.طلبه ۱۱ ساله، پا به پای طلاب ۲۰ - ۳۰ ساله، ثمره احیاء و تکیه بر آموزش و پرورش اصیل
کانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil
۲۰:۲۳
۲۰:۲۳
بسمه تعالی
دوستان یا ایها المومنون اتحدوا اتحدوا
بنده حقیر به تنهایی در حال مبارزه با یک روند غلط هستم، اینکه در هرحالتی اگر فرزندت را ثبتنام نکنی مجرم هستی، حتی اگر فرزندت را خودت یا کسی غیر از مدرسه آموزش دهد و یا حتی چند برابر مدرسه مهارت داشته باشد، انحصار آموزش و پرورش در مدارس دولتی یعنی خلاف پیشرفت فرزندان و نیز خلاف این است که اگر نخواهی فرزندت دچار آفات بی حد و حصر آموزشی و تربیتی مدرسه بشود و خودت برای او برنامه عالی ترسیم کنی.
اما الان وقتش است، بنده چندین جلسه دادگاه را شرکت کرده ام و چون مدارک متعددی از جمله مهیا کردن کلاسهای متنوع خطاطی و آموزش قرآن تحت مدیریت حرم مطهر حضرت معصومه و برنامه های متنوع دیگر برای فرزندانم، خود دادگاه برایش سخت شده است که بتواند به صرف جمود بر ماده ای قانونی بنده را محکوم کند، دادگاه چطور میتواند بنده را که فرزندانم چندین برابر دیگر فرزندان مهارت کسب کرده اند را محکوم کند، لذا دادگاه به دنبال راهی است تا موضوع را تمام کند، و آن راه تست از فرزندانم است که آیا توانایی خواندن و نوشتن دارند یا خیر، اما احتمالش زیاد است که بعد از تست با وجود اینکه بگویند فرزندان شما آموزش دیده اند اما مجبور به ثبت نام کنند.
به نظر میرسد تنها راه حل برای اینکه دیگر والدینی که درحال آموزش درست فرزندان در خارج از مدرسه هستند، این است که همگی باهم متحد شویم.
لطفا اگر شما نیز دغدغه حمایت از آموزش و پرورش سالم را داریم به دنبال عافیت طلبی نباشید و بیایید با هم متحد شویم والا اگر هرکس بگوید من وسط نیام تا برام مشکل ایجاد نشود مطمان باشید ممکن است به زودی به سراغ تک تک شما بیایند، پس قبل از اینکه تک تک ما را محاکمه کنند و راه احیاء این امر مهم بسته شود، زودتر همه با هم متحد شویم، راهکارهای فوق العاده ای میتوانیم پیش بگیریم.
ما شاید بتوانیم حتی از آموزش و پرورش شکایت کنیم که چرا این همه آفت برای محصلین در مدرسه وجود دارد، ویا حتی شاید بتوانیم از دادستانهایی که علیه ما اقامه دعوی میکنند شکایت کنیم، که چرا ما را وادار به ثبتنام در مدارس پر از آفت میکنند درحالی که ما جایگزینهای عالی سراغ داریم.
ارتباط با ما:@GHaffariQomi
کانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil
دوستان یا ایها المومنون اتحدوا اتحدوا
بنده حقیر به تنهایی در حال مبارزه با یک روند غلط هستم، اینکه در هرحالتی اگر فرزندت را ثبتنام نکنی مجرم هستی، حتی اگر فرزندت را خودت یا کسی غیر از مدرسه آموزش دهد و یا حتی چند برابر مدرسه مهارت داشته باشد، انحصار آموزش و پرورش در مدارس دولتی یعنی خلاف پیشرفت فرزندان و نیز خلاف این است که اگر نخواهی فرزندت دچار آفات بی حد و حصر آموزشی و تربیتی مدرسه بشود و خودت برای او برنامه عالی ترسیم کنی.
