بازارسال شده از استاد یزدان پناه
آیات، اذکار و حرزها جهت پیروزی جبهه حق.pdf
۱۴۲.۸۷ کیلوبایت
@ostad_yazdanpanah
۰:۰۶
بازارسال شده از استاد یزدان پناه
آیات، اذکار، حرزها و ادعیه برای پیروزی جبهه حق.mp3
۲۴:۳۴-۱۶.۹۶ مگابایت
"آیات، حرزها، اذکار و ادعیه اثرگذار جهت پیروزی جبهه حق و محفوظ ماندن از شرور دشمنان و شیاطین"
@ostad_yazdanpanah
۰:۰۶
بازارسال شده از مدرسه تعالی
1_19228383121.mp3
۰۲:۰۰-۵۱۲.۰۱ کیلوبایت
برای حفظ آقا باید زیاد دعا کنیم. نماز استغاثه به حضرت زهرا را این روزها حداقل یک بار بخوانیم؛ گرفتار تسویف نشویم؛ سارِعوا؛ اگر شد، امشب، اگر نشد، فردا بخوانید. در مفاتیح هست.در این ماجراها، حضرت زهرا، از همه جلوتر است.
@Taalei_edu
@Taalei_edu
۹:۵۶
بازارسال شده از مکتب امام
1_19178772196.pdf
۱.۰۸ مگابایت
بسم الله الرحمن الرحیم
یا امیرالمومنین
به نامِ نامی حیدر نبرد آغاز میگردد/ علی با ذوالفقار خود به میدان باز می گردد
عادتا بنا نداشتهام خاطرهی شخصی بگویم.اما اینبار میگویم تا شائبه نباشد که بزرگتر از دهانم زبان باز کرده باشم.
امروز توفیق داشتم و دقایقی در محضر حضرت آیت الله #جاودان بودم.طبعا دلهرهی جنگ داشتم ولی با دریای آرامش ایشان سیراب شدم.
به تاکید، و با اصرار و با توضیحاتی برای دفع شر و سلامتی حضرت #آقا بر دو امر سفارش کردند.
نخست: قرائت زیارت مطلقهی ششم امیرالمومنین علیه السلام
دو دیگر قربانی کردن به نیت سلامتی رهبری
ما به دعا و توسل و اثرش خیلی دلبستهایم.مخصوصا به ید الهی خیبر شکن حضرت مولی الموحدین، یعسوب الدین، اسدالله الغالب، مولانا و مولی الکونین، علی بن ابیطالب سلام الله علیه.
پ.ن۱: زیارت ششم در مفاتیح به راحتی به دست نمیآید. چند بخش است. فایل بالا، زیارت ششم را کامل و با خط خوانا آورده است.زیارت ششم را با آمادگی نماز شرکت کنید. در میانهاشش ۶ رکعت نماز دارد.
پ.ن۲: از دعا و توسل غافل نشویم. از پرسه زدن در گروه ها و کانالها حتما نافع تر است. پیشگیری بهتر از درمان.
#منتشر_کنید
تمت.یاعلی.۲۸خرداد ۱۴۰۴
یا امیرالمومنین
به نامِ نامی حیدر نبرد آغاز میگردد/ علی با ذوالفقار خود به میدان باز می گردد
عادتا بنا نداشتهام خاطرهی شخصی بگویم.اما اینبار میگویم تا شائبه نباشد که بزرگتر از دهانم زبان باز کرده باشم.
امروز توفیق داشتم و دقایقی در محضر حضرت آیت الله #جاودان بودم.طبعا دلهرهی جنگ داشتم ولی با دریای آرامش ایشان سیراب شدم.
به تاکید، و با اصرار و با توضیحاتی برای دفع شر و سلامتی حضرت #آقا بر دو امر سفارش کردند.
نخست: قرائت زیارت مطلقهی ششم امیرالمومنین علیه السلام
دو دیگر قربانی کردن به نیت سلامتی رهبری
ما به دعا و توسل و اثرش خیلی دلبستهایم.مخصوصا به ید الهی خیبر شکن حضرت مولی الموحدین، یعسوب الدین، اسدالله الغالب، مولانا و مولی الکونین، علی بن ابیطالب سلام الله علیه.
پ.ن۱: زیارت ششم در مفاتیح به راحتی به دست نمیآید. چند بخش است. فایل بالا، زیارت ششم را کامل و با خط خوانا آورده است.زیارت ششم را با آمادگی نماز شرکت کنید. در میانهاشش ۶ رکعت نماز دارد.
پ.ن۲: از دعا و توسل غافل نشویم. از پرسه زدن در گروه ها و کانالها حتما نافع تر است. پیشگیری بهتر از درمان.
#منتشر_کنید
تمت.یاعلی.۲۸خرداد ۱۴۰۴
۹:۵۷
🟢آیه هفدهم
زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَيَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا ۘ وَالَّذِينَ اتَّقَوْا فَوْقَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ
زندگی [زودگذرِ] دنیا برای کافران آراسته شده، و [به این سبب] مؤمنان را مسخره می کنند، در حالی که پروا پیشگان در روز قیامت [از هر جهت] برتر از آنان هستند، و خدا هر که را بخواهد، بی حساب روزی می دهد.
كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ وَأَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ ۚ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلَّا الَّذِينَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ ۖ فَهَدَى اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ ۗ وَاللَّهُ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ
مردم [در ابتدای تشکیل اجتماع] گروهی واحد و یک دست بودند [و اختلاف و تضادی در امور زندگی نداشتند]، پس [از پدید آمدن اختلاف و تضاد] خدا پیامبرانی را مژده دهنده و بیم رسان برانگیخت، و با آنان به درستی و راستی کتاب را نازل کرد، تا میان مردم در آنچه با هم اختلاف داشتند، داوری کند. [آن گاه در خود کتاب اختلاف پدید شد] و اختلاف را در آن پدید نیاوردند مگر کسانی که به آنان کتاب داده شد، [این اختلاف] بعد از دلایل و برهان های روشن و آشکاری بود که برای آنان آمد، [و سبب آن] برتری جویی و حسد در میان خودشان بود. پس خدا اهل ایمان را به توفیق خود، به حقّی که در آن اختلاف کردند، راهنمایی کرد. و خدا هر که را بخواهد به راهی راست هدایت می کند.
أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ
آیا پنداشته اید در حالی که هنوز حادثه هایی مانند حوادث گذشتگان شما را نیامده، وارد بهشت می شوید؟! به آنان سختی ها و آسیب هایی رسید وچنان متزلزل و مضطرب شدند تا جایی که پیامبر و کسانی که با او ایمان آورده بودند [در مقام دعا و درخواست یاری] می گفتند: یاری خدا چه زمانی است؟ [به آنان گفتیم:] آگاه باشید! یقیناً یاری خدا نزدیک است.
🟢آیه ۲۱۲،۲۱۳،۲۱۴ سوره بقره
-----
@cetra-----
زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَيَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا ۘ وَالَّذِينَ اتَّقَوْا فَوْقَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ
زندگی [زودگذرِ] دنیا برای کافران آراسته شده، و [به این سبب] مؤمنان را مسخره می کنند، در حالی که پروا پیشگان در روز قیامت [از هر جهت] برتر از آنان هستند، و خدا هر که را بخواهد، بی حساب روزی می دهد.
كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ وَأَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ ۚ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلَّا الَّذِينَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ ۖ فَهَدَى اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ ۗ وَاللَّهُ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ
مردم [در ابتدای تشکیل اجتماع] گروهی واحد و یک دست بودند [و اختلاف و تضادی در امور زندگی نداشتند]، پس [از پدید آمدن اختلاف و تضاد] خدا پیامبرانی را مژده دهنده و بیم رسان برانگیخت، و با آنان به درستی و راستی کتاب را نازل کرد، تا میان مردم در آنچه با هم اختلاف داشتند، داوری کند. [آن گاه در خود کتاب اختلاف پدید شد] و اختلاف را در آن پدید نیاوردند مگر کسانی که به آنان کتاب داده شد، [این اختلاف] بعد از دلایل و برهان های روشن و آشکاری بود که برای آنان آمد، [و سبب آن] برتری جویی و حسد در میان خودشان بود. پس خدا اهل ایمان را به توفیق خود، به حقّی که در آن اختلاف کردند، راهنمایی کرد. و خدا هر که را بخواهد به راهی راست هدایت می کند.
أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ
آیا پنداشته اید در حالی که هنوز حادثه هایی مانند حوادث گذشتگان شما را نیامده، وارد بهشت می شوید؟! به آنان سختی ها و آسیب هایی رسید وچنان متزلزل و مضطرب شدند تا جایی که پیامبر و کسانی که با او ایمان آورده بودند [در مقام دعا و درخواست یاری] می گفتند: یاری خدا چه زمانی است؟ [به آنان گفتیم:] آگاه باشید! یقیناً یاری خدا نزدیک است.
🟢آیه ۲۱۲،۲۱۳،۲۱۴ سوره بقره
-----
۱۴:۱۵
بازارسال شده از آخرین خبر
۰:۱۵
🟢آیه هجدهم
كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ
جنگ [با دشمن] بر شما مقرّر و لازم شده، و حال آنکه برایتان ناخوشایند است. و بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما خیر است، وبسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما بد است؛ وخدا [مصلحت شما را در همه امور] می داند و شما نمی دانید.
يَسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِيهِ ۖ قُلْ قِتَالٌ فِيهِ كَبِيرٌ ۖ وَصَدٌّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ ۗ وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا ۚ وَمَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۖ وَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
از تو درباره جنگ در ماه حرام می پرسند. بگو: هر جنگی در آن [گناهی] بزرگ است، ولی هر نوع بازداشتن [مردم] از راه خدا و کفرورزی به او و [بازداشتن مردم از] مسجد الحرام و بیرون راندن اهلش از آن، نزد خدا بزرگ تر [از جنگ در ماه حرام] است؛ و فتنه [شرک و بت پرستی] از کشتار بزرگ تر است. و مشرکان همواره با شما می جنگند تا شما را اگر بتوانند از دینتان برگردانند. و از شما کسانی که از دینشان برگردند و در حال کفر بمیرند، همه اعمال خوبشان در دنیا و آخرت تباه و بی اثر می شود، و آنان اهل آتش اند و در آن جاودانه اند.
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُولَٰئِكَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ
یقیناً کسانی که ایمان آورده، و آنان که هجرت کرده و در راه خدا به جهاد برخاستند، به رحمت خدا امید دارند؛ و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.
🟢 آیه ۲۱۶،۲۱۷،۲۱۸ سوره بقره.
-----
@cetra-----
كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ
جنگ [با دشمن] بر شما مقرّر و لازم شده، و حال آنکه برایتان ناخوشایند است. و بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما خیر است، وبسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما بد است؛ وخدا [مصلحت شما را در همه امور] می داند و شما نمی دانید.
يَسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِيهِ ۖ قُلْ قِتَالٌ فِيهِ كَبِيرٌ ۖ وَصَدٌّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ ۗ وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا ۚ وَمَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۖ وَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
از تو درباره جنگ در ماه حرام می پرسند. بگو: هر جنگی در آن [گناهی] بزرگ است، ولی هر نوع بازداشتن [مردم] از راه خدا و کفرورزی به او و [بازداشتن مردم از] مسجد الحرام و بیرون راندن اهلش از آن، نزد خدا بزرگ تر [از جنگ در ماه حرام] است؛ و فتنه [شرک و بت پرستی] از کشتار بزرگ تر است. و مشرکان همواره با شما می جنگند تا شما را اگر بتوانند از دینتان برگردانند. و از شما کسانی که از دینشان برگردند و در حال کفر بمیرند، همه اعمال خوبشان در دنیا و آخرت تباه و بی اثر می شود، و آنان اهل آتش اند و در آن جاودانه اند.
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُولَٰئِكَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ
یقیناً کسانی که ایمان آورده، و آنان که هجرت کرده و در راه خدا به جهاد برخاستند، به رحمت خدا امید دارند؛ و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.
🟢 آیه ۲۱۶،۲۱۷،۲۱۸ سوره بقره.
-----
۱۰:۲۸
🟢 آیه نوزدهم
فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ
به آنها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت میکنیم شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را فرا میخوانیم شما هم، زنان خویش را، ما از نفوس خویش دعوت میکنیم، شما هم از نفوس خود، آنگاه مباهله میکنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار میدهیم.
