۱۷ فروردین
۹:۲۹
بسم الله القاصم الجبارینجناب آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم خارجه جمهوری اسلامی
با سلام و عرض ادب ️بعد گذشت ۶ ماه از حماسه غرورآفرین ۷اکتبر که بازی منحوس عادیسازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم خونخوار و کودککش صهیونیستی را به کلی به هم ریخت و مانع از فراموشی موضوع فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام شد، همچنان کشتار و خونریزی در غزه ادامه دارد.
️در این ۶ ماه حرکت مقاومت اسلامی فلسطین شجاعانه و البته به بهای خون ۳۲۰۰۰ شهید معادلات اسرائیلی منطقه را برهم زد و دکترین دفاعی، سیاست خارجه و کنش بازیگران منطقه را به قبل و بعد از ۷ اکتبر تقسیم کرد. گرچه شجاعت نیروهای مقاومت ستودنی است اما در مقابل جنبش دانشجویی انقلابی چندان از عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص ۷ اکتبر خرسند نیست.
️بازیگران منطقهای به خوبی توانستند علیرغم شوک بزرگ ۷ اکتبر سیاست خود را به سرعت بروزرسانی کنند و نسبت به صحنه آرایش جدیدی را اتخاد کردند و در صدد رقم زدن نظم جدیدی که مطلوبشان بوده است برآیند. عربستان و امارات بعد از حماسه یمنی دریای سرخ در هدف قرار دادن کشتی های اسرائیلی به سرعت پروژه کریدور زمینی برای تامین کالا رژیم غاصب را اجرا کردند و برنامه پیشینی این طرح را تسریع نمودند، همزمان در کنفرانس کشور های اسلامی ریاکارانه موضع حمایت از فلسطین گرفتند، در حالیکه این کنفرانس به ابتکار ایران شکل گرفته بود و نهایتا نیز در بیانیه نهایی بدون حضور ایران به نمایندگی از کشور های اسلامی موضعی بس سخیف و ریاکارانه اتخاذ کردند.
️این کشور ها حتی از تهدیدی که جنایت های رژیم صهیونیستی ایجاد کرده بود برای خود فرصت ساخته اند. به عنوان مثال رژیم ترکیه که تامین کننده صفر تا صد مایحتاج اسرائیل است برای مردم مسلمان و دلسوزِ خود نقش مبارزه با صهیونیست ها را ایفا می کند و متاسفانه دیدگاه مردم غزه و منطقه را تحت تاثیر قرار داده و هدایت افکار عمومی را به سمتی برده اند که خود را دلسوز ترین بازیگر صحنه نشان داده تا پرده ای بر نفاق خود در افکار عمومی بکشند.
️صحنهای که ایران به عنوان ستون و محور مقاومت باید بازیگر اصلی و نقش آفرین، تعیینکننده آن باشد، به علت تحلیل های به دور از صحنه و عقبافتاده ای که هنوز سعی دارند جهان را با قبل از ۷ اکتبر و طوفان الاقصی تحلیل کنند و تمام سعی خود را در برگشت به توافقات ضمنی و همان نظم قبلی اسرائیلی در پیش گرفته اند، به بازیگر دست دوم صحنه تبدیل شده و عرصه میدان تحولات سیاسی-اقتصادی را به بازیگران سودجوی منطقه ای تحویل داده است.
️تضمین نانوشته ایران بر عدم گسترش میدان های نبرد که همچنان با صحنه قبل از ۷ اکتبر تحلیل میشوند، بیهزینه شدن خیانت کشورهای منطقه، عدم کنشگری فعالانه برای حفظ فشار بر رژیم صهیونیستی، عدم تلاش موثر برای شکل دهی ائتلافِ منطقه ای مقاومت، معنایی جز ضعف دستگاه دیپلماسی کشور در اتخاذ موضع فعالانه نسبت به ماجرای طوفان الاقصی ندارد. عملا اینکه تنها ایده دستگاه دیپلماسی ایران برای شکستن قحطی در غزه فرستادن یک کشتی باشد که آن نیز توسط مصر توقیف شود برای کشور ما مطلوب نیست، بلکه توقع میرود با تلاش برای همراه کردن کشور های حامی فلسطین، که امروزه فشار بدنه های اجتماعی بین المللی هم خواهان کمک و موضع گیری دولت ها برای کمک به مردم غزه هستند، جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی کشور بتواند نقش موثر تری در جلوگیری از ایجاد فاجعه انسانی و نسل کشی مردم غزه داشته باشد.
️نفوذ محافل محافظهکار در ارائه تحلیل عقب افتاده به دستگاه دیپلماسی کشور سبب شده ایران از سطح اول معادلات منطقهای خارج شود و حتی دست نیروهای مخلص محور مقاومت که می توانند فشار بر رژیم غاصب را حفظ و گسترش دهند به سبب ملاحظات داخلی و کنشگری فعالانه تر کشورهای حامی اسرائیل بسته شود و مصداق بارز آن بیانیه مقاومت اسلامی عراق در متوقف ساختن عملیات بر علیه رژیم بود که صراحتا در آن از عملکرد جمهوری اسلامی ایران گلایه نموده بود.
@basijaut
با سلام و عرض ادب ️بعد گذشت ۶ ماه از حماسه غرورآفرین ۷اکتبر که بازی منحوس عادیسازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم خونخوار و کودککش صهیونیستی را به کلی به هم ریخت و مانع از فراموشی موضوع فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام شد، همچنان کشتار و خونریزی در غزه ادامه دارد.
️در این ۶ ماه حرکت مقاومت اسلامی فلسطین شجاعانه و البته به بهای خون ۳۲۰۰۰ شهید معادلات اسرائیلی منطقه را برهم زد و دکترین دفاعی، سیاست خارجه و کنش بازیگران منطقه را به قبل و بعد از ۷ اکتبر تقسیم کرد. گرچه شجاعت نیروهای مقاومت ستودنی است اما در مقابل جنبش دانشجویی انقلابی چندان از عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص ۷ اکتبر خرسند نیست.
