۱۵:۳۰
۱۵:۳۱
۱۵:۳۲
۱۵:۳۳
۱۵:۳۴
۱۵:۳۸
عصر بیداری
حوزه اول. آموزش : محتوا، روش ها، فضاها و رسانه هاي آموزشي، عناصري در فرایند آموزش هستند که بیگانه بودن این عناصر به فرهنگ، دین و آداب و رسوم یک ملت، غیربومي و تقلیدي بودن مي تواند آن ها را به وسیله اي براي اقدام به جنگ نرم تبدیل کند. محتواي نظري صرف و غیرفعال، روش هاي آموزشي سنتي، استاد محوري، تأکید بر محفوظات بجاي خالقیت، تفکر انتقادي و اندیشیدن فعال، استفاده از رسانه هاي آموزشي نامناسب مانند فیلم هاي آموزشي بیگانه که متضاد با نظام ارزشي یک ملت هستند، تأکید بر آموختن مهارت هاي مختلف، مناسب با نیازمندي هاي جوامع بیگانه و ایجاد فضاي آموزشي مناسب فرهنگ بیگانه از مواردي هستند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عناصر آموزشي را تبدیل به ابزارهاي جنگ نرم کرده و فارغ التحصیلان نظام آموزشي را تبدیل
به سربازان بیگانه، بي تعهد به وطن و عاری از بصیرت مي کنند. #نقش_دانشجو_در_جنگ_نرم @asrebidary
حوزه دوم. پژوهش :
در این زمینه از روش هاي جنگ نرم مانند فریب، دروغ، بزرگ نمایي و بي اعتبارسازی استفاده زیادي مي شود.
معتبر جلوه دادن مجالت علمي و یافته هاي علمي خودي و در مقابل بي اعتبار جلوه دادن مجالت و یافته هاي تحقیقاتي ملت هاي دیگر؛ بزرگ نمایي و جهان شمول نشان دادن اولویت هاي تحقیقاتي خودي، تأکید بر اعتبار و برتري بانک هاي اطلاعات پژوهشي و معرفي این مخازن اطلاعات علمي به عنوان شاخص و معیار سنجش کیفیت و کمیت تولیدات علمي کشورها، ارائه بورس هاي تحصیلي و تحقیقاتي (از کارشناسي ارشد تا پسا دکتري) و فرصت هاي مطالعاتي براي اندیشمندان کشورهاي درحال توسعه در جهت استفاده از آن ها براي رفع نیازهاي تحقیقاتي و همچنین تغییر ذهنیت آن ها به نفع اولویت های خودي از اقداماتی هستند که اغلب به طور غیرمستقیم تغییر ذهینیت ها، وابستگي علمي و فکري، و خدمت به بیگانه را به دنبال دارد.#نقش_دانشجو_در_جنگ_نرم @asrebidary
در این زمینه از روش هاي جنگ نرم مانند فریب، دروغ، بزرگ نمایي و بي اعتبارسازی استفاده زیادي مي شود.
معتبر جلوه دادن مجالت علمي و یافته هاي علمي خودي و در مقابل بي اعتبار جلوه دادن مجالت و یافته هاي تحقیقاتي ملت هاي دیگر؛ بزرگ نمایي و جهان شمول نشان دادن اولویت هاي تحقیقاتي خودي، تأکید بر اعتبار و برتري بانک هاي اطلاعات پژوهشي و معرفي این مخازن اطلاعات علمي به عنوان شاخص و معیار سنجش کیفیت و کمیت تولیدات علمي کشورها، ارائه بورس هاي تحصیلي و تحقیقاتي (از کارشناسي ارشد تا پسا دکتري) و فرصت هاي مطالعاتي براي اندیشمندان کشورهاي درحال توسعه در جهت استفاده از آن ها براي رفع نیازهاي تحقیقاتي و همچنین تغییر ذهنیت آن ها به نفع اولویت های خودي از اقداماتی هستند که اغلب به طور غیرمستقیم تغییر ذهینیت ها، وابستگي علمي و فکري، و خدمت به بیگانه را به دنبال دارد.#نقش_دانشجو_در_جنگ_نرم @asrebidary
۷:۲۷
۲:۴۵
۲:۴۸
۹:۳۰
عصر بیداری
البته همانطور كه در قرآن كريم تصريح شده، فتنه شامل آزمايشهاي دشوار، مـبهم
و پيچيدهاي است كه در آن تشخيص حقيقت كار بسـيار دشـواري اسـت. آيـات 2 و 3
سوره عنكبوت به روشني به اين مفهوم دلالت مـيكنـد: * «آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم رها مى شـوند و مـورد آزمـايش
قرار نمىگيرند؟ و به يقين كسانى را كه پيش از اينان بودند آزموديم تا خدا آنـان را كـه
راست گفتهاند معلوم دارد و دروغگويان را [ نيز] معلوم دارد .» *
بنابراين صرف ادعاي ايمان نشانه سعادتمندي فرد و رضايت خدا از او نيست و فرد
مدعي بايد بتواند در شرايط سخت فتنه ادعايش را اثبات كند. بديهي اسـت افـرادي در
اين شرايط دشوار سربلند خواهند بود كه با بهرهمندي از بصيرت كافي و درك صـحيح
شرايط اجتماعي و سياسي حاكم بر روزگار خود و درك معادلات و مناسبات سياسي و
اجتماعي بتوانند از شرايط دشوار فتنه عبور كنند.