🟢 آیه ۶۱ سوره آل عمران (آیه مباهله)
#مباهله
-----
@cetra
فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ
به آنها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت میکنیم شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را فرا میخوانیم شما هم، زنان خویش را، ما از نفوس خویش دعوت میکنیم، شما هم از نفوس خود، آنگاه مباهله میکنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار میدهیم.
🟢 آیه ۶۱ سوره آل عمران (آیه مباهله)
#مباهله
-----
۱۱:۱۳
🟢 تکلیف غیرنظامیها در جنگ پیش رو چیست؟
ایران در حال حاضر در یک جنگ تمدنی قرار دارد. این جنگ صرفا یک جنگ بر سر قدرت نیست. جنگ آمریکا با چین، صرفا بر سر قدرت است اما زیرساخت فکری هر دو تفاوت مبنایی با یکدیگر ندارند. در واقع در حال حاضر تنها کشوری که حرفی متفاوت دارد، ایران و مردمان آن هستند. ایران هر چند ظرفیتهای متعددی در زمینههای سیاسی، اقتصادی، تکنولوژیک نظامی و کشاورزی دارد اما تا زمانی که در این زمینهها پیشتاز باشد، فاصلهی جدیای وجود دارد. تنها در یک زمینه است که همین حالا نیز ایران تهدیدی قدرتمند به شمار میرود و میتواند در دنیا بعنوان جلودار حرکت کند و طرحی جدید درافکند و آن زیرساختهای فکری و علوم انسانی است که به دلیل نظام تشیع ذاتا پیشرفته بوده و هست و با برنامهریزی جدی میتواند تهدیدی قریب الوقوع برای کشورهای زورگو باشد. جنگ فعلی در همین زمینه مانند هر تهدید دیگری، ظرفیتهای متعدد و فرصتهای بیشماری را آزاد میکند که با درک به موقع و عمل متناسب میتواند ما را در عرصههای متعدد جلو بیندازد.
به برخی از این ظرفیتها اشاره میکنم :
۱. واقع نگری مردم ایران نسبت به باورهای اسلامی : جنگ طبیعتاً خسارتهای زیادی به همراه دارد اما اقدامات دشمنان، نگاه متوهمانه نسبت به ارتباط به جهان و توسعه را کاملا بر هم میزند و همین امر باعث ایجاد یک همفکری جمعی در سطوح سیاسی و اجتماعی خواهد شد که البته معمولا بعد از فروکش کردن شعلههای این فرصت از دست میرود در نتیجه باید با تولید محتوای متناسب و ترویج آن، این باور فراگیر را ایجاد کرد. چنین اقدامی تا سالها میتواند به همبستگی اجتماعی ایجاد کند. انتقال باور تهاجم فکری به جای دفاع فکری، یکی از دستاوردهای این موضوع است.
۲. آزادسازی ظرفیت مومنان بیهدف : حجم قابل توجهی از افراد مذهبی، هر چند سکولار نیستند اما زندگی نیز برایشان چیزی جز گذران عمر نیست و آن را بصورت فرصتی برای اشاعه دین بعنوان امتحانی الهی نمیبینند. این افراد هیچ مشکلی با کار برای دین ندارند اما غفلت دنیا آنها را دچار فراموشی کرده است. هر گاه جنگی برپا میشود، غفلت کمرنگ میشود و افراد فرصت دروننگری و بازاندیشی اهداف خود را دارند. این فرصت با ایجاد تشکلهای اجتماعی هدفمند اما غیرمتمرکز و مردمی، باعث تولید هزاران سلحشور در زمینههای مختلف خواهد شد.
۳. فرصت تبیین: جنگ فعلی فرصتی برای تبیین مردمانی که سالها زیر هجمههای فکری غرب و شرق بودهاند، ایجاد کرده است. تبیین فکری در غفلت دنیا معمولا ثمرهی کمتری خواهد داشت زیرا کسی به دنبال تبیین میرود که دغدغه داشته باشد اما این افراد در دنیای امروز چیزی مهمتر از پول و جستجوی آن نمییابند. اهداف بطور کامل در تنظیم با خواسته های نفسانی برنامهریزی میشوند اما جنگ، همه معادلات را برهم میزند و در فضای غیارآلود آن، همه به دنبال راه فرار فکری میگردند و به همین دلیل فرصتی بینظیر برای تبیین ایجاد میشود.
۴. همبستگی عملی: جنگ فعلی، مخالف خاصی در ایران ندارد. اکثریت مردم از اسرائیل متنفر هستند و حتی حجم زیادی از مخالفین جمهوری اسلامی حاضر نیستند به اسرائیل تن دهند. این فرصت، فضایی بینظیر برای اجرای امور مشترک بین طیفهای مختلف اجتماعی است. هر گاه دو گروه مخالف، در امر مشترکی همکار شوند، اختلافات گذشته رنگ میبازند و فرصتی عمیق برای همدلی از بین رفته، ایجاد میشود.
۵. ظرفیت ایرانیان خارج از کشور : بسیاری از ایرانیان خارج از کشور متخصصانی ایران دوست هستند، این افراد در موقعیتهای شغلی مختلفی قرار دارند و تخصصهای ویژهای دارند که جنگ فعلی باعث نگرانی حقیقی آنها نسبت به نیازهای ایران خواهد شد. با یک شبکهسازی عاقلانه میتوان از ظرفیت این افراد برای پیشرفتهای داخلی یا صدور فکر در کشورهای مهاجرتشده استفاده کرد که طبق تجربه در بعضی از موارد، کاری بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
۶. ظرفیت شیعیان و مسلمانان دنیا : جنگ فعلی، یک جنگ تمدنی در سطوح فکر و ایمان است. نظریههای تفکر اسلامی در صورتی که به درستی منتشر شوند، شیعیان و مسلمانان دنیا را از حالت سکولار خود خارج کرده و آنها را مسئول میکند. مسلمانان دنیا در حال حاضر در بسیاری از کشورهای بیگانه ( از جمله آمریکا) شبکه ای گسترده دارند که به سطح تشکیلات نمیرسد، زندگی در این کشورها معمولا دین آنها را کاملا سکولار و دنیوی کرده است، خروج این افراد از این وضعیت باعث انقلابهای بزرگ فکری و اجتماعی در کشورهای بیگانه میشود. در حاضر فهم بسیاری از این مردمان از دین اسلام کاملا التقاطی، بی خطر و غیر اسلامی و گاها ضداسلامی است. معرفی دین حقیقی به این افراد باعث تحرک این افراد در کشورهایی میشود که دشمنان اصلی ایران و اسلام هستند.
