عکس پروفایل آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ایآ

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

۵۶۲عضو
ای, [06/12/2024, 04:19][Posted by bazaryabimodern1987]undefinedاینکه آنها به یک مشاور مالی مراجعه کرده‌اند نشان می‌دهد که هوش و حواس جمعی دارند و شما با صحبت با آنها باید باعث تحریک این هوش و ذکاوت شوید.۴ - در مورد دستمزد بدون تعارف، صحبت کنید.این بخش از مکالمه می‌تواند نا‌‌خوشایند باشد، اما اگر از مقدمات درست به آن برسید، کارتان ساده‌تر می‌شود. undefinedمشتری‌ها به دنبال پاسخ‌های صادقانه هستند، نه پاسخ‌های گیج‌کننده و مبهم. undefinedاگر فقط میزان مشخصی دستمزد دریافت می‌کنید، همین را به آنها بگویید. undefinedاگر قرار است به خاطر فروختن کالای خاصی میزانی از سود هم دریافت کنید، آن را هم بگویید. undefinedهمچنین باید کشف کنید، مشتری‌تان به دنبال چه نوعی از سرمایه‌گذاری هستند. undefinedاز آنها بپرسید که بیشتر محافظه‌ کارند یا ریسک‌پذیر؟ بعد در مورد روشی که معمولا برای این قبیل مشتری‌ها به کار می‌برید، با آنها صحبت کنید.حتما در پایان ملاقات سؤالات و موضوعاتی که برای مشتری مهم بوده‌اند را مرور کنید. undefinedبا این کار آنها می‌فهمند که شما متوجه نیاز‌‌های آنها هستید و نگرانی‌هایشان را جدی می‌گیرید. undefinedفراموش نکنید که از مشتری به خاطر وقتی که گذاشته است، تشکر کنید و به او اطمینان دهید که برای پرسیدن سؤال یا در میان گذاشتن نگرانی‌هایی که بعدا ممکن است پیش بیاید می‌تواند با شما تماس بگیرد.undefined سخن آخروقتی یک مشتری جدید را ملاقات می‌کنید، قطعا نمی‌خواهید اولین دیدار به آخرین دیدار تبدیل شود. undefinedبنابراین، هنگام ملاقات کمی بیشتر برای آماده شدن وقت بگذارید، مرتب و دقیق باشید و به مشتری‌های بالقوه، نشان دهید که همه‌ی تلاش‌تان را می‌کنید و به رفاه مالی آنها در آینده، اهمیت می‌دهید. @bazaryabimodern1987

۰:۵۱

undefined تقسيم بندی مشتريان@bazaryabimodern1987undefined كاملا راضی و وفادارundefinedاين دسته به برند ما وفادار هستند و از محصولاتمان خريد می‌کنند.undefined بی تفاوت undefinedدر صورت پيشنهاد بهتر يا نارضايتی كوچک، يا حتی تخفيف، برند و كالای ما را رها می‌کنند و سراغ رقبا می‌روند.undefined ناراضی undefinedناراضی هستند، ديگر سراغ برند ما نمی‌آیند و ممکن است تبليغات منفی‌ هم درباره برند ما انجام بدهند.undefined گروگان undefinedافرادی كه در اوج نارضايتی از محصول ما به سر می‌برند، مجبورند از ما خريد كنند و چاره ديگری هم ندارند و به خاطر همين تعارض هم تا می‌توانند از برند بد می‌گویند و تبليغات منفی می‌کنند.undefined مُبلغ undefinedاز ما خريد نمی‌کنند اما تبليغ ما را می‌کنند، معمولا هم افرادی هستند كه به برند ما علاقمند هستند ، اما توانايی خريد خدمت يا كالای ما را ندارند.@bazaryabimodern1987

۱:۴۵

undefinedمدیر اجرایی مشتری@bazaryabimodern1987undefinedیکی از مشخصات شرکت‌های مدرن، داشتن واحدی به نام واحد مشتری در ساختار سا زمانی‌شان است. در واحد مشتری، مشاغل گوناگونی مثل مدیر اجرایی مشتری (Account Executive) وجود داردundefinedمدیر اجرایی مشتری، طبق تعریف سولومون، وظیفه رسیدگی به تعاملات روزمره بین شرکت و مشتریان، به خصوص مشتریان اصلی را برعهده دارد و برای این منظور باید این سه وظیفه را به خوبی انجام بدهد:undefinedارتقاء کیفیت، سرعت، دقت و راحتی فرایندهای کاری شرکت که یک سر آنها به مشتری ختم می‌شودundefinedنظارت مستمر بر اجرای تعهدات شرکت نسبت به مشتری به گونه‌ای که تمام تعهدات به مشتری، در زمان مقرر انجام شودundefinedنظارت مستمر بر میزان رضایت و شکایات احتمالی مشتری و پیگیری حل مشکلات احتمالی به گونه‌ای که مشتری مجبور نشود برای حل مشکلاتش با بخش‌های مختلف شرکت تماس بگیرد@bazaryabimodern1987

