سید علی متقینژاد، گزارشگر بازینگار، در کنار عبدالرحمن، مدیر مجموعه بغداد گیملب
۱۸:۰۹
#خبر | بازی روشنا در نمایشگاه IGEX 2025 بغداد حضور دارد
به گزارش بازینگار، بازی روشنا (Enlight: Tale of Nora) به عنوان یکی از آثار شاخص بازیهای ویدئویی ایران، در نمایشگاه بینالمللی IGEX 2025 بغداد حاضر شد.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/y4fu
بازینگار | @bazinegar
۱۹:۳۹
بازینگار
#خبر | بازی روشنا در نمایشگاه IGEX 2025 بغداد حضور دارد
به گزارش بازینگار، بازی روشنا (Enlight: Tale of Nora) به عنوان یکی از آثار شاخص بازیهای ویدئویی ایران، در نمایشگاه بینالمللی IGEX 2025 بغداد حاضر شد.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید: bazinegar.ir/y4fu
بازینگار | @bazinegar
گیم پلی از بازی روشنا در نمایشگاه بینالمللی IGEX 2025 توسط خبرنگار ما
۱۹:۴۶
#بررسی_بازی The Land of the Magnates - آوازهایی در دل تاریکی
بخش دوم
نگارنده: محمد نوری
در بخش اول نقد و بررسی این بازی به داستان، مبارزات و گیمپلی کلی پرداختیم و حالا قصد داریم بررسی خود را با جزئیات بیشتر و نکات تکمیلی به پایان برسانیم.
در جهانی که بسیاری از بازیهای مستقل، زیر بار ایدههای بلندپروازانهی اجرا نشده و روایتهای نیمپز از پا درمیآیند، The Land of the Magnates تلاش میکند تا مرز بین هنر و بازی را دوباره ترسیم کند. اما آیا این بازی توانسته از مرزهای خیال فراتر رود؟ آیا جسارت سازندگان در آمیختن ژانرها، فضاها و مضامین، به خلق تجربهای منحصربهفرد انجامیده یا در دام پیچیدگیهای بیهدف گرفتار شده است؟
امتیاز در بازینگار: ۸ از ۱۰
متن کامل این بررسی را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/ssok
بازینگار | @bazinegar
در جهانی که بسیاری از بازیهای مستقل، زیر بار ایدههای بلندپروازانهی اجرا نشده و روایتهای نیمپز از پا درمیآیند، The Land of the Magnates تلاش میکند تا مرز بین هنر و بازی را دوباره ترسیم کند. اما آیا این بازی توانسته از مرزهای خیال فراتر رود؟ آیا جسارت سازندگان در آمیختن ژانرها، فضاها و مضامین، به خلق تجربهای منحصربهفرد انجامیده یا در دام پیچیدگیهای بیهدف گرفتار شده است؟
۱۳:۵۸
#مقاله | دین و بازی رایانهای قسمت سوم: آیا بازی یک چیز غیر دینی است؟
در مقالههای پیشین، یک مسیر را پیش بردیم، از بازی و ادوار پژوهش آن گفتیم، انواع دین را بررسی کردیم و گفتیم که بازی به چند نوع است. در این مقاله میخواهیم به این پپردازیم که چرا بازی از ظرفیت دین استفاده نمیکند. آیا دین، بازی رایانهای را قبول دارد؟ یا اصلاً بازی میتواند همه بخشهای دین را وارد خودش کند(چه از نظر ظاهری و چه از نظر عقایدی)؟
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/pe6k
بازینگار | @bazinegar
۱۳:۰۰
#مصاحبه | مصاحبه با سامان کاظمی، سازنده بالهای تاریک و مدیر استودیو لکسیپ گیمز: بخش اول
مدت زیادی از انتشار بازی “Them” برای رایانههای شخصی(PC) بر روی مارکت هیولا نگذشته که من به نمایندگی از بازینگار، مصاحبهای با توسعهدهنده این بازی یعنی جناب آقای سامان کاظمی مدیر استودیو لکسیپگیمز، تهیه کردهام که خواندن این مصاحبه خالی از لطف نیست!
