عکس پروفایل کافه هَزار، آموزش آواز ایرانیک

کافه هَزار، آموزش آواز ایرانی

۹۷۱عضو
فهرست دستگاه شور#فهرست #شور
آوازها
درآمدhttps://ble.ir/cafehazar/7497323040244302001/1717788043878کرشمهhttps://ble.ir/cafehazar/-8436236794756703174/1720642756955رهاویhttps://ble.ir/cafehazar/8605269876462552374/1722399883289سلمکhttps://ble.ir/cafehazar/-2471529782767627603/1722583810491
تصانیفدر حال تکمیل
مطالب بیشتردر حال تکمیل

#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale | ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa | https://eitaa.com/cafehazarRubika | https://rubika.ir/cafehazarTelegram | https://t.me/cafehazarInsta | https://instagram.com/cafehazar

۱۸:۱۰

فهرست دستگاه ماهور#فهرست #ماهور
آوازهادر حال تکمیل
تصانیف کافه‌هزارصورتگر نقاش چینhttps://ble.ir/cafehazar/5273000558847010633/1704376508414عشق تو آتش جاناhttps://ble.ir/cafehazar/-3566663926398743608/1698940260896زلف سرکجتhttps://ble.ir/cafehazar/39533816593008584/1673118475860اگر مستمhttps://ble.ir/cafehazar/-3897475654112631085/1577338013825ز من نگارم به زودی
تصانیف اساتیدعشق تو آتش جانا | محمدرضا شجریانhttps://ble.ir/cafehazar/-117732182338902544/1697563785532
مطالب بیشتردر حال تکمیل
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale | ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa | https://eitaa.com/cafehazarRubika | https://rubika.ir/cafehazarTelegram | https://t.me/cafehazarInsta | https://instagram.com/cafehazar

۱۸:۱۷

فهرست مناجات و مداحی#فهرست #مناجات #مداحی
آثار اساتید:بگذر از گناه من | محمدعلی کریمخانیhttps://ble.ir/cafehazar/3013509867593597768/1698950831733ویرانه ده نازلی بالام | سلیم مؤذن‌زادهبرای حضرت رقیه سلام الله علیهاhttps://ble.ir/cafehazar/-4860146333604578733/1721135093761مناجات با امام زمان (عج) | ذبیح الله ترابیhttps://ble.ir/cafehazar/1978757899429027351/1693326232835

مطالب بیشتردر حال تکمیل
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale | ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa | https://eitaa.com/cafehazarRubika | https://rubika.ir/cafehazarTelegram | https://t.me/cafehazarInsta | https://instagram.com/cafehazar

۱۸:۳۱

فهرست دستگاه نوا#فهرست #نوا
آوازهارهابhttps://ble.ir/cafehazar/-7498020260283329112/1703845048563نیشابورکhttps://ble.ir/cafehazar/1719135109618095030/1700587920078
تصانیفدر حال تکمیل
مطالب بیشتردر حال تکمیل
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale | ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa | https://eitaa.com/cafehazarRubika | https://rubika.ir/cafehazarTelegram | https://t.me/cafehazarInsta | https://instagram.com/cafehazar

۱۸:۵۳

فهرست آواز ابوعطا#فهرست #ابوعطا
آوازهاگبری یا گوریhttps://ble.ir/cafehazar/-5183751941362608933/1695326751410یتیمکhttps://ble.ir/cafehazar/-1060239464811984560/1694201609218رامکلیhttps://ble.ir/cafehazar/8882388493274135799/1689861735856


تصانیف کافه‌هزارباد صباhttps://ble.ir/cafehazar/-389888917275910289/1695408354528شکایت معشوقhttps://ble.ir/cafehazar/14660844357195612/1640803969393
مطالب بیشتردر حال تکمیل
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale | ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa | https://eitaa.com/cafehazarRubika | https://rubika.ir/cafehazarTelegram | https://t.me/cafehazarInsta | https://instagram.com/cafehazar

