محرومیت بدون اطلاع قبلی/ مصوبه سازمان سنجش برای داوطلبان ارشد و دکترا دردسر ساز شد
سرپرست سازمان سنجش:
پذیرفتهشدگان دورههای روزانه آموزش رایگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳، چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبتنام کرده و چه ثبتنام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را ندارند.
این داوطلبان برای شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۵ و بعد از آن، باید تا پایان زمان ثبتنام آزمون، از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند.
@amoozeshtv7
سرپرست سازمان سنجش:
پذیرفتهشدگان دورههای روزانه آموزش رایگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳، چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبتنام کرده و چه ثبتنام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را ندارند.
این داوطلبان برای شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۵ و بعد از آن، باید تا پایان زمان ثبتنام آزمون، از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند.
@amoozeshtv7
۱۶:۰۰
اصرار کمیسیون اجتماعی مجلس بر تعطیلی پنجشنبهها
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:
اعضای کمیسیون بهعنوان کمیسیون اصلی بررسی لایحۀ ۲ روز شدنِ تعطیلی آخر هفتهها، بر مصوبه قبلی خود، یعنی تعطیلی پنجشنبهها، تأکید کردند. بنابراین همان مصوبۀ پیشین در صحن علنی مجلس طرح و رایگیری خواهد شد.
@amoozeshtv7
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:
اعضای کمیسیون بهعنوان کمیسیون اصلی بررسی لایحۀ ۲ روز شدنِ تعطیلی آخر هفتهها، بر مصوبه قبلی خود، یعنی تعطیلی پنجشنبهها، تأکید کردند. بنابراین همان مصوبۀ پیشین در صحن علنی مجلس طرح و رایگیری خواهد شد.
@amoozeshtv7
۱۶:۰۰
دستور رییس جمهور برای پیگیری مشکل داوطلبان کنکور ارشد و دکتری
فاطمه مهاجرانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در پاسخ به کاربری که خواستار «رفع محرومیت از آزمون ارشد و دکتری» شده بود، گفت:
در مورد مشکل به وجود آمده برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری، رئیس محترم جمهوری آقای دکتر پزشکیان دستور پیگیری دادهاند.
@amoozeshtv7
فاطمه مهاجرانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در پاسخ به کاربری که خواستار «رفع محرومیت از آزمون ارشد و دکتری» شده بود، گفت:
در مورد مشکل به وجود آمده برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری، رئیس محترم جمهوری آقای دکتر پزشکیان دستور پیگیری دادهاند.
@amoozeshtv7
۱۶:۵۸
️ معاون حقوقی رئیسجمهور: مشکل دانشجویان برای شرکت در کنکور را بررسی کردیم
انصاری:
معاونت حقوقی رئیس جمهور در پی مراجعه دانشجویان محترم که برای کنکور سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشکل مواجه شده بودند، بررسی حقوقی انجام داد.
اعلام کردیم که شرکت این دانشجویان بلامانع است.
@amoozeshtv7
انصاری:
معاونت حقوقی رئیس جمهور در پی مراجعه دانشجویان محترم که برای کنکور سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشکل مواجه شده بودند، بررسی حقوقی انجام داد.
اعلام کردیم که شرکت این دانشجویان بلامانع است.
@amoozeshtv7
۱۵:۰۹
وزیر بهداشت: سهمیهها بازبینی و بازنگری میشود
سهمیه پذیرش دانشجو در وزارت بهداشت و وزارت علوم در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و آقای رییسجمهور هم نظراتی داشتند؛ قرار شد که با محوریت وزارت علوم و وزارت بهداشت سهمیهها بازبینی و باز نگری شود
این سهمیه ها در طول زمان افزایشی داشته است.
در برخی رشته ها سهم دو سوم سهمیه داریم.
@amoozeshtv7
سهمیه پذیرش دانشجو در وزارت بهداشت و وزارت علوم در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و آقای رییسجمهور هم نظراتی داشتند؛ قرار شد که با محوریت وزارت علوم و وزارت بهداشت سهمیهها بازبینی و باز نگری شود
این سهمیه ها در طول زمان افزایشی داشته است.
در برخی رشته ها سهم دو سوم سهمیه داریم.
@amoozeshtv7
۱۵:۱۰
هر کاربر ایرانی به طور میانگین ۴ ساعت در روز از فیلتر شکن استفاده میکند!