️بازیگران منطقهای به خوبی توانستند علیرغم شوک بزرگ ۷ اکتبر سیاست خود را به سرعت بروزرسانی کنند و نسبت به صحنه آرایش جدیدی را اتخاد کردند و در صدد رقم زدن نظم جدیدی که مطلوبشان بوده است برآیند. عربستان و امارات بعد از حماسه یمنی دریای سرخ در هدف قرار دادن کشتی های اسرائیلی به سرعت پروژه کریدور زمینی برای تامین کالا رژیم غاصب را اجرا کردند و برنامه پیشینی این طرح را تسریع نمودند، همزمان در کنفرانس کشور های اسلامی ریاکارانه موضع حمایت از فلسطین گرفتند، در حالیکه این کنفرانس به ابتکار ایران شکل گرفته بود و نهایتا نیز در بیانیه نهایی بدون حضور ایران به نمایندگی از کشور های اسلامی موضعی بس سخیف و ریاکارانه اتخاذ کردند.
️این کشور ها حتی از تهدیدی که جنایت های رژیم صهیونیستی ایجاد کرده بود برای خود فرصت ساخته اند. به عنوان مثال رژیم ترکیه که تامین کننده صفر تا صد مایحتاج اسرائیل است برای مردم مسلمان و دلسوزِ خود نقش مبارزه با صهیونیست ها را ایفا می کند و متاسفانه دیدگاه مردم غزه و منطقه را تحت تاثیر قرار داده و هدایت افکار عمومی را به سمتی برده اند که خود را دلسوز ترین بازیگر صحنه نشان داده تا پرده ای بر نفاق خود در افکار عمومی بکشند.
️صحنهای که ایران به عنوان ستون و محور مقاومت باید بازیگر اصلی و نقش آفرین، تعیینکننده آن باشد، به علت تحلیل های به دور از صحنه و عقبافتاده ای که هنوز سعی دارند جهان را با قبل از ۷ اکتبر و طوفان الاقصی تحلیل کنند و تمام سعی خود را در برگشت به توافقات ضمنی و همان نظم قبلی اسرائیلی در پیش گرفته اند، به بازیگر دست دوم صحنه تبدیل شده و عرصه میدان تحولات سیاسی-اقتصادی را به بازیگران سودجوی منطقه ای تحویل داده است.
️تضمین نانوشته ایران بر عدم گسترش میدان های نبرد که همچنان با صحنه قبل از ۷ اکتبر تحلیل میشوند، بیهزینه شدن خیانت کشورهای منطقه، عدم کنشگری فعالانه برای حفظ فشار بر رژیم صهیونیستی، عدم تلاش موثر برای شکل دهی ائتلافِ منطقه ای مقاومت، معنایی جز ضعف دستگاه دیپلماسی کشور در اتخاذ موضع فعالانه نسبت به ماجرای طوفان الاقصی ندارد. عملا اینکه تنها ایده دستگاه دیپلماسی ایران برای شکستن قحطی در غزه فرستادن یک کشتی باشد که آن نیز توسط مصر توقیف شود برای کشور ما مطلوب نیست، بلکه توقع میرود با تلاش برای همراه کردن کشور های حامی فلسطین، که امروزه فشار بدنه های اجتماعی بین المللی هم خواهان کمک و موضع گیری دولت ها برای کمک به مردم غزه هستند، جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی کشور بتواند نقش موثر تری در جلوگیری از ایجاد فاجعه انسانی و نسل کشی مردم غزه داشته باشد.
️نفوذ محافل محافظهکار در ارائه تحلیل عقب افتاده به دستگاه دیپلماسی کشور سبب شده ایران از سطح اول معادلات منطقهای خارج شود و حتی دست نیروهای مخلص محور مقاومت که می توانند فشار بر رژیم غاصب را حفظ و گسترش دهند به سبب ملاحظات داخلی و کنشگری فعالانه تر کشورهای حامی اسرائیل بسته شود و مصداق بارز آن بیانیه مقاومت اسلامی عراق در متوقف ساختن عملیات بر علیه رژیم بود که صراحتا در آن از عملکرد جمهوری اسلامی ایران گلایه نموده بود.
@basijaut
۲۰:۳۱
️ظرفیت بازیگران منطقهای و بین المللی برای محکوم و متوقف ساختن حملات ائتلاف علیه یمن که معالاسف فعال نشد، عربستان نیز بدون هیچگونه هزینهای برای اسرائیل کریدور میگشاید و ایران مانع از هرگونه واکنش یمن(کشوری که همچنان با عربستان در حال جنگ است و در خط مقدم مبارزه قرار دارد) می شود، همچنین دولت ترکیهای که تامین مایحتاج رژیم را انجام می دهد و ایران نسبت به این اقدام هیچ موضع صریح و بازدارنده ای اتخاذ نکرده است و فشاری برای قطع این شریان اصلی اقتصادی رژیم صورت نگرفته است. قطعا این نمونه های انفعال دیپلماتیک ایران در منطقه نقش موثری در گسترش ایده صهیونیست ها در پیشبرد طرح های سیاسی-اقتصادی خود دارد. خط قرمزهایی که از طرف شخص وزیر امور خارجه ایران برای محدودیت بر اقدامات رژیم اعلام می گشت اما با عبور صهیونیست ها از این خطوط واکنش درخوردی داده نشد که خود به بی اعتبار شدن مواضع ایران انجامید، تضمین نانوشته ایران بر عدم گسترش جبهه های جنگ که خود با کنترل پذیر کردن ایران بازدارندگی محور مقاومت را کاهش داده است و دیگر مسائلی از این قبیل، همه انتقادات و نکاتی است که می توان به عملکرد وزارت امور خارجه در این دوره ۶ ماهه اثر گذار در معادلات سیاسی و منطقه ای داشت.️وقتی ایران اسلامی به عنوان ستون محوری مقاومت در منطقه، بعد از به هم خوردن معادلات سیاسی و منطقه ای در دوران بعد از طوفان الاقصی و ۷ اکتبر، به عنوان محور اصلی مقاومت از نظر تحلیل نمیتواند خود را با واقعیات صحنه وفق دهد و امید خود را به توافقات شفاهی بسته، نسبت به بازیگران حاضر در صحنه و نقش آنها در شکل گیری معادلات جدید انفعال در پیش بگیرد، و شرایط و اقتضائات منطقه ای را در نگاا کلان و بلند مدت نفهمد، باعث از دست رفتن فرصت ۷ اکتبر و خون ۳۲۰۰۰ شهید مظلوم برای ایجاد فشار بر اسرائیل و برهم خوردن معادلات بر علیه اسرائیل می گردد.️مقام معظم رهبری می فرمایند: هم تصمیمات جبهه مقاومت تغییر کرده و هم مواضع جبهه مقابل! این را باید متوجه شد و آنها(حامیان اسرائیل) متوجه شده اند دیگر نمی توانند حاکم مطلق در منطقه باشند!