بله | کانال باور
عکس پروفایل باورب

باور

۴۴۰عضو
thumbnail
.undefined این ستون‌ها که ایستاده‌اند، آجر به آجر مقداری ملات لای آنهاست که حفظشان می‌کند. ملات ترس، ملات وحشت، ملات تهدید، مثل خاکستر است که ماندگاری ندارد و ریزش می‌کند. ملات ماندگار و پایدار، عشق است، محبت است...پدر‌ها و مادرها! ملات ارتباطتان با فرزند‌های خودتان را عشق قرار بدهید.
undefined #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد۱، صفحه ۲۴۸undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۹:۵۶

thumbnail
.undefinedاز یک‌سو اصل محبت پدر و مادر به فرزند امری لازم است و اگر نباشد موجب عقده ای شدن فرزند و شکل‌گیری شخصیتی نابهنجار درون می‌شود، اما از سوی دیگر نیز محبت افراطی و بیش از اندازه پدر و مادر به نیز باعث می‌شود فردی لوس، پرتوقع، زودرنج و وابسته بار بیاید و نتواند در کشاکش‌های اجتماعی شخصیتی استوار و بهنجار از خود نشان دهد.
undefinedخطر بالاتر محبت افراطی آن است که اگر جایی میان این محبت و سایر تکالیف تزاحم پیدا شود؛ چون این محبت غالب است، آن تکالیف طرد گردد و کنار گذاشته شود....
undefinedهمان محبتی که خداوند آن را در نهاد انسان قرار داده و حکمت آفرینش آن را اقتضا می کند و اگر نباشد زندگی به هم میخورد و نه نسلی باقی می ماند و نه جامعه سالمی تشکیل می‌شود، همان محبت اگر حالت افراط پیدا کند، انسان یک‌باره چشم باز می‌کند و می‌بیند که زن و فرزند نزد او از خدا و جهاد هم محبوب‌تر شده‌اند. نشانه آن نیز این است که وقتی باید به جنگ و جبهه برود و در جهاد شرکت کند علاقه به زن و فرزند مانع این امر می‌شود و در تزاحم محبت زن و فرزند با جهاد آدمی می‌بیند که نمی‌تواند زن و فرزند را رها کند.
undefined #آیت_الله_مصباح_یزدی | نظریه تربیتی اسلام، صفحه ۱۸۲undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۵:۳۴

thumbnail
.undefinedوبینار رایگان تربیت از مسیر محبت
undefined نگاهی نو به روش محبت با تکیه بر دیدگاه‌های اندیشمندان اسلامی
undefined محورهای اصلی:
undefined رمز تاثیرگذاری روش محبتundefined تکنیک‌هایی برای اثربخش بودن محبت در کودکان و نوجوانانundefined خط قرمزها در محبت به کودک و نوجوانان
undefined با ارائه حجت‌الاسلام رضا امیرزاده، استاد حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و مشاور مجموعه‌های تربیتی
undefined چهارشنبه ۲۱ آبان، ساعت ۱۸، در بستر کانال ایتای باور
undefined #پخش_زنده
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۲۰:۳۰

thumbnail
.undefined محبّت مانند آبى است كه به گياه مى‌رسد، اگر نباشد گياه مى‌خشكد و اگر بيش از حد شود ريشه گياه مى‌گندد و خراب مى‌شود و گياه مى‌خشكد.
undefined #استاد_صفایی_حائری | تربیت کودک، صفحه ۶۹undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۸:۲۱

