۱۸:۴۸
بازخوانی کتاب فنون کامل خوانندگی (CVT) - جلسه نهم
استفاده از واکههای دقیق در آواز ایرانی
*برای جزئیات بیشتر، تصاویر پیوست را مشاهده کنید.*
استفاده از واکههای دقیقتلفظ و تشخیص صحیح واکهها برای اجرای درست تکنیکهای آوازی ضروری است.
نقش واکهها در CVT و آواز ایرانیدر CVT، واکهها برای اجرای مُدهای صوتی مهماند، اما در آواز ایرانی تحریرها و غلتها اهمیت بیشتری دارند.
اهمیت شناخت دقیق واکههاعدم شناخت واکهی درست، اجرای تکنیکهای آوازی را دشوار میکند.
تفاوتهای لهجهای و تأثیر آنهاواکهها در لهجههای مختلف تغییر میکنند، بنابراین دقت در تلفظ ضروری است.
واکههای استفادهشده در کتاب CVTواکههای CVT شامل EE, AH, OH و غیره هستند (جزئیات در تصویر).
واکههای فارسی و تفاوت آنها با انگلیسیفارسی دارای واکههای کوتاه (اَ، اِ، اُ) و بلند (آ، او، ای) است.
مقایسه واکههای فارسی و انگلیسی در تمرین آوازفارسی واکههای مرکب ندارد و واکههای کوتاه همیشه همراه با همخوانها هستند.
شباهتهاهر دو زبان واکههای بلند و کوتاه دارند، و برخی واکهها مشابهاند.
تفاوتهافارسی واکههای کوتاه کمتری دارد، و تلفظ برخی واکههای انگلیسی در آن دشوار است.
نتیجهگیریدر آواز ایرانی، واکههای بلند و کشیدهشده برای اجرای تحریرها اهمیت بیشتری دارند.
#فنون_کامل_خوانندگی#CompleteVocalTechniqueBook
توجه: محتوای کافههَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر میشود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar
استفاده از واکههای دقیقتلفظ و تشخیص صحیح واکهها برای اجرای درست تکنیکهای آوازی ضروری است.
نقش واکهها در CVT و آواز ایرانیدر CVT، واکهها برای اجرای مُدهای صوتی مهماند، اما در آواز ایرانی تحریرها و غلتها اهمیت بیشتری دارند.
اهمیت شناخت دقیق واکههاعدم شناخت واکهی درست، اجرای تکنیکهای آوازی را دشوار میکند.
تفاوتهای لهجهای و تأثیر آنهاواکهها در لهجههای مختلف تغییر میکنند، بنابراین دقت در تلفظ ضروری است.
واکههای استفادهشده در کتاب CVTواکههای CVT شامل EE, AH, OH و غیره هستند (جزئیات در تصویر).
واکههای فارسی و تفاوت آنها با انگلیسیفارسی دارای واکههای کوتاه (اَ، اِ، اُ) و بلند (آ، او، ای) است.
مقایسه واکههای فارسی و انگلیسی در تمرین آوازفارسی واکههای مرکب ندارد و واکههای کوتاه همیشه همراه با همخوانها هستند.
شباهتهاهر دو زبان واکههای بلند و کوتاه دارند، و برخی واکهها مشابهاند.
تفاوتهافارسی واکههای کوتاه کمتری دارد، و تلفظ برخی واکههای انگلیسی در آن دشوار است.
نتیجهگیریدر آواز ایرانی، واکههای بلند و کشیدهشده برای اجرای تحریرها اهمیت بیشتری دارند.
#فنون_کامل_خوانندگی#CompleteVocalTechniqueBook
توجه: محتوای کافههَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر میشود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar
۱۰:۳۸
۱۰:۳۸
۱۰:۳۸
۱۰:۳۸
۱۰:۳۸
۱۰:۳۸
۱۰:۳۸
۱۰:۳۸
بازارسال شده از دیوان
خوشم به آن سفری که به خانهی احمدسرم به شانهی مولا شود رخم دریابه لطف و مهر و صفای دلش در آن مأمنز خوف و حزن رهاندم خدیجه کبری
وفات اول مؤمن به اسلام، مادر مؤمنین و مادر فاطمه زهرا، حضرت خدیجه سلام الله علیهما تسلیت باد.
۲۱ اسفند ۱۴۰۳کانال اشعار «دیوان» | @the_divan
وفات اول مؤمن به اسلام، مادر مؤمنین و مادر فاطمه زهرا، حضرت خدیجه سلام الله علیهما تسلیت باد.
