عکس پروفایل عصر هوشمندیع

عصر هوشمندی

۷۶عضو
thumnail
undefinedنقش رسانه ها در ترسیم فرهنگ مقاومت
undefinedدر گفت وگو با خبرگزاری حوزه مطرح شد: رسانه در عصر جامعه شبکه‌ای و زمانه‌ای که تعاملات و تبادلات گوناگون جوامع به ‌وسیله آن انجام می‌شود، دیگر جایگاه تک‌بُعدی و یک‌سویه پیشین را ندارد و می‌رود که در قامت ابزاری آفندی و پدافنی در بسترهای حقیقی و سایبری تحول آفریده، اهرم بنیادین تمدن سازی شود و در خدمت فراگیری دکترین راهبردی اسلام یعنی توسعه و بسط فرهنگ متعالی مقاومت ایفای نقش کند.
undefinedرسانه و اهمیت ترسیم جبهه حق و باطلundefinedنقش کلیدی رسانه دفاع مقدس در پیشبرد اهداف دیپلماسیundefinedقدرتی نرمی که باید در خدمت جبهه مقاومت باشدundefinedلزوم هوشیاری رسانه ای در برابر خطر تحریف
https://hawzahnews.com/x9QmM
@asrehooshmandi

۱۸:۱۷

‍ ‍ undefinedآشنایی با شبکه‌های اجتماعی ایرانی/بخش نخست/
undefined#روبــیــکـا
undefinedدر مورد اپلیکیشن روبیکا باید بگوییم که با یک نرم افزار همه کاره مواجه هستیم که بسیاری از خدمات اپلیکیشن‌های مختلف را به صورت یکجا فراهم آورده است.
undefinedاینترنت رایگانبزرگترین نقطه قوتی روبیکا، استفاده از #اینترنت_رایگان است که بسیاری از کاربران را برای استفاده از آن، وسوسه میکند. برای استفاده از این ویژگی بزرگ، تنها کافیست به اینترنت مستقیم این ایرانسل یا همراه اول متصل باشید. روبیکا برخلاف بعضی دیگر از اپلیکیشن‌ها شرط اینترنت رایگان را ثبت نام یا اتصال به اینترنت سیم کارت به صورت مستقیم، کسر هزینه اشتراک در ازای ترافیک رایگان و …. نکرده و صرف استفاده از اینترنت این دو اپراتور مبنای محاسبه ترافیک رایگان خواهد بود.
undefinedمگاویدئویکی از نقاط قوت روبیکا، بخش فیلم و سریال آن است و اکثر سریال‌های محبوب و پرطرفدار و فیلم‌های روز در این اپلیکیشن وجود دارد. در روبیکا، ارایه دهندگانی همچون: آیو، فیلیمو، فیلم نت، تی‌وی نت، سیمای همراه، فن آوا، اپیدو و آکواریوم حضور دارند که بسیاری از فیلم و سریال‌های ارایه شده توسط آن‌ها در برنامه روبیکا به صورت رایگان عرضه می‌شود.
undefinedمگا پِیدیگر قسمتی روبیکا، قسمت پرداخت است که به مگا پِی شناخته می‌شود. خدمات پرداختی از جمله: پرداخت قبوض مصرفی، امکان ایجاد کیف پول، مدیریت حساب شخصی، پراخت به صورت دنگی و خرید شارژ برای اپراتورهای مختلف از جمله ایرانسل، همراه اول و رایتل است.
undefinedشبکه تعاملی (Mega 2nd Screen)قسمت تعاملی روبیکا به صورت یک شبکه اجتماعی مانند #اینستاگرام عمل می‌کند. کاربر پس از ورود به این بخش با لیست برنامه‌های مختلف و همچنین بازیگران و هنرمندان گوناگون روبرو می‌شود که می‌تواند با لمس کردن هر کدام از آن‌ها، وارد صفحه اختصاصی‌شان شده و با برنامه یا هنرمند مورد علاقه خود ارتباط داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های این بخش امکان لایک کردن و کامنت گذاشتن برای آن‌ها است که چیزی شبیه محیط اینستاگرام است.