۱:۲۸

undefinedبهترین ایده برای زمانی که همه مثل هم هستند@bazaryabimodern1987undefinedشما هم قطعا این صحبت‌ها را بارها و بارها شنیده‌اید: در بازاری که در آن هستیم، کالاهای شرکت‌های مختلف یکسان است؛ مشتریان فقط به قیمت توجه می‌کنند؛ و هر نوآوری که در محصول یا خدمت‌مان ایجاد می‌کنیم، خیلی سریع توسط رقبا کپی می‌شودundefinedدر چنین شرایطی، فقط و فقط می‌توانید با کمک یک برند قوی، خودتان را از رقبایتان متمایز کنید. یک برند به سه شیوه زیر تقویت و متمایز می‌شود:undefinedتمایز از طریق ویژگی‌های فیزیکی و ظاهریundefinedدر این نوع تمایز، تلاش می‌کنیم ویژگی‌های فنی و ظاهری محصول‌مان را تغییر بدهیم. برای مثال، برند کراکس را در نظر بگیرید که یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین برندهای در دنیاست. این برند با تغییر ظاهر صندل‌ها و دمپایی‌هایی که عرضه می‌کند، توانسته به جایگاه فعلی‌اش برسدundefinedیا به عنوان مثالی دیگر، ژیلت با کمک عرضه ریش‌تراشی که ظاهری متفاوت از ریش‌تراش‌های رایج در بازار داشت، به جایگاه فعلی‌اش رسیده و رهبر بازار بزرگ ریش‌تراش در دنیا شده استundefinedیا آکوآفینا، برندی که متعلق به کوکاکولاست، توانسته با افزودن ویژگی‌های جدید به آب، مثل افزودن ویتامین به آن، خودش را از رقبا متمایز کندundefinedتمایز از طریق خدماتundefinedدر این روش، تلاش می‌کنیم برندمان را با خدمات قبل از فروش، حین فروش و پس از فروش از رقبایش متمایز کنیمundefinedبرای مثال، برند آکمه که معروف‌ترین برند آجرهای ساختمانی در دنیاست را در نظر بگیرید. این برند صرفا با یک خدمت خاص توانسته خودش را از رقبا متمایز کند: تضمین این که آجرهای ما چون از خاک غنی‌شده ساخته شده‌اند، تحت هیچ شرایطی نمی‌شکنندundefinedیا برند ایسوزو که از معروف‌ترین تولیدکنندگان کامیون و کامیونت در دنیاست، برای متمایز شدن از رقبا، میزان ضمانت محصولاتش را به 10 سال افزایش داده استundefinedیا فروشگاه آستین، عرضه‌کننده انواع بازی‌های آنلاین را در نظر بگیرید که برای تمایز از رقبایش، ایده «بیایید دور هم بازی کنیم» را اجرا کرده است. در نتیجه، مشتریان این برند با این که می‌توانند بازی مدنظرشان را به صورت آنلاین بخرند، اما ترجیح می‌دهند در شعبه‌های شرکت دور هم جمع شوند و از یک بازی گروهی لذت ببرندundefinedتمایز نمادینundefinedدر این شیوه، تلاش می‌کنیم روی ذهنیت مشتریان از برندمان تمرکز کنیم و تصویر و وجهه‌ای خاص از برندمان را در ذهن آنها به وجود بیاوریمundefinedبرای مثال، کوکاکولا و پپسی را در نظر بگیرید که توانسته‌اند در بازاری که محصول آن بسیار ساده است، از بقیه متمایز شوند. کوکاکولا برای تمایز از رقبایش، این موضوع را در ذهن مشتریان جا انداخته است: اگر می‌خواهید مثل آمریکایی‌ها زندگی کنید، باید کوکاکولا بنوشیدundefinedدر مقابل، پپسی هم این موضوع را در ذهن مشتریان حک کرده است: اگر می‌خواهید جوان و یاغی بودن‌تان را به رخ بکشید و نشان بدهید که از بقیه فرق دارید، پپسی بنوشید@bazaryabimodern1987

