شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| به مناسبت ولادت حضرت زهرا شگفتانه داریم به ازای هر سفارش کتاب، ما یک نشان کتاب بافتنی خوشگل هدیه میدیم. تخفیف هم که سرجاشه. خرید بالای ۵۰۰تومن هم ارسال رایگانه. کتب: «تشکیلات بهشتی» «مسجد آبی» «بیست و هفت جمله» و هر کتاب دیگری که موجود داشته باشیم. تا روز ولادت حضرت زهرا (یکشنبه ۲دی ماه) مهلت دارید سفارش بدید @beheshtium_admin
۲۱:۱۶
شهید بهشتی | بهشتیُم
IMG_20241217_124120_268.jpg
﷽| ماجرای اختلاف بین بهشتی و مفتحبه روایت محمد پیشگاهی فرد
شکست مفتضحانه گروههای چپ، به ویژه حزب توده در مناظره تلویزیونی با شهید بهشتی بر عناد دشمنان و به ویژه منافقین و عناصر وابسته به بیگانه افزود و لذا، ترور شخصیت شهید بهشتی در ابعاد مختلف آغاز شد. وسواسان خناس هر کاری که از دستشان بر آمد برای ایجاد اختلافی بین شهید بهشتی و یاران وفادارشان کردند، از جمله در جریان انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، این دشمنیها شدت بیشتری پیدا کردند. از تهران ۱۵ نفر حق انتخاب شدن داشتند و عده فراوانی برای نمایندگی نامزد شده بودند.
در جلسات جامعه روحانیت مبارز و گروههای خط امام، بنا شد که شهید مفتح از تهران به عنوان نامزد معرفی شوند، اما در جلسات بعد به این نتیجه رسیدند افرادی که معروفتر هستند و در کسب آرا، موفقتر خواهند بود، از تهران معرفی و سایرین از بقیه استانها نامزد شوند. از جمله قرار شد شهید مفتح از استان همدان نامزد شوند. درست از لحظهای که این تصمیم گرفته شد، «وسواسان خناس» تلفنها و رفتوآمدهایشان را شروع کردند و به آقای مفتح القا کردند که: «آقا! دیدید شما را کنار زدند. شما باید از تهران نامزد می شدید، نه از همدان. دیدید آقای بهشتی شما را کنار زد؟» خود من بارها از شهید مفتح شنیدم که، «اینها میآیند و این حرفها را می زنند و مرا علیه آقای بهشتی تحریک میکنند. اینها تصور کردهاند من و آقای بهشتی تازه به هم رسیدهایم، در حالی که ما بیست سی سال است که با هم هستیم. خدا را شاهد می گیرم اگر بنا باشد در کشور ما رئیسجمهور انتخاب شود، من اولین کسی هستم که برای این مقام به آقای بهشتی رأی میدهم، زیرا ایشان صلاحیت دارد و بعد از امام، کسی را مثل ایشان نداریم.»
من به عنوان فردی که به هر دو علاقه داشتم، نزد شهید بهشتی رفتم و اصل ماجرا را جویا شدم و گفتم، «آقا! این قضیه خبرگان چیست؟ دوباره علیه شما جوسازی شده که شما نامزدها را چیدهاید!» شهید بهشتی خندیدند و گفتند، «مگر چنین چیزی امکان دارد؟ آقایان چقدر بیانصافند! ما در جلساتی که با آقایان هاشمی رفسنجانی، خامنهای و دیگران داشتیم، تعدادی را به عنوان نامزد انتخاب کردیم. من اسامی را خدمت حضرت امام در قم بردم. امام لیست را نگاه کردند و نظرشان را فرمودند... چند نفری هم به صلاحدید امام به لیست اضافه شدند... از جمله افرادی هم که باید از شهرستانها کاندید میشدند، یکی هم آقای مفتح بود.»
