بازارسال شده از حکمرانی مردم
اجتماع بزرگ مردمی در مسجد مقدس جمکران
🟢 قدمهای تو، این راه را پربرکتتر میکند.
#انا_علی_العهد#غزه
۱۱:۴۶
جَعَلَ اللَّهُ الْكَعْبَةَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ قِيَامًا لِلنَّاسِ…(مائده/۹۷) . حج، زمینه و جرقهی قیام و تحول جمعی مردم دنیاست. خدا در قرآن محلی را وضع کرده برای قیام و قوام، برای مردم، برای حرکت عمومی مردم جهان، برای ساخت امت واحده. و آن هم کعبه است.
اصلا خودش آن را معین کرده برای قیام جهانی علیه ظلم. اگر دم از «لیقوم الناس بالقسط» میزنیم و اگر دنبال برپایی عدالت مردم پایه هستیم بدون بستر واقعی اش که حج باشد، ممکن نیست.
پ.ن : برای آزادی و سلامت استاد ما دعا کنید.#قاسمیان
از مردم
۴:۱۰
بازارسال شده از اسلام ناب
🟡 ثبت نام نهمین دوره معرفتـی تشکیـلاتی اسـلامناب _ فصلِ تبیین ماموریت
️ویژه تشکـلهای دانشجویی سراسر کشور
تاریخ برگزاری دوره:ـ خواهران ۲۳ تیرـ برادران ۲۸ تیر [به مدت ۱۰ روز...]
*مکان برگزاری دوره: مشـهد مقدس*
مهلت ثبت نام: ۱۶ خرداد
ثبت نام در سایت اسلام ناب:
https://eslamenaab.ir/register1404/
کسب اطلاعات بیشتر:ـ خواهران: @eslamenaab_khaharanـ برادران: @eslamenaab_baradaran
#دوره_1404#قیام_جوانان_برای_تحول_ایران
مرکز معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب
️ @eslamenaab_ir
#دوره_1404#قیام_جوانان_برای_تحول_ایران
۵:۵۶
۱۹:۱۴
بازارسال شده از هیأت اصحاب الحسین (ع)
@ashabolhossein_ir
۱۰:۱۸
بازارسال شده از هیأت اصحاب الحسین (ع)
�ً_فأحيانا_الإمام_الخمیني.pdf
۹.۲۲ مگابایت
@ashabolhossein_ir
۱۰:۱۸
از مردم | علیرضا شاکری
�ً_فأحيانا_الإمام_الخمیني.pdf
از شبکه صالحان تا امامت مستضعفانکنشگری سیاسی تشکیلاتی امام محمد باقر (ع) تا امام خمینی(ره)
علیرضا شاکری
اندیشه اسلامی، تحقق عدالت و جامعه ایمانی، همواره مستلزم نهادسازی، سازمان یافتگی و تربیت انسان هایی بوده که رسالت اصلاح جامعه و ایستادگی در برابر انحرافات را برعهده دارند. قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و راه اهلبیت(ع) از آغاز، بر پرورش و سازماندهی چنین جمعی تأکید داشتهاند؛ جمعی که در قالب شبکهای منسجم بتواند نه تنها به اصلاح درون جامعه اسلامی، بلکه به ایجاد الگویی برای تمامی انسانهای آزاده جهان مبادرت ورزد.در فراز و فرودهای تاریخ اسلام، ائمه معصومین(ع)، به ویژه از زمان امام محمد باقر(ع) عهدهدار ترویج این قوام جمعی و تشکیلات مؤثر در قالبهایی مانند نهاد وکالت شدند و این اندیشه در دوران معاصر با ابتکار و اجتهاد امام خمینی(ره) و ظهور انقلاب اسلامی ایران، ماهیت اجرایی و تمدنی یافت؛ به گونهای که شبکه مستضعفان و امتسازی جهانی عملاً به پروژهای عینی برای مقابله با سلطه و گسترش عدالت بدل شد. یادداشت حاضر به این تداوم و پیوستگی توجه دارد و ارتباط کنش سیاسی و اجتماعی امام باقر(ع) و امام خمینی(ره) را در این منظومه زنجیرهوار، با استناد به آیات قرآن، تحلیل میکند.... ادامه متن در فایل ارسالی موجود است

@az_mardom
اندیشه اسلامی، تحقق عدالت و جامعه ایمانی، همواره مستلزم نهادسازی، سازمان یافتگی و تربیت انسان هایی بوده که رسالت اصلاح جامعه و ایستادگی در برابر انحرافات را برعهده دارند. قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و راه اهلبیت(ع) از آغاز، بر پرورش و سازماندهی چنین جمعی تأکید داشتهاند؛ جمعی که در قالب شبکهای منسجم بتواند نه تنها به اصلاح درون جامعه اسلامی، بلکه به ایجاد الگویی برای تمامی انسانهای آزاده جهان مبادرت ورزد.در فراز و فرودهای تاریخ اسلام، ائمه معصومین(ع)، به ویژه از زمان امام محمد باقر(ع) عهدهدار ترویج این قوام جمعی و تشکیلات مؤثر در قالبهایی مانند نهاد وکالت شدند و این اندیشه در دوران معاصر با ابتکار و اجتهاد امام خمینی(ره) و ظهور انقلاب اسلامی ایران، ماهیت اجرایی و تمدنی یافت؛ به گونهای که شبکه مستضعفان و امتسازی جهانی عملاً به پروژهای عینی برای مقابله با سلطه و گسترش عدالت بدل شد. یادداشت حاضر به این تداوم و پیوستگی توجه دارد و ارتباط کنش سیاسی و اجتماعی امام باقر(ع) و امام خمینی(ره) را در این منظومه زنجیرهوار، با استناد به آیات قرآن، تحلیل میکند.... ادامه متن در فایل ارسالی موجود است
@az_mardom
۱۰:۱۸
نشست طرح کلی حکمرانی در قرآن و رهیافتهای پژوهشی آن
دانشکده علوم قرآنی مشهد؛ خردادماه ۱۴۰۴
مفهوم حکمرانی در ادبیات قرآنی، صرفاً به معنای اداره سیاسی جامعه محدود نمیشود، بلکه دایره وسیعتری از مدیریت امور فردی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را شامل میشود. واژگانی چون ولایت، امامت، خلافت، قضا و حکم در قرآن کریم، هر کدام بعدی از این مفهوم را تبیین میکنند.
یادداشت کامل در:
خبرگزاری ایکنا:https://B2n.ir/sm5888
@az_mardom
دانشکده علوم قرآنی مشهد؛ خردادماه ۱۴۰۴
یادداشت کامل در:
@az_mardom
۲۰:۰۵
(انفال، ۶۵ و ۶۶)
از مردم
۴:۴۳
لحظه ای نباید از سلاح خود غفلت کرد.آتش بس در برهه ی کنونی فقط فرصتی برای احیا و هجوم سراسری و مجدد دشمن است:
... وَدَّ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُم مَّيْلَةࣰ وَاحِدَةࣰۚ...كافران دوست دارند شما از #سلاح ها و ساز و برگ جنگى خود غفلت ورزيد، تا يك باره به شما هجوم كنند...
سوره نساء، ۱۰۲
#منطق_قرآن_در_جنگ
@az_mardom
... وَدَّ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُم مَّيْلَةࣰ وَاحِدَةࣰۚ...كافران دوست دارند شما از #سلاح ها و ساز و برگ جنگى خود غفلت ورزيد، تا يك باره به شما هجوم كنند...