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/k0on
بازینگار | @bazinegar
۱۲:۴۹
#مقاله | از «شبگرد» تا «۴۱۱۴۸»: بررسی بازیهای ایرانی شایستهٔ اقتباس سینمایی
صنعت سینما و صنعت بازیهای ویدیویی، دوقلوهایی هستند که از بدو تولد از همدیگر جدا افتادهاند! آنقدر این دو برادر با یکدیگر ارتباط دارند که از اولین باری که کاتسین(میانپردهی سینمایی) در بازیهای ویدیویی در بازی پک من (Pac man) استفاده شد و زمانی که با عرضه کنسول پلیاستیشن۲ این استفاده از روایت سینمایی در بازیها به اوج خودش رسید این دو با هم ارتباط تنگاتنگی برقرار میکنند.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/ax5y
بازینگار | @bazinegar
۱۳:۰۵
#معرفی_بازی ادبیات چی: با حدس کلمات ذهنت رو به چالش بکش
بازی ادبیات چی ساخته استودیو سوبا است که بهنظر این عنوان اولین تجربه آنها در صنعت بازیهای ویدیویی ایران به حساب میآید. با ارائه این بازی، تیم سازنده نشان داد که تواناییها و خلاقیت بالایی در مسیر آینده صنعت گیم ایران دارد و میتواند به سرعت جای خود را در دل مخاطبان پیدا کند.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/hzpy
بازینگار | @bazinegar
۱۰:۵۷
#رویداد | آستانه میزبان «بازیهای آینده» در سال ۲۰۲۶ خواهد بود – ترکیبی از ورزش فیزیکی و دیجیتالی
به گزارش بازینگار و به نقل از خبرگزاری آستانه نیوز، آستانه – پایتخت قزاقستان میزبان تورنمنت بینالمللی چندورزشی «بازیهای آینده» در سال ۲۰۲۶ خواهد بود. این رویداد بزرگ ورزشی بر اساس مفهوم «فیجیتال» (ترکیب ابعاد فیزیکی و دیجیتال) برگزار میشود.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/0p3o
بازینگار | @bazinegar
۱۰:۵۸
#خبر | آغاز ثبت نام مدرسه بازیهای جدی/تجربهای متفاوت در زمینه ساخت بازیهای کاربردی
به گزارش بازینگار و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای؛ مدرسه بازیهای جدی مجموعهای از کارگاهها و آموزشهای تخصصی برای پرورش مهارتهای طراحی بازی، گیمیفیکیشن و خلاقیت در تولید بازیهای هدفمند است و فرصتی برای یادگیری در کنار اساتید برجسته صنعت گیم کشور را فراهم میکند.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/fu21
بازینگار | @bazinegar
۱۶:۲۰
#مقاله | دین و بازی رایانهای قسمت چهارم: بازنمایی مفاهیم دینی در بازیهایی چون میراژ (Mirage)، ایندیکا (Indika) و بایوشاک (BioShock)
در مقاله پیشین این پرسش را مطرح کردیم که چرا بازیهای ویدیویی از ظرفیتهای دینی بهره نمیگیرند. در آن نوشتار، این پرسش را به دو سؤال کوچکتر تقسیم کرده و ضمن بررسی بخش اول، دیدگاه دین را درباره مفهوم بازی شرح دادیم.
حال به بخش دوم پرسش فوق، پاسخ میدهیم که رابطه دین و بازی را از زاویه جدیدی بررسی خواهیم کرد.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/uf0x
بازینگار | @bazinegar
۱۳:۲۸
#مقاله | عادتهای ما گیمرها! از شکستن کوزه تا ذخیرهسازی وسایل بیفایده
طبق آمارهای رسمی گیمرها در جهان جمعیتی حدود ۳ میلیاردی دارند و در ایران خودمان حدود ۳۴ میلیون گیمر وجود دارد.اشتباه نکنید! اینجا قرار نیست از آمار صحبت کنیم! این یک مقاله طنز است و در عین حال تلاش دارد که برخی از عادتهای گیمرها را بیان کند. جامعه گیمرها مثل تمامی جامعههای دیگر یکسری عادت و بیماریهای دارد که مختص به خودش است.
