برای بهدست آوردن سهم بازار، ارزان قیمتگذاری کنیم یا برای ایجاد برندی ممتاز، گران قیمتگذاری کنیم؟ آیا آماده تعیین قیمت و عرضه محصولتان هستید؟ هنوز نه. ابتدا باید یک استراتژی قیمتگذاری تدوین کنید.آیا محصول جدیدمان سند استراتژی قیمتگذاری دارد؟ اگر خیر، چرا؟استراتژی قیمتگذاری چه اهدافی دارد؟ اهداف مختلف (درآمد، سود، سهم بازار و غیره) چه اولویتی نسبت به هم دارند؟ آیا تیم مدیریت در مورد این اهداف هماهنگ است؟ اگر بله، از کجا میدانیم؟کدام نوع استراتژی قیمتگذاری (بیشینهسازی، نفوذ یا رویهگیری) را انتخاب کردهایم؟ چرا؟محصول جدید چه کشش قیمتی دارد؟ درآمد و سود در چه قیمتهایی به حداکثر میرسند؟آیا برنامهای برای برخورد با واکنشهای مشتریان و رقبا داریم؟ این برنامهها را چه کسانی و چگونه نوشتهاند؟ آیا این برنامهها پیوسته به روز میشوند؟در این نوشتار برآنیم که به این سوالات پاسخ داده و مختصری به آشنایی با رویکردهای قیمتگذاری و بازههای کشش قیمت بپردازیم. زمان مطالعه: ۷ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/wQgFY @baleacademy
۹:۰۸
ایده عالی مستدام! راهکارهایی برای ماندگارکردن ایده شما تا بهحال پیش آمده که بخواهید کسی را متقاعد کنید ولی نتوانید؟یا ایدهٔ خوبی داشته باشید؛ ولی روی طرف مقابل تأثیری نگذارید؟جیپ و دن هیث، در کتاب Made to Stick (ترجمهٔ فارسی: ایدهٔ عالی مستدام) شش اصل به شما معرفی میکنند تا ایدههایتان را ماندگار کنید و اثرگذار باشید. زمان مطالعه: ۷ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/cXNTx @baleacademy
۸:۵۹
کاش کسی جایی مسئلهام را درک کرده باشد! اگر آنا گاوالدا مسئول توسعه محصولی دیجیتال بود، چگونه عمل میکرد؟ آیا میتوانیم در طراحی محصولات، از نویسندگان بزرگ الهام بگیریم؟ در این نوشته بر اساس تجربه نویسندگان نگاهی به مشتریمحوری در توسعه محصولات شده است. زمان مطالعه: ۲ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/0cH7I @baleacademy
۵:۵۶
چطور محصولی خلق کنیم که مشتری مجذوب آن شود؟ چه عواملی باعث میشود مشتریان جذب یک محصول شوند و دست کشیدن از آن برایشان دشوار باشد، حتی در بازاری که محصولات مشابه وجود دارد؟ این همان آرزویی است که هر کسبوکاری برای رسیدن به آن تلاش میکند. در این نوشتار از زاویۀ «خلق ارزش برای مشتری» به این موضوع اشاره شده است. زمان مطالعه: ۳ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/eCGvX @baleacademy
۵:۳۰
Site Reliability Engineering مسائل و فرهنگهای شرکتهای بزرگ و موفق، همواره برایمان جذاب بوده است.در این میان، گوگل از یک موقعیت شغلی که نه، بلکه یک فرهنگ به نام Site Reliability Engineering تحت عنوان یک کتاب رایگان، رونمایی کرده است. در این نوشتار سعی میکنیم خلاصه بخشهایی از این کتاب را منتشر کنیم. زمان مطالعه: ۸ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/fDEFJ @baleacademy
۱۳:۰۴
ماجرای کوبرنتیز و اعلام عدم پشتیبانی از Docker از نسخه بعد! اخیرا انتشار خبر زیر در توئیتر و لینکدین موجب تعجب خیلی از افراد شده است:Kubernetes is deprecating Docker as a container runtime after v1.20 برداشتهای ناقص از این خبر باعث نگرانی بسیاری از افراد در مورد وضعیت سرویسهایشان شده است.در این نوشتار بصورت مختصر و شفاف به این موضوع پرداختهایم. زمان مطالعه: ۴ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/OTqBD @baleacademy