undefinedدنیای موسیقی (Mega Music)روبیکا یک بخش اختصاصی موسیقی دارد. پس از ورود به بخش موزیک یا همان مگاموزیک با لیستی از خواننده‌های مختلف در سبک‌های متفاوت روبرو می‌شویم که می‌توانیم با انتخاب هر کدام از آنها به تولیدات‌شان دسترسی داشته باشیم و به رایگان از آن‌ها استفاده کنیم. در این بخش دسته بندی‌های مختلفی وجود دارد که کاربر می‌تواند از بین: موسیقی‌های پاپ، موسیقی‌های راک ایرانی، موسیقی‌های سنتی و موسیقی‌های تلفیقی، نوع دلخواه خود را انتخاب کند. در این بخش نیز بر خلاف ارایه دهندگان دیگر که معمولا با پرداخت هزینه صورت می‌گیرد، تمامی موسیقی‌های عرضه شده #رایگان بوده و کاربر هزینه‌ای نمی‌پردازد.
undefinedدنیای آموزش (Mega Learn)روبیکا یک بخش بسیار کاربردی دارد که بسیاری از آموزش‌های موردنیاز کاربران را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. آموزش‌های فرانش که اغلب به صورت پولی به کاربران فروخته می‌شود، در نرم افزار روبیکا #رایگان عرضه شده و شاید یکی از دلایل خوبی باشد که کاربران را برای استفاده از برنامه روبیکا قانع کند.
undefinedبرنامه‌های تلویزیونی (Mega TV)از دیگر قابلیت‌های موجود در اپلیکشن روبیکا امکان مشاهده پخش زنده کانال‌های تلویزیونی است که با توجه به اینترنت رایگان ارایه شده در این اپ، یک امکان بی‌نظیر است. همچنین از دیگر ویژگی‌های این قسمت از روبیکا، امکان مشاهده برنامه‌های پخش شده در صدا و سیماست که باعث می‌شود کاربران در هر لحظه از شبانه روز، به مشاهده برنامه‌های دلخواه خود بپردازند.
undefinedدنیای سلامت (Mega Health)بخش دنیای سلامت روبیکا از جمله قسمت‌های کاربردی و پراستفاده است که در آن مقالات متنوعی در موضوعات گوناگون وجود دارد. پس از ورود به این بخش، دسته بندی‌های مختلفی دیده می‌شود که بنا بر نیاز می‌توانید از مقالات موجود در آن‌ها استفاده کنید.
@asrehooshmandi

۴:۱۷

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: هدف «شبکه ملی اطلاعات» جایگزینی با اینترنت جهانی نیست
undefinedسردار جلالی گفت: ما برای استقرار کامل #شبکه_ملی_اطلاعات نیازمند یک فهم مشترک از موضوع و تا زمانی که این فهم مشترک به وجود نیاید، اراده‌ لازم برای تکمیل و پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات هم وجود نخواهد داشت.
undefinedشبکه ملی اطلاعات شبکه ای در کنار اینترنت است و حتی می تواند منجر به افزایش سرعت استفاده از اینترنت جهانی شود چنان که در بسیاری از کشورها از جمله کره جنوبی، چین، سنگاپور و.. این مساله دیده شده است.
undefinedما معتقدیم باید #حکمرانی_ملی خود را در فضای سایبری اعمال کنیم. شبکه ملی اطلاعات یکی از ارکان حیاتی این حکمرانی به حساب می آید.
undefined https://www.isna.ir/news/99070503194/
@asrehooshmandi

