۸:۳۰
۱۱:۴۳
مشکل اصلی این حرفا خیلی واضحه :
🟡 برای نماز باید وضو بگیرید ، برای عروسی باید لباس خوب آماده کنید ، برای رانندگی باید بنزین بزنید، برای هر چیزی باید مقدمهای فراهم کنید. شما باید اون کارو انجام بدین ولی بدون مقدمه، انجامش امکان نداره پس اگر کار اصلی واجبه،
مقدمهاش هم واجب خواهد بود .🟡 ازدواج هم همینجوریه . ازدواج در طول زندگی فرد یکی از مهمترین موضوعهاست که خیلی از چیزها روی اون شکل میگیرن یا استوار میشن و از صد جهت ضرورت داره.🟡 من اگر فکر کنم با خودم و بگم که من آماده نیستم برای ازدواج و راست هم بگم ، این فکر تا یه جایی و یه سنی معقوله. چون شما باید برای این کار آماده بشید
اما اگه سی سالتون شد و هنوز آماده نیستید یعنی
مشکل از خودتونهیعنی نخواستید که آماده بشیدنخواستید خودسازی کنیدو نخواستید مقدمات ازدواج رو فراهم کنید
تا بتونید ازدواج کنید .🟡هیچ وقت فریب این حرفا رو نخورید، این حرفها مغالطات بسیار ضعیفیه که بیشتر جنبهی توجیه داره تا دلیل. 🟡 واضحه که ازدواج ضروریه و واضحه که
آمادهشدن براش به همون اندازه ضروریه .آدمها خود به خود آماده نیستند و قرار نیست با انتظار، آمادگی خودجوش ایجاد بشه بلکه
باید آماده بشیم ..
/سیدحمیدرضاخدائیان/ | ما را به دوستان خود معرفی کنید |🟡@cetraادامهیمطلب
🟡 برای نماز باید وضو بگیرید ، برای عروسی باید لباس خوب آماده کنید ، برای رانندگی باید بنزین بزنید، برای هر چیزی باید مقدمهای فراهم کنید. شما باید اون کارو انجام بدین ولی بدون مقدمه، انجامش امکان نداره پس اگر کار اصلی واجبه،
مقدمهاش هم واجب خواهد بود .🟡 ازدواج هم همینجوریه . ازدواج در طول زندگی فرد یکی از مهمترین موضوعهاست که خیلی از چیزها روی اون شکل میگیرن یا استوار میشن و از صد جهت ضرورت داره.🟡 من اگر فکر کنم با خودم و بگم که من آماده نیستم برای ازدواج و راست هم بگم ، این فکر تا یه جایی و یه سنی معقوله. چون شما باید برای این کار آماده بشید
اما اگه سی سالتون شد و هنوز آماده نیستید یعنی
مشکل از خودتونهیعنی نخواستید که آماده بشیدنخواستید خودسازی کنیدو نخواستید مقدمات ازدواج رو فراهم کنید
تا بتونید ازدواج کنید .🟡هیچ وقت فریب این حرفا رو نخورید، این حرفها مغالطات بسیار ضعیفیه که بیشتر جنبهی توجیه داره تا دلیل. 🟡 واضحه که ازدواج ضروریه و واضحه که
آمادهشدن براش به همون اندازه ضروریه .آدمها خود به خود آماده نیستند و قرار نیست با انتظار، آمادگی خودجوش ایجاد بشه بلکه
باید آماده بشیم ..
/سیدحمیدرضاخدائیان/ | ما را به دوستان خود معرفی کنید |🟡@cetraادامهیمطلب
۱۱:۴۴
🟡 همهی ما ضعفهای مختلف و متفاوت داریم ولی بعد از ازدواج، این ضعفها خودشون و نشون میدن . چون ازدواج، شروع یه زندگی جدیه و دیگه نمیشه با چشمپوشی و لاپوشانی، این ضعفها رو در نظر نگیریم.
🟡 زندگی زناشویی، به ما بیشتر از هر چیز دیگهای نشون میده که خودسازی چقدر اهمیت داره و رها بودن از همه چیز، چهقدر خطرناکه.
🟡 این مشکل ازدواج نیست، این مشکل ماست که این عدمخودسازی فقط توی ازدواج مشخص میشه
🟡 پس خودسازی رو باید قبل از ازدواج شروع کنیم و این خودسازی نیاز به نقشه راه داره .
/سیدحمیدرضاخدائیان/ | ما را به دوستان خود معرفی کنید |🟡@cetra
🟡 زندگی زناشویی، به ما بیشتر از هر چیز دیگهای نشون میده که خودسازی چقدر اهمیت داره و رها بودن از همه چیز، چهقدر خطرناکه.
🟡 این مشکل ازدواج نیست، این مشکل ماست که این عدمخودسازی فقط توی ازدواج مشخص میشه
🟡 پس خودسازی رو باید قبل از ازدواج شروع کنیم و این خودسازی نیاز به نقشه راه داره .
/سیدحمیدرضاخدائیان/ | ما را به دوستان خود معرفی کنید |🟡@cetra
۱۱:۴۵
برای ازدواج با یک آدم بالغ، خودتون باید بالغ باشیدیا حداقل در راه تکامل بلوغ باشید.
🟡 بارها دیدهام که مشکلات زناشویی به دلیل عدم توازن بلوغ دو طرف بوده است.اگر هر دو بالغ نباشند، وضعیت خیلی عجیب میشه.اگر یکی بالغ باشه و یکی دیگه هنوز بچه مونده باشه،هر دو طرف به مشکلات زیادی باهم میخورن. 🟡 اما اگر هر دو بالغ یا در حال بلوغ و جستجوگر این راه باشند، قطعا رابطهی خیلی بهتری باهم خواهند داشت.🟡 این بلوغ توی جنبههای مختلفه و لزوما مربوط به سن نیست.ممکنه یکی از دو طرف سن بالایی داشته باشهاما هنوز نابالغ باشه یا برعکس، سن پایین داشتهباشه و بالغ باشه.🟡 ازدواج بیشتر از اینکه نیاز به سن داشته باشه
نیاز به بلوغ داره .🟡 بلوغ فقط به معنای بلوغ جسمی نیست، بلوغ در این حالت به معنای شاخصه تکامل شخصیتیه. مثل بلوغ احساسی، بلوغ فکری، بلوغ بینافردی، بلوغ اخلاقی، بلوغ هویتی، بلوغ اولویت، بلوغ تصمیم و ...🟡گاها آدمی رو میبینیم که مثلاً بلوغ بینافردی نداره و به راحتی به همسر خودش توهین میکنه درحالی که حتی نمیدونه فعلش توهین بوده. یا مثلا عدم بلوغ فکