عکس پروفایل الف ب باغچه📚ا

الف ب باغچه📚

۳۸۵عضو
thumnail

۱۰:۲۴

thumnail

۱۰:۲۴

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedundefinedاستاد خسروی‌راد:قبل از آغاز نگارش داستان، لازم است طرح آن را تنظیم کنیم.
undefinedچرا نوشتن طرح اهمیت دارد؟این است که ذهن قصه‌پرداز نویسنده سیلان دارد و این سیلان داشتن باعث جست‌وخیز ذهن می‌شود. در زمان نوشتن طرح با سرهم کردن روابط علی و معلولی ذهن خود را لجام زده و آن‌را به دست می‌گیرد. این لجامِ طرح بر ذهن سبب می‌شود تا داستان‌ما شخصیت اصلی، ماجرای اصلی و حرف اصلی داشته باشد! *چیدمان کلمات به خلق ادبیات می‌انجامد.undefined این چیدمان کلمات است که مشخص می‌کند این جملات به زبان داستان است یا خیر؟ به زبان کودک است یا خیر؟ گاهی اوقات، ما از کلماتی استفاده می‌کنیم که هر یک به تنهایی برای فهم مخاطب کودک مناسب‌اند، اما ترکیب و چینش آن‌ها می‌تواند مفهومی را منتقل کند که فراتر از درک کودکانه است.در مرحله بعدی، چینش جملات نقش مهمی در ایجاد داستان ایفا می‌کند. دلایل تکراری نشدن شعرها و داستان‌ها همین است که نوع چینش کلمات و جملات معانی متفاوتی را به ذهن مخاطب منتقل می‌سازد.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۰:۲۴

thumnail

۱۴:۰۰

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۲۸ آذر ۱۴۰۳، جلسه‌ی هشتاد و نهم انجمن ادبی باغچه با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۴:۰۰

Default Gift Icon

پاکت هدیه

عکس پروفایل الف ب باغچه📚ا

الف ب باغچه📚

زینب دید که نصف شب، مادر روی سجاده نشسته و یکی یکی برای بچه‌هایش تا آآآآخر دنیا دعا می‌کند.undefinedزینب گفت که ما همگی، بچه‌های حضرت زهرا هستیمundefinedundefined
thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۵ دی ۱۴۰۳، جلسه‌ی نود انجمن ادبی باغچه با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۶:۳۰

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedundefinedاستاد خسروی‌راد:
undefinedهدف داستان چیست؟
گفتنِ قصه‌ای که مارا به کنهِ ماجرا یا به کنهِ شخصیت نزدیک کند.

undefinedقبل از نگارش هر داستانی درباره شخصیت‌ها یا رویدادها، ضروری است که مشخص کنیم کدام بخش از شخصیت یا موقعیت را قصد داریم به صورت داستان بگوییم. یکی از ویژگی‌های متن گزارشی این است که شامل مجموعه‌ای از داستان‌هاست. به عنوان نویسنده، وظیفه ما این است که یک داستان را از میان این موارد استخراج کرده و به شکلی نمایشی و داستانی برای مخاطب بازگو نماییم.هدف ما در نوشتن داستان برای یک شخصیت، انتخاب برش‌هایی تاثیرگذار از زندگی آن فرد است تا مخاطب مسیر رشد و حرکت او را در قالب یک داستان جذاب و پر کشش ببیند.
undefinedداستان پرده‌ای از لایه‌های شخصیت انسان الگو را کنار می‌زند که دیگران قادر به دیدنش نیستند. برای آشنا کردن مخاطب با شخصیت مورد نظر، در قدم اول باید بدانیم چه بُعدی از ابعاد او را می‌خواهیم برای مخاطب بیان کنیم سپس متناسب با آن، موقعیت داستانی انتخاب کنیم و در مرحله‌ی بعد طرح داستان بنویسیم.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۷:۴۶

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| به وقتِ خوانشِ کتاب
undefinedدر سومین جلسه‌ی نقد کتاب، داستان «عمو لبوی سیبیلو» مورد بررسی قرار گرفت.این اثر از نویسنده توانمند خانم "کلر ژوبرت" است.
undefined اعضای انجمن ادبی باغچه این داستان را براساس معیارهایی چون: شخصیت‌پردازی، خلاقیت در انتخاب سوژه و انتقال محتوا، کنشگری شخصیت اصلی، رعایت زبان داستان، رعایت محور عمودی واحد، وحدت محتوایی و... محک زدند.undefined از جمله نکات مثبت این اثر ایجاز و گزیده‌گویی، داشتن وحدت موضوع و محتوا بیان شد.کودک در این داستان یاد می‌گیرد، همیشه نباید راهی را که خودش یا دیگران رفته‌اند بپیماید بلکه می‌توان با تفکر و نگاهی خلاقانه به راهکارهای جدید و آسان دست یافت و از مشکلات رها شد.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۷:۳۷