طبق گزارش اندیشکدهی حکمرانی دانشگاه شریف و نظرسنجی ایسپا، ۸۳.۶ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده میکنند.
به طور میانگین هر کاربر ایرانی در طول روز، ۴ساعت از فیلترشکن استفاده میکند.
گردش مالی بازار خرید و فروش فیلترشکن سالانه بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برآورد میشود.
@amoozeshtv7
طبق گزارش اندیشکدهی حکمرانی دانشگاه شریف و نظرسنجی ایسپا، ۸۳.۶ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده میکنند.
به طور میانگین هر کاربر ایرانی در طول روز، ۴ساعت از فیلترشکن استفاده میکند.
گردش مالی بازار خرید و فروش فیلترشکن سالانه بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برآورد میشود.
@amoozeshtv7
۱۵:۲۳
اولتیماتوم یک ماهه به سرویسهای مدارس فاقد برچسب
سازمان تاکسیرانی:
بسیاری از دانشآموزان در سامانه سپند ثبتنام نکرده بودند و درخواست سرویس آنها از طریق مدارس یا بسترهای آزاد بود.
درخواست ما از تمام اولیای دانشآموزان این است که خواستار این برچسب از رانندگان سرویس باشند.
به پیمانکاران و خودروهایی که در سامانه سپند ثبتنام نکردهاند، تذکرات لازم داده میشود تا اطلاعات خود را به ثبت برسانند.
از آذر ماه از فعالین غیرمجاز سرویس مدارس، برابر ضوابط برخورد خواهد شد.
@amoozeshtv7
سازمان تاکسیرانی:
بسیاری از دانشآموزان در سامانه سپند ثبتنام نکرده بودند و درخواست سرویس آنها از طریق مدارس یا بسترهای آزاد بود.
درخواست ما از تمام اولیای دانشآموزان این است که خواستار این برچسب از رانندگان سرویس باشند.
به پیمانکاران و خودروهایی که در سامانه سپند ثبتنام نکردهاند، تذکرات لازم داده میشود تا اطلاعات خود را به ثبت برسانند.
از آذر ماه از فعالین غیرمجاز سرویس مدارس، برابر ضوابط برخورد خواهد شد.
@amoozeshtv7
۱۵:۲۳
چگونه زندگی شادتر و رضایتمندانهتری برای فرزندانمان بسازیم؟
فرقی نمیکند کودکتان پیشدبستانی باشد یا نوجوان! کافیست با کمی خلاقیت و توجه به نیازهای هر دوره سنی، لحظات شاد و خاطرهانگیزی برایشان فراهم کنیم.
برای کودکان 4 تا 8 سال:
1.سفر به دنیای خیالی: با کودکانتان وارد دنیای جادویی بازی و خیال شوید! مثلاً یک پیکنیک خیالی در خانه برگزار کنید و به همراه عروسکها و اسباببازیهایتان “غذای خوشمزه” بخورید. یا با یک پتوی ساده، خانه کوچک بسازید و داستانهای خیالی برایشان تعریف کنید.2.پاداشهای جادویی: هر وقت کار خوبی انجام دادند، به آنها “پاداش جادویی” بدهید؛ مثل انتخاب کتاب شب، یا اینکه خودشان تصمیم بگیرند چه آهنگی را با هم برقصید. این کار باعث میشود احساس کنند کارهای خوبشان دیده میشود.3.کشف دنیا از دریچه چشم آنها: بهشان فرصت دهید هر چیزی را که دوست دارند کشف کنند! از جستجوی مورچهها در حیاط تا تماشای ستارهها. آنها دنیا را با ذوق و کنجکاوی بیشتری میبینند.
برای کودکان 9 تا 12 سال:
1.ماجراجویی خانوادگی: هر هفته یک ماجراجویی خانوادگی کوچک طراحی کنید؛ مثل گردش در طبیعت، دوچرخهسواری یا بازیهایی مثل شکار گنج خانگی. این فعالیتها علاوه بر سرگرمی، به آنها فرصت یادگیری و تجربه کار گروهی میدهد.2.کارهای خاص با هم انجام دهید: به آنها اجازه دهید که یک پروژه خانوادگی را هدایت کنند؛ مثلاً ساختن کیک، نقاشی دیواری یا ساخت یک کاردستی بزرگ. این کار حس استقلال و اعتمادبهنفسشان را تقویت میکند.3.قصهگویی به سبک خودشان: از آنها بخواهید داستان خودشان را بنویسند و شب برای خانواده تعریف کنند. شنیدن و تعریف کردن داستان باعث خلاقیت بیشتر و تقویت مهارتهای اجتماعیشان میشود.