۱:۳۳

undefinedundefinedدلیل هفت مشکل رایج مدیران چیست؟@bazaryabimodern1987undefinedکارمند خوب پیدا نمی‌شود: مشکل از آنجاست که مهارت کافی در استخدام نداریم. استخدام دیگران دشوار است ولی امکان‌پذیر است.undefinedهیچکس کار را مثل خود آدم انجام نمی‌دهد: باید در «واگذاری کارها» مهارت بیشتری کسب کنیم تا کارمندان کار را به خوبی انجام دهند.undefinedاگر من نباشم کارمندان کار نمی‌کنند: اگر رهبر خوبی باشیم و به کارمندان انگیزه بدهیم کارها به خوبی انجام خواهند شد.undefinedاگر به کارمندان آزادی و اختیار می‌دهیم سوءاستفاده می‌کنند: مشکل آنجاست که سیستمی مبتنی بر معیارهای عددی برای سنجش عملکرد کارکنان نداریم.undefinedآنقدر سرم شلوغ است که فرصت ندارم: مدیریت زمان ضعیفی داریم.undefinedشرایط اقتصادی خوب نیست و نمی‌توان کاری کرد: به اندازه کافی بر بازاریابی تمرکز نکرده‌ایم. با شنیدن کلمه بازاریابی بلافاصله به فکر بیل‌بورد و تبلیغات چند میلیونی نیفتید. راه‌های ارزانی وجود دارد که می‌تواند مشتریان زیادی ایجاد کند.undefinedرقیبان نمی‌گذارند فروش خوبی داشته باشیم: مشکل آنجاست که استراتژی مناسبی ندارید. آنقدر در کارهای روزانه غرق شده‌اید که دیدگاه بلندمدت را از دست داده‌اید. @bazaryabimodern1987

۱:۲۹

undefinedرهنمودهایی برای برنامه‌ریزی استراتژیک بهتر@bazaryabimodern1987undefinedبرنامه‌ریزی استراتژیک، یک فرایند سخت، پیچیده و درگیرکننده است که کل یک سازمان و شرکت را به چالش می‌کشد، چون می‌خواهید آینده سازمان و شرکت‌تان را تعیین کنیدundefinedبه همین دلیل، هیچ وقت به برنامه‌ریزی استراتژیک به چشم یک کار ساده و پیش پا افتاده نگاه نکنید، بلکه به مدیران و کارمندانی که قرار است در این سفر شما را همراهی کنند، یادآوری کنید که یک سفر طولانی و سخت در پیش داریدundefinedبرای موفقیت در این سفر و طراحی یک برنامه استراتژیک حرفه‌ای و عالی، به شما توصیه می‌کنم این اصول را مدنظر قرار بدهید:undefined از همه افرادی که در برنامه‌ریزی استراتژیک حضور دارند، بخواهید از این فرایند برای ارتقای جایگاه خودشان یا به دست آوردن منابع بیشتر سوءاستفاده نکنندundefined به رهبران سازمان و شرکت‌تان بگویید قرار نیست در طول فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک، هر چیزی که آنها می‌گویند را بپذیرید، بلکه قرار است واقعیات را ببینید و بر اساس آن تصمیم بگیریدundefined برای به پایان بردن فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک، عجله نکنیدundefined حتما و حتما و حتما خروجی فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک را با کارمندان اجرایی شرکت در میان بگذارید، چون در نهایت، این آنها هستند که باید این برنامه را اجرا کنندundefined از افراد حاضر در فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک بخواهید از تصمیم‌گیری‌های غریزی و الهام‌گرفته شده خودداری کنند و برای استراتژی‌های پیشنهادی‌شان، مستندات قوی ارایه کنندundefined از افراد حاضر در فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک بخواهید با جان و دل در این فرایند حضور داشته باشند و از آن حمایت کنندundefined بعد از طراحی استراتژی‌های مدنظرتان، حتما ابزارها، منابع، زیرساخت‌ها و سایر موارد لازم برای اجرای استراتژی‌ها را در نظر بگیرید و معیارهایی را برای کنترل میزان اجرای استراتژی‌ها تعیین کنیدundefined به هیچ وجه زیر بار این تصمیم نروید که شما برنامه‌ریزی کنید و ما مدیران ارشد سازمان یا شرکت، آن را بازبینی می‌کنیم. بلکه از مدیران ارشد بخواهید در برنامه‌ریزی استراتژیک حضور فعال داشته باشندundefined به افراد حاضر در فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک تاکید کنید قرار است در انتهای این فرایند، استراتژی‌هایی برای تغییر شرایط و وضعیت شرکت یا سازمان‌تان پیدا کنید، نه این که وضعیت کنونی آن را تایید کنیدundefined فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک‌تان را صرفا به حل مشکلات مهم شرکت یا سازمان‌تان اختصاص ندهید، بلکه بخش قابل توجهی از آن را برای طرح ایده‌های جدید و خلاقانه اختصاص بدهیدundefined در طول برنامه‌ریزی استراتژیک، کاغذبازی و جلسات رسمی را کنار بگذارید و جو دوستانه و صمیمانه‌ای را بر کل فرایند حاکم کنید@bazaryabimodern1987