متأسفانه سرانجام تحریک «وسواسان خناس» باعث شد که شـهیـد مفتح در آخرین لحظات از تهران نامزد شوند، منتهی چون نامشان در فهرست جامعه روحانیت و نیروهای خط امام نبود، رأی نیاوردند.
منبع: سایت جماران
@beheshtium_ir
شکست مفتضحانه گروههای چپ، به ویژه حزب توده در مناظره تلویزیونی با شهید بهشتی بر عناد دشمنان و به ویژه منافقین و عناصر وابسته به بیگانه افزود و لذا، ترور شخصیت شهید بهشتی در ابعاد مختلف آغاز شد. وسواسان خناس هر کاری که از دستشان بر آمد برای ایجاد اختلافی بین شهید بهشتی و یاران وفادارشان کردند، از جمله در جریان انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، این دشمنیها شدت بیشتری پیدا کردند. از تهران ۱۵ نفر حق انتخاب شدن داشتند و عده فراوانی برای نمایندگی نامزد شده بودند.
در جلسات جامعه روحانیت مبارز و گروههای خط امام، بنا شد که شهید مفتح از تهران به عنوان نامزد معرفی شوند، اما در جلسات بعد به این نتیجه رسیدند افرادی که معروفتر هستند و در کسب آرا، موفقتر خواهند بود، از تهران معرفی و سایرین از بقیه استانها نامزد شوند. از جمله قرار شد شهید مفتح از استان همدان نامزد شوند. درست از لحظهای که این تصمیم گرفته شد، «وسواسان خناس» تلفنها و رفتوآمدهایشان را شروع کردند و به آقای مفتح القا کردند که: «آقا! دیدید شما را کنار زدند. شما باید از تهران نامزد می شدید، نه از همدان. دیدید آقای بهشتی شما را کنار زد؟» خود من بارها از شهید مفتح شنیدم که، «اینها میآیند و این حرفها را می زنند و مرا علیه آقای بهشتی تحریک میکنند. اینها تصور کردهاند من و آقای بهشتی تازه به هم رسیدهایم، در حالی که ما بیست سی سال است که با هم هستیم. خدا را شاهد می گیرم اگر بنا باشد در کشور ما رئیسجمهور انتخاب شود، من اولین کسی هستم که برای این مقام به آقای بهشتی رأی میدهم، زیرا ایشان صلاحیت دارد و بعد از امام، کسی را مثل ایشان نداریم.»
من به عنوان فردی که به هر دو علاقه داشتم، نزد شهید بهشتی رفتم و اصل ماجرا را جویا شدم و گفتم، «آقا! این قضیه خبرگان چیست؟ دوباره علیه شما جوسازی شده که شما نامزدها را چیدهاید!» شهید بهشتی خندیدند و گفتند، «مگر چنین چیزی امکان دارد؟ آقایان چقدر بیانصافند! ما در جلساتی که با آقایان هاشمی رفسنجانی، خامنهای و دیگران داشتیم، تعدادی را به عنوان نامزد انتخاب کردیم. من اسامی را خدمت حضرت امام در قم بردم. امام لیست را نگاه کردند و نظرشان را فرمودند... چند نفری هم به صلاحدید امام به لیست اضافه شدند... از جمله افرادی هم که باید از شهرستانها کاندید میشدند، یکی هم آقای مفتح بود.»
متأسفانه سرانجام تحریک «وسواسان خناس» باعث شد که شـهیـد مفتح در آخرین لحظات از تهران نامزد شوند، منتهی چون نامشان در فهرست جامعه روحانیت و نیروهای خط امام نبود، رأی نیاوردند.
منبع: سایت جماران
@beheshtium_ir
۱۹:۱۳
۲۰:۰۶
﷽| به نظر شما دانشمندان تلاشگری که کوشش کردند برای اختراع وسایل مختلف برای آسایش انسانها و پیشرفت و بهبود وسایل زندگی، آیا اینها به بهشت میروند یا به جهنم؟
۹:۵۴
شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| به نظر شما دانشمندان تلاشگری که کوشش کردند برای اختراع وسایل مختلف برای آسایش انسانها و پیشرفت و بهبود وسایل زندگی، آیا اینها به بهشت میروند یا به جهنم؟
﷽| شهید بهشتی در این جلسه تفسیر قرآن خود ضمن پاسخ به این پرسش، مشکل اصلی کارهای بیفایدهمان که درخشندگی اسلامی ندارد؛ گوشزد میکنند.