️مسئله اینجاست که متاسفانه مدیریت محافظه کارانه که صرفا جلوی بینی خود را می بیند و از ترس برهم خوردن روابط محافظهکارانه پیش از جنگ، نه تنها فرصت ۷ اکتبر را با انفعال از دست می دهد، با حذف شدن و عقب افتادن از صحنه کنشگری فرصت را به اسرائیل و همپیمانانش میدهد تا در معادلات جدید شکل گرفته خود را بازتولید کنند و بتواند از این فرصت استفاده کند. ️خط کریدوری آی-مک که به دلیل جنگ غزه و ماجرای طوفان الاقصی منتفی گشته بود به علت عدم کنشگری مناسب، با سرعت بسیار بیشتری برای تامین نیازهای اسرائیل باز شد. کریدوری که عملا افق آینده اقتصادی_سیاسی ایران، که کریدور شرق به غرب(راه ابریشم) را دور می زند و در آینده نه چندان دور مزیت کریدوری و ترازیتی کشور به عنوان کلیدی برای رفع مشکلات اقتصادی و وصل شدن به زنجیره ارزش منطقه ای بود را به خطر می اندازد.نگاهی که به اصطلاح، ارزش عودت ۶ میلیارد پول بلوکه شده را قوی تر از کریدوری که صد ها میلیارد دلار به کشور خسارت می زند بیشتر می داند و از زوایه نگاه یک کلان طرحِ اقتصادیِ منطقه ای به مسئله نگاه نمیکند، چگونه میتواند در تحقق ایران قوی، که قطعا در امتداد خود محور مقاومتِ قوی را در پی دارد، نقش ایفا کند؟ ️وزارت خارجه دولت انقلابی باید بداند حذف ایران از صحنه کنشگری منطقهای، دور زدن ایران و از بین رفتن مزیت ژئوپولیتیکی و کوریدوری، آسیب جدی به محور مقاومت که حاصل خون شهیدان آن است(که انشاءلله رخ نخواهد داد)، اجرای پروژه های آمریکایی برای غزه، تتبیع کشور های به ظاهر اسلامی با چاشنی حمایت از فلسطین که نمونه آن سیاست های دوگانه و منافقانه اردوغانی است وابستگی کامل امنیت سیاسی-اقتصادی، افق آینده بهبود اقتصادی کشور و دفع تحریم ها و سیاست های بازدارنده و از همه مهمتر عقب نشینی از آرمان های اساسی انقلاب اسلامی در دفاع از مظلومین عالم را در پی دارد. نکته قابل توجه اینجاست که نباید بازی روانی با قیمت دلار و سکه در کوتاه مدت و تبعات آن، قابل مقایسه با فرونشست اقتصادی و از دست رفتن مزایای اقتصادی کشور در بلند مدت شود.
@basijaut
@basijaut
۲۰:۳۲
۱۸ فروردین
ریسمان 3.pdf
۶۹۷.۰۳ کیلوبایت
ویژهنامه ریسمان به مناسب روز قدسمنتشر شد ...
رویایی به نام جبهه مقاومت
فردای آزادی
مردم و نقشآفرینی در ماجرای فلسطین
دسیسهای در قالب پیمان صلح
#ریسمان - شماره سوم
@basijaut
رویایی به نام جبهه مقاومت
فردای آزادی
مردم و نقشآفرینی در ماجرای فلسطین
دسیسهای در قالب پیمان صلح
#ریسمان - شماره سوم
@basijaut
۷:۱۴
۲۰ فروردین
۹:۰۷
۲۴ فروردین
۱۴:۱۶
۲۵ فروردین
۲۱:۲۲
۲۶ فروردین
۷:۴۲
بیانیه جبهه انقلاب دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حمایت از حمله موشکی به اراضی اسرائیل
بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ
در دوران پس از ۷ اکتبر و ماجرای طوفان الاقصی، رژیم سفاک صهیونیستی با اقدامات مذبوحانه خود قصد در تضعیف اراده ملت مقاومت داشت، تا در آخرین اقدام خود در حمله به سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران منجر به شهادت مردان پاک این سرزمین شد. اما پس از آن، فریادهای انتقام ملت ایران که برخواسته از روح ذلت ناپذیر این ملت بود، تبدیل به سوخت صد ها موشک و پهپاد نیروی هوافضای سپاه جمهوری اسلامی ایران شد، سیلی و مشت محکمی را بر دهان جنایتگران زد، تا بار دیگر دست از پا خطا نکرده و جرات روریارویی با سپاهیان اسلام را به خود ندهند.
پاسخ در هم کوبنده و حمله ترکیبی شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بزرگترین حمله پهپادی تاریخ تا کنون، که هیبت پوشالی و دروغی گنبد آهنین و مدعی قوی ترین سامانه های پدآفندی را در هم شکست، و خواب و خوراک را از چشمان رژیم خونخوار و متجاوز صهیونیست گرفت، شبی آرام را پس از ۱۹۰ روز تحمل حملات وحشیانه به مردم فلسطین به آنها هدیه داد و این بزرگترین هدیه الهی به این ملت و نیروی های نظامی ماست.
ملت ایران، که زیر بار ظلم نرفته و هیچ گاه نمیتواند خود را در زیر یوق مستکبرین ببیند، با قیام امام خمینی (رحمه الله علیه) و رقم زدن انقلاب اسلامی تمام معادلات قدرت و دوقطبی های شرق و غرب را در هم شکست، بار دیگر با نمایش اقتدار و قدرت نظامی و موشکی خود تمام معادلات و خیالات باطل رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش را به هم ریخته و مقدمه شکل گیری نظم جدید مقاومت در منطقه را که به حول قوه الهی به زودی با در هم شکستن قدرت های زورگو در منطقه شکل خواهد گرفت، رقم خواهد زد.حملات دیشب به اراضی اشغالی رژیم اشغالگر، تنها پاسخ و سیلی محکمی در جواب حمله به سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت ۷ تن از پاره های تن این ملت بود، در حالی که انتقام نهایی نابودی و محو شدن کامل غده سرطانی از منطقه و آزادی کامل مردم مقتدر و صبور فلسطین از زیر بار ظلم این جنایتکاران است، که آن هم به زودی به دست نیروی های مقاومت منطقه و به دست خود ملت مظلوم فلسطین رقم خواهد خورد، انشالله
قطعا پاسخ دیشب و مورد هدف قرار گرفتن مناطق نظامی در اراضی رژیم اشغالگر در هزار کیلومتر آن طرف تر از مرز های ایران اسلامی، به همه دنیا و علی الخصوص آمریکا و هم دستان آنها نشان داد که سپاهیان اسلام محدودیتی از مقابله با قدرت های پوشالی ندارد، و این خبر را به تمام دولت ها و ملت های دنیا مخابره کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی در اقدامات مشروع خود در پاسخ به جنایت های ظالمانه در پیش روی خود نمیبیند و هر کسی که امنیت و خاک این کشور را هدف قرار دهد، با مشت محکم سپاهیان این ملت سر جای خود خواهد نشست.
