۳ فروردین
1_10469581199.mp3
۵۸:۳۸-۲۶.۸۵ مگابایت
۲۲:۱۲
۲۲:۱۲
#اهل_ولاء
زمان شروع #جلسه_سوم دوره اهل ولاء
️ شنبه ۴ فروردین، ساعت ۱۴
لینک جلسه آنلاین:
https://www.skyroom.online/ch/saman2/490-5199-heyat.school
•┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاءhttps://eitaa.com/joinchat/585695977C0a6e3601c0
زمان شروع #جلسه_سوم دوره اهل ولاء
️ شنبه ۴ فروردین، ساعت ۱۴
لینک جلسه آنلاین:
https://www.skyroom.online/ch/saman2/490-5199-heyat.school
•┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاءhttps://eitaa.com/joinchat/585695977C0a6e3601c0
۲۲:۱۳
۵ فروردین
#کد_تخفیف#خرید_کتاب
ویژه اعضای دوره اهل ولاء
بحمدالله با هماهنگی صورت گرفته با انتشارات تمحیص کد تخفیف ۳۰ درصدی جهت خرید کتب استاد عابدینی از فروشگاه آثار استاد اختصاص داده شده است.
درصورت تمایل دریافت کد تخفیف از طریق لینک جلسه چهارم اقدام کنید.https://survey.porsline.ir/s/zwhmisHS
در صورت درخواست کد تخفیف برای شما پیامک میشود.این کد صرفا تنها تا پایان دوره معتبر میباشد.
https://tamhis.ir/shop#اهل_ولاء
•┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاء
ویژه اعضای دوره اهل ولاء
بحمدالله با هماهنگی صورت گرفته با انتشارات تمحیص کد تخفیف ۳۰ درصدی جهت خرید کتب استاد عابدینی از فروشگاه آثار استاد اختصاص داده شده است.
درصورت تمایل دریافت کد تخفیف از طریق لینک جلسه چهارم اقدام کنید.https://survey.porsline.ir/s/zwhmisHS
در صورت درخواست کد تخفیف برای شما پیامک میشود.این کد صرفا تنها تا پایان دوره معتبر میباشد.
https://tamhis.ir/shop#اهل_ولاء
•┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاء
۱۱:۵۱
۶ فروردین
بازارسال شده از بله بات
خلاصه_حرکت_کاروانی_جهت_ارائه_در.pdf
۱۷۰.۵۱ کیلوبایت
#بیانات_استاد👆حرکت کاروانی، با روح جمعی در دستورات دینی، برای توسعهی «منِ» انسانخلاصه ای ازبیانات سابق #استادعابدینی، درموضوعی که بناست درهمایش «آفاق الفکر الاسلامی» ارائه شود@ostadabedini
۷:۳۰
بازارسال شده از بله بات
سخنرانی ولادت امام رضا (ع) – 12 تیر 1399 - استاد عابدینی .mp3
۴۳:۴۲-۲۵.۷۵ مگابایت
۷:۳۰
بازارسال شده از بله بات
۷:۳۰
بازارسال شده از بله بات
28- نظام انديشه اسلامى -استاد عابدينی -رمضان98 - Sapp.ir abedini استاد عابدینی.mp3
۰۱:۲۱:۳۱-۳۷.۸۲ مگابایت
۷:۳۰
بازارسال شده از بله بات
29- نظام انديشه اسلامى -استاد عابدينی -رمضان98 - Sapp.ir abedini استاد عابدینی.mp3
۰۱:۲۳:۰۱-۳۸.۴۹ مگابایت
۷:۳۰
بازارسال شده از بله بات
30- نظام انديشه اسلامى -استاد عابدينی -رمضان98 - Sapp.ir abedini استاد عابدینی.mp3
۰۱:۳۲:۰۸-۴۲.۷۱ مگابایت
۷:۳۰
مطالب فوق العاده زیبا از دروس استاد عابدینی جهت #فهم_عمیق تردوره اهل ولا
۷:۳۱
بسم الله الرحمن الرحیممتنی از بیانات استاد عابدینی جهت ارائه در همایش آفاق الفکر الاسلامی
حرکت کاروانی با روح جمعی در دستورات دینی، برای توسعهی «من» انسان
محرم یک حرکت کاروانی است نوع نگاهی که محرم ایجاد میکند حرکت را از ابتدا به صورت کاروان ترسیم میکند از نقطه آغاز حرکتی که امام حسین علیه السلام از مدینه آغاز میکند به مکه و بعد خروج از مکه به سمت کربلا حرکت در تمام مراحلش به صورت کاروانی دیده می شود. تأکید بر «کاروانی بودن» در آن حرکت خوابیده است و اساساً سلوک دینی با حرکت جمعی و کاروانی است که انبیاء و اولیاء دین آمدند که حرکت کاروانی در دین را صورت بدهند.
