به نام خداوند بخشنده و مهربان
۱۹:۵۱
فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ(۱۸ زمر)به سخن گوش فرامى دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند اينانند كه خدايشان راه نموده و اينانند همان خردمندان
۱۹:۵۱
۱:۰۱
۱:۰۲
۱۸:۵۱
نئولیبرالیسم چیست؟ راه بهبود یا عامل سقوط اقتصاد ایران؟ آیا اقتصاد ایران نئولیبرالیستی است؟
در سالهای اخیر، واژه نئولیبرالیسم بین اقتصاددانان و فعالین رسانه بسیار پررنگ شده و عدهای از آنان، سیاستهای نئولیبرالیستی را عامل اوضاع نابهسامان اقتصادی و شرایط اسفناک کشور معرفی میکنند.در این ویدیو کوشش شده با تعریف نئولیبرالیسم و بررسی علمی آن با استفاده از شاخصهای معتبر جهانی، جایگاه ایران را از منظر آزادی اقتصادی در جهان بسنجیم و ببینیم که ایران به کدام یک از دوسر طیف سیستمهای اقتصادی نزدیکتر است؛ اقتصاد دستوری یا مبتنی بر بازار؟
00:00 مقدمه و طرح موضوع00:45 زمینه تاریخی پیدایش نئولیبرالیسم01:07 نازیسم و کمونیسم زنگ خطری برای آزادی01:39 کنفرانس لیپمن 02:22 اختلاف نظر طرفداران لیبرالیسم03:03 تعریف نئولیبرالیسم03:27 تفاوت نئولیبرالیسم با لیبرالیسم03:46 نقطه نظر دو گروه اندیشمندان لیبرال04:22 جنگ جهانی دوم و فراموشی نئولیبرالیسم04:35 دهه 80 و سرزبان افتادن دوباره نئولیبرالیسم05:05 تبدیل نئولیبرال به برچسب05:35 نئولیبرالیسم در ایران05:48 آیا اقتصاد ایران نئولیبرالیستی است؟ 06:41 لزوم تعریف معیار06:58 بررسی علمی اقتصاد ایران از منظر نئولیبرالیسم07:15 شاخص آزادی اقتصادی08:38 رتبهبندی کشورها در شاخص آزادی اقتصادی09:27 مولفه اندازه دولت و رتبه ایران10:27 مولفه سیستم قضایی و حقوق مالکیت11:03 مولفه ثبات پول و رتبه ایران11:34 مولفه آزادی در تجارت بینالمللی12:03 مولفه تنظیمگری و رتبه ایران12:33 رتبه ایران در شاخص آزادی اقتصادی1 2:53 خلاصه و جمعبندی
@choraz
این ویدئو با همکاری مجموعه رسانهای اکوایران تولید شده است.https://youtube.com/watch?v=gpL6r-IGRc0&si=usJN7GEYHcph2cXZ
در سالهای اخیر، واژه نئولیبرالیسم بین اقتصاددانان و فعالین رسانه بسیار پررنگ شده و عدهای از آنان، سیاستهای نئولیبرالیستی را عامل اوضاع نابهسامان اقتصادی و شرایط اسفناک کشور معرفی میکنند.در این ویدیو کوشش شده با تعریف نئولیبرالیسم و بررسی علمی آن با استفاده از شاخصهای معتبر جهانی، جایگاه ایران را از منظر آزادی اقتصادی در جهان بسنجیم و ببینیم که ایران به کدام یک از دوسر طیف سیستمهای اقتصادی نزدیکتر است؛ اقتصاد دستوری یا مبتنی بر بازار؟
00:00 مقدمه و طرح موضوع00:45 زمینه تاریخی پیدایش نئولیبرالیسم01:07 نازیسم و کمونیسم زنگ خطری برای آزادی01:39 کنفرانس لیپمن 02:22 اختلاف نظر طرفداران لیبرالیسم03:03 تعریف نئولیبرالیسم03:27 تفاوت نئولیبرالیسم با لیبرالیسم03:46 نقطه نظر دو گروه اندیشمندان لیبرال04:22 جنگ جهانی دوم و فراموشی نئولیبرالیسم04:35 دهه 80 و سرزبان افتادن دوباره نئولیبرالیسم05:05 تبدیل نئولیبرال به برچسب05:35 نئولیبرالیسم در ایران05:48 آیا اقتصاد ایران نئولیبرالیستی است؟ 06:41 لزوم تعریف معیار06:58 بررسی علمی اقتصاد ایران از منظر نئولیبرالیسم07:15 شاخص آزادی اقتصادی08:38 رتبهبندی کشورها در شاخص آزادی اقتصادی09:27 مولفه اندازه دولت و رتبه ایران10:27 مولفه سیستم قضایی و حقوق مالکیت11:03 مولفه ثبات پول و رتبه ایران11:34 مولفه آزادی در تجارت بینالمللی12:03 مولفه تنظیمگری و رتبه ایران12:33 رتبه ایران در شاخص آزادی اقتصادی1 2:53 خلاصه و جمعبندی
@choraz
این ویدئو با همکاری مجموعه رسانهای اکوایران تولید شده است.https://youtube.com/watch?v=gpL6r-IGRc0&si=usJN7GEYHcph2cXZ
۱۹:۰۴
فرهاد قنبریبِرند یازده سپتامبر
در قرن بیست و بیست و یکم صدهها هزار یا شاید میلیون ها نفر در دنیا بر اثر اقدامات تروریستی جان خود را از دست داده اند. اما جهان فقط برای آن سه هزار آمریکایی که در یازده سپتامبر دوهزار و یک جان خود را از دست دادند بزرگداشت گرفته و یادشان را گرامی می دارد!
