بسم الله الرحمن الرحیمبا سلاماعتکاف فرصت مناسبی است تا مردم و به خصوص نوجوان هامون، حمایت از فلسطین و جریان حق و مبارزه با باطل را به ظهور برسانند.لذا مجموعه های مختلفی که اعتکاف برگزار میکنند در حال تأمل درباره این مسئله مهم هستند که چطور دغدغه این مبارزه را ایجاد کنند و چه مباحثی طرح کنند و چه کنشهایی را در این رابطه میتونند انجام بدهند.تو این کانال سعی میکنیم مهمترین پیشنهادها را در این زمینه مطرح کنیم و همچنین فعالیتهای شما را به اشتراک بزاریم و مخصوصا کمک کنیم فعالیتها ضریب رسانه ای پیدا بکند.
فعلا عزیزانی که دنبال درسنامه و ایده های مناسب با موضوع فلسطین هستند اضافه کنید تا هم استفاده کنند و هم ایده های خودشان را از طریق مدیر این کانال به اشتراک بگذارند.
https://ble.ir/bot_shekan
فعلا عزیزانی که دنبال درسنامه و ایده های مناسب با موضوع فلسطین هستند اضافه کنید تا هم استفاده کنند و هم ایده های خودشان را از طریق مدیر این کانال به اشتراک بگذارند.
۱۲:۱۵
در این عکس چند ایده قابل اجرا برای کنش نوجوانان درباره فلسطین لیست شده است...
این صفحه آخر پاورپوینتی است که به منظور ترغیب به کنشگری درباره این مسئله حیاتی آخرالزمانی تدوین شده است.
درسنامه ای با 19 اسلاید که در یکی دو ساعت قابل ارائه است و البته کار اصلی مخاطب شما بعد از این ارئه شروع میشود.
مخصوصا برای اجرا در اعتکاف مناسب است.
برای دریافت درسنامه به کانال بت شکن مراجعه کنید.
https://ble.ir/bot_shekan
این صفحه آخر پاورپوینتی است که به منظور ترغیب به کنشگری درباره این مسئله حیاتی آخرالزمانی تدوین شده است.
درسنامه ای با 19 اسلاید که در یکی دو ساعت قابل ارائه است و البته کار اصلی مخاطب شما بعد از این ارئه شروع میشود.
مخصوصا برای اجرا در اعتکاف مناسب است.
برای دریافت درسنامه به کانال بت شکن مراجعه کنید.
۱۲:۱۶
بت شکن.pptx
۷۳.۵۵ مگابایت
پیشنهاد ما برای شروع بحث، این پاورپوینت است. تا بعد از یکی دو ساعت بحث با محوریت این پاورپوینت، دانش آموزان دغدغه مند بشوند و شروع به ایده پردازی و کنشگری در مسئله فلسطین کنند.
https://ble.ir/bot_shekan
۱۲:۳۴
بت شکن (ستیز مربیان)
بت شکن.pptx
توضیحات درسنامه بت شکن:به طور خلاصه در این درسنامه میخواهیم بچه ها تامل کنند که چرا با اینکه ظلم اسرائیل و مظلومیت فلسطین نمایان است در مقابل این ظلم عظیم، کار قابل توجهی نمیشه! چرا سلبریتی ها و سازمانهای بین المللی ساکتند! و در نهایت به این نتیجه برسند که باید این سکوت را بشکنند و خودشان کاری کنند.
برای این منظور به جای اینکه ما سلبریتی ها را متهم کنیم به اینکه ساکتند از زبان ایلان ماسک مطرح میشود که ایلان ماسک سلبریتی ها را متهم میکند...ایلان ماسکی که خودش در ابتدا از غزه دفاع میکرد(واقعی)...چند تا اسلاید نشون میدیم که ماسک به سلبریتی ها پیام داده که چرا ساکتید!؟(که البته این پیامها غیر واقعیه)... این حرکت شبیه حرکت حضرت ابراهیم هست که میفرماید بت بزرگ، بتهای کوچک را شکسته است تا مردم به بت بزرگ رجوع کنند. و ناتوانی همه بتها در سخن گفتن و حمایت از حق معلوم شود و از این طریق مردم به خودشان بیایند که نباید از بتها اطاعت کنند ...اینجا هم ابتدا به وسیله ایلان ماسک (به مثابه بت بزرگ)، سلبریتی ها (به مثابه بتهای کوچک) در ذهن بچه ها میشکند و سپس به سراغ خود ایلان ماسک میروند و میبینند نظر خود ایلان ماسک هم برگشته و بعد از فشارهای مختلف از چند سازمان صهیونیستی و خودِ اسرائیل، دیگر از فلسطین حمایت نمیکند و لذا معلوم میشود که ایلان ماسک هم خودش ناتوان است و مقهور کشورها و سازمانهای بزرگ بین المللی است و لذا بزرگترین بت همین تمدن غرب با همه سازمانها و رسانه ها و ساختارهایش است که ابلیس آن را تراشیده است تا مردم را تحت تبعیت و مدیریت خود نگه دارد.