۱۸:۵۸

فهرست آواز افشاری#فهرست #افشاری
آوازها کافه هزاردرآمد افشاری https://ble.ir/cafehazar/5480814053601222491/1732475367044جامه درانhttps://ble.ir/cafehazar/4663645315777414654/1733168366156
آوازها اساتیداین دهان بستی، محمدرضا شجریانhttps://ble.ir/cafehazar/-2021371564987189350/1731614698453نوحه‌گر گوید حدیث سوزناک، قاسم رفعتیhttps://ble.ir/cafehazar/4300335655352493806/1731642502701تصانیفوای از شب من https://ble.ir/cafehazar/3666769077698596747/1633070552499ز جهان دل برکندم (شیدا شده‌ام)https://ble.ir/cafehazar/-717705714390753219/1731948163372دوش دوش دوشhttps://ble.ir/cafehazar/6420629707495945672/1731947337031
نوازندگی سه‌تاردرآمد افشاری کتاب ذوالفنونhttps://ble.ir/cafehazar/19724239925332856/1732562332841
مطالب بیشترکالبد شکافی (۱)توضیح و جایگاه در شورhttps://ble.ir/cafehazar/6813858753652942738/1731613797906کالبد شکافی (۲)کاربردهای آیینی و مناسبت‌های خاصhttps://ble.ir/cafehazar/521637054283673857/1732473553894درجه نت چیست https://ble.ir/cafehazar/8515506921782436815/1731613860276

#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale | ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa | https://eitaa.com/cafehazarRubika | https://rubika.ir/cafehazarTelegram | https://t.me/cafehazarInsta | https://instagram.com/cafehazar

۱۹:۴۶

کالبد شکافی افشاری (۱)#کالبد_شکافی #افشاریتوضیح درباره آواز افشاری و جایگاه آن در دستگاه شور
آواز افشاری یکی از آوازهای موسیقی ایرانی است و از متعلقات دستگاه شور دانسته می‌شود. این آواز بر محوریت دستگاه شور است اما نت ایست آن درجهٔ دوم شور است و نت شاهد آن درجهٔ چهارم شور است. درجهٔ پنجم شور نت متغیر است و درجات ششم و هفتم در درآمد افشاری نقشی ندارند اما در برخی گوشه‌های آن حائز اهمیت می‌شوند. آواز افشاری آوازی نسبتاً مستقل از دستگاه شور است.
نام افشاری به ایل افشار اشاره دارد. اهمیت افشاری در طول تحولات ردیف افزایش یافته‌است. از مهم‌ترین گوشه‌های آن می‌توان به جامه‌دران، حصار، قرایی، عراق، حزین، رُهاب یا همان مسیحی، صدری، و مثنوی‌پیچ (مثنوی افشاری) اشاره کرد.
آواز افشاری اشتراکاتی با دستگاه‌های نوا و ماهور و آوازهای بیات اصفهان، ابوعطا و بیات ترک دارد. به لحاظ احساسی، افشاری دارای حالتی «مالیخولیایی» و متأثرکننده و مناسب برای مناجات دانسته شده‌است.
درجه نت چیست؟https://ble.ir/cafehazar/8515506921782436815/1731613860276
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale | ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa | https://eitaa.com/cafehazarRubika | https://rubika.ir/cafehazarTelegram | https://t.me/cafehazarInsta | https://instagram.com/cafehazar