۱۰:۰۸
مفهوم Reactive Programming به زبان ساده و Reactive! یکی از overloadedترین کلمات امروز دنیایِ برنامهنویسی! در این پست میخواهیم Reactive Programming رو خیلی ساده و روان معرفی کنیم. زمان مطالعه: ۶ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/PcQDR @baleacademy
۵:۴۷
جلسه پستمرتم چیست؟ در شرکتها یا سازمانها ممکن است به دلایل مختلف، خطاها و شکستهایی رخ بدهد. اما نکتۀ مهم، چگونگی مواجه شدن با این خطاهاست. اینکه آنها را درست کنیم و رهایشان کنیم یا اینکه هر چه میتوانیم از آنها یاد بگیریم تا جلوی دوباره رخ دادنشان یا حتی رخ دادن خطاهای دیگر را بگیریم، در این نوشتار به این موضوع پرداختهایم. زمان مطالعه: ۳ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/o8EMw @baleacademy
۱۶:۱۴
کدِ بیات کدی بیات است که از زمان «بهترین تاریخ مصرف» آن گذشته باشد؛ یعنی بیش از ۲۴ ساعت از نوشتنش گذشته و هنوز به مشتری دلیور نشده! در این پست به این موضوع پرداختهایم. زمان مطالعه: ۳ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/yhfcw @baleacademy
۵:۴۰
مرورگرها چگونه کار می کنند؟ امروزه مرورگرها مهمترین نقش را در دنیای انتقال اطلاعات ایفا میکنند و هرچقدر بیشتر زمان میگذرد، مرورگرها با پیشرفتهتر شدن، میتوانند کارهایی را انجام دهند که بیشتر به وجد بیاییم!در این پست تصمیم گرفتیم باهم از تاریخچه و چگونگی نمایش یک سایت در مرورگر (بدون وابستگی به نوع مرورگر) صحبت کنیم. زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/ktGa4 @baleacademy
۶:۰۵
معرفی و بررسی ۳ ابزار کد باز مناسب تحلیل و هوش تجاری یکی از گامهای اولیه ایجاد و توسعه فرهنگ دادهمحوری در سازمان، گسترش دسترسی به داده در سازمان هست. برای این کار نیاز به ابزارهایی داریم که با توجه به نیاز ما و ماهیت دادههامون به بهترین نحو این کار رو انجام بده. در این مطلب نگاهی داریم به سه تا از ابزارهای تحلیل و هوش تجاری که میتونن ما رو یک قدم به راهاندازی هوش تجاری سلف سرویس نزدیکتر کنن. زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/vRFuM @baleacademy
۷:۰۶
نتیجه مهمتراست یا فرایند؟ گاهی تصمیمهای خوب باعث شکست میشوند! آیا میتوان با اطمینان گفت که شکستها همیشه نتیجۀ تصمیمهای نادرست هستند و موفقیتها فقط در پی تصمیمهای درست پیش میآیند؟ چرا گاهی با اینکه تصمیمهای درست میگیریم، به نتیجۀ دلخواه نمیرسیم؟ اصلاً نتیجه مهمتر است یا فرایند؟اگر این پرسشها برای شما هم پیش آمده است، برای مطالعه دربارۀ ارتباط دادن تصمیمات به شکستها و موفقیتها و نیز تمرکز روی فرآیند تفکر با ما همراه شوید. زمان مطالعه: ۵ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/nyGZR @baleacademy
۷:۵۸
نحوه کار با ترد در اندروید چگونه است؟ یکی از مشکلاتی که بصورت مکرر در توسعه نرمافزار به آن برمیخوریم، نحوه کار با تردها و بهینهسازی آنها میباشد.در این مختصر سعی میکنیم بحث تردینگ را شروع کرده و باهم مباحث مربوط به آنرا بیشتر یاد بگیریم. زمان مطالعه: ۲ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/7ygG9 @baleacademy
۷:۳۶
