۱۸:۰۳
بازارسال شده از هوای مادری
۱۳:۴۰
۱۷:۵۱
۱۲:۵۵
معرفی چند ابزار هوش مصنوعی برای پژوهش
" /> http://copilot.microsoft.com
از قابلیتهای این هوش مصنوعی : توانایی سرچ، پرسش و پاسخ از فایلها و سایتها، توانایی درک و توضیح تصاویر
" /> http://gemini.google.com
از قابلیتهای این هوش مصنوعی:توانایی سرچ، نگارش گزارش و درک و توضیح تصاویر، ترجمه متون به زبانهای مختلف
" /> chat.openai.com
از قابلیتهای این هوش مصنوعی:پاسخ و تحلیل دقیق سوالات، توانایی کشیدن و رسم فلوچارت و نمودار، توانایی سرچ مستقیم از طریق افزونه chatgpt search، قابلیت مکالمه صوتی
" /> researchrabbit.ai" /> connectedpapers.com
از قابلیت های این دو هوش مصنوعی:دسته بندی مقالات، نمایش مقالات به صورت گراف، جستجوی نویسندگان از طریق مقالات، ایجاد کتابخانه و اتصال به زوترو و بررسی مقالات کتابخانه(صرفا برای ریسرچ ربیت) ، نمایش تحقیقات گذشته، رفرنسهای مقالات به صورت گراف بر اساس تایم لاین و نت ورک
" /> semanticscholar.org
از قابلیتهای این هوش مصنوعی:محدود کردن سرچ برای حوزه مدنظر در تحقیق، قابلیت جداسازی مقالاتی که دارای فایل pdf هستند. قابلیت کاستومایز کردن فیلترهای سرچ براساس نویسندگانن و ژورنالها جهت بهینه کردن جستجوی مقالات. (این هوش مصنوعی مشابه گوگل اسکالر است اما گزینه های سرچ آن باعث شده که فرایند جستجو و سرچ منابع علمی راحتتر و سریعتر باشد)
" /> consensus.app از قابلیتهای این هوش مصنوعی:تحلیل وپاسخ به سوالات مقالات، نگارش گزارش و مقاله براساس فیلترهای ارائه شده مبنتی بر کیفیت مجلات، سال و غیره. ارائه گزارش با رفرنس
" /> typeset.io از قابلیتهای این هوش مصنوعی:- پاسخ به سوال بر اساس مقالات، تحلیل داده و استخراج داده، تشخیص متون نوشته شده توسط هوش مصنوعی، نگارش مقاله با رفرنس، ایجاد فرمت رفرنس، ساخت جدول اطلاعات از فایل مقاله براساس گزینه های مختلف مانند گپ تحقیقاتی و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی و...تبدیل پی دی اف به ویدیو، AI Detector
@yekmeshkati
" /> http://copilot.microsoft.com
از قابلیتهای این هوش مصنوعی : توانایی سرچ، پرسش و پاسخ از فایلها و سایتها، توانایی درک و توضیح تصاویر
" /> http://gemini.google.com
از قابلیتهای این هوش مصنوعی:توانایی سرچ، نگارش گزارش و درک و توضیح تصاویر، ترجمه متون به زبانهای مختلف
" /> chat.openai.com
از قابلیتهای این هوش مصنوعی:پاسخ و تحلیل دقیق سوالات، توانایی کشیدن و رسم فلوچارت و نمودار، توانایی سرچ مستقیم از طریق افزونه chatgpt search، قابلیت مکالمه صوتی
" /> researchrabbit.ai" /> connectedpapers.com
از قابلیت های این دو هوش مصنوعی:دسته بندی مقالات، نمایش مقالات به صورت گراف، جستجوی نویسندگان از طریق مقالات، ایجاد کتابخانه و اتصال به زوترو و بررسی مقالات کتابخانه(صرفا برای ریسرچ ربیت) ، نمایش تحقیقات گذشته، رفرنسهای مقالات به صورت گراف بر اساس تایم لاین و نت ورک
" /> semanticscholar.org
از قابلیتهای این هوش مصنوعی:محدود کردن سرچ برای حوزه مدنظر در تحقیق، قابلیت جداسازی مقالاتی که دارای فایل pdf هستند. قابلیت کاستومایز کردن فیلترهای سرچ براساس نویسندگانن و ژورنالها جهت بهینه کردن جستجوی مقالات. (این هوش مصنوعی مشابه گوگل اسکالر است اما گزینه های سرچ آن باعث شده که فرایند جستجو و سرچ منابع علمی راحتتر و سریعتر باشد)