اما الان وقتش است، بنده چندین جلسه دادگاه را شرکت کرده ام و چون مدارک متعددی از جمله مهیا کردن کلاسهای متنوع خطاطی و آموزش قرآن تحت مدیریت حرم مطهر حضرت معصومه و برنامه های متنوع دیگر برای فرزندانم، خود دادگاه برایش سخت شده است که بتواند به صرف جمود بر ماده ای قانونی بنده را محکوم کند، دادگاه چطور میتواند بنده را که فرزندانم چندین برابر دیگر فرزندان مهارت کسب کرده اند را محکوم کند، لذا دادگاه به دنبال راهی است تا موضوع را تمام کند، و آن راه تست از فرزندانم است که آیا توانایی خواندن و نوشتن دارند یا خیر، اما احتمالش زیاد است که بعد از تست با وجود اینکه بگویند فرزندان شما آموزش دیده اند اما مجبور به ثبت نام کنند.
به نظر میرسد تنها راه حل برای اینکه دیگر والدینی که درحال آموزش درست فرزندان در خارج از مدرسه هستند، این است که همگی باهم متحد شویم.
لطفا اگر شما نیز دغدغه حمایت از آموزش و پرورش سالم را داریم به دنبال عافیت طلبی نباشید و بیایید با هم متحد شویم والا اگر هرکس بگوید من وسط نیام تا برام مشکل ایجاد نشود مطمان باشید ممکن است به زودی به سراغ تک تک شما بیایند، پس قبل از اینکه تک تک ما را محاکمه کنند و راه احیاء این امر مهم بسته شود، زودتر همه با هم متحد شویم، راهکارهای فوق العاده ای میتوانیم پیش بگیریم.
ما شاید بتوانیم حتی از آموزش و پرورش شکایت کنیم که چرا این همه آفت برای محصلین در مدرسه وجود دارد، ویا حتی شاید بتوانیم از دادستانهایی که علیه ما اقامه دعوی میکنند شکایت کنیم، که چرا ما را وادار به ثبتنام در مدارس پر از آفت میکنند درحالی که ما جایگزینهای عالی سراغ داریم.
ارتباط با ما:@GHaffariQomi
۰:۴۶
بازارسال شده از خبر فوری
رهبر انقلاب هماکنون در دیدار رمضانی مسئولان نظام:
۱۵:۴۷
آموزش و پرورش اصیل
رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام: مبانی تمدن غربی مخالف مبانی اسلام است و نمیتوانیم پیرو آن باشیم/ از هر مزیتی در هر جای دنیا میتوانیم و باید استفاده بکنیم اما در مبانی، نمیتوانیم بر مبانی تمدن غربی تکیه کنیم رهبر انقلاب هماکنون در دیدار رمضانی مسئولان نظام:
ما نمیتوانیم در مسائل گوناگون سیاسیمان، اقتصادیمان و دیگر چیزها پیرو مبانی تمدن مادی غرب باشیم. تمدن غربی البته مزایایی دارد؛ در این شکی نیست. از هر مزیتی در هر جای دنیا در غرب و شرق و دور و نزدیک، هر جا مزیتی هست که ما میتوانیم یاد بگیریم استفاده کنیم، باید بکنیم؛ در این تردیدی نیست. اما در مبانی آن تمدن نمیتوانیم تکیه کنیم، مبانی آن تمدن، مبانی غلطی است. مخالف با مبانی اسلامی است. ارزشهای آن تمدن، ارزشهای دیگری است. لذا شما میبینید خیلی راحت از لحاظ قانونی، از لحاظ اجتماعی، از لحاظ رسانهای، میرسند به چیزهایی که شما از فکر کردنش هم خجالت میکشید، شمای مسلمان و آشنای با قرآن. بنابراین نباید دچار «فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ» بشویم. #رهبر_انقلاب @AkhbareFori | Link
.آیا اکنون مبانی آموزش و پرورش ایران عموما همان مبانی آموزش و پرورش غرب نیست؟اگر بله، تفاوت این دو تمدن در حوزه آموزش و پرورش چیست؟و تبعیت از مبانی تمدن غرب در این حوزه چه آسیبهایی به ما وارد ساخته؟
دوستان میتوانند نظراتشان را برای ما ارسال کنند:@GHaffariQomi
کانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil
دوستان میتوانند نظراتشان را برای ما ارسال کنند:@GHaffariQomi
۱۵:۴۷
.اولین سخنرانی طلبه نوجوانعلیرضا غفاری در سن ۱۱ سالگیشامل تفسیر قرآن و ذکر روضه
در محضر گروه طلابستایش استاد حجت الاسلام بهرمند
۱۴۰۳/۱۲/۱۶ _ ۵ رمضان المبارک ۱۴۴۶
ارسال نظرات:@GHaffariQomi
کانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil
در محضر گروه طلابستایش استاد حجت الاسلام بهرمند
۱۴۰۳/۱۲/۱۶ _ ۵ رمضان المبارک ۱۴۴۶
ارسال نظرات:@GHaffariQomi
۲۲:۱۶
۲۲:۱۶
۲۲:۱۶
۲۲:۱۶
.هزینه های گزاف مدارس اسلامی!تجارت به اسم دین؟آیا این آرمان دین است؟.
