عکس پروفایل هسته اخلاق؛ مفاتیح الجهاده

هسته اخلاق؛ مفاتیح الجهاد

۴۷۹عضو
undefined #پیشنهاد_کار_فرهنگی
undefined دغدغه‌مندِ شجاعِ دل به دریا زن!undefined در این روزهای تلاقی شهر الله و فصل الربیع یا همان عید النیروز، سفره افطارهای خانوادگی بسیار گسترده‌تر از گذشته است؛ بحمدالله و المنة. خب یک فعال فرهنگی درجه یک و نازنین را چه فرصتی به ازین فرصت؟! جناب آقا و سرکار خانم دغدغه‌مند! بسم الله!undefined آستین‌های مبارک را بالا بزنید و از این دورهمی‌های خانوادگی برای #مواسات و دستگیری از مستمندان نهایت استفاده را ببرید. عذر می‌خواهم این قدر رُک می‌گویم. تا کی قرار است در این مهمانیهای خانوادگی فقط بنشینیم تا بخورانند دیگران ما را؟! پس کی می‌رسد روزی که ما دیگران را بخورانیم؟!undefined شما فکر کرده‌اید همه‌اش گردن دولت و حکومت است؟! پس فلسفه وجودی ما فعالان فرهنگی چیست؟ قرار است کدام سوراخ نظام را پُر کنیم؟! همین‌طور که در افق فرو می‌روید و به پاسخ این سؤال که از نان شب برای شما و مجموعه‌ فرهنگی‌تان واجب‌تر است، می‌اندیشید، سینه را سپر کرده، صدا را صاف نموده و همچون فرمانده‌ای فاتح در برابر جماعتِ دوست داشتنیِ خانواده خود اعم از پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، همشیره، برادر، شوهر عمه، شوهر خاله و انواع و اقسام دیگرِ فامیل بایستید و بانگ بر آورید که:«چه خوب فرصتی است حالا که آقاجون اینجا تشریف دارند و خاله جان بعد از مدت‌ها نزول اجلال فرموده‌اند و زن دایی تازه فارغ شده‌اند و حاج فلان و کربلایی بهمان یکدیگر را دیده‌اند، خدمت حضار محترم پیشنهاد بدهم که دست در جیب کنیم و برای یک یا چند خانواده نیازمند، البسه‌ای، اطعمه‌ای، اشربه‌ای یا هر افعله‌ی دیگری که معنای آن «مایحتاج» است تهیه کنیم». undefined در این هنگام دو برخورد ممکن است با شما بشود:اول. فی المثل خان بابا بگوید: ما شاء الله به این حسن توجه تو جوان لایق! آفرین پسرم! چه اقتراح به جا و متینی! بفرمایید این صد هزار تومن سهم بنده! بعد هم یکی پس از دیگری خیل یا سیل کمک‌های بشر دوستانه متوجه شما بشود.دویّم. حضرات کمی خود را جمع و جور کنند و فی المثل ... فی المثل دایی بگوید: خودت که خبر داری زن دایی جانت تازه وضع حمل نموده و اوضاع کار و کاسبی چطور است؛ یا عمو و شوهر عمه دست به یکی کنند و بگویند: به ما چه مربوط؟! چشم دولت کور خودش بساط این معضل را برچیند!undefined در مورد اول که بخت با شما یار است! لذا دستور العملی نیست جز اعلان رسمی شماره کارت خود یا اگر خانواده به اصطلاح کلاسیک هستند، قرض گرفتن یک گونی خالی برنج از مادربزرگ خوب و مهربان برای گرداندن در مجلس و جمع آوری اسکناس‌ها.undefined در مورد دوم هم شرمنده! اول مخاطب را بشناس بعد وارد عمل شو یا اول روش درست را انتخاب کن بعد به خط بزن که این طور مفتضح نشوی!
undefined علی ای حال حضرت استاد محترم اخلاق ما می‌فرماید: «همه باید خود را موظّف به #مواسات بدانند. #مواسات یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیتها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک رسانی به سوی آنها دراز کردن. امروز این یک وظیفه جهانی برای همه انسانهایی است که دارای وجدان و اخلاق و عاطفه انسانی هستند؛ اما برای مسلمانان، علاوه بر این‌که یک وظیفه اخلاقی و عاطفی است، یک #وظیفه_دینی است. جوانان #اجتماعات_خانوادگی تشکیل دهند و کمکهای افراد خانواده را جمع کنند و در درجه اوّل به مصرف فقرا و نادارهای همان خانواده و فامیل برسانند و اگر نیازی نبود، به فقرای دیگر رسیدگی کنند.» (بیانات در خطبه‌های عید فطر؛ پانزدهِ نهِ هشتاد و یک)
#پیشنهاد_کار_فرهنگی#مواسات
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۸:۰۲