دولت رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی آنها، پس از سیلی به یاد ماندنی ۱۴ اپریل، که این روز را در حافظه تاریخی آنها به عنوان روز شکست و در هم کوبیده شدن هیبت پوشالی شان ثبت کرد، اقدام به تهدید به پاسخ متقابل و حمله مستقیم به خاک جمهوری اسلامی ایران کرده است، اما باید این را بدانند که اگر میخواهند صد ها شب دیگر همچون شب ۱۴ اپریل را به دست نیروی های نظامی سپاه پاسداران و توسط موشک ها و پهپادها تجربه کنند، دست به این اقدام بزنند، تا شمارش معکوس برای نابودی خود را آغاز کرده و قطعا اگر شروع کننده جنگ آنها باشند، جمهوری اسلامی و محور مقاومت به پایان رساننده آن خواهند بود.
ما دانشگاهیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با آرزوی نابودی رژیم اشغالگر و آزادی کامل قدس شریف و پایان جنایت ها بر علیه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین، حمایت قاطع و کامل خود را از این اقدام شجاعانه و حساب شده نیروی های نظامی و تصمیم گیران این پاسخ مقتدرانه، اعلام میداریم و همچنین تاکید میکنیم که آرمان فلسطین و مسئله قدس کلید ظهور حضرت بقیه الله الاعظم است که با نابودی رژیم منحوس اسرائیل رقم خواهد خورد، انشالله.
بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ
در دوران پس از ۷ اکتبر و ماجرای طوفان الاقصی، رژیم سفاک صهیونیستی با اقدامات مذبوحانه خود قصد در تضعیف اراده ملت مقاومت داشت، تا در آخرین اقدام خود در حمله به سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران منجر به شهادت مردان پاک این سرزمین شد. اما پس از آن، فریادهای انتقام ملت ایران که برخواسته از روح ذلت ناپذیر این ملت بود، تبدیل به سوخت صد ها موشک و پهپاد نیروی هوافضای سپاه جمهوری اسلامی ایران شد، سیلی و مشت محکمی را بر دهان جنایتگران زد، تا بار دیگر دست از پا خطا نکرده و جرات روریارویی با سپاهیان اسلام را به خود ندهند.
پاسخ در هم کوبنده و حمله ترکیبی شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بزرگترین حمله پهپادی تاریخ تا کنون، که هیبت پوشالی و دروغی گنبد آهنین و مدعی قوی ترین سامانه های پدآفندی را در هم شکست، و خواب و خوراک را از چشمان رژیم خونخوار و متجاوز صهیونیست گرفت، شبی آرام را پس از ۱۹۰ روز تحمل حملات وحشیانه به مردم فلسطین به آنها هدیه داد و این بزرگترین هدیه الهی به این ملت و نیروی های نظامی ماست.
ملت ایران، که زیر بار ظلم نرفته و هیچ گاه نمیتواند خود را در زیر یوق مستکبرین ببیند، با قیام امام خمینی (رحمه الله علیه) و رقم زدن انقلاب اسلامی تمام معادلات قدرت و دوقطبی های شرق و غرب را در هم شکست، بار دیگر با نمایش اقتدار و قدرت نظامی و موشکی خود تمام معادلات و خیالات باطل رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش را به هم ریخته و مقدمه شکل گیری نظم جدید مقاومت در منطقه را که به حول قوه الهی به زودی با در هم شکستن قدرت های زورگو در منطقه شکل خواهد گرفت، رقم خواهد زد.حملات دیشب به اراضی اشغالی رژیم اشغالگر، تنها پاسخ و سیلی محکمی در جواب حمله به سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت ۷ تن از پاره های تن این ملت بود، در حالی که انتقام نهایی نابودی و محو شدن کامل غده سرطانی از منطقه و آزادی کامل مردم مقتدر و صبور فلسطین از زیر بار ظلم این جنایتکاران است، که آن هم به زودی به دست نیروی های مقاومت منطقه و به دست خود ملت مظلوم فلسطین رقم خواهد خورد، انشالله
قطعا پاسخ دیشب و مورد هدف قرار گرفتن مناطق نظامی در اراضی رژیم اشغالگر در هزار کیلومتر آن طرف تر از مرز های ایران اسلامی، به همه دنیا و علی الخصوص آمریکا و هم دستان آنها نشان داد که سپاهیان اسلام محدودیتی از مقابله با قدرت های پوشالی ندارد، و این خبر را به تمام دولت ها و ملت های دنیا مخابره کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی در اقدامات مشروع خود در پاسخ به جنایت های ظالمانه در پیش روی خود نمیبیند و هر کسی که امنیت و خاک این کشور را هدف قرار دهد، با مشت محکم سپاهیان این ملت سر جای خود خواهد نشست.
دولت رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی آنها، پس از سیلی به یاد ماندنی ۱۴ اپریل، که این روز را در حافظه تاریخی آنها به عنوان روز شکست و در هم کوبیده شدن هیبت پوشالی شان ثبت کرد، اقدام به تهدید به پاسخ متقابل و حمله مستقیم به خاک جمهوری اسلامی ایران کرده است، اما باید این را بدانند که اگر میخواهند صد ها شب دیگر همچون شب ۱۴ اپریل را به دست نیروی های نظامی سپاه پاسداران و توسط موشک ها و پهپادها تجربه کنند، دست به این اقدام بزنند، تا شمارش معکوس برای نابودی خود را آغاز کرده و قطعا اگر شروع کننده جنگ آنها باشند، جمهوری اسلامی و محور مقاومت به پایان رساننده آن خواهند بود.
ما دانشگاهیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با آرزوی نابودی رژیم اشغالگر و آزادی کامل قدس شریف و پایان جنایت ها بر علیه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین، حمایت قاطع و کامل خود را از این اقدام شجاعانه و حساب شده نیروی های نظامی و تصمیم گیران این پاسخ مقتدرانه، اعلام میداریم و همچنین تاکید میکنیم که آرمان فلسطین و مسئله قدس کلید ظهور حضرت بقیه الله الاعظم است که با نابودی رژیم منحوس اسرائیل رقم خواهد خورد، انشالله.
