۹۸/۴/۱۲
@Khamenei_ir
۷:۴۲
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
13980412_29186_64k.mp3
۷.۳۱ مگابایت
۱۲:۵۳
۲۰:۵۸
اهداف ششگانه مأمون(لعنه الله علیه) از دعوت امام رضا(ع) به خراسان
شیعیان در پوشش #تقیه، مبارزاتی خستگیناپذیر و تمامنشدنی داشتند. این مبارزات که با دو ویژگی همراه بود، تأثیر توصیفناپذیری در برهم زدن بساط خلافت داشت. آن دو ویژگی، یکی #مظلومیت بود و دیگری #قداست و همان مظلومیت و قداست بود که با پشتوانه تفکر شیعی، این جا و آن جا در همهی دورانها قیامهای مسلحانه و حرکات شورشگرانه را ضد دستگاه های خلافت سازماندهی میکرد.»با ورود امام به عرصه #سیاست، این دو ویژگی مؤثر و نافذ از گروه علویان گرفته می شد؛ زیرا جمعی بودند که رهبرشان فرد ممتاز دستگاه خلافت و ولیعهد پادشاه مطلقالعنان وقت و متصرف در امور کشور است؛ نه مظلوم است و نه آن چنان مقدس.
تخطئه مدعای تشیع، مبنی بر #غاصبانه بودن خلافتهای #اموی و #عباسی و #مشروعیت دادن به این خلافتها بود.
تحت #کنترل دستگاههای خود درآوردن امام -به عنوان کانون معارضه و مبارزه- و همه سران و گردنکشان و سلحشوران علوی.
زدودن رنگ #مردمی بودن امام و فاصله انداختن میان ایشان و عواطف و محبتهای مردمی با محاصره علی بن موسی الرضا(ع) توسط ماموران حکومت.
کسب وجهه و حیثیتی #معنوی برای خود با انتخاب امام به ولیعهدی و کم کردن آبروی #دینداران با نزدیک شدن به #دنیاطلبان.
تبدیل کردن امام به توجیهگر دستگاه خلافت.
@AHB_70
شیعیان در پوشش #تقیه، مبارزاتی خستگیناپذیر و تمامنشدنی داشتند. این مبارزات که با دو ویژگی همراه بود، تأثیر توصیفناپذیری در برهم زدن بساط خلافت داشت. آن دو ویژگی، یکی #مظلومیت بود و دیگری #قداست و همان مظلومیت و قداست بود که با پشتوانه تفکر شیعی، این جا و آن جا در همهی دورانها قیامهای مسلحانه و حرکات شورشگرانه را ضد دستگاه های خلافت سازماندهی میکرد.»با ورود امام به عرصه #سیاست، این دو ویژگی مؤثر و نافذ از گروه علویان گرفته می شد؛ زیرا جمعی بودند که رهبرشان فرد ممتاز دستگاه خلافت و ولیعهد پادشاه مطلقالعنان وقت و متصرف در امور کشور است؛ نه مظلوم است و نه آن چنان مقدس.
تخطئه مدعای تشیع، مبنی بر #غاصبانه بودن خلافتهای #اموی و #عباسی و #مشروعیت دادن به این خلافتها بود.
تحت #کنترل دستگاههای خود درآوردن امام -به عنوان کانون معارضه و مبارزه- و همه سران و گردنکشان و سلحشوران علوی.
زدودن رنگ #مردمی بودن امام و فاصله انداختن میان ایشان و عواطف و محبتهای مردمی با محاصره علی بن موسی الرضا(ع) توسط ماموران حکومت.
کسب وجهه و حیثیتی #معنوی برای خود با انتخاب امام به ولیعهدی و کم کردن آبروی #دینداران با نزدیک شدن به #دنیاطلبان.
تبدیل کردن امام به توجیهگر دستگاه خلافت.