thumnail
undefined #تلویزیون_اخلاق
undefined این راه اصلاح نیست!undefined استاد سید علی خامنه‌ایundefined ٢ دقیقه و ٢٢ ثانیه
#غیبت
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۱۷:۳۱

undefined #درس_اخلاق
undefined زبانی به درازی فاصله مکه تا مدینه!undefined نقل می‌شود که یک عارف مسلکی وارد شده بود به منزل یک امیر. دیده بود که مجلس به‌] همه چیز مزین است، همه چیز هست. در این بین، آب دهان می‌خواست بیندازد. نگاه کرد به اطراف و آب دهانش را توی صورت آن امیر انداخت. امیر اعتراض کرد که برای چه؟ گفت: من هر چه نگاه کردم، کثیف‌تر از صورت تو در اینجا نیافتم.
undefined مسئله تجسم اعمال و تجسم اخلاق یک مسئله‌ای است که در پیش اهل نظر و محققین مسلّم است. کسی که غیبت می‌کند، در روایات هست که زبانش به اندازه بین مکه و مدینه دراز می‌شود و مردم در روز حشر از روی این زبان عبور می‌کنند. این نتیجه غیبت است. یک کسی که زبانش از این ور شهر به آن ور شهر دراز می‌شود و اعراض مردم را ذکر می‌کند و آبروی مردم را می‌برد، این زبان در آن عالم تا آن اندازه‌ای که اینجا دراز بوده، آنجا هم درازی پیدا می‌کند و اهل محشر از رویش- به حسب این روایت- می‌گذرند.

undefined استاد سید روح‌الله خمینی؛ ١۵ دی ۶١

#غیبت

undefined [|هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|
تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۱۰:۴۱

RHM.mp3

۰۷:۱۸-۵.۸۹ مگابایت
undefined #رادیو_اخلاق
undefined و طاش عند سؤالک ایای لُبّیundefined استاد سید علی خامنه‌ایundefined ٧ دقیقه و ١٨ ثانیه

undefined رهبر انقلاب: بعضی بدشان می‌آید از اینکه کسی آنها را به یاد مرگ بیندازد؛ نه، این درمان است، این دارو است؛ علاج خودخواهی‌های ما، علاج غفلتهای ما، علاج هوسرانی‌های ما است.
#مرگ#دعا#ماه_رمضان
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۹:۲۶

thumnail
undefined باب امر به معروف و نهی از منکر
#عکس_نوشته#امر_به_معروف_نهی_از_منکر
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۱۱:۲۵