thumbnail
.undefinedدر محبت کردن به طفل هم گاهی انسان با برخورد حیوانی، بچه‌اش را محبت می‌کند و گاهی با برخورد انسانی. وقتی که مثلاً بچه‌اش را نگاه می‌کند و عاطفه‌اش تحریک می‌شود و می‌خواهد بچه‌اش را نوازش کند، آن نوازش تاثیر سوء دارد؛ چون این کار را عکس‌العملی انجام می‌دهد، تحت تأثیر نفسانیتش است؛ چون بچه‌اش را می‌بیند که سالم و خوب راه می‌رود، تحریک می‌شود و او را می‌گیرد و نوازش می‌کند و می‌بوسد. این بچه، بچۀ بیخودی می‌شود؛
undefinedاما اگر پدر خودش را کنترل کند و حساب داشته باشد که چطور بچه‌اش را نوازش کند، با نگاهش، با لبخندش، با نوازشش، با صحبتش، با تفریحی که با بچه می‌کند، با همبازی شدن با او، به این بچه روح و شخصیت بدهد؛ اینجا دیگر این برخورد، برخورد نفسانی با محبت نیست و بچه رشد پیدا می‌کند و لوس هم نمی‌شود.
undefinedعلت اینکه بچه غرور پیدا می‌کند و حالت ذوق‌زدگی به او دست می‌دهد و حرکات بی‌معنایی از او سر می‌زند، نوازش‌های نفسانی پدر است. نوازش‌های نفسانی، بچه را بی‌تربیت می‌کند، بچه را بی‌انضباط می‌کند؛ اما نوازش روی حساب و روی جنبه نورانیت، به بچه نور می‌دهد، به بچه رشد می‌دهد، به بچه شخصیت می‌دهد.
undefinedباید روشن شود که آیا بچه، یک بازیچه و وسیله است برای تسکین غیظ و عاطفه یا اینکه یک انسان است و مربی باید با او برخورد کاملاً جدی داشته باشد، به گونه‌ای که بوسیدن او هم روی حساب باشد.
undefined #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد۳، صفحه ۵۱undefined #روش_محبت undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۲:۵۷

باور
undefined . undefinedوبینار رایگان تربیت از مسیر محبت undefined نگاهی نو به روش محبت با تکیه بر دیدگاه‌های اندیشمندان اسلامی undefined محورهای اصلی: undefined رمز تاثیرگذاری روش محبت undefined تکنیک‌هایی برای اثربخش بودن محبت در کودکان و نوجوانان undefined خط قرمزها در محبت به کودک و نوجوانان undefined با ارائه حجت‌الاسلام رضا امیرزاده، استاد حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و مشاور مجموعه‌های تربیتی undefined چهارشنبه ۲۱ آبان، ساعت ۱۸، در بستر کانال ایتای باور undefined #پخش_زنده undefined باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. undefined @Bavar_tarbiat
.undefined️ کمتر از یک ساعت تا وبینار "تربیت از مسیر محبت" در کانال ایتا:https://eitaa.com/joinchat/1529872927Cc49b947e66
undefined️ ساعت ۱۸ منتظرتان هستیم..

۱۳:۵۶

.انشاءالله به زودی بخش جدیدی را با موضوعی بسیار مهم، در کانال شروع خواهیم کرد:تحلیل تربیتی انیمیشن‌‌ و فیلم‌اما قبل از تحلیل فیلم‌ها، چند بحث مقدماتی درباره کارگاه تحلیل و نقد فیلم خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد. توضیحات بیشتر درباره این کارگاه را در کلیپ امشب تقدیم‌تان خواهیم کرد.با ما همراه باشيد...
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۸:۵۶

thumbnail
.undefined کارگاه تحلیل و نقد فیلم، برنامه‌ای جذاب است که می‌تواند در کانون یا مدرسه برگزار شود. حتی می‌توان آن را در محیط خانه و با فرزندان اجرا کرد.
undefinedدر این ویدئو استاد سید امیرحسین موسوی فعال عرصه تربیت اسلامی و مدیر مدرسه هنر و رسانه آوینا، به این سوالات پاسخ می‌دهند:
undefined کارگاه نقد فیلم یعنی چه؟undefined چگونه برگزار می‌شود؟undefined اثرات تربیتی آن چیست؟
undefined این اولین قسمت از مباحث تربیت و کارگاه تحلیل فیلم است. منتظر بخش‌های بعدی در روزهای آینده باشید.
undefined #کارگاه_تحلیل_فیلم undefined🧩 #قالب‌_های_تربیتی
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۲۰:۰۷

thumbnail
.undefined «فِلو»
داستان درباره‌ی مورچه‌ای به اسم فِلو است. یک روز صبح فِلو متوجه می‌شود عنکبوت‌ها به محل زندگی دوستش پروانه آمده‌اند و می‌خواهند آن‌ها را بیرون کنند. پروانه‌ها هم تلاش می‌کنند تا عنکبوت‌ها را بیرون کنند. حالا این فلو است که باید با کمک مخاطب تصمیم بگیرد در این موقعیت چکار کند. در ادامه نیز، هربار در دوراهی‌ها، مخاطب می‌تواند خودش را جای فلو بگذارد و انتخاب کند چه رفتاری داشته باشد و ادامه داستان را طبق انتخابش و راهنمایی کتاب پیگیری کند.
undefined نویسنده: سیدعلی مرتضوی درچه undefined ناشر: نشر جمالundefined تعداد صفحات: ۴۸صundefined مخاطب: رده سنی ۷ تا ۱۰ سال
undefined ویژگی‌ها
undefined قابلیت باهم‌خوانی کتابundefined داشتن فرم تعاملی و ایجاد حس مشارکت در خوانندهundefined تصاویر جذاب و کودکانه
🪴 اثرات تربیتی
undefined تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری در مقابل انتخابundefined تقویت روحیه مقابله با زورگوییundefined آشنا کردن کودک با مفهوم اتحاد
undefined برای خرید نسخه کاغذی کتاب، به اینجا مراجعه فرمایید.
undefined #تربیت_با_کتابundefined #معرفی_کتاب_کودک undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۹:۱۸

