عکس پروفایل آموزش و پرورش اصیلآ

آموزش و پرورش اصیل

۱۶۵عضو
thumnail
.طلبه ۱۱ ساله، پا به پای طلاب ۲۰ - ۳۰ ساله، ثمره احیاء و تکیه بر آموزش و پرورش اصیل
undefinedکانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil

۲۰:۲۳

thumnail

۲۰:۲۳

بسمه تعالی
دوستان یا ایها المومنون اتحدوا اتحدوا
بنده حقیر به تنهایی در حال مبارزه با یک روند غلط هستم، اینکه در هرحالتی اگر فرزندت را ثبتنام نکنی مجرم هستی، حتی اگر فرزندت را خودت یا کسی غیر از مدرسه آموزش دهد و یا حتی چند برابر مدرسه مهارت داشته باشد، انحصار آموزش و پرورش در مدارس دولتی یعنی خلاف پیشرفت فرزندان و نیز خلاف این است که اگر نخواهی فرزندت دچار آفات بی حد و حصر آموزشی و تربیتی مدرسه بشود و خودت برای او برنامه عالی ترسیم کنی.
اما الان وقتش است، بنده چندین جلسه دادگاه را شرکت کرده ام و چون مدارک متعددی از جمله مهیا کردن کلاسهای متنوع خطاطی و آموزش قرآن تحت مدیریت حرم مطهر حضرت معصومه و برنامه های متنوع دیگر برای فرزندانم، خود دادگاه برایش سخت شده است که بتواند به صرف جمود بر ماده ای قانونی بنده را محکوم کند، دادگاه چطور میتواند بنده را که فرزندانم چندین برابر دیگر فرزندان مهارت کسب کرده اند را محکوم کند، لذا دادگاه به دنبال راهی است تا موضوع را تمام کند، و آن راه تست از فرزندانم است که آیا توانایی خواندن و نوشتن دارند یا خیر، اما احتمالش زیاد است که بعد از تست با وجود اینکه بگویند فرزندان شما آموزش دیده اند اما مجبور به ثبت نام کنند.
به نظر میرسد تنها راه حل برای اینکه دیگر والدینی که درحال آموزش درست فرزندان در خارج از مدرسه هستند، این است که همگی باهم متحد شویم.
لطفا اگر شما نیز دغدغه حمایت از آموزش و پرورش سالم را داریم به دنبال عافیت طلبی نباشید و بیایید با هم متحد شویم والا اگر هرکس بگوید من وسط نیام تا برام مشکل ایجاد نشود مطمان باشید ممکن است به زودی به سراغ تک تک شما بیایند، پس قبل از اینکه تک تک ما را محاکمه کنند و راه احیاء این امر مهم بسته شود، زودتر همه با هم متحد شویم، راهکارهای فوق العاده ای میتوانیم پیش بگیریم.
ما شاید بتوانیم حتی از آموزش و پرورش شکایت کنیم که چرا این همه آفت برای محصلین در مدرسه وجود دارد، ویا حتی شاید بتوانیم از دادستانهایی که علیه ما اقامه دعوی میکنند شکایت کنیم، که چرا ما را وادار به ثبتنام در مدارس پر از آفت میکنند درحالی که ما جایگزینهای عالی سراغ داریم.
ارتباط با ما:@GHaffariQomiundefinedکانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil

۰:۴۶

بازارسال شده از خبر فوری
thumnail
undefined رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام: مبانی تمدن غربی مخالف مبانی اسلام است و نمیتوانیم پیرو آن باشیم/ از هر مزیتی در هر جای دنیا می‌توانیم و باید استفاده بکنیم اما در مبانی، نمیتوانیم بر مبانی تمدن غربی تکیه کنیم
رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار رمضانی مسئولان نظام:undefined ما نمی‌توانیم در مسائل گوناگون سیاسی‌مان، اقتصادی‌مان و دیگر چیزها پیرو مبانی تمدن مادی غرب باشیم. تمدن غربی البته مزایایی دارد؛ در این شکی نیست. از هر مزیتی در هر جای دنیا در غرب و شرق و دور و نزدیک، هر جا مزیتی هست که ما می‌توانیم یاد بگیریم استفاده کنیم، باید بکنیم؛ در این تردیدی نیست. اما در مبانی آن تمدن نمی‌توانیم تکیه کنیم، مبانی آن تمدن، مبانی غلطی است. مخالف با مبانی اسلامی است. ارزش‌های آن تمدن، ارزش‌های دیگری است. لذا شما می‌بینید خیلی راحت از لحاظ قانونی، از لحاظ اجتماعی، از لحاظ رسانه‌ای، می‌رسند به چیزهایی که شما از فکر کردنش هم خجالت می‌کشید، شمای مسلمان و آشنای با قرآن. بنابراین نباید دچار «فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ» بشویم. #رهبر_انقلاب@AkhbareFori | Link