AMNH.mp3

۰۴:۰۰-۵.۵ مگابایت
undefined #رادیو_اخلاق
undefined بزرگترین معروف‌ها ایجاد و حفظ نظام اسلامی استundefined استاد سید علی خامنه‌ایundefined ۴ دقیقه
#امر_به_معروف_نهی_از_منکر
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۸:۱۱

undefined #درس_اخلاق
undefined مدل امر به معروف و نهی از منکرundefinedطرف امر به معروف و نهى از منكر فقط طبقه‏ى عامه‏ى مردم نيستند؛ حتى اگر در سطوح بالا هم هستند، شما بايد به او امر كنيد؛ نه اينكه از او خواهش كنيد؛ بايد بگوييد: آقا! نكن؛ اين كار يا اين حرف درست نيست. امر و نهى بايد با حالت استعلاء باشد. البته اين استعلاء معنايش اين نيست كه آمران حتماً بايد بالاتر از مأموران، و ناهيان بالاتر از منهيان باشند؛ نه، روح و مدل امر به معروف، مدل امر و نهى است؛ مدل خواهش و تقاضا و تضرّع نيست. نمى‏شود گفت كه خواهش مى‏كنم شما اين اشتباه را نكنيد؛ نه، بايد گفت آقا! اين اشتباه را نكن؛ چرا اشتباه مى‏كنى؟ طرف، هركسى هست بنده كه طلبه‏ى حقيرى هستم از بنده مهم‏تر هم باشد، او هم مخاطب امر به معروف و نهى از منكر قرار مى‏گيرد.
undefined استاد سید علی خامنه‌ای؛ ١٩ تیر ٧٩
#امر_به_معروف_نهی_از_منکر
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۱۱:۲۸

undefined #درس_اخلاق
undefined کار کردن با خشم غالبا دچار غلط و اشتباه است.undefined در جمع مؤمنین، در بین افرادی که مأمور به رفتار مسلمانی با آنها هستیم، خشم و حالت عصبانیت نباید باشد. خشم به انسان ضرر میزند. تصمیم‌گیری با خشم مضر است، حرف زدن با خشم مضر است، کار کردن با خشم مضر است، غالباً دچار غلط و اشتباه است. این چیزی است که ماها متأسفانه خیلی ابتلاء پیدا می‌کنیم. undefined جلوگیری از این خشم، خشمی که موجب انحراف میشود، موجب خطای در فکر و عمل میشود، یکی از موارد تقواست.
undefined استاد سید علی خامنه‌ای؛ ٢٧ مرداد ١٣٨٧
#غضب
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۵:۲۹

GZB.mp3

۰۱:۳۳-۲.۱۶ مگابایت
undefined #رادیو_اخلاق
undefined خشونت قانونی و غیر قانونیundefined استاد سید علی خامنه‌ایundefined ١ دقیقه و ٣٣ ثانیه
undefined امام علی علیه السلام: مَن أحَدَّ سِنانَ الغَضَبِ للّه ِِ سبحانَهُ قَوِيَ على أشدّاءِ الباطِلِ؛ هر كس سر نيزه خشم را به خاطر خداوند سبحان تيز كند، بر نيروهاى باطل چيره شود.
#غضب_برای_خدا
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۱۱:۵۳

thumnail
undefined من به شما قول می‌دهم که اگر چنین رفتاری کنید ...
#عکس_نوشته#غضب
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۱۱:۰۷