بعد مطرح میکنیم که چطور میتوانیم از سیطره این سازمانها و رسانه های بین المللی بیرون بیایم و به وقتش درست تشخیص دهیم و درست انتخاب کنیم. یک راه برای تشخیص درست و فهمیدن نادانسته ها، عمل به دانسته هاست. مطرح میکنیم امروز که فهمیدیم فلسطین طرف حق است و اسرائیل طرف باطل، اگر برای حمایت از حق کاری نکنیم تشخیص ما هم دچار اختلال خواهد شد... اینجا بچه ها را دعوت میکنیم به کنشگری درباره فلسطین...
https://ble.ir/bot_shekan
برای این منظور به جای اینکه ما سلبریتی ها را متهم کنیم به اینکه ساکتند از زبان ایلان ماسک مطرح میشود که ایلان ماسک سلبریتی ها را متهم میکند...ایلان ماسکی که خودش در ابتدا از غزه دفاع میکرد(واقعی)...چند تا اسلاید نشون میدیم که ماسک به سلبریتی ها پیام داده که چرا ساکتید!؟(که البته این پیامها غیر واقعیه)... این حرکت شبیه حرکت حضرت ابراهیم هست که میفرماید بت بزرگ، بتهای کوچک را شکسته است تا مردم به بت بزرگ رجوع کنند. و ناتوانی همه بتها در سخن گفتن و حمایت از حق معلوم شود و از این طریق مردم به خودشان بیایند که نباید از بتها اطاعت کنند ...اینجا هم ابتدا به وسیله ایلان ماسک (به مثابه بت بزرگ)، سلبریتی ها (به مثابه بتهای کوچک) در ذهن بچه ها میشکند و سپس به سراغ خود ایلان ماسک میروند و میبینند نظر خود ایلان ماسک هم برگشته و بعد از فشارهای مختلف از چند سازمان صهیونیستی و خودِ اسرائیل، دیگر از فلسطین حمایت نمیکند و لذا معلوم میشود که ایلان ماسک هم خودش ناتوان است و مقهور کشورها و سازمانهای بزرگ بین المللی است و لذا بزرگترین بت همین تمدن غرب با همه سازمانها و رسانه ها و ساختارهایش است که ابلیس آن را تراشیده است تا مردم را تحت تبعیت و مدیریت خود نگه دارد.
بعد مطرح میکنیم که چطور میتوانیم از سیطره این سازمانها و رسانه های بین المللی بیرون بیایم و به وقتش درست تشخیص دهیم و درست انتخاب کنیم. یک راه برای تشخیص درست و فهمیدن نادانسته ها، عمل به دانسته هاست. مطرح میکنیم امروز که فهمیدیم فلسطین طرف حق است و اسرائیل طرف باطل، اگر برای حمایت از حق کاری نکنیم تشخیص ما هم دچار اختلال خواهد شد... اینجا بچه ها را دعوت میکنیم به کنشگری درباره فلسطین...
۱۲:۳۴
این کانال راه انداختیم تا1- قبل از اعتکاف، به کمک شما این درسنامه و ایده های کنشگری را اصلاح و تکمیل کنیم و به اشتراک بزاریم.2- حین اعتکاف و بعد از آن، عکس و فیلم و گزارش کنشهای شما را به اشتراک بگذاریم و به آنها ضریب رسانه ای بدیم.