۱۹:۴۹

undefined درجه نت چیست؟درجه نت در موسیقی ایرانی، به ویژه آواز، به جایگاه هر نت در یک ساختار موسیقایی خاص گفته می‌شود. این ساختارها مانند چارچوبی هستند که آواز در آن اجرا می‌شود.هر دستگاه یا آواز دارای چندین درجه است که هر درجه یک نت خاص را نشان می‌دهد. این درجات با نام‌های مختلفی مثل پایه، شاهد، ایست و ... شناخته می‌شوند.
undefined درجات کلیدی در موسیقی ایرانیundefined پایه: پایین‌ترین نت دستگاه است و نقطه شروع اغلب گوشه‌هاست.undefined شاهد: مهمترین نت دستگاه است و اغلب در پایان گوشه‌ها به آن بازمی‌گردیم.undefined ایست: نتی است که معمولاً در پایان یک گوشه یا دستگاه روی آن توقف می‌کنیم.
درجه نت‌ها به ما کمک می‌کنند تا:- گوشه‌های مختلف یک دستگاه را تشخیص دهیم: هر گوشه مجموعه‌ای از درجات خاص را به کار می‌برد.- تغییرات ملودی را درک کنیم: حرکت بین درجات مختلف، ملودی را شکل می‌دهد.- احساسات و مفاهیم مختلف را منتقل کنیم: هر درجه و ترکیبی از درجات، می‌تواند احساسات و مفاهیم خاصی را به شنونده منتقل کند.
به طور خلاصه، درجه نت در موسیقی ایرانی، کلیدی برای درک ساختار و زیبایی آواز ایرانی است. با شناخت درجات مختلف، می‌توانیم موسیقی ایرانی را بهتر درک و از آن لذت ببریم.
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale | ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa | https://eitaa.com/cafehazarRubika | https://rubika.ir/cafehazarTelegram | https://t.me/cafehazarInsta | https://instagram.com/cafehazar

۱۹:۵۱

əfşari-şəcəriyan-in-dəhan-bəsti.mp3

۰۵:۰۳-۴.۶۵ مگابایت
#آواز #افشاری #اساتید
این دهان بستی دهانی باز شد که بیشتر با نام مثنوی افشاری شناخته می‌شود، آوازی است با صدای محمدرضا شجریان، در آواز افشاری، که به درخواست صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای ماه رمضان ساخته شد.ترانه‌های این اثر، از میان ترانه‌های دفتر اول، سوم و پنجم مثنوی مولانا انتخاب شده‌اند.نغمه مثنوی، به سبکی خاص در افشاری نواخته می‌شود که مثنوی پیچ هم نامیده می‌شود و علت آن چرخش‌های تحریری است که در ۴ نوبت در درآمد و فرود آواز صورت می‌گیرد.
فهرست افشاری https://ble.ir/cafehazar/442932845281039493/1731613581057
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInst instagram.com/cafehazar

۲۰:۰۴

qasem_rəfəti_məsnəvi_əfşari.mp3

۰۹:۱۵-۸.۴۸ مگابایت
آواز #مثنوی #افشاری #قاسم_رفعتی #اساتید
۳۱‎‏/‎‏۰۴‎‏/‎‏۱۳۵۹‎‏‎‏نوحه‌ گر گوید حدیث سوزناکلیک کو سوز دل و دامان چاکگَر سخن گوید ز مو باریک‌ترآن سرش را زان سخن نبود خبراز محقّق تا مقلّد فَرق‌‌هاستکان چو داوود است و آن دیگر صَداستای خدای پاک بی‌انباز و یاردست گیر و جرم ما را درگذاریاد ده ما را سخن های دقیقکه تو را رحم آورد آن ای رفیقگر خطا گفتیم اصلاحش تو کنمصلحی تو ای تو سلطان سخنشرح این هجران و این خون جگراین زمان بگذار تا وقت دگر
نوازندگان: حسن ناهید، منصور نریمان
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInst instagram.com/cafehazar

۳:۴۸

duşduşduş-əfşari.mp3

۰۲:۱۲-۳.۰۶ مگابایت
#تصنیف دوش دوش دوش در دستگاه #شور مایه‌ی #افشاری
دوش دوش دوشدوش که آن مه لقا، خوش ادا، با صفا ، با وفادوش دوش دوشدر برم آمد و بنشت، خدا، برده دین و دلم از دست
باز باز بازباز مرا سوی خود، می‌کشد، می‌برد، می‌زندباز باز باز( با دو چشم)۲ مست ( ابرویش)۲ پیوستباز باز باز
آتش اندر دلم بر زد جانم می ده خدا می دهزان رخ هم چو آذر زد جانم می ده خدا می دهسوخت سوخت سوختسوخت همه خرمنم                    یکسره جان وتنم                       کشته عشقت منمای صنم، بد مکنبیش از این، ظلم بی حد مکن جانم بیش از این ظلم بی حد مکنسوخت سوخت سوخت
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInst instagram.com/cafehazar

