عکس پروفایل آرشیو پایه اول ودوم ابتدایی آ

آرشیو پایه اول ودوم ابتدایی

۴۲۳عضو

4_706307346057396252.mp3

۰۰:۴۹-۲۸۸.۱۲ کیلوبایت
سوره عصر

۴:۴۴

4_706307346057396249.mp3

۰۱:۲۳-۴۹۰.۱۶ کیلوبایت
سوره کافرون

۴:۴۴

4_884675460959567942.mp3

۰۴:۱۴-۳.۸۸ مگابایت
سوره فلق

۴:۴۴

4_884675460959567939.mp3

۰۳:۵۸-۳.۶۴ مگابایت
سوره توحید

۴:۴۴

4_706307346057396247.mp3

۰۱:۰۸-۴۰۳.۶۸ کیلوبایت
سوره فیل

۴:۴۴

4_884675460959567941.mp3

۰۴:۵۲-۴.۴۷ مگابایت
سوره ناس

۴:۴۴

4_884675460959567943.mp3

۰۶:۴۲-۶.۱۴ مگابایت
سوره حمد

۴:۴۴

بازارسال شده از مهدی

榛子 فردوسی احمدی.pdf

۳۰۶.۴۱ کیلوبایت

۱۸:۵۳

بازارسال شده از مهدی

榛子 املا فردوسی.pdf

۵۷۷.۵۳ کیلوبایت

PDF Reader

۱۸:۵۳

بازارسال شده از مهدی

榛子 املا دهم.pdf

۱.۴۶ مگابایت

PDF Reader

۱۸:۵۳

بازارسال شده از مهدی

��� 10.pdf

۶۳۵.۱ کیلوبایت

تمرین های درس 10،فارسی دوم

۱۸:۵۳

بازارسال شده از مهدی

��� 12 (9).pdf

۵۰۸.۶ کیلوبایت

تمرین های درس 12،فارسی دوم

۱۸:۵۳

بازارسال شده از مهدی

��� 13.pdf

۴۵۷.۲۵ کیلوبایت

تمرین های درس 13،فارسی دوم

۱۸:۵۳

بازارسال شده از مهدی

��� 14.pdf

۴۷۷.۵۱ کیلوبایت

تمرین های درس 14،فارسی دوم

۱۸:۵۳

بازارسال شده از مهدی

��� 15.pdf

۴۴۳.۷۶ کیلوبایت

تمرین های درس 15،فارسی دوم

۱۸:۵۳

بازارسال شده از مهدی

��� 16.pdf

۶۲۱.۷۲ کیلوبایت

تمرین های درس 16،فارسی دوم

۱۸:۵۳

بازارسال شده از مهدی

���17.pdf

۷۶۷.۷۱ کیلوبایت

تمرین های درس 17،فارسی دوم

۱۸:۵۳

اگر فرض کنیم در یک مزرعه 5 شتر مرغ و گوسفند هستند و مجموع پاهای آن ها 16 تا ابتدا خمیر بازی را پنج قسمت می کنم و به شکل حیوان در می آورم 16 نی کوتاه به اندازه ی چوب کبریت بر می دارم و به بچه ها می گویم این پنج تا حیوانات مزرعه به جای آن ها پنج مربع روی تابلو می کشم می دانیم همه ی آن ها دو پا را حتما دارند برای هر گوله خمیر بازی دو نی اضافه می کنیم و روی تخته هم در هر مربع دو دایره ی کوچک می کشیم پاها را می شماریم 2+2+2+2+2=10خوب به هر گوله خمیر بازی دو پای دیگر اضافه می کنیم داخل یک مربع دو دایره ی دیگر می کشیم 4+2+2+2+2=12یک گوسفند و چهار شتر مرغ دوباره به گوله ی دیگر خمیر بازی 2 نی فرو می کنیم و در مربع دیگر دو دایره می کشیم 4+4+2+2+2=142 گوسفند و سه شتر مرغ حدس آخر : به یک گوله ی دیگر هم 2 نی فرو می کنیم و در مربع دیگر دو دایره می کشیم 4+4+4+2+2=16پس آخری درست است در این مزرعه سه گوسفند و دو شترمرغ وجود دارد

