صندوق تامین خسارت های بدنی
undefined تصویر
thumbnail

۵:۵۵

صندوق تامین خسارت های بدنی
undefined تصویر
thumbnail

۵:۵۵

thumbnail
undefined کاهش ۲۰ الی ۳۰ درصدی تصادفات یک دستاورد بسیار خوب است
undefined مسعود پزشکیان رییس جمهور: کاهش ۲۰ الی ۳۰ درصدی تصادفات در موج اول سفرهای نوروزی، یک دستاورد بسیار خوب است و نشان می‌دهد که با برنامه‌ریزی دقیق و همراهی مردم در مراعات دقیق‌تر قوانین و احتیاط بیشتر می‌توان تصادفات و آسیب‌های ناشی از آن را حتی در ایام پرترددتر نوروز کاهش داد و این روند باید تداوم یابد.
undefined از تمام مردم درخواست می شود پویش نه به تصادف را جدی بگیرید و به نحوی رانندگی کنند که به سلامت به سفر رفته و از سفر برگردند و ناراحتی و نگرانی برای دیگران به وجود نیاورند.
#نه_به_تصادف#ایمنی#نوروز
undefined بیمه، شرط عقل است

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۸:۴۳

thumbnail
undefined بیمه مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای خواستار شد:undefined اقدامات صنعت بیمه در پویش نه به تصادف را واقع‌بینانه رصد کنید
undefined به نقل از بیمه مرکزی ایران، در پی انتشار و انعکاس برخی مطالب با موضوع نپیوستن بیمه مرکزی به کمپین نه به تصادف، بیمه مرکزی ضمن تشکر از رسانه‌هایی که در چارچوب وظایف و رسالت‌های خبری خود به این موضوع پرداخته و نقاط ضعف عملکرد بیمه مرکزی را از نگاه خود بیان نموده‌اند، اطلاعیه‌ای صادر کرد:
undefined️ صاحب‌نظران و متخصصان ارتباطی بر این امر اتفاق نظر دارند که این کمپین قرار نیست که معضل وقوع تصادفات را ریشه‌کن کند و نتیجه‌ای آنی در پی داشته باشد بلکه هدف از این کمپین هشدار به هموطنان برای رعایت بیشتر قواعد و مقررات رانندگی از یک‌سو و مسئولان مرتبط با ایمنی جاده‌ و خودرو و سیاست‌گذاران این امر از سوی دیگر است، هرچند اگر این پویش بتواند حتی یک‌نفر از تعداد تلفات را کم کند دستاورد بسیار ارزشمندی است.
undefined️ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم بیمه‌نامه‌ای صادر نمی‌کند و فعالیت‌های بیمه‌گری این سازمان محدود به قبول بیمه‌های اتکایی است که به‌عنوان پشتیبان شرکت‌‌های بیمه مستقیم عمل می‌کند تا ریسک‌ها در شرکت‌های بیمه تجمیع نشود و لذا ارتباط مستقیمی با بیمه‌گذار و بیمه‌شده ندارد.
undefined️ یکی از گزارش‌های انتقادی بدون توجه به هدف از کمپین‌ "نه به تصادف" و اصولاً هدف از این نوع کمپین‌ها و بدون بررسی میدانی عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله بیمه مرکزی و علی‌رغم فعالیت‌های گسترده بیمه مرکزی در این خصوص از اوایل اسفند ۱۴۰۳ که بخشی از نتایج آن در روزهای اخیر منتشر و بخشی نیز تا پایان کمپین ارائه خواهد شد، در ادعایی خلاف واقع این سازمان را غایب بزرگ کمپین نه به تصادف عنوان کرده است. چنین ادعایی در حالی مطرح شده که اولاً در حالت منطقی و قانونی، بیمه مرکزی مسئولیتِ محوری در این خصوص ندارد و ثانیاً برخی از گزاره‌‌های بیان‌شده در گزارش مزبور، حاکی از آن است که تهیه‌کنندگان آن بیش از یک سال از تحولات صنعت بیمه حدأقل در برخی زمینه‌ها عقب هستند. به‌عنوان مثال پس از گذشت یک‌سال، نویسندگان گزارش مذکور هنوز از کاهش ۲۹ درصدی در نرخ اتکائی اجباری اطلاع ندارند. اشکالات فاحش دیگری هم در این گزارش وجود دارد که توضیح آن به مجال دیگری واگذار می‌شود.
undefined️ ناگفته نماند در کمپین در حال اجرا، وظیفه و مأموریت مشخصی بر عهده بیمه مرکزی گذاشته نشده و اجرای برنامه‌های موجود توسط بیمه مرکزی، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و شرکت‌های بیمه در این پویش بر اساس احساس مسئولیت اجتماعی از سوی آنها و حساسیت نسبت به پیامدهای تلخ حوادث جاده‌ای انجام می‌پذیرد.
undefined️ «طراحی، تنظیم و اجرای نظرسنجی ملی با موضوع پیامدهای اقتصادی _ اجتماعی حوادث رانندگی بر جامعه»، «تهیه، تولید و پخش ۱۹۰۰ نوبت تیزر تلویزیونی در شبکه‌های استانی صدا و سیما» و «اکران محتوای مرتبط در بیلبوردهای شهری و جاده‌ای»، برخی از محورهای مهم فعالیت بیمه مرکزی در این پویش است که با مشارکت فعالانه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی از اوایل اسفند ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده و اکنون در حال اجراست. ضمن آنکه سندیکای بیمه‌گران ایران و شرکت‌های بیمه‌ای هم مطابق با وظایف و مأموریت‌های خود برنامه‌هایی را در این راستا اجرا کرده یا در دست اقدام دارند.
undefined️ با این حال از همه رسانه‌هایی که در این خصوص دغدغه دارند تقاضا می‌شود با رصد عملکرد بخش‌های مختلف در کمپین نه به تصادف، پس از پایان آن مقایسه‌ای تطبیقی در این خصوص انجام دهند تا نحوه عملکرد بیمه مرکزی و صنعت بیمه در این کمپین به نحو واقع‌بینانه‌تری مورد ارزیابی قرار گیرد.
undefined️ در خاتمه ضمن قدردانی مجدد از دلسوزان و همه آنانی که با هر انگیزه و هر شیوه‌ای در مسیر کاهش مصدومان و تلفات ناشی از حوادث رانندگی تلاش می‌کنند امیدواریم که با اصلاح ساختاری و اساسی در برخی عوامل مؤثر بر تصادفات مانند جاده و خودرو، نیروی انسانی، قوانین و مقررات و رعایت آن از سوی مردم و مسئولان شاهد کاهش تصادفات در کشور باشیم.
undefined️ بدیهی است که گزارش کامل و نتایج همکاری نهاد ناظر صنعت بیمه با پویش یادشده در آینده منتشر می‌شود و مسیر قضاوت در خصوص میزان توفیق صنعت بیمه در آن هموارتر خواهد شد.
undefined بیمه، شرط عقل است