جهان در یازده سپتامبر نوزده دو دهه پیش شاهد یک اقدام تروریستی در ایالات متحده بود. اقدام تروریستی که خود باعث و عامل صدهها و هزاران اقدام تروریستی دولتی دیگر شد.
اگر ایالات متحده در سال دو هزار و یک برای قصاص عوامل حادثه یازده سپتامبر از مردم خاورمیانه درخواست میکرد که به ازای هر کشته آمریکایی هزار نفر از شهروندان خود را داوطلبانه در تیررس سربازان آمریکایی قرار دهند، به مراتب این منطقه آسیب و خشونت بسیار کمتری از آنچه در این سالها مشاهده کرده است را متحمل می شد.
پس از یازده سپتامبر رئیس جمهور آمریکا جهان را به دو جبهه ما و دشمنان تقسیم کرد و در این میان هیچ جایی برای بی طرفین قائل نشد، حتی هیتلر و سایر خونخواران بزرگ تاریخ هم چنین موضعی در قبال جهانیان در هیچ برهه ای از تاریخ اتخاذ نکردند.
چهارده نفر از نوزده عامل حادثه یازده سپتامبر از شهروندان عربستان بودند اما بمب های تلافی جویانه امریکا و غرب بر سر مردم افغانستان و عراقی فرود آمد که شاید تا آنروز نمی دانستند شهری به نام نیویورک و مکانی به نام برج های تجارت جهانی وجود دارد.
یازده سپتامبر امروز بیشتر از آنکه یادآور حادثه تراژیک باشد یک برند تبلیغاتی برای ایالات متحده است که از طریق آن، هالیوود پول های کلان به جیب می زند، مافیای تولیاسلحه و بمب به شدت بر فروش خود میافزاید و سیاست مداران آمریکایی به سیاستهای جنگطلبانه و دخالتهای بیشتر خود در کشورهای مختلف جهان ادامه میدهند.@avvalshakhs
در قرن بیست و بیست و یکم صدهها هزار یا شاید میلیون ها نفر در دنیا بر اثر اقدامات تروریستی جان خود را از دست داده اند. اما جهان فقط برای آن سه هزار آمریکایی که در یازده سپتامبر دوهزار و یک جان خود را از دست دادند بزرگداشت گرفته و یادشان را گرامی می دارد!
جهان در یازده سپتامبر نوزده دو دهه پیش شاهد یک اقدام تروریستی در ایالات متحده بود. اقدام تروریستی که خود باعث و عامل صدهها و هزاران اقدام تروریستی دولتی دیگر شد.
اگر ایالات متحده در سال دو هزار و یک برای قصاص عوامل حادثه یازده سپتامبر از مردم خاورمیانه درخواست میکرد که به ازای هر کشته آمریکایی هزار نفر از شهروندان خود را داوطلبانه در تیررس سربازان آمریکایی قرار دهند، به مراتب این منطقه آسیب و خشونت بسیار کمتری از آنچه در این سالها مشاهده کرده است را متحمل می شد.
پس از یازده سپتامبر رئیس جمهور آمریکا جهان را به دو جبهه ما و دشمنان تقسیم کرد و در این میان هیچ جایی برای بی طرفین قائل نشد، حتی هیتلر و سایر خونخواران بزرگ تاریخ هم چنین موضعی در قبال جهانیان در هیچ برهه ای از تاریخ اتخاذ نکردند.
چهارده نفر از نوزده عامل حادثه یازده سپتامبر از شهروندان عربستان بودند اما بمب های تلافی جویانه امریکا و غرب بر سر مردم افغانستان و عراقی فرود آمد که شاید تا آنروز نمی دانستند شهری به نام نیویورک و مکانی به نام برج های تجارت جهانی وجود دارد.