#در_مکتب_قرآن هرشب جمعه، ساعت۹
@beheshtium_ir
#در_مکتب_قرآن هرشب جمعه، ساعت۹
@beheshtium_ir
۱۲:۳۴
۱۶:۲۵
#یادداشت_تحلیلی آزادی بیان در صدا و سیما از نگاه شهید بهشتی با نقدی بر وضع موجود
امیرمهدی علی محمدی
«ما میگوییم اگر یک مسلمان بیاید، مارکسیسم را مطرح کند و آن را رد کند، این کافی نیست برای اینکه شنونده در ذهنش میگوید شاید مارکسیسم این نباشد.صحیح این است که یک مارکسیست تمام عیار و یک مسلمان معتقد آگاه، بنشینند و مارکسیست حرف های خودش را بزند و مسلمان سپس حرف هایش را نقد کند. آنگاه بیننده و شنونده این دو سخن را بشنوند و انتخاب کنند که کدام یک صحیح است.حال اگر یک مارکسیست بیاید و عقایدش را بگوید و یک نفر هم پس از اینکه عقاید مارکسیستی تان را گفتید، او همپاسخ دهد، این "آزاد" است.» (شهید بهشتی)
آزادی در اندیشه شهید بهشتی تا آنجا موج میزند که در سال ۶۰ و در برابر دوربین تلویزیون، جسورانه به مناظره با افراد مخالف میپردازد.اکنون پس از گذشت ۴ دهه این سوال مطرح شود که آیا یک مارکسیست، مجاهد خلق، و یا حتی یک ملحد جایی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارند و میتوانند به بیان نظرات خویش بپردازند یا خیر؟جای بسی تعجب است که چطور از چنین سخنانی آزاداندیشانه، به مرحلهای رسیدهایم که حتی برخی از عالمان دینی نیز جایی در تلویزیون و رسانههای رسمی جمهوری اسلامی ایران ندارند؟
گویی سرکوب کردن قشر دگراندیش تا آنجا گسترش یافته است که شبکههای مجازی بهدلیل به اشتراک گذاشتن عقاید مختلف و بعضا مخالف، مسدود میگردند.
پرسش بعدی اینگونه مطرح میگردد که اگر دلیل فیلتر شدن تلگر٫ام و اینستاگر٫ام، معاند(!) بودنشان است، پس اگر دگراندیشان بخواهند در پیامرسانهای داخلی فعالیت کنند، آیا به آنها اجازه فعالیت آزاد داده میشود یا صفحاتشان مسدود میگردد؟
حوزههای علمیه که سالانه بودجههای کلان جهت پرورش طلاب، صرف میکنند تا چه حد موفق شدهاند به اینسخن ش٫هید بهشتی که میفرماید: «باید به صحبت های شفاف مارکسیستها پاسخ داد و آن را نقد کرد.» عمل کنند و آیا در این امر موفق ظاهر شدهاند؟
اگر هم اکنون یک مارکسیست تمامعیار (به تعبیر بهشتی عزیز) در برابر یک روحانی بنشیند و به مناظره بپردازند در نهایت مردم فهیم کشورمان، حرفهای روحانی را مستدلتر و منطقیتر میدانند یا شخص مارکسیست را؟ آیا حوزههای علمیه موفق شدهاند، بهشتیهای دیگری را تربیت کنند؟
ش٫هید بهشتی که با سانسور شدن کتب مخالف بودند² و میفرمودند: «بگذارید کتاب منتشر شود، مردم آنرا بخوانند و قضاوتش کنند.»اکنون چرا و چگونه کتابهای ایشان مورد سانسور قرار میگیرد؟!³
زیادهگویی را کنار میگذارم چرا که قطعا تا همینجا نیز در نظر برخی متهم به گزافهگویی شدهام، باشد که در پاسخ به این سوالات صریح بنده، شاهد جوابی شفاف باشیم.
