بله | کانال باور
عکس پروفایل باورب

باور

۴۳۳عضو
thumbnail
.undefinedمحبت و احترام، دو بالی هستند که انسان با آن رشد می‌کند. انسان در زندگی‌اش هم به محبت نیاز دارد و هم به احترام.
undefinedمحبت برای بچه مثل آب است برای چیزی که می‌خواهیم از آن، چیزِ سخت درست کنیم. چطور شکر را تبدیل به نبات می‌کنیم؟ اگر بخواهید شکر یا خاک قند را که گَرد است، به نباتی که صُلب است تبدیل کنید، چکار می‌کنید؟ اوّل شکر را در آب حل می‌کنید و شیرۀ شکر غلیظ درست می‌کنید. بعد این شیره را می‌ریزید توی ظرفی که نخی در وسطش هست. این شیره دور نخ جمع می‌شود و می‌شود دانه‌های نبات. پس صُلب شدن نبات در نتیجۀ آبی است که به شکر تزریق می‌کنیم.
undefinedدر سنگ‌ها هم همین‌طور است. سنگ‌ها وقتی که آب می‌خورند، بلور سختی پیدا می‌کنند. محبت هم برای انسان مثل آب دادن به شکر برای درست کردن نبات است. پدرها و مادرهایی که به بچه‌هایشان محبت نمی‌کنند، بچه‌هایشان چیز خوبی نمی‌شوند، صُلب نمی‌شوند، با استقامت نمی‌شوند.
undefinedاحترام و محبت، صلابت می‌دهد؛ اما تحقیر، موجب بخار شدن آب‌ها می‌شود. آب را که از سنگ گچ بگیری، پودر می‌شود.
undefined #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد سوم، صفحه ۲۳۵undefined #روش_محبت undefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۹:۰۸

thumbnail
.undefinedعلی(ع) و فاطمه(س) چه کار کرده بودند که زینب(س) این‌گونه از آب درآمد و حسین(ع) آن‌گونه؟
undefinedاولین اثری که بر اولاد خودشان گذاشتند، این بود که اولاد خود را «نترساندند»، بچه را با وحشت تربیت نکردند، خانه‌شان خانه‌ی خفقان و وحشت و رعب نبود. بسیاری از پدر و مادرها بچه‌های با استعدادی دارند و تحمل بچه‌ی بااستعداد، مشکل است. لذا این بچه‌ها را از بچگی مرعوب می‌کنند...
undefinedاصل تربیتی دیگر علی(ع) و فاطمه(س)، «حرمت و احترام»، عجیبی بود که برای فرزندانشان قائل بودند...
undefinedاصل سومی که علی(ع) و فاطمه(س) در خانه داشتند «محبت بی‌دریغ» بود. بسیاری از پدرها می‌ترسند بچه خودشان را ببوسند. بسیاری از مادرها فرزندانشان را کم می‌بوسند. این غلط است. فاطمه زهرا(س) بچه‌ی خودش را به سینه‌اش می فشرد. رسول‌خدا(ص) در هنگام رحلت، اجازه نداد که این بچه‌ها را از روی سینه‌اش بلند کنند.
undefinedاین روحیه دادن و محبت کردن است که موجب می‌شود هیچ‌کس نتواند اینها را با هیچ‌چیز بخرد. محبت کردند تا بچه ها قابل «تطمیع» نباشند. نترساندند تا بچه‌ها قابل «تهدید» نباشند. به بچه‌ها شخصیت و حرمت دادند تا «ابهت‌های اجتماعی» و جمعیت‌های انبوه آنها را نگیرد و دچار واهمه نکند. زینب کبری(س) وقتی که در بازار صحبت کرد، دچار واهمه نشد؛ وقتی که در مجلس یزید سخنرانی کرد، دچار واهمه نشد.
undefined #آیت_الله_حائری_شیرازی، راه رشد، جلد۲، صفحات ۵۶ و ۵۹.undefined #تربیت_فاطمی
🩸بازنشر به مناسبت شهادت #حضرت_زهرا سلام الله علیها
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۸:۵۵