۲۱ اسفند ۱۴۰۳کانال اشعار «دیوان» | @the_divan
۲۰:۲۳
homayun-bidad.mp3
۰۷:۳۳-۱.۸۹ مگابایت
#همایون #پرویز_مشکاتیان #بیداد
همراهان عزیز کافههَزار*، میدانیم که آموزش موسیقی ایرانی بدون استفاده از آثار فاخر بسیار دشوار است، اما برای رعایت حقوق پدیدآورندگان، تلاش میکنیم کیفیت فایلهای آموزشی را تا حد ممکن کاهش دهیم و آنها را *تککاناله (مونو) منتشر کنیم. با این حال، تأکید میکنیم که بهترین راه، تهیه نسخه اصلی و قانونی آثار است تا هم از هنر والای موسیقی ایرانی لذت ببرید و هم از هنرمندان حمایت کنید.
خرید نسخه اصلی: https://beeptunes.com/album/19386929/بیداد-(همایون)
امروز، اثری که میشنوید، مقدمه آلبوم بیداد اثر پرویز مشکاتیان است. نام این آلبوم برگرفته از گوشهی بیداد در دستگاه همایون است.
زنده باد مردم غیور، هنردوست و مؤمن ایرانی
توجه: محتوای کافههَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر میشود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar
۲۰:۲۳
سلام. در این شبها و روزهای مقدس و مبارک، برای همهی مریضها دعا کنیم. خداوند به آبروی امیرالمؤمنین علی علیهالسلام، به همهی مریضها از فامیل، همسایه، همشهری، هموطن و همکیش، عافیت عنایت کند. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. 
۲۰:۱۴
بازارسال شده از اشعار منتخب
تو به چاه، ماه دادی، ز بهشت، ختم برزخز رُخت گلاب دادی، به دِلِ شرارهها یخکلمات روحبخشت رسد از هزار فرسخمگر ای سحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخبه شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را
۱۷:۲۳
در این شبهای قدربرای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا کنیمبرای پیروزی جبههی مقاومت و شکست جبههی استکبار و استثمار دعا کنیمبرای عاقبت به خیری خودمان دعا کنیمدعا کنیم که خدا ما را در زمرهی دشمنانِ دشمنانش قرار دهد و خدایی نکرده اسم ما جزو دوستانِ دشمنانش نوشته نشود.
چند هفتهای است که به دلیل سرماخوردگی حنجرهام قدرت ارائهی محتوا ندارد. برایم دعا کنید که بتوانم در مسیر رضایت خدا برای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی دوباره آواز بخوانم...
بسم الله الرحمن الرحیم
چند هفتهای است که به دلیل سرماخوردگی حنجرهام قدرت ارائهی محتوا ندارد. برایم دعا کنید که بتوانم در مسیر رضایت خدا برای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی دوباره آواز بخوانم...
بسم الله الرحمن الرحیم
۱۷:۳۴
سال پیش زیر باران، بر روی فرشهای خیس در صحن کوثر حرم رضوی سال را تحویل کردیم. جوش و خروش و دعاهای مردم عجیب بود! نتیجهاش شد سال ۱۴۰۳ که برایم مثل ۱۰ سال بود. انگار که خدا دارد در وقایعِ حصولِ فرج تسریع میکند. با دعاهای خود سال ۱۴۰۴ را طوری رقم بزنیم که روشنایی را در آسمانِ جهان ببینیم...به دستها و پاها و در کل، ضعفِ کودکان فلسطینی و یمنی و سوری بیاندیشیم. به آب و غذایی که ندارند فکر کنیم. دندانهای خود را برای شکستِ استکبار و استثمار محکم بر هم بفشاریم و از خدا بخواهیم که این فلاکت و نکبت و بردگی فرعون زمانه را از ما بردارد. خدایا موسایت را برسان...
۱۷:۴۲
بازارسال شده از کافه هَزار، آموزش آواز ایرانی
Hampaye Jelodar.mp3
۱۲:۳۷-۱۱.۶۲ مگابایت
#تصنیف یا سرود «همپای جلودار»شاعر: مرحوم سبزواریآهنگساز و خواننده: حسامالدین سراجدکلمه: مرحوم فرجالله سلحشور
وقت است تا برگ سفر بر باره بندیمدل بر عبور از سد خار و خاره بندیم
گاه سفر آمد؛ نه هنگام درنگ استچاووش میگوید که ما را وقت تنگ است
گاه سفر شد، باره بر دامن برانیمتا بوسهگاهِ وادیِ ایمن برانیم
وادی پر از فرعونیان و قبطیان استموسی جلودار است و نیل اندر میان است
از هر کران بانگ رحیل آید به گوشمبانگ از جرس برخاست وای من خموشم
دریادلان راه سفر در پیش دارندپا در رکاب راهوار خویش دارند
گاه سفر آمد برادر! گام بردار!چشم از هوس از خُرد از آرام بردار!