undefined #تحلیل_اخلاقundefined بومی‌سازی ابزارهای تربیتی دینی در تشکل فرهنگی
undefined ما در منظومه دینی خود با ابزارهایی تربیتی مواجه هستیم که در صورت به کارگیری آنها، راه ساخت انسان مطلوب و تراز اسلام و انقلاب را خواهیم پیمود؛ اما مشکل اینجاست که چون ادبیات تربیتی ما در طول هزار و چهارصد سال به شکل فردی بیان شده است، نمی‌توانیم آنها را در یک مجموعه فرهنگی با مخاطبان زیاد پیاده کنیم؛ چراکه تربیت جمعی ساز و کار خاص خود را دارد و در روش با تربیت فردی متفاوت است.undefined اینکه چرا چنین شده است، خود منبری مفصل می‌خواهد. اجمالاً باید عرض شود که جریانهای اخلاقی بعد از جدایی امت از دامان اهل بیت (ع) حالت انزوا به خود گرفتند و بسیاری از آثاری که در این حوزه تولید شد، خارج از مبنای اجتماعی اسلام بود. تا جایی که صدای بزرگی همچون مرحوم فیض کاشانی در آمد و به نوشتن رساله «الفت نامه» اقدام کرد و گفت: بیایید تا سنت «اخوت» را احیا کنیم. (این رساله اخیرا توسط آقای حمیدرضا میررکنی تصحیح و چاپ شده است. بد نیست تصدی‌گران امور تربیتی یک سری به آن بزنند)undefined خلاصه یکی از مسائلی که در بخش تهذیب و تزکیه در ساحت جمعی با آن مواجه هستیم، ناتوانی از بومی‌سازی عوامل تربیتی دینی در جماعت‌ها است.undefined تهِ تربیت جمعی ما این است که مخاطبان خود را در جلسه‌ای دعوت کنیم و برای آنها عمو روحانی بیاوریم و به شادی و شنگولی و پذیرایی بپردازیم و آخر سر یک عدد تقدیرنامه به نفرات برگزیده اعطا کنیم! نمی‌گوییم این نوع برنامه‌ها نباید باشد؛ اما در این سطح محدود شویم، بیشتر از اثر تربیتی گذاشتن، ضربه تربیتی خواهیم زد. تا کی این نوع مراسمات منتهای آمال و رغائب ما باشد؟! undefined شما بفرمایید: آیا جذب حداکثری اگر به معنای جلوگیری از ریزش‌ها و بسترسازی برای رویش‌ها باشد، با تربیت‌های فردی محقق می‌شود؟ فتأمّل! در نظر داریم شمّه‌ای از روش‌‌هایی که از جهتی هم ظرفیت عمل جمعی دارند و هم با کمی خلاقیت می‌توان آنها را با ساختار تشکل تطبیق داد، عرض شود. ما با رجوع به روایات بعضی از این روش‌ها را کشف می‌کنیم.undefined در همین حد که افق این نگاه را متوجه شوید، توجهتان را جلب می‌کنیم به کلامی از استاد گرانقدر اخلاقمان: «ذکر دسته‌جمعی موجب می‌شود که برکات و آثار ذکر بر دسته‌جمع نازل بشود. ذکر الله آثاری دارد که در قرآن به این آثار اشاره شده است: «اَلا بِذِکرِ اللَهِ تَطمَئِنُّ القُلوب‌» ... بنده یک وقتی در ذیل آیه‌ی شریفه‌ی «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» عرض کردم که حتّی اعتصام بحبل‌الله هم جمیعاً باید باشد. این اجتماع در اسلام یک چیز عجیبی است. وقتی دسته‌جمعی ذکر گفتیم، آثار و برکات ذکر بر دسته‌جمع نازل می‌شود، بر جمع نازل می‌شود. در قرآن دارد: ‌«فَاِنَّ الذِّکرىٰ تَنفَعُ المُؤمِنین» این نفع، مال همه می‌شود.» (۵ مرداد ١۴٠١)
#تربیت_جمعی
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۶:۵۹