به امید آنکه با این رویه موجود که تحریف، سانسور و محدود کردن را در پیشگرفتهاند، بیشاز این به چهره اسلام لطمه وارد نشود.چراکه تنها کسی صورت مسئله را پاک کرده و اجازه مطرح شدن سوال و سخن مخالف را نمیدهد که پاسخی در برابر آن نداشته باشد.
البته بهشتی و بهشتیها نشان دادهاند که اسلام تا چه حد دربرابر این شبهات، استدلالهای قرص و محکم دارد اما همچنان امیدواریم کهاین رفتار قهری که هماکنون شاهد آن هستیم، به نام دین تمام نشود چراکه دینی که مدعی است کاملترین دین تاریخ بشریت است، از شبهات فرار نمیکند و با رویی خوش دربرابر اندیشه مخالفاش قرار میگیرد...
²: خبر مخالفت شهید بهشتی با سانسور کتب در سایت رسمی شهید بهشتی (با فیلترشکن باز شود...!)³: خبر سانسور کتاب شهید بهشتیدر مصاحبه با دکتر علیرضا بهشتی
@beheshtium_ir
امیرمهدی علی محمدی
«ما میگوییم اگر یک مسلمان بیاید، مارکسیسم را مطرح کند و آن را رد کند، این کافی نیست برای اینکه شنونده در ذهنش میگوید شاید مارکسیسم این نباشد.صحیح این است که یک مارکسیست تمام عیار و یک مسلمان معتقد آگاه، بنشینند و مارکسیست حرف های خودش را بزند و مسلمان سپس حرف هایش را نقد کند. آنگاه بیننده و شنونده این دو سخن را بشنوند و انتخاب کنند که کدام یک صحیح است.حال اگر یک مارکسیست بیاید و عقایدش را بگوید و یک نفر هم پس از اینکه عقاید مارکسیستی تان را گفتید، او همپاسخ دهد، این "آزاد" است.» (شهید بهشتی)
آزادی در اندیشه شهید بهشتی تا آنجا موج میزند که در سال ۶۰ و در برابر دوربین تلویزیون، جسورانه به مناظره با افراد مخالف میپردازد.اکنون پس از گذشت ۴ دهه این سوال مطرح شود که آیا یک مارکسیست، مجاهد خلق، و یا حتی یک ملحد جایی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارند و میتوانند به بیان نظرات خویش بپردازند یا خیر؟جای بسی تعجب است که چطور از چنین سخنانی آزاداندیشانه، به مرحلهای رسیدهایم که حتی برخی از عالمان دینی نیز جایی در تلویزیون و رسانههای رسمی جمهوری اسلامی ایران ندارند؟
گویی سرکوب کردن قشر دگراندیش تا آنجا گسترش یافته است که شبکههای مجازی بهدلیل به اشتراک گذاشتن عقاید مختلف و بعضا مخالف، مسدود میگردند.