سوره نساء، ۱۰۲
#منطق_قرآن_در_جنگ
@az_mardom
۱۱:۰۶
بخش اول
لذا حضور مردم در میدان شرط لازمهی پیروزی است، همانطور که در سوره حشر در توصیف جنگ با یهودیها این چنین آمده است:هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ ﴿حشر،۲﴾.روشی که خداوند در مقابله با صهیونیست ها در این آیه شرح میدهد آن است که همین که مومنین در میدان باشند، خداوند ترسی را در قلبهای آنها میاندازد که سپرهایشان دیگر کارایی نخواهد داشت و خانههایشان را به دستهای خودشان خراب میکنند. اما چیزی که در اینجا حائز اهمیت است، دست مومنان و مقاومت مردمی است." َأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ"
ادامه دارد...
#منطق_قرآن_در_جنگ #مبارزه_با_رژیم_صهیونی
@hokmrani_mardom@az_mardom
۱۴:۳۷
از مردم | علیرضا شاکری
#یادداشت| اداره مردمی جنگ در قرآن بخش اول
نبردی که در آن قرار گرفتیم نبرد صرفا نیروهای مسلح نیست بلکه نبرد ملت است با پیشرانی و فرماندهی نیرو های مسلح. باید مراقبت کنیم از این مفهوم که نبرد و دفاع ما مردمی نباشد و فقط منحصر در نیروهای مسلح عزیزمان بشود که اگر اینطور بشود، حتما در ادامه راه به مشکل برمیخوریم. قرآن کریم در موضوع جنگ و قتال از همه نظر نقش مردم را جلوه میدهد. و اساسا سنت خداوند این است که مردم باید به وسیله مردم دفع بشوند. : وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ" . و آنگاه که در سوره نساء خطاب به مردم میشود که "يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُباتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعاً"، در ادامه همین آیات خطاب به رسول الله مطرح میشود که تو فقط تکلیف خودت بر گردنت هست اما مردم را برای قتال، تحریض و تشویق کن: " فَقاتِلْ في سَبيلِ اللَّهِ لا تُكَلَّفُ إِلاَّ نَفْسَكَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنينَ .." همین تعبیر در سوره انفال نیز آمده است : 《يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ حَرِّضِ ٱلْمُؤْمِنِينَ عَلَى ٱلْقِتَالِۚ إِن يَكُن مِّنكُمْ عِشْرُونَ صَٰبِرُونَ يَغْلِبُواْ مِاْئَتَيْنِۚ وَإِن يَكُن مِّنكُم مِّاْئَةࣱ يَغْلِبُوٓاْ أَلْفࣰا مِّنَ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ بِأَنَّهُمْ قَوْمࣱ لَّا يَفْقَهُونَ ؛ اى پيامبر! مؤمنان را به جنگ برانگيز كه اگر از شما بيست نفر صابر باشند بر دويست نفر چيره مى شوند، و اگر از شما صد نفر [صابر] باشند بر هزار نفر از كافران چيره مىشوند...》 لذا حضور مردم در میدان شرط لازمهی پیروزی است، همانطور که در سوره حشر در توصیف جنگ با یهودیها این چنین آمده است: هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ ﴿حشر،۲﴾. روشی که خداوند در مقابله با صهیونیست ها در این آیه شرح میدهد آن است که همین که مومنین در میدان باشند، خداوند ترسی را در قلبهای آنها میاندازد که سپرهایشان دیگر کارایی نخواهد داشت و خانههایشان را به دستهای خودشان خراب میکنند. اما چیزی که در اینجا حائز اهمیت است، دست مومنان و مقاومت مردمی است." َأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ"
البته توجه داشته باشیم که در مقام تطبیق با شرایط کنونی، حضور مردم در جنگهای امروزی، فقط به معنای حضور به شکل پیاده نظام نیست بلکه عرصههای گوناگونی را شامل میشود. به این معنا که اگر در حملات نظامی به صورت مستقیم نمیتوانند حضور داشته باشند، در عرصههای دیگر مانند دفاعی، امنیتی، خدمات به یکدیگر، جنگ روانی و شناختی و رسانهای در جهان و ... میتوانند نقشی جدی و حتی مهمتر از نیروهای مسلح ایفا نمایند. البته برخی از اینها نیاز به آموزش های اولیه و تشکیلات دارد. اما لازمهی آن هم حضور در میدان و خالی نکردن عرصه است تا خود به خود هر کسی به تدریج نقشش را پیدا کند. ادامه دارد...