thumbnail
.undefined برزخ زمین
undefined «جین» دختری جوان و فرزند رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکاست. او روزی اتفاقی در آزمایشگاه محل کارش، با پرنده بسیار کوچکی مواجه می‌شود. این پرنده دارای توانمندی‌های خاصی است و می‌تواند با جین صحبت کند. هم‌زمان جین مورد حمله‌ گروگان‌گیری شش نفر قرار می‌گیرد، اما بدون اینکه کوچک‌ترین واکنشی نشان دهد، آن شش ‌نفر کشته می‌شوند. بعد از مدت کوتاهی نیز برخی فضاپیماها و ناوهای ارتش آمریکا، از بین می‌روند. جین با اتکا به توانمندی‌های خارق‌العاده پرنده کوچک، به پدرش اطلاع می‌دهد دوستی دارد که می‌تواند راز این اتفاق‌ها را کشف کند.
undefined نویسنده: هاشم افتخارundefined ناشر: مدرسهundefined تعداد صفحات: ۲۲۹undefined مخاطب: نوجوانان ۱۵ سال به بالا
undefined ویژگی‌ها:
undefined جذابیت بالا به علت استفاده از ژانر جذاب علمی، تخیلیundefined پرداختن به موضوعی جدید و نو
🪴 اثرات تربیتی:
undefined تقویت روحیه «آمریکاستیزی»undefined آگاهی‌بخشی درباره نگاه قدرت‌طلبانه و نژادپرستانه نظام سیاسی آمریکا
undefined جهت خرید نسخه کاغذی کتاب به اینجا مراجعه بفرمایید.
undefined #معرفی_کتاب_نوجوان undefinedundefinedundefined #تربیت_با_کتاب
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۸:۱۹

thumbnail
.به مناسبت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، فهرستی از بهترین کتاب‌های داستانی نوجوان با محوریت استکبارستیزی، تقدیم‌تان می‌گردد:
undefined اسپاگتی با سس قرمزundefined شکار هیولاundefined برزخ زمینundefined نبرد رئیس‌علی
undefinedتوضیحات بیشتر درباره محتوای کتاب‌ها با انتخاب عنوان کتاب
undefined #معرفی_کتاب_نوجوان undefinedundefinedundefined #تربیت_با_کتاب
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۶:۵۳

thumbnail
.undefined دو چیز است که روحیه طفل را فاسد می‌کند: یکی کسری محبت که روحیه را شقی بار می‌آورد و دیگر افراط در نازپروردگی که روحیه را نُنر و لوس و بی‌هنر و بی‌عرضه بار می‌آورد.
undefined هر طفل احتیاج به محبت و عاطفه پدر و مادر دارد و از این‌ جهت نباید کسری داشته باشد. دیدن محبت، روحیه را با محبت و عطوف بار می‌آورد و احساس تنهایی، روحیه را خشن بار می‌آورد و در عین‌ حال نباید افراط شود.
undefined می‌گویند فرنگی شیرینی را به دست طفل خود نداد و چند قدم دورتر انداخت. گفتند: چرا این کار را کردی؟ گفت: برای آنکه چند قدم برای این شیرینی راه رفته باشد. میلیونرها و میلیاردرهای فرنگی بچه‌ها و نوه‌های خود را نمی‌گذارند به لرد زادگی عادت کنند، زیرا می‌دانند که این فاسدکننده روحیه آن‌هاست.
undefined #شهید_مطهری | یادداشت‌ها، جلد۱۴، صفحه۲۵۹undefined #روش_محبت undefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۹:۱۹

thumbnail
.undefined وقتى كه اين عامل[محبت] به طور مداوم و هميشگى مورد استفاده قرار بگيرد، از تأثيرش كاسته مى‌شود و يك امر عادى تلقى مى‌گردد و حتى يك نوع وظيفه فرض مى‌شود و ديگر اثر نمى‌گذارد و نتيجه‌اى به بار نمى‌آورد؛ چون در برابر انجام وظيفه، ديگر نه شكست و اسارتى هست و نه تشكر و سپاسى و نه علاقه و محبتى
undefined و چه بسا زياده‌روى در احسان و محبت باعث خراب شدن روحيه كودك و لوس و نُنُر شدن شخصيت او و سطحى و خام ماندن فكر او مى‌گردد و فسادهاى ديگرى هم به بار مى‌آورد.
undefined #استاد_صفایی_حائری | تربیت کودک، صفحه ۶۹undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۲۰:۲۱

thumbnail
.undefined خاطره‌ای شیرین از مواجهه تربیتی استاد علی صفایی حائری با دیگران که نشان‌دهنده ۵ ویژگی مهم مربی است:
undefined مترصد فرصت بودنundefined برخورد شخصیت‌زاundefined کشف استعدادهاundefined تقویت و رشد استعدادها undefined جهت‌دهی استعدادها به سمت اهداف مطلوب دینی
undefined یک مربی موفق باید این ۵ ویژگی را دارا باشد.
undefined منبع کلیپ: کانال کافه مینوفن:https://eitaa.com/cafeminofen
undefined #خاطرات_تربیتی undefinedundefinedundefined #استاد_صفایی_حائری
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۹:۰۷