۱۸:۵۵

سلام این از راه حدس و آزمایش هست . می دانیم که گوسفند ها چهار پا و شتر مرغ ها دو پا دارند . قبلا از راه از راه دست ورزی می توانیم این را آموزش دهیم . چون می دانیم گوسفند ها و شترمرغ ها چهار تا هستند چهار لیوان یک بار مصرف را روی میز می گذاریم . بعد می دانیم مجموع پاهای آن ها 14 تاست . پس چهار ده تا نی بر می داریم . به بچه ها می گوییم اول حدس می زنیم این چهار تا شتر مرغ هستند پس در هر لیوان دو نی می گذاریم یعنی دو پا دارند . بعد روی تخته چهار مربع می کشیم برای تصویری ها و داخل آن ها دو دایره ی کوچک می کشیم و زیر آن می نویسیم 2+2+2+2 می شود هشت پا که با شمارش نی ها و دایره های کوچک هم به این نتیجه میرسند . بعد می گوییم بچه ها نی های من زیاد آمد پس دو تا نی به لیوان اول اضافه می کنم می شود ده نی داخل یکی از مربع ها هم دو دایره ی دیگر می کشم و می نویسیم 4+2+2+2 می شود 10 و باز هم تعداد پاهای ما کم است در لیوان دوم دو نی اضافه می کنیم و در مربع دیگر دو دایره ی کوچک می کشیم می شود 4+4+2+2 جواب ما در حدس سوم می شود دوازده باز هم دو نی دیگر به لیوان سوم اضافه می کنیم و در مربع دیگر دو دایره می کشیم و می نویسیم 4+4+4+2 که جواب چهارده می شود . پس این حدس ما درست است . و به بچه ها می گوییم جواب ما ممکن است هنگام حدس زدن درست نباشد . باید آزمایش کنیم تا بفهمیم گاهی مثل این مسئله چندین بار باید حدس بزنیم .
#_روش_حدس_و_آزمایش

۱۸:۵۵

undefined#راهکار هایی برای #درمان کند نویسی

undefined #بیشتر فعالیت‌های نوشتاری بچه‌های کندنویسی باید در #مدرسه و میان همکلاسی‌ها انجام گیرد تا حس #رقابت کودک تحریک و خودباوری او رشد کند.
undefinedهر چند وقت یک بار #مسابقه‌ی تند نویسی در کلاس انجام گردد تا این گونه کودکان به فعالیت واداشته شوند.
undefined #رنگ_آمیزی نقاشی‌ها به صورت حرکت افقی، عمودی و مورب کمک شایانی در تندنویسی دانش آموز دارد.
undefinedکودکان کندنویس را وادار سازید تا روزی ۵ دقیقه #سینه_خیز بروند، چون این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار موثر است. همچنین قبل از نوشتن، هر روز ۵ دقیقه #انگشتان کودک را نرمش باز و بسته بدهید.
undefinedترغیب و #تشویق بچه‌ها به خوش نویسی و تندنویسی نیز موثر می‌باشد.
undefinedبه علت #خستگی زودرس این گونه دانش آموزان، بهتر است #فعالیت‌های آنان در چند مرحله انجام گیرد؛ در ضمن به آن‌ها تکالیف #کم_حجمی بدهید.
undefinedتجربه ثابت نموده انجام #بازی‌های_محلی که با حرکت سریع و زیاد همراه است، در تندنویسی کودک موثر می‌باشد.
undefined #خطوط دفتر کودک را یکی در میان با رنگ های مختلف #پررنگ کنید , مثلاً یک خط زمینه سبز باشد و خط بعدی آن قرمز باشد.
undefined #خمیر بازی و #چنگ زدن به خمیر و ورز دادن آن با دو #انگشت سبابه و اشاره.
undefinedنوشتن از روی #الگوی کلمات (نقطه چین) . می توانید برای این کار زمان بگیرید و سعی کنید زمان هر مرتبه کمتر شود .
undefined #جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود, و … در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با #انگشتان دستی که کودک مداد را با آن به دست می‌گیرد.
undefined #غلتاندن گوی در داخل نمک و ماسه با انگشتی که کودک مداد را با آن به دست می‌گیرد.
undefinedانداختن #کش اسکناس به دور انگشتان دستی که کودک با آن می‌نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد.
undefinedانجام #ورزش های انگشتان مثل حرکت انگشتان و باز و بسته کردن آن ها . بهتر است کودک به خط نسخ بنویسد نه شکسته نستعلیق (نه زیبا نویسی) و پس از یادگیری درست نویسی به زیبا نویسی پرداخته شود .
undefined کودک با دستی که قلم را در آن می گیرد از روی زمین #چوب_کبریت های پخش شده را یکی یکی جمع کند.
undefined #چنگ زدن و #فشردن توپ پلاستیکی یا تویپ چرخ ماشین و دوچرخه با انگشتان دستی که کودک قلم را با آن به دست می‌گیرد.
undefined #بلند کردن وزنه های سبک به وسیله ی کش با دستی که مداد را با آن می گیرد . ریش ریش کردن نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم را با آن به دست می‌گیرد.
undefined #باز و #بسته کردن درب بطری، پیچ و مهره و قفل در با #کلید در سایزها و اندازه‌ های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که با آن می‌نویسد .
undefinedشمارش #اسکناس با دو انگشتی که مداد را با آن ها به دست می گیرد . ورق زدن کتاب نیز با دوانگشت مفید است.
undefinedجمع کردن #سوزن ته گرد از روی آیینه با دوانگشت اشاره و سبابه که قلم را با آن ها بدست می‌گیرد. و از کندنویسی جلوگیری می کند

۱۴:۳۲