برای نوجوانان 13 تا 17 سال:
1.زمان برای علایق شخصیشان: به آنها اجازه دهید روی علایق شخصیشان کار کنند؛ چه ورزش، چه هنر و چه یادگیری یک مهارت جدید. حمایت و توجه شما به علایقشان، احساس ارزشمندی و رضایت درونی به آنها میدهد.2.چالشهای هیجانانگیز خانوادگی: به جای قوانین خشک و سخت، چالشهایی مثل “یک روز بدون تلفن” یا “یک شب بدون اینترنت” طراحی کنید. هر کسی که موفق شد، جایزه میگیرد! این چالشها علاوه بر سرگرمی، فرصتی برای تعامل واقعی میان خانواده فراهم میکند.3.گفتوگوهای آزاد و بامزه: با آنها در مورد مسائل مختلف صحبت کنید، اما نه به صورت خشک و رسمی؛ کمی شوخی و خنده هم چاشنی گفتوگوها کنید. بگذارید با شما احساس راحتی کنند و بدانند که حرفهایشان مهم است.
در نهایت، هر روز لحظات کوچک و شادیآور بسازید. با انجام کارهای ساده، به فرزندانمان یاد میدهیم که شادی در همین لحظات کوچک و ارزشمند نهفته است. با عشق و خلاقیت، دنیایی رضایتبخشتر و پرانرژیتر برایشان بسازیم.
#مشاوره @amoozeshtv7
فرقی نمیکند کودکتان پیشدبستانی باشد یا نوجوان! کافیست با کمی خلاقیت و توجه به نیازهای هر دوره سنی، لحظات شاد و خاطرهانگیزی برایشان فراهم کنیم.
برای کودکان 4 تا 8 سال:
1.سفر به دنیای خیالی: با کودکانتان وارد دنیای جادویی بازی و خیال شوید! مثلاً یک پیکنیک خیالی در خانه برگزار کنید و به همراه عروسکها و اسباببازیهایتان “غذای خوشمزه” بخورید. یا با یک پتوی ساده، خانه کوچک بسازید و داستانهای خیالی برایشان تعریف کنید.2.پاداشهای جادویی: هر وقت کار خوبی انجام دادند، به آنها “پاداش جادویی” بدهید؛ مثل انتخاب کتاب شب، یا اینکه خودشان تصمیم بگیرند چه آهنگی را با هم برقصید. این کار باعث میشود احساس کنند کارهای خوبشان دیده میشود.3.کشف دنیا از دریچه چشم آنها: بهشان فرصت دهید هر چیزی را که دوست دارند کشف کنند! از جستجوی مورچهها در حیاط تا تماشای ستارهها. آنها دنیا را با ذوق و کنجکاوی بیشتری میبینند.
برای کودکان 9 تا 12 سال:
1.ماجراجویی خانوادگی: هر هفته یک ماجراجویی خانوادگی کوچک طراحی کنید؛ مثل گردش در طبیعت، دوچرخهسواری یا بازیهایی مثل شکار گنج خانگی. این فعالیتها علاوه بر سرگرمی، به آنها فرصت یادگیری و تجربه کار گروهی میدهد.2.کارهای خاص با هم انجام دهید: به آنها اجازه دهید که یک پروژه خانوادگی را هدایت کنند؛ مثلاً ساختن کیک، نقاشی دیواری یا ساخت یک کاردستی بزرگ. این کار حس استقلال و اعتمادبهنفسشان را تقویت میکند.3.قصهگویی به سبک خودشان: از آنها بخواهید داستان خودشان را بنویسند و شب برای خانواده تعریف کنند. شنیدن و تعریف کردن داستان باعث خلاقیت بیشتر و تقویت مهارتهای اجتماعیشان میشود.
برای نوجوانان 13 تا 17 سال:
1.زمان برای علایق شخصیشان: به آنها اجازه دهید روی علایق شخصیشان کار کنند؛ چه ورزش، چه هنر و چه یادگیری یک مهارت جدید. حمایت و توجه شما به علایقشان، احساس ارزشمندی و رضایت درونی به آنها میدهد.2.چالشهای هیجانانگیز خانوادگی: به جای قوانین خشک و سخت، چالشهایی مثل “یک روز بدون تلفن” یا “یک شب بدون اینترنت” طراحی کنید. هر کسی که موفق شد، جایزه میگیرد! این چالشها علاوه بر سرگرمی، فرصتی برای تعامل واقعی میان خانواده فراهم میکند.3.گفتوگوهای آزاد و بامزه: با آنها در مورد مسائل مختلف صحبت کنید، اما نه به صورت خشک و رسمی؛ کمی شوخی و خنده هم چاشنی گفتوگوها کنید. بگذارید با شما احساس راحتی کنند و بدانند که حرفهایشان مهم است.
در نهایت، هر روز لحظات کوچک و شادیآور بسازید. با انجام کارهای ساده، به فرزندانمان یاد میدهیم که شادی در همین لحظات کوچک و ارزشمند نهفته است. با عشق و خلاقیت، دنیایی رضایتبخشتر و پرانرژیتر برایشان بسازیم.
#مشاوره @amoozeshtv7
۱۴:۳۰
طرح سوال از کاظمی وزیر آموزش و پرورش کلید خورد
عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش بر اساس چهار اصل کلید خورد.
موضوعاتی از قبیل چرایی عدم اهمیت تاثیر قطعی معدل در کنکور و لغو آن، بی توجهی به درخواست افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان، تعیین تکلیف اعتراضات داوطلبان آزمونهای استخدامی از جمله آزمون کیفیت بخشی، آموزگاری و رد گزینش های آزمونهای استخدامی از جمله عوامل اصلی این طرح سوال خواهد بود./ خانه ملت
@amoozeshtv7
عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش بر اساس چهار اصل کلید خورد.
موضوعاتی از قبیل چرایی عدم اهمیت تاثیر قطعی معدل در کنکور و لغو آن، بی توجهی به درخواست افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان، تعیین تکلیف اعتراضات داوطلبان آزمونهای استخدامی از جمله آزمون کیفیت بخشی، آموزگاری و رد گزینش های آزمونهای استخدامی از جمله عوامل اصلی این طرح سوال خواهد بود./ خانه ملت
@amoozeshtv7
۱۴:۳۱
اخذ مبالغ کلان از والدین در مدارس غیردولتی قابل توجیه نیست
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با وزیر آموزش و پرورش:
برخی مدارس غیردولتی به روشهای مختلف تحت عنوان امور هنری و فوقبرنامه مبالغ کلانی از والدین اخذ میکنند که قابل توجیه نیست و باید آموزش و پرورش نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشد.
آمار دقیق از دانش آموزان بازمانده از تحصیل مشخص نیست. باید این کودکان شناسایی شده و علت بازماندگی آنها از تحصیل بررسی شود.
@amoozeshtv7
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با وزیر آموزش و پرورش:
برخی مدارس غیردولتی به روشهای مختلف تحت عنوان امور هنری و فوقبرنامه مبالغ کلانی از والدین اخذ میکنند که قابل توجیه نیست و باید آموزش و پرورش نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشد.
آمار دقیق از دانش آموزان بازمانده از تحصیل مشخص نیست. باید این کودکان شناسایی شده و علت بازماندگی آنها از تحصیل بررسی شود.
@amoozeshtv7
۱۸:۴۹
ثبتنام کنکور ۱۴۰۴ از ۲۰ آبان
داوطلبان برای ثبتنام در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۴ از ۲۰ آبان ماه تا ۲۶ آبان ۱۴۰۳ مهلت دارند.
@amoozeshtv7
داوطلبان برای ثبتنام در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۴ از ۲۰ آبان ماه تا ۲۶ آبان ۱۴۰۳ مهلت دارند.
@amoozeshtv7
۱۸:۵۰
شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغیر نمیکند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی;
مصوبه کنکوری این شورا تغییر نکرده و آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ بر این اساس برگزار میشود، برای سالهای بعد نیز باید بررسیها و اخذ نظرها از کارشناسان و اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به پایان برسد.
@amoozeshtv7
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی;
مصوبه کنکوری این شورا تغییر نکرده و آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ بر این اساس برگزار میشود، برای سالهای بعد نیز باید بررسیها و اخذ نظرها از کارشناسان و اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به پایان برسد.