thumbnail
.undefinedمحبّت، ریشه اخلاق نیک است. در پرتو محبّت می‌توان احساسات و عواطف کودک را به خوبی پرورش داد و از او انسانی شایسته ساخت.
undefinedکودکی که از محبّت اشباع شده باشد، روانی شاد و دلی با نشاط دارد. او احساس محرومیت نمی‌کند تا عکس‌العمل بد نشان دهد. همواره خوش‌بین، خوش‌قلب و بااعتماد خواهد بود.
undefinedاو انسانی طبیعی است و عقده روانی ندارد و خیرخواه و انسان‌دوست بار می‌آید. چون طعم شیرین محبّت را چشیده، حاضر است این آب حیات را به دیگران نیز ببخشد. او با مردم چنان رفتار می‌کند که دیگران با او رفتار نموده‌اند.
undefinedکودکی که در محیطِ مهر و محبّت پرورش یافته، بهتر می‌تواند با مشکلات و حوادث سهمگین دوران بلوغ و تغییرات جسمی و روانی روبه‌رو گردد.
undefined #آیت_الله_امینی | تربیت، صفحه ۱۰۴ و ۱۰۵undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۹:۱۸

thumbnail
.undefinedمادر و پدر باید چنان به فرزند محبت چشانده باشند که بی‌نیاز از محبت دیگران باشد...اگر بچه را از محبت دور بدارند، به گونه‌ای که تشنۀ محبت باشد، ممکن است با کمترین محبتی خودش را ببازد و تسلیم کند.
undefined #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد۱، صفحات ۲۴۸ و ۲۵۷undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۸:۳۶

thumbnail
.undefined بزرگ‌ترین دشمنی‌هایی که درباره اطفال و کودکان می‌شود همان‌هاست که پدران و مادران نادان به‌عنوان محبت و از روی کمال علاقه انجام می‌دهند؛ یعنی نوازش‌های بی‌حساب، مانع شدن از برخورد با سختی، نازپرورده کردن آن‌ها.
undefined این‌هاست که طفل را بیچاره و ناتوان بار می‌آورد، او را در صحنه زندگی خلع سلاح می‌کند، کاری می‌کند که کوچک‌ترین ناملایمی او را از پا درآورد و کمترین تغییر وضعی سبب نابودی وی گردد؛ او را مثل کسی بار می‌آورند که هرگز در همه عمر به داخل آب نرفته و شناوری نکرده و نیاموخته است.
undefined #شهید_مطهری | مجموعه آثار، جلد۲۳، صفحه ۷۵۴undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۲:۴۰

thumbnail
.undefined این ستون‌ها که ایستاده‌اند، آجر به آجر مقداری ملات لای آنهاست که حفظشان می‌کند. ملات ترس، ملات وحشت، ملات تهدید، مثل خاکستر است که ماندگاری ندارد و ریزش می‌کند. ملات ماندگار و پایدار، عشق است، محبت است...پدر‌ها و مادرها! ملات ارتباطتان با فرزند‌های خودتان را عشق قرار بدهید.
undefined #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد۱، صفحه ۲۴۸undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۹:۵۶

thumbnail
.undefinedاز یک‌سو اصل محبت پدر و مادر به فرزند امری لازم است و اگر نباشد موجب عقده ای شدن فرزند و شکل‌گیری شخصیتی نابهنجار درون می‌شود، اما از سوی دیگر نیز محبت افراطی و بیش از اندازه پدر و مادر به نیز باعث می‌شود فردی لوس، پرتوقع، زودرنج و وابسته بار بیاید و نتواند در کشاکش‌های اجتماعی شخصیتی استوار و بهنجار از خود نشان دهد.
undefinedخطر بالاتر محبت افراطی آن است که اگر جایی میان این محبت و سایر تکالیف تزاحم پیدا شود؛ چون این محبت غالب است، آن تکالیف طرد گردد و کنار گذاشته شود....
undefinedهمان محبتی که خداوند آن را در نهاد انسان قرار داده و حکمت آفرینش آن را اقتضا می کند و اگر نباشد زندگی به هم میخورد و نه نسلی باقی می ماند و نه جامعه سالمی تشکیل می‌شود، همان محبت اگر حالت افراط پیدا کند، انسان یک‌باره چشم باز می‌کند و می‌بیند که زن و فرزند نزد او از خدا و جهاد هم محبوب‌تر شده‌اند. نشانه آن نیز این است که وقتی باید به جنگ و جبهه برود و در جهاد شرکت کند علاقه به زن و فرزند مانع این امر می‌شود و در تزاحم محبت زن و فرزند با جهاد آدمی می‌بیند که نمی‌تواند زن و فرزند را رها کند.
undefined #آیت_الله_مصباح_یزدی | نظریه تربیتی اسلام، صفحه ۱۸۲undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۵:۳۴