علیرضا شاکری #منطق_قرآن_در_جنگ #مبارزه_با_رژیم_صهیونی @hokmrani_mardom @az_mardom
#کلیپ
یه تذکر برادرانه به خودمون:نگذاریم این نبرد و رویارویی، منحصر در نیروهای مسلح عزیزمون بشود...
مقاومت و اداره مردمی جنگ در قرآن ؛ بخش اول
وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ"
"يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُباتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعاً"،
" فَقاتِلْ في سَبيلِ اللَّهِ لا تُكَلَّفُ إِلاَّ نَفْسَكَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنينَ .."...
از مردم
مقاومت و اداره مردمی جنگ در قرآن ؛ بخش اول
از مردم
۱۴:۵۳
بازارسال شده از مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی
۱۹:۳۴
بازارسال شده از هیئت اصحاب عاشورایی
سخنران: حجتالاسلام و المسلمین شاکری
مادحین:کربلایی عمران زرقانی
کربلایی علیرضا ایمانی
کربلایی محمدمهدی حقدوست
زمان:دوشنبه ۵ آبانماه
همراه با نماز مغرب و عشا
#هیئت_اصحاب_عاشورایی
۰:۰۸
بازارسال شده از اندیشکده اقامه(حکمرانی قرآنی مردمی)
کانال اطلاع رسانی دوره ها:@hokmrani_eqame
۹:۴۳
بازارسال شده از اندیشکده اقامه(حکمرانی قرآنی مردمی)
سلام و ارادت خدمت دانشپژوهان گرامی.
ان شاءالله نشست اول از دوره حکمرانی خانواده و بانوان در قرآن تا دقایقی دیگر در راس ساعت ۱۸ آغاز میشود و امکان حضور عمومی بزرگواران، در جلسه اول فراهم شده است.
ان شاءالله نشست اول از دوره حکمرانی خانواده و بانوان در قرآن تا دقایقی دیگر در راس ساعت ۱۸ آغاز میشود و امکان حضور عمومی بزرگواران، در جلسه اول فراهم شده است.
۱۴:۰۲
بازارسال شده از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س)
برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر پیغام دهید:
۱۴:۲۰
فصل چهارم از
دوره آموزشی لیقوم الناس
(از حرکت عمومی تا حکمرانی مردمی در قرآن)
بر مبنای تفسیر المیزان و بیانات تفسیری رهبر انقلاب
۴۰ ساعت آموزش از مبانی تا میدان عملی
همراه با گواهی معتبر از دانشگاه دولتی قم
شیپا با همکاری اندیشکده اقامه برگزار میکند:سرفصلهای کلیدی دوره:
مبانی مردمسالاری در قرآن
راهبردها و عرصههای حکمرانی مردمی
سطوح مختلف مردم و حلقههای میانی
جامعهپردازی و تشکیلات قرآنی
نهادهای خرد در حکمرانی مردمی
برای ثبتنام به شناسه زیر در "ایتا" یا "بله" پیام دهید
@mpa_shipaa
مجازی (آنلاین و آفلاین)
سهشنبهها ساعت ۱۸ تا ۲۰؛ شروع از ۱۱ آذر
مهلت ثبتنام: تا ۱۰ آذر
@az_mardom@hokmrani_eqame
https://ble.ir/shipaa
(از حرکت عمومی تا حکمرانی مردمی در قرآن)
@az_mardom@hokmrani_eqame
https://ble.ir/shipaa
۱۴:۱۷
بازارسال شده از seyed amir rosumi
۲۰:۳۳