۱۷:۲۱
۲۲:۲۴
۱۴:۴۸
۱۴:۴۸
۸:۱۵
بسم الله الرحمن الرحیموَ الَّذِينَ جاهَدُوا فِينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ (سوره عنکبوت-آیه 69)
تحولات و دگرگونی های امروز جهان، دیگر فقط ذهن نخبگان سیاسی و اجتماعی را به خود معطوف نمی کند، بلکه اذهان و افکار آحاد مردم دنیا درگیر تاملی عمیق در وقایع و حوادث بزرگی است که یا اتفاق افتاده و یا در شرف وقوع است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد اندیشه مقاومت، جمهوری اسلامی ایران، فلسطین را مساله اول جهان اسلام دانست. شاید آن روزها حتی برخی ناظران داخلی با این مفهوم ارتباط برقرار نمی کردند، لکن با توسعه گفتمان مقاومت و شروع پیروزی های هرچند محدود، آرام آرام، گزاره فوق باور شد و باوجود فکر سازشکار برخی نیروهای داخلی فلسطین، مقاومت به عنوان دال مرکزی سیاست عمومی فلسطینیان بر کرسی نشست.
7 اکتبر و "حماسه طوفان الاقصی" نقطه اوج دریافت این مفهوم توسط صاحبان اصلی سرزمین مقدس فلسطین بود و نتیجه آن این بود که فلسطین دیگر نه مساله اول جهان اسلام که مساله اول و اصلی بشریت شده است.
یکی از نشانه های راستین این دگرگونی، پاسخ جانانه جمهوری اسلامی ایران به تجاوزات رژیم جعلی صهیونیستی در عملیات تاریخی « وعدالصادق » بود که برخلاف برخی پیش بینی های سطحی مبنی بر محکومیت جمهوری اسلامی پس از این حمله، با حمایت وجدان های بیدار و مردم حق پرست دنیا مواجه شد.
حالا گام بعدی فعال شدن کانون های اجتماعی مهم دنیا بود؛ بعد از طوفان الاقصی و جنایت بشری رژیم نژادپرست در نسل کشی و شهادت بیش از 40 هزار زن و مرد و کودک در غزه؛ موج اعتراضات مردمی به این جنایات در مردم بسیاری از کشورهای جهان به راه افتاد.
نکته تاریخی و جذاب این حرکت، انتقال نهضت اعتراضی به صهیونیزم جهانی از عامه مردم به بخش نخبگان و جنبش های دانشجویی است که سرآغاز آن دقیقا از آنجا بود که حامی و پشتوانه محکم اسرائیل غاصب بوده و هست؛ یعنی ایالات متحده آمریکا.
جنبش تاریخی ضداسرائیلی دانشجویی آمریکا که امروز بسیاری از دانشگاه های این کشور را درنوردیده است و حتی به دانشگاه های دیگر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی سرایت کرده؛ نشانه ای عمیق از این مفهوم است، که فلسطین دیگر مساله اول جهان اسلام نیست، بلکه مساله اول جهان معاصر است.
با وجود همه مدعای دنیای غرب و سرکرده آن یعنی آمریکا در آزادی بیان و ژست پایبندی به حقوق انسانی ؛ دستگیری و ضرب و شتم دانشجویان آمریکایی از مسیحی و مسلمان تا یهودی و ... و نیز حمله به اساتید برجسته و البته حق طلب آن دانشگاه ها که به حمایت از دانشجویان آزاده پرداختند، مساله فلسطین را به سنجهای مهم و تاریخی جهت تشخیص جبهه حق از جریان باطل و شیطانی تبدیل کرده است.
البته پدیده این روزهای دنیا، نهادهای پرطمطراق و عریض و طویل بین المللی و حقوق بشری هستند، که بیش از همه زمان ها، ناکارآمدی ایشان در معرض دید و قضاوت جهانیان قرارگرفته است.
رحمت خداوند بر روح امام راحل عظیم الشأن که با بصیرتی مثال زدنی و پرداختن به مساله فلسطین، مفهوم انقلاب اسلامی را از یک نهضت مردمی ملی به نهضت مقاومت جهانی در برابر ایادی شیطان و استکبار جهانی تبدیل کرد.
جبهه آرمانخواهان واقعبین، مبتنی بر خط اصیل انقلاب اسلامی منبعث از اندیشه امامین انقلاب، حامی و همراه این نهضت جهانی و در کنار نخبگان، اساتید و دانشجویان آزاده و مجاهد سراسر جهان به ویژه دانشجویان دانشگاه های آمریکا، خواهدبود.