۱۱:۲۰
۳۰ فروردین
احیای پارلمان
با گذشت یک ماه از انتخابات مجلس دوازدهم و بررسی نتایج آن، در موقف بعد از شکست نسبی کارزار های دستساز خارج شده از اندیشکده های صهیونیستی_آمریکایی و تحمیلی توسط لمپن های لیبرال مسلک داخلی شاید بهتر باشد اکنون مسئله مشارکت(نه در معنای صرف آمار انتخاباتی بلکه در رابطه دو طرفه پیشبرد مردمی حاکمیت و میدان یافتن نقش مردم در نظام) از بعد ساختاری مورد بررسی قرار گیرد.
اینکه کاهش مشارکت مردم در انتخابات ها و فراتر از آن بیحسی عموم جامعه نسبت به عرصه سیاست رسمی کشور در کنار سوق یافتن انرژی منتقدانه نخبگان و مردم به سمت نقد بدون گفتار ایجابی و ترسیم افق که کنشگران سیاسی را به تنزهطلبی از عرصه واداشته است، چه عواملی می تواند داشته باشد خود حدیث مفصلیست اما این ضایعه که به بیشکل شدن صحنه انجامیده است به واقع مسئله اصلی سپهر سیاست کشور است.
دلایل مختلفی را می توان برشمرد اما بخشی از علت را باید معطوف به نقش پارلمان در کلان سیاسی جمهوری اسلامی ایران دانست. پارلمانی که امام(ره) آن را راس امور می داند اساسا نهادی سیاسی است که حامل کلانایده ای برای یک کلیت در کشور است تا بتواند نقش "نمایندگی" خود را ایفا کند. در این نقطه اهمیت قانونگذاری و تصمیمگیری می تواند نیروهای اجتماعی_سیاسی را برای مشارکت در ساخت یک افق سیاسی و طرحی برای آینده برانگیخته کند.
احتمالا چیزی که بیش از هرچیز در دو سال گذشته شنیده ایم بیایدگی دولت(با نگاهی کلان تر کلیت عرصه سیاسی کشور) بوده است و در این مطلب قصد نداریم به چنین موضوعی بپردازیم؛ اما فراتر از بیایدگی کنشگران نیرویی است که اساسا سعی در تهی ساختن نهادهای سیاسی از امرسیاسی و تقلیل تکنوکراتمابانه کلانمسائل کشور به امر اداره و تمشیت امور است(در اینجا مفهوم سیاسی بودن نگاه کلان و حامل افقی برای آینده است که طبیعتا واجد نزاع هایی فراتر از اداره امور است و در نقطه مقابل دید منقطع تعریف می شود) . منقطع انگاشتن مسائل جامعه و دید فاقد بصیرت سیاسی باعث عدم فهم جامعه توسط تصمیمگیران و انقطاع از واقعیت درهمتنیده صحنه می شود.
جناح های مختلف در فضای سیاسی دلیل این اتفاق را با انسداد توضیح می دهند اما شاید پاسخ به مسئله روند غیر سیاسی شدن نهاد مجلس، منطقهای و اجرایی شدن به جای دید ملی و قانونگذار، خارج شدن از جایگاه تصمیمگیری برای کلان کشور(چه از طریق ایجاد نهادهای موازی و چه به خاطر ساختارهای درونی ناکارآمد در زمانهای که تحولات و تصمیمگیری های سخت منتظر اصلاح ساختار نمی مانند و چه به خاطر کوتاهقد شدن نمایندگان) و ... بسیار پیشینیتر و مبنایی تر می نمایند.
در مجموع پارلمان کنونی نه به لحاظ ساختار داخلی، چه در کلان نظام و چه از جهت جریان حاکم در مجلس توانایی قرارگیری در راس امور را ندارد. جریان حاکمی که غایت مجلس را به اداره و حتی دخالت در اجرا تقلیل دادند و بدنه ای که عمدتا ناحیهای و بخشی عمل می کنند و نه ملی و کلان!
در متن های بعدی به تفصیل در رابطه با احیای پارلمان سخن خواهیم گفت.
@basijaut
با گذشت یک ماه از انتخابات مجلس دوازدهم و بررسی نتایج آن، در موقف بعد از شکست نسبی کارزار های دستساز خارج شده از اندیشکده های صهیونیستی_آمریکایی و تحمیلی توسط لمپن های لیبرال مسلک داخلی شاید بهتر باشد اکنون مسئله مشارکت(نه در معنای صرف آمار انتخاباتی بلکه در رابطه دو طرفه پیشبرد مردمی حاکمیت و میدان یافتن نقش مردم در نظام) از بعد ساختاری مورد بررسی قرار گیرد.
اینکه کاهش مشارکت مردم در انتخابات ها و فراتر از آن بیحسی عموم جامعه نسبت به عرصه سیاست رسمی کشور در کنار سوق یافتن انرژی منتقدانه نخبگان و مردم به سمت نقد بدون گفتار ایجابی و ترسیم افق که کنشگران سیاسی را به تنزهطلبی از عرصه واداشته است، چه عواملی می تواند داشته باشد خود حدیث مفصلیست اما این ضایعه که به بیشکل شدن صحنه انجامیده است به واقع مسئله اصلی سپهر سیاست کشور است.
دلایل مختلفی را می توان برشمرد اما بخشی از علت را باید معطوف به نقش پارلمان در کلان سیاسی جمهوری اسلامی ایران دانست. پارلمانی که امام(ره) آن را راس امور می داند اساسا نهادی سیاسی است که حامل کلانایده ای برای یک کلیت در کشور است تا بتواند نقش "نمایندگی" خود را ایفا کند. در این نقطه اهمیت قانونگذاری و تصمیمگیری می تواند نیروهای اجتماعی_سیاسی را برای مشارکت در ساخت یک افق سیاسی و طرحی برای آینده برانگیخته کند.
احتمالا چیزی که بیش از هرچیز در دو سال گذشته شنیده ایم بیایدگی دولت(با نگاهی کلان تر کلیت عرصه سیاسی کشور) بوده است و در این مطلب قصد نداریم به چنین موضوعی بپردازیم؛ اما فراتر از بیایدگی کنشگران نیرویی است که اساسا سعی در تهی ساختن نهادهای سیاسی از امرسیاسی و تقلیل تکنوکراتمابانه کلانمسائل کشور به امر اداره و تمشیت امور است(در اینجا مفهوم سیاسی بودن نگاه کلان و حامل افقی برای آینده است که طبیعتا واجد نزاع هایی فراتر از اداره امور است و در نقطه مقابل دید منقطع تعریف می شود) . منقطع انگاشتن مسائل جامعه و دید فاقد بصیرت سیاسی باعث عدم فهم جامعه توسط تصمیمگیران و انقطاع از واقعیت درهمتنیده صحنه می شود.
