۶:۲۴
ج نهم.مبحث ایمان.mp3
۳۲.۰۶ مگابایت
۱۷:۲۰
بازارسال شده از مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام
۵:۵۳
بسم الله النور
انشاالله جلسه دهم ساختار وجودی انسان با مبحث فصل دهم فعل
شنبه ۲۱ آبان ماه ساعت ۱۰ الی ۱۲ به صورت مجازی برگزار می شود
بزرگواران اگر سوالی از دروس قبلی داشته باشند به شناسه خانم اسماعیل پور پیام دهند
@m_esmaeilpor
۱۴:۳۱
ج دهم.مبحث فعل.mp3
۳۳.۲ مگابایت
۵:۳۱
بسم الله النور
انشاالله جلسه یازدهم ساختار وجودی انسان با مبحث فصل یازدهم شاکله و حالات
شنبه ۲۸ آبان ماه ساعت ۱۰ الی ۱۲ به صورت مجازی برگزار می شود
بزرگواران اگر سوالی از دروس قبلی داشته باشند به شناسه خانم اسماعیل پور پیام دهند
@m_esmaeilpor
۱۵:۳۲
۶:۰۰
بازارسال شده از صحیفه فاطمیه
1_1693801984.m4a
۰۸:۵۳-۴.۴۲ مگابایت
۱۹:۳۶
تبیین عناصر ساختار وجودی انسان
اثرنیت نور ونورانیت این صوت رزق شماست از آن ساده نگذرید! اینصوت حاوۍ یك تقلب کوچک میباشد کھ شما را سالهایِ سال جلو میاندازد. https://ble.ir/sahifeye_fatemieh
چگونه با نیت،اعمال و بروزاتمون رو سنگین وزن کنیم ؟
۱۹:۳۷
ج یازدهم.مبحث صفات و حالات و...mp3
۲۹.۵۶ مگابایت
۱۹:۴۵
۶:۲۶
ج دوازدهم.مبحث عمل.mp3
۳۷.۴۵ مگابایت
۱۶:۰۶
بسم الله النور
انشاالله جلسه سیزدهم ساختار وجودی انسان با مبحث فصل سیزدهم توجه نفسانی
شنبه ۲۶ آذر ماه ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲به صورت مجازی برگزار می شود
بزرگواران اگر سوالی از دروس قبلی داشته باشند به شناسه خانم اسماعیل پور پیام دهند
@m_esmaeilpor
۱۰:۵۲
توجه داشته باشید ساعت شروع کلاس ۱۰:۳۰ می باشد
۶:۲۵
۶:۵۹
توجه نفس ج سیزدهم .mp3
۳۸.۷۴ مگابایت
۵:۴۵
بسم الله النور
انشاالله جلسه چهاردهم ساختار وجودی انسان با مبحث فصل چهاردهم چرخه کمال
شنبه ۳ دی ماه ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲به صورت مجازی برگزار می شود
بزرگواران اگر سوالی از دروس قبلی داشته باشند به شناسه خانم اسماعیل پور پیام دهند
@m_esmaeilpor
۱۶:۱۲
سلام علیکمامروز جلسه پایانی ساختار وجودی انسان استانشاالله با گزاره های درس ۱۴ مروری بر سر فصل های دروس قبلی خواهیم داشت
نشانی جلسه مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/elmshahr/kargaholumensani
۶:۰۹
[ج 14.چرخه کمال.mp3
۴۰.۰۱ مگابایت
۲۱:۰۳
بازارسال شده از آداب عملیات
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمیناللهم صل علی محمد و آل محمد
شاید هیچ چیز برای برهم زدن قدرت های درونی و ضعیف کردن آنها به اندازه فاصله افتادن بین علم و عمل ضرر نداشته باشد.
کسی که چیزی را میداند و آن را در عمل اظهار نمیکند یعنی به آن اعتقاد ندارد.هر عمل ناشایست و زشتی براساس فاصله افتادن بین علم و عمل به وجود میآید زیرا عمل ناشایست عملی است که مبنای علمی ندارد در حالی که فردی که آن را انجام میدهد مبنایی دارد که اگر به آن توجه میکرد آن عمل را انجام نمیداد.
عمل ناشایست عمل بدون مبناست که به دلیل خاموش بودن نور عقل انجام شده و به همین دلیل جاهلانه است.
آنچه در اینبین کار را بر انسان سخت میکند اینست که انسان هر عمل اختیاری خود را به دلیلی مستند میکند و میپندارد آن دلیل همان مبنایی است که باید داشته باشد. مبنا پنداری دلیل بزرگترین آفت یک زندگی و بالاترین خطای ساختار ادراکی انسان است.
دلیل یعنی آنچه باعث شده تا عملی از انسان سر بزند میتواند متاثر از جوّ ، القا، خواسته های هوس گونه، واکنش های طبیعی، عُرف و.... باشد و به هیچ وجه نمیتواند معادل مبنا قرار گیرد
مبنای هر عملی صرفا باید حق باشد باید دانست صرفا با علم حقیقی میتوان آن مبنا را شناخت و عقل چشم بینایی است که میتواند آن علم را بدست آورد اگر به آن محل گذاشته شود و به آن توجه شود.
حق مبنای ساختار ادراکی و عقل چشم بینای آن ساختار و علم محصول تمنای به آن و نتیجه رجوع به عقل است.
رجوع نکردن به عقل به منزله نداشتن فهم حتی در مسائل بسیار ابتدایی است که به آن «عدم فقه» گویند.
۱ بهمن ماه ۱۴۰۱۲۸ جمادی الثانی
شاید هیچ چیز برای برهم زدن قدرت های درونی و ضعیف کردن آنها به اندازه فاصله افتادن بین علم و عمل ضرر نداشته باشد.
کسی که چیزی را میداند و آن را در عمل اظهار نمیکند یعنی به آن اعتقاد ندارد.هر عمل ناشایست و زشتی براساس فاصله افتادن بین علم و عمل به وجود میآید زیرا عمل ناشایست عملی است که مبنای علمی ندارد در حالی که فردی که آن را انجام میدهد مبنایی دارد که اگر به آن توجه میکرد آن عمل را انجام نمیداد.
عمل ناشایست عمل بدون مبناست که به دلیل خاموش بودن نور عقل انجام شده و به همین دلیل جاهلانه است.
آنچه در اینبین کار را بر انسان سخت میکند اینست که انسان هر عمل اختیاری خود را به دلیلی مستند میکند و میپندارد آن دلیل همان مبنایی است که باید داشته باشد. مبنا پنداری دلیل بزرگترین آفت یک زندگی و بالاترین خطای ساختار ادراکی انسان است.
دلیل یعنی آنچه باعث شده تا عملی از انسان سر بزند میتواند متاثر از جوّ ، القا، خواسته های هوس گونه، واکنش های طبیعی، عُرف و.... باشد و به هیچ وجه نمیتواند معادل مبنا قرار گیرد
مبنای هر عملی صرفا باید حق باشد باید دانست صرفا با علم حقیقی میتوان آن مبنا را شناخت و عقل چشم بینایی است که میتواند آن علم را بدست آورد اگر به آن محل گذاشته شود و به آن توجه شود.
حق مبنای ساختار ادراکی و عقل چشم بینای آن ساختار و علم محصول تمنای به آن و نتیجه رجوع به عقل است.
رجوع نکردن به عقل به منزله نداشتن فهم حتی در مسائل بسیار ابتدایی است که به آن «عدم فقه» گویند.
۱ بهمن ماه ۱۴۰۱۲۸ جمادی الثانی
۶:۱۳