امید آنکه این حرکت جهانی و این بیداری وجدان بشری؛ از مجاهدت و تلاش برای آزادی قبله اول مسلمانان، به ظهور ولایت عظمی و حضور و قیام وصی آخر انبیاء و اوصیاء بیانجامد.انشاالله
@armane_ma
تحولات و دگرگونی های امروز جهان، دیگر فقط ذهن نخبگان سیاسی و اجتماعی را به خود معطوف نمی کند، بلکه اذهان و افکار آحاد مردم دنیا درگیر تاملی عمیق در وقایع و حوادث بزرگی است که یا اتفاق افتاده و یا در شرف وقوع است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد اندیشه مقاومت، جمهوری اسلامی ایران، فلسطین را مساله اول جهان اسلام دانست. شاید آن روزها حتی برخی ناظران داخلی با این مفهوم ارتباط برقرار نمی کردند، لکن با توسعه گفتمان مقاومت و شروع پیروزی های هرچند محدود، آرام آرام، گزاره فوق باور شد و باوجود فکر سازشکار برخی نیروهای داخلی فلسطین، مقاومت به عنوان دال مرکزی سیاست عمومی فلسطینیان بر کرسی نشست.
7 اکتبر و "حماسه طوفان الاقصی" نقطه اوج دریافت این مفهوم توسط صاحبان اصلی سرزمین مقدس فلسطین بود و نتیجه آن این بود که فلسطین دیگر نه مساله اول جهان اسلام که مساله اول و اصلی بشریت شده است.
یکی از نشانه های راستین این دگرگونی، پاسخ جانانه جمهوری اسلامی ایران به تجاوزات رژیم جعلی صهیونیستی در عملیات تاریخی « وعدالصادق » بود که برخلاف برخی پیش بینی های سطحی مبنی بر محکومیت جمهوری اسلامی پس از این حمله، با حمایت وجدان های بیدار و مردم حق پرست دنیا مواجه شد.
حالا گام بعدی فعال شدن کانون های اجتماعی مهم دنیا بود؛ بعد از طوفان الاقصی و جنایت بشری رژیم نژادپرست در نسل کشی و شهادت بیش از 40 هزار زن و مرد و کودک در غزه؛ موج اعتراضات مردمی به این جنایات در مردم بسیاری از کشورهای جهان به راه افتاد.
نکته تاریخی و جذاب این حرکت، انتقال نهضت اعتراضی به صهیونیزم جهانی از عامه مردم به بخش نخبگان و جنبش های دانشجویی است که سرآغاز آن دقیقا از آنجا بود که حامی و پشتوانه محکم اسرائیل غاصب بوده و هست؛ یعنی ایالات متحده آمریکا.
جنبش تاریخی ضداسرائیلی دانشجویی آمریکا که امروز بسیاری از دانشگاه های این کشور را درنوردیده است و حتی به دانشگاه های دیگر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی سرایت کرده؛ نشانه ای عمیق از این مفهوم است، که فلسطین دیگر مساله اول جهان اسلام نیست، بلکه مساله اول جهان معاصر است.
با وجود همه مدعای دنیای غرب و سرکرده آن یعنی آمریکا در آزادی بیان و ژست پایبندی به حقوق انسانی ؛ دستگیری و ضرب و شتم دانشجویان آمریکایی از مسیحی و مسلمان تا یهودی و ... و نیز حمله به اساتید برجسته و البته حق طلب آن دانشگاه ها که به حمایت از دانشجویان آزاده پرداختند، مساله فلسطین را به سنجهای مهم و تاریخی جهت تشخیص جبهه حق از جریان باطل و شیطانی تبدیل کرده است.
البته پدیده این روزهای دنیا، نهادهای پرطمطراق و عریض و طویل بین المللی و حقوق بشری هستند، که بیش از همه زمان ها، ناکارآمدی ایشان در معرض دید و قضاوت جهانیان قرارگرفته است.
رحمت خداوند بر روح امام راحل عظیم الشأن که با بصیرتی مثال زدنی و پرداختن به مساله فلسطین، مفهوم انقلاب اسلامی را از یک نهضت مردمی ملی به نهضت مقاومت جهانی در برابر ایادی شیطان و استکبار جهانی تبدیل کرد.
جبهه آرمانخواهان واقعبین، مبتنی بر خط اصیل انقلاب اسلامی منبعث از اندیشه امامین انقلاب، حامی و همراه این نهضت جهانی و در کنار نخبگان، اساتید و دانشجویان آزاده و مجاهد سراسر جهان به ویژه دانشجویان دانشگاه های آمریکا، خواهدبود.
امید آنکه این حرکت جهانی و این بیداری وجدان بشری؛ از مجاهدت و تلاش برای آزادی قبله اول مسلمانان، به ظهور ولایت عظمی و حضور و قیام وصی آخر انبیاء و اوصیاء بیانجامد.انشاالله
@armane_ma
۸:۱۵
۱۹:۰۳
۱۳:۳۵
۶:۰۴
220328_1054.mp3
۰۲:۰۱:۳۶-۱۶۷.۰۲ مگابایت
۷:۵۵
۹:۲۹
۱۲:۱۷
۱۴:۵۵
۱۵:۰۲
۱۳:۵۵
۱۲:۰۴
نشست 86 ام_بخش اول.mp3
۴۲:۴۰-۵۸.۶۳ مگابایت
۱۷:۱۳
نشست 86 ام_بخش دوم.mp3
۳۵:۲۹-۴۸.۷۵ مگابایت
۱۶:۰۸
۷:۳۴
۲۱:۵۲