@amoozeshtv7
۱۶:۲۲
️ ثبتنام نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۴ در آذر
زمان ثبتنام آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ (نوبت اول) و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی به آذرماه موکول شد.
@amoozeshtv7
زمان ثبتنام آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ (نوبت اول) و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی به آذرماه موکول شد.
@amoozeshtv7
۵:۴۷
آغاز نوبت گیری برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴
نوبت گیری برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ آغاز شده است و متولیدن ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ می توانند در سامانه sirat.csdeo.ir نوبت گیری نمایند
سامانه برای اتباع و فاقدین هویت هنوز فعال نیست به محض فعال شدن اطلاع رسانی خواهد شد.
@amoozeshtv7
نوبت گیری برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ آغاز شده است و متولیدن ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ می توانند در سامانه sirat.csdeo.ir نوبت گیری نمایند
سامانه برای اتباع و فاقدین هویت هنوز فعال نیست به محض فعال شدن اطلاع رسانی خواهد شد.
@amoozeshtv7
۵:۴۷
وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور:
مدرسه کانون تحول است؛ برنامه های آموزش و پرورش باید با رویکرد مدرسه محوری تدوین شود
علیرضا کاظمی در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور، مدرسه را کانون تحول دانست و ضمن اشاره بر ضریب نفوذ برنامه های آموزشی، گفت: باید تمامی برنامه های آموزش و پرورش با رویکرد مدرسه محوری تدوین شود.
کاظمی، رویکرد اصلی آموزش و پرورش را عدالت محوری و توسعه عدالت آموزشی معرفی کرد و افزود: اولویت بخشی به پیش دبستانی و ابتدایی، مردمی سازی، مشارکت پذیری،کاهش بار اجرایی ادارات، یکپارچه سازی و پرهیز از موازی کاری، تقسیم کار، افزایش ضریب نفوذ برنامه های آموزشی و تربیتی و نتیجه محوری را از دیگر اهداف ما در این وزارتخانه است.
وی ادامه داد: هر اندازه فعالیت های ما به درون مدرسه راه پیدا کند و ضریب نفود آن افزایش یابد به همان اندازه به اهداف اصلی خود دست پیدا خواهیم کرد.
کاظمی تصریح کرد: باید تمام برنامه های آموزش و پرورش با رویکرد مدرسه محوری تدوین شود تا اثربخشی آن مضاعف شود.
وی افزود:حاکمیت رویکرد تربیتی در فضای تعلیم و تربیت به جای رویکردهای حاشیه ای باید در دستور کار قرار گیرد چرا که وظیفه اصلی ما تعلیم و تربیت است و باید اولین گفتمان ما در مدرسه و عرصه تعلیم و تربیت؛ اجرایی سازی سند تحول بنیادین و برنامه های فرهنگی باشد.
وی خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان گفت: چالش زدایی و پرهیز از ایجاد چالش در آموزش و پرورش استان ها، انسجام بخشی درونی و توسعه فرهنگ سازمانی، ساده زیستی و پرهیز از تجملات و اشرافی گری در سفرهای استانی و رفتارهای ساده زیستانه مردمی باید سرلوحه کارهایمان باشد.
کاظمی با اشاره به چالش نیروی انسانی تأکید کرد: باید مشکلات نیروی انسانی در بخش های مختلف حل شود.
وی گفت: مسایل و مشکلات مربوط به منابع انسانی، رتبه بندی و آیین نامه ارتقای رتبه بندی، رتبه بندی جدیدالاستخدام ها، جذب نیروهای نهضت سواد آموزی، مسایل معیشتی نیروهای خدماتی و خرید خدمت و ... باید در اولویت رسیدگی قرار گرفته و رفع شود.
@amoozeshtv7
مدرسه کانون تحول است؛ برنامه های آموزش و پرورش باید با رویکرد مدرسه محوری تدوین شود
علیرضا کاظمی در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور، مدرسه را کانون تحول دانست و ضمن اشاره بر ضریب نفوذ برنامه های آموزشی، گفت: باید تمامی برنامه های آموزش و پرورش با رویکرد مدرسه محوری تدوین شود.
کاظمی، رویکرد اصلی آموزش و پرورش را عدالت محوری و توسعه عدالت آموزشی معرفی کرد و افزود: اولویت بخشی به پیش دبستانی و ابتدایی، مردمی سازی، مشارکت پذیری،کاهش بار اجرایی ادارات، یکپارچه سازی و پرهیز از موازی کاری، تقسیم کار، افزایش ضریب نفوذ برنامه های آموزشی و تربیتی و نتیجه محوری را از دیگر اهداف ما در این وزارتخانه است.