در نظام اخلاقی اصالت با «فرد سِعی» است یعنی فردی که شامل جمع است نه مقابل جمع. حرکت در نظام اخلاقی حرکت فردی در قبال حرکت جمع نیست، بلکه فردی است که در همه تأثیر دارد و حرکت کاروانی است که افراد با امامشان حرکت میکنند و در قیامت هم با امامشان صدایشان میکنند. حقیقت امام برای سعه ی وجودی و جمعی شدن و حرکت کاروانی با دامنه وجودی اوست.
لذا همه عبادات ما جمعی است و تمام دستورات واجب دین این حرکت کاروانی را دارد. نماز واجب یومیه اساسش بصورت جماعت است که حرکتی کاروانی بسوی خداست.روزه واجب برای تمام امت در زمان واحد ماه مبارک رمضان است که تمام جامعه با یک روح معنوی، جمعی یک ماه روزه میگیرند و همه در این حرکت کاروانی ملزم هستند که حریم این سلوک جمعی را حفظ نمایند و لذا کسی حق ندارد در ملأ عام روزه خواری کند و حرمت این روزهی جمعی را بشکند حتی اگر خودش معذور از روزه گرفتن باشد.حج واجب یک حرکت کاروانی در تمام مراحلش دارد که تمام سالکان در زمان واحد و مکان واحد برای ادای این فریضه واجب جمع میشوند. فریضههای دیگر نیز به همین نحو هستند. مانند امر به معروف و نهی از منکر برای تقویت حرکت کاروانی واجبات مالی از خمس و زکات و مصرفشان در اجتماع جهت تقویت حرکت کاروانی است. و در همه عبادات یک حرکت کاروانی وجود دارد.
در حرکت کاروانی این خود انسان است که دارد با توسعه، وجودش حرکت میکند؛ نه اینکه من وقتم را صرف دیگران کردهام و خودم بهره نبردهام بلکه بروزش در وجود دیگران موجب توسعهی من است.دستورات دینی با «حرکت کاروانی» برای شکستن مرزهای «منیت» و توسعه دادن آن است؛ همه جا دارد میگوید که خودت را توسعه بده و در این حرکت کاروانی تعریف کن.
خداوند متعال این حرکت کاروانی را در متن سیر تکوینی و سلوک تشریعی انسان قرار داده است در مرتبه اول در نظام تکوین خانوادهی نوزاد انسان را «منِ او» قرار داده است؛ وقتی کودکی به دنیا میآید در نظام تکوین و، خلقتش خودش را با پدر و مادر تعریف میکند و خانوادهاش را خودش میبیند. اصلاً خودش را جدا نمیبیند لذا پدر و مادر نباشند احساس غربت میکند؛ بعد از آن در دوره نوجوانی «من»اش را با دوستانش میبیند و بعدش کم کم در جوانی احساس میکند که باید خودش خانواده تشکیل بدهد و بعد از آن همسر و فرزندانش را مناش میبیند همینطور «من»اش دائماً دارد توسعه پیدا میکند و همهی این محبتهایش دارند وسعتش میدهند، دین هم این محبتها را در جهت توسعه ی «من»، تأیید و تقویتشان کرده است.
حرکت کاروانی با روح جمعی در دستورات دینی، برای توسعهی «من» انسان
محرم یک حرکت کاروانی است نوع نگاهی که محرم ایجاد میکند حرکت را از ابتدا به صورت کاروان ترسیم میکند از نقطه آغاز حرکتی که امام حسین علیه السلام از مدینه آغاز میکند به مکه و بعد خروج از مکه به سمت کربلا حرکت در تمام مراحلش به صورت کاروانی دیده می شود. تأکید بر «کاروانی بودن» در آن حرکت خوابیده است و اساساً سلوک دینی با حرکت جمعی و کاروانی است که انبیاء و اولیاء دین آمدند که حرکت کاروانی در دین را صورت بدهند.