پرسش بعدی اینگونه مطرح میگردد که اگر دلیل فیلتر شدن تلگر٫ام و اینستاگر٫ام، معاند(!) بودنشان است، پس اگر دگراندیشان بخواهند در پیامرسانهای داخلی فعالیت کنند، آیا به آنها اجازه فعالیت آزاد داده میشود یا صفحاتشان مسدود میگردد؟
حوزههای علمیه که سالانه بودجههای کلان جهت پرورش طلاب، صرف میکنند تا چه حد موفق شدهاند به اینسخن ش٫هید بهشتی که میفرماید: «باید به صحبت های شفاف مارکسیستها پاسخ داد و آن را نقد کرد.» عمل کنند و آیا در این امر موفق ظاهر شدهاند؟
اگر هم اکنون یک مارکسیست تمامعیار (به تعبیر بهشتی عزیز) در برابر یک روحانی بنشیند و به مناظره بپردازند در نهایت مردم فهیم کشورمان، حرفهای روحانی را مستدلتر و منطقیتر میدانند یا شخص مارکسیست را؟ آیا حوزههای علمیه موفق شدهاند، بهشتیهای دیگری را تربیت کنند؟
ش٫هید بهشتی که با سانسور شدن کتب مخالف بودند² و میفرمودند: «بگذارید کتاب منتشر شود، مردم آنرا بخوانند و قضاوتش کنند.»اکنون چرا و چگونه کتابهای ایشان مورد سانسور قرار میگیرد؟!³
زیادهگویی را کنار میگذارم چرا که قطعا تا همینجا نیز در نظر برخی متهم به گزافهگویی شدهام، باشد که در پاسخ به این سوالات صریح بنده، شاهد جوابی شفاف باشیم.
به امید آنکه با این رویه موجود که تحریف، سانسور و محدود کردن را در پیشگرفتهاند، بیشاز این به چهره اسلام لطمه وارد نشود.چراکه تنها کسی صورت مسئله را پاک کرده و اجازه مطرح شدن سوال و سخن مخالف را نمیدهد که پاسخی در برابر آن نداشته باشد.
البته بهشتی و بهشتیها نشان دادهاند که اسلام تا چه حد دربرابر این شبهات، استدلالهای قرص و محکم دارد اما همچنان امیدواریم کهاین رفتار قهری که هماکنون شاهد آن هستیم، به نام دین تمام نشود چراکه دینی که مدعی است کاملترین دین تاریخ بشریت است، از شبهات فرار نمیکند و با رویی خوش دربرابر اندیشه مخالفاش قرار میگیرد...
²: خبر مخالفت شهید بهشتی با سانسور کتب در سایت رسمی شهید بهشتی (با فیلترشکن باز شود...!)³: خبر سانسور کتاب شهید بهشتیدر مصاحبه با دکتر علیرضا بهشتی
@beheshtium_ir
۱۶:۴۵
﷽| مشکلتر از خود کار چیه؟
۱۳:۰۱
۱۳:۴۸
شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| مشکلتر از خود کار چیه؟
۱۶:۵۸
۸:۳۹
شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| مشکلتر از خود کار! این جمله دوست دارم بماند برای شما، کل جمله حدیث: «الابقاء علی العمل حتی یخلص اشدّ من العمل»؛ وقتی انسان کاری را شروع میکند روی کار، اینطور بایستد و آنقدر دقیق باشد که این عمل، خالص شود برای خدا. اگر دفعهی اول کاری انجام میدهد خالص نیست، دفعهی دوّم همان کار را کند اما با خلوص نیت. دفعهی سوّم همان کار را کند با خلوص بیشتر. خلوص را بالا ببرد! کار را عوض نکند، نیت را عوض کند! این نوع پشتکار را گرفتن تا به مرحلهی خلوص رسیدن، از خود کار مشکلتر است. پاک کردن نیت در کار مشکلتر از انجام خود کار است. آن وقت امام توضیح میدهد: عمل خالص، آن است که حتی فکر دریافت ستایش و تقدیر و تشکر هم از احدی جز خدا نداشته باشیم. سید محمد حسینی بهشتی، در مکتب قرآن، ج۲، ص۳۹ تصویر: محل کار شهید بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ (مسجد آبی) @beheshtium_ir
یکی از دوستان برداشت خوبی از این جمله شهید بهشتی کرده بود:«کارکرد دقت، افزایش اخلاص است»
برداشت شما چی بود؟
برداشت شما چی بود؟
۸:۲۷
شهید بهشتی | بهشتیُم
1_15744875334.pdf
28 در مکتب قرآن تفسیر سوره بقره آیات 154 تا 157 شهید بهشتی.mp3
۵۲:۲۳-۴۷.۹۷ مگابایت
۱۲:۲۴
﷽| مخترعین بهشتیاند یا جهنمی؟
متعدد این سؤال از من شده که فلانی به نظر تو این دانشمندان تلاشگری که کوشش میکنند برای اختراع وسایل مختلف برای آسایش انسانها و پیشرفت و بهبود وسایل زندگی، اینها به بهشت میروند یا به جهنم؟ ولو مؤمن به خدا نباشند، ولو ماتریالیست و مادی باشند.