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۸:۴۲

thumbnail
undefined️در آستانه عید سعید فطر محقق شد؛undefined ابتکار پتروشیمی پردیس برای کمک  موثر به ۶۰ نفر راننده مقصر معسر در استان بوشهر
undefined در اقدامی خیرخواهانه و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، با همکاری پتروشیمی پردیس و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، پرونده حقوقی ۶۰ نفر راننده مقصر معسر حوادث رانندگی بدهکار دیه در استان بوشهر بسته شد.
undefined به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی پردیس، عبدالرحیم قنبریان، مدیرعامل پتروشیمی پردیس، با تأکید بر حمایت از اقشار و خانواده های آسیب پذیر و کم‌برخوردار در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت اظهار داشت: در آستانه عید سعید فطر و به شکرانه این ماه مبارک، پس از مذاکراتی که با صندوق تأمین خسارت‌های بدنی صورت گرفت، توافق شد تا با مشارکت پتروشیمی پردیس، دغدغه و مشکل ۶۰ نفر که به دلیل حوادث رانندگی و نداشتن بیمه و ایجاد صدمات بدنی و جانی در جریان اقدامات حقوقی و قضایی برای تسویه بدهی دیه بودند، مرتفع شد.
undefined مهدی قمصریان، مدیر صندوق تأمین خسارت‌های بدنی نیز با اشاره به مأموریت مهم این صندوق در اجرای تعهدات قانون شخص ثالث اظهار داشت: این نهاد به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی حمایتی، در راستای تکالیف مقرر در ماده ۲۱ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به اشخاص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال ۱۳۹۵، اقدام به جبران خسارات بدنی واردشده به اشخاص ثالث زیان‌دیده می‌کند.
undefined وی افزود: به استناد ماده ۲۵ همان قانون، این صندوق مکلف است وجوه پرداخت‌شده بابت دیه زیاندیدگان را از مسببین حوادث رانندگی بازپس‌گیری کند.
undefined وی با بیان اینکه بخشی از افراد بدهکاران دیه حوادث و تصادفات رانندگی، اقشار آسیب‌پذیر، دهک‌های پایین درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند افزود: این گروه از استطاعت مالی لازم برای بازپرداخت بدهی خود برخوردار نیستند و از سویی مجوز قانونی نیز برای بخشودگی بدهی این افراد وجود ندارد و صندوق مکلف است با استفاده از ظرفیت های حقوقی و قضایی اقدامات لازم برای بازیافت بدهی این افراد را پیگیری کند.
undefined مدیر صندوق تأمین خسارت‌های بدنی تأکید کرد: با توجه به مذاکرات صورت‌گرفته و حمایت پتروشیمی پردیس در انجام این رسالت اجتماعی، مشخصات ۶۰ نفر از بدهکاران دیه ناشی از تصادفات رانندگی در استان بوشهر، که مجموعاً بیش از ۱۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال بدهی داشتند و تحت پوشش نهادهای حمایتی یا دهک‌های پایین جامعه قرار داشتند، جهت همیاری و مشارکت در پرداخت بدهی این افراد معرفی شدند.
undefined وی در پایان ضمن قدردانی از پتروشیمی پردیس گفت: این ابتکار، نمونه‌ای ارزشمند از مسئولیت اجتماعی هدفمند و موثر است که می‌تواند الگویی برای سایر شرکت‌ها و صنایع کشور باشد تا با اقداماتی مشابه، به بهبود شرایط زندگی اقشار آسیب‌پذیر کمک کنند.
undefined بیمه، شرط عقل است