در نظام اخلاقی اصالت با «فرد سِعی» است یعنی فردی که شامل جمع است نه مقابل جمع. حرکت در نظام اخلاقی حرکت فردی در قبال حرکت جمع نیست، بلکه فردی است که در همه تأثیر دارد و حرکت کاروانی است که افراد با امامشان حرکت میکنند و در قیامت هم با امامشان صدایشان میکنند. حقیقت امام برای سعه ی وجودی و جمعی شدن و حرکت کاروانی با دامنه وجودی اوست.
لذا همه عبادات ما جمعی است و تمام دستورات واجب دین این حرکت کاروانی را دارد. نماز واجب یومیه اساسش بصورت جماعت است که حرکتی کاروانی بسوی خداست.روزه واجب برای تمام امت در زمان واحد ماه مبارک رمضان است که تمام جامعه با یک روح معنوی، جمعی یک ماه روزه میگیرند و همه در این حرکت کاروانی ملزم هستند که حریم این سلوک جمعی را حفظ نمایند و لذا کسی حق ندارد در ملأ عام روزه خواری کند و حرمت این روزهی جمعی را بشکند حتی اگر خودش معذور از روزه گرفتن باشد.حج واجب یک حرکت کاروانی در تمام مراحلش دارد که تمام سالکان در زمان واحد و مکان واحد برای ادای این فریضه واجب جمع میشوند. فریضههای دیگر نیز به همین نحو هستند. مانند امر به معروف و نهی از منکر برای تقویت حرکت کاروانی واجبات مالی از خمس و زکات و مصرفشان در اجتماع جهت تقویت حرکت کاروانی است. و در همه عبادات یک حرکت کاروانی وجود دارد.
در حرکت کاروانی این خود انسان است که دارد با توسعه، وجودش حرکت میکند؛ نه اینکه من وقتم را صرف دیگران کردهام و خودم بهره نبردهام بلکه بروزش در وجود دیگران موجب توسعهی من است.دستورات دینی با «حرکت کاروانی» برای شکستن مرزهای «منیت» و توسعه دادن آن است؛ همه جا دارد میگوید که خودت را توسعه بده و در این حرکت کاروانی تعریف کن.
خداوند متعال این حرکت کاروانی را در متن سیر تکوینی و سلوک تشریعی انسان قرار داده است در مرتبه اول در نظام تکوین خانوادهی نوزاد انسان را «منِ او» قرار داده است؛ وقتی کودکی به دنیا میآید در نظام تکوین و، خلقتش خودش را با پدر و مادر تعریف میکند و خانوادهاش را خودش میبیند. اصلاً خودش را جدا نمیبیند لذا پدر و مادر نباشند احساس غربت میکند؛ بعد از آن در دوره نوجوانی «من»اش را با دوستانش میبیند و بعدش کم کم در جوانی احساس میکند که باید خودش خانواده تشکیل بدهد و بعد از آن همسر و فرزندانش را مناش میبیند همینطور «من»اش دائماً دارد توسعه پیدا میکند و همهی این محبتهایش دارند وسعتش میدهند، دین هم این محبتها را در جهت توسعه ی «من»، تأیید و تقویتشان کرده است.
۱۵:۳۶
تمام ارتباطات اجتماعی مورد توصیهی، دین برای رسیدن به «توسعه من» است. من وقتی به والدین احسان میکنم دارم خودم را توسعه میدهم. در مرتبه، بعدی با ارتباط با خویشان و ذوی القربی باز خود را توسعه میدهم. چون پدر و مادر مهربان مطلقاند برای کودک. دین میگوید توی فرزند هم احسان به آنها بکن. بعد احسان به اقرباء، بعد احسان به یتامی و مساکین که به بیچارگی و اضطرار افتادهاند؛ تا اینها را هم از خودش ببیند و خودش را توسعه بدهد و سعهی وجودی بیابد.
ارتباطات حبی و واجبات ارتباطی دینی در ارتباط با پدر و مادر و فرزند و همسایه و مؤمنین و… همه برای توسعه دادنِ من انسان است که بخشی از آن در تکوین است و بخشی از آن در دستورات، تشریعی تا فردیت مؤمن را توسعه دهند. اینطور گاهی یک فرد آنقدر تأثیرگذاریش بر اجتماع بالاست که خودش به تنهایی شامل همه آنهاست و به تنهایی یک امت است، ابراهیم علیه السلام تأثیرش الی یوم القیامه «شامل تمام موحدین» است: «إِنَّ إِبْرَاهِیمَ کَانَ أُمَّةً قَانِتَا» (نحل، ۱۲۰).