ایران در حال حاضر در یک جنگ تمدنی قرار دارد. این جنگ صرفا یک جنگ بر سر قدرت نیست. جنگ آمریکا با چین، صرفا بر سر قدرت است اما زیرساخت فکری هر دو تفاوت مبنایی با یکدیگر ندارند. در واقع در حال حاضر تنها کشوری که حرفی متفاوت دارد، ایران و مردمان آن هستند. ایران هر چند ظرفیتهای متعددی در زمینههای سیاسی، اقتصادی، تکنولوژیک نظامی و کشاورزی دارد اما تا زمانی که در این زمینهها پیشتاز باشد، فاصلهی جدیای وجود دارد. تنها در یک زمینه است که همین حالا نیز ایران تهدیدی قدرتمند به شمار میرود و میتواند در دنیا بعنوان جلودار حرکت کند و طرحی جدید درافکند و آن زیرساختهای فکری و علوم انسانی است که به دلیل نظام تشیع ذاتا پیشرفته بوده و هست و با برنامهریزی جدی میتواند تهدیدی قریب الوقوع برای کشورهای زورگو باشد. جنگ فعلی در همین زمینه مانند هر تهدید دیگری، ظرفیتهای متعدد و فرصتهای بیشماری را آزاد میکند که با درک به موقع و عمل متناسب میتواند ما را در عرصههای متعدد جلو بیندازد.
به برخی از این ظرفیتها اشاره میکنم :
۱. واقع نگری مردم ایران نسبت به باورهای اسلامی : جنگ طبیعتاً خسارتهای زیادی به همراه دارد اما اقدامات دشمنان، نگاه متوهمانه نسبت به ارتباط به جهان و توسعه را کاملا بر هم میزند و همین امر باعث ایجاد یک همفکری جمعی در سطوح سیاسی و اجتماعی خواهد شد که البته معمولا بعد از فروکش کردن شعلههای این فرصت از دست میرود در نتیجه باید با تولید محتوای متناسب و ترویج آن، این باور فراگیر را ایجاد کرد. چنین اقدامی تا سالها میتواند به همبستگی اجتماعی ایجاد کند. انتقال باور تهاجم فکری به جای دفاع فکری، یکی از دستاوردهای این موضوع است.
۲. آزادسازی ظرفیت مومنان بیهدف : حجم قابل توجهی از افراد مذهبی، هر چند سکولار نیستند اما زندگی نیز برایشان چیزی جز گذران عمر نیست و آن را بصورت فرصتی برای اشاعه دین بعنوان امتحانی الهی نمیبینند. این افراد هیچ مشکلی با کار برای دین ندارند اما غفلت دنیا آنها را دچار فراموشی کرده است. هر گاه جنگی برپا میشود، غفلت کمرنگ میشود و افراد فرصت دروننگری و بازاندیشی اهداف خود را دارند. این فرصت با ایجاد تشکلهای اجتماعی هدفمند اما غیرمتمرکز و مردمی، باعث تولید هزاران سلحشور در زمینههای مختلف خواهد شد.
۳. فرصت تبیین: جنگ فعلی فرصتی برای تبیین مردمانی که سالها زیر هجمههای فکری غرب و شرق بودهاند، ایجاد کرده است. تبیین فکری در غفلت دنیا معمولا ثمرهی کمتری خواهد داشت زیرا کسی به دنبال تبیین میرود که دغدغه داشته باشد اما این افراد در دنیای امروز چیزی مهمتر از پول و جستجوی آن نمییابند. اهداف بطور کامل در تنظیم با خواسته های نفسانی برنامهریزی میشوند اما جنگ، همه معادلات را برهم میزند و در فضای غیارآلود آن، همه به دنبال راه فرار فکری میگردند و به همین دلیل فرصتی بینظیر برای تبیین ایجاد میشود.
۴. همبستگی عملی: جنگ فعلی، مخالف خاصی در ایران ندارد. اکثریت مردم از اسرائیل متنفر هستند و حتی حجم زیادی از مخالفین جمهوری اسلامی حاضر نیستند به اسرائیل تن دهند. این فرصت، فضایی بینظیر برای اجرای امور مشترک بین طیفهای مختلف اجتماعی است. هر گاه دو گروه مخالف، در امر مشترکی همکار شوند، اختلافات گذشته رنگ میبازند و فرصتی عمیق برای همدلی از بین رفته، ایجاد میشود.
۵. ظرفیت ایرانیان خارج از کشور : بسیاری از ایرانیان خارج از کشور متخصصانی ایران دوست هستند، این افراد در موقعیتهای شغلی مختلفی قرار دارند و تخصصهای ویژهای دارند که جنگ فعلی باعث نگرانی حقیقی آنها نسبت به نیازهای ایران خواهد شد. با یک شبکهسازی عاقلانه میتوان از ظرفیت این افراد برای پیشرفتهای داخلی یا صدور فکر در کشورهای مهاجرتشده استفاده کرد که طبق تجربه در بعضی از موارد، کاری بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
۶. ظرفیت شیعیان و مسلمانان دنیا : جنگ فعلی، یک جنگ تمدنی در سطوح فکر و ایمان است. نظریههای تفکر اسلامی در صورتی که به درستی منتشر شوند، شیعیان و مسلمانان دنیا را از حالت سکولار خود خارج کرده و آنها را مسئول میکند. مسلمانان دنیا در حال حاضر در بسیاری از کشورهای بیگانه ( از جمله آمریکا) شبکه ای گسترده دارند که به سطح تشکیلات نمیرسد، زندگی در این کشورها معمولا دین آنها را کاملا سکولار و دنیوی کرده است، خروج این افراد از این وضعیت باعث انقلابهای بزرگ فکری و اجتماعی در کشورهای بیگانه میشود. در حاضر فهم بسیاری از این مردمان از دین اسلام کاملا التقاطی، بی خطر و غیر اسلامی و گاها ضداسلامی است. معرفی دین حقیقی به این افراد باعث تحرک این افراد در کشورهایی میشود که دشمنان اصلی ایران و اسلام هستند.