" /> consensus.app از قابلیتهای این هوش مصنوعی:تحلیل وپاسخ به سوالات مقالات، نگارش گزارش و مقاله براساس فیلترهای ارائه شده مبنتی بر کیفیت مجلات، سال و غیره. ارائه گزارش با رفرنس
" /> typeset.io از قابلیتهای این هوش مصنوعی:- پاسخ به سوال بر اساس مقالات، تحلیل داده و استخراج داده، تشخیص متون نوشته شده توسط هوش مصنوعی، نگارش مقاله با رفرنس، ایجاد فرمت رفرنس، ساخت جدول اطلاعات از فایل مقاله براساس گزینه های مختلف مانند گپ تحقیقاتی و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی و...تبدیل پی دی اف به ویدیو، AI Detector
@yekmeshkati
۱۹:۰۹
۷:۲۳
شرایط حساس ایران-جبهه مقاوت-منطقه1403.9.17.mp3
۱۸:۳۳-۳.۵۹ مگابایت
۱۰:۳۵
-2053497085_1015118289.mp3
۵۱:۲۰-۱۴.۷۱ مگابایت
۱۷:۱۷
-1019142398_-934474789.mp3
۳۰:۵۵-۸.۸۷ مگابایت
۱۷:۳۸
درس عرفان در وادی عمل
استاد یزدان پناه جلسه 413
تربیت فرزند
برای فرزندانتان خیر و زمینه خیر ایجاد کنید. محیطهای نورانی و معنوی ویژه درست کنید و فطرت کودکانتان را پاک کنید. اگر اینطور بزرگ شوند، هر چقدر هم گناه کنند، در نهایت برخواهند گشت. نه اینکه همه برگردند، اما اکثر آنها برخواهند گشت. اگر مال حلال به فرزند بدهید و محیط خیر ایجاد کنید، این کودک چیزی در جانش رفته است و اگر به محیط گناهآلود برود، برمیگردد.
در روایت آمده است که مؤمن گاه نمیداند که چرا دل غمگین است، اما خدا این غم را در دلش انداخته است. گاه مؤمن خوب پیش میرود، اما بعد از مدتی میبیند خبری نیست. همین بیخبری باعث میشود جزعوفزع کند؛ همین باعث میشود که بیشتر به سمت خدا پیش برود، چون خداخدایش درمیآید. بعد از این فتح و گشایش میآید، آن وقت قدرِ آن حال خوش و گشوده را میداند. بچهپولدارها قدرِ پول را نمیدانند؛ ولی اگر کسی با سختی و زحمت به چیزی رسیده باشد، قدرِ آن را میداند.
حدیث در اصول کافی از جناب ابوجعفر امام محمد باقر العلوم علیهالسلام است که «فقال ابوجعفر علیهالسلام: إنما هی القلوب مره تصعب و مره تسهل»؛ آمدند خدمت امام علیهالسلام و گفتند: ما احساس میکنیم نفاق داریم، چون نزد شما که هستیم حالِ ما خوش است و دنیا بیارزش است، ولی وقتی نزد کار و اهل و عیال و فرزندان میرویم، آن حال را از دست میدهیم. آیا این نفاق است؟ حضرت فرمود: خیر. این نفاق نیست.
@yekmeshkati
استاد یزدان پناه جلسه 413
تربیت فرزند
برای فرزندانتان خیر و زمینه خیر ایجاد کنید. محیطهای نورانی و معنوی ویژه درست کنید و فطرت کودکانتان را پاک کنید. اگر اینطور بزرگ شوند، هر چقدر هم گناه کنند، در نهایت برخواهند گشت. نه اینکه همه برگردند، اما اکثر آنها برخواهند گشت. اگر مال حلال به فرزند بدهید و محیط خیر ایجاد کنید، این کودک چیزی در جانش رفته است و اگر به محیط گناهآلود برود، برمیگردد.
در روایت آمده است که مؤمن گاه نمیداند که چرا دل غمگین است، اما خدا این غم را در دلش انداخته است. گاه مؤمن خوب پیش میرود، اما بعد از مدتی میبیند خبری نیست. همین بیخبری باعث میشود جزعوفزع کند؛ همین باعث میشود که بیشتر به سمت خدا پیش برود، چون خداخدایش درمیآید. بعد از این فتح و گشایش میآید، آن وقت قدرِ آن حال خوش و گشوده را میداند. بچهپولدارها قدرِ پول را نمیدانند؛ ولی اگر کسی با سختی و زحمت به چیزی رسیده باشد، قدرِ آن را میداند.