پس کل دین یک حرکت کاروانی است. تأثیر سلوک یک فرد در همه است. یک حرکت واحده است. همه دارند با هم حرکت میکنند. رابطه ایمانی یک حقیقت واحده است. خداوند متعال در سوره صف میفرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصَارَ اللهِ کَمَا قَالَ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ لِلْحَوَارِثِینَ: مَنْ أَنْصَارِی إِلَی اللَّهِ؟ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ: نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّه». (صف، ۱۴)یعنی در جامعه مسلمین همه وظیفه دارند که خدا را یاری کرده و جامعه را اصلاح. کنند مسئولیت از دوش کسی برداشته نشده است.حال این مسئولیت را با نگاه اخوّت بین مؤمنین تلفیق کنید. رابطههای اخوّت دینی و روح ایمانی پشتوانه عظیمی است که دائماً دارد از جانب همه مؤمنین در این حرکت کاروانی امداد می شود.
این توانایی وجودی را خداوند متعال در متنِ سلوک دینی قرار داده است. اگر کسی از امداد به این حرکت کاروانی کوتاهی کند یک رتبه همه را کمتر بالا برده است. اگر یک عمل مثبت جلوی ما قرار بگیرد و ما کوتاهی بکنیم در قیامت مییابیم که این خیانت به همه مؤمنین بوده است؛ اگر تصویر این مسأله را درست بفهمیم که خیرات ما امداد به کل حرکت کاروانی مؤمنین، است و گناهان ما موجب اذیت به همه مؤمنین، است آنوقت خیلی دیدمان عوض میشود.
تبلور این نگاه در پیاده روی اربعین و خادمی موکبداران هرکسی خودش را در این حرکت کاروانی محو میکند و مناش را توسعه میدهد و همه را خودش میبیند. زائران خودشان را در این حرکت کاروانی تعریف کردهاند و خادمان نیز در موکبها با این خدمت و سخاوتی که ابراز میکنند من خود را در این کاروان میبینند و خود را توسعه میدهند هرکسی خودش را با دیگران یکی دیده و خرج کردن برای زائران اربعین را دوست دارد چون در این حرکت کاروانی همه یکپارچه با نور سیدالشهدا یکی گشتهاند و یک حقیقتاند.این حقیقتِ «توسعه من» در حرکت کاروانی اربعین است. «حرکت کاروانی و توسعه من» از حقایقی است که خیلی در نظر دین ممدوح و مورد تأکید است از ابتدا خداوند نظام تکوین را در این دیده نوجوان با دوستش، کودک با پدر و مادرش امت با امام معصوم و تمام موجودات با خداوند متعال همه دائماً دارند «من» خویش را در حرکتی کاروانی توسعه میدهند.
#حرکت_کاروانی#توسعه_من#اهل_ولاء•┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاء
ارتباطات حبی و واجبات ارتباطی دینی در ارتباط با پدر و مادر و فرزند و همسایه و مؤمنین و… همه برای توسعه دادنِ من انسان است که بخشی از آن در تکوین است و بخشی از آن در دستورات، تشریعی تا فردیت مؤمن را توسعه دهند. اینطور گاهی یک فرد آنقدر تأثیرگذاریش بر اجتماع بالاست که خودش به تنهایی شامل همه آنهاست و به تنهایی یک امت است، ابراهیم علیه السلام تأثیرش الی یوم القیامه «شامل تمام موحدین» است: «إِنَّ إِبْرَاهِیمَ کَانَ أُمَّةً قَانِتَا» (نحل، ۱۲۰).
پس کل دین یک حرکت کاروانی است. تأثیر سلوک یک فرد در همه است. یک حرکت واحده است. همه دارند با هم حرکت میکنند. رابطه ایمانی یک حقیقت واحده است. خداوند متعال در سوره صف میفرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصَارَ اللهِ کَمَا قَالَ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ لِلْحَوَارِثِینَ: مَنْ أَنْصَارِی إِلَی اللَّهِ؟ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ: نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّه». (صف، ۱۴)یعنی در جامعه مسلمین همه وظیفه دارند که خدا را یاری کرده و جامعه را اصلاح. کنند مسئولیت از دوش کسی برداشته نشده است.حال این مسئولیت را با نگاه اخوّت بین مؤمنین تلفیق کنید. رابطههای اخوّت دینی و روح ایمانی پشتوانه عظیمی است که دائماً دارد از جانب همه مؤمنین در این حرکت کاروانی امداد می شود.