۱۶:۱۶
جنگ، نگاهها را به سمت ما جلب کرده است و با یک منطق مردمی میتوان اسلام حقیقی را به این افراد معرفی کرد.
۷. ترویج دینداری : مردم زیادی در دنیا هستند که بیمعنا زندگی میکنند و لهله زنان و لنگلنگان به دنبال راه نجات از وضعیت بیمعنای خود هستند. اساسا صدور اسلام و جهاد اصلی مدنظر آن، رساندن پیام اسلام به این افراد است که به دلیل طینت و فطرت پاک، با شنیدن این پیام، ورق زندگی خود را بر می گردانند. در نتیجه ایرانیان موظف هستند فکر قویم و عمیق خود را به این افراد برسانند. فریاد مظلومیت به تنهایی اگر قرار بود اثر کند، فریاد غزه اثر گذاشته بود اما مظلومیت منهای اندیشه و ایمان، در نهایت به عادی سازی یا اثر تماشاگر میشود زیرا کسی را مسئول نمیکند و صرفا عواطف انسانی را برای مدتی تحریک میکند.
۸. خالص سازی : خالص سازی از مهمترین ثمرات غیرمستقیم این جنگ است، افراد زیادی هستند که در ایران زندگی میکنند اما ایرانی نیستند، در بین مسلمین هستند و مسلمان نیستند. در فرایند خالص سازی منافقین فکری و ایمانی باید پاک سازی شوند زیرا درونیات آن به سطح بروز میرسد و الک جنگ، تصفیهسازی میکند. در سطحی دیگر شناسایی عناصر نفوذی نیز باعث تطهیر صورت مقدس ایران از این جرثومههای تباهی خواهد بود.
۹. کشف و برطرفسازی نقاط ضعف : دشمن بطور واضحی از طریق نقاط ضعف ما تلاش میکند تا نقاط قوت ما را از بین ببرد. یک مواجهه واقعی مانند جنگ فعلی ما را از غفلتهای قبلی خود مطلع میکند تا نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود.
۱۰. امتحان الهی : همهی این جنگ در هر دو سو، تحت اراده خداوند است. این جنگ یک فرصت طلایی برای ماست. خداوند مأموریتی را به ما محوّل کرده است که در صورت تلاش کافی برای انجام آن، نصرت خود را به طور حتم به سمت ما میفرستد و ما را مردمانی برگزیده در تاریخ میگرداند و سپاهیان کثیر شیطان را به امری، کن فیکون میکند. در نتیجه نگاه به این جنگ نباید پیروزی خدا بر شیطان باشد که شیطان با همهی عملهی خود، در برابر خدا معدومی وهمانی است. پس این جنگ فرصتی برای خودنمایی ما در محضر حق است که اگر تلاش کافی نکنیم و هر کدام ظرفیت خود را در زمینهی توان خود بروز ندهیم، این فرصت از ما گرفته میشود و به دیگری داده میشود. در نتیجه مومن حقیقی در این شرایط نباید نگران پیروزی یا شکست بر اسرائیل باشد زیرا دیندار هرگز شکست نمیخورد، بلکه نگرانی مومن باید این باشد که در محضر حق، آنچه را باید بکند، انجام ندهد. وگرنه در برابر اراده حق، هیچ اراده دیگری وجود ندارد و خدا نیازی به کمک ما و هیچکس دیگر ندارد.
در نتیجه ما هرچند باید محاسبات دنیوی برای برنامهریزی جنگ را داشته باشیم ( که آن هم دستور خداوند است) اما پیروز این جنگ را صرفا خدا تعیین خواهد کرد. ظرفیتهای بالا که هر کدام دریایی وسیع از کار و تلاش است، تکمیل کننده پازل جنگ در کنار اقدام نظامی است که تداوم بیشتری نیز خواهد داشت. زیرا جنگ نظامی بالاخره روزی به پایان میرسد اما جنگ اندیشه و باور هرگز.
سید حمیدرضا خدائیان
۷. ترویج دینداری : مردم زیادی در دنیا هستند که بیمعنا زندگی میکنند و لهله زنان و لنگلنگان به دنبال راه نجات از وضعیت بیمعنای خود هستند. اساسا صدور اسلام و جهاد اصلی مدنظر آن، رساندن پیام اسلام به این افراد است که به دلیل طینت و فطرت پاک، با شنیدن این پیام، ورق زندگی خود را بر می گردانند. در نتیجه ایرانیان موظف هستند فکر قویم و عمیق خود را به این افراد برسانند. فریاد مظلومیت به تنهایی اگر قرار بود اثر کند، فریاد غزه اثر گذاشته بود اما مظلومیت منهای اندیشه و ایمان، در نهایت به عادی سازی یا اثر تماشاگر میشود زیرا کسی را مسئول نمیکند و صرفا عواطف انسانی را برای مدتی تحریک میکند.
۸. خالص سازی : خالص سازی از مهمترین ثمرات غیرمستقیم این جنگ است، افراد زیادی هستند که در ایران زندگی میکنند اما ایرانی نیستند، در بین مسلمین هستند و مسلمان نیستند. در فرایند خالص سازی منافقین فکری و ایمانی باید پاک سازی شوند زیرا درونیات آن به سطح بروز میرسد و الک جنگ، تصفیهسازی میکند. در سطحی دیگر شناسایی عناصر نفوذی نیز باعث تطهیر صورت مقدس ایران از این جرثومههای تباهی خواهد بود.
۹. کشف و برطرفسازی نقاط ضعف : دشمن بطور واضحی از طریق نقاط ضعف ما تلاش میکند تا نقاط قوت ما را از بین ببرد. یک مواجهه واقعی مانند جنگ فعلی ما را از غفلتهای قبلی خود مطلع میکند تا نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود.