۱۵:۴۷

آموزش و پرورش اصیل
undefined undefined رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام: مبانی تمدن غربی مخالف مبانی اسلام است و نمیتوانیم پیرو آن باشیم/ از هر مزیتی در هر جای دنیا می‌توانیم و باید استفاده بکنیم اما در مبانی، نمیتوانیم بر مبانی تمدن غربی تکیه کنیم رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار رمضانی مسئولان نظام: undefined ما نمی‌توانیم در مسائل گوناگون سیاسی‌مان، اقتصادی‌مان و دیگر چیزها پیرو مبانی تمدن مادی غرب باشیم. تمدن غربی البته مزایایی دارد؛ در این شکی نیست. از هر مزیتی در هر جای دنیا در غرب و شرق و دور و نزدیک، هر جا مزیتی هست که ما می‌توانیم یاد بگیریم استفاده کنیم، باید بکنیم؛ در این تردیدی نیست. اما در مبانی آن تمدن نمی‌توانیم تکیه کنیم، مبانی آن تمدن، مبانی غلطی است. مخالف با مبانی اسلامی است. ارزش‌های آن تمدن، ارزش‌های دیگری است. لذا شما می‌بینید خیلی راحت از لحاظ قانونی، از لحاظ اجتماعی، از لحاظ رسانه‌ای، می‌رسند به چیزهایی که شما از فکر کردنش هم خجالت می‌کشید، شمای مسلمان و آشنای با قرآن. بنابراین نباید دچار «فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ» بشویم. #رهبر_انقلاب @AkhbareFori | Link
.آیا اکنون مبانی آموزش و پرورش ایران عموما همان مبانی آموزش و پرورش غرب نیست؟اگر بله، تفاوت این دو تمدن در حوزه آموزش و پرورش چیست؟و تبعیت از مبانی تمدن غرب در این حوزه چه آسیبهایی به ما وارد ساخته؟
دوستان میتوانند نظراتشان را برای ما ارسال کنند:@GHaffariQomiundefinedکانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil

۱۵:۴۷

thumnail
.اولین سخنرانی طلبه نوجوانعلیرضا غفاری در سن ۱۱ سالگیشامل تفسیر قرآن و ذکر روضه
در محضر گروه طلابستایش استاد حجت الاسلام بهرمند
۱۴۰۳/۱۲/۱۶ _ ۵ رمضان المبارک ۱۴۴۶
ارسال نظرات:@GHaffariQomiundefinedکانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil

۲۲:۱۶

thumnail

۲۲:۱۶

thumnail

۲۲:۱۶

thumnail

۲۲:۱۶

thumnail
.هزینه های گزاف مدارس اسلامی!تجارت به اسم دین؟آیا این آرمان دین است؟.

۲۰:۱۸

thumnail

۲۰:۱۸

thumnail

۲۰:۱۸

thumnail

۲۱:۱۸

thumnail
.راهکارهای عالی برای کمتر کردن هزینه های آموزشی.

۲۱:۴۷

thumnail
undefinedمحاکمه نظام معیوب آموزش و پرورش
ارسال نظرات:@GHaffariQomiundefinedکانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil

۱۲:۳۶

آموزش و پرورش اصیل
آموزش و پرورش اصیل رویکردی در تربیت و یادگیری است که بر پایه‌ی تجربه‌های واقعی، تفکر انتقادی، و ارتباط عمیق با زندگی و فرهنگ شکل می‌گیرد. این روش برخلاف آموزش متداول که بیشتر بر حفظ کردن اطلاعات و آزمون‌های استاندارد تکیه دارد، به یادگیری معنادار، خلاقیت و مشارکت فعال دانش‌آموزان توجه دارد.
ویژگی‌های آموزش و پرورش اصیل
1. معناداری و ارتباط با زندگییادگیری باید به مسائل واقعی و تجربیات زندگی روزمره مرتبط باشد.مثال: تدریس ریاضی از طریق حل مشکلات مالی یا محیط زیستی.