جناح های مختلف در فضای سیاسی دلیل این اتفاق را با انسداد توضیح می دهند اما شاید پاسخ به مسئله روند غیر سیاسی شدن نهاد مجلس، منطقهای و اجرایی شدن به جای دید ملی و قانونگذار، خارج شدن از جایگاه تصمیمگیری برای کلان کشور(چه از طریق ایجاد نهادهای موازی و چه به خاطر ساختارهای درونی ناکارآمد در زمانهای که تحولات و تصمیمگیری های سخت منتظر اصلاح ساختار نمی مانند و چه به خاطر کوتاهقد شدن نمایندگان) و ... بسیار پیشینیتر و مبنایی تر می نمایند.
در مجموع پارلمان کنونی نه به لحاظ ساختار داخلی، چه در کلان نظام و چه از جهت جریان حاکم در مجلس توانایی قرارگیری در راس امور را ندارد. جریان حاکمی که غایت مجلس را به اداره و حتی دخالت در اجرا تقلیل دادند و بدنه ای که عمدتا ناحیهای و بخشی عمل می کنند و نه ملی و کلان!
در متن های بعدی به تفصیل در رابطه با احیای پارلمان سخن خواهیم گفت.
@basijaut
۱۹:۲۶
۳۱ فروردین
۱۱:۲۵
۱۶:۱۹
۱ اردیبهشت
احیای پارلمان(قسمت دوم)
در متن پیشین اشاره ای به عوامل تهی شدن مجلس از امر سیاسی و جریانی شد و در این متن قصد داریم به تفصیل این دلایل را شرح دهیم.
ساختار داخلی مجلس:
یکی از دلایل توجیهکننده برای ایجاد نهادهای موازی برای امر تصمیمگیری و تقنین در کشور، ساختار داخلی مجلس بوده است.دلیلی که باعث تشکیل شورای هماهنگی سران سه قوه گردید، عدم پویایی، سرعت عمل پایین و منقطع بودن مجلس از واقعیات بود که به قول رئیس جمهور وقت در زمان جنگ اقتصادی حاکمیت نمی توانست تصمیمات مهم را به آن بسپارد.
از آنجا که تحولات کشور منتظر اصلاح ساختار مجلس نمیماند طبیعتا ناکارآمدی مکانیسم داخلی مجلس به حذف این نهاد از تصمیمگیری های کلان می انجامد و آن را اخته می سازد.ساختاری که اگر بخواهد یک تصمیم مهم در کشور(بسیار فراتر از قانون چک و حقوق سربازی) بگیرد با موانع مختلفی مواجه خواهد شد که با توجه به خلا های پروتکل های داخلی، نظارت های حجیم و ... می تواند سالها تطویل شود.
در جریان مصوبه مولدسازی اموال دولتی، گرانی بنزین سال ۹۸ و شورای عالی کرونا با بعضی استدلال های درست تصمیمگیری از جریان مجلس خارج گشت و با جایگزین نادرست یعنی نهاد های موازی اصلاح گشت.
نهاد های موازی:
شاید بتوان رابطه ناکارآمدی ساختاری مجلس و تشکیل نهادهای موازی را به قضیه معروف مرغ و تخم مرغ تشبیه کرد.
نهادهای موازی مثل شورای سران سه قوه که برای پوشش خلا ناکارآمدی مجلس ایجاد شدند(البته با نگاه خوشبینانه) اما در مجموع به ناکارآمد تر شدن مجلس انجامیده اند.
وقتی حوزه تصمیمگیری و تقنین مجلس توسط نهادهایی که احتمالا سرعت عمل بیشتری دارند تقسیم میشود عملا گویا پارلمان از جایگاه سیاسی بودن و تصمیمگیری در کشور خارج شده است. هرچه این ساحت های تقسیم شده بیشتر شود، مجلس نحیف تر خواهد شد و به حذف از تصمیمگیری های مهم نزدیک تر می شود.
تفکر حاکم: تمشیت امور
کلان تر از مشکلاتی که ساختار می تواند برای خارج شدن مجلس از جایگاه یک نهاد سیاسی ایجاد کند، فضای حاکم برمجلس مخصوصا در دوره های اخیر است.
وقتی صرف اداره کردن و گفتار کارآمدی به عنوان راه حل اصلی مسائل کشور در یک نهاد سیاسی حاکم میشود، طرح های خروجی از این نهاد نمی تواند حامل یک ایده و افق برای کشور باشد و فراتر از آن هر زمان طرحی حول یک ایده نزاعی جدی ایجاد کند چنین مجلسی از پیشبردن آن هراس دارد و چنین طرح هایی به ثمر نمی نشینند.طرح صیانت، لایحه عفاف و حجاب و چند طرح دیگر از این جنس فارغ از آنکه چقدر مطلوب هستند اما حامل نوعی از ایده (هرچند اشتباه) از جانب بخش خاصی از مجلس برای کشور بودند، اما پرونده آنها نه به طور کامل بسته شده و نه به تصویب و اجرای کامل رسیده اند. پرونده هایی که تعیین و تکلیف نشدن آنها صرفا جامعه را در بلاتکلیفی نگاه می دارد.
این رویکرد مسائل کشور را حل نمی کند و صرفا به حدی روند طرح های ناظر به آن را طولانی می سازد که وضع موجود حفظ شود. برای همین امر است که مجلسِ تمشیت نمی تواند(یا نمی خواهد) با مسائل واقعی کشور مماس شود و این موضوع اگر هم توسط مردم با این صورتبندی فهم نشود، حس خواهد شد. نهادی که توانایی حل مسائل واقعی و حتی نزدیک شدن به آن را نداشته باشد نمی تواند سیاسی باشد و مردم نیز نسبت به آن حسی نخواهند گرفت. خواه خرده موضوعاتی چون قانون چک نیز حل شود.