نقش پژوهش کاربر در فرایند طراحی تجربه کاربری چیست؟ اگر محصولی را طراحی کنیم که در آن نیاز کاربران هدف آن محصول در نظر گرفته نشده باشد، یقیناً آن محصول با شکست مواجه میشود.پژوهش کاربر گام اول فرایند طراحی است زیرا اگر بدون پژوهش دست به طراحی بزنیم محصول ما براساس تجربهها و فرضیههای خودمان بوجود آمده است که عینی نیست.در این نوشتار به نقش پژوهش کاربر در فرایند طراحی تجربه کاربری میپردازیم. زمان مطالعه: ۷ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/YO0Is @baleacademy
۱۱:۳۵
فریمورک هارت گوگل (Google Heart Framework) فریمورک هارت(Heart Framework) یک روش خوب برای اندازهگیری کیفیت تجربه کاربر برای به دست آوردن بینش عملی است. تجربه کاربر نه تنها باید به خوبی طراحی شود بلکه باید به خوبی نیز اندازه گیری شود. زمان مطالعه: ۴ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/Sgb5Y @baleacademy
۱۲:۲۳
برت - BERT برت نوعی مدل زبانی (language model) برای حل چالشهای بهروز در زمینهی پردازش زبانهای طبیعی (NLP) میباشد.در این نوشتار به معرفی و بررسی مدل برت گوگل که از مفهوم یادگیری انتقالی بهره میبرد و در بسیاری از تسکهای پردازش زبان طبیعی رکوردها را جابجا کرده است، میپردازیم. زمان مطالعه: ۳ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/1z4LS @baleacademy
۱۳:۴۰
کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها؟! گفته میشود بیش از پنجاه درصد تجربۀ هر مشتری از عوامل احساسی ساخته میشود و کاربران غالباً ابتدا با احساس خود تصمیم میگیرند و سپس با منطق خود آن را توجیه میکنند. در این یادداشت با بیان تجربهای از دریافت یک خدمت پزشکی، از نقش احساسات در طراحی خدمت گفته شده است. زمان مطالعه: ۵ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/7STG0 @baleacademy
۱۱:۵۶
ریاضیات برای یادگیری ماشین (جبر خطی) یادگیری ماشین و هوش مصنوعی امروزه یکی از داغ ترین مباحث در صنعت و دنیای آکادمیک است و جبرخطی جزء جداناپذیر در فرآیند یادگیری این حوزه است.«محسن شاهوردی کندری» که به عنوان دانشمند داده در تیم دادۀ بله مشغول به کار است در این مقاله از این مبحث بهروز و کاربردی برای علاقهمندان به ماشین لرنینگ میگوید. او در دانشگاه شهید بهشتی مهندسی کامپیوتر خوانده و به پژوهش در حوزۀ یادگیری ماشین و هوش مصنوعی علاقه دارد.
کپیرایتینگ یا کانتنت مارکتینگ؟ مسئله این است در ذهن بسیاری از مدیران بهخصوص مدیر مارکتینگ و مسئول جذب کپیرایتر و کانتنت مارکتر کسانی هستند که مینویسنداما در واقع نوشتن تنها حلقۀ مشترک این دو موقعیت شغلی است. کپیرایتر(copy writer) و کانتنت مارکتر(content marketer) هر دو با کلمات و نوشتن درگیرند، اما با هدفهای متفاوت.«زینب میرفیضی» در این مقاله از تفاوت این دو موقعیت شغلی که بسیار زیاد با هم به اشتباه گرفته میشوند، برایمان میگوید. اگر مدیر جذب و استخدام، مدیر محتوا یا مارکتینگی میشناسید، این مطلب را برایشان بفرستید این مقاله در لینک زیر منتظر نظرات شماست:https://vrgl.ir/g37XG زمان مطالعه:۶ دقیقه @baleacademy
۱۰:۵۴
زبانی برای کارهای بزرگ زبان برنامهنویسی گولنگ (Golang) با وجود اینکه سن زیادی ندارد، به یکی از محبوبترین زبانها در بین شرکتهای تکنولوژی محور تبدیل شدهاست.«حمید سجادی» در چند ماه اخیر در «بله» پروژههای جدیدی را با گولنگ تجربه کرده و قصد دارد در چند مقاله از تجربیاتش با کار با این موش کوچک آبی برایمان بگوید. این مقاله اولین قسمت از این رشته مقاله است که در ادامه با هم میخوانیم.زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://vrgl.ir/CV2Aq @baleacademy