با عنايت به آنچه بيان شده و با توجه به آنكه تمركز اصلي اين مقاله متوجه بررسـي
زمينه هاي اجتماعي و سياسي شكلگيري فتنه است، ميتوان نتيجه گرفت كه منظـور از
فتنه در ادبيات سياسي اسلام شرايط پيچيده و دشواري است كه در آن حق و باطل
در هم آميخته شده و به دشواري قابل تشخيص هستند و گروههاي متخاصـم همگـي
داراي سوابق درخشاني بوده و ظاهراً حامي اسلام و قرآن هستند. در ايـن فتنـه هـا هـم
مانند فتنه هاي ديني عدهاي در لباس خودي و با ظاهري دلسوزانه و خيرخواهانه تـلاش
ميكنند با القاي شبهه هايي درباره چگونگي رفتار حاكمان جامعه و بـا پوشـش دفـاع از ارزشهاي اسـلامي افكـار عمـومي را منحـرف كـرده و جامعـه را دچـار اضـطراب و
سردرگمي كنند. بهرهگيري از افراد موجه و خوش سابقه و همينطور لفاظيهاي مبهم و
چند پهلو از ديگر روشهاي تحقق فتنه سياسي است ( شريفي، 1388 : 43 ). #جنگ_نرم_در_کلام_مولا @asrebidary
ب. تعاريف و اهداف جنگ نرم
مفهوم جنگ نرم و قدرت نرم از اواخر دهه 80 ميلادي به تدريج توسط اساتيد برجسته رشته روابط بين الملل مطرح شد. اولين بار پرفسور حميد مولانا در سال 1986 در كتاب اطلاعات و ارتباطات جهاني، مرزهاي نو در روابط بين الملل به مفهوم قدرت نرم اشـاره كرد.
وي قدرت را به دو بخش تقسيم كرد. قدرت ملموس يا نـرم كـه منـابع آن ديـن، ارزشها، باورها، ايدئولوژي و دانش هستند و قدرت سخت يـا ملمـوس كـه ريشـه در مواردي چون منابع طبيعي، جمعيت، ثروت، ابزار نظـامي، جنگـي و ... دارد.
بـه اعتقـاد پروفسور مولانا، قدرت نرم زيربناي قدرت سخت بوده و ماهيت آن را مشخص ميكند. مفهوم قـدرت از ديـدگاه مولانـا بـر حسـب ارزشهـاي خـاص و مبـادلات ميـان بخش هاي مختلف جامعه تعريف ميشود و دو بعد دارد: يكي دسـتيابي بـه منـابع لازم جهت عمل و ديگري توان و ميل به انجام عمـل. اصـل “ اعتقـاد ” و نظـامهـاي ارزشـي ماهيت اقدام و عوامل آن را در هر نظام مشخص ميكند. براساس ايـن ديـدگاه قـدرت نرم اساس و زير بنا بوده و قدرت سخت به عنوان ابزار در خدمت اجراي قـدرت نـرم است ( مولانا، 1384 7 : ـ 34 ).
#جنگ_نرم_در_کلام_مولا @asrebidary
مفهوم جنگ نرم و قدرت نرم از اواخر دهه 80 ميلادي به تدريج توسط اساتيد برجسته رشته روابط بين الملل مطرح شد. اولين بار پرفسور حميد مولانا در سال 1986 در كتاب اطلاعات و ارتباطات جهاني، مرزهاي نو در روابط بين الملل به مفهوم قدرت نرم اشـاره كرد.