۱:۴۸

undefinedنظرات و کامنت‌های آنلاین را جدی بگیرید@bazaryabimodern1987undefinedبا افزایش نفرت مشتریان از تبلیغات کلاسیک، استقبال آنها از «نظرات و کامنت‌های دیگران» که در فضای مجازی، فروشگاه‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایلی منتشر می‌کنند، افزایش یافته استundefinedطبق تحقیقات ما، 84 درصد مردم به نظرات و کامنت‌های دیگران در فضاهای آنلاین اعتماد دارند و 89 درصد مردم قبل از تصمیم‌گیری نهایی، این نظرات و کامنت‌ها را می‌خوانندundefinedبه همین دلیل، اگر می‌خواهید وفاداری مشتریان‌تان را افزایش بدهید، به هیچ وجه نباید قدرت «نظرات و کامنت‌های آنلاین» را نادیده بگیریدundefinedتحقیقات ما از شرکت‌های کوچک و متوسطی که بیش از 10 سال عمر کرده‌اند نیز نشان می‌دهد که 90 درصد آنها، به «نظرات و کامنت‌های آنلاین» اهمیت می‌دهند و آنها را کاملا جدی می‌گیرندundefinedبا این حال، بسیاری از شرکت‌ها از «نظرات و کامنت‌های آنلاین» فراری‌اند، چون تصور می‌کنند اگر وارد این فضا بشوند، در کنار لذت بردن از نظرات مثبت، باید پاسخگوی نظرات منفی هم باشندundefinedاما کارآفرینان و مدیران موفق معتقدند نظرات و کامنت‌های منفی مشتریان، بهترین فرصت هم برای تعامل بیشتر با مشتریان و هم برای یافتن معایب محصول و خدمات شرکت است undefinedدر حقیقت، کارآفرینان و مدیران موفق عمیقا باور دارند که نظرات و کامنت‌های منفی و انتقادی، بهترین منبع اطلاعاتی برای یافتن ایده‌های جدید جهت بهبود یک کسب و کار و محصول به حساب می‌آیندundefinedاز سوی دیگر، یادتان باشد وقتی به نظرات و کامنت‌های منفی، به صورت مودبانه، به موقع و منطقی پاسخ می‌دهید، به مرور اعتبار برندتان را افزایش می‌دهیدundefinedدر مقابل، اگر این قبیل نظرات و کامنت‌ها را نادیده بگیرید و پاسخ ندهید، یا پاسخی بی‌ادبانه و غیرمنطقی به آنها بدهید، اعتبار برندتان به شدت خدشه‌دار می‌شودundefinedپس به شما توصیه می‌کنم مدیریت نظرات و کامنت‌های آنلاین را بسیار بسیار جدی بگیرید و حتما یک تیم مستقل برای این کار آماده کنیدundefinedاز این تیم بخواهید، ضمن پاسخ‌گویی به تمام نظرات و کامنت‌های مثبت و منفی، اطلاعاتی که در دل این نظرات و کامنت‌ها نهفته است را برای شما استخراج کنندundefinedمثلا اگر می‌بینند نظرات منفی درباره بدقولی شرکت در تحویل سفارشات در حال افزایش است، حتما خیلی سریع موضوع را به شما اطلاع بدهند تا بتوانید قبل از آن که این مشکل به یک بحران تبدیل شود، فکری به حال آن بکنید@bazaryabimodern1987

۲:۰۳

undefinedundefinedبرای فروش بیشتر از مشتری بپرسید. @bazaryabimodern1987undefinedبه دیدن نحوه استفاده از محصول خود بروید.undefinedپرسش هایی درباره معایب و مزایای آن بپرسید.undefinedبپرسید چه چیزی را بیشتر دوست دارند.undefinedبپرسید چه چیزی را کمتر دوست دارند.undefinedبپرسید چه چیز را باید تغییر دهند و چگونه باید تغییر دهند. undefinedدرباره خدمات پس از فروشی که دریافت کرده اید، بپرسید.undefinedاقدامات انجام شده به وسیله هر فرد مرتبط را مشاهده کنید.    undefinedبپرسید که آیا دوباره همان را می خرند؟undefinedبپرسید که آیا آن را به واحد تجرای دیگری پیشنهاد میدهند؟undefinedتمام چیزهایی را که می گویند ثبت و ضبط کنید.undefinedدیدن محصول در عمل و پرسش درباره ان دیدگاه جدیدی از نحوه فروش آن ارائه می دهد. undefined اگر این مرحله را انجام دهید، نه تنها فرصتی برای یادگیری، بلکه فرصتی برای فروش نیز مهیا می شود.@bazaryabimodern1987