۱۰. امتحان الهی : همهی این جنگ در هر دو سو، تحت اراده خداوند است. این جنگ یک فرصت طلایی برای ماست. خداوند مأموریتی را به ما محوّل کرده است که در صورت تلاش کافی برای انجام آن، نصرت خود را به طور حتم به سمت ما میفرستد و ما را مردمانی برگزیده در تاریخ میگرداند و سپاهیان کثیر شیطان را به امری، کن فیکون میکند. در نتیجه نگاه به این جنگ نباید پیروزی خدا بر شیطان باشد که شیطان با همهی عملهی خود، در برابر خدا معدومی وهمانی است. پس این جنگ فرصتی برای خودنمایی ما در محضر حق است که اگر تلاش کافی نکنیم و هر کدام ظرفیت خود را در زمینهی توان خود بروز ندهیم، این فرصت از ما گرفته میشود و به دیگری داده میشود. در نتیجه مومن حقیقی در این شرایط نباید نگران پیروزی یا شکست بر اسرائیل باشد زیرا دیندار هرگز شکست نمیخورد، بلکه نگرانی مومن باید این باشد که در محضر حق، آنچه را باید بکند، انجام ندهد. وگرنه در برابر اراده حق، هیچ اراده دیگری وجود ندارد و خدا نیازی به کمک ما و هیچکس دیگر ندارد.
در نتیجه ما هرچند باید محاسبات دنیوی برای برنامهریزی جنگ را داشته باشیم ( که آن هم دستور خداوند است) اما پیروز این جنگ را صرفا خدا تعیین خواهد کرد. ظرفیتهای بالا که هر کدام دریایی وسیع از کار و تلاش است، تکمیل کننده پازل جنگ در کنار اقدام نظامی است که تداوم بیشتری نیز خواهد داشت. زیرا جنگ نظامی بالاخره روزی به پایان میرسد اما جنگ اندیشه و باور هرگز.
۱۶:۱۶
🟢 دشمن جمهوری اسلامی لزوما دوست اسرائیل نیست و آنها این موضوع را به خوبی میدانند و به همین دلیل هیچ ابایی از قتلعام حتی دشمنان جمهوری اسلامی ندارند. اگر اینگونه هم فکر نمیکردند، تفاوت نژادی و غیریهودی بودن ایرانیان، از منظر آنها، جانشان را بیارزش میکند و باز هم به راحتی حاضرند در این جنگ آنها را نیز بکشند. حتی اگر اینگونه هم نباشد در نهایت اسرائیل، کشتن مخالفان جمهوری اسلامی را امری ساده تلقی میکند زیرا آنها عمری بیجیره و مواجب برای اسرائیل خدمت غیرمستقیم کردند و حالا که مستقیما وارد جنگ با ما شده است، این مخالفان چیزی جز تلفات جانبی و مهرههایی سوخته نیستند. این صرفا وضعیت مخالفان جمهوری اسلامی است چه رسد به سایر مردم. اگر کسی هنوز تصور میکند حتی ذرهای جان هر ایرانی برای اسرائیل اهمیتی دارد، قطعا احمقی است که درمانناپذیر است.
۱۶:۴۳
فارغ از اینکه آتشبس ایران و اسرائیل چه قدر مورد قبول رسمی ایران است و اینکه چه میزان دستور از ولی امر مسلمین رسیده است، آنچه بسیار دردناک است نقشی است که ترامپ و مزدورانش ایفا میکنند. ترامپ تلاش می کند بگوید که من بزرگتر هستم و حتی اعلام آتش بس نیز با من است و مانند یک پدر، دو طرف را مجبور به مصالحه میکنم. توییتهای این کله زرد تهیمغز، سعی در القای این موضوع دارد و البته اسرائیل با این موضوع هیچ تقابلی ندارد. اما پذیرش این موضوع در ایران آن هم از این سگ زرد، تبعات فکری متعددی خواهد داشت. ما صرفا به گردش چشمان آقا، چشم میدوزیم و صراحتا اعلام می کنیم که هر چند اسرائیل طرف اصلی این جنگ است، اما جنگ اصلی با آمریکاست و لاغیر و تمایل هر بسیجی حذف نجاساتی چون ترامپ از زمین است حال یا با تطهیر یا با انقلاب ذات!
۱۶:۳۸
🟢 عن ابی عبدالله علیه السلام : إِنَّ بَنِی أُمَيَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِيمَ الْإِيمَانِ وَ لَمْ يُطْلِقُوا تَعْلِيمَ الشِّرْكِ لِكَيْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَيْهِ لَمْ يَعْرِفُوهُ.
ترجمه :حضرت صادق عليه السّلام فرمود: همانا بنى اميه براى مردم تعليم ايمان را آزاد گذاردند و تعليم شرك را آزاد نگذاشتند، بخاطر اینكه اگر بنی امیه مردم را بر آن شرک وادار كنند، مردم آن شرک را نشناسند و تشخیص ندهند.
شبهات فضای جنگ فعلی بیشمار است اما همدلی ایجاد شده، درهای گفتگو را باز کرده است، ضمن اینکه مردم واضحتر خوی پلید آمریکا را دیدهاند. برطرفسازی این شبهات گاهی ارتباطی به فهم ما از خود ندارد بلکه باید دشمن را بشناسیم. در حال حاضر بخش قابل توجهی از مردم که لزوم دفاع ایران از خود را معترفند، همزمان دچار این شبهه هستند که آمریکا چیزی از ما میخواهد و ما هم چیزی از او و هنوز میتوان با یک معامله، وضعیت را عادی کرد و بهتر است با این غول احمق وارد مبارزه نشویم. اما گمان آنها این است که آمریکا مثلا از ما نفت میخواهد یا مشکل با مرگ بر آمریکای ما دارد و بس. وظیفه مبلغان و جهادگران تبیین، تشریح این واقعیت است که آمریکا از ما یک چیز میخواهد : تسلیم بودن. در واقع آنچه را ما باید نسبت به خداوند داشته باشیم، آمریکا از ما میخواهد. اینکه در برابر ارادهی او، هر چه باشد، تسلیم باشیم و اطاعت کنیم و ایران هم منطقه تحت سلطهی او باشد حال یا با حضور فیزیکیاش یا صرفا با فرمانپذیری. حقیقت این است که اگر این موضوع برای مردم با توضیح و تبیین و شواهد کافی بسط داده شود، حتی افراد غیرمذهبی ایرانی نیز حاضر به این واپسدادگی نخواهند بود. در واقع خمینی کبیر، کاری با ایران و ایرانی کرد که دیگر به این راحتیها، ایرانیها حاضر به فروش عزت نفس خود نیستند حتی اگر مسلمان نباشند.
سید حمیدرضا خدائیان
ترجمه :حضرت صادق عليه السّلام فرمود: همانا بنى اميه براى مردم تعليم ايمان را آزاد گذاردند و تعليم شرك را آزاد نگذاشتند، بخاطر اینكه اگر بنی امیه مردم را بر آن شرک وادار كنند، مردم آن شرک را نشناسند و تشخیص ندهند.