یازده سپتامبر امروز بیشتر از آنکه یادآور حادثه تراژیک باشد یک برند تبلیغاتی برای ایالات متحده است که از طریق آن، هالیوود پول های کلان به جیب می زند، مافیای تولیاسلحه و بمب به شدت بر فروش خود میافزاید و سیاست مداران آمریکایی به سیاستهای جنگطلبانه و دخالتهای بیشتر خود در کشورهای مختلف جهان ادامه میدهند.@avvalshakhs
۱۹:۰۷
۱۹:۱۳
۱۹:۵۳
۱۹:۵۳
اول شخص جمع 🇮🇷
"درجهان سرمایهداری و مدرن امروز همواره از زنان میخواهیم بدنی لاغر، بدون شکم، با برجستگیهای خاص خود ما را در بخار لذت تن خود غرق کنند. آنها نیز در پی برآوردن میل «دیگری» دماغ و لب و گونه های خود را به تیغ جراحی میسپارند. علیرغم دانستن این واقعیت که کفش پاشنه بلند بر سلامت جسمی شان آسیب میزند کفشهای پاشنه بلند میپوشند تا مطابق میل دیگری عمل کنند. درواقع جهان مدرن زنان را به بردههایی مبدل کرده است که باید یکریز درپی برآورده کردن مطامع و امیال دیگری بربیایند" @kharmagaas آلن بدیو_در ستایش عشق
سکانس اولآغاز
از زمان پیدایش تمدن های بشری تا ۱۸۴۸ که تجمعات زنان آمریکایی برای حق رای شروع شد
نسبت زنان با اجتماع تحت تعریف مردان بودنمونه های حکومت زنانمثل دختر خسروپرویز یا ملکه انگلیسبخاطر وراثت یا تشریفاتی بوده و عملی برآمده از اجتماع برای عمل این گروه نبود
در فرهنگ ایران باستان ، اسلام، یهودیت،مسیحیتحضور در اجتماع برای زنان به شرط پوشش بلامانع بودولی در عمل مسئولیت های اجتماعی خاصی به آنها نمیرسید و مسئولیت های تربیت نسل و ظفت و رفت امور خانه به عهده زنان و امور بیرون خانه و حکومتی به عهده مردان بود
از زمان پیدایش تمدن های بشری تا ۱۸۴۸ که تجمعات زنان آمریکایی برای حق رای شروع شد
نسبت زنان با اجتماع تحت تعریف مردان بودنمونه های حکومت زنانمثل دختر خسروپرویز یا ملکه انگلیسبخاطر وراثت یا تشریفاتی بوده و عملی برآمده از اجتماع برای عمل این گروه نبود
در فرهنگ ایران باستان ، اسلام، یهودیت،مسیحیتحضور در اجتماع برای زنان به شرط پوشش بلامانع بودولی در عمل مسئولیت های اجتماعی خاصی به آنها نمیرسید و مسئولیت های تربیت نسل و ظفت و رفت امور خانه به عهده زنان و امور بیرون خانه و حکومتی به عهده مردان بود
۱۹:۵۳
سکانس دومتحجر
اول به دیدگاه شوپنهاور نیچه و کانت در میان فلاسفه غربی
و به احادیث اسلامی پیرامون عدم توانایی مدیریت زن رجوع شود
مطالب گروه اول و دوم نه برای تحقیر زنانبلکه حاصلی از شرایط و وضعیت موجود زنان در دورانشان استزنان در دوران خانه نشینی طبعا کمترین آشنایی با مسائل اجتماعی و ضوابط آن بودند وگسترش جوامع راه تاثیر گذاری آنان را باز کرد
تاثیر منفی این حضور دفعی و بدون پیش زمینه را میشود در تاثیرگیری شاهان عثمانی از زنانشان
یا کتاب(کلثوم ننه) که در عهد صفوی در مذمت استفتائات دینی زنان نگاشته شده
این مسائل در اروپا به علت انقلاب صنعتی و نیاز به نیرو کار موجب ورود زنان به اجتماع شد
ولی در ایران به علت عقب ماندگی حاصل از استعمار اینگونه مسائل مبتلا به نبوده و زنان همچنان در پستو ها بودندتا زمان مشروطه..@avvalshakhs
اول به دیدگاه شوپنهاور نیچه و کانت در میان فلاسفه غربی
و به احادیث اسلامی پیرامون عدم توانایی مدیریت زن رجوع شود
مطالب گروه اول و دوم نه برای تحقیر زنانبلکه حاصلی از شرایط و وضعیت موجود زنان در دورانشان استزنان در دوران خانه نشینی طبعا کمترین آشنایی با مسائل اجتماعی و ضوابط آن بودند وگسترش جوامع راه تاثیر گذاری آنان را باز کرد
تاثیر منفی این حضور دفعی و بدون پیش زمینه را میشود در تاثیرگیری شاهان عثمانی از زنانشان