وي قدرت را به دو بخش تقسيم كرد. قدرت ملموس يا نـرم كـه منـابع آن ديـن، ارزشها، باورها، ايدئولوژي و دانش هستند و قدرت سخت يـا ملمـوس كـه ريشـه در مواردي چون منابع طبيعي، جمعيت، ثروت، ابزار نظـامي، جنگـي و ... دارد.
بـه اعتقـاد پروفسور مولانا، قدرت نرم زيربناي قدرت سخت بوده و ماهيت آن را مشخص ميكند. مفهوم قـدرت از ديـدگاه مولانـا بـر حسـب ارزشهـاي خـاص و مبـادلات ميـان بخش هاي مختلف جامعه تعريف ميشود و دو بعد دارد: يكي دسـتيابي بـه منـابع لازم جهت عمل و ديگري توان و ميل به انجام عمـل. اصـل “ اعتقـاد ” و نظـامهـاي ارزشـي ماهيت اقدام و عوامل آن را در هر نظام مشخص ميكند. براساس ايـن ديـدگاه قـدرت نرم اساس و زير بنا بوده و قدرت سخت به عنوان ابزار در خدمت اجراي قـدرت نـرم است ( مولانا، 1384 7 : ـ 34 ).
#جنگ_نرم_در_کلام_مولا @asrebidary
۹:۳۴
هستند کسانی که صاحبان قدرتند، صاحبان زر و زورند، مایل نیستند که این سفرهی گستردهی رحمت الهی مورد استفادهی آحاد مردم قرار بگیرد؛ با قدرت آنها مخالفند؛ لذا در مقابل این حرکت الهی میایستند.
آنوقت خدای متعال میفرماید: یٰاَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللّهَ وَ لا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ المُنٰفِقین؛ دنبال آنها مرو، مراقب باش؛ در جای دیگر میفرماید: یٰاَیُّهَا النَّبِیُّ جٰهِدِ الکُفّارَ وَ المُنٰفِقینَ وَ اغلُظ عَلَیْهِم؛ با کفّار و با منافقین مبارزه کن. میفرماید «جاهِد»؛ نمیفرماید «قاتِل»؛ «قاتِلِ الکُفّارَ وَ المُنافِقین» [قتال] همیشه لازم نیست، امّا جهاد همیشه لازم است.
گاهی جهاد، جهاد سیاسی است، گاهی جهاد فرهنگی است، گاهی جهاد نرم است، گاهی جهاد سخت است، گاهی با سلاح است، گاهی با علم است؛ همهی اینها جهاد است امّا در همهی اینها باید توجّه داشت که این جهاد، علیه دشمن است، علیه دشمن بشریّت است، علیه دشمنانی است که به اتّکاء قدرت خود و زر و زور خود، وجود سنگین و مطامع خودشان را بر بشریّت تحمیل میکنند.
سازش با آنها معنا ندارد؛ اِتَّقِ اللّهَ وَ لا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ المُنٰفِقین . ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی#جنگ_نرم_در_کلام_رهبری @asrebidary
آنوقت خدای متعال میفرماید: یٰاَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللّهَ وَ لا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ المُنٰفِقین؛ دنبال آنها مرو، مراقب باش؛ در جای دیگر میفرماید: یٰاَیُّهَا النَّبِیُّ جٰهِدِ الکُفّارَ وَ المُنٰفِقینَ وَ اغلُظ عَلَیْهِم؛ با کفّار و با منافقین مبارزه کن. میفرماید «جاهِد»؛ نمیفرماید «قاتِل»؛ «قاتِلِ الکُفّارَ وَ المُنافِقین» [قتال] همیشه لازم نیست، امّا جهاد همیشه لازم است.
گاهی جهاد، جهاد سیاسی است، گاهی جهاد فرهنگی است، گاهی جهاد نرم است، گاهی جهاد سخت است، گاهی با سلاح است، گاهی با علم است؛ همهی اینها جهاد است امّا در همهی اینها باید توجّه داشت که این جهاد، علیه دشمن است، علیه دشمن بشریّت است، علیه دشمنانی است که به اتّکاء قدرت خود و زر و زور خود، وجود سنگین و مطامع خودشان را بر بشریّت تحمیل میکنند.