وی ادامه داد: هر اندازه فعالیت های ما به درون مدرسه راه پیدا کند و ضریب نفود آن افزایش یابد به همان اندازه به اهداف اصلی خود دست پیدا خواهیم کرد.
کاظمی تصریح کرد: باید تمام برنامه های آموزش و پرورش با رویکرد مدرسه محوری تدوین شود تا اثربخشی آن مضاعف شود.
وی افزود:حاکمیت رویکرد تربیتی در فضای تعلیم و تربیت به جای رویکردهای حاشیه ای باید در دستور کار قرار گیرد چرا که وظیفه اصلی ما تعلیم و تربیت است و باید اولین گفتمان ما در مدرسه و عرصه تعلیم و تربیت؛ اجرایی سازی سند تحول بنیادین و برنامه های فرهنگی باشد.
وی خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان گفت: چالش زدایی و پرهیز از ایجاد چالش در آموزش و پرورش استان ها، انسجام بخشی درونی و توسعه فرهنگ سازمانی، ساده زیستی و پرهیز از تجملات و اشرافی گری در سفرهای استانی و رفتارهای ساده زیستانه مردمی باید سرلوحه کارهایمان باشد.
کاظمی با اشاره به چالش نیروی انسانی تأکید کرد: باید مشکلات نیروی انسانی در بخش های مختلف حل شود.
وی گفت: مسایل و مشکلات مربوط به منابع انسانی، رتبه بندی و آیین نامه ارتقای رتبه بندی، رتبه بندی جدیدالاستخدام ها، جذب نیروهای نهضت سواد آموزی، مسایل معیشتی نیروهای خدماتی و خرید خدمت و ... باید در اولویت رسیدگی قرار گرفته و رفع شود.
@amoozeshtv7
۱۳:۳۰
قصد جداسازی کلاسهای دانشآموزان اتباع را نداریم
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با رد برخی اخبار مبنی بر جداسازی دانشآموزان اتباع، گفت که بنایی برای جداسازی دانشآموزان اتباع در مدارس و کلاسهای درس شهرستانهای استان نداریم؛ این دانشآموزان در کنار سایر دانشآموزان ایرانی تحصیل میکنند و از طرف آموزش و پرورش به آنها کمکهایی ارائه خواهد شد.
@amoozeshtv7
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با رد برخی اخبار مبنی بر جداسازی دانشآموزان اتباع، گفت که بنایی برای جداسازی دانشآموزان اتباع در مدارس و کلاسهای درس شهرستانهای استان نداریم؛ این دانشآموزان در کنار سایر دانشآموزان ایرانی تحصیل میکنند و از طرف آموزش و پرورش به آنها کمکهایی ارائه خواهد شد.
@amoozeshtv7
۱۳:۳۰
تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد:
نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر
نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه است، ثبت نام این آزمون نیز از روز یکشنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳ آغاز میشود.
@amoozeshtv7
نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر
نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه است، ثبت نام این آزمون نیز از روز یکشنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳ آغاز میشود.
@amoozeshtv7
۱۴:۴۲
مصوبه کنکوری لغو نخواهد شد بلکه اصلاح میشود
وزیر آموزش و پرورش:
اصلاحات مصوبه کنکوری در اختیار آموزشوپرورش نیست، بلکه در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد. ما نیز نظرات کارشناسی خود را ارائه دادهایم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات بخشهای مختلف را از طریق نظرسنجی استخراج کرده و پژوهشی در این زمینه انجام داده است.مرکز پژوهشهای مجلس نیز در این زمینه فعالیت میکند. تمام نظرات جمعآوری میشود و در قالب طرحی برای اصلاح ارائه خواهد شد.
مصوبه کنکوری لغو نخواهد شد بلکه اصلاح میشود چون اشکالاتی دارد. کلیت مصوبه تأثیر قطعی معدل درست بوده است، اما نیاز به اصلاح دارد. این اصلاح نگرانیهایی را در جامعه ایجاد کرده است و تا زمانی که در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشده، نمیتوان اظهار نظر دقیقی داشت.