2. تجربه‌محوری و یادگیری عملیتأکید بر تجربه‌های واقعی به جای یادگیری صرفاً نظری.استفاده از پروژه‌ها، مطالعات میدانی و فعالیت‌های عملی.
3. تفکر انتقادی و خلاقیتتقویت مهارت‌های تحلیلی و پرسشگری به‌جای حفظ کردن طوطی‌وار مطالب.ایجاد فرصت‌هایی برای دانش‌آموزان تا ایده‌های خود را ارائه دهند.
4. یادگیری مشارکتی و اجتماعیکار گروهی و تعامل با دیگران برای تقویت مهارت‌های اجتماعی و کار تیمی.تشویق دانش‌آموزان به گفت‌وگو، پرسش و چالش‌های فکری.
5. احترام به تفاوت‌های فردیآموزش باید با توجه به نیازها، استعدادها و علاقه‌های هر دانش‌آموز تنظیم شود.استفاده از روش‌های متنوع برای یادگیری افراد با سبک‌های مختلف.
نمونه‌هایی از آموزش و پرورش اصیل در عمل
پروژه‌های بین‌رشته‌ای: ترکیب درس‌های مختلف برای حل مسائل واقعی.
یادگیری مبتنی بر مشکل: دانش‌آموزان با یک مسئله واقعی مواجه می‌شوند و برای حل آن تحقیق می‌کنند.
کارآموزی و یادگیری تجربی: فرصت‌هایی برای دانش‌آموزان جهت کار در محیط‌های واقعی.
نتیجه‌گیریآموزش و پرورش اصیل به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا یادگیری را نه‌فقط به‌عنوان یک وظیفه بلکه به‌عنوان بخشی از زندگی خود ببینند. این روش نه‌تنها باعث رشد علمی، بلکه موجب تقویت مهارت‌های زندگی، خودشناسی و مسئولیت‌پذیری می‌شود.
ارسال نظرات:@GHaffariQomiundefinedکانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil

۰:۰۱

آموزش و پرورش اصیل
بسمه تعالی دوستان یا ایها المومنون اتحدوا اتحدوا بنده حقیر به تنهایی در حال مبارزه با یک روند غلط هستم، اینکه در هرحالتی اگر فرزندت را ثبتنام نکنی مجرم هستی، حتی اگر فرزندت را خودت یا کسی غیر از مدرسه آموزش دهد و یا حتی چند برابر مدرسه مهارت داشته باشد، انحصار آموزش و پرورش در مدارس دولتی یعنی خلاف پیشرفت فرزندان و نیز خلاف این است که اگر نخواهی فرزندت دچار آفات بی حد و حصر آموزشی و تربیتی مدرسه بشود و خودت برای او برنامه عالی ترسیم کنی. اما الان وقتش است، بنده چندین جلسه دادگاه را شرکت کرده ام و چون مدارک متعددی از جمله مهیا کردن کلاسهای متنوع خطاطی و آموزش قرآن تحت مدیریت حرم مطهر حضرت معصومه و برنامه های متنوع دیگر برای فرزندانم، خود دادگاه برایش سخت شده است که بتواند به صرف جمود بر ماده ای قانونی بنده را محکوم کند، دادگاه چطور میتواند بنده را که فرزندانم چندین برابر دیگر فرزندان مهارت کسب کرده اند را محکوم کند، لذا دادگاه به دنبال راهی است تا موضوع را تمام کند، و آن راه تست از فرزندانم است که آیا توانایی خواندن و نوشتن دارند یا خیر، اما احتمالش زیاد است که بعد از تست با وجود اینکه بگویند فرزندان شما آموزش دیده اند اما مجبور به ثبت نام کنند. به نظر میرسد تنها راه حل برای اینکه دیگر والدینی که درحال آموزش درست فرزندان در خارج از مدرسه هستند، این است که همگی باهم متحد شویم. لطفا اگر شما نیز دغدغه حمایت از آموزش و پرورش سالم را داریم به دنبال عافیت طلبی نباشید و بیایید با هم متحد شویم والا اگر هرکس بگوید من وسط نیام تا برام مشکل ایجاد نشود مطمان باشید ممکن است به زودی به سراغ تک تک شما بیایند، پس قبل از اینکه تک تک ما را محاکمه کنند و راه احیاء این امر مهم بسته شود، زودتر همه با هم متحد شویم، راهکارهای فوق العاده ای میتوانیم پیش بگیریم. ما شاید بتوانیم حتی از آموزش و پرورش شکایت کنیم که چرا این همه آفت برای محصلین در مدرسه وجود دارد، ویا حتی شاید بتوانیم از دادستانهایی که علیه ما اقامه دعوی میکنند شکایت کنیم، که چرا ما را وادار به ثبتنام در مدارس پر از آفت میکنند درحالی که ما جایگزینهای عالی سراغ داریم. ارتباط با ما: @GHaffariQomi undefinedکانال آموزش و پرورش اصیل @amozeshasil
مؤمنین، طاعات قبولما اکنون درحال بازبینی هستیم، درحال تحقق دولت اسلامی، درحال تحقق گامهای بعدی انقلاب اسلامی هستیم.
undefined از موارد مهم کنونی قوانین مرتبط به حوزه علم است، در حدود ۵۰ سال اخیر این قوانین به طوری طراحی و تغییر یافته که هیچکس در هرحالی نتواند به هیچ وجه اختیار علمی فرزندش را به عهده بگیرد، این یک وضع خطرناک است.
طبق قوانین حتی اگر اشخاصی توانایی نابغه سازی اطفال خود دارند حق ندارند فرزندان خود را در مدرسه ثبتنام نکنند، و همه میدانیم که مدرسه مکان نابودی استعدادهاست، به عبارت دیگر تقریبا نابغه پروری با حضور فرزند در مدرسه غیرممکن است.
undefined دوستان گرامی بنده طی ده سال در حال تحقیق و اجرای مبانی اصیل آموزش و پرورش بوده و هستم، ولی متاسفانه اکنون به جهت این قوانین جاهلانه تنها شده ام.
بهترین و تنها راه این است که مومنینی که فرزندانشان را مدرسه نگذاشته اند و برنامه های موفقی برای فرزندانشان داشته و دارند با هم متحد شویم، و حتی در صورت نیاز دهها نفر هم طیف با هم به دادگاه مراجعه کنیم و خواستار محاکمه همه ماها شویم، اینطوری هیچ دادگاهی توانایی رویارویی با افراد و جریان نابغه ساز نخواهد بود، اما من و شما به تنهایی شکننده هستیم و ممکن بلکه حتنا دادگاه میتواند به صورت تک تک من و شما را محاکمه کند، پس لطفا لطفا عافیت طلب نباشیم، ایده های فوق العاده دارم که به لطف خداوند متعال و اتحاد همه با هم میتوانیم این مشکل بزرگ را حل کنیم.
لطفا تمام دوستان، خصوصا طلاب محترم، که از اول فرزندانشان را در مدرسه ثبتنام نکرده اند و الان فرزندانشان سواد دارند به بنده پیام دهید تا با توکل بر خدا بتوانیم برای افراد دیگر راهگشا باشیم.
واقعا جای تاسف است که ما ادعای نقد آموزش و پرورش را داریم اما حاضر به جهاد و پرداخت هزینه معنوی و اتحاد در راه احیای آرمانها نباشیم.لطفا برای اتحاد پیام دهید، زیاد وقت نمانده است:@GHaffariQomiundefinedکانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil

۲۱:۳۰

thumnail
آموزش و پرورش اصیل در بستر سنت و هویت فرهنگی
این تصویر نمایانگر یکی از اصیل‌ترین شیوه‌های آموزش و پرورش در فرهنگ ایرانی است. مکانی که در آن گروهی از ورزشکاران زورخانه‌ای، پیشکسوتان و مربیان گرد هم آمده‌اند، نمادی از آموزش میان‌نسلی، تربیت اخلاقی و پرورش جسم و روح در بستر فرهنگی کهن ایران است.
امشب رفتم زورخانه نزدیک محلمان و یک عکس دسته جمعی گرفتیم، در هنگام ورزش خیلی صلوات میفرستادند، ازشون پرسیدم شما در یک شب چقدر صلوات میفرستید: گفتند از مسجد بیشتر
undefinedکانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil

۲۲:۳۱

آموزش و پرورش اصیل
undefined آموزش و پرورش اصیل در بستر سنت و هویت فرهنگی این تصویر نمایانگر یکی از اصیل‌ترین شیوه‌های آموزش و پرورش در فرهنگ ایرانی است. مکانی که در آن گروهی از ورزشکاران زورخانه‌ای، پیشکسوتان و مربیان گرد هم آمده‌اند، نمادی از آموزش میان‌نسلی، تربیت اخلاقی و پرورش جسم و روح در بستر فرهنگی کهن ایران است. امشب رفتم زورخانه نزدیک محلمان و یک عکس دسته جمعی گرفتیم، در هنگام ورزش خیلی صلوات میفرستادند، ازشون پرسیدم شما در یک شب چقدر صلوات میفرستید: گفتند از مسجد بیشتر undefinedکانال آموزش و پرورش اصیل @amozeshasil
undefined آموزش در بستر عمل و تجربهیکی از اصول آموزش و پرورش اصیل، یادگیری از طریق تجربه و مشارکت عملی است. در محیط زورخانه، مهارت‌ها از طریق تمرین عملی، مشاهده و راهنمایی استادان کهنه‌کار به نسل جوان منتقل می‌شود. این روش دقیقاً همان چیزی است که در آموزش‌های سنتی و نظام‌های کارآموزی اسلامی و حتی مدل‌های یادگیری مدرن مانند یادگیری مبتنی بر عمل (Experiential Learning) توصیه شده است.undefined تربیت اخلاقی و پهلوانی در کنار مهارت‌های فیزیکیدر سیستم‌های آموزشی مدرن، معمولاً تربیت اخلاقی و منش انسانی کم‌رنگ شده است، اما آموزش اصیل همواره بر اخلاق، احترام، جوانمردی و هویت فرهنگی تأکید داشته است. زورخانه به‌عنوان یک مرکز تربیتی، جایی است که نظم، ادب، احترام به پیشکسوت، و معنویت در کنار تقویت جسم، به شاگردان آموزش داده می‌شود.undefined تعامل بین‌نسلی و انتقال تجربهدر این تصویر، حضور افراد از سنین و جایگاه‌های مختلف نشان‌دهنده اهمیت تعامل بین‌نسلی در فرآیند آموزش است. این مدل که در بسیاری از سنت‌های آموزشی کهن نیز وجود داشته، نقش اساسی در شکل‌گیری شخصیت و مهارت‌آموزی عمیق دارد. در برابر این مدل سنتی، سیستم‌های آموزشی مدرن اغلب این تعامل را کنار گذاشته و یادگیری را به کلاس‌های نظری محدود کرده‌اند.undefined احترام به استاد و معلم، یک اصل اساسیدر هر نظام آموزشی کارآمد، جایگاه استاد و مربی اهمیت ویژه‌ای دارد. در فرهنگ ایرانی و اسلامی، معلم و مربی نه‌تنها منبع دانش، بلکه الگوی اخلاق و رفتار نیز هستند. در این تصویر، ارتباط صمیمانه میان مربیان، شاگردان و پیشکسوتان، نشان‌دهنده اصالت روش‌های آموزشی سنتی در انتقال ارزش‌های انسانی و مهارت‌های عملی است.undefined نتیجه‌گیری:این تصویر نشان می‌دهد که آموزش و پرورش اصیل تنها محدود به کتاب و کلاس درس نیست، بلکه بر پایه تعامل عملی، اخلاق، تجربه، و الگوگیری از نسل‌های قبل بنا شده است. ترکیب این اصول با سیستم‌های آموزشی مدرن می‌تواند به ایجاد یک نظام آموزشی پویا، عمیق و هویت‌مدار کمک کند.undefined نظر شما چیست؟ آیا این مدل‌های آموزشی هنوز هم می‌توانند در دنیای امروز مؤثر باشند؟@GHaffariQomiundefinedکانال آموزش و پرورش اصیل@amozeshasil

۲۲:۳۱