آ

آکادمی بله

۶۵عضو
thumnail
برای به‌دست آوردن سهم بازار، ارزان قیمت‌گذاری کنیم یا برای ایجاد برندی ممتاز، گران قیمت‌گذاری کنیم؟
undefined آیا آماده تعیین قیمت و عرضه محصولتان هستید؟ هنوز نه. ابتدا باید یک استراتژی قیمت‌گذاری تدوین کنید.آیا محصول جدیدمان سند استراتژی قیمت‌گذاری دارد؟ اگر خیر، چرا؟استراتژی قیمت‌گذاری چه اهدافی دارد؟ اهداف مختلف (درآمد، سود، سهم بازار و غیره) چه اولویتی نسبت به هم دارند؟ آیا تیم مدیریت در مورد این اهداف هماهنگ است؟ اگر بله، از کجا می‌دانیم؟کدام نوع استراتژی قیمت‌گذاری (بیشینه‌سازی، نفوذ یا رویه‌گیری) را انتخاب کرده‌ایم؟ چرا؟محصول جدید چه کشش قیمتی دارد؟ درآمد و سود در چه قیمت‌هایی به حداکثر می‌رسند؟آیا برنامه‌ای برای برخورد با واکنش‌های مشتریان و رقبا داریم؟ این برنامه‌ها را چه کسانی و چگونه نوشته‌اند؟ آیا این برنامه‌ها پیوسته به روز می‌شوند؟در این نوشتار برآنیم که به این سوالات پاسخ داده و مختصری به آشنایی با رویکردهای قیمت‌گذاری و بازه‌های کشش قیمت بپردازیم.
undefinedزمان مطالعه: ۷ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/wQgFY
undefined @baleacademy

۹:۰۸

thumnail
ایده عالی مستدام! راهکارهایی برای ماندگارکردن ایده شما
undefined تا به‌حال پیش آمده که بخواهید کسی را متقاعد کنید ولی نتوانید؟یا ایدهٔ خوبی داشته باشید؛ ولی روی طرف مقابل تأثیری نگذارید؟جیپ و دن هیث، در کتاب Made to Stick (ترجمهٔ فارسی: ایدهٔ عالی مستدام) شش اصل به شما معرفی می‌کنند تا ایده‌هایتان را ماندگار کنید و اثرگذار باشید.
undefinedزمان مطالعه: ۷ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/cXNTx
undefined @baleacademy

۸:۵۹

thumnail
کاش کسی جایی مسئله‌ام را درک کرده باشد!
undefined اگر آنا گاوالدا مسئول توسعه محصولی دیجیتال بود، چگونه عمل می‌کرد؟ آیا می‌توانیم در طراحی محصولات، از نویسندگان بزرگ الهام بگیریم؟ در این نوشته بر اساس تجربه نویسندگان نگاهی به مشتری‌محوری در توسعه محصولات شده است.
undefinedزمان مطالعه: ۲ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/0cH7I
undefined @baleacademy

۵:۵۶

thumnail
چطور محصولی خلق کنیم که مشتری مجذوب آن شود؟
undefined چه عواملی باعث می‌شود مشتریان جذب یک محصول شوند و دست کشیدن از آن برایشان دشوار باشد، حتی در بازاری که محصولات مشابه وجود دارد؟ این همان آرزویی است که هر کسب‌وکاری برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.
در این نوشتار از زاویۀ «خلق ارزش برای مشتری» به این موضوع اشاره شده است.
undefinedزمان مطالعه: ۳ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/eCGvX
undefined @baleacademy

۵:۳۰

thumnail
Site Reliability Engineering
undefined مسائل و فرهنگ‌های شرکت‌های بزرگ و موفق، همواره برای‌مان جذاب بوده است.در این میان، گوگل از یک موقعیت شغلی که نه، بلکه یک فرهنگ به نام Site Reliability Engineering تحت عنوان یک کتاب رایگان، رونمایی کرده است.
در این نوشتار سعی می‌کنیم خلاصه بخش‌هایی از این کتاب را منتشر کنیم.
undefinedزمان مطالعه: ۸ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/fDEFJ
undefined @baleacademy

۱۳:۰۴

thumnail
ماجرای کوبرنتیز و اعلام عدم پشتیبانی از Docker از نسخه بعد!
undefined اخیرا انتشار خبر زیر در توئیتر و لینکدین موجب تعجب خیلی از افراد شده است:Kubernetes is deprecating Docker as a container runtime after v1.20
برداشت‌های ناقص از این خبر باعث نگرانی بسیاری از افراد در مورد وضعیت سرویس‌هایشان شده است.در این نوشتار بصورت مختصر و شفاف به این موضوع پرداخته‌ایم.
undefinedزمان مطالعه: ۴ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/OTqBD
undefined @baleacademy

۱۰:۰۸

thumnail
مفهوم Reactive Programming به زبان ساده
undefined و Reactive! یکی از overloadedترین کلمات امروز دنیایِ برنامه‌نویسی! در این پست میخواهیم Reactive Programming رو خیلی ساده و روان معرفی کنیم.
undefinedزمان مطالعه: ۶ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/PcQDR
undefined @baleacademy

۵:۴۷

thumnail
جلسه پست‌مرتم چیست؟
undefined در شرکت‌ها یا سازمان‌ها ممکن است به دلایل مختلف، خطاها و شکست‌هایی رخ بدهد.
اما نکتۀ مهم، چگونگی مواجه شدن با این خطاهاست. اینکه آن‌ها را درست کنیم و رهایشان کنیم یا اینکه هر چه می‌توانیم از آن‌ها یاد بگیریم تا جلوی دوباره رخ دادنشان یا حتی رخ دادن خطاهای دیگر را بگیریم، در این نوشتار به این موضوع پرداخته‌ایم.
undefinedزمان مطالعه: ۳ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/o8EMw
undefined @baleacademy

۱۶:۱۴

thumnail
کدِ بیات
undefined کدی بیات است که از زمان «بهترین تاریخ مصرف‌» آن گذشته باشد؛ یعنی بیش از ۲۴ ساعت از نوشتنش گذشته و هنوز به مشتری دلیور نشده! در این پست به این موضوع پرداخته‌ایم.
undefinedزمان مطالعه: ۳ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/yhfcw
undefined @baleacademy

۵:۴۰

thumnail
مرورگرها چگونه کار می کنند؟
undefined امروزه مرورگرها مهم‌ترین نقش را در دنیای انتقال اطلاعات ایفا می‌کنند و هرچقدر بیشتر زمان می‌گذرد، مرورگرها با پیشرفته‌تر شدن، می‌توانند کارهایی را انجام دهند که بیشتر به وجد بیاییم!در این پست تصمیم گرفتیم باهم از تاریخچه و چگونگی نمایش یک سایت در مرورگر (بدون وابستگی به نوع مرورگر) صحبت کنیم.
undefinedزمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/ktGa4
undefined @baleacademy

۶:۰۵

thumnail
معرفی و بررسی ۳ ابزار کد باز مناسب تحلیل و هوش تجاری
undefined یکی از گام‌های اولیه ایجاد و توسعه فرهنگ داده‌محوری در سازمان، گسترش دسترسی به داده در سازمان هست. برای این کار نیاز به ابزارهایی داریم که با توجه به نیاز ما و ماهیت داده‌هامون به بهترین نحو این کار رو انجام بده. در این مطلب نگاهی داریم به سه تا از ابزارهای تحلیل و هوش تجاری که می‌تونن ما رو یک قدم به راه‌اندازی هوش تجاری سلف سرویس نزدیکتر کنن.
undefinedزمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/vRFuM
undefined @baleacademy

۷:۰۶

thumnail
نتیجه مهم‌تراست یا فرایند؟ گاهی تصمیم‌های خوب باعث شکست می‌شوند!
undefined آیا می‌توان با اطمینان گفت که شکست‌ها همیشه نتیجۀ تصمیم‌های نادرست هستند و موفقیت‌ها فقط در پی تصمیم‌های درست پیش می‌آیند؟ چرا گاهی با اینکه تصمیم‌های درست می‌گیریم، به نتیجۀ دلخواه نمی‌رسیم؟ اصلاً‌ نتیجه مهم‌تر است یا فرایند؟اگر این پرسش‌ها برای شما هم پیش آمده است، برای مطالعه دربارۀ ارتباط ‌دادن تصمیمات به شکست‌ها و موفقیت‌ها و نیز تمرکز روی فرآیند تفکر با ما همراه شوید.
undefinedزمان مطالعه: ۵ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/nyGZR
undefined @baleacademy

۷:۵۸

thumnail
نحوه کار با ترد در اندروید چگونه است؟
undefined یکی از مشکلاتی که بصورت مکرر در توسعه نرم‌افزار به آن برمیخوریم، نحوه کار با ترد‌ها و بهینه‌سازی آنها می‌باشد.در این مختصر سعی میکنیم بحث تردینگ را شروع کرده و باهم مباحث مربوط به آنرا بیشتر یاد بگیریم.
undefinedزمان مطالعه: ۲ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/7ygG9
undefined @baleacademy

۷:۳۶

thumnail
نقش پژوهش کاربر در فرایند طراحی تجربه کاربری چیست؟
undefined اگر محصولی را طراحی کنیم که در آن نیاز کاربران هدف آن محصول در نظر گرفته نشده باشد، یقیناً آن محصول با شکست مواجه می‌شود.پژوهش کاربر گام اول فرایند طراحی است زیرا اگر بدون پژوهش دست به طراحی بزنیم محصول ما براساس تجربه‌ها و فرضیه‌های خودمان بوجود آمده است که عینی نیست.در این نوشتار به نقش پژوهش کاربر در فرایند طراحی تجربه کاربری میپردازیم.
undefinedزمان مطالعه: ۷ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/YO0Is
undefined @baleacademy

۱۱:۳۵

thumnail
فریم‌ورک‌ هارت گوگل (Google Heart Framework)
undefined فریم‌ورک هارت(Heart Framework) یک روش خوب برای اندازه‌گیری کیفیت تجربه‌ کاربر برای به دست آوردن بینش عملی است. تجربه کاربر نه تنها باید به خوبی طراحی شود بلکه باید به خوبی نیز اندازه گیری شود.
undefinedزمان مطالعه: ۴ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/Sgb5Y
undefined @baleacademy

۱۲:۲۳

thumnail
برت - BERT
undefined برت نوعی مدل زبانی (language model) برای حل چالش‌های به‌روز در زمینه‌ی پردازش زبان‌های طبیعی (NLP) می‌باشد.در این نوشتار به معرفی و بررسی مدل برت گوگل که از مفهوم یادگیری انتقالی بهره می‌برد و در بسیاری از تسک‌های پردازش زبان طبیعی رکورد‌ها را جابجا کرده است، می‌پردازیم.
undefinedزمان مطالعه: ۳ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/1z4LS
undefined @baleacademy

۱۳:۴۰

thumnail
کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها؟!
undefined گفته می‌شود بیش از پنجاه درصد تجربۀ هر مشتری از عوامل احساسی ساخته می‌شود و کاربران غالباً ابتدا با احساس خود تصمیم می‌گیرند و سپس با منطق خود آن را توجیه می‌کنند. در این یادداشت با بیان تجربه‌ای از دریافت یک خدمت پزشکی، از نقش احساسات در طراحی خدمت گفته شده است.
undefinedزمان مطالعه: ۵ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefined https://vrgl.ir/7STG0
undefined @baleacademy

۱۱:۵۶

thumnail
ریاضیات برای یادگیری ماشین (جبر خطی)
undefinedیادگیری ماشین و هوش مصنوعی امروزه یکی از داغ ترین مباحث در صنعت و دنیای آکادمیک است و جبرخطی جزء جداناپذیر در فرآیند یادگیری این حوزه است.«محسن شاهوردی کندری» که به عنوان دانشمند داده در تیم دادۀ بله مشغول به کار است در این مقاله از این مبحث به‌روز و کاربردی برای علاقه‌مندان به ماشین لرنینگ می‌گوید. او در دانشگاه شهید بهشتی مهندسی کامپیوتر خوانده و به پژوهش در حوزۀ یادگیری ماشین و هوش مصنوعی علاقه دارد.

undefined زمان مطالعه: ۸ دقیقه
undefinedادامۀ این مطلب را در لینک زیر بخوانیدundefined:https://vrgl.ir/p99Xk
@baleacademyundefined

۱۲:۴۶

thumnail
کپی‌رایتینگ یا کانتنت مارکتینگ؟ مسئله این است
undefinedدر ذهن بسیاری از مدیران به‌خصوص مدیر مارکتینگ و مسئول جذب کپی‌رایتر و کانتنت مارکتر کسانی هستند که می‌نویسنداما در واقع نوشتن تنها حلقۀ مشترک این دو موقعیت شغلی است. کپی‌رایتر(copy writer) و کانتنت مارکتر(content marketer) هر دو با کلمات و نوشتن درگیرند، اما با هدف‌های متفاوت.«زینب میرفیضی» در این مقاله از تفاوت این دو موقعیت شغلی که بسیار زیاد با هم به اشتباه گرفته می‌شوند، برایمان می‌گوید. اگر مدیر جذب و استخدام، مدیر محتوا یا مارکتینگی می‌شناسید، این مطلب را برایشان بفرستید
undefinedاین مقاله در لینک زیر منتظر نظرات شماست:undefinedhttps://vrgl.ir/g37XG
undefinedزمان مطالعه:۶ دقیقه
@baleacademyundefined

۱۰:۵۴

thumnail
زبانی برای کارهای بزرگ
undefined زبان برنامه‌نویسی گولنگ (Golang) با وجود اینکه سن زیادی ندارد، به یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها در بین شرکت‌های تکنولوژی محور تبدیل شده‌است.«حمید سجادی» در چند ماه اخیر در «بله» پروژه‌های جدیدی را با گولنگ تجربه کرده و قصد دارد در چند مقاله از تجربیاتش با کار با این موش کوچک آبی برایمان بگوید. این مقاله اولین قسمت از این رشته مقاله است که در ادامه با هم می‌خوانیم.undefinedزمان مطالعه: ۱۶ دقیقه
undefined ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: undefinedhttps://vrgl.ir/CV2Aq
undefined @baleacademy

۱۰:۳۲