thumnail

۷:۱۵

thumnail
#شما_فرستادید |بابای موشک‌هاundefined
روزهای کودکی چقدر سریع پرواز کردند...
undefined آن روزها کلاس اول به حرف «ک» رسیدیم، معلم با شور و شوق از نمک و نمکدان برایمان گفت و امروز که معلم شده‌ام از نمک‌شناس بودن می‌گویم تا شاگردانم بدانند امنیت امروزشان را مرهون مردی بزرگ هستند که با وجود نبود امکانات و زمان کم در بهبوحهٔ جنگ اولین موشک ایرانی‌را با دوستانش ساخت.undefined️🪖
undefined این مرد، که امروز او را با عشق و احترام «بابای موشک‌ها» می‌شناسیم، قصه‌ای از فداکاری و غم و شادی را در دل دارد. داستانش را روایت می‌کنم تا شاگردانم با اشتیاق، ادامه‌دهندهٔ راه او و آرمان‌هایش باشند...
undefined«بابای موشک‌ها» به قلم بانو «فائضه غفارحدادی»؛ کتابی کودکانه که با عشق و امید، مسیر درخشان شهید «تهرانی مقدم»، پدر موشکی ایران را در دل‌ها حک می‌کند.
#پیشرفت#بابای_موشک‌ها#شهید_تهرانی_مقدم#خانه_همبازی#واحد_ادبیات_کودک‌ونوجوان#انجمن_نویسندگان
undefinedسفارش با تخفیف و ارسال رایگان(بالای ۴۰۰هزار تومان): https://B2n.ir/q43175undefined برای سفارش عمده تماس بگیرید: 02142795454
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۷:۱۵

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۱۲ دی ۱۴۰۳، جلسه‌ی نود و یکم انجمن ادبی باغچه با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۵:۴۵

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedundefinedاستاد خسروی‌راد:همه‌ی مسیرها به طرح می‌انجامد!
undefinedبرای نوشتن داستان، دو نوع طرح در نظر داریم.undefined نوع اول، طرحی است که نویسنده برای ارائه اثر خود به دیگران می‌نگارد. این طرح شامل خلاصه‌ای از داستان به همراه روابط علّی و معلولی است.
undefinedنوع دوم طرح، اختصاصی برای خود نویسنده است و در ده سال نخست فعالیت نویسندگی، نگارش آن از اهمیت بالایی برخوردار است. هنرمندان به این طرح "پلت" می‌گویند. این طرح باید جامع‌تر و دقیق‌تر از طرحی باشد که برای دیگران نوشته می‌شود؛ زیرا این یک نقشه‌ی راه برای نویسنده محسوب می‌شود. گاهی برای یک داستان دو صفحه‌ای، ممکن است نویسنده تا دو هزار کلمه طرح بنویسد. بنابراین، حجم طرح همیشه کوتاه‌تر از داستان نیست. در برخی مواقع، نویسنده نقشه‌ای از مختصات مکانی داستان نیز ترسیم می‌کند تا از بروز اشتباهات در این زمینه جلوگیری نماید.
undefinedنویسنده‌ای که طرح داستانش را مکتوب نکند، با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. گاهی نویسندگان تصور می‌کنند که نگارش طرح وقت‌گیر است، در حالی که در آینده برای رفع ایرادات داستان، زمان بیشتری نسبت به کسانی که طرحشان را نوشته‌اند، صرف خواهند کرد.
undefinedباید به قدرت قلم ایمان داشت. بدون تردید در این قلم رازهایی نهفته است که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۳:۵۵

thumnail

۱۳:۵۵

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۱۹ دی ۱۴۰۳، جلسه‌ی نود و دوم انجمن ادبی باغچه و جلسه‌ی چهارم خوانش کتاب با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۸:۰۶