۲۰:۱۸
۲۰:۱۸
۲۰:۱۸
۲۱:۱۸
.راهکارهای عالی برای کمتر کردن هزینه های آموزشی.
۲۱:۴۷
آموزش و پرورش اصیل
آموزش و پرورش اصیل رویکردی در تربیت و یادگیری است که بر پایهی تجربههای واقعی، تفکر انتقادی، و ارتباط عمیق با زندگی و فرهنگ شکل میگیرد. این روش برخلاف آموزش متداول که بیشتر بر حفظ کردن اطلاعات و آزمونهای استاندارد تکیه دارد، به یادگیری معنادار، خلاقیت و مشارکت فعال دانشآموزان توجه دارد.
ویژگیهای آموزش و پرورش اصیل
1. معناداری و ارتباط با زندگییادگیری باید به مسائل واقعی و تجربیات زندگی روزمره مرتبط باشد.مثال: تدریس ریاضی از طریق حل مشکلات مالی یا محیط زیستی.
2. تجربهمحوری و یادگیری عملیتأکید بر تجربههای واقعی به جای یادگیری صرفاً نظری.استفاده از پروژهها، مطالعات میدانی و فعالیتهای عملی.
3. تفکر انتقادی و خلاقیتتقویت مهارتهای تحلیلی و پرسشگری بهجای حفظ کردن طوطیوار مطالب.ایجاد فرصتهایی برای دانشآموزان تا ایدههای خود را ارائه دهند.
4. یادگیری مشارکتی و اجتماعیکار گروهی و تعامل با دیگران برای تقویت مهارتهای اجتماعی و کار تیمی.تشویق دانشآموزان به گفتوگو، پرسش و چالشهای فکری.
5. احترام به تفاوتهای فردیآموزش باید با توجه به نیازها، استعدادها و علاقههای هر دانشآموز تنظیم شود.استفاده از روشهای متنوع برای یادگیری افراد با سبکهای مختلف.
نمونههایی از آموزش و پرورش اصیل در عمل
پروژههای بینرشتهای: ترکیب درسهای مختلف برای حل مسائل واقعی.
یادگیری مبتنی بر مشکل: دانشآموزان با یک مسئله واقعی مواجه میشوند و برای حل آن تحقیق میکنند.
کارآموزی و یادگیری تجربی: فرصتهایی برای دانشآموزان جهت کار در محیطهای واقعی.
نتیجهگیریآموزش و پرورش اصیل به دانشآموزان کمک میکند تا یادگیری را نهفقط بهعنوان یک وظیفه بلکه بهعنوان بخشی از زندگی خود ببینند. این روش نهتنها باعث رشد علمی، بلکه موجب تقویت مهارتهای زندگی، خودشناسی و مسئولیتپذیری میشود.