۱:۵۳

undefined2 رویکرد به برنامه‌ریزی بازاریابی@bazaryabimodern1987undefinedبرنامه‌ریزی بازاریابی، مهم‌ترین نوع برنامه‌ریزی در هر کسب و کاری به حساب می‌آید، چون قرار است رابطه شما با مشتریان، بازار، شبکه‌های توزیع، شرکای بازاریابی و رقبایتان را تنظیم کندundefinedبر همین اساس، برنامه‌ریزی بازاریابی، مهارتی است که آینده کسب و کارتان به آن بستگی دارد و اگر در این مهارت خبره شوید، یک کسب و کار موفق خواهید داشت، ولی اگر این وظیفه را شوخی بگیرید، قطعا به مشکل می‌خوریدundefinedاصولا شرکت‌ها هنگامی که می‌خواهند برنامه‌ریزی بازاریابی انجام بدهند، یکی از این دو رویکرد را انتخاب می‌کنند:undefinedرویکرد درون-بیرون (inside-out perspective)undefinedدر این رویکرد، شرکت ابتدا منابع، امکانات، ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و غیره خودش را بررسی می‌کند و سپس برنامه‌ریزی بازاریابی را انجام می‌دهدundefinedبرای مثال، شرکت در بررسی‌هایش متوجه می‌شود که کارخانه‌اش با 80 درصد ظرفیت کار می‌کند و در نتیجه، تصمیم می‌گیرد که برنامه بازاریابی‌اش را روی افزایش فروش محصول کنونی‌اش متمرکز کندundefinedرویکرد بیرون-درون (outside-in perspective)undefinedدر این رویکرد، شرکت کاری به ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و وضعیت داخلی‌اش ندارد، بلکه به این موضوع فکر می‌کند که بازار و مشتریان به چه چیزی نیاز دارند؟ undefinedدر مرحله بعد، شرکت تلاش می‌کند ظرفیت‌ها، توانایی‌ها، منابع و امکانات داخلی برای عرضه آن محصول را فراهم کندundefinedناگفته پیداست که رویکرد بیرون-درون، بهترین رویکرد در برنامه‌ریزی بازاریابی است چون به شما کمک می‌کند بر اساس شرایط بازار حرکت کنید و در نتیجه، هیچ وقت از بازارتان عقب نمی‌مانیدundefinedاما اگر بیش از حد روی رویکرد درون-بیرون تمرکز کنید، بعد از مدت کوتاهی از بازار و نیازهای مشتریان‌تان عقب می‌مانید و در نهایت از بازار حذف می‌شوید@bazaryabimodern1987

۱:۲۰

undefined3 گام برای تغییر احساس دیگران@bazaryabimodern1987undefinedگاهی اوقات لازم است برای متقاعد کردن دیگران، احساسات آنها را تغییر بدهید. برای این کار می‌توانید از روش سه مرحله‌ای تغییر احساس کمک بگیرید:undefinedدر اولین قدم، به مخاطب‌تان بگویید که احساسات و نظرات او را درک می‌کنید. با این کار، مخاطب‌تان احساس نزدیکی بیشتری به شما پیدا می‌کند و حاضر می‌شود به گفته‌ها و استدلال‌های شما گوش کندundefinedدر گام دوم، برای مخاطب در مورد کسی صحبت کنید که در گذشته، نظر یا احساسی مشابه او داشته است. وقتی تعریف می‌کنید که در گذشته افرادی بوده‌اند که افکار و احساسات مشابهی داشته‌اند، مخاطب متوجه می‌شود که تنها نیست و افراد دیگری نیز وجود دارند که شرایطی مشابه او دارند. بعلاوه، با مطرح کردن فرد دیگری، پیکان بحث را از روی مخاطب‌تان برمی‌دارید و به سمت یک فرد دیگر نشانه می‌گیریدundefinedوقتی مخاطب کاملا با فرد مدنظرتان که احساسات مشابهی دارد، احساس نزدیکی و تشابه کرد، در سومین گام برایش شرح بدهید که چگونه و چرا آن فرد نظرش را تغییر دادundefinedبرای مثال، به این گفتگو بین فروشنده لوازم ورزشی به یک خانم باردار دقت کنید:undefinedگام اول: من وضعیت شما را به خوبی درک می‌کنم و متوجه‌ام که در چه شرایط سختی قرار داریدundefinedگام دوم: چند روز پیش یک خانم باردار دیگری به ما مراجعه کرده بود و درست مثل شما فکر می‌کرد که ورزش کردن در زمان بارداری، کار بسیار سختی استundefinedگام سوم: اما وقتی با این دستگاهی که به شما پیشنهاد می‌کنم، کمی ورزش کرد، متوجه شد که اتفاقا ورزش کردن در زمان بارداری چندان هم سخت نیست، اگر دستگاه درستی را انتخاب کنید@bazaryabimodern1987

۱:۱۸

undefinedتبلیغات بازی@bazaryabimodern1987undefinedتبلیغات بازی (Advergaming)، یک بازی کامپیوتری، موبایلی یا اینترنتی است که توسط یک برند مشخص طراحی و عرضه شده یا در آن، از محصولات یک برند مشخص استفاده شده استundefinedبرای مثال، بازی کامپیوتری پپسی مَن، یکی از نخستین تبلیغات بازی‌های جهان بود که توسط پپسی طراحی و به بازار عرضه شد و تاثیر به‌سزایی روی افزایش شهرت و محبوبیت برند پپسی گذاشتundefinedیا به عنوان مثالی دیگر، شرکت فولکس واگن برای تبلیغ خودروی Polo خود تبلیغات بازی مشهوری به نام Polowers را طراحی و به بازار عرضه کردundefinedتبلیغات بازی‌ها وقتی موثرترند که مشتریان هدف‌مان نوجوانان یا جوانان باشند. در این صورت می‌توانیم با یک تبلیغات بازی خوب، تعامل میان برند و مشتریان هدف را افزایش بدهیم@bazaryabimodern1987