thumbnail
.undefinedوبینار رایگان تربیت از مسیر محبت
undefined نگاهی نو به روش محبت با تکیه بر دیدگاه‌های اندیشمندان اسلامی
undefined محورهای اصلی:
undefined رمز تاثیرگذاری روش محبتundefined تکنیک‌هایی برای اثربخش بودن محبت در کودکان و نوجوانانundefined خط قرمزها در محبت به کودک و نوجوانان
undefined با ارائه حجت‌الاسلام رضا امیرزاده، استاد حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و مشاور مجموعه‌های تربیتی
undefined چهارشنبه ۲۱ آبان، ساعت ۱۸، در بستر کانال ایتای باور
undefined #پخش_زنده
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۲۰:۳۰

thumbnail
.undefined محبّت مانند آبى است كه به گياه مى‌رسد، اگر نباشد گياه مى‌خشكد و اگر بيش از حد شود ريشه گياه مى‌گندد و خراب مى‌شود و گياه مى‌خشكد.
undefined #استاد_صفایی_حائری | تربیت کودک، صفحه ۶۹undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۸:۲۱

thumbnail
.undefinedدر محبت کردن به طفل هم گاهی انسان با برخورد حیوانی، بچه‌اش را محبت می‌کند و گاهی با برخورد انسانی. وقتی که مثلاً بچه‌اش را نگاه می‌کند و عاطفه‌اش تحریک می‌شود و می‌خواهد بچه‌اش را نوازش کند، آن نوازش تاثیر سوء دارد؛ چون این کار را عکس‌العملی انجام می‌دهد، تحت تأثیر نفسانیتش است؛ چون بچه‌اش را می‌بیند که سالم و خوب راه می‌رود، تحریک می‌شود و او را می‌گیرد و نوازش می‌کند و می‌بوسد. این بچه، بچۀ بیخودی می‌شود؛
undefinedاما اگر پدر خودش را کنترل کند و حساب داشته باشد که چطور بچه‌اش را نوازش کند، با نگاهش، با لبخندش، با نوازشش، با صحبتش، با تفریحی که با بچه می‌کند، با همبازی شدن با او، به این بچه روح و شخصیت بدهد؛ اینجا دیگر این برخورد، برخورد نفسانی با محبت نیست و بچه رشد پیدا می‌کند و لوس هم نمی‌شود.
undefinedعلت اینکه بچه غرور پیدا می‌کند و حالت ذوق‌زدگی به او دست می‌دهد و حرکات بی‌معنایی از او سر می‌زند، نوازش‌های نفسانی پدر است. نوازش‌های نفسانی، بچه را بی‌تربیت می‌کند، بچه را بی‌انضباط می‌کند؛ اما نوازش روی حساب و روی جنبه نورانیت، به بچه نور می‌دهد، به بچه رشد می‌دهد، به بچه شخصیت می‌دهد.
undefinedباید روشن شود که آیا بچه، یک بازیچه و وسیله است برای تسکین غیظ و عاطفه یا اینکه یک انسان است و مربی باید با او برخورد کاملاً جدی داشته باشد، به گونه‌ای که بوسیدن او هم روی حساب باشد.
undefined #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد۳، صفحه ۵۱undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۲:۵۷

باور
undefined . undefinedوبینار رایگان تربیت از مسیر محبت undefined نگاهی نو به روش محبت با تکیه بر دیدگاه‌های اندیشمندان اسلامی undefined محورهای اصلی: undefined رمز تاثیرگذاری روش محبت undefined تکنیک‌هایی برای اثربخش بودن محبت در کودکان و نوجوانان undefined خط قرمزها در محبت به کودک و نوجوانان undefined با ارائه حجت‌الاسلام رضا امیرزاده، استاد حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و مشاور مجموعه‌های تربیتی undefined چهارشنبه ۲۱ آبان، ساعت ۱۸، در بستر کانال ایتای باور undefined #پخش_زنده undefined باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. undefined @Bavar_tarbiat
.undefined️ کمتر از یک ساعت تا وبینار "تربیت از مسیر محبت" در کانال ایتا:https://eitaa.com/joinchat/1529872927Cc49b947e66
undefined️ ساعت ۱۸ منتظرتان هستیم..