ارسال نظرات:@GHaffariQomi
کانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil
آموزش و پرورش اصیل رویکردی در تربیت و یادگیری است که بر پایهی تجربههای واقعی، تفکر انتقادی، و ارتباط عمیق با زندگی و فرهنگ شکل میگیرد. این روش برخلاف آموزش متداول که بیشتر بر حفظ کردن اطلاعات و آزمونهای استاندارد تکیه دارد، به یادگیری معنادار، خلاقیت و مشارکت فعال دانشآموزان توجه دارد.
ویژگیهای آموزش و پرورش اصیل
1. معناداری و ارتباط با زندگییادگیری باید به مسائل واقعی و تجربیات زندگی روزمره مرتبط باشد.مثال: تدریس ریاضی از طریق حل مشکلات مالی یا محیط زیستی.
2. تجربهمحوری و یادگیری عملیتأکید بر تجربههای واقعی به جای یادگیری صرفاً نظری.استفاده از پروژهها، مطالعات میدانی و فعالیتهای عملی.
3. تفکر انتقادی و خلاقیتتقویت مهارتهای تحلیلی و پرسشگری بهجای حفظ کردن طوطیوار مطالب.ایجاد فرصتهایی برای دانشآموزان تا ایدههای خود را ارائه دهند.
4. یادگیری مشارکتی و اجتماعیکار گروهی و تعامل با دیگران برای تقویت مهارتهای اجتماعی و کار تیمی.تشویق دانشآموزان به گفتوگو، پرسش و چالشهای فکری.
5. احترام به تفاوتهای فردیآموزش باید با توجه به نیازها، استعدادها و علاقههای هر دانشآموز تنظیم شود.استفاده از روشهای متنوع برای یادگیری افراد با سبکهای مختلف.
نمونههایی از آموزش و پرورش اصیل در عمل
پروژههای بینرشتهای: ترکیب درسهای مختلف برای حل مسائل واقعی.
یادگیری مبتنی بر مشکل: دانشآموزان با یک مسئله واقعی مواجه میشوند و برای حل آن تحقیق میکنند.
کارآموزی و یادگیری تجربی: فرصتهایی برای دانشآموزان جهت کار در محیطهای واقعی.
نتیجهگیریآموزش و پرورش اصیل به دانشآموزان کمک میکند تا یادگیری را نهفقط بهعنوان یک وظیفه بلکه بهعنوان بخشی از زندگی خود ببینند. این روش نهتنها باعث رشد علمی، بلکه موجب تقویت مهارتهای زندگی، خودشناسی و مسئولیتپذیری میشود.
ارسال نظرات:@GHaffariQomi
۰:۰۱
آموزش و پرورش اصیل
بسمه تعالی دوستان یا ایها المومنون اتحدوا اتحدوا بنده حقیر به تنهایی در حال مبارزه با یک روند غلط هستم، اینکه در هرحالتی اگر فرزندت را ثبتنام نکنی مجرم هستی، حتی اگر فرزندت را خودت یا کسی غیر از مدرسه آموزش دهد و یا حتی چند برابر مدرسه مهارت داشته باشد، انحصار آموزش و پرورش در مدارس دولتی یعنی خلاف پیشرفت فرزندان و نیز خلاف این است که اگر نخواهی فرزندت دچار آفات بی حد و حصر آموزشی و تربیتی مدرسه بشود و خودت برای او برنامه عالی ترسیم کنی. اما الان وقتش است، بنده چندین جلسه دادگاه را شرکت کرده ام و چون مدارک متعددی از جمله مهیا کردن کلاسهای متنوع خطاطی و آموزش قرآن تحت مدیریت حرم مطهر حضرت معصومه و برنامه های متنوع دیگر برای فرزندانم، خود دادگاه برایش سخت شده است که بتواند به صرف جمود بر ماده ای قانونی بنده را محکوم کند، دادگاه چطور میتواند بنده را که فرزندانم چندین برابر دیگر فرزندان مهارت کسب کرده اند را محکوم کند، لذا دادگاه به دنبال راهی است تا موضوع را تمام کند، و آن راه تست از فرزندانم است که آیا توانایی خواندن و نوشتن دارند یا خیر، اما احتمالش زیاد است که بعد از تست با وجود اینکه بگویند فرزندان شما آموزش دیده اند اما مجبور به ثبت نام کنند. به نظر