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۱۲:۲۹

thumbnail
undefined عید سعید فطر، تجلی رحمت الهی، عید بازگشت به فطرت پاک بنده و پیوند دوباره‌ی اهل ایمان با پروردگار خویش و جشن طاعت بر ره‌یافتگان ضیافت الهی تبریک و تهنیت باد.undefined

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۱۵:۴۵

thumbnail
undefined یادداشت مهدی قمصریان مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی در همشهری:undefined فرهنگ سازی؛ خُمِ رنگرزی نیست
undefined به نقل از همشهری آنلاین، مهدی قمصریان ؛‌ مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی در یادداشتی نوشت:‌ آمار تکان‌دهنده تلفات حوادث رانندگی و تبعات غیرقابل جبران اقتصادی و اجتماعی آن، ضرورت اندیشه و اجرای فوری راهکارهای مناسب و متناسب برای کاهش این آمار را انکارناپذیر ساخته است. در ماه‌های اخیر نیز این اولویت با مطالبه رییس جمهوری، سرلوحه بخش‌های مختلف اجرایی و عمومی کشور قرار گرفته و با تشخیص درست مبنی بر ضرورت ریل گذاری صحیح مبتنی بر فرهنگ سازی، پویش نه به تصادف با هدف کاهش موثر آثار زیانبار تصادفات در کشور، طراحی و اجرایی شده است.
undefined فرهنگ شامل باورها، ارزش ها، هنجارها و رفتارهای جامعه، می تواند بر انگیزه ها، رفتار و دستاوردهای افراد یک جامعه موثر باشد. با این توضیح نقش بی‌بدیل فرهنگ در حکمرانی خوب و مدیریتِ اقتضائات آن مبرهن است ، لذا فرهنگ سازی جایگاهی بسزا و تعیین کننده برای تحقق شاخص های مطلوب مورد انتظار حکمرانان دارد.با این توضیح اولیه باید توجه داشت فرهنگ سازی فرایندی پیچیده است که نیازمند درک عمیق از ویژگی های یک جامعه بوده و بالضروره باید با صبر و در زمانی نسبتا طولانی انجام شود.
undefined از سوی دیگر هرچند فرهنگ سازی می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای ایجاد تغییرات مثبت در جامعه مورد استفاده قرار گیرد، اما این فرایند باید با نهایت دقت و هوشمندی انجام شود.
undefined به بیان دیگر محدود ساختن فرهنگ سازی به یک بازه زمانی موقت و یا برخی کارهای مقطعی ، موثر و راهگشا نخواهد بود.
undefined همچنین ضمانت های اجرایی و قوانین الزام آور و محکم، دیگر ضرورت همسانِ فرهنگ سازی است که اجرای همزمان آن به مثابه بال دوم برای حرکت متعادل و متوازن است و فقدان یا سستی هر یک از آنها، عملکرد بال دیگر را مختل یا بلااثر خواهد کرد.
undefined نکته مهم دیگر توجه به ابزارهای مهم و متنوع فرهنگ سازی است که نظام آموزشی، رسانه ها، هنر و ادبیات و رهبران افکار عمومی از جمله این ابزارها هستند و هر اقدامی متناسب با ظرفیتی که این ابزارها دارند می تواند تغذیه کننده رشد ارزشها و مانعی محکم برای مقابله با ضدارزشها باشند.
undefined بعنوان مثال رسانه ها بر اساس برخی نظریات در هسته فرهنگ از توان تعلیمی و تثبیتی در زمینه فرهنگ پذیری برخوردارند و در مورد پوسته فرهنگ، دارای توان تغییر رفتارها و الگوهای اجتماعی در جهت فرهنگ گرایی هستند.
undefined مع الوصف باید توجه مضاعف به این مساله معطوف باشد که با وجود ارزشمندی هر یک از ابزارهای پیش گفته، ظرفیت آنها محدود بوده و نمی‌توان انتظارات فراتر از ظرفیت آنها را برایشان متصور بود.
undefined نکته ضروریِ شاید تکراری، اما لازم به یادآوری آنکه، ماهیت فرهنگ سازی، بیشتر پیشگیری است، لذا نتایج آن هم در طولانی مدت و به شکل تدریجی خود را آشکار می‌سازد.
همه بپذیریم فرهنگ سازی به تعبیر آن ضرب المثل شیرین، " خُمِ رنگرزی نیست".
undefined بیمه، شرط عقل است