.undefined بازی پرونده‌ای بی‌نشان
undefinedپرونده ای با موضوع مرگ مشکوک فرزند مقام ارشد کشور به شما سپرده شده است...پرونده مربوط به خانم جوانی‌ است که پس از چندین ماه مریضی از دنیا رفته است. تردید در مورد این پرونده از جایی شروع شد که شواهدی دال بر قتل توسط بازپرس پرونده به دادگاه رسید.
undefined مناسب برای نوجوانان ۱۵ سال به بالاundefined تعداد مخاطب: ۱ تا ۸ نفر
undefined اثرات تربیتی
undefined آشنایی با وقایع شهادت حضرت زهرا(س)undefined زمینه‌سازی برای گفت‌وگو درباره وقایع تاریخی منجر به شهادت حضرتundefined تقویت مهارت استنتاج و حل مسئله
undefined برای خرید این محصول به [کانال ضربان گیم](https://eitaa.com/zarabangame_ir) مراجعه فرمایید.
🧩 #معرفی_بازی_پرونده‌ای undefinedundefined #تربیت_فاطمی
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۲۰:۳۱

thumbnail
.undefined چرا «داستان» بیشتر از «نصیحت» تأثیر می‌گذارد؟ برای اینکه غریزه طفل، تشنه‌ی داستان است. خدا انسان را نوعی آفریده که قصه گذشتگان، برای او سیاحت و گردش است...
undefined قصه‌ها «ساختمان روحانی طفل» را پایه‌گذاری می‌کنند. قصه‌ها «ملاک خوب و بد» به بچه می‌دهند. بچه از لابه‌لای این قصه‌ها، نور تشخیص و قوه تمییز پیدا می‌کند.
undefined اگر او بخواهد بین خوب و بد، زشت و زیبا، کار قبیح و کار مناسب فرق بگذارد، یک اطلاعات قبلی می‌خواهد. بچه اطلاعات قبلی‌اش برای قضاوت را از لابه‌لای قصه‌ها درک می‌کند.
undefined گاهی می‌شود یک کلام و یک مطلب چنان در قلب او اثر می‌گذارد که تا آخر عمر، این نصیحت، این گفته یا قصه به او خط و جهت می‌دهد و او را می‌سازد.
undefined #نقش_داستان_در_تربیت undefinedundefined #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد سوم، صفحه ۸۸ و ۸۹.undefinedبازنشر به مناسبت هفته کتاب
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۱:۰۰

thumbnail
.undefinedآن‌طور زندگی کن که «مرگ»، مزاحم «زندگی» تو نباشد!و آن‌گونه بمیر، که زندگی‌ساز باشی!شاید بتوانی در کنار «فاطمه(س)» باشی!
undefined #استاد_صفایی_حائری | نامه‌های بلوغ، صفحه ۱۳۸undefined شهادت #حضرت_زهرا (س) تسلیت باد.
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۷:۳۹

.با توجه به در پیش بودن روز مادر، از امشب مباحث اندیشمندان را با موضوع مهم #نقش_مادر_در_تربیت تقدیم‌تان خواهیم کرد.با ما همراه باشید..