یا کتاب(کلثوم ننه) که در عهد صفوی در مذمت استفتائات دینی زنان نگاشته شده
این مسائل در اروپا به علت انقلاب صنعتی و نیاز به نیرو کار موجب ورود زنان به اجتماع شد
ولی در ایران به علت عقب ماندگی حاصل از استعمار اینگونه مسائل مبتلا به نبوده و زنان همچنان در پستو ها بودندتا زمان مشروطه..@avvalshakhs
۲۱:۲۱
سکانس سوممدرنیته
زنان بعد از رضاخان و کشف حجابش تقریبا مجبور به فعالیت اجتماعی هرچند برخلاف میلشان شدند
نماینده مجلس دادند و در عرصه هنر ادبیات هم فعالیتشان شروع شد
در دوران محمدرضا در سه قالب فرشتگان جویندگان ستارگاندامنه فعالیت اجتماعی شان بیشتر شدهمزمان با آن برخی کوته فکران مذهبی اوج دغدغه شان عدم گرفتن شناسنامه برای بانوان بخاطر عدم شناسایی نوامیس!!!و برسی حرمت تشریح اجساد مردگان برای تحقیقات علمی بودند
و زن حاضر در جامعه علمی مساوی بی دینو متدیتین و بی سوادی تساوی برقرار شد
در مورد حق رای و فعالیت زنان مباحثه بودhttps://t.me/azadsocial/1539
(مقاله بالا مطالعه شود)
بازهم متفکرینی مثل مرحوم مدرس بودند که در مورد شناسنامه و ذکر نام مواضع درستی گرفتندولی مثل همیشه جامعه ما مسیر اشتباه را انتخاب کردند.
گروه علم آموز سکولار و بی سواد دیندار!@avvalshakhs
زنان بعد از رضاخان و کشف حجابش تقریبا مجبور به فعالیت اجتماعی هرچند برخلاف میلشان شدند
نماینده مجلس دادند و در عرصه هنر ادبیات هم فعالیتشان شروع شد
در دوران محمدرضا در سه قالب فرشتگان جویندگان ستارگاندامنه فعالیت اجتماعی شان بیشتر شدهمزمان با آن برخی کوته فکران مذهبی اوج دغدغه شان عدم گرفتن شناسنامه برای بانوان بخاطر عدم شناسایی نوامیس!!!و برسی حرمت تشریح اجساد مردگان برای تحقیقات علمی بودند
و زن حاضر در جامعه علمی مساوی بی دینو متدیتین و بی سوادی تساوی برقرار شد
در مورد حق رای و فعالیت زنان مباحثه بودhttps://t.me/azadsocial/1539
(مقاله بالا مطالعه شود)
بازهم متفکرینی مثل مرحوم مدرس بودند که در مورد شناسنامه و ذکر نام مواضع درستی گرفتندولی مثل همیشه جامعه ما مسیر اشتباه را انتخاب کردند.
گروه علم آموز سکولار و بی سواد دیندار!@avvalshakhs
۲۱:۲۱
۱:۴۱
سکانس دوم
وضعیت کشور ما هم بزرگ شده ی شرایط هنری کیسینجر است
سلسله مراتب دولتی و گسترده شدن سازمان ها قبل از ظهور کامل دموکراسی و توسعه در کشورموجب شده که تحول در اموراتی از کشور مثل آموزش پرورش یا اقتصاد یا ...
با مشکل مواجه شود
قبل از اینکه ساختار ها و رویکرد هاشان بروز شودبا شیوه سنتی شکل گرفتند(نگاهی به وضعیت تحصیل در کشورمان بکنیدو این را هم بدانید تغییر وزرا در هر ارگان بیش از ۲۰ درصد تاثیر مثبت نداردو باقی مسائل طی سیکل خاصی طی میشود)
حال این شیوه سنتی بخاطر خطراتی که جامعه و انقلاب را هم تهدید میکند در مقابل تغییرات محکم تر می ایستد..
@avvalshakhs
وضعیت کشور ما هم بزرگ شده ی شرایط هنری کیسینجر است
سلسله مراتب دولتی و گسترده شدن سازمان ها قبل از ظهور کامل دموکراسی و توسعه در کشورموجب شده که تحول در اموراتی از کشور مثل آموزش پرورش یا اقتصاد یا ...
با مشکل مواجه شود
قبل از اینکه ساختار ها و رویکرد هاشان بروز شودبا شیوه سنتی شکل گرفتند(نگاهی به وضعیت تحصیل در کشورمان بکنیدو این را هم بدانید تغییر وزرا در هر ارگان بیش از ۲۰ درصد تاثیر مثبت نداردو باقی مسائل طی سیکل خاصی طی میشود)
حال این شیوه سنتی بخاطر خطراتی که جامعه و انقلاب را هم تهدید میکند در مقابل تغییرات محکم تر می ایستد..
@avvalshakhs
۱۴:۳۱