مجلسِ تمشیت با نگاه تکنوکرات فرض را بر این گذاشته است که باید همه را راضی نگاه دارد و این با کارآمدی در طرح های خدماتی ممکن می شود(و حتی همین هدف نیز به خاطر دور بودن از مسائل واقعی احصا نخواهد شد)
اما مسائل واقعی در کشور جریان دارد و عقب افتادن مجلس(و تمام نهادها) جامعه را نسبت به کارآمدی این نهاد دچار تشکیک خواهد کرد. اگر برای مسائل در جامعه تصمیمگیری نشود و صرفا به تطویل برای حل آنها امید ببندیم، گسل های اجتماعی پررنگ تر خواهند شد و گویی در یک میدان مبارزه دست از مبارزه کشیده ایم و منتظر وارد آمدن ضربات رقیب مانده ایم.دشمنان چه در جنگ اقتصادی و چه در جنگ فرهنگی از بیموضع بودن نهادهای مختلف تصمیمگیر از جمله مجلس برای وارد کردن ضربات متعدد استفاده خواهند کرد و تحولات منتظر هیچ نهادی نخواهد ماند.
@basijaut
در متن پیشین اشاره ای به عوامل تهی شدن مجلس از امر سیاسی و جریانی شد و در این متن قصد داریم به تفصیل این دلایل را شرح دهیم.
ساختار داخلی مجلس:
یکی از دلایل توجیهکننده برای ایجاد نهادهای موازی برای امر تصمیمگیری و تقنین در کشور، ساختار داخلی مجلس بوده است.دلیلی که باعث تشکیل شورای هماهنگی سران سه قوه گردید، عدم پویایی، سرعت عمل پایین و منقطع بودن مجلس از واقعیات بود که به قول رئیس جمهور وقت در زمان جنگ اقتصادی حاکمیت نمی توانست تصمیمات مهم را به آن بسپارد.
از آنجا که تحولات کشور منتظر اصلاح ساختار مجلس نمیماند طبیعتا ناکارآمدی مکانیسم داخلی مجلس به حذف این نهاد از تصمیمگیری های کلان می انجامد و آن را اخته می سازد.ساختاری که اگر بخواهد یک تصمیم مهم در کشور(بسیار فراتر از قانون چک و حقوق سربازی) بگیرد با موانع مختلفی مواجه خواهد شد که با توجه به خلا های پروتکل های داخلی، نظارت های حجیم و ... می تواند سالها تطویل شود.
در جریان مصوبه مولدسازی اموال دولتی، گرانی بنزین سال ۹۸ و شورای عالی کرونا با بعضی استدلال های درست تصمیمگیری از جریان مجلس خارج گشت و با جایگزین نادرست یعنی نهاد های موازی اصلاح گشت.
نهاد های موازی:
شاید بتوان رابطه ناکارآمدی ساختاری مجلس و تشکیل نهادهای موازی را به قضیه معروف مرغ و تخم مرغ تشبیه کرد.
نهادهای موازی مثل شورای سران سه قوه که برای پوشش خلا ناکارآمدی مجلس ایجاد شدند(البته با نگاه خوشبینانه) اما در مجموع به ناکارآمد تر شدن مجلس انجامیده اند.
وقتی حوزه تصمیمگیری و تقنین مجلس توسط نهادهایی که احتمالا سرعت عمل بیشتری دارند تقسیم میشود عملا گویا پارلمان از جایگاه سیاسی بودن و تصمیمگیری در کشور خارج شده است. هرچه این ساحت های تقسیم شده بیشتر شود، مجلس نحیف تر خواهد شد و به حذف از تصمیمگیری های مهم نزدیک تر می شود.
تفکر حاکم: تمشیت امور
کلان تر از مشکلاتی که ساختار می تواند برای خارج شدن مجلس از جایگاه یک نهاد سیاسی ایجاد کند، فضای حاکم برمجلس مخصوصا در دوره های اخیر است.
وقتی صرف اداره کردن و گفتار کارآمدی به عنوان راه حل اصلی مسائل کشور در یک نهاد سیاسی حاکم میشود، طرح های خروجی از این نهاد نمی تواند حامل یک ایده و افق برای کشور باشد و فراتر از آن هر زمان طرحی حول یک ایده نزاعی جدی ایجاد کند چنین مجلسی از پیشبردن آن هراس دارد و چنین طرح هایی به ثمر نمی نشینند.طرح صیانت، لایحه عفاف و حجاب و چند طرح دیگر از این جنس فارغ از آنکه چقدر مطلوب هستند اما حامل نوعی از ایده (هرچند اشتباه) از جانب بخش خاصی از مجلس برای کشور بودند، اما پرونده آنها نه به طور کامل بسته شده و نه به تصویب و اجرای کامل رسیده اند. پرونده هایی که تعیین و تکلیف نشدن آنها صرفا جامعه را در بلاتکلیفی نگاه می دارد.
این رویکرد مسائل کشور را حل نمی کند و صرفا به حدی روند طرح های ناظر به آن را طولانی می سازد که وضع موجود حفظ شود. برای همین امر است که مجلسِ تمشیت نمی تواند(یا نمی خواهد) با مسائل واقعی کشور مماس شود و این موضوع اگر هم توسط مردم با این صورتبندی فهم نشود، حس خواهد شد. نهادی که توانایی حل مسائل واقعی و حتی نزدیک شدن به آن را نداشته باشد نمی تواند سیاسی باشد و مردم نیز نسبت به آن حسی نخواهند گرفت. خواه خرده موضوعاتی چون قانون چک نیز حل شود.
مجلسِ تمشیت با نگاه تکنوکرات فرض را بر این گذاشته است که باید همه را راضی نگاه دارد و این با کارآمدی در طرح های خدماتی ممکن می شود(و حتی همین هدف نیز به خاطر دور بودن از مسائل واقعی احصا نخواهد شد)
اما مسائل واقعی در کشور جریان دارد و عقب افتادن مجلس(و تمام نهادها) جامعه را نسبت به کارآمدی این نهاد دچار تشکیک خواهد کرد. اگر برای مسائل در جامعه تصمیمگیری نشود و صرفا به تطویل برای حل آنها امید ببندیم، گسل های اجتماعی پررنگ تر خواهند شد و گویی در یک میدان مبارزه دست از مبارزه کشیده ایم و منتظر وارد آمدن ضربات رقیب مانده ایم.دشمنان چه در جنگ اقتصادی و چه در جنگ فرهنگی از بیموضع بودن نهادهای مختلف تصمیمگیر از جمله مجلس برای وارد کردن ضربات متعدد استفاده خواهند کرد و تحولات منتظر هیچ نهادی نخواهد ماند.