سازش با آنها معنا ندارد؛ اِتَّقِ اللّهَ وَ لا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ المُنٰفِقین . ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی#جنگ_نرم_در_کلام_رهبری @asrebidary
۹:۴۲
۲:۴۵
۲:۴۹
۲:۵۱
۲:۵۲
۶:۲۴
۶:۲۵
۶:۲۸
بازارسال شده از
️ سری اول معرفی کالاهای ایرانی:این پست حاوی کالاهای تولید ملی می باشد که مصرف زیادی در خانواده ها دارند، در کنار نام کالاها نام شرکت های سازنده ایرانی هم آورده شده تا مردم عزیزمان به هنگام انتخاب، برندهای ایرانی را بشناسند.#حمایت_از_کالای_ایرانیhttp://img8.irna.ir/1396/13960505/82611605/82611605-71768596.jpg زنانه و مردانه: دنیس تریکو denistricot.ir/Home/default.denisپاتن جامه patanjameh.ir/introduction.aspxجی پی آ jpacollection.com/article/p1تین پوش teenpoosh.com/index.phpنیکوتن پوش nikootanpoosh.comنانو زرپوش nano-zarpoosh.irتن درست tandorost.comنومانا nowmana.comآندیا andya.ir
مردانه: نخ باف irannakhbaf.com ماکسیم maximiran.comجمه ریکا jemehrika.comایکات ecut.ir/index.htmlمطهری motaharijame.ir تنریس tanris.comجامعه jamee.irگراد gerad.ir
زنانه: تولیکا و لورنزو (شال و روسری) tulikamode.comمهرباف mehrbaf.com/home.htmlاریکا misserika.ir/Default.aspxایران بانو (مانتو) iranbanoo.irسرژه serge-pood.com/faتولین tullinmode.comزیبو ziboo.com/faلچک lachak.ir#مقنعه_بروجرد
کفش و کمربند:کفش تبریز tabshoes.com/index.php?route=common/homeکفش کوروش kouroshsport.com/index.phpکفش البرز alborzshoes.com/index.php/faکفش ملی mellishoeco.com/portal.aspxکفش و دمپایی لاوان lavanshoes.com/faنیکتا novinnikta.com/index-fa.htmlچرم مشهد mashadleather.comشیما کفش shimashoes.comکفش آفاق afagshoes.comدیار چرم diarcharm.comچرم آنیل charmanil.com
سایر برندهای ایرانی که سایتی از آنها در دسترس نیست: #زنانه : سارک، سله بن، عصر جدید،بهبود، هانا جبن، شیک، کیکو #بچگانه : سیب سبز، آی نور بیبی، غنچه، رولان، مهدیس و پوپت، آیسلند، قهرود، لیدو یا لیدولند #مردانه : سله بن،ال سی من، سیاوود، آناندا، ژینکو، کت و شلوار سالیان
اگر شما هم برندهای ایرانی را میشناسید به ما معرفی کنید تا در لیست بالا درج کنیم.#حمایت_از_کالای_ایرانی#پای_کار_ایرانیم
مردانه: نخ باف irannakhbaf.com ماکسیم maximiran.comجمه ریکا jemehrika.comایکات ecut.ir/index.htmlمطهری motaharijame.ir تنریس tanris.comجامعه jamee.irگراد gerad.ir
زنانه: تولیکا و لورنزو (شال و روسری) tulikamode.comمهرباف mehrbaf.com/home.htmlاریکا misserika.ir/Default.aspxایران بانو (مانتو) iranbanoo.irسرژه serge-pood.com/faتولین tullinmode.comزیبو ziboo.com/faلچک lachak.ir#مقنعه_بروجرد
کفش و کمربند:کفش تبریز tabshoes.com/index.php?route=common/homeکفش کوروش kouroshsport.com/index.phpکفش البرز alborzshoes.com/index.php/faکفش ملی mellishoeco.com/portal.aspxکفش و دمپایی لاوان lavanshoes.com/faنیکتا novinnikta.com/index-fa.htmlچرم مشهد mashadleather.comشیما کفش shimashoes.comکفش آفاق afagshoes.comدیار چرم diarcharm.comچرم آنیل charmanil.com
سایر برندهای ایرانی که سایتی از آنها در دسترس نیست: #زنانه : سارک، سله بن، عصر جدید،بهبود، هانا جبن، شیک، کیکو #بچگانه : سیب سبز، آی نور بیبی، غنچه، رولان، مهدیس و پوپت، آیسلند، قهرود، لیدو یا لیدولند #مردانه : سله بن،ال سی من، سیاوود، آناندا، ژینکو، کت و شلوار سالیان
اگر شما هم برندهای ایرانی را میشناسید به ما معرفی کنید تا در لیست بالا درج کنیم.#حمایت_از_کالای_ایرانی#پای_کار_ایرانیم
۱۴:۰۳