شبهات فضای جنگ فعلی بیشمار است اما همدلی ایجاد شده، درهای گفتگو را باز کرده است، ضمن اینکه مردم واضحتر خوی پلید آمریکا را دیدهاند. برطرفسازی این شبهات گاهی ارتباطی به فهم ما از خود ندارد بلکه باید دشمن را بشناسیم. در حال حاضر بخش قابل توجهی از مردم که لزوم دفاع ایران از خود را معترفند، همزمان دچار این شبهه هستند که آمریکا چیزی از ما میخواهد و ما هم چیزی از او و هنوز میتوان با یک معامله، وضعیت را عادی کرد و بهتر است با این غول احمق وارد مبارزه نشویم. اما گمان آنها این است که آمریکا مثلا از ما نفت میخواهد یا مشکل با مرگ بر آمریکای ما دارد و بس. وظیفه مبلغان و جهادگران تبیین، تشریح این واقعیت است که آمریکا از ما یک چیز میخواهد : تسلیم بودن. در واقع آنچه را ما باید نسبت به خداوند داشته باشیم، آمریکا از ما میخواهد. اینکه در برابر ارادهی او، هر چه باشد، تسلیم باشیم و اطاعت کنیم و ایران هم منطقه تحت سلطهی او باشد حال یا با حضور فیزیکیاش یا صرفا با فرمانپذیری. حقیقت این است که اگر این موضوع برای مردم با توضیح و تبیین و شواهد کافی بسط داده شود، حتی افراد غیرمذهبی ایرانی نیز حاضر به این واپسدادگی نخواهند بود. در واقع خمینی کبیر، کاری با ایران و ایرانی کرد که دیگر به این راحتیها، ایرانیها حاضر به فروش عزت نفس خود نیستند حتی اگر مسلمان نباشند.
۱۰:۴۳
🟢فَلا تَهِنوا وَتَدعوا إِلَى السَّلمِ وَأَنتُمُ الأَعلَونَ وَاللَّهُ مَعَكُم وَلَن يَتِرَكُم أَعمالَكُم
پس هرگز سست نشوید و (دشمنان را) به صلح (ذلّتبار) دعوت نکنید در حالی که شما برترید، و خداوند با شماست و چیزی از اعمالتان را کم نمیکند!
سوره مبارکه محمد آیه ۳۵
اسرائیلیها و آمریکاییها دائما میگویند که اگر ایران چنین و چنان نکند، او را رها نخواهیم کرد. اینان شبیه سگ زردی که از تشنگی لهلهزنان بهدنبال راه نجات است دائما برای ما رجز میخوانند و تهدید میکنند حال آنکه خوب میدانند و باید هم بدانند ما چهل سال است دست از آنها برنداشتهایم و حالا که قافیهی ما گره خورده است هرگز دیگر دست بر نخواهیم داشت. آن کس که عاشق مبارزه با اسرائیل و آمریکاست ماییم نه آنهایی که از ترس جان بیارزششان آرزوی طول عمر هزارساله میکنند. در هیچ زمانی ایرانیها را اینقدر طالب دفن کردن اسرائیل ندیدهایم و انگیزهها تا به حال چنین شوقی را تحمل نکردهاند. اما دشمن خوب است بداند که زمانبندی او بسیار غلط بوده است زیرا امشب، شب اول محرم است و سیدالشهداء معشوق بیرقیب ایرانیان. و از امروز انگیزه ایرانیها برای جنگ با اسرائیل صدچندان خواهد شد و برای یک سینهزن هیچ مرگی شیرینتر از شهادت در محرم نیست. ندای شیعیان در این ماه خطاب سیدالشهداء است که فرمود :
«من لحقنی استشهد و من لم یلحقنی لم یدرک الفتح»
هرکس به من ملحق شود شهید میشود و هرکس به من ملحق نگردد، به فتح و پیروزی نخواهد رسید.
آیا چنین تفکری را میتوان شکست داد؟
یا اینکه حضرتش در روز عاشورا فرمود :
« ... ألا وَإنَّ الدَّعيَّ ابنَ الدَّعيِّ قَد رَكَّزَ بَينَ اثنَتينِ بَينَ السُلَّهِ وَالذِلَّةِ وَ هَيهاتَ مِنّا الذِلَّةُ يَأبى اللّه ُ ذلك لَنا وَرَسولُهُ وَالمُؤمِنونَ وَحُجورٌ طابَت وَطَهُرَت وَأنوفُ حَميَّةٍ وَنُفوسُ أبيَّةٍ مِن أن تُؤثِرَ طاعَةَ اللِئامِ عَلى مَصارِعِ الكِرامِ »
هان ! اين حرامزاده پسر حرامزاده مرا ميان دو چيز مخيّر كرده است : ميان شمشير و تن دادن به خوارى.و هيهات كه ما تن به ذلّت و خوارى دهيم. خدا و رسول او و مؤمنان و دامنهاى پاك و مطهّر[ى كه ما در آن پرورش يافته ايم] و دلهاى غيرتمند و جانهاى بزرگمنش ، اين را بر ما نمى پذيرند كه فرمانبرى از فرومايگان را بر مرگ شرافتمندانه ترجيح دهيم.
سید حمیدرضا خدائیان
پس هرگز سست نشوید و (دشمنان را) به صلح (ذلّتبار) دعوت نکنید در حالی که شما برترید، و خداوند با شماست و چیزی از اعمالتان را کم نمیکند!
سوره مبارکه محمد آیه ۳۵
«من لحقنی استشهد و من لم یلحقنی لم یدرک الفتح»
هرکس به من ملحق شود شهید میشود و هرکس به من ملحق نگردد، به فتح و پیروزی نخواهد رسید.