گفتم دوستان توجه کنید! اگر این دانشمند، دانشمندی است تلاش میکند برای این که میداند یک دانه اختراع که کرد، حقوق ماهانهاش از پنج هزار لیره تبدیل میشود به هفت هزار لیره! خب ارزش تلاش همان دو هزار لیره است دیگر. چه زحمتی است من و شما به خودمان میدهیم که این آقا را برای کارش ارزشی فوق این قائل شویم. اگر نه از این بالاتر، فکر میکرده است که با این اختراع نام او در دنیا منتشر میشود معروف میشود مشهور میشود، شهرتطلبی و جاهطلبی و نامطلبی او را به این کار وادار کرده. خب این ثمرهاش همینجا نصیبش میشود. آیا باز هم طلبکار است از من؟ شما، جامعه، خلق خدا؟ نه آنچه میخواسته بهش رسیده.
اگر از این بالاتر میخواهد به جامعهی انسانها خدمتی کند اما غرض او از آن خدمت، آن ته دلش را که میشکافتی این بود لذت میبَرد از این که دیگران او را دوست داشته باشند. این غیر از شهرتطلبی است، این یک مرحله بالاتر است. انسانهایی هستند از این که محبوبیت عامه داشته باشند لذت میبرند. او نیز فوراً در همین سرا به پاداش خودش رسیده، دیگر چیزی برایش باقی نمیماند.
اگر از این بالاتر باشد خالص خالص خالص، آدمی که بخواهد خالص خالص خالص کار کند این به نظر من نمیتواند مادی باشد. این اگر اسم خدا را هم به زبان نیاورد، اگر کلمهی خدا را هم نگوید، تا در درون هستیاش به بینهایتی پیوسته نباشد هرگز نمیتواند این کوشش را کند. کوششی که نه چشمداشت مالی داشته باشد، نه چشمداشت جاه و نام داشته باشد، نه حتی چشمداشت دوست داشتن و تشکر و تقدیر و محبوبیت داشته باشد، هیچ یک از اینها انگیزهی او نباشد. این باید یک عامل دیگر او را تحریک و تهییج میکند.
این آدم ممکن است خیال کند به خدا معتقد نیست، اما اینها غالباً کسانی هستند که به خدایی که ماها معرفی میکنیم معتقد نیستند. به آن خدایی که خود خدا معرفی کرده معتقد هستند. باور کنید بسیاری از بی خداها، بیخداییشان در اثر چهرهی غلطی است که ما از خدا در تحقیقاتمان در تعلیماتمان به مردم نشان دادهایم.
سید محمد حسینی بهشتی، در مکتب قرآن، ج۲، صص۳۳-۳۴
@beheshtium_ir
متعدد این سؤال از من شده که فلانی به نظر تو این دانشمندان تلاشگری که کوشش میکنند برای اختراع وسایل مختلف برای آسایش انسانها و پیشرفت و بهبود وسایل زندگی، اینها به بهشت میروند یا به جهنم؟ ولو مؤمن به خدا نباشند، ولو ماتریالیست و مادی باشند.