این توانایی وجودی را خداوند متعال در متنِ سلوک دینی قرار داده است. اگر کسی از امداد به این حرکت کاروانی کوتاهی کند یک رتبه همه را کمتر بالا برده است. اگر یک عمل مثبت جلوی ما قرار بگیرد و ما کوتاهی بکنیم در قیامت مییابیم که این خیانت به همه مؤمنین بوده است؛ اگر تصویر این مسأله را درست بفهمیم که خیرات ما امداد به کل حرکت کاروانی مؤمنین، است و گناهان ما موجب اذیت به همه مؤمنین، است آنوقت خیلی دیدمان عوض میشود.
تبلور این نگاه در پیاده روی اربعین و خادمی موکبداران هرکسی خودش را در این حرکت کاروانی محو میکند و مناش را توسعه میدهد و همه را خودش میبیند. زائران خودشان را در این حرکت کاروانی تعریف کردهاند و خادمان نیز در موکبها با این خدمت و سخاوتی که ابراز میکنند من خود را در این کاروان میبینند و خود را توسعه میدهند هرکسی خودش را با دیگران یکی دیده و خرج کردن برای زائران اربعین را دوست دارد چون در این حرکت کاروانی همه یکپارچه با نور سیدالشهدا یکی گشتهاند و یک حقیقتاند.این حقیقتِ «توسعه من» در حرکت کاروانی اربعین است. «حرکت کاروانی و توسعه من» از حقایقی است که خیلی در نظر دین ممدوح و مورد تأکید است از ابتدا خداوند نظام تکوین را در این دیده نوجوان با دوستش، کودک با پدر و مادرش امت با امام معصوم و تمام موجودات با خداوند متعال همه دائماً دارند «من» خویش را در حرکتی کاروانی توسعه میدهند.
#حرکت_کاروانی#توسعه_من#اهل_ولاء•┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاء
۱۵:۳۶
یادداشت بسیار زیبا و عمیق از حجتالاسلام و المسلمین عابدینی با موضوع روح جمعی و توسعه ی من انسانی
#مطالعه_بیشتر با این مبنا رابطه سلوک فردی انسان با روابط اجتماعی واضح میشود.
•┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاء
#مطالعه_بیشتر با این مبنا رابطه سلوک فردی انسان با روابط اجتماعی واضح میشود.
•┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاء
۱۵:۳۶
۷ فروردین
۷:۴۶
منِ شامل جمع در تشکیلات اسلامی.pdf
۱۶۰.۲۳ کیلوبایت
نمونه #تقریر از یکی جلسات سال های گذشته استاد عابدینی با موضوع مبانی سلوک فردی در اجتماع
#مطالعه_بیشتر#حرکت_کاروانی#توسعه_من_عالی#سلوک_اجتماعی#اهل_ولاء•┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاء
#مطالعه_بیشتر#حرکت_کاروانی#توسعه_من_عالی#سلوک_اجتماعی#اهل_ولاء•┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاء
۹:۰۶
۱۱ فروردین
آزمون آنلاین دوره مقدماتی اهل ولاء
تاریخ : ۲۴ فروردینبازه زمانی شرکت در آزمون ۱۵ الی ۱۸
🟢لینک درخواست گواهی و استادیاری:https://survey.porsline.ir/s/kU5RxjAp
#اهل_ولاء
با توجه به درخواست ها جهت تکمیل تقریر دوره در قالب یک فایل منسجم تا روز آزمون فرصت هست. •┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاء
تاریخ : ۲۴ فروردینبازه زمانی شرکت در آزمون ۱۵ الی ۱۸
🟢لینک درخواست گواهی و استادیاری:https://survey.porsline.ir/s/kU5RxjAp
#اهل_ولاء
با توجه به درخواست ها جهت تکمیل تقریر دوره در قالب یک فایل منسجم تا روز آزمون فرصت هست. •┈┈••✾••✾••┈┈• دوره مجازی اهل ولاء
۱۱:۵۱
۱۳ فروردین
بازارسال شده از هوای مادری
۱۵:۵۷
۱۷ فروردین
۱۵:۳۴
۲۲ فروردین
۱۲:۳۸