۱۶:۲۸

ze-cəhan-del-bər-kəndəm-əfşari.mp3

۰۳:۵۴-۳.۶ مگابایت
#تصنیف «ز جهان دل برکندم»شعر: معینی کرمانشاهیدر آواز #افشاری
(شیدا شده ام چه کنم با دلرسوا شده ام چه کنم با دلچه کنم با دل ز جداییبه کجا رفتی به کجایی) ۲
ز جهان دل برکندم تا شوری پیدا کردم تو پریشان مو کردی چون مجنون صحرا گردم (ز تو نوشین‌لب باشد، هم درمان و هم دردم) ۲
دلم از خون چون مینالد، می‌سوزد، خاموشم شب هجران جای می خوناب دل می‌نوشم (ز خیالت برخیزد بوی گل از آغوشم) ۲
تو سیه‌چشم از چشمم تا دوری من بیمارمتو سیه‌گیسو هر شب در خواب و من بیدارم (تو لب میگون داری من اشک بارون دارم) ۲
ز تو دل گر برگیرم از غم دیگر می‌میرم به خدا دور از رویت از جان شیرین سیرمبه خدا دور از رویت از جان شیرین سیرم
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInst instagram.com/cafehazar

۱۶:۴۲

thumnail
undefined دوستان عزیز کافه‌هَزار!
با افتخار اعلام می‌کنیم که تمامی محتوای آموزشی کانال ما از این پس تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر می‌شود. این یعنی شما می‌توانید محتواهای ما را آزادانه استفاده، تغییر و بازنشر کنید، البته با حفظ نام منبع و استفاده از همان مجوز. این اقدام در راستای گسترش دانش موسیقی اصیل ایرانی است.ما معتقدیم که آموزش باید در دسترس همه باشد. با این مجوز، مرزها شکسته می‌شوند و هنر ایرانی فراتر از مرزهای جغرافیایی به جهان معرفی می‌شود. هر قدم شما در یادگیری، بازنشر و ارتقا این آموزش‌ها، قدمی برای زنده نگه داشتن آواز اصیل ایرانی است.بیایید دست به دست دهیم و این گنجینه را به نسل‌های آینده بسپاریم. اگر محتوای ما را مفید یافتید، آن را با دوستان و علاقه‌مندان به اشتراک بگذارید. شما، همراهان کافه‌هَزار، سفیران این رسالت فرهنگی هستید. undefined
می‌خواهیم دربارهٔ قوانینی صحبت کنیم که کمک می‌کنند محتوای آموزشی ما برای همهٔ علاقه‌مندان آزاد و در دسترس باقی بماند. محتوای کافه‌هَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر می‌شود. این یعنی شما می‌توانید آموزش‌های ما را آزادانه استفاده کنید، تغییر دهید یا بازنشر کنید، اما با رعایت دو شرط مهم:۱. نام منبع را ذکر کنید (همیشه به کافه‌هَزار اشاره کنید).۲. با همان مجوز منتشر کنید (اگر تغییری ایجاد کردید، نسخه جدید را هم با همین مجوز به اشتراک بگذارید).این قوانین به ما کمک می‌کنند تا این گنجینهٔ ارزشمند آموزشی در دسترس همه بماند و هنر آواز اصیل ایرانی به دورترین نقاط دنیا برسد.از شما عزیزان خواهش می‌کنیم با رعایت این قوانین، از تلاش‌های ما حمایت کنید و این رسالت فرهنگی را با عشق و تعهد ادامه دهید. به این ترتیب، همهٔ ما می‌توانیم سفیران حفظ و گسترش هنر ایرانی باشیم. undefined
سه مثال از دنیای آموزش رایگان
۱. ام‌آی‌تی MIT OpenCourseWareپلتفرم MIT OpenCourseWare، با انتشار بیش از ۲۴۰۰ دورهٔ رایگان تحت مجوز CC BY-SA، سالانه میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان را جذب می‌کند. این برنامه دسترسی برابر به دانش را فراهم کرده و به ارتقای کیفیت آموزش در کشورهایی با منابع محدود کمک شایانی کرده است.۲. خان آکادمی Khan Academyخان آکادمی با ارائه هزاران ویدئوی آموزشی در موضوعاتی از ریاضیات گرفته تا هنر، تحت مجوزهای باز، بیش از ۱۲۰ میلیون دانشجو را از سراسر دنیا تحت تأثیر قرار داده است. این پلتفرم، الهام‌بخش آموزش آنلاین بوده و رویکردی شخصی‌سازی‌شده به یادگیری ارائه می‌دهد.­۳. اپن استکس OpenStaxپلتفرم OpenStax تاکنون بیش از ۲۵ میلیون کتاب درسی رایگان را در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار داده است. این کتاب‌ها، با مجوز CC BY-SA، امکان بومی‌سازی و بهینه‌سازی محتوا را فراهم کرده‌اند و موجب صرفه‌جویی میلیون‌ها دلار در هزینه‌های آموزشی شده‌اند.
تأثیر آماری جهانی
آموزش‌های رایگان و اپن‌کورس به بیش از ۴۰۰ میلیون دانشجو و هنرجو دسترسی به منابع باکیفیت را فراهم کرده‌اند. تحقیقات نشان داده‌اند که این مدل آموزشی بهره‌وری علمی را تا ۳۰ درصد افزایش داده و در کشورهایی با دسترسی محدود به منابع، نرخ ورود به دانشگاه‌ها را تا ۴۵ درصد بهبود بخشیده است. در حوزه هنر، این رویکرد موجب افزایش خلاقیت و تولید آثار هنری نوآورانه شده است.
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInst instagram.com/cafehazar