@AHB_70
۲۰:۵۱
امیرحسین بهزادی
اهداف ششگانه مأمون(لعنه الله علیه) از دعوت امام رضا(ع) به خراسان شیعیان در پوشش #تقیه، مبارزاتی خستگیناپذیر و تمامنشدنی داشتند. این مبارزات که با دو ویژگی همراه بود، تأثیر توصیفناپذیری در برهم زدن بساط خلافت داشت. آن دو ویژگی، یکی #مظلومیت بود و دیگری #قداست و همان مظلومیت و قداست بود که با پشتوانه تفکر شیعی، این جا و آن جا در همهی دورانها قیامهای مسلحانه و حرکات شورشگرانه را ضد دستگاه های خلافت سازماندهی میکرد.» با ورود امام به عرصه #سیاست، این دو ویژگی مؤثر و نافذ از گروه علویان گرفته می شد؛ زیرا جمعی بودند که رهبرشان فرد ممتاز دستگاه خلافت و ولیعهد پادشاه مطلقالعنان وقت و متصرف در امور کشور است؛ نه مظلوم است و نه آن چنان مقدس. تخطئه مدعای تشیع، مبنی بر #غاصبانه بودن خلافتهای #اموی و #عباسی و #مشروعیت دادن به این خلافتها بود. تحت #کنترل دستگاههای خود درآوردن امام -به عنوان کانون معارضه و مبارزه- و همه سران و گردنکشان و سلحشوران علوی. زدودن رنگ #مردمی بودن امام و فاصله انداختن میان ایشان و عواطف و محبتهای مردمی با محاصره علی بن موسی الرضا(ع) توسط ماموران حکومت. کسب وجهه و حیثیتی #معنوی برای خود با انتخاب امام به ولیعهدی و کم کردن آبروی #دینداران با نزدیک شدن به #دنیاطلبان. تبدیل کردن امام به توجیهگر دستگاه خلافت. @AHB_70
تدابیر ششگانه امام در مواجهه با سیاستهای مامون
پر کردن فضای #مدینه از کراهت و #نارضایتی سفر به خراسان توسط امام رضا(ع) و آگاه کردن مردم از بدبینی خود به مامون و نیت وی.
#استنکاف از پذیرش ولایتعهدی که تا زمانی که توسط مامون تهدید به #مرگ نشدند، آن را نپذیرفتند که این امر توسط اطرافیان مامون به گوش همگان رسید.
پذیرش ولایتعهدی به شرط #عدمدخالت در هیچ یک از شئون حکومت که مورد قبول مامون قرار گرفت؛ اما هیمن امر نقشه مامون را نقش بر آب کرد.
برملا کردن داعیهی #امامت_شیعی در سطح عظیم #اسلام و دریدن پرده غلیظ #تقیه و رساندن پیام تشیع به گوش همه مسلمانها با قبول ولایتعهدی که بهرهبرداری اصلی امام از این ماجرا است.با این کار #تریبون عظیم خلافت در اختیار امام قرار گرفت و امام در آن سخنانی را که در طول یکصدوپنجاه سال جز در خفا و با تقیه و به خصیصین و یاران نزدیک گفته نشده بود به صدای بلند فریاد کرد و با استفاده از امکانات معمولی آن زمان که جز در اختیار خلفا و نزدیکان درجه یک آنها قرار نمیگرفت، آن را به گوش همه رساند.»
استفاده امام از فرصتهای مختلف برای ارتباط با مردم.امام در همان مسیر تعیینشده، از هر فرصتی برای ایجاد رابطهی جدیدی میان خود و #مردم استفاده کرد؛ در #اهواز آیات امامت را نشان داد، در #بصره خود را در معرض محبت دلهایی که با او نامهربان بودند قرار داد، در #نیشابور حدیث #سلسلهالذهب را برای همیشه به یادگار گذاشت و علاوه بر آن نشانههای معجزهآسای دیگری نیز آشکار ساخت، در #مرو که سرمنزل اصلی و اقامتگاه خلافت بود هم هرگاه فرصتی دست داد حصارهای دستگاه حکومت را برای حضور در انبوه جمعیت مردم شکافت.
#دلگرمی سرجنبانان تشیع از وضع جدید امام و مورد احترام و تجلیل کارگزاران حکومت قرار گرفتن شورشگرانی که بیشترین دورانهای عمر خود را در کوههای صعبالعبور و آبادیهای دوردست و با سختی و دشواری میگذراندند با حمایت امام علی بن موسی الرضا(ع).
برگرفته از کتاب انسان ۲۵۰ساله، بیانات امام خامنهای درباره زندگی سیاسی- مبارزاتی ائمه معصومین-علیهم السلام-
@AHB_70
پر کردن فضای #مدینه از کراهت و #نارضایتی سفر به خراسان توسط امام رضا(ع) و آگاه کردن مردم از بدبینی خود به مامون و نیت وی.
#استنکاف از پذیرش ولایتعهدی که تا زمانی که توسط مامون تهدید به #مرگ نشدند، آن را نپذیرفتند که این امر توسط اطرافیان مامون به گوش همگان رسید.