۱:۳۰

undefinedundefinedبرای داشتن فن بیان حرفه ای چه بگوییم؟ چه نگوییم؟@bazaryabimodern1987undefined️‌‌داشتن فن بیان حرفه ای برای یک کارآفرین مهارت خیلی مهمی است! ‌‌ با فن بیان قوی ، تاثیرگذار ‌و کاریزماتیک باشیم‌.undefinedاگر در اداره باهمکارمان صحبت می‌کنیم‌نگوییم «گزارش ‌رو برام بفرست»، بگوییم «امکانش هست گزارش رو برام بفرستی»undefinedاگر نیاز داریم که چند دقیقه تنها باشیم،به اطرافیان نگوییم « تنهام بذار» بگوییم« میتونم چند دقیقه تنها باشم؟»undefinedاگر خواستیم اشتباه کسی را به او یادآور شویم، نگوییم «تو اشتباه میکنی» بگوییم « به نظر میاد اشتباهی پیش اومده»undefined اگر از کسی درخواست شماره داریم نگوییم «شمارتو بهم بده » بگوییم « امکانش هست شمارتو داشته باشم»@bazaryabimodern1987

۱:۱۶

undefinedundefinedترفندهاى جذب مشترى@bazaryabimodern1987undefinedبرای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غافل نشوید. اگر چه جذب مشتری جدید کاری جذاب است ولی اگر مشتری قدیمی چنین بپندارد که اهمیت خود را از دست داده است از شما دور خواهد شد.undefinedپس از بروز مساله (از نظر ارتباط با مشتری) هر چه سریع تر آن را حل کنید.undefinedهمیشه حالت برد برد را با مشتری به وجود بیاورید.undefinedهمیشه حق با مشتری نیست ولی مساله مهم تفهیم این موضوع به مشتری است.undefinedمشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت.undefinedفراموش نکنیدکه مشتری حق انتخاب دارد.undefinedبرای پی بردن به خواست مشتری به حرف‌های او گوش فرا دهید.undefinedدرباره خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید.undefinedخود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید.@bazaryabimodern1987

۲:۵۶

undefinedچرا به مشتریان‌مان گوش نمی‌دهیم؟@bazaryabimodern1987undefinedگوش دادن و شنیدن دو عمل کاملاً متفاوت‌اند. شنیدن یک عمل فیزیکی و ناخودآگاه است، اما گوش دادن یک عمل ذهنی و خودآگاه استundefinedهنگام شنیدن، گوش‌های ما امواج صوتی محیطی که در آن قرار داریم را به صورت خودکار جذب می‌کنند و به مغزمان می‌فرستند ولی در اکثر مواقع مغزمان هیچ واکنشی به امواج دریافتی نشان نمی‌دهدundefinedپس نمی‌توانیم بگوییم چون گوش و مغزمان توانایی شنیدن دارند، در حال گوش دادن هستیمundefinedبه همین دلیل است که یکی از شکایت‌های رایج بین مشتریان این است که فروشندگان اصلاً به حرف‌شان گوش نمی‌دهند و فقط حرف‌شان را می‌شنوندundefinedاما چرا فروشندگان به حرف‌های مشتریان گوش نمی‌دهند و فقط آن را می‌شنوند؟ در پاسخ می‌توانیم بگوییم:undefinedفروشنده هیچ اهمیتی به مشتری نمی‌دهد و در نتیجه حرف‌های او را بی‌ارزش می‌شماردundefinedفروشنده یک فرد خودخواه است و فقط به نظرات و ایده‌های خودش اهمیت می‌دهدundefinedگوش دادن مستلزم تمرکز ذهنی است که متاسفانه اکثر فروشندگان فاقد چنین تمرکزی هستند در نتیجه فقط ادای گوش دادن را در می‌آورندundefinedفروشنده نمی‌داند که چگونه باید به حرف‌های مشتری گوش بدهدundefinedفروشنده به دلیل شخصیت سلطه‌جویی که دارد، فقط می‌خواهد خودش حرف بزند، نه دیگرانundefinedفروشنده صرفاً به جملاتی که مشتری می‌گوید، گوش می‌دهد و به زبان بدن مشتری اهمیتی نمی‌دهدundefinedفروشنده تصور می‌کند اطلاعات و دانش بیشتری دربارۀ موضوع مورد بحث دارد و در نتیجه حرف‌های مشتری را خسته‌کننده می‌داندundefinedفروشنده تصور می‌کند حرف‌های این مشتری هم شبیه حرف‌های بقیه مشتریان است و در نتیجه همۀ حرف‌های مشتری را از قبل می‌داندundefinedفروشنده به جای آن که به حرف‌های مشتری گوش کند، در حال آماده کردن پاسخ به او استundefinedبرای همین، اگر می‌خواهیم به یک فروشندۀ موفق تبدیل شویم، باید این قبیل رفتارها را کنار بگذاریم و به جای آن بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت، سطح تحصیلات، تجربه و سایر ویژگی‌های مشتری، با اعماق وجودمان به حرف‌های زبان و بدن مشتری گوش بدهیم@bazaryabimodern1987