حدیث در اصول کافی از جناب ابوجعفر امام محمد باقر العلوم علیهالسلام است که «فقال ابوجعفر علیهالسلام: إنما هی القلوب مره تصعب و مره تسهل»؛ آمدند خدمت امام علیهالسلام و گفتند: ما احساس میکنیم نفاق داریم، چون نزد شما که هستیم حالِ ما خوش است و دنیا بیارزش است، ولی وقتی نزد کار و اهل و عیال و فرزندان میرویم، آن حال را از دست میدهیم. آیا این نفاق است؟ حضرت فرمود: خیر. این نفاق نیست.
@yekmeshkati
۱۷:۱۴
۹:۲۰
۱۶:۲۲
۱۱:۴۴
- سخنان علامه در سفر اصفها.mp3
۰۱:۰۱-۱.۴۳ مگابایت
۱۷:۳۱
حکمت عملی.mp3
۰۶:۵۹-۷.۹۱ مگابایت
۳:۲۲
۵:۳۶
۹:۱۱
یک مشکاتی
در کتاب جامعه شناسی 2 پایه 11 دوره دوم متوسطه، به دانش آموز ما تعلیم داده می شود که اگر «علم جدید» بخواهد «پیشرفت» کند باید «رویکرد دنیوی» داشته باشد. چون در غرب این طور پیشرفت کرده است. در واقع می خواسته غرب را نقد کند، ناخواسته، دانش آموز را به این فکر می اندازد که اگر کشورش بخواهد پیشرفت کند، باید مثل آنها فکر کند. در ادامه میگوید: چون «علوم تجربی» بر اثر این «رویکرد دنیوی» در غرب اهمیت پیدا کرد «صنعت و فنّاوری» پیشرفت کرد. این طور کتاب درسی نوشتن چه نتیجه ای روی سرنوشت علم و سرنوشت دین در کشور ما می گذارد؟
جناب آقای جعفريان به نکته مهمی اشاره کرده. متأسفانه در دهه اول بعد از انقلاب ما در يک دوره ای گرفتار انديشه های چپی و روشنفکری چپ از انواع مختلفش از چپ لائيک تا "چپ اسلامی" شديم. اينجا بود که از "سنت" دور شديم و تاريخ و تمدن را ناديده گرفتيم. بعد از آن هم عده ای برای بازگشت به "سنت" راه خطا رفتند. گمان بردند سنت يعنی پاک انديشی دينی، يعنی نفی و پاک سازی تاريخ، يعنی تقابل سازی های تمدنی برای نظام سازی اندیشگی، يعنی خود را محکوم به "حوالت تاريخی" مزعوم ديدن. عده ای که بلندگو هم در اختيار داشتند رفتند به انديشه فرديدی دلخوش شدند. باز از "سنت" فاصله گرفتند. سنت ملی و دينی ما در طول صدها سال و بل چند هزار سال ما چه بوده؟ نه آيا دين و فهم دين در بستر تمدنی؟ نه آيا نهضت ترجمه علوم از عصر ساسانی همواره مورد توجه بوده؟ نه آيا تمدن اسلامی تمدنی جهانی نگر و گشوده بر همه علوم و فنون و معارف و بر "بحث" و "نظر" بوده؟ نه آيا حتی فقه و اصول و کلام ما در گفتگویی با زمينه های تمدنی و با دستاوردهای علمی بشری زمان خود شکل گرفته و متحول شده؟ تمدن ما تمدن ابو ريحان و خواجه نصير طوسی است.
متأسفانه هم در عرصه رسانه و هم در عرصه آموزش و پرورش ما در درک "سنت" به خطا رفتيم. درک سنت مستلزم برخورداری از درک درست دانش دينی است و مستلزم داشتن "درک ملی" است. بياييم آگاهی ملی را تقويت کنيم.
@azbarresihayetarikhi
متأسفانه هم در عرصه رسانه و هم در عرصه آموزش و پرورش ما در درک "سنت" به خطا رفتيم. درک سنت مستلزم برخورداری از درک درست دانش دينی است و مستلزم داشتن "درک ملی" است. بياييم آگاهی ملی را تقويت کنيم.
@azbarresihayetarikhi
۹:۱۱
۱۱:۰۲
1_15891297816.mp3
۰۳:۴۳-۳.۰۵ مگابایت
۱۷:۳۶