میرسد تنها راه حل برای اینکه دیگر والدینی که درحال آموزش درست فرزندان در خارج از مدرسه هستند، این است که همگی باهم متحد شویم. لطفا اگر شما نیز دغدغه حمایت از آموزش و پرورش سالم را داریم به دنبال عافیت طلبی نباشید و بیایید با هم متحد شویم والا اگر هرکس بگوید من وسط نیام تا برام مشکل ایجاد نشود مطمان باشید ممکن است به زودی به سراغ تک تک شما بیایند، پس قبل از اینکه تک تک ما را محاکمه کنند و راه احیاء این امر مهم بسته شود، زودتر همه با هم متحد شویم، راهکارهای فوق العاده ای میتوانیم پیش بگیریم. ما شاید بتوانیم حتی از آموزش و پرورش شکایت کنیم که چرا این همه آفت برای محصلین در مدرسه وجود دارد، ویا حتی شاید بتوانیم از دادستانهایی که علیه ما اقامه دعوی میکنند شکایت کنیم، که چرا ما را وادار به ثبتنام در مدارس پر از آفت میکنند درحالی که ما جایگزینهای عالی سراغ داریم. ارتباط با ما: @GHaffariQomi
کانال آموزش و پرورش اصیل @amozeshasil
مؤمنین، طاعات قبولما اکنون درحال بازبینی هستیم، درحال تحقق دولت اسلامی، درحال تحقق گامهای بعدی انقلاب اسلامی هستیم.
از موارد مهم کنونی قوانین مرتبط به حوزه علم است، در حدود ۵۰ سال اخیر این قوانین به طوری طراحی و تغییر یافته که هیچکس در هرحالی نتواند به هیچ وجه اختیار علمی فرزندش را به عهده بگیرد، این یک وضع خطرناک است.
طبق قوانین حتی اگر اشخاصی توانایی نابغه سازی اطفال خود دارند حق ندارند فرزندان خود را در مدرسه ثبتنام نکنند، و همه میدانیم که مدرسه مکان نابودی استعدادهاست، به عبارت دیگر تقریبا نابغه پروری با حضور فرزند در مدرسه غیرممکن است.
دوستان گرامی بنده طی ده سال در حال تحقیق و اجرای مبانی اصیل آموزش و پرورش بوده و هستم، ولی متاسفانه اکنون به جهت این قوانین جاهلانه تنها شده ام.
بهترین و تنها راه این است که مومنینی که فرزندانشان را مدرسه نگذاشته اند و برنامه های موفقی برای فرزندانشان داشته و دارند با هم متحد شویم، و حتی در صورت نیاز دهها نفر هم طیف با هم به دادگاه مراجعه کنیم و خواستار محاکمه همه ماها شویم، اینطوری هیچ دادگاهی توانایی رویارویی با افراد و جریان نابغه ساز نخواهد بود، اما من و شما به تنهایی شکننده هستیم و ممکن بلکه حتنا دادگاه میتواند به صورت تک تک من و شما را محاکمه کند، پس لطفا لطفا عافیت طلب نباشیم، ایده های فوق العاده دارم که به لطف خداوند متعال و اتحاد همه با هم میتوانیم این مشکل بزرگ را حل کنیم.
لطفا تمام دوستان، خصوصا طلاب محترم، که از اول فرزندانشان را در مدرسه ثبتنام نکرده اند و الان فرزندانشان سواد دارند به بنده پیام دهید تا با توکل بر خدا بتوانیم برای افراد دیگر راهگشا باشیم.
واقعا جای تاسف است که ما ادعای نقد آموزش و پرورش را داریم اما حاضر به جهاد و پرداخت هزینه معنوی و اتحاد در راه احیای آرمانها نباشیم.لطفا برای اتحاد پیام دهید، زیاد وقت نمانده است:@GHaffariQomi
کانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil
طبق قوانین حتی اگر اشخاصی توانایی نابغه سازی اطفال خود دارند حق ندارند فرزندان خود را در مدرسه ثبتنام نکنند، و همه میدانیم که مدرسه مکان نابودی استعدادهاست، به عبارت دیگر تقریبا نابغه پروری با حضور فرزند در مدرسه غیرممکن است.