۱:۵۲

undefined ١٢ گام بازاریابی و فروش@bazaryabimodern1987١ - برنامه ريزى وآمادگى جهت فروش٢ - ورود به فروشگاه٣ - معرفى خود و شركت٤ - برقرارى ارتباط با مشترى٥ - بررسى مشكلات احتمالى مشترى٦ - بازرسى چشمى وگرفتن موجودى٧ - بررسى كالاى رقبا٨ - سفارش گيرى٩ - ويزيت مجدد١٠ - قطعى كردن سفارش١١ - استفاده از ابزار تبليغاتى و چيدمان١٢ - ارتباط مجدد با مشترى( خروج از فروشگاه)@bazaryabimodern1987

۲:۱۱

undefined ۳ راه برای خلق عناوین و جملات پر منفعت و مزیتی محصولات:@bazaryabimodern1987۱ - احساسی‌اش کنید!چرا مردم به چیزی که می‌گویید باید اهمیت دهند؟undefinedتوجهشان را با چیزی که به آنها مربوط است بدست آورید. undefinedاحساسات ایده را می فروشد، نه واقعیت. undefinedایده شما برای مشتری چه کاری می‌کند؟undefinedاز این که از احساسات استفاده کنید نترسید، اغلب انگیزه خرید احساسی بسیار بیشتر از انگیزه خرید منطقی است.undefinedکاربرد کلماتی که به احساسات مربوط می‌شوند، مانند “مجانی”، “باورنکردنی” و “عظیم” را امتحان کنید.۲ - کوتاهش کنید!واقعا کوتاه! یعنی بیشتر از ۱۰ یا ۲۰ کلمه نباشد، (کمتر بهتر است).undefinedیادتان باشد,وقت زیادی ندارید، اگر جمله گزارشی شما طولانی است، مردم از  آن عبور خواهند کرد، قبل از این که بخواهند ادامه اش را بخوانند یا بشنوند.undefinedاز استفاده کمتر از کلمات نترسید و از این که تمام جزییات محصولتان شاملش نشود؛ بسیار بهتر است که ۳ تا از ویژگی های برترش به خوبی شناخته شود تا همه ویژگی هایش به صورت گذرا خوانده شود.۳ - از اعداد استفاده کنید!اعداد اختصاصی بودن را القا می‌کنند. undefinedاطرافتان را نگاه کنید، عنوانهایی با اعداد بر جهانمان حکمفرماست.undefinedمحصولات معتبر برای ورزشکاران حرفه‌ایundefinedسریع ترین مرکز فروش کتابundefinedمحصولی برای افزایش ۵۰% حجم اتاقتانundefinedهر جمله‌ای را که می‌سازید توسط اطرافیانتان تست کنید. undefinedتحقیق کنید کدامشان بیشترین تاثیر را در فروش دارند؟ undefinedبازخورد بگیرید و هرکدام بهتر بود آنرا انتخاب کنید.@bazaryabimodern1987

۲:۳۷

undefined راهکارهای پیروزمندانه در بازاریابی از نظر فیلیپ کاتلر:@bazaryabimodern1987۱ - پیروزی در سایه کیفیت۲ - پیروزی در سایه خدمات بهتر۳ - پیروزی در سایه قیمتهای پایین۴ - پیروزی در سایه داشتن سهم بزرگی از بازار۵ - پیروزی در سایه متناسب و همخوان شدن۶ - پیروزی در سایه بهسازی پیوسته محصولات و خدمات۷ - پیروزی در سایه نوآوری۸ - پیروزی در سایه ورودبه بازارهای پر رشد۹ - پیروزی در سایه فراتر رفتن از انتظار مشتری@bazaryabimodern1987

۰:۲۹

undefined تبدیل رهگذر به مشتری @bazaryabimodern1987undefined برای تبدیل رهگذران به مشتری راههای زیر پیشنهاد می‌شود:
undefined مشتریان را خوشحال کنید.undefined سرویس رایگان ارائه بدهید.undefined ارتباط طولانی مدت برقرار کنید.undefined سوال بپرسید.undefined چند جور قیمت بدهید.undefined اندکی مهلت بدهید.undefined ریسک خرید را کاهش دهید.undefined اعتمادسازی کنید.undefined اطلاعات رایگان بدهید.@bazaryabimodern1987