۱۳:۵۶

.انشاءالله به زودی بخش جدیدی را با موضوعی بسیار مهم، در کانال شروع خواهیم کرد:تحلیل تربیتی انیمیشن‌‌ و فیلم‌اما قبل از تحلیل فیلم‌ها، چند بحث مقدماتی درباره کارگاه تحلیل و نقد فیلم خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد. توضیحات بیشتر درباره این کارگاه را در کلیپ امشب تقدیم‌تان خواهیم کرد.با ما همراه باشيد...
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۸:۵۶

thumbnail
.undefined کارگاه تحلیل و نقد فیلم، برنامه‌ای جذاب است که می‌تواند در کانون یا مدرسه برگزار شود. حتی می‌توان آن را در محیط خانه و با فرزندان اجرا کرد.
undefinedدر این ویدئو استاد سید امیرحسین موسوی فعال عرصه تربیت اسلامی و مدیر مدرسه هنر و رسانه آوینا، به این سوالات پاسخ می‌دهند:
undefined کارگاه نقد فیلم یعنی چه؟undefined چگونه برگزار می‌شود؟undefined اثرات تربیتی آن چیست؟
undefined این اولین قسمت از مباحث تربیت و کارگاه تحلیل فیلم است. منتظر بخش‌های بعدی در روزهای آینده باشید.
undefined #کارگاه_تحلیل_فیلم undefined🧩 #قالب‌_های_تربیتی
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۲۰:۰۷

thumbnail
.undefined «فِلو»
داستان درباره‌ی مورچه‌ای به اسم فِلو است. یک روز صبح فِلو متوجه می‌شود عنکبوت‌ها به محل زندگی دوستش پروانه آمده‌اند و می‌خواهند آن‌ها را بیرون کنند. پروانه‌ها هم تلاش می‌کنند تا عنکبوت‌ها را بیرون کنند. حالا این فلو است که باید با کمک مخاطب تصمیم بگیرد در این موقعیت چکار کند. در ادامه نیز، هربار در دوراهی‌ها، مخاطب می‌تواند خودش را جای فلو بگذارد و انتخاب کند چه رفتاری داشته باشد و ادامه داستان را طبق انتخابش و راهنمایی کتاب پیگیری کند.
undefined نویسنده: سیدعلی مرتضوی درچه undefined ناشر: نشر جمالundefined تعداد صفحات: ۴۸صundefined مخاطب: رده سنی ۷ تا ۱۰ سال
undefined ویژگی‌ها
undefined قابلیت باهم‌خوانی کتابundefined داشتن فرم تعاملی و ایجاد حس مشارکت در خوانندهundefined تصاویر جذاب و کودکانه
🪴 اثرات تربیتی
undefined تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری در مقابل انتخابundefined تقویت روحیه مقابله با زورگوییundefined آشنا کردن کودک با مفهوم اتحاد
undefined برای خرید نسخه کاغذی کتاب، به اینجا مراجعه فرمایید.
undefined #تربیت_با_کتابundefined #معرفی_کتاب_کودک undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۹:۱۸

.undefined بازی پرونده‌ای بی‌نشان
undefinedپرونده ای با موضوع مرگ مشکوک فرزند مقام ارشد کشور به شما سپرده شده است...پرونده مربوط به خانم جوانی‌ است که پس از چندین ماه مریضی از دنیا رفته است. تردید در مورد این پرونده از جایی شروع شد که شواهدی دال بر قتل توسط بازپرس پرونده به دادگاه رسید.
undefined مناسب برای نوجوانان ۱۵ سال به بالاundefined تعداد مخاطب: ۱ تا ۸ نفر
undefined اثرات تربیتی
undefined آشنایی با وقایع شهادت حضرت زهرا(س)undefined زمینه‌سازی برای گفت‌وگو درباره وقایع تاریخی منجر به شهادت حضرتundefined تقویت مهارت استنتاج و حل مسئله
undefined برای خرید این محصول به [کانال ضربان گیم](https://eitaa.com/zarabangame_ir) مراجعه فرمایید.
🧩 #معرفی_بازی_پرونده‌ای undefinedundefined #تربیت_فاطمی
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۲۰:۳۱