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۱۲:۵۵

thumbnail
undefined فرارسیدن دوازدهم فروردین ماه، روز افتخار آفرینی ملت ایران، سند جاودانه پیروزی ایمان بر تاریکی‌ها، طلوع جمهوری اسلامی ایران و سرآغاز فصل جدیدی از استقلال، آزادی و خودباوری گرامی باد.

undefined بیمه، شرط عقل است
صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۵:۲۱

thumbnail
undefined رانندگی ایمن مهارت نیست، مسئولیت است

undefined با رعایت نکات ساده در حین رانندگی، جان خود و دیگران را نجات دهید.

#نه_به_تصادف
#ایمنی
#نوروز

undefined بیمه، شرط عقل است

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۹:۴۰

thumbnail
undefined سیزدهم فروردین، روز طبیعت، فرصتی است برای بازگشت به آغوش زمین و زمزمه‌ی سپاس برای هر نعمت طبیعت...

undefined بیایید نه‌تنها امروز، که همیشه طبیعت را پاس بداریم و با کردارمان، سپاس‌گزار نعمت‌های بی‌کران این سرزمین باشیم.

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۴:۳۴

thumbnail
undefined️ در‌ ادامه طرح مشترک پلیس راهور و صندوق تامین؛undefined مشارکت جویی از رانندگان برای ترویج پویش "نه به تصادف" در موج بازگشت سفرهای نوروزی
undefinedبا نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات و موج بازگشت سفرهای نوروزی، صندوق تامین خسارت‌های بدنی با همکاری مشترک پلیس راهور فراجا در گسترش پویش ملی "نه به تصادف" و کاهش میزان تصادفات رانندگی، ادامه اجرای طرح مشارکت جویی از مسافران نوروزی، از طریق توزیع و چسباندن پوستر‌های پشت شیشه‌ای برای ترویج پویش مذکور در سراسر کشور را در حال انجام دارد.
#نه_به_تصادف #ایمنی #نوروز
undefined بیمه، شرط عقل است

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۱۶:۵۵

thumbnail

۱۶:۵۵

thumbnail

۱۶:۵۵

thumbnail

۱۶:۵۵

thumbnail
undefinedکمی ترمز بگیرید؛ زندگی کنید
undefined سرعت زیاد هیجان لحظه‌ای دارد، اما میتواند آثار زیانبار طولانی مدت داشته باشد. جاده‌ها تعلق به همه‌ی ما دارند. با رانندگی مسئولانه، نه تنها از خود محافظت کنید، که گامی در جهت ساختن جامعه‌ای امن‌تر بردارید.
#نه_به_تصادف #ایمنی #نوروز
undefined بیمه، شرط عقل است

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۱۰:۵۲

thumbnail
undefined خرابی خودرو در تونل؟
undefined خونسرد باشید و این کارها را انجام دهید