@amoozeshtv7
وزیر آموزش و پرورش:
اصلاحات مصوبه کنکوری در اختیار آموزشوپرورش نیست، بلکه در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد. ما نیز نظرات کارشناسی خود را ارائه دادهایم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات بخشهای مختلف را از طریق نظرسنجی استخراج کرده و پژوهشی در این زمینه انجام داده است.مرکز پژوهشهای مجلس نیز در این زمینه فعالیت میکند. تمام نظرات جمعآوری میشود و در قالب طرحی برای اصلاح ارائه خواهد شد.
مصوبه کنکوری لغو نخواهد شد بلکه اصلاح میشود چون اشکالاتی دارد. کلیت مصوبه تأثیر قطعی معدل درست بوده است، اما نیاز به اصلاح دارد. این اصلاح نگرانیهایی را در جامعه ایجاد کرده است و تا زمانی که در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشده، نمیتوان اظهار نظر دقیقی داشت.
@amoozeshtv7
۱۴:۴۳
مدارس سنگی کشور تا مهر ۱۴۰۴ برچیده میشود
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: هزار مدرسه سنگی در کشور وجود دارد که با توجه به دستور رییس جمهور و اولویت جمعآوری این مدارس، تا مهرماه سال ۱۴۰۴ ساماندهی خواهند شد.
رییس سازمان نوسازی مدارس از مدارس سنگی به عنوان نوعی عارضه در حوزه آموزش یاد کرد که باید برچیده شود، افزود: به جای مدارس سنگی، مدارس ایمن و استاندارد، با بهرهمندی از فناوریهای نوین جایگزین می شوند.
@amoozeshtv7
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: هزار مدرسه سنگی در کشور وجود دارد که با توجه به دستور رییس جمهور و اولویت جمعآوری این مدارس، تا مهرماه سال ۱۴۰۴ ساماندهی خواهند شد.
رییس سازمان نوسازی مدارس از مدارس سنگی به عنوان نوعی عارضه در حوزه آموزش یاد کرد که باید برچیده شود، افزود: به جای مدارس سنگی، مدارس ایمن و استاندارد، با بهرهمندی از فناوریهای نوین جایگزین می شوند.
@amoozeshtv7
۱۹:۱۸
درباره تاثیر معدل پایه دهم و یازدهم در کنکور ۱۴۰۵ تا بهمن ماه اطلاعیه خواهیم داد
مدیر امور پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی :
از آنجایی که نقدهایی به تاثیر قطعی سابقه تحصیلی پایه های دهم و یازدهم در کنکور وارد است ما به عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی و آسیب شناسی افکار سنجی درباره این نقدها هستیم و نتایج این بررسی ها نهایتا تا ۲ ماه آینده اعلام میشود و شورا تصمیم میگیرد که این مصوبه چه تغییرهایی داشته باشد و در چه بخش هایی اصلاح و يا لغو و اجرا شود.
وی با بیان اینکه چند سناریو در این مورد مطرح است که ممکن است یکی از آنها به تصویب برسد، ادامه داد از جمله این سناریوها این است که تاثیر قطعی معدل در پایه دهم حذف و به تاثیر مثبت تبدیل شود و سناریو دیگری این است که تاثیر قطعی معدل در پایه های دهم و یازدهم حذف و به مثبت تبدیل شود و همچنین سناریوهای دیگری نیز وجود دارد.
@amoozeshtv7
مدیر امور پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی :
از آنجایی که نقدهایی به تاثیر قطعی سابقه تحصیلی پایه های دهم و یازدهم در کنکور وارد است ما به عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی و آسیب شناسی افکار سنجی درباره این نقدها هستیم و نتایج این بررسی ها نهایتا تا ۲ ماه آینده اعلام میشود و شورا تصمیم میگیرد که این مصوبه چه تغییرهایی داشته باشد و در چه بخش هایی اصلاح و يا لغو و اجرا شود.
وی با بیان اینکه چند سناریو در این مورد مطرح است که ممکن است یکی از آنها به تصویب برسد، ادامه داد از جمله این سناریوها این است که تاثیر قطعی معدل در پایه دهم حذف و به تاثیر مثبت تبدیل شود و سناریو دیگری این است که تاثیر قطعی معدل در پایه های دهم و یازدهم حذف و به مثبت تبدیل شود و همچنین سناریوهای دیگری نیز وجود دارد.
@amoozeshtv7
۱۹:۱۹