در این مقاله قرار است به پنج مورد از بیماری! و عادتهای گیمری بپردازیم که احتمالاً هر گیمری دستکم به یکی از آنها مبتلاست! پس با ما همراه باشید.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/oa9k
بازینگار | @bazinegar
۱۷:۵۴
#رویداد | فراخوان «هفته بازی هفتخوان ۱۴۰۴» منتشر شد/ از چالش تا افتخار؛ هفتخوان بازی
«هفته بازی هفتخوان ۱۴۰۴» با انتشار فراخوان، بهطور رسمی کار خود را آغاز کرد. این رویداد با شعار از «چالش تا افتخار؛ هفتخوان بازی» از امروز آغازگر مسیری جدید برای همگرایی میان همه فعالان در اکوسیستم صنعت بازی ایران خواهد بود.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/kt9r
بازینگار | @bazinegar
۱۱:۱۹
#رویداد | رویداد گیم جم مجازی «باگزبازی» | دانشگاه صنعتی شریف برگزار میکند
به گزارش بازینگار، انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف با حمایت رمزینکس از برگزاری رویداد گیمجم مجازی «باگزبازی» خبر داد. این گیمجم بهصورت آنلاین برگزار میشود و علاقهمندان به بازیسازی میتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در آن شرکت کنند.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/tphd
بازینگار | @bazinegar
۱۹:۴۸
#خبر | بازی ایرانی «کلانتر (گشت در منطقه)» برای اندروید منتشر شد
بازی ایرانی «کلانتر (گشت در منطقه)» منتشر شد. این بازی اندرویدی، که توسط گلیمگیمز و ناجی هنر معرفی شده است، با شبیهسازی شهر جدید مهستان، تجربههای متنوعی از جمله رانندگی آزاد، مسافرکشی، شرکت در مسابقات رالی، فرار از دست پلیس و حتی همکاری با نیروی پلیس برای دستگیری مجرمان را در اختیار بازیکنان قرار میدهد. طبق اعلام سازندگان، «کلانتر» از حالت چندنفره آنلاین نیز پشتیبانی میکند و امکان رقابت و همکاری با گیمرهای دیگر را فراهم ساخته است.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/67og
بازینگار | @bazinegar
۱۳:۰۹
#خبر | شیوهنامه اجرایی یازدهمین جشنواره بازیهای ویدیویی ایران منتشر شد
به گزارش بازینگار و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، اختتامیه یازدهمین جشنواره بازیهای ویدیویی ایران بهمن ماه جاری با معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف برگزار خواهد شد و علاقهمندان به شرکت در این رویداد میتوانند با مراجعه به سایت رویداد ملی «هفته بازی ایران؛هفت خوان» و پنجره جشنواره بازیهای ویدیویی نسبت به ثبتنام خود اقدام کنند.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/6wwd
بازینگار | @bazinegar
۷:۵۲
#خبر | بازی «کارآگاه زند: پرونده آدمخور» معرفی شد + تریلر
استودیو MadMach Games از پروژهی خود با نام «کارآگاه زند: پرونده آدمخور» رونمایی کرد. این عنوان در سبک ماجراجویی طراحی شده و در حال حاضر برای پلتفرم موبایل در دست توسعه است.
بازینگار در صورت انتشار اطلاعات جدید از این بازی، آن را با مخاطبان خود به اشتراک خواهد گذاشت.
متن کامل این خبر را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/r79q
بازینگار | @bazinegar
۱۳:۴۱
#بررسی_بازی تماس گیرندگان | هنر گوش دادن
نگارنده: دکتر علیرضا خزاعی
تماس گیرندگان بازی ویدیویی تولید شده توسط استودیو Pixel Eyes، در سال ۱۴۰۴ برای رایانههای شخصی و اندروید منتشر شد. این محصول روی موبایل با پرداخت درون برنامهای کار میکند و نسخه کامپیوترش به شکل فروش کامل ارائه شده؛ بازینگار هر دو نسخه را بررسی کرده و تصاویر مقاله نیمی از موبایل و نیمی از پیسی تهیه شدهاند.
امتیاز در بازینگار: ۵ از ۱۰
متن کامل این بررسی را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/8fle
بازینگار | @bazinegar
۱۳:۳۵
#مقاله | چگونه برای بازی اندرویدی خود رده بندی سنی دریافت کنیم؟ | راهنمای دریافت مجوز نشر بازی اندرویدی
راهنمای ثبت درخواست مجوز نشر بازیهای اندرویدی را که همان مرحله دریافت ردهبندی سنی بازیها از بنیاد ملی بازیهای رایانهای و اسرا است.
این راهنما را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/zxxt
بازینگار | @bazinegar
۱۴:۱۶
#بررسی_بازی جنگ تقدیر؛ روایتی تاریک از سرنوشت و انتخاب
نگارنده: محمد نوری
بازی جنگ تقدیر تازهترین ساختهی استودیو Tedy است؛ اثری که از همان لحظه معرفیاش، نوید یک تجربه متفاوت را میداد. عنوانی که در نگاه اول، شاید شبیه بسیاری از بازیهای اکشن موبایلی به نظر برسد، اما چند دقیقه پس از شروع، بهوضوح درمییابید که با اثری روبهرو هستید که روح و هویت خودش را دارد.
امتیاز در بازینگار: ۸.۵ از ۱۰
متن کامل این بررسی را در بازینگار بخوانید:bazinegar.ir/h23q
بازینگار | @bazinegar
۱۴:۱۷