بهترین و تنها راه این است که مومنینی که فرزندانشان را مدرسه نگذاشته اند و برنامه های موفقی برای فرزندانشان داشته و دارند با هم متحد شویم، و حتی در صورت نیاز دهها نفر هم طیف با هم به دادگاه مراجعه کنیم و خواستار محاکمه همه ماها شویم، اینطوری هیچ دادگاهی توانایی رویارویی با افراد و جریان نابغه ساز نخواهد بود، اما من و شما به تنهایی شکننده هستیم و ممکن بلکه حتنا دادگاه میتواند به صورت تک تک من و شما را محاکمه کند، پس لطفا لطفا عافیت طلب نباشیم، ایده های فوق العاده دارم که به لطف خداوند متعال و اتحاد همه با هم میتوانیم این مشکل بزرگ را حل کنیم.
لطفا تمام دوستان، خصوصا طلاب محترم، که از اول فرزندانشان را در مدرسه ثبتنام نکرده اند و الان فرزندانشان سواد دارند به بنده پیام دهید تا با توکل بر خدا بتوانیم برای افراد دیگر راهگشا باشیم.
واقعا جای تاسف است که ما ادعای نقد آموزش و پرورش را داریم اما حاضر به جهاد و پرداخت هزینه معنوی و اتحاد در راه احیای آرمانها نباشیم.لطفا برای اتحاد پیام دهید، زیاد وقت نمانده است:@GHaffariQomi
۲۱:۳۰
آموزش و پرورش اصیل در بستر سنت و هویت فرهنگی
این تصویر نمایانگر یکی از اصیلترین شیوههای آموزش و پرورش در فرهنگ ایرانی است. مکانی که در آن گروهی از ورزشکاران زورخانهای، پیشکسوتان و مربیان گرد هم آمدهاند، نمادی از آموزش میاننسلی، تربیت اخلاقی و پرورش جسم و روح در بستر فرهنگی کهن ایران است.
امشب رفتم زورخانه نزدیک محلمان و یک عکس دسته جمعی گرفتیم، در هنگام ورزش خیلی صلوات میفرستادند، ازشون پرسیدم شما در یک شب چقدر صلوات میفرستید: گفتند از مسجد بیشتر
کانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil
این تصویر نمایانگر یکی از اصیلترین شیوههای آموزش و پرورش در فرهنگ ایرانی است. مکانی که در آن گروهی از ورزشکاران زورخانهای، پیشکسوتان و مربیان گرد هم آمدهاند، نمادی از آموزش میاننسلی، تربیت اخلاقی و پرورش جسم و روح در بستر فرهنگی کهن ایران است.
امشب رفتم زورخانه نزدیک محلمان و یک عکس دسته جمعی گرفتیم، در هنگام ورزش خیلی صلوات میفرستادند، ازشون پرسیدم شما در یک شب چقدر صلوات میفرستید: گفتند از مسجد بیشتر
۲۲:۳۱
آموزش و پرورش اصیل
آموزش و پرورش اصیل در بستر سنت و هویت فرهنگی این تصویر نمایانگر یکی از اصیلترین شیوههای آموزش و پرورش در فرهنگ ایرانی است. مکانی که در آن گروهی از ورزشکاران زورخانهای، پیشکسوتان و مربیان گرد هم آمدهاند، نمادی از آموزش میاننسلی، تربیت اخلاقی و پرورش جسم و روح در بستر فرهنگی کهن ایران است. امشب رفتم زورخانه نزدیک محلمان و یک عکس دسته جمعی گرفتیم، در هنگام ورزش خیلی صلوات میفرستادند، ازشون پرسیدم شما در یک شب چقدر صلوات میفرستید: گفتند از مسجد بیشتر
کانال آموزش و پرورش اصیل @amozeshasil
۲۲:۳۱