مدیر کانال برای اشتراک مطالب شما: @mohamadreza_khorasanizadeh
https://ble.ir/bot_shekan
مدیر کانال برای اشتراک مطالب شما: @mohamadreza_khorasanizadeh
۱۳:۰۸
جوری نشود که برنامههای جمعی این مراکز اعتکاف، حال خلوت و حال ارتباط فردی و قلبی با خدا را در افراد ضعیف بکند یا بگیرد. مجال بدهند؛ وقت بگذارند؛ بگذارند این جوانها قرآن بخوانند، نهجالبلاغه بخوانند، صحیفهی سجادیّه بخوانند. ۱۳۸۷/۰۴/۲۶
سه روز روزهداری، و انقطاع از دنبالههای متعارف زندگی، و توجّه به خدای متعال و به معنویّات و به معارف و به توحید؛ اینها خیلی باارزش است. مراقب باشید این درست انجام بگیرد، درست هدایت بشود؛ گویندگان خوبی باشند، بروند حرف بزنند، معارف دینی را به آنها یاد بدهند. از جنجالهای گوناگونی [هم] که در حاشیهسازیهای معمول جامعه نقش دارند، پرهیز بشود و این سه روز را بگذاریم برای جهات معنوی. ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
https://ble.ir/bot_shekan
سه روز روزهداری، و انقطاع از دنبالههای متعارف زندگی، و توجّه به خدای متعال و به معنویّات و به معارف و به توحید؛ اینها خیلی باارزش است. مراقب باشید این درست انجام بگیرد، درست هدایت بشود؛ گویندگان خوبی باشند، بروند حرف بزنند، معارف دینی را به آنها یاد بدهند. از جنجالهای گوناگونی [هم] که در حاشیهسازیهای معمول جامعه نقش دارند، پرهیز بشود و این سه روز را بگذاریم برای جهات معنوی. ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۶:۴۸
بیاناتی که در پیام بعدی آوردیم را ببینید شبهه رفع میشود
توضیح آنکه در نگاه آقا معنویت و توحید و عبادت منافاتی با مسئولیت پذیری نسبت به فلسطین ندارد. بلکه لازمه معنویت و توحید اصیل اسلامی، آزاد کردن دل از اطاعت غیرخداست که از هدفهای درسنامه فوق است. توحید حقیقی، تعهد و برنامه ریزی و احساس مسئولیت نسبت به خود و دیگران را به ارمغان میآورد. تاکید بر این چنین توحید و معنویتی را بارها حضرت آقا در طرح کلی اندیشه اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب و بسیاری از بحث ها تاکید فرمودند.
و حتی این مسئولیت بزرگ و خطیر، ضرورت خلوت و ارتباط با خدا و خودسازی را بیش از پیش مشخص میکند که اگر ما باید در مقابل دشمنان قوی شویم جز با ارتباط با خدا نمیشود ان القوة لله جمیعا. و البته باید به واسطه این درسنامه و پس از آن بر این امر ضروری خلوت و ارتباط با خدا و خودسازی تاکید شود.
۶:۴۹
حضرت آیتاللّه خامنهای از پنجاه سال گذشته تا کنون معتقد بوده است که «توحید، علاوه بر اینکه یک بینش است، یک برداشت از واقعیّت است؛ علاوهی بر این، یک شناخت عملزا و زندگیساز است.» (طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن، جلسهی ۱۰) به تعبیر بهتر، «توحید، آگاهی و دانستنی است که به دنبال این دانستن، تکلیفها، وظیفهها، مسئولیّتها به انسان متوجّه میشوند.» (طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن، جلسهی ۸) به عبارت دیگر، «توحید اسلامی الهامی است در زمینهی حکومت، در زمینهی روابط اجتماعی، در زمینهی سیر جامعه، در زمینهی هدفداری جامعه، در زمینهی تکالیف مردم، در زمینهی مسئولیّتهایی که انسانها در مقابل خدا، در مقابل یکدیگر، در مقابل جامعه و در مقابل پدیدههای دیگر عالم دارا هستند.» (طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن، جلسهی ۹)
«تعهّدی که توحید به یک جامعهی موحّد میدهد، شامل مهمترین، کلّیترین، بزرگترین، اوّلیترین و اساسیترین مسائل یک جامعه است؛ ... مثل حکومت، مثل اقتصاد، مثل روابط بینالملل، مثل روابط افراد با یکدیگر.» (طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن، جلسهی ۱۰)
«بندگی خدا یعنی آزادی از عبودیّت و بندگی هرچه غیر خدا و هرکس غیر خدا است.» (طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن، جلسهی ۹)
اعتکاف جای عبادت است؛ البتّه عبادت فقط هم نماز خواندن نیست؛ تماسّ خوب با معتکفین، ارتباط دوستانه و برادرانه، فراگیری از آنها، تعلیمدهی به آنها، معاشرت اسلامی را تجربه کردن و آموختن؛ همهی اینها فرصتهایی است که در اعتکاف ممکن است پیش بیاید؛ [برای] این باید برنامهریزی بشود. ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
https://ble.ir/bot_shekan
«تعهّدی که توحید به یک جامعهی موحّد میدهد، شامل مهمترین، کلّیترین، بزرگترین، اوّلیترین و اساسیترین مسائل یک جامعه است؛ ... مثل حکومت، مثل اقتصاد، مثل روابط بینالملل، مثل روابط افراد با یکدیگر.» (طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن، جلسهی ۱۰)
«بندگی خدا یعنی آزادی از عبودیّت و بندگی هرچه غیر خدا و هرکس غیر خدا است.» (طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن، جلسهی ۹)
اعتکاف جای عبادت است؛ البتّه عبادت فقط هم نماز خواندن نیست؛ تماسّ خوب با معتکفین، ارتباط دوستانه و برادرانه، فراگیری از آنها، تعلیمدهی به آنها، معاشرت اسلامی را تجربه کردن و آموختن؛ همهی اینها فرصتهایی است که در اعتکاف ممکن است پیش بیاید؛ [برای] این باید برنامهریزی بشود. ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۶:۵۰
بت شکن-کنشگری نوجوان درباره فلسطین.mp3
۰۴:۵۶-۴.۹۱ مگابایت
در این صوت سه سوال زیر را پاسخ دادیم:
1- چرا تو اعتکاف به مسئله فلسطین بپردازیم؟فلسطین وسیله است تا جبهه حق و یاوران امام زمان ارواحنا فداه ساخته بشوند. از فرصت معنوی اعتکاف برای پیوستن به امام زمان استفاده کنیم.