بازارسال شده از قضیتنا | قضیه فلسطین و ما تعلیم و تربیتی‌ها
undefined ششمین هم‌اندیشی قضیتناقضیه‌ی «فلسطین» و ما «تعلیم‌وتربیتی»ها...
undefined واکاوی تجربه انجمن ادبی باغچه
(واحد ادبیات کودک و نوجوان خانه هم‌بازی)


undefined با حضور:
خانم نرگس کاهانی | مدیر واحد ادبیات کودک و نوجوان خانه هم‌بازی خانم رقیه فاضل | متخصص تعلیم و تربیت اسلامی خانم اعظم محمد‌زاده | متخصص برنامه‌‌ریزی درسی آقای مجتبی همتی‌فر | متخصص سیاست‌گذاری حوزه تعلیم و تربیت کودک

undefined شنبه ۲۲ ام دی‌ماه ۱۴۰۳؛ ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷.undefinedمکان: مشهد مقدس، بلوار مدرس، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

undefined لینک مجازی نشست:https://gharar.ir/r/5ca2be24
undefined @qaziatona

۸:۰۴

الف ب باغچه📚
undefined ششمین هم‌اندیشی قضیتنا قضیه‌ی «فلسطین» و ما «تعلیم‌وتربیتی»ها... undefined واکاوی تجربه انجمن ادبی باغچه (واحد ادبیات کودک و نوجوان خانه هم‌بازی) undefined با حضور: خانم نرگس کاهانی | مدیر واحد ادبیات کودک و نوجوان خانه هم‌بازی خانم رقیه فاضل | متخصص تعلیم و تربیت اسلامی خانم اعظم محمد‌زاده | متخصص برنامه‌‌ریزی درسی آقای مجتبی همتی‌فر | متخصص سیاست‌گذاری حوزه تعلیم و تربیت کودک undefined شنبه ۲۲ ام دی‌ماه ۱۴۰۳؛ ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷. undefinedمکان: مشهد مقدس، بلوار مدرس، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی undefined لینک مجازی نشست: https://gharar.ir/r/5ca2be24 undefined @qaziatona
#اطلاعیه | ششمین هم‌اندیشی قضیتنا
undefinedاگر می‌خواهید بدانید در انجمن ادبی باغچه چطور تعلیم‌وتربیت را در تار و پود داستان‌های فلسطین می‌آوریم، این جلسه را از دست ندهید.
undefinedجهت شرکت در نشست، به صورت حضوری:مشهد مقدس، بلوار مدرس، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
undefined به صورت مجازی:لینک نشست:undefined https://gharar.ir/r/5ca2be24
♾ همراه ما باشید:undefined @qaziatonaundefined @Alef_b_baghche

۸:۰۵

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedundefinedاستاد خسروی‌راد:
undefinedدر انتخاب زاویه‌ دید برای مخاطب کودک‌ونوجوان باید دقت نظر لازم‌را داشته باشیم. هر زاویه‌ی دیدی مناسب این رده‌ی سنی نیست.نوشتن داستان با هر زاویه‌ی دیدی هم از جهت سختی و آسانی برای نویسنده یکسان نیست. نوشتن زاویه دید اول شخص تبحر خاصی می‌طلبد.گاهی ما فکر می‌کنیم زاویه دید اول شخص‌را برای داستان خودمان انتخاب کرده‌ایم اما در واقع زاویه دید تک‌گویی درونی از آب در آمده است.انتخاب زاویه دید تک گویی درونی برای رده‌سنی کودک‌ونوجوان مناسب نیست. خصوصیت زاویه دید تک‌گویی درونی به گونه‌ای است که راوی مدام دارد با خودش صحبت می‌کند. وقتی کسی با خودش حرف می‌زند مدام از این شاخه به آن شاخه می‌پرد؛ از شرق و از غرب سخن به میان می‌آورد، انسجام خاصی ندارد و محتوایی که نویسنده می‌خواهد منتقل کند در یک نظم روایی منسجم ارائه نمی‌شود.
undefinedحال چه زاویه دیدی مناسب است؟برای رسیدن به پاسخ به ما بپیوند و توی حلقه گفت‌وگو شرکت کنundefined
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۶:۱۵

thumnail
#از_باغچه_بگو🌱| گزارش جلسات انجمن ادبی باغچه
undefinedدر تاریخ ۲۶ دی ۱۴۰۳، جلسه‌ی نود و سوم انجمن ادبی باغچه با حضور جناب استاد خسروی‌راد و اعضای محترم انجمن ادبی باغچه برگزار شد.
undefinedدر این نشست داستان‌های نویسندگان انجمن با موضوع فلسطین از منظر محتوایی و ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
♾ انجمن ادبی باغچه، زیر نظر خانه هم‌بازی:undefined @Alef_b_baghche

۱۶:۴۰

Default Gift Icon

پاکت هدیه

عکس پروفایل الف ب باغچه📚ا

الف ب باغچه📚

شادی شهدای مقاومتundefinedundefined