undefinedundefinedشخصیت فرد در استخدام مهم‌تر از مهارت‌‌های اوست@bazaryabimodern1987undefined️بسیاری از افراد معتقدند که در محل کار، شما فقط با مهارت‌های افراد کار دارید، اما بسیاری از مشهورترین کارآفرینان جهان معتقدند توجه به شخصیت افراد مهم‌تر از مهارت‌های آن‎‌هاست. undefinedسیمون سینک می‌گوید: شخصیت را استخدام کنید، مهارت آموختنی است.undefinedبنابراین شما می‌توانید از تست‌های روانشناسی مختلف استفاده کنید تا بهترین افراد را شناسایی نمایید.undefinedشما می‌توانید با اندکی جستجو به استانداردترین سوالات استخدامی شخصیت‌شناسی دست پیدا کنید. @bazaryabimodern1987

۱:۳۷

undefinedundefinedآشنایی با جملاتی که به ما در مدیریت ارتباط با مشتری کمک می‌کند@bazaryabimodern1987undefined️وقتی که با مشتریان فعلی و بالقوه صحبت می کنید، در مورد آنچه بیان میکنید، فکر کنید. چه چیزی باید بگویید که مشتریان را آزرده خاطر نکنید؟ این جملات را به مشتریان نگویید:undefinedمن تعجب می کنم از اینکه تا امروز درباره محصولات ما چیزی نشنیده ایدundefinedاین کار من نیستundefinedبه دلیل اینکه ساعت کاری تمام شده نمی توانم با شما صحبت کنمundefinedبرای زمان تحویل محصول، باید ببینیم که آیا هفته ی آینده در حوالی محل سکونت شما، خواهیم بود یا خیرundefinedشما اولین فردی هستید که از شیوه خدمات ما شکایت می کنیدundefinedاسم خود و اینکه چه مشکلی دارید را دوباره تکرار کنیدundefinedاگر این محصول را اکنون بخرید، کمک کرده اید که سهمیه فروش این ماهم را به پایان برسانمundefinedبه طبقه بالا بروید و آنجا کالای خود را مرجوع کنید.undefinedخودم را به سختی به محل کار رساندم، در بین راه با undefinedاین مطابق با سیاست کاری ما نیست#ارتباط_با_مشتری@bazaryabimodern1987

۰:۴۷

undefinedundefined مشکلات شنونده خوبی نبودن@bazaryabimodern1987undefined️ گردشگری که در خلیجی کوچک مشغول ماهیگیری بود ناگهان به داخل اب افتاد.چاره ای جز شنا کردن نداشت در حالی که شنیده بود آن خلیج پر از تمساح است.پیرمردی را در ساحل دید و از وی پرسید این اطراف تمساح هست؟ پیرمرد پاسخ داد هیچ تمساحی نیست سال هاست....undefined و گردشگر شروع به رفتن به سمت ساحل کرد.undefined در نیمه راه پیرمرد با ترس و تعجب به وی می نگریست! undefined او پرسید راستی چطور از شر تمساح ها خلاص شدید؟ undefined پیرمرد فریاد زد : ما کار خاصی نکردیم کوسه های داخل آب دخل آن ها را آوردند! undefined فرق گوش دادن با شنیدن : گوش دادن سه نشانه دارد : undefined درک صحبت طرف مقابلundefined لذت بردن از صحبت طی برقراری ارتباطundefined داشتن نیت کمک رسانی اگر در طی گفت و گو حداقل یکی از سه ویژگی بالا را نداشته باشید در حال شنیدن هستید نه گوش دادن!
@bazaryabimodern1987

۰:۵۶

undefinedundefinedبه طور کلی پیش از شرکت در هر مذاکرهاي به سه نکته اساسی باید توجه داشت :@bazaryabimodern1987undefinedپیش داوري نکنید: در وهله اول همه چیز به آنچه در میز مذاکره میگذرد بستگی دارد .undefinedالتزامی و با تحکم صحبت نکنید: شاید تنها در صورتیکه شما در ارتش باشید و زیردستانی در آنجا داشته باشید میتوانید دستور دهید و آنها برایتان انجام دهند .undefinedبراي طرف مورد مذاکره ارزش قائل شوید: به یاد داشته باشید که همیشه هدف از مذاکره انجام یک معامله است نه ضربه زدن به طرف مذاکره. وقتی براي حضور در یک جلسهٔ مذاکره آماده میشوید، گام نخست را با ارائهٔ یک تعریف از موضوع مورد مذاکره و دادن اطلاعات مورد نیاز براي جمع مذاکره کننده آغاز کنید .@bazaryabimodern1987

۳:۰۴

undefined۱۵ راه ساده برای نفوذ در قلب مشتری@bazaryabimodern1987۱-در سلام کردن پیشقدم باشید و جواب سلام را هم به گرمی بدهید۲-قصدتان کمک کردن باشد، حتی اگر سود مستقیمی در کار نباشد۳-مشاور مشتری خود باشید۴-دیگر کافی است. دست از قضاوت بردارید۵-یکپارچگی شخصیت و هویت داشته باشید ۶-به ظاهر و بهداشت خود توجه کنید۷-به پرسش مشتری ،تک کلمه ای پاسخ ندهید ۸-در زمان مکالمه با چهره گشوده و متبسم با مشتری برخورد کنید ۹-با مشتری بحث نکنید ۱۰-حرفهایتان راساده و قابل فهم بزنید ۱۱- در پاسخ به درخواست مشتری سرعت عمل به خرج دهید ۱۲- در رفتار خود نشان دهید که مشتری شما فرد مهمی است ۱۳-از نام خانوادگى مشتری استفاده کنید ۱۴-به چشمان مشتری نگاه کنید۱۵-خداحافظی خوبی داشته باشید..@bazaryabimodern1987

۲:۴۲

undefinedپیگیری کنید، پیگیری کنید، پیگیری کنید@bazaryabimodern1987undefinedخاطرتان هست آخرین باری که بعد از اولین ملاقات با یک مشتری جدید، برای او پیام تشکر فرستادید و از او بابت وقتی که به شما داده تشکر کردید، کِی بود؟undefinedمتاسفانه، بسیاری از فروشندگان هیچ ایده‌ای برای حفظ ارتباط‌شان با مشتری ندارند و رابطه‌شان با مشتری را پیگیری نمی‌کنندundefinedبا این حال، انتظار دارند در ذهن مشتری بمانند و مشتری هر وقت به محصول مدنظر فروشنده نیاز پیدا کرد، با آنها تماس بگیردundefinedبرای درک بهتر اهمیت پیگیری و حفظ روابط با مشتریان، اجازه بدهید حقه کوچکی که یکی از دوستانم در ماهی‌گیری از آن استفاده می‌کند را برای‌تان توضیح بدهمundefinedوقتی که مشغول ماهی‌گیری هستید، اگر ماهی به طعمه شما نوک بزند و شما ثابت بمانید و قلاب‌تان را تکان ندهید، به راحتی ماهی را از دست می‌دهید. اما وقتی قلاب‌تان را در جهت حرکت ماهی، حرکت می‌دهید و او را دنبال می‌کنید، به احتمال بسیار زیاد، می‌توانید آن ماهی را صید کنیدundefinedدر فروش هم همین قانون وجود دارد. وقتی مشتری به شما نزدیک می‌شود و مثلا می‌پذیرد که یک جلسه با هم داشته باشید یا یک بار محصول‌تان را امتحان می‌کند، یعنی به طعمه شما نوک زده استundefinedحالا اگر بی‌حرکت بمانید و هیچ ایده‌ای برای پیگیری از مشتری نداشته باشید، یعنی به احتمال زیاد آن مشتری را از دست می‌دهیدundefinedاما اگر رابطه‌تان را با مشتری حفظ کنید، حتی اگر مطمئن هستید مشتری به این زودی‌ها از شما نمی‌خرد، این شانس را دارید که هر وقت مشتری به محصول‌تان نیاز پیدا کرد، ناخودآگاه یاد شما بیافتد و به احتمال زیاد از شما بخردundefinedبرای اجرای این استراتژی مهم، یادتان باشد که مشتری خیلی زود شما و محصول‌تان را فراموش می‌کند، چون اصولا هر فردی، گرفتاری‌ها و مشغله‌های خودش را دارد و دلیلی ندارد که همیشه به یاد شما و محصول‌تان باشدundefinedبه همین دلیل، این شما هستید که باید همیشه جلوی چشم مشتری باشید تا شما را از یاد نبرد و در زمان مقتضی، از شما بخردundefinedخود من برای این منظور، از هدایایی مثل کارت پستال یا تابلوی نقاشی‌ای استفاده می‌کنم که مطمئنم مشتری آن را جلوی چشم می‌گذارد و هر وقت که آن را می‌بیند، ناخودآگاه یاد من می‌افتد@bazaryabimodern1987

۲:۲۲

مشکلات و مصائب فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی@bazaryabimodern1987با توجه به تمام مشکلاتی که در رعایت حریم شخصی افراد در ایران وجود داردبازاریابی و فروش تلفنی از وجهه مطلوبی در میان کاربران برخوردار نیستند و گهگاه فعالیت چنین گروه هایی جنبه اسپم مارکتینگ بخود می‌گیردمهارت های مورد نیاز  بازاریابی تلفنیبازاریاب تلفنی باید به مهارت های فروش و مذاکره تسلط داشته باشد1.انتقال مکالمات فروش آماده شده از طریق روخوانی از روی نوشته هایی که محصولات و خدمات را معرفی می‌کند به منظور راضی کردن مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات2. تسلط به توضیح محصولات و خدمات و قیمت‌ها و پاسخ به سوالات مشتریان در مورد آنها3. کسب اطلاعات مشتریان مانند نام نشانی و روش‌های پرداخت و وارد کردن این اطلاعات در سیستم4.تنظیم نوشته های فروش برای هدف گیری بهتر نیازها و علایق افراد و عکس العمل های مشتریان 5.برنامه ریزی قرارهای مشتریان برای تماس‌های بعدی و مشخص کردن قرارهای بعدی با مشتریان جهت اطلاع رسانی بهتر 6. تسلط بر فن بیان و مهارت‌های مکالمات زبانی، بجای زبان بدن تنظیم تن صدا و دانش روانشناسی احساسی مشتریان از روی شناخت لحظه ای آنها و مدیریت مکالمه با تسلط کافی بر اطلاعات محصول و شرایط حال بازار و رقبا نمونه ای از یک فروش تلفنیدر ابتدا با معرفی شرکت مکالمه را شروع کنید و با بیان این جمله که امکان دارد چند لحظه وقتتون رو در اختیار شرکت ما قرار بدهید صحبت را ادامه دهید و معرفی محصولات و قیمت‌ها و پروموشن های محصول اقدام بعدی است و توجه داشته باشید که نباید  مکالمه را طوری پیش ببرید که خسته کننده به نظر بیاید و با صحبت های حاشیه ای هر از چند گاهی زنگ تفریحی برای صميميت بیشتر ایجاد کنید و در نهایت بعد از گرفتن درخواست شرایط پرداخت را مقرر کنید و در خاتمه با متانت کامل از اینکه  مشتری وقتش را در اختیار شما گذاشته سپاسگذاری کنید و نحوه ارسال بار را برایش توضیح داده و قرار تماس بعدی را با او در میان بگذارید و خداحافظی کنید@bazaryabimodern1987

۲:۲۷

undefined ۶ نشانه‌ اشخاص نامناسب برای مشورت@bazaryabimodern1987اگر مشورت‌دهنده شخصی تصادفی است و حتی زمینه‌ی کاری‌اش با شما یکسان نیست، باید اعتبار مشورت دریافتی و مشورت‌دهنده را دوباره ارزیابی کنید. به‌ویژه درباره‌ی مشورت کسانی که به مصلحت و منافع طرف مقابل نمی‌اندیشند، باید بسیار محتاط بود. کسانی که حواس‌شان به شما هست و به شما و موفقیت‌تان اهمیت می‌دهند، بهترین افراد برای مشورت هستند.۲. مشورت دریافتی با موقعیت شما جور نیستافراد معمولا براساس تجربیات خودشان مشورت می‌دهند که آن هم شاید با موقعیتی که مشورت‌گیرنده درگیر آن است مطابقت نداشته باشد.۳. مشورت‌دهنده بدون اینکه گوش کند فقط حرف می‌زنداگر مشورت‌دهنده زیاد از «باید» استفاده می‌کند مراقب باشید. مشورت‌دادن خوب نیازمند اطلاع از شرایط طرف مقابل است و زمانی مشورت‌دهنده می‌تواند به‌درستی از شرایط‌تان مطلع شود که وقت بگذارد و سؤالاتی از شما بپرسد.۴. مشورت صرفا حول محور نتیجه‌ی نهایی می‌چرخد و نه فرایند تصمیم گیریدرباره‌ی مشورت‌هایی که فقط بر خود تصمیم متمرکزند و درخصوص مراحل تصمیم گیری کمکی نمی‌کنند محتاط‌تر رفتار کنید، چراکه فرایند ارزیابی به‌اندازه‌ی جواب نهایی حائز اهمیت است.۵. مشورت‌دهنده جهت‌گیری احساسی داردغلیان احساسی زیاد می‌تواند نشانه‌ی جهت‌گیری مشورت‌دهنده باشد. شاید او برنامه‌ای در سر دارد که با برنامه‌‌ی شما نمی‌خواند.۶. مشورت دریافتی با حس درونی‌تان مغایر استاگر ندای درون‌تان با مشورت دریافتی مخالف است، شاید بد نباشد که به حس درونی‌تان اعتماد کنید.undefined︎چگونه به مشاوره‌ی غلط پاسخ بدهیم؟اگر متوجه شدید که درحال دریافت مشورت درستی نیستید، باز هم می‌توانید ادامه‌ی صحبت‌های طرف مقابل را بشنوید. اشکالی ندارد به مشورتی که لزوما کمک‌کننده نیست گوش کنید. شاید مشورت کردن با طرف مقابل به‌کارتان نیاید، اما حداقل می‌توانید از خلال صحبت‌هایش به چیزی درباره‌ی خود آن شخص پی ببرید که بعدها به‌دردتان بخورد یا حتی می‌توانید در فکرتان، برای طرف مقابل استدلال مخالف بیاورید.@bazaryabimodern1987

۲۳:۳۱

چگونه از مشکلات فرار نکنید؟ راهنمایی برای مدیراندر دنیای مدیریت، مشکلات اجتناب‌ناپذیرند. مدیران موفق کسانی هستند که به جای فرار از مشکلات، با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند و به دنبال راه‌حل‌های مؤثر می‌گردند. در ادامه، چند راهکار کلیدی برای مدیریت بهتر چالش‌ها ارائه شده است.۱. پذیرش مسئولیتمدیران باید مسئولیت کامل تصمیمات و چالش‌های پیش‌آمده را بپذیرند. فرار از مشکلات و نادیده گرفتن آن‌ها فقط باعث پیچیده‌تر شدن شرایط می‌شود. شفافیت و تعهد به حل مسائل، اعتماد تیم را افزایش می‌دهد و موجب بهبود عملکرد سازمان می‌شود.۲. تحلیل مشکل به جای نادیده گرفتن آناولین گام در حل مشکلات، شناخت دقیق آن‌هاست. به‌جای نادیده گرفتن نشانه‌های بحران، مشکل را تجزیه و تحلیل کنید. سؤالاتی مانند "علت اصلی این مشکل چیست؟" و "چه راه‌حل‌هایی وجود دارد؟" به یافتن راهکارهای عملی کمک می‌کنند.۳. برخورد فعال به جای واکنش منفعلانهمدیران موفق به جای اینکه منتظر بمانند تا مشکلات به آن‌ها تحمیل شود، به‌صورت پیشگیرانه عمل می‌کنند. پیش‌بینی ریسک‌ها، برنامه‌ریزی برای مقابله با آن‌ها و ایجاد استراتژی‌های انعطاف‌پذیر به کاهش آسیب‌های ناشی از مشکلات کمک می‌کند.۴. استفاده از دیدگاه تیممشکلات اغلب پیچیده‌اند و راه‌حل‌های آن‌ها نیاز به همکاری و همفکری دارد. مشارکت دادن اعضای تیم در یافتن راه‌حل‌ها نه‌تنها باعث افزایش خلاقیت می‌شود، بلکه احساس مسئولیت و انگیزه در بین کارکنان را نیز تقویت می‌کند.۵. تمرکز بر راه‌حل، نه سرزنشبه‌جای تمرکز روی مقصر یابی، انرژی خود را صرف یافتن راه‌حل کنید. فرهنگ سازمانی‌ای که بر حل مسئله تأکید دارد، به رشد تیم و بهبود فرآیندهای کاری کمک می‌کند.۶. حفظ آرامش و مدیریت استرسفرار از مشکلات اغلب ناشی از ترس و استرس است. مدیران باید مهارت‌های مدیریت استرس را بیاموزند، از تکنیک‌هایی مانند مدیتیشن، ورزش و تنظیم اولویت‌ها برای حفظ آرامش و تمرکز استفاده کنند.۷. یادگیری از مشکلاتهر مشکل یک فرصت برای یادگیری است. پس از حل هر چالش، عملکرد خود و تیم را بررسی کنید تا در آینده بهتر عمل کنید. ثبت تجربیات و درس‌های آموخته‌شده به بهبود مستمر سازمان کمک می‌کند. نتیجه‌گیریمدیریت مشکلات مهارتی است که مدیران باید در خود تقویت کنند. با پذیرش چالش‌ها، تفکر تحلیلی، همکاری تیمی و تمرکز بر راه‌حل‌ها، می‌توان از مشکلات عبور کرد و سازمان را به سمت موفقیت هدایت کرد.@bazaryabimodern1987

۱:۵۵

undefinedتئوری‌های اصلی شناسایی انگیزه‌های مشتریان@bazaryabimodern1987undefinedهر فردي، در هر زمان مشخصي، نيازهاي متعددي دارد، اما داشتن نیاز باعث نمی‌شود که فرد سراغ محصول یا خدمت ما بیایدundefinedدر حقیقت، يك نياز وقتي فرد را برای خرید محصول یا خدمت ما تحریک می‌کند که به یک انگيزه تبديل ‌شود. بر این اساس، انگيزه، نياز شديدي است كه فرد را مجبور به يافتن راهي براي ارضاء آن نياز مي‌كندundefinedروانشناسان تئوري‌هاي مختلفي را براي توصيف انگيزه‌هاي انساني مطرح كرده‌اند. دو تئوري مطرح در اين زمينه شامل تئوري فرويد و تئوري مازلو است که كاربردهاي متفاوتي در بازاريابي دارندundefinedفرويد معتقد بود كه انسان‌ها معمولاً از انگیزه‌های واقعي‌اي كه رفتارهاي آنان را شكل‌ مي‌دهند، بي‌خبرند. او باور داشت كه انسان‌ها هر چه بزرگ‌تر مي‌شوند، اميال بيشتري را درون‌شان سركوب مي‌كنند، ولي، اين اميال هيچ وقت به طور كامل از بين نمي‌روند بلكه خودشان را در روياها، لغزش‌هاي زباني، رفتارهاي عصبي و خشن و بيماري‌هاي رواني فرد نشان مي‌دهندundefinedطبق تئوري فرويد تصميم‌گيري‌هاي خريد هر فردي تحت تاثير انگيزه‌هاي ناخودآگاه او قرار دارند. انگيزه‌هايي كه حتي ممكن است خود فرد هم از وجود آنها بي‌خبر باشدundefinedبنابراين، تصميم‌گيري‌هايي مثل خريد يك بي‌ام‌و اسپورت توسط يك فرد مسن، ممكن است بيانگر اين مسالة ساده باشد كه خريدار مسن دوست دارد به بقیه بگوید که دل جوانی داردundefinedدر مقابل، مازلو سعي داشت تا دلايل برانگيخته‌ شدن افراد در يك زمان معين توسط يك نياز مشخص را توصيف كند. برای همین، مازلو سعي مي‌كرد پاسخي براي چنين پرسش‌هايي بيابد: چرا در يك زمان مشخص، فردي به دنبال افزايش امنيت شخصي‌اش است و فرد ديگري به دنبال جلب احترام ديگران؟undefinedپاسخ مازلو به اين قبيل پرسش‌ها اين است كه نيازهاي انسان در یک سلسله مراتب قرار مي‌گيرند. از نظر مازلو، نيازهاي اصلي انسان در این سلسله مراتب عبارتند از: نيازهاي زيستي، نيازهاي ايمني، نيازهاي اجتماعي، نيازهاي احترام و نيازهاي خودشكوفاييundefinedطبق تئوري مازلو، هر فردي ابتدا سعي مي‌كند تا مهم‌ترين و شديدترين نيازش را ارضاء كند. وقتي كه آن نياز ارضاء شد، ديگر نمي‌تواند به عنوان منبع انگيزشي عمل كند، و در نتيجه، فرد سعي مي‌كند تا مهم‌ترين و شديدترين نياز بعدي‌اش را ارضاء كندundefinedبه عنوان مثال، يك فرد گرسنه (كه نياز زيستي شديدي دارد) هيچ علاقه‌اي به آخرين شاهكار هنري (كه يك نياز خودشكوفايي را ارضاء مي‌كند) از خود نشان نمي‌دهد. اما به محض اين كه يك نياز مهم و شديد ارضاء شد، نياز شديد و مهم بعدي خودنمايي مي‌كند@bazaryabimodern1987

۱:۵۸

۸ حس که همتون تجربش کردید ولی شاید اسماشونو نمی‌دونستید:@bazaryabimodern19871. Liminal: به احساس انتظاری گفته می‌شود که در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار تجربه می‌کنیم، انتظار به همراه دلتنگی.2. Kairos: به احساسی گفته می‌شود که در لحظات خاص و مهم زندگی‌مان داریم و نمی‌خواهیم هیچ‌وقت آن لحظه تمام شود، یا می‌خواهیم برگردیم و آن لحظه را چندین بار زندگی کنیم.3. Vellichor: به احساس خوب و آرامشی گفته می‌شود که وقتی وارد کتاب‌فروشی، گل‌فروشی یا لوازم‌تحریری می‌شویم، تجربه می‌کنیم.4. Anemoia: این حس به دلتنگی گفته می‌شود که برای زمان، دوره یا شخصی است که هیچ‌وقت آن را تجربه نکرده‌ایم یا آرزوی آن را داشته‌ایم.5. Mimesis: به احساس ناخوشایندی گفته می‌شود که هنگام انجام دادن یا تایید کردن کارهای کلیشه‌ای و تکراری بر اثر اجبار به سراغ‌مان می‌آید.6. Gnossienne: حس کم‌شناختی نسبت به کسانی است که مدت زیادی با آن‌ها در ارتباط بوده‌ایم، به عبارتی آن‌ها یک زندگی درونی پیچیده دارند که ما کم‌اطلاعاتی از آن‌ها داریم و همیشه دوست داشتیم بیشتر در موردشان بدانیم.7. Chrysalism: به حس امنیت و راحتی گفته می‌شود که وقتی در خانه هستیم و رعد و برق می‌زند و طبیعت خشمگین است، تجربه می‌کنیم. یک حس گرم و نرم.8. Heimweh: به احساسی گفته می‌شود که وقتی از عزیزانمان دوریم، یک حس غربت به سراغ‌مان می‌آید که انگار هیچ‌کس دورمان نیست و آن کسی که رفته، همه‌چیز ما بوده است@bazaryabimodern1987

۲:۱۴

undefinedپنج دشمن کار تیمی@bazaryabimodern1987undefined بی‌اعتمادی: اینکه حس کنید در برابر اعضای تیم آسیب‌پذیر هستید، باعث می‌شود نتوانید به آنها اعتماد کنید.undefined ترس از درگیری: گاهی‌اوقات افراد دوست دارند آرامش مصنوعی را در محیط خود حفظ کنند. این باعث می‌شود درگیری‌های مؤثر و نتیجه‌بخش ایدئولوژیک را در نطفه خفه کنند.undefined بی‌مسئولیتی: شفاف‌نبودن همه‌چیز باعث می‌شود اعضای تیم تصمیماتی بگیرند که به آنها پایدار نمی‌مانند.undefined طفره‌رفتن از پاسخ‌گویی: ترس از دست دادن اعتبار در میان افراد دیگر باعث می‌شود بعضی‌ها تقصیر را به گردن دیگران بیندازند.undefined بی‌توجه بودن به نتیجه: دنبال کردن اهداف شخصی و بالابردن رتبه باعث می‌شود برخی افراد روی موفقیت تیمی تمرکز نداشته باشند.@bazaryabimodern1987

۲:۴۱

8 نکته از روانشناس دیل کارنگی@bazaryabimodern19871. هر فردی حداقل پنج دقیقه در روز احمق است.2. خرد واقعی این است که از این محدودیت زمانی تجاوز نکنید.3. اگر سرنوشت به شما لیمو داد، از آن لیموناد درست کنید.4. در کار و روابط بفهمید که او به چه چیزی نیاز دارد، نه شما. تمام دنیا با کسی خواهد بود که بتواند این کار را انجام دهد.5. مشغول و پرکار بمانید. این ارزان ترین دارو روی زمین است - و یکی از موثرترین آنها.6. اگر می خواهید افراد را تغییر دهید، از خودتان شروع کنید. این هم سالم تر و هم ایمن تر است.7. بدترین عواقبی که ممکن است کار شما به دنبال داشته باشد را از قبل تصور کنید بعد آن را بپذیرید و بعد اقدام کنید!8. لبخند هیچ هزینه ای ندارد، اما بسیار باعث شادی قلبها می شود@bazaryabimodern1987

۲:۱۲

undefinedاسترس چیست و چه تاثیری در عملکرد شغلی دارد؟@bazaryabimodern1987استرس پاسخ بدن به فشارهایی است که بر آن وارد می‌شوند. بسیاری از رویدادهایی که در زندگی برای افراد رخ می‌دهند، می‌توانند زمینه‌ به وجود آمدن استرس را فراهم کنند. استرس معمولاً زمانی به وجود می‌آید که ما موقعیتی جدید، غیرمنتظره یا تهدیدآمیز را تجربه می‌کنیم یا احساس می‌کنیم که کنترل کمی بر روی موقعیت داریم.تاثیر استرس بر عملکرد شغلیحضور فرد در کاری که با توانایی‌ها و اطلاعات او همخوان نیست یا تغییر در وظایف کاری، از جمله عوامل زمینه‌ساز استرس در محیط کار هستند. به طور کلی استرس شغلی استرسی است که با محیط کار یا عوامل مرتبط با آن ارتباط دارد. استرس روی سازمان‌ها و افراد شاغل در آن تاثیر می‌گذارد. هر چه میزان استرس شغلی بالاتر باشد، عملکرد فرد بیشتر مختل می‌شود. در ادامه چند مورد از تاثیرات استرس بر عملکرد شغلی را مطرح می‌کنیم:undefinedباعث زودرنجی یا پرخاشگری کارکنان در ارتباط با همکاران یا مشتریان می‌شود.undefinedباعث بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی فرد برای رسیدن به ظاهر خود می‌شود.undefinedباعث کاهش خلاقیت و اعتماد به نفس می‌شود.undefinedباعث بی‌تفاوتی نسبت به وظایف و افزایش اشتباهات می‌شود.undefinedباعث اختلال در تمرکز و ناتوانی درتصمیم‌گیری می‌شود.undefinedباعث خستگی مفرط، ناراحتی و احساس گناه می‌شود.@bazaryabimodern1987

۳:۲۶

undefinedبه فکر توسعه بازارتان باشید@bazaryabimodern1987undefinedاگر بازارتان به خودی خود در حال گسترش باشد، در آن صورت خیلی دربارۀ چگونگی توسعۀ آن فکر نخواهید کرد. اما واقعیت این است که امروزه بازار بسیاری از محصولات و خدمات در حال کوچک شدن استundefinedیکی از مثال‌های جالب در این زمینه، بازار نفت است. این بازار با آن که یکی از قدیمی‌ترین بازارهای دنیاست، اما فعالان آن به شدت نگران اندازۀ این بازار در آینده هستندundefinedاین نگرانی به حدی زیاد شده که برخی از متخصصان معتقدند بازار نفت نه تنها یک بازار رو به رشد نیست، بلکه در عمل نسبت به بازارهای دیگر رو به زوال استundefinedبر این اساس، بسیاری از فعالان صنعت نفت معتقدند شرکت‌های نفتی باید از الان به فکر توسعۀ بازارشان باشند و به گذشتۀ خود افتخار نکنندundefinedفعالان صنعت نفت باور دارند که ای کاش امروز هم جان دی. راکفلِر زنده بود و با ایده‌های بدیع خود می‌توانست بازار نفت را توسعه بدهدundefinedراکفلِر در زمانی که خیلی‌ها فکر می‌کردند بازار نفت یک بازار بزرگ است، به فکر توسعۀ روزافزون آن بود و برای همین، میلیون‌ها دستگاه گردسوز نفتی رایگان به چین هدیه داد تا بازار نفت را توسعه بدهد@bazaryabimodern1987

۳:۰۰

undefined نکات طلایی زبان بدن@bazaryabimodern1987undefined۱- همواره لباسی را بپوشید که کاملا اندازه شما باشد. undefined۲- پوشیدن لباسهای بزرگ تنها اندام شما را اغـراق آمـیـز تـر جـلوه داده و آنـها را پنهان نمیکند. undefined۳- بیشتر سعی کنید تنها در زمانی که کمر باریکی دارید از کمر بند استفاده کنید. undefined۴- پارچـه هـای سـنگین مانـند پـشمـی، بافـتنی و چرمی شما را سنگین وزن تر جلوه میدهند. undefined۵- پارچه های سبک وزن مانند کتان، نخی شما را لاغر تر جلوه میدهند. undefined۶- رنگهای تیره شما را لاغر تر و کوچک تر میکنند. undefined۷- رنگهای روشن شما را بزرگتر و حجیم تر میکنند. undefined۸- لباسهای بالا تنه و پایین تنه یکرنگ شما را لاغر تر جلوه میدهند. undefined۹- لباسهای بالا تنه و پایین تنه با رنگهای متفاوت شما را بلند قد تر میکند. undefined۱۰- لباسهای یقه بلند گردن را کوتاه تر میکند. undefined۱۱- گردن بند کوتاه نیز گردن را کوتاه تر میکند. undefined۱۲- روسـری کـه به سـمت پـایین آویزان شـده باشد، قـد شما را بلند تر جلوه میدهد. undefined۱۳- لـبـاس بـا خطوط افقی شما را چاق تـر و بـا خـطـوط عمودی شما را لاغر تر جلوه میدهـد.@bazaryabimodern1987

۰:۵۱

undefinedundefined۱۵ راز افرادی که متقاعد کردن دیگران را خوب بلدند@bazaryabimodern1987undefined️اصولا به کسی می‌گویند آدم خوش ‌سر و زبان که قادر باشد با چهار کلام حرف زدن آدم‌های دیگر را متقاعد کند کاری که او می‌خواهد را انجام دهند.سلاح مخفی این افراد «جایکردن خود در دل دیگران» است. با همین زبان ۱۰ سانتی‌متری‌شان کاری می‌کنند که نه تنها شیفته‌ی نظراتشان بشوید، بلکه کشته و مرده‌ی خودشان هم بشوید. لابد می‌پرسید رازشان چیست؟undefinedمخاطب خودشان را می‌شناسندundefinedبا آدم‌ها اتصال برقرار می‌کنندundefinedسعی نمی‌کنند حرفشان را زورکی به کرسی بنشانندundefinedمثل موش ترسو نیستندundefinedاز زبان بدن مثبت استفاده می‌کنندundefinedواضح و دقیق حرف می‌زنندundefinedکاربن نیستند؛خود اورجینال‌شان هستندundefinedنظرات دیگران را تصدیق می‌کنندundefinedسؤال‌های خوبی می‌پرسندundefinedتصویرسازی می‌کنندundefinedهمان اول کار جلوه‌ی قدرتمندی از خود به جا می‌گذارندundefinedمی‌دانند کِی باید عقب‌نشینی کنندundefinedآدم‌ها را به اسم صدا می‌زنندundefinedآدم‌های حال‌بِده‌ای هستندundefinedلبخند می‌زنند@bazaryabimodern1987

۲۰:۵۶

undefined ۱۰ راهکار ساده که شما را به یک فرد خوش صحبت تبدیل می‌کنند...undefined@bazaryabimodern1987۱. به هیچ وجه، تاکید می‌شود، به هیچ وجه در حین مکالمه کار دیگری انجام ندهید( مثل کار کردن با گوشی) .۲- اظهار فضل نکنید. بدین شکل که از تعصب بی‌جا و استفاده از کلمات سنگین پرهیز کرده و خود را دانای کل ندانید.۳- سوالاتی با پایان باز بپرسید. سوالات باز در واقع سوالاتی هستند که در مخاطب شور و اشتیاقی مضاعف ایجاد کرده و پاسخ‌های مطلبوبتری را نتیجه می‌دهند.‌۴- با جریان و ریتم صحبت همراه شوید. بعضی مواقع طرف مقابل علاقه دارد تا از موضوع اصلی فاصله گرفته و گریزی به مطالب مختلف بزند. شما نباید با گرفتن موضع تدافعی، شوق و شور فرد مقابل را سلب کنید.۵- اگر مطلبی را نمی‌دانید، بهتر است طفره نرفته و اعتراف به ندانستن آن مطلب کنید.۶- تجربیات خود را با دیگران مقایسه نکنید. امکان ندارد دو فرد متفاوت روند مشابه و یکسانی در مواجه با زندگی در پیش گیرند. این که سعی کنید تجربیات هر فرد را با خود یکی در نظر بگیرید ممکن است فرد مقابل را به موضع دفاعی ببرد.۷- تلاش کنید که صحبت‌های خود را بارها تکرار نکنید. تکرار کردن چند باره‌ی هر مطلب مسلماً حوصله مخاطبین را سر‌ می‌برد.۸- از ذکر جزییات بپرهیزید و بکوشید اصل مطلب و موضوع را در صحبت  کردن دنبال کنید.۹- سعی کنید صحبت‌های مخاطب خود را تمام و کمال بشنوید تا منظور وی را به طور کامل درک کنید.۱۰- خلاصه و مختصر نکات خود را ارائه کنید. با زیاده روی در مکالمه قطعاً مخاطب خسته خواهد شد.@bazaryabimodern1987

۰:۴۱

عادت‌های کلیدی افراد موفق:@bazaryabimodern1987ایلان ماسک (کارآفرین و مدیرعامل)1. ساعات کاری طولانی: او هفته ای 80 تا 100 ساعت کار می‌کند.2. یادگیری مستمر: علاقه شدید به مطالعه و یادگیری موضوعات جدید، مانند برنامه‌نویسی و فیزیک.3. تفکر بلندمدت: برنامه‌ریزی برای پروژه‌های بلندمدت (مانند سفر به مریخ).4. حل مسئله: توجه به مشکلات مهم و یافتن راه‌حل‌های نوآورانه.زلاتان ابراهیموویچ (فوتبالیست حرفه‌ای)1. اعتماد به نفس بالا: ایمان به توانایی‌های خود.2. تلاش بی‌وقفه: تمرین‌های فیزیکی سخت و مداوم.3. تمرکز بر بازی: کنار گذاشتن حواشی و تمرکز روی اهداف شخصی.4. انعطاف‌پذیری: سازگاری با تیم‌ها و فرهنگ‌های مختلف.کریستیانو رونالدو (فوتبالیست حرفه‌ای)1. کار سخت: ساعت‌ها تمرین اضافه حتی بعد از جلسات رسمی.2. رژیم غذایی دقیق: تغذیه سالم و پایبندی به یک برنامه تغذیه‌ای منظم.3. ذهنیت مثبت: باور به تلاش و پشتکار به جای استعداد ذاتی.4. خواب مناسب: اهمیت دادن به کیفیت خواب برای بازسازی بدن.لیونل مسی (فوتبالیست حرفه‌ای)1. ساده زیستن: تمرکز روی فوتبال و پرهیز از حاشیه‌ها.2. تعهد به تیم: اولویت دادن به موفقیت تیمی به جای فردی.3. تمرین مستمر: بهبود مهارت‌ها از طریق تمرین‌های خلاقانه.4. پایبندی به خانواده: حمایت خانواده را از عوامل اصلی موفقیتش می‌داند.بیل کارستن (مدیرعامل سابق IKEA)1. ساده‌زیستی: زندگی و مدیریت با کمترین تجملات.2. کار تیمی: اهمیت به ساخت یک فرهنگ کاری قوی.3. انعطاف‌پذیری: تغییر مسیرهای کاری با توجه به نیاز مشتری.4. نوآوری مستمر: ارائه راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه برای مشتریانundefined جمع‌بندی:تمام این افراد، علاوه بر عادات کاری و شخصی خاص خود، در یک چیز مشترک هستند: تعهد به اهداف، پشتکار و تمرکز مداوم بر رشد و پیشرفت.@bazaryabimodern1987

۲:۵۵

undefined‏۵ قانون برتر دنیا :@bazaryabimodern1987۱- قانون مورفی:از هرچی بیشتر بترسی، بیشتر اتفاق میفته.۲- قانون کیدلین:اگه بتونی یه مشکل رو به طور واضح رو کاغذ بنویسی، اون وقت اون موضوع نصفش حل شده.۳- قانون گیلبرت:بزرگترین مشکل در محل کار اینه که کسی بهت نمیگه که چیکار باید بکنی.‏۴- قانون ویلسون:اگه اطلاعات و هوش رو همیشه در درجه اول قرار بدی، اون وقت پول همین‌جوری میاد.۵- قانون فالکْند:وقتی مجبور نیستی که تصمیمی بگیری، پس تصمیمی نگیر.@bazaryabimodern1987

۱:۵۰