آیا چنین تفکری را میتوان شکست داد؟
یا اینکه حضرتش در روز عاشورا فرمود :
« ... ألا وَإنَّ الدَّعيَّ ابنَ الدَّعيِّ قَد رَكَّزَ بَينَ اثنَتينِ بَينَ السُلَّهِ وَالذِلَّةِ وَ هَيهاتَ مِنّا الذِلَّةُ يَأبى اللّه ُ ذلك لَنا وَرَسولُهُ وَالمُؤمِنونَ وَحُجورٌ طابَت وَطَهُرَت وَأنوفُ حَميَّةٍ وَنُفوسُ أبيَّةٍ مِن أن تُؤثِرَ طاعَةَ اللِئامِ عَلى مَصارِعِ الكِرامِ »
هان ! اين حرامزاده پسر حرامزاده مرا ميان دو چيز مخيّر كرده است : ميان شمشير و تن دادن به خوارى.و هيهات كه ما تن به ذلّت و خوارى دهيم. خدا و رسول او و مؤمنان و دامنهاى پاك و مطهّر[ى كه ما در آن پرورش يافته ايم] و دلهاى غيرتمند و جانهاى بزرگمنش ، اين را بر ما نمى پذيرند كه فرمانبرى از فرومايگان را بر مرگ شرافتمندانه ترجيح دهيم.
۲۰:۴۱
🟢 قد رأيت هاتفا يقول: أنتم تسرعون، والمنايا تسرع بكم الي الجنة.
فقال له ابنه علي: يا أبه! أولسنا علي الحق؟
فقال: بلي يا بني! والذي اليه مرجع العباد.
فقال: يا أبه! اذا لا ابالي بالموت.
فقال: جزاك الله يا بني! خير ما جزي ولدا عن والد.
فقال له ابنه علي: يا أبه! أولسنا علي الحق؟
فقال: بلي يا بني! والذي اليه مرجع العباد.
فقال: يا أبه! اذا لا ابالي بالموت.
فقال: جزاك الله يا بني! خير ما جزي ولدا عن والد.
۹:۰۱
🟢 وَ قَالَ عَليهِ السَّلامُ :
رُدُّوا آلْحَجَرَ مِنْ حَيْثُ جَاءَ، فَإِنَّ الشَّرَّ لاَ يَدْفَعُهُ إِلاَّ الشَّرُّ.
امام علی (عليه السلام) فرمود:سنگ را به همانجا که از آن آمده بازگردانيد، چرا که شر و بدى را جز با (همان) شر و بدى نمى توان دفع کرد.
نهج البلاغه حکمت ۳۱۴
رُدُّوا آلْحَجَرَ مِنْ حَيْثُ جَاءَ، فَإِنَّ الشَّرَّ لاَ يَدْفَعُهُ إِلاَّ الشَّرُّ.
امام علی (عليه السلام) فرمود:سنگ را به همانجا که از آن آمده بازگردانيد، چرا که شر و بدى را جز با (همان) شر و بدى نمى توان دفع کرد.
نهج البلاغه حکمت ۳۱۴
۹:۵۶
🟢 ... وَاللَّهُ الْغَنِيُّ وَأَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ ۚ وَإِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ
... و خدا بی نیاز است، و شمایید که نیازمند هستید؛ و اگر روی بگردانید به جای شما گروه دیگری را می آورد که مانند شما نخواهند بود.
سوره محمد آیه ۳۸
... و خدا بی نیاز است، و شمایید که نیازمند هستید؛ و اگر روی بگردانید به جای شما گروه دیگری را می آورد که مانند شما نخواهند بود.
سوره محمد آیه ۳۸
۱۴:۰۳
🟢 جنگها سه دستهاند : جنگ وجودی جنگ ماهوی جنگ کیفی
جنگ وجودی یعنی دو طرف با اساس وجود یکدیگر مشکل دارند و پایان این جنگ، حذف یکی از آن دو است. جنگ ماهوی بر سر نوع نگاه مسئولین یا مردم دو طرف است و پایان آن، تصرف و انقلاب در بدنهی فکری و عملی آن جامعه برای ساخت کشوری جدید است. جنگ کیفی بر سر چگونگیهاست ، این جنگ میتواند با توافق بردـبرد خاموش شود زیرا معیار دو طرف، تغییر یا حذف طرف مقابل نیست بلکه ممکن است با هم علیه دیگری متحد شوند. این جنگ عمدتا بر سر قدرت است و به همین دلیل براساس اهداف مشترک، قابل مدیریت.
جنگ با ایران از منظر اسرائیل، وجودی است ، از منظر آمریکا ماهوی است و از منظر بعضی از کشورهای منطقه، کیفی است. در نتیجه در همه تحلیلها باید نوع نگاه کشور مبدأ به این جنگ را لحاظ کرد. و البته پر واضح است جنگ ما با اسرائیل نیز وجودی است بلکه عدمی است زیرا « ما هیچ طویلهای به اسم اسرائیل هم نمیشناسیم چه رسد به کشور »
سید حمیدرضا خدائیان
جنگ وجودی یعنی دو طرف با اساس وجود یکدیگر مشکل دارند و پایان این جنگ، حذف یکی از آن دو است. جنگ ماهوی بر سر نوع نگاه مسئولین یا مردم دو طرف است و پایان آن، تصرف و انقلاب در بدنهی فکری و عملی آن جامعه برای ساخت کشوری جدید است. جنگ کیفی بر سر چگونگیهاست ، این جنگ میتواند با توافق بردـبرد خاموش شود زیرا معیار دو طرف، تغییر یا حذف طرف مقابل نیست بلکه ممکن است با هم علیه دیگری متحد شوند. این جنگ عمدتا بر سر قدرت است و به همین دلیل براساس اهداف مشترک، قابل مدیریت.
جنگ با ایران از منظر اسرائیل، وجودی است ، از منظر آمریکا ماهوی است و از منظر بعضی از کشورهای منطقه، کیفی است. در نتیجه در همه تحلیلها باید نوع نگاه کشور مبدأ به این جنگ را لحاظ کرد. و البته پر واضح است جنگ ما با اسرائیل نیز وجودی است بلکه عدمی است زیرا « ما هیچ طویلهای به اسم اسرائیل هم نمیشناسیم چه رسد به کشور »
۵:۳۶
🟢 رابطهی امت اسلام و ملت ایران باید از جنس عموم و خصوص مطلق باشد.انقلاب اسلامی در پی نفی ملت نبود و نیست بلکه به آن روح جدیدی بخشید. انقلاب اسلامی یک رخداد نیست، بلکه یک فرایند است که در طی آن، یک ملت با اسلام عینیت مییابد و به همین دلیل نفی یکی، نفی دیگری خواهد بود.
سید حمیدرضا خدائیان
۱۷:۳۱