2- چطور مسئله فلسطین را طرح کنیم؟درسنامه بت شکن برای ارائه این مسئله آماده شده است. فایل را از همین کانال دریافت کنید. فایل باز را در اختیارتان گذاشتیم تا دست شما برای دخل و تصرف باز باشد.
3- چطور خود بچه ها تو این مسئله مشارکت کنند و کنشگری داشته باشند؟ایده هایی مطرح شد و میشود تا کمک کند خود دانشآموزان به ایده مشخصی برسند و طراحی و اجرا کنند. گزارشات فعالیتها را به صورت عکس یا فیلم بفرستند تا بازتاب بدهیم.
https://ble.ir/bot_shekan
1- چرا تو اعتکاف به مسئله فلسطین بپردازیم؟فلسطین وسیله است تا جبهه حق و یاوران امام زمان ارواحنا فداه ساخته بشوند. از فرصت معنوی اعتکاف برای پیوستن به امام زمان استفاده کنیم.
2- چطور مسئله فلسطین را طرح کنیم؟درسنامه بت شکن برای ارائه این مسئله آماده شده است. فایل را از همین کانال دریافت کنید. فایل باز را در اختیارتان گذاشتیم تا دست شما برای دخل و تصرف باز باشد.
3- چطور خود بچه ها تو این مسئله مشارکت کنند و کنشگری داشته باشند؟ایده هایی مطرح شد و میشود تا کمک کند خود دانشآموزان به ایده مشخصی برسند و طراحی و اجرا کنند. گزارشات فعالیتها را به صورت عکس یا فیلم بفرستند تا بازتاب بدهیم.
۱۳:۰۰
اگر میخواهید متربیان شما در مسئله فلسطین فعال بشوند سه گام دارید:
گام اول (ارایه): ارایه یک بحث خوب به آنها حول فلسطین که نسبت به این مسئله دغدغه مند بشوند. (توسط پاورپوینت بت شکن یا هر درسنامه ای که میپسندید)
گام دوم(ایده پردازی): اجازه بدهید از بین ایدههای موجود انتخاب کنند یا خودشان ایدهای را خلق کنند و حول آن ایده اقدام و عملیات طراحی کنند.
گام سوم(اجرا): کمک کنید ایده ای که انتخاب کردند را اجرا کنند. و البته فراموش نکنید از اجرای آنها در قالب فیلم یا عکس یا خبر گزارش تهیه کنند و برای ما بفرستند.
غیر از ایدههایی که در صفحه آخر پاورپوینت پیشنهاد کردیم، قالبهای آماده ما برای کنشگری دانش آموز را در کانال ستیز ببینید.
@setiznahaee
https://ble.ir/bot_shekan
گام اول (ارایه): ارایه یک بحث خوب به آنها حول فلسطین که نسبت به این مسئله دغدغه مند بشوند. (توسط پاورپوینت بت شکن یا هر درسنامه ای که میپسندید)
گام دوم(ایده پردازی): اجازه بدهید از بین ایدههای موجود انتخاب کنند یا خودشان ایدهای را خلق کنند و حول آن ایده اقدام و عملیات طراحی کنند.
گام سوم(اجرا): کمک کنید ایده ای که انتخاب کردند را اجرا کنند. و البته فراموش نکنید از اجرای آنها در قالب فیلم یا عکس یا خبر گزارش تهیه کنند و برای ما بفرستند.
غیر از ایدههایی که در صفحه آخر پاورپوینت پیشنهاد کردیم، قالبهای آماده ما برای کنشگری دانش آموز را در کانال ستیز ببینید.
۱۵:۲۹
بازارسال شده از ستیز
۱۵:۳۱
بازارسال شده از ستیز
۱۵:۳۱