گفتم دوستان توجه کنید! اگر این دانشمند، دانشمندی است تلاش میکند برای این که میداند یک دانه اختراع که کرد، حقوق ماهانهاش از پنج هزار لیره تبدیل میشود به هفت هزار لیره! خب ارزش تلاش همان دو هزار لیره است دیگر. چه زحمتی است من و شما به خودمان میدهیم که این آقا را برای کارش ارزشی فوق این قائل شویم. اگر نه از این بالاتر، فکر میکرده است که با این اختراع نام او در دنیا منتشر میشود معروف میشود مشهور میشود، شهرتطلبی و جاهطلبی و نامطلبی او را به این کار وادار کرده. خب این ثمرهاش همینجا نصیبش میشود. آیا باز هم طلبکار است از من؟ شما، جامعه، خلق خدا؟ نه آنچه میخواسته بهش رسیده.
اگر از این بالاتر میخواهد به جامعهی انسانها خدمتی کند اما غرض او از آن خدمت، آن ته دلش را که میشکافتی این بود لذت میبَرد از این که دیگران او را دوست داشته باشند. این غیر از شهرتطلبی است، این یک مرحله بالاتر است. انسانهایی هستند از این که محبوبیت عامه داشته باشند لذت میبرند. او نیز فوراً در همین سرا به پاداش خودش رسیده، دیگر چیزی برایش باقی نمیماند.
اگر از این بالاتر باشد خالص خالص خالص، آدمی که بخواهد خالص خالص خالص کار کند این به نظر من نمیتواند مادی باشد. این اگر اسم خدا را هم به زبان نیاورد، اگر کلمهی خدا را هم نگوید، تا در درون هستیاش به بینهایتی پیوسته نباشد هرگز نمیتواند این کوشش را کند. کوششی که نه چشمداشت مالی داشته باشد، نه چشمداشت جاه و نام داشته باشد، نه حتی چشمداشت دوست داشتن و تشکر و تقدیر و محبوبیت داشته باشد، هیچ یک از اینها انگیزهی او نباشد. این باید یک عامل دیگر او را تحریک و تهییج میکند.
این آدم ممکن است خیال کند به خدا معتقد نیست، اما اینها غالباً کسانی هستند که به خدایی که ماها معرفی میکنیم معتقد نیستند. به آن خدایی که خود خدا معرفی کرده معتقد هستند. باور کنید بسیاری از بی خداها، بیخداییشان در اثر چهرهی غلطی است که ما از خدا در تحقیقاتمان در تعلیماتمان به مردم نشان دادهایم.
سید محمد حسینی بهشتی، در مکتب قرآن، ج۲، صص۳۳-۳۴
@beheshtium_ir
۲۰:۰۴
﷽| الحمدلله همه بستههای کتاب همراه با بوک مارک بافتنی خدمت عزیزان ارسال شد. به مناسبت ولادت امیرالمومنین حضرت علی علیهالسلام چه حرکتی بزنیم خیلی خوشحال میشید؟ پیشنهاد بدید. کامنت
۶:۵۷
۱۷:۲۸
شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| شهید بهشتی: "باید جامعه اسلامی با قرآن آشتی کند. آشتی کامل. باید قرآن را بفهمد تا دیگر هر مطلبی را از هر زبانی و از هر قلمی نپذیرد." #در_مکتب_قرآن جلسات تفسیر قرآن شهید بهشتی به صورت صوت و متن هر شب جمعه، ساعت ۲۱ در شبکههای اجتماعی #بهشتیم تلگرام، ایتا و بله: @beheshtium_ir انتشارات صوت فقط در کانال بله: https://ble.ir/beheshtium_ir اینستاگرام فقط عکسنوشتهها: http://instagram.com/beheshtium_ir
﷽| ۲۸ جلسه از جلسات تفسیر #در_مکتب_قرآن گذشته است. سوالی که شهید بهشتی از مخاطبینش میپرسد این است: «هدف از این جلسهها چیست و میخواهیم چه کار کنیم؟ این جلسه رسالتش چیست؟»پاسخ شما به این سوال چیست؟ شمایی که این جلسات را دنبال میکنی. شمایی که شاید هیئت یا جلسه قرآنی را در محله و شهرت مرتب شرکت میکنی.
۸:۴۸
۱۵:۲۹