۳:۳۴

thumnail

۳:۳۴

thumnail

۳:۳۴

thumnail

۳:۳۴

کالبد شکافی افشاری (۲)کاربردهای آیینی و مناسبت‌های خاص
آواز افشاری یکی از گونه‌های برجسته موسیقی سنتی ایران است که در فرهنگ ایرانی جایی ویژه دارد، به‌ویژه در مراسم سوگواری و یادبود. این آواز، با لحن عاطفی و ملودی‌های دلنشینش، توانسته است احساسات عمیق انسانی را بیان کند و در مناسبت‌های خاص به ابراز اندوه و یادآوری خاطرات فرهنگی بپردازد.
در مراسم سوگواری، آواز افشاری به عنوان یک عنصر مؤثر در فرآیند یادآوری و احترام به درگذشتگان عمل می‌کند. با ارتباط عمیقش با مضامین عشق، فقدان و یاد، این آواز به سوگواران کمک می‌کند تا احساسات خود را بروز دهند و در کنار یکدیگر به تسلی بپردازند. همچنین، استفاده از این آواز در مراسم‌هایی چون عاشورا و تاسوعا، به‌ ویژه در نوحه‌خوانی و مراسم عزاداری، نشان‌دهنده جایگاه ویژه‌اش در فرهنگ مذهبی ایران است. آهنگ‌های افشاری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با شعرهای حزن‌انگیز و مضامین مذهبی همراه شوند و به تقویت احساس مذهبی و همبستگی اجتماعی بپردازند.
علاوه بر این، آواز افشاری به دلیل تنوع ریتمیک و ملودیکش، امکان اتصال به سایر هنرهای ایرانی نظیر شعر و داستان‌سرایی را فراهم می‌کند و به این ترتیب، یک بستر فرهنگی غنی ایجاد می‌کند که در آن احساسات و تفکرات جمعی به تصویر کشیده می‌شوند. در مجموع، آواز افشاری نه‌تنها ابزاری برای ابراز احساسات در مراسم سوگواری، بلکه نشانه‌ای از پیوستگی فرهنگی و مذهبی ایرانیان در مناسبت‌های مختلف به شمار می‌رود.
توجه: محتوای کافه‌هَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر می‌شود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar

۱۸:۳۹

əfşari_dəraməd.mp3

۰۳:۳۴-۳.۲۹ مگابایت
#آواز #افشاری #درآمددیدی ای دل که غم عشق دگر بار چه کرد؟چون بشد دلبر و با یار وفادار چه کرد؟آه از آن نرگسِ جادو که چه بازی انگیختآه از آن مست که با مردم هشیار چه کرد
توجه: محتوای کافه‌هَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر می‌شود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar

۱۹:۰۹

setar-əfşari-dəraməd.mp3

۰۲:۲۸-۲.۱۸ مگابایت
این کار رو براتون با سه‌تار اجرا کردم. این #درآمد #افشاری است که در کتاب دوم جلال ذوالفنون آمده. نت شاهد این اثر نت سُل (G) است و آواز درآمد افشاری که براتون اجرا کردم نت شاهدش دو (C) است. جالبه که کتاب ردیف میرزاعبدالله اثر داریوش طلایی با نت شاهد دو درآمد افشاری رو اجرا کرده و کتاب ذوالفنون با سل.یک نکته جالب هم که قبلاً‌ در مبحث فاصله‌ها خدمت‌تون عرض کردم اینه که در تحلیل موسیقی شما کمتر از نت صحبت می‌کنید. اصلِ داستان صحبت از درجه‌ی فلانِ شور و بهمان نوا و بهمدان ماهور اینه که شما به فواصل عادات کنید و نه نت! مهم نیست که از کدام نت شروع می‌کنید. اگر فواصل افشاری رو رعایت بکنید افشاری است! تنها نکته این می‌شه که می‌گن مثلاً افشاری دو، افشاری سل، افشاری ر! و اینکه با تغییر نت شاهد حال و هوای موسیقی مقداری عوض می‌شه و حس متفاوتی رو بهتون می‌ده. راجع به این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. الان دقت کنید که موسیقی اجرا شده نزدیک به ۳.۵ پرده با آواز ارائه شده (درآمد افشاری) اختلاف داره. آواز از نوازندگی به اندازه ۳.۵ پرده بم‌تر (پایین‌تر) اجرا شده است یعنی همان فاصله بین نت دو تا سل. در آموزه‌های غربی معمولاً‌ این رو با پرده بیان نمی‌کنند و از عبارت فاصله‌ی بزرگ (augmented) و کوچک (diminished) و کامل یا درست (perfect) و مشتقات دیگرش استفاده می‌کنند.تعریف فواصلhttps://ble.ir/cafehazar/1223067041118164270/1705265194306فیلم آموزشی برای فاصله‌ها:https://ble.ir/cafehazar/8790506711009030977/1705266284784فواصل موسیقی ایرانیhttps://ble.ir/cafehazar/-294411902694044587/1711412690841
توجه: محتوای کافه‌هَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر می‌شود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar

۱۹:۱۸

əfşari_jamehdəran.mp3

۰۲:۳۵-۲.۳۹ مگابایت
#آواز #افشاری #جامه_درانبرقی از منزلِ لیلی بدرخشید سحروَه که با خرمنِ مجنونِ دل‌افگار چه کردساقیا جامِ مِی‌ام دِه که نگارندهٔ غیبنیست معلوم که در پردهٔ اسرار چه کرد
گوشهٔ جامه‌دران به جز افشاری، در ماهور، بیات اصفهان و بیات ترک هم اجرا می‌شود. نام این گوشه به جامه دریدن سوگواران در مراسم عزاداری اشاره دارد و در برخی منابع، نام آن در آواز افشاری «مویه افشاری» ذکر شده تا از گوشهٔ جامه‌دران در دیگر دستگاه‌ها تفکیک شود.تلفظ درست گوشه "جامه‌دران": "جآمِه‌دَران" (با کشیده بودن "جآم" و فتحه بر روی "دَران").http://www.harmonytalk.com/id/945/
توجه: محتوای کافه‌هَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر می‌شود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar

۱۹:۳۹