هسته اخلاق؛ مفاتیح الجهاد
undefined #تحلیل_اخلاق undefined بومی‌سازی ابزارهای تربیتی دینی در تشکل فرهنگی undefined ما در منظومه دینی خود با ابزارهایی تربیتی مواجه هستیم که در صورت به کارگیری آنها، راه ساخت انسان مطلوب و تراز اسلام و انقلاب را خواهیم پیمود؛ اما مشکل اینجاست که چون ادبیات تربیتی ما در طول هزار و چهارصد سال به شکل فردی بیان شده است، نمی‌توانیم آنها را در یک مجموعه فرهنگی با مخاطبان زیاد پیاده کنیم؛ چراکه تربیت جمعی ساز و کار خاص خود را دارد و در روش با تربیت فردی متفاوت است. undefined اینکه چرا چنین شده است، خود منبری مفصل می‌خواهد. اجمالاً باید عرض شود که جریانهای اخلاقی بعد از جدایی امت از دامان اهل بیت (ع) حالت انزوا به خود گرفتند و بسیاری از آثاری که در این حوزه تولید شد، خارج از مبنای اجتماعی اسلام بود. تا جایی که صدای بزرگی همچون مرحوم فیض کاشانی در آمد و به نوشتن رساله «الفت نامه» اقدام کرد و گفت: بیایید تا سنت «اخوت» را احیا کنیم. (این رساله اخیرا توسط آقای حمیدرضا میررکنی تصحیح و چاپ شده است. بد نیست تصدی‌گران امور تربیتی یک سری به آن بزنند) undefined خلاصه یکی از مسائلی که در بخش تهذیب و تزکیه در ساحت جمعی با آن مواجه هستیم، ناتوانی از بومی‌سازی عوامل تربیتی دینی در جماعت‌ها است. undefined تهِ تربیت جمعی ما این است که مخاطبان خود را در جلسه‌ای دعوت کنیم و برای آنها عمو روحانی بیاوریم و به شادی و شنگولی و پذیرایی بپردازیم و آخر سر یک عدد تقدیرنامه به نفرات برگزیده اعطا کنیم! نمی‌گوییم این نوع برنامه‌ها نباید باشد؛ اما در این سطح محدود شویم، بیشتر از اثر تربیتی گذاشتن، ضربه تربیتی خواهیم زد. تا کی این نوع مراسمات منتهای آمال و رغائب ما باشد؟! undefined شما بفرمایید: آیا جذب حداکثری اگر به معنای جلوگیری از ریزش‌ها و بسترسازی برای رویش‌ها باشد، با تربیت‌های فردی محقق می‌شود؟ فتأمّل! در نظر داریم شمّه‌ای از روش‌‌هایی که از جهتی هم ظرفیت عمل جمعی دارند و هم با کمی خلاقیت می‌توان آنها را با ساختار تشکل تطبیق داد، عرض شود. ما با رجوع به روایات بعضی از این روش‌ها را کشف می‌کنیم. undefined در همین حد که افق این نگاه را متوجه شوید، توجهتان را جلب می‌کنیم به کلامی از استاد گرانقدر اخلاقمان: «ذکر دسته‌جمعی موجب می‌شود که برکات و آثار ذکر بر دسته‌جمع نازل بشود. ذکر الله آثاری دارد که در قرآن به این آثار اشاره شده است: «اَلا بِذِکرِ اللَهِ تَطمَئِنُّ القُلوب‌» ... بنده یک وقتی در ذیل آیه‌ی شریفه‌ی «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» عرض کردم که حتّی اعتصام بحبل‌الله هم جمیعاً باید باشد. این اجتماع در اسلام یک چیز عجیبی است. وقتی دسته‌جمعی ذکر گفتیم، آثار و برکات ذکر بر دسته‌جمع نازل می‌شود، بر جمع نازل می‌شود. در قرآن دارد: ‌«فَاِنَّ الذِّکرىٰ تَنفَعُ المُؤمِنین» این نفع، مال همه می‌شود.» (۵ مرداد ١۴٠١) #تربیت_جمعی undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد| تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

ZKR-JMI.mp3

۰۲:۰۴-۲.۸۶ مگابایت
undefined #رادیو_اخلاقundefined آثار ذکر جمعی
undefined استاد سید علی خامنه‌ای
#ذکر_جمعی#تربیت_جمعی
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۷:۵۱

thumnail
undefined فرصتی که نظم به انسان می‌دهد.
#عکس_نوشته#نظم
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۱۵:۲۹