گاه سفر آمد برادر! ره دراز استپروا مکن بشتاب! همّت چارهساز است
ره توشه باید عقل را در کار بندیمدل بر خدا، آنگه به رفتن باره بندیم
ره توشه باید شب را در دل نشانیموادی به وادی باره تا بر دل نشانیم
باید خطر کردن، سفر کردن، رسیدنننگ است از میدان، رمیدن، آرمیدن
تنگ است ما را خانه، تنگ است ای برادر!بر جای ما بیگانه، ننگ است ای برادر!
فرمان رسید: این خانه از دشمن بگیرید!تخت و نگین از دست اهریمن بگیرید!
یعنی کلیم، آهنگِ جان سامری کردای یاوران! باید ولی را یاوری کرد
گر صد حرامی، صد خطر در پیش داریمحکم جلودار است سر در پیش داریم
حکم جلودار است بر هامون بتازیمهامون اگر دریا شود از خون بتازیم
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیبلهble.ir/join/NzcwYjlmNjایتاhttps://eitaa.com/cafehazarروبیکاhttps://rubika.ir/cafehazarتلگرامhttps://t.me/cafehazarاینستاگرامhttps://instagram.com/cafehazar
وقت است تا برگ سفر بر باره بندیمدل بر عبور از سد خار و خاره بندیم
گاه سفر آمد؛ نه هنگام درنگ استچاووش میگوید که ما را وقت تنگ است
گاه سفر شد، باره بر دامن برانیمتا بوسهگاهِ وادیِ ایمن برانیم
وادی پر از فرعونیان و قبطیان استموسی جلودار است و نیل اندر میان است
از هر کران بانگ رحیل آید به گوشمبانگ از جرس برخاست وای من خموشم
دریادلان راه سفر در پیش دارندپا در رکاب راهوار خویش دارند
گاه سفر آمد برادر! گام بردار!چشم از هوس از خُرد از آرام بردار!
گاه سفر آمد برادر! ره دراز استپروا مکن بشتاب! همّت چارهساز است
ره توشه باید عقل را در کار بندیمدل بر خدا، آنگه به رفتن باره بندیم
ره توشه باید شب را در دل نشانیموادی به وادی باره تا بر دل نشانیم
باید خطر کردن، سفر کردن، رسیدنننگ است از میدان، رمیدن، آرمیدن
تنگ است ما را خانه، تنگ است ای برادر!بر جای ما بیگانه، ننگ است ای برادر!
فرمان رسید: این خانه از دشمن بگیرید!تخت و نگین از دست اهریمن بگیرید!
یعنی کلیم، آهنگِ جان سامری کردای یاوران! باید ولی را یاوری کرد
گر صد حرامی، صد خطر در پیش داریمحکم جلودار است سر در پیش داریم
حکم جلودار است بر هامون بتازیمهامون اگر دریا شود از خون بتازیم
#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیبلهble.ir/join/NzcwYjlmNjایتاhttps://eitaa.com/cafehazarروبیکاhttps://rubika.ir/cafehazarتلگرامhttps://t.me/cafehazarاینستاگرامhttps://instagram.com/cafehazar
۱۰:۱۸
سلام بر همراهان عزیز کافههزار؛
هر که قدرت طلب کُند گفتمیا علی گو که قدرت از آنست
چون که نوروزِ سال شد علویقدرتی شد به پا که ایمانست
خوشبهاری شدست در ماهیحبّذا ماهِ آن که قرآنست
حتم دارم در این که خوان کَرَموسعتش چون زمین ایرانست
با توکل، خداست همراهتمشکلاتت یقین که آسانست
بهار طبیعت و عید فطر مبارک. انشاءالله امسال سال فرج باشد…
مخلص شما، امامیِ رضویفروردین ۱۴۰۴رمضان ۱۴۴۶۱۱۲۶ سال گذشته از غیبت کبری…
هر که قدرت طلب کُند گفتمیا علی گو که قدرت از آنست
چون که نوروزِ سال شد علویقدرتی شد به پا که ایمانست
خوشبهاری شدست در ماهیحبّذا ماهِ آن که قرآنست
حتم دارم در این که خوان کَرَموسعتش چون زمین ایرانست
با توکل، خداست همراهتمشکلاتت یقین که آسانست
بهار طبیعت و عید فطر مبارک. انشاءالله امسال سال فرج باشد…