@basijaut
۷:۴۳
۳ اردیبهشت
۱۰:۴۶
۶ اردیبهشت
۱۷:۱۶
۷ اردیبهشت
۸:۴۵
مبارزه با مفاسد اقتصادی کمتر از میدان جهاد با دشمن مسلح نیست.(مقام معظم رهبری)
در چند روز اخیر اخباری از دستگیری یکی از فعالین مبارزه با فساد در استان خوزستان منتشر شده است که موجب ناراحتی و خشم بسیاری از فعالین عدالتخواهی و مردمی که با سوابق و پیشینه حاج محسن ریسمان سنج اشنایی داشتهاند گردیده است.
ایشان که از فعالین حوزه عدالتخواهی هستند در منصب معاون اجتماعی ومطالبهگری ستاد امربه معروف و نهی از منکر بوده و در پرونده های متعدد تخلفات و قانونشکنی های افراد سودجو و فاسد دارای نفوذ در سطوح دستگاه های اجرایی شهری و استانی به افشاگری و پیگیرد قانونی انها پرداختهاند که پرونده اعتراضات کارگری نیشکر هفتتپه یک نمونه از ان بوده است که شاهد ایستادگی روحانیت در کنار دانشجویان و کارگران و اقشار مظلوم و مستضعف جامعه بودیم که منجر به نتیجه رضایت بخش و احقاق حقوق انها شد؛ اما در حال حاضر این شبکه دارای قدرت تاب مماشات و برچیده شدن دستگاه فاسد خود نشده و دست به پرونده سازی و مبارزه علیه این شیخ پاکدست شده اند.
خلاصه ماجرا از این قرار است که در یکیدیگر از پرونده های فساد این قوم ظالم که سعی در ساخت مافیا در حوزه میوه و تربار شهر خود شده بود و سعی در اخراج عده ای از کاسبان ان محل از حوزه کسب خود بود در یک صفحه مجازی که افراد صاحب ان اکانت هیچ ارتباط و اشنایی با این شیخ دادخواه نداشته از ماجرای فساد اطلاعاتی منتشر کردند که منجر به شکایت افراد ذی ربط تحت عنوان نشر اکاذیب درجهت اضرار و تشویش اذهان عمومی شده و اکنون این پرونده پس از درخواست دادرسی مجدد در حال پیگیری است که درصورت عدم رد شواهد و استنادات جعلی و قطعی شدن حکم توسط دادگاه ویژه روحانیت ایشان را به ۶ ماه حبس محکوم خواهد کرد.
مبارزه با فساد امری است که هرگونه کمکاری و سستی در قبال ان میتواند منجر به ریشه دواندن و شبکه ای شدن ان شده و در گذر زمان مبارزه با ان را به مراتب سخت تر میکند و تبعات ان نیز چه در امر اجتماعی و ظلم در حق مردمی که در این شرایط سخت و بغرنج اقتصادی تحت فشار هستند و مسدود کردن راه انان برای کسب روزی حلال را شامل میشود بلکه به فرصتی برای دشمنان این ملت برای ضربه زدن به پایههای نظام اسلامی تبدیل میشود ایستادگی در برابر این امر شوم را بر هر فردی که دارای توانی برای مقابله با ان است را واجب میکند.
@basijaut
در چند روز اخیر اخباری از دستگیری یکی از فعالین مبارزه با فساد در استان خوزستان منتشر شده است که موجب ناراحتی و خشم بسیاری از فعالین عدالتخواهی و مردمی که با سوابق و پیشینه حاج محسن ریسمان سنج اشنایی داشتهاند گردیده است.
ایشان که از فعالین حوزه عدالتخواهی هستند در منصب معاون اجتماعی ومطالبهگری ستاد امربه معروف و نهی از منکر بوده و در پرونده های متعدد تخلفات و قانونشکنی های افراد سودجو و فاسد دارای نفوذ در سطوح دستگاه های اجرایی شهری و استانی به افشاگری و پیگیرد قانونی انها پرداختهاند که پرونده اعتراضات کارگری نیشکر هفتتپه یک نمونه از ان بوده است که شاهد ایستادگی روحانیت در کنار دانشجویان و کارگران و اقشار مظلوم و مستضعف جامعه بودیم که منجر به نتیجه رضایت بخش و احقاق حقوق انها شد؛ اما در حال حاضر این شبکه دارای قدرت تاب مماشات و برچیده شدن دستگاه فاسد خود نشده و دست به پرونده سازی و مبارزه علیه این شیخ پاکدست شده اند.
خلاصه ماجرا از این قرار است که در یکیدیگر از پرونده های فساد این قوم ظالم که سعی در ساخت مافیا در حوزه میوه و تربار شهر خود شده بود و سعی در اخراج عده ای از کاسبان ان محل از حوزه کسب خود بود در یک صفحه مجازی که افراد صاحب ان اکانت هیچ ارتباط و اشنایی با این شیخ دادخواه نداشته از ماجرای فساد اطلاعاتی منتشر کردند که منجر به شکایت افراد ذی ربط تحت عنوان نشر اکاذیب درجهت اضرار و تشویش اذهان عمومی شده و اکنون این پرونده پس از درخواست دادرسی مجدد در حال پیگیری است که درصورت عدم رد شواهد و استنادات جعلی و قطعی شدن حکم توسط دادگاه ویژه روحانیت ایشان را به ۶ ماه حبس محکوم خواهد کرد.
مبارزه با فساد امری است که هرگونه کمکاری و سستی در قبال ان میتواند منجر به ریشه دواندن و شبکه ای شدن ان شده و در گذر زمان مبارزه با ان را به مراتب سخت تر میکند و تبعات ان نیز چه در امر اجتماعی و ظلم در حق مردمی که در این شرایط سخت و بغرنج اقتصادی تحت فشار هستند و مسدود کردن راه انان برای کسب روزی حلال را شامل میشود بلکه به فرصتی برای دشمنان این ملت برای ضربه زدن به پایههای نظام اسلامی تبدیل میشود ایستادگی در برابر این امر شوم را بر هر فردی که دارای توانی برای مقابله با ان است را واجب میکند.
@basijaut
۱۱:۵۱
بسیج دانشگاه امیرکبیر
مطالبهگران و شبکه فساد خوزستان (حول موضوع شیخ محسن ریسمان سنج) با حضور: محمد امین غفاری(فعال ضد فساد خوزستان) داود مدرسیان(فعال ضد فساد خوزستان) علی رنود(دبیر مجمع مطالبهگران استان) زمان: جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۲۱ در بستر قرار @basijaut
۱۶:۴۲
۱۷:۵۴
۱۷:۵۴