#نه_به_تصادف #ایمنی #نوروز
undefined بیمه، شرط عقل است

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۱۱:۵۲

thumbnail
undefined بانوان موتورسوار؛ واقعیتی که باید دید
undefined️ در مدت یک سال و نیم گذشته، رسانه ها بیش از مسئولان پیگیر رفع ممنوعیت موتور سواری بانوان بوده اند و موضوع را از معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده چه در دولت سابق و چه در دولت فعلی جویا شده اند.
undefined️ مهرماه سال گذشته مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی در نامه ای به معاون زنان رییس جمهور، از وی با توجه به گسترش استفاده موتورسیکلت‌های کلاس اسکوتر در بانوان و تبعات این موضوع در حوزه بیمه شخص ثالث، حل سریعتر این مشکل و رفع ابهامات و موانع قانونی را درخواست کرده بود.
undefined️ مهدی قمصریان مدیر صندوق تامین اعلام کرد که از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۷۸ موتورسوار زن مقصر در حوادث رانندگی شناسایی شده اند و این صندوق تاکنون بالغ بر ۶۹ میلیارد و۹۱۷میلیون ریال بابت خسارات وارد شده، پرداخت کرده است
undefined️به این دلیل که بانوان موتور سوار، فاقد گواهینامه هستند، نمی توانند بیمه نامه تهیه کنند و به همین دلیل در صورت حادثه‌ای طبق قانون، صندوق تامین خسارت های بدنی باید به حادثه دیده خسارت پرداخت کند.
undefined️ وی همچنین به استفاده از بانوان از موتورهای کم حجم تر اشاره و اعلام کرد که خانم ها با ایمنی بیشتری رانندگی کرده و حتی از کلاه ایمنی استفاده می کنند
undefined️ زهرا بهروز آذر معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز اظهار کرد که در حال حاضر شاهد هستیم که بانوان از موتورسیکلت استفاده می‌کنند و دولت موافق صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان است.
undefined متن کامل گزارش را در خبرگزاری ایرنا بخوانیدhttps://irna.ir/xjT7fQ
undefined بیمه، شرط عقل است

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۴:۴۸

thumbnail
undefined پست ایکس مدیر صندوق تامین در خصوص تکرار درخواست اعلام موقعیت ترافیکی ۱۰۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور
undefined️ به بهانه پویش #نه_به_تصادف درخواست مشارکت بخش‌های مختلف از جمله صنعت بیمه در اصلاح نقاط حادثه‌خیز در برخی گفتارها تکرار شد.
undefined️ حدود ۵۰۰ روز قبل پیشنهاد دادم فهرست ۱۰۰۰ موقعیت ترافیکی دارای بیشترین آمار تلفات منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد ولی، همچنان این درخواست بی پاسخ مانده است.
undefined بیمه، شرط عقل است
صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرینundefinedundefined@BiiFNews

۱۹:۴۸

thumbnail
undefined هر تصادف ۲ میلیارد تومان به کشور ضرر وارد می‌کند
undefined️ تقریبا هر تصادف منجر به جرح شدید یا فوت، هزینه‌های تبعی اعم از درمانی و مالی حدود ۲ میلیارد تومان برای کشور دارد و این جدا از نابسامانی‌های اجتماعی و آسیب‌های روانی است که بر خانواده‌ها تحمیل می‌شود .
undefinedتعداد کشته‌های روزانه تصادفات جاده‌ای آلمان ۸ نفر است در حالی که تعداد خودروهای کشور آلمان ۴۸ میلیون خودرو یعنی دوبرابر خودرو‌های ایران و با جمعیتی حدودا مساوی با ایران است.
undefined بعد از انقلاب تاکنون نزدیک ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌های کشور کشته شده‌اند (بیش از سه و نیم برابر شهیدان جنگ تحمیلی) و حدود سه برابر این ارقام، مجروحین و مصدومین این تصادفات هستند؛ شوربختانه، کشور ما از نظر آمار مرگ و میر بر اثر تصادفات جاده‌ای در بالای جدول جهانی و دارای رتبه هفتم جهانی است.
undefinedسه عامل اصلی این فاجعه سالانه که با تعطیلات نوروز شروع و تا پایان سال ادامه می‌یابد، عامل انسانی، کیفیت خودرو‌ها و وضعیت جاده‌هاست که عامل انسانی نزدیک ۶۰ درصد و بالاترین سهم را دارد.
undefined کیفیت خودرو‌های تولید داخل نیز سهم عمده‌ای در این تلفات دارد که ناشی از عدم وجود رقابت در بازار خودرو و انحصار تولید و تحمیل فروش این نوع تولیدات به مردم است.
undefined متن کامل گزارش را در روزنامه اعتماد بخوانیدhttps://www.etemadonline.com/بخش-اجتماعی-23/703864-تصادف-ضرر-کشور
undefined بیمه، شرط عقل است

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۱۵:۱۴

thumbnail
undefined هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع علیهم السلام بر دلدادگان حریم ولایت و امامت تسلیت باد.

صندوق تامین؛ نهاد ارزش آفرین
undefinedundefined@BiiFNews

۶:۰۱