۱۹:۲۹

thumbnail
.undefinedشما اگر می‌خواهید بچه‌تان شخصیت پیدا کند، اول باید خودتان شخصیت پیدا کنید که او شخصیت را از شما ارث ببرد.
undefinedاین شخصیت‌های بزرگ عالم، مادرهایشان صاحب شخصیت بودند؛ مادرهایشان سنگین بودند؛ مادرهایشان وزین بودند...
undefinedخود امام[خمینی]، مادر فوق‌العاده‌ای داشته است. من در زندگی و احوال‌شان مطالعه کردم و دیدم این‌ها عموماً مادرهایشان برجستگی‌هایی داشته‌اند که این بچه‌ها برجسته شدند.
undefined #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد ۲، صفحه ۱۸۶undefined #نقش_مادر_در_تربیت undefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۹:۲۹

thumbnail
.undefined پیرمرد و صندلی
undefinedمعرفی کتاب به مناسبت دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت الله مدرس(ره)
این کتاب روایت‌گر بخشی از زندگی شهید مدرس است که در دوران پهلوی نماینده مجلس شورای ملی بوده است. در جریان داستان، افزون بر آشنایی با ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار، به فضای دوره قاجار، بیان خباثت‌های رضاخان و نقش برجسته شهید مدرس در مقابله با او، پرداخته شده است.
undefined نویسنده: سید سعید هاشمیundefined ناشر: به‌نشرundefined تعداد صفحات: ۱۲۸ صفحهundefined مخاطب: نوجوانان ۱۳ سال به بالا
undefined ویژگی‌ها
undefined قلم روان و زیباundefined پرداختن به یکی از مقاطع تاریخی مهم ایران
🪴 اثرات تربیتی
undefined تقویت روحیه ظلم‌ستیزیundefined تقویت احساس تنفر از بیگانه‌پرستی و خیانت undefined پرورش روحیه شجاعت و شهامت برای دفاع از حق undefined آگاهی‌بخشی درباره مداخله‌گری و ظلم استعمارگران علیه ملت ایران و حقارت پادشاهان در برابر آنان
undefined برای خرید نسخه کاغذی کتاب به اینجا و برای خرید نسخه الکترونیک کتاب به اینجا مراجعه فرمایید.
undefined #تربیت_با_کتابundefined #معرفی_کتاب_نوجوان undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۸:۵۵

thumbnail
.undefined کوچک کردن انسان
undefined آقای دکتر ایزدی که وزیر کشاورزی آقای بازرگان بود، می‌گفت: من در لندن بودم و از خیابان عبور می‌کردم. دیدم بچه‌ای سوار سه‌چرخه بود و مادرش هم همراهش بود. ناگهان بچه در جوی آب یا در باغچۀ خیابان افتاد و سه‌چرخه هم رویش افتاد.
undefined حالا اگر ما در کشورمان و با فرهنگ خودمان بودیم، چه کار می‌کردیم؟ می‌گفتیم: عزیزم! وامصیبت! چطور شد؟ داد و بیداد می‌کردیم تا همه به کمکش بیایند. ایشان می‌گفت: من بر اساس فرهنگ اینجا رفتم که کمک کنم؛ اما با نگاه تند مادر مواجه شدم. مثل چوب خشک شدم؛ ولی نمی‌توانستم این صحنۀ جالب را نگاه نکنم.
undefined کمی گذشت و مادر هیچ نگاهی نکرد و حرفی نزد و چیزی نگفت و اجازه داد که بچه بر خودش مسلط شود. وقتی که هیچ چیزی نگفت، یعنی اتفاقی نیفتاده و این می‌شود فرهنگ.
undefinedفرهنگ از اینجا به دست می‌آید. تربیت از اینجا به دست می‌آید. ملت‌ها از اینجا خراب می‌شوند و از اینجا درست می‌شوند. تپیدن و لرزیدن برای بچه، یعنی عالَم را عوضی به او نشان دادن؛ یعنی مشکل را بزرگ کردن و انسان را کوچک کردن.
undefined #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد ۴، صفحه ۱۶۷undefined #خاطرات_تربیتی undefinedundefinedundefined #نقش_مادر_در_تربیت undefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۹:۳۴

thumbnail
.undefined دومین قسمت از مباحث تربیت و کارگاه نقد فیلم
undefined نکته کاربردی برای برگزاری باکیفیت‌تر کارگاه تحلیل و نقد فیلم با ارائه استاد سید امیرحسین موسوی فعال عرصه تربیت اسلامی و مدیر مدرسه هنر و رسانه آوینا
undefinedقسمت اول را در اینجا ببینید.
undefined #کارگاه_تحلیل_فیلم undefined🧩 #قالب‌_های_تربیتی
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۹:۳۳