undefined #درس_اخلاقundefined قناعت را جدی بگیرید
undefined به برادران و خواهران مسلمانمان در سراسر کشور عرض می‌کنم که موضوع قناعت را جدّی بگیرید.
undefined منظورم از قناعت این نیست که دست به نعمتهای الهی نزنید و از آنها بهره‌مند نشوید. مقصود این است که حدّ و اندازه نگه دارید، زیاده‌روی و اسراف نکنید، نعمتهای الهی را ضایع ننمایید، که متأسفانه بسیاری می‌کنند.
undefined در جمهوری اسلامی، کسانی هستند که دستشان به نعمتهای الهی نمی‌رسد. نه به خاطر این‌که کم داریم. به خاطر این‌که بسیاری به خودشان حق می‌دهند که نعمتهای الهی را بی‌حساب و کتاب مصرف کنند. بی‌اندازه مصرف کنند. هیچ ملاحظه‌ای نکنند. هیچ حدی نگه ندارند و حتّی نعمتهای الهی را ضایع کنند.
undefined چقدر نان ضایع می‌شود! چقدر غذای طبخ شده ضایع می‌شود! چقدر میوه مصرف نشده ضایع می‌شود و از خانه‌ها بیرون ریخته می‌شود! چقدر لباس چند برابر اندازه لازم خریداری می‌شود و در خانه‌ها و صندوقها می‌ماند، برای این‌که یک بار در مراسمی پوشیده شود!
undefined استاد سید علی خامنه‌ای؛ ۴ فروردین ١٣٧٢
#قناعت
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۳:۴۰

GHNT.mp3

۰۱:۰۲-۱.۴۳ مگابایت
undefined #رادیو_اخلاقundefined قناعت
undefined استاد سید علی خامنه‌ایundefined ١ دقیقه و ٢ ثانیه
#قناعت
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۷:۰۰

NASERI-THZD.mp3

۰۱:۰۶:۴۵-۱۹.۱ مگابایت
undefined #رادیو_اخلاقundefined آیت الله ناصری و عرفان و سیاستی که عین دیانت است
undefined استاد اصغر طاهرزادهundefined شنیدن این فایل به همه اعضای محترم کانال توصیه می‌شود.
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۱۲:۲۶

undefined #درس_اخلاقundefined ریا
undefined یک نوع از ریا، ریای در عقاید است؛ یعنی شخص ریاکار برای ایجاد محبوبیت در قلوب مردم، خود را دارای عقاید متعالی نشان می‌دهد، در حالی که قلبش بویی از آنها نبرده است. undefined مثلا می‌گوید: «‏‏من کسی را جز خدا مؤثر در وجود نمی دانم». یا اینکه: «من به غیر خدا توکل به کسی ندارم».
undefined یا به کنایه و اشاره خود را اینطور معرفی کند. و این نوع دوم رایج‌تر است. undefined مثلا صحبت توکل یا رضای به قضای الهی که پیش می‌آید، شخص ریاکار ‏‏با یک آه یا یک سر تکان دادن خود را در سلک آن جمعیت محسوب می دارد.‏
undefined برگرفته از کتاب شرح چهل حدیث حضرت امام خمینی (ره)
#ریا
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۱۵:۰۸

EKHLS-EMAM.mp3

۰۱:۳۰-۲.۰۷ مگابایت
undefined #رادیو_اخلاقundefined به مناسبت ایام عروج امام خمینی رحمت الله علیهundefined قسمت اول
undefined استاد سید علی خامنه‌ایundefined ١ دقیقه و ٣٠ ثانیه
#اخلاص
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۱۴:۲۵

ASHK-EMAM2.mp3

۰۱:۴۲-۲.۳۵ مگابایت
undefined #رادیو_اخلاقundefined به مناسبت ایام عروج امام خمینی رحمت الله علیهundefined قسمت دوم
undefined استاد سید علی خامنه‌ایundefined ١ دقیقه و ۴٢ ثانیه
#تضرع
undefined |هَسْتهٔ أخلاقِ مَفاتیحُ الجهاد|تَبادُلِ اید‌ه‌هایِ تَرْبیتِ وِلاییِ أخلاقْ

۱۴:۵۳