۲:۲۲

undefined نکات لازم برای موفقیت مدیر بازاریابی و فروش @bazaryabimodern1987undefined شما برای هر برنامه بازاریابی خود با افراد متفاوتی از جمله مدیران کسب‌وکار، مشتریان، نمایندگان فروش، کارکنان خلاق، متخصصان فناوری، مدیران تولید و... در ارتباط خواهید بود.undefined لازم است با رعایت نکات زیر موفقیت خود را افزایش دهید: ۱ - اجازه دهید تا شور و شوق شما بدرخشد.سعی کنید شور و شوق‌تان در کار را بروز دهید. undefinedشما ممکن است مدیر بازاریابی باشید، اینکه در کارتان انگیزه داشته باشید مانند موجی فراگیر می‌شود و باعث می‌شود که همکاران شما نیز به وجد آمده و پرانرژی‌تر کار کنند. ۲ - در کارتان متعادل باشید.شما برای دو نهاد کار می‌کنید، از یک سو تیم اجرایی خود که از شما انتظار کمک برای رسیدن به اهداف مالی را دارند و از سوی دیگر مشتریان که انتظار دارند تحت ‌تاثیر شما قرار بگیرند و از محصولات و خدمات شما راضی باشند. undefinedاین دو نهاد در تلاش برای هم زیستی با هم‌ هستند و در این میان نیروهای مخالف شما را به چالش می‌کشند اما اگر شما بتوانید تعادل را برقرار کنید یک مدیر بازاریابی برجسته خواهید بود. ۳ - با افراد ارتباط خوب برقرار کنید.شما برای هر برنامه بازاریابی خود با افراد متفاوتی از جمله مدیران کسب‌وکار، مشتریان، نمایندگان فروش، کارکنان خلاق، متخصصان فناوری، مدیران تولید و... در ارتباط خواهید بود.undefinedاین افراد شخصیت‌های مختلفیدارند و از اصول متفاوتی پیروی می‌کنند، شما باید بتوانید ارتباط و همکاری خود با آنها را به بهترین شکل حفظ کنید. ۴ - اطلاعات خود را از فروش افزایش دهید.همکاری شما با تیم فروش‌تان یکی از مهم‌ترین اصول است، به‌طوری که بازاریابی و فروش حرفه‌ای زمانی موفق می‌شوند که دست در دست هم کار کنند. ۵ - اهرم اینترنت را جدی بگیرید.از آن جایی که بازاریابی به سمت دنیای دیجیتال می‌رود، درک گسترده‌ای از استراتژی‌های بازاریابی مبتنی بر اینترنت ضروری خواهد بود.undefinedشرکت‌ها از شما انتظار دارند بتوانید با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ‌نویسی و استراتژی‌های پرداخت و... با مشتریان آنلاین ارتباط برقرار کنید.۶ - زندگی را برای همه آسان کنید.برخی از موثر‌ترین برنامه‌های بازاریابی ساده و روشن هستند. undefinedپیام بازاریابی شما زمانی که آن را در ساده‌ترین فرم و آسان برای هضم ارائه دهید در همه جا پخش خواهد شد و مشتریان‌تان درک بهتری از ویژگی‌های محصول شما و سودمندی آن به دست می‌آورند. ۷ - به خودتان اعتماد کنید.شما در کارتان از حمایت و کمک بسیاری از افراد استفاده می‌کنید و در هر سطح از مشارکت و ارایه نظرات و پیشنهادات بسیاری وجود دارند که به شما کمک می‌کنند.undefinedاما شما نیاز دارید تا با اعتمادبه‌نفس و اقتدار برای شرکت‌ تصمیم‌گیری کنید.undefinedولی توجه داشته باشید که استراتژی‌های بازاریابی و تیم بازاریابی شما، تنها با هدایت و رهبری شما پیش می‌روند. ۸ - نخستین نفری باشید که با مشتریان خود تعامل می‌کنید.به عنوان مدیر بازاریابی باهوش و دقیق، آینده‌نگری و نوآوری به شما کمک می‌کنند تا محصولات یا خدمات‌ خود را توسعه و ترویج دهید.undefinedشما راهنمای دیگران خواهید بود به جای اینکه به‌طور مداوم ایده‌های دیگران را تکرار کنید. ۹ - وظایف و فعالیت‌ها را اداره کنید.به عنوان یک مدیر بازاریابی، با افراد و پروژه‌های مختلفی در فضای کاری، دفتر و بازار ارتباط دارید.undefinedبرای برقراری تعادل و مدیریت صحیح از شما انتظار می‌رود که بتوانید کارتان را در زمان معین با بودجه مناسب تکمیل کنید. ۱۰ - خودتان را در دسترس کارکنان قرار دهید.به عنوان کسی که می‌تواند بازخورد یا مشاوره دهد به کارکنان‌تان کمک کنید.@bazaryabimodern1987

۱:۰۳

undefined فرایند فروش @bazaryabimodern1987۱ - جستجوگری یا مشتریابی۲ - مرحله قبل از تماس با مشتری۳ - مرحله تماس با مشتری۴ - نمایش۵ - حل مشکل۶ - رسیدگی به اعتراضات۷ - پيگيرى۸ - بستن قرارداد۹ - پیگیریهای پس از فروش@bazaryabimodern1987

۲:۳۷