مخلص شما، امامیِ رضویفروردین ۱۴۰۴رمضان ۱۴۴۶۱۱۲۶ سال گذشته از غیبت کبری…
۱۹:۴۸
homayun_çəkavək.mp3
۰۲:۱۶-۲.۰۹ مگابایت
#آواز #همایون #چکاوک
بیدلی در همه احوال خدا با او بوداو نمیدیدش و از دور خدایا میکردمشکل خویش بر پیر مغان بردم دوشکو به تأیید نظر حل معما میکرد
در کتاب تحلیل ردیف داریوش طلایی فواصل چکاوک در دو دانگ چهارگاه و نوا قرار گرفته. یعنی به عبارتی شما احوالات چهارگاه و نوا را میتوانید از دانگ اول و دوم چکاوک بگیرید. به عبارتی دیگر اگر کمی یاد چهارگاه یا نوا افتادید تعجب نکنید! نت شاهد و پایه چکاوک درجه چهارم و نت ایست درجه اول آن است. یعنی اگر نتهای پشت سر هم تولیدی حنجره شما از بم به زیر (پایین به بالا) به شکل پلههایی تصور شود پلهی اول از پایین نت آخر و پایانی (ایست) چکاوک و پلهی چهارم نت آغازین (پایه) چکاوک و پلهای است که بیشترین زمان و تأکید (شاهد) در آن قرار دارد!
توجه: محتوای کافههَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر میشود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar
بیدلی در همه احوال خدا با او بوداو نمیدیدش و از دور خدایا میکردمشکل خویش بر پیر مغان بردم دوشکو به تأیید نظر حل معما میکرد
در کتاب تحلیل ردیف داریوش طلایی فواصل چکاوک در دو دانگ چهارگاه و نوا قرار گرفته. یعنی به عبارتی شما احوالات چهارگاه و نوا را میتوانید از دانگ اول و دوم چکاوک بگیرید. به عبارتی دیگر اگر کمی یاد چهارگاه یا نوا افتادید تعجب نکنید! نت شاهد و پایه چکاوک درجه چهارم و نت ایست درجه اول آن است. یعنی اگر نتهای پشت سر هم تولیدی حنجره شما از بم به زیر (پایین به بالا) به شکل پلههایی تصور شود پلهی اول از پایین نت آخر و پایانی (ایست) چکاوک و پلهی چهارم نت آغازین (پایه) چکاوک و پلهای است که بیشترین زمان و تأکید (شاهد) در آن قرار دارد!
توجه: محتوای کافههَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر میشود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar
۱۷:۲۱
homayun_leyli_məcnun.mp3
۰۳:۲۱-۳.۰۸ مگابایت
#آواز #همایون #لیلی_و_مجنون
گر من ز محبتت بمیرمدامن به قیامتت بگیرم
ای مرهم ریش دردمنداندرمان دگر نمیپذیرم
آن کس که به جز تو کس ندارددر هر دو جهان من آن فقیرم
در خواب نمیروم که بیدوستپهلو نه خوش است بر حریرم
شعر از سعدیhttps://ganjoor.net/saadi/divan/ghazals/sh395
توجه: محتوای کافههَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر میشود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar
گر من ز محبتت بمیرمدامن به قیامتت بگیرم
ای مرهم ریش دردمنداندرمان دگر نمیپذیرم
آن کس که به جز تو کس ندارددر هر دو جهان من آن فقیرم
در خواب نمیروم که بیدوستپهلو نه خوش است بر حریرم
شعر از سعدیhttps://ganjoor.net/saadi/divan/ghazals/sh395
توجه: محتوای کافههَزار تحت مجوز OER (منابع آموزشی باز) و Creative Commons BY-SA منتشر میشود.#کافه_هزار آموزش آواز اصیل ایرانیBale ble.ir/join/NzcwYjlmNjEitaa eitaa.com/cafehazarRubika rubika.ir/cafehazarTelegram t.me/cafehazarInsta instagram.com/cafehazar
۲۰:۲۲
شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی سلام الله علیهما تسلیت باد
انشاءالله که دعاگوی ما هستند و در روز قیامت شفیع ما باشند.
۲۰:۳۲