پذیرش ولایتعهدی به شرط #عدمدخالت در هیچ یک از شئون حکومت که مورد قبول مامون قرار گرفت؛ اما هیمن امر نقشه مامون را نقش بر آب کرد.
برملا کردن داعیهی #امامت_شیعی در سطح عظیم #اسلام و دریدن پرده غلیظ #تقیه و رساندن پیام تشیع به گوش همه مسلمانها با قبول ولایتعهدی که بهرهبرداری اصلی امام از این ماجرا است.با این کار #تریبون عظیم خلافت در اختیار امام قرار گرفت و امام در آن سخنانی را که در طول یکصدوپنجاه سال جز در خفا و با تقیه و به خصیصین و یاران نزدیک گفته نشده بود به صدای بلند فریاد کرد و با استفاده از امکانات معمولی آن زمان که جز در اختیار خلفا و نزدیکان درجه یک آنها قرار نمیگرفت، آن را به گوش همه رساند.»
استفاده امام از فرصتهای مختلف برای ارتباط با مردم.امام در همان مسیر تعیینشده، از هر فرصتی برای ایجاد رابطهی جدیدی میان خود و #مردم استفاده کرد؛ در #اهواز آیات امامت را نشان داد، در #بصره خود را در معرض محبت دلهایی که با او نامهربان بودند قرار داد، در #نیشابور حدیث #سلسلهالذهب را برای همیشه به یادگار گذاشت و علاوه بر آن نشانههای معجزهآسای دیگری نیز آشکار ساخت، در #مرو که سرمنزل اصلی و اقامتگاه خلافت بود هم هرگاه فرصتی دست داد حصارهای دستگاه حکومت را برای حضور در انبوه جمعیت مردم شکافت.
#دلگرمی سرجنبانان تشیع از وضع جدید امام و مورد احترام و تجلیل کارگزاران حکومت قرار گرفتن شورشگرانی که بیشترین دورانهای عمر خود را در کوههای صعبالعبور و آبادیهای دوردست و با سختی و دشواری میگذراندند با حمایت امام علی بن موسی الرضا(ع).
برگرفته از کتاب انسان ۲۵۰ساله، بیانات امام خامنهای درباره زندگی سیاسی- مبارزاتی ائمه معصومین-علیهم السلام-
@AHB_70
۲۰:۵۱
@MAHMOUDKARIMMI [ GOLCHIN MILAD EMAM REZA ] AUDIO 26.mp3
۷.۵۲ مگابایت
۲۱:۰۷
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
13980516_29228_64k.mp3
۸.۹۸ مگابایت
۲۲:۴۵
@mahmoudkarimmi-digital sounad-emam bagher.mp3
۴.۲ مگابایت
۱۸:۲۸
۱۹:۲۲
۱۵:۵۳
بازارسال شده از مرکز مطالعات اربعین
۱۹:۳۳
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
معتقد به بستن فضای فرهنگی نیستیم اما با ولنگاری بهشدت مخالفیم
رهبرانقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت:
نگرانی نسبت به مسئله حجاب، بجا و صحیح است
️ در موضوع فرهنگ با حمله همه جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم و همه مسئولانی که با مسائل فرهنگ مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
️ دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوسها به این هدف رسید.
️ ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی بهشدت مخالفیم. در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاههای استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، بهکار گرفته اند و ما باید برنامهریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.
️ ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است. #حجاب یک #حکم_شرعی و یک مسئله قانونی است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاههای دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود.
️ باید حرکت دینی در کشور تقویت شود که این موضوع به پیشرفتهای مادی نیز کمک خواهد کرد. ۹۸/۵/۳۰
#دیدار_هیئت_دولت
@Khamenei_ir
رهبرانقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت:
نگرانی نسبت به مسئله حجاب، بجا و صحیح است
️ در موضوع فرهنگ با حمله همه جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم و همه مسئولانی که با مسائل فرهنگ مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
️ دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوسها به این هدف رسید.
️ ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی بهشدت مخالفیم. در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاههای استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، بهکار گرفته اند و ما باید برنامهریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.
️ ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است. #حجاب یک #حکم_شرعی و یک مسئله قانونی است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاههای دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود.
️ باید حرکت دینی در کشور تقویت شود که این موضوع به پیشرفتهای مادی نیز کمک خواهد کرد. ۹۸/۵/۳۰
#دیدار_هیئت_دولت
@Khamenei_ir
۱۵:۱۵