thumbnail
.یک بچه‌ی انسان برود کشته بشود، دومی برود کشته بشود، سومی برود کشته بشود؛ شوخی است؟ و این مادر با همان احساسات مادرانه‌ی سالم و جوشان و پرفوران، آنچنان نقشی ایفاء کند که صد تا مادر دیگر تشویق بشوند بچه‌هاشان را بفرستند میدان جنگ.
undefined #مقام_معظم_رهبری | بیانات در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی، ۱۳۹۰/۱۰/۱۴undefinedبه مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهداundefined #نقش_مادر_در_تربیت undefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۹:۲۴

thumbnail
.🟡 دایره واژگان جادویی!
undefinedاین بازی بر پایه جستجوی کلمات خاص در متن استوار است و ترکیبی از بازی کلمات و بلندخوانی سریع است.مربی از قبل، ۱۵ تا ۲۰ کلمه کلیدی، زیبا، دشوار یا بسیار مهم مثلاً صفات خاص، افعال قوی یا اسامی مهم را از کل کتاب استخراج کرده و آن‌ها را به صورت تصادفی در یک دایره واژگان روی تخته یا کاغذ بزرگ می‌نویسد.مربی شروع به بلندخوانی می‌کند. او باید هنگام خواندن، هر وقت به یکی از کلمات موجود در دایره واژگان رسید، با یک علامت دست یا صدای خاص مثلاً زنگ کوچک به گروه هشدار دهد.وظیفه متربیان این است که به محض شنیدن کلمه، سریعاً حرکت کرده و آن کلمه را با ماژیک یا خودکار مخصوصش خط بزنند. گروهی که اعضایش زودتر کلمه را شناسایی و علامت بزنند، امتیاز بیشتری می‌گیرد و در نهایت، گروهی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، برنده است.
undefined لوازم مورد نیاز
undefined کتابی که دارای واژگان غنی باشد.undefined لیست کلمات کلیدی (۱۵ تا ۲۰ کلمه) روی تخته یا کاغذ بزرگundefined ماژیک‌ یا خودکار با رنگ‌های مختلف برای هر گروه
undefined اثرات تربیتی
undefined افزایش دامنه واژگان و آشنایی فعال با کلمات جدید یا مهم داستان.undefined تقویت مهارت توجه همزمان به دو ورودی: شنیدن کلمه و دیدن لیست.undefined تخلیه هیجان و رقابت سالم در طول بلندخوانی.
🟠 نکات
undefined مدت زمان: بسته به طولانی و کوتاه بودن داستان، بین ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان نیاز است.undefined تنظیم دشواری: اگر گروه سنی پایین‌تر است، کلمات باید ساده‌تر و بصری‌تر انتخاب شوند.
undefined رده سنی: مناسب برای کودکان ۱۰ تا ۱۵ سال.
undefinedundefined #کتاب‌بازی undefinedundefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۲۰:۰۵

thumbnail
‌.undefinedشما خانم‌ها...یک شغل تربیت فرزند[دارید]، که این از همه شغل‌ها بالاتر است. یک فرزند خوب اگر به جامعه تحویل بدهید، برای شما بهتر است از همه عالَم. اگر یک انسان تربیت کنید، برای شما به قدری شرافت دارد که من نمی‌توانم بیان کنم.
undefinedدامن مادرها دامنی است که «انسان» از آن باید درست بشود. یعنی اول مرتبه تربیت، تربیت بچه است در دامن مادر؛ و برای اینکه علاقه بچه به مادر بیشتر از همه علایق هست و هیچ علاقه‌ای بالاتر از علاقه مادری و فرزندی نیست. بچه‌ها از مادر بهتر [مسائل‌] را اخذ می‌کنند. آنقدری که تحت تأثیر مادر هستند، تحت تأثیر پدر نیستند، تحت تأثیر معلم نیستند، تحت تأثیر استاد نیستند...
undefinedوقتی بچه در پرورشگاه و بدون مادر، با اجنبی بخواهد سر و کار داشته باشد و محبت مادر از سر او کم بشود، این بچه عقده پیدا می‌کند. بسیاری از این مفسده‌هایی که در جامعه واقع می‌شود، از این بچه‌هایی هستند که عقده دارند؛ از این انسان‌هایی هستند که عقده دارند. مبدأ یک عقده بزرگ، این جدا کردن بچه از مادر است. محبت مادری لازم دارد بچه.
undefined #امام_خمینی | سخنرانی در دیدار با بانوان فرهنگی دزفول، ۱۳۵۸/۳/۲۱undefined #نقش_مادر_در_تربیت undefined
undefined باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
undefined @Bavar_tarbiat

۱۹:۱۵