۹:۰۸

thumnail
#سواد_رسانه‌ای undefinedundefined
undefinedچرا باید سواد رسانه‌ای را ترویج کنیم؟
(1): آموزش سواد رسانه‌ای شامل پس گرفتن حقوق ذاتی ما در زمینه آزادی افکار است، آن‌ هم از رسانه‌ای که همواره تلاش می‌کند ذهن ما را رصد، ترغیب و شرطی کند.
undefinedمنبع: کتاب "اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان"به قلم undefined : معصومه نصیری
undefinedبازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است
#لبیک_یا_حسین_علیه_السلام
undefinedundefinedundefined رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
undefined #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات@GhararGahShayeat

۱۴:۳۷

thumnail

۱۰:۵۷

عصر هوشمندی
undefined تصویر
undefinedحواستان به این مثلث باشد
undefined️سواد رسانه‌ای یعنی کمی بعد و قبل رویدادها را دیده و بررسی کنیم. وقتی بنا داریم از هشتگی حمایت کنیم در نظر بگیریم این هشتگ در نهایت چه تبعاتی ایجاد می‌کند؟ به سود کیست؟ به ضرر کیست؟ من درباره اصل ماجرا چه می‌دانم؟ این دانسته‌های من برگرفته از شنیده‌هاست یا بر اساس تحقیق و بررسی؟ آیا قبل از جریان سازی‌ رسانه‌ای درباره آن موضوع چیزی خوانده یا شنیده بودم؟ و...
undefined️هشتگ #نوید_افکاری را شاید برخی‌ها از سر دلسوزی یا نداشتن علم به اصل موضوع مورد استفاده قرار دادند اما به محض حمایت چهره‌هایی مانند نتانیاهو، ترامپ، پامپئو، بایدن، مریم رجوی، فرح پهلوی، رضا پهلوی و موج بی‌امان رسانه‌های فارسی زبان را دیدیم باید به عنوان یکی از نشانه‌های #شهروند_ایرانی_دارای_هوشمندی_رسانه‌ای از موضوع فاصله می‌گرفتیم. امروز همان هشتگ و همان جریان رسانه‌ای موجب تشدید تحریم‌ها بر ایران و صدور قطعنامه علیه کشور شده است.
undefinedاما نگاهی به عملکرد برخی شبکه‌های فارسی زبان درباره نوید افکاری
undefinedاینستاگرام ایران‌اینترنشنال = حدود ۳۵ درصد از مطالب این صفحه در طول یک هفته به نوید افکاری اختصاص داشته و از ۲۲ تا ۲۸ شهریور از ۲۶۶ پست منتشر شده ۹۴ پست آن مرتبط با نوید افکاری بوده است.
undefinedاینستاگرام بی‌بی‌سی فارسی = در طول یک هفته بی‌بی‌سی، ۳۳۰ مطلب در اینستاگرامش منتشر کرد که ۴۷ پست آن به نوید افکاری اختصاص داشت. از مجموع ۳۸ مطلبی که در ۲۳ شهریور در اینستاگرام بی بی سی منتشر شد، ۱۱ پست به این قاتل اختصاص داده شد، یعنی از هر ۳ پست یک مطلب درباره نوید افکاری بوده است.
undefinedاینستاگرام من‌و‌تو = ۲۰ درصد مطالب صفحه این شبکه در اینستاگرام به نوید افکاری اختصاص داشته است. این شبکه در طول یک هفته مذکور ۲۹۵ پست اینستاگرامی منتشر کرده که ۵۹ پست آن در حمایت از نوید افکاری بوده است.
undefinedبه این سوالات فکر کنیدبه نظر شما آیا افراد نام برده و رسانه‌های مورد اشاره دلشان برای نوید افکاری سوخته است؟ آیا دلشان برای مردم ایران سوخته است؟ آیا این جریان‌سازی با هدف تشدید فشار بر مردم ایران صورت نگرفته است؟ چرا یک فرد به یکباره برای برخی جریانات و رسانه‌ها مهم می‌شود؟ ما کجای این بازی ایستاده‌ایم؟ کنشگری رسانه‌ای ما چه میزان دقیق است؟ و...
undefinedحواستان به مثلث «رسانه‌ها و سیاست‌مداران خارجی»، «برخی سیاسیون داخلی» و «برخی سلبریتی‌ها» باشد. هرگاه این مثلث فعال شد مخاطب هوشمند چند قدم از موضوع فاصله گرفته، احساساتی نشده و موضوع را از زوایای مختلف و بدون تعصب بررسی می‌کند.
undefinedمعصومه نصیری
@asrehooshmandi

۱۰:۵۷

thumnail
#مکث#کارتون
Image by Josua Cabrera
عرصه‌های ارتباطی
@asrehooshmandi

۱۱:۴۱

thumnail
undefinedپیشنهاد کتاب #معرفی_کتاب
undefinedنام کتاب:سواد رسانه ای و خانواده undefinedنویسنده: معصومه نصیری undefinedانتشارات: پشتیبان undefinedصفحات کتاب : 172
undefined آنچه در این کتاب میخوانید :
undefinedفصل اول: آنچه درباره سواد رسانه‌ای باید بدانیمundefinedفصل دوم: چند اصل طلایی درباره سواد رسانه‌ایundefinedفصل سوم: رسانه‌ها چگونه مخاطب را اداره می‌کنند؟undefinedفصل چهارم: اما و اگرهای فضای مجازیundefinedفصل پنجم: رژیم خانوادگی مصرف فضای مجازیundefinedفصل ششم: نشانه هایی که باید شما را حساس کندundefinedفصل هفتم: برای والدین نگرانundefinedفصل هشتم: شبکه‌های اجتماعی با هویت شما چه می‌کنند؟undefinedفصل نهم: اصول اولیه حضور در شبکه‌های اجتماعیundefinedفصل دهم: پانزده اصل اخلاقی در فضای مجازیundefinedundefinedفصل یازدهم: مهارت‌های انسان


undefinedنهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی (نسرا )
undefined مدیریت تربیت و آموزش فضای مجازی استان البرز
undefinedt.me/nasra_alborzundefinedinstagram.com/nasra_alborz

۱۶:۱۵

"فابینگ" (Phubbing) چیست و چگونه روابط ما را تهدید می‌کند؟ (+ توصیه‌های کاربردی)
undefined بنا به تعریف، فابینگ 'Phubbing' عملی است که باعث می شود افراد در محیط‌های اجتماعی یا خانوادگی به جای توجه به دیگران به تلفن خود نگاه کنند.
undefinedمطالعات بسیاری نشان داده‌اند که فابینگ به روابط اجتماعی افراد آسیب می‌زند، از رضایت زناشویی می‌کاهد و کودکان را به افسردگی دچار می‌کند. اگر می‌خواهید بفهمید شما نیز به فابینگ دچار هستید و چه باید بکنید با ما در خواندن این درس همراه شوید.
undefinedمتن کامل را در لینک زیر بخوانیدundefinedundefined
http://savadezendegi.com/fa/news/586
@asrehooshmandi

۱۶:۱۵

thumnail
#سواد_رسانه‌ای undefinedundefined
undefinedچرا باید سواد رسانه‌ای را ترویج کنیم؟
(3): سواد رسانه‌ای به ما کمک خواهد کرد بتوانیم تصمیم بگیریم چه چیزی را ببینیم و چه چیزی را بشنویم. ترویج سواد رسانه‌ای ما را به خواندن نانوشته‌ها و دیدن آنچه در تصویر نیست، مسلط می‌کند. پس ترویج سواد رسانه‌ای از چرا و اما عبور کرده و به باید و حتماً رسیده است.
undefinedمنبع: کتاب "اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان"به قلم undefined : معصومه نصیری
undefinedبازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است
#لبیک_یا_حسین_علیه_السلام
undefinedundefinedundefined رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
undefined #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات@GhararGahShayeat

۱۶:۱۶

thumnail
#قلدری_سایبری
undefinedقلدری سایبری یعنی قلدری ای که از طریق تکنولوژی انجام می شود، مثلا استفاده از اینترنت یا موبایل برای آسیب زدن، تجاوز به حریم شخصی یا خجالت دادن کسی.
قلدری سایبری انواع مختلفی دارد اما رایج ترین آن ها شامل موارد زیر می شود:
undefinedدریافت پیام های نامناسب و آسیب رسان از کسی که می شناسید یا نمی شناسید.undefinedدریافت پیام های ناجور، تهدید کننده و دردناک از طریق سایت های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا تلگرام.undefinedکسی عکس یا فیلم شما را بدون اجازه برای دیگران بفرستند و سعی کنند شما را خجالت زده کرده یا بهتان آسیب برسانند.undefinedکسی که از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی یا پیامک در مورد شما دروغ و شایعه منتشر کند.undefinedکسی جلوی ارتباط برقرار کردن شما با دیگران را گرفته و از گروه های چت شما را بیرون کند. undefinedکسی رمز ورود شما را دزدیده و وارد حساب کاربری تان شود و آنجا اطلاعات تان را تغییر داده یا حساب تان را حذف کند.undefinedکسی پروفایل جعلی درست کرده و تظاهر کند که شماست و یا از طریق حساب شما پیام ارسال کند.
@asrehooshmandi

۹:۲۲

undefinedقانون تشدید نظارت بر شبکه‌های اجتماعی در ترکیه اجرایی شد
قانون تشدید نظارت دولت ترکیه بر شبکه‌های اجتماعی از روز پنجشنبه اول اکتبر اجرایی می‌شود. این قانون نگرانی مدیران فیسبوک و توییتر و همچنین سازمان‌های مدافع حقوق بشر و آزادی اطلاعات را برانگیخته است.
براساس این قانون که در ماه ژوئیه به تصویب پارلمان ترکیه رسید، شبکه‌های اجتماعی با بیش از یک میلیون کاربر فعال روزانه در ترکیه باید در این کشور #دفتر_نمایندگی تاسیس کنند و دستورات دادگاه‌های ترکیه درباره #حذف «پیام‌های غیرقانونی» را حداکثر ۴۸ ساعت پس از صدور حکم اجرا کنند.
یورونیوز
@asrehooshmandi

۹:۲۹

thumnail
undefined #سوگواره_رسانه_ای جاماندگان اربعین ۱۴۴۲
بخش های این سوگواره :undefined عکاسیundefined فیلم کوتاه🟡 خاطره نویسی
undefined جوایز این سوگوارهundefined به نفر برگزیده :#انگشتر متبرک به حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع)
undefined جایزه نفرات هر بخش:undefinedنفر اول : ۵۰۰۰۰۰ تومانundefinedنفر دوم : ۴۰۰۰۰۰ تومانundefinedنفر سوم : ۳۰۰۰۰۰ تومانundefinedنفر چهارم : ۲۰۰۰۰۰ تومانundefined نفر پنجم : ۱۰۰۰۰۰ تومان
undefined مهلت ارسال آثار: جمعه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۹
undefined شما می توانید آثار خود را در تلگرام به روابط عمومی ارسال نمایید.
undefinedکانال تلگرامی سوگوارهundefined t.me/jamandegan1442
undefinedآدرس صفحه اینستاگرامundefined Instagram.com/jamandegan1442
undefined در نشر پوستر سوگواره سهیم باشید.
@asrehooshmandi

۱۷:۱۶

thumnail
اولین ویدیوی ساخته شده با استفاده از #هوش_مصنوعی و هنرنمایی جمعی از شخصیت های ایران زمین؛ از مصدق و ستارخان تا شهید آوینی و شهید چمران و ....
پازل
#دیپ_فیک #deep_fake #جعل_عمیق #ایران_من #همایون_شجریان
@asrehooshmandi

۱۷:۲۵

#اخبار_کوتاه
undefinedنیوزشوکیس محصول جدید گوگل برای مبارزه با اخبار جعلی
گوگل برای ساماندهی اخبار و مقابله با انتشار مطالب جعلی قصد دارد محصول جدیدی به نام گوگل نیوزشوکیس(Google News Showcase) ارائه دهد. این محصول تضمین خواهد کرد که کاربران محتوای خبری باکیفیت دریافت کنند. گوگل در سال ۲۰۱۸ هم ۳۰۰ میلیون دلار برای مقابله با اخبارجعلی سرمایه گذاری کرده بود. خدمات گوگل نیوزشوکیس در آلمان و برزیل راه‌اندازی شده و برای ارائه آن در آرژانتین، کانادا و انگلیس با ۲۰۰ ناشر خبر قراردادهایی منعقد شده است.
undefinedحساب توییتر کاربرانی که برای ترامپ آرزوی مرگ کنند تعلیق می‌شود
در بیانیه توییتر آمده است: مطالبی که در آن برای فردی آرزوی مرگ شود یا امید آن رود یا تمایل به مرگ، آسیب جدی جسمی یا بیماری مهلک برای فردی ابراز شود، خلاف قوانین ما استاین درحالی است که مطابق قوانین فیس‌بوک درصورتی که کاربران، ترامپ را تگ نکنند یا «به طور هدفمند» حساب کاربری او را در معرض مطالب حاوی آرزوی مرگش قرار ندهند، فیس‌بوک آن را به عنوان نوعی بیان اعتراض سیاسی قلمداد خواهد کرد.
undefinedنصب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض غیرقابل حذف روی موبایل ممنوع شد
اتحادیه اروپا پس از وادار کردن گوگل به میدان دادن به دیگر موتورهای جستجو، در پی این است که کاربران امکان حذف اپلیکیشن‌های پیش فرض از موبایل را داشته باشند. اغلب تولیدکنندگان موبایل محصولاتشان را با تعدادی برنامه‌ پیش فرض یا به اصطلاح Bloatware روانه بازار می‌کنند که امکان حذف آنها وجود ندارد.
@asrehooshmandi

۸:۰۱

thumnail
نشست بررسی تاثیرات رسـانـه‌ای حماسه اربـعـیـن در جهان
نشست، تاثیرات رسانه ای حماسه اربعین در جهان و اینکه چگونه هشتگ حب الحسین یجمعنا در سال های متوالی ترِند جهانی می شود؟ با سخنرانی معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.
این برنامه توسط کانون فضای مجازی و IT دانشگاه خوارزمی با همکاری نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان البرز و در قالب سلسله نشست‌های مجازی «فرصت دانایی»، روز سه‌شنبه ۱۵ مهر ماه ساعت ۱۶:۴۵ تا ۱۸ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
@asrehooshmandi

۱۳:۱۴

thumnail
#حکمرانی_مجازی
undefinedحکومت‌ها چگونه حاکمیت سرزمینی خود را در فضای مجازی بازتعریف و اعمال می‌کنند؟
undefinedکشورهای پیشرو چگونه توسط حکمرانی فضای مجازی بر روی ابزارها، محتواها و پلتفرم‌ها نظارت می‌کنند؟
undefinedرویکرد ایران در حکمرانی فضای مجازی چگونه بوده است؟
@asrehooshmandi

۱۳:۲۴

thumnail

۶:۵۹

عصر هوشمندی
undefined تصویر
undefinedدومینوی تصاویر فتوشاپی برای فریب افکار عمومی ایران!
undefinedمعصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه‌ای
undefinedموضوع نوید افکاری که به‌عنوان یکی از آخرین تلاش‌های رسانه‌ها و گروه‌های معاند برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی و ناامیدسازی و مخالف‌تراشی در دستور کار قرار گرفته بود، به‌عنوان نمونه‌ای مناسب برای به چالش کشیدن امپراطوری‌های ترویج دروغ و فریب قابل تحلیل و بررسی است.
undefinedدر جریان رسانه‌ای نوید افکاری علاوه بر کلمات و هشتگ‌هایی که با هدف درگیرسازی احساسات مخاطبان طراحی و مورد استفاده قرار گرفته بود، بهره‌گیری از تصاویر برای تشدید احساسات، نمایش ساختگی "همراهی جماعت"، ایجاد پروپاگاندا برای اقناع مخاطب جهت هم‌نوایی با این جریان رسانه‌ای و ... را شاهد بودیم.
undefinedهمانگونه که هشتگ‌های خاص این موضوع با تلاش «رسانه‌ها و سیاست‌مداران خارجی»، «برخی سیاسیون داخلی» و «برخی سلبریتی‌ها» و البته مردمی که فریب این جو رسانه‌ای را خوردند، مورد استفاده قرار گرفت، #تصاویر_ساختگی و استفاده ناشیانه از #فتوشاپ به مثابه قمار رسانه‌هایی که ادعای حرفه‌ای‌گری داشتند بر سر حیثیتشان بود.
undefinedاین #تصاویر_فتوشاپی که بعد از قصاص نوید افکاری به‌صورت دومینویی، در رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفته است، با نوشته‌هایی همچون «راه نوید ادامه دارد»، «انتقام نوید را می‌گیریم» و «نوید تنها نیست» ضمن تلاش برای دعوت مردم برای مشارکت در شعارنویسی، سعی در ایجاد موج اجتماعی داشتند. روشی که به مخاطب القا می‌کند جریانی توسط بخشی از جامعه در حال پیگیری است و سکوت و بی تفاوتی در برابر آن جایز نیست. این را از جنس جملات و کلمات استخدام شده در تصاویر فتوشاپی می‌توان دریافت.
undefinedروندکاوی‌ها نشان می‌دهد این تصاویر ساختگی که مصداق #تولید_دیس_اینفورمیشن برای #فریب_افکار_عمومی هستند، ابتدا توسط صفحات مجازی رادیو فردا منتشر و سپس صدای آمریکا آن را بازنشر داده است و این فرایند در ادامه توسط شبکه من و تو، شبکه وهابی کلمه و حتی ارگان رسانه‌ای منافقین و همچنین فعالان سلطنت‌طلب و عوامل این رسانه‌ها بازنشر شده‌اند.
undefinedاین پاسکاری و هم‌افزایی رسانه‌ای آنهم پاسکاری یک محتوای ساختگی و عدم بررسی و راستی‌آزمایی تصاویر توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی، موجب افتادن مخاطبان در دام فریب و باور محتوای نشر یافته، شده است. محتوایی که در کنار هشتگ‌های استفاده شده در خدمت جا به جا کردن «قصاص» و «اعدام»، «مجرم» و «قربانی»، «عدالت» و «ظلم» و در نهایت تشدید فشارها بر ایران و تشدید تحریم ها و ایجاد تنگنا برای مردم ایران بوده است.
undefinedپیش از باور تصاویر آنها را راستی آزمایی کنیم. خط سیر یا زنجیره انتشار محتواهای رسانه‌ای را مورد بررسی قرار دهیم و به اهداف قبل، حین و بعد طراحان یک هشتگ واقف شویم. پس از طی این مراحل محتوایی را باور و بازنشر کنیم.
@asrehooshmandi

۷:۰۰

undefinedهمه چیز درباره #مهندسی_موافقت و #مهندسی_افکارعمومی
undefinedچگونه سیگار کشیدن زنان در جهان عادی سازی شد؟
undefined... برنیز در سال ١٩٢٨ کتابی نوشت به نام پروپاگاندا که این گونه آغاز می‌شد: "دستکاری هوشیارانه و هوشمندانه عادت‌ها و عقاید سازمان‌یافته توده‌ها یکی از عناصر مهم جامعه دموکراتیک است. آنها که این سازوکار نادیده جامعه را دستکاری می‌کنند دولتی نامرئی را تشکیل می‌دهند که قدرت واقعی حاکم بر کشور ما است."
undefinedدر بطن کارهای برنیز #دو باور اصلی بود: undefinedاول اینکه توده‌ها بیش از حد احمق و بی‌عقلند و بیش از حد تحت تاثیر عواطف و تکانه‌ها که بتوان به تصمیم آنها اعتماد کرد.undefinedدومین باور اصلی برنیز این بود که دیدگاه های زیگموند فروید را می‌توان برای دستکاری موثر افکار عمومی در ابعاد وسیع بکار گرفت. برنیز بخصوص به ایده #ناخودآگاه فروید علاقه داشت. فروید بر این باور بود که انگیزه افکار و اعمال مردم -که اغلب خود از آن آگاه نیستند- نیروهایی است در ناخودگاه آنها که فراموش یا سرکوب شده‌اند. به عقیده فروید عواطفی که در ناخودآگاه یافت می‌شوند اغلب خشن یا ترسناک هستند و منشا نیاز یا منشا جنسی دارند.
undefinedدختر برنیز گفته که پدرش فکر می کرد توده‌ها "ممکن است به آسانی به فرد اشتباه رای بدهند یا چیز غلطی بخواهند، بنابراین باید از بالا هدایت شوند اما می‌توان به عمیقترین امیال و ترس های افراد دسترسی پیدا و از آن برای اهداف خود استفاده کرد."
undefinedاو یکی چهره‌های محوری تغییر بزرگی بود که در قرن بیستم در اقتصاد کشورهای غربی اتفاق افتاد؛ پیدایش #مصرف‌_گرایی. او مردم را قانع کرد که مصرف کننده باشند، فقط چیزهایی را نخرند که نیاز دارند بلکه چیزهایی را بخرند که می‌خواهند یا آرزویش را دارند.
undefinedچگونه سیگار کشیدن زنان عادی سازی شد؟
undefinedیکی از نخستین مثال های کار برنیز وقتی بود که رئیس شرکت عظیم توتون آمریکا به او گفت چون سیگار کشیدن زنان در ملاعام ناپسند شمرده می‌شود آنها نیمی از بازار بالقوه خود را از دست می‌دهند و از برنیز خواست کاری برای آن انجام دهد.
undefinedبرای این کار برنیز آبراهام بریل روانکاو فرویدی را به کار گرفت. بریل به برنیز گفت که سیگار نماد قدرت مذکر است. اگر زنان بتوانند آن را نماد قدرت و استقلال خود ببینند، شروع می‌کنند به سیگار کشیدن. سیگار باید برای زنان به مثابه #مشعل_آزادی درآید.
undefinedبرنیز ترتیبی داد تا تعدادی دختر جوان شیک‌پوش در جشنواره عید پاک نیویورک شرکت کنند و همه آنها با اشاره او همزمان سیگاری را روشن کنند. برنیز از قبل ترتیبی داده بود که این زنان "فعالان حقوق زنان" معرفی شوند و تیتر پوشش خبری در تمام آمریکا این باشد، "مشعل آزادی". میلیونها زن به سیگار کشیدن روی آوردند.
undefinedاز ١٩٥٤ در گوآتمالا تا به حال تکنیک برنیز - دشمنی را خلق و بعد شکست آن را طلب کن- بارها استفاده شده است.
undefinedدر سال ٢٠١٦ هم اساس مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ که او را به ریاست جمهوری رساند آموزه‌های برنیز بود. ترامپ در واقع برای جذب عقلانیت رای‌دهندگان تلاشی نکرد، در عوض از قویترین و خطرناکترین نیروهای ناخودآگاه یعنی #ترس و #نفرت بهره‌برداری کرد.
undefinedمتن کامل را در سایت عصر هوشمندی asrehooshmandi.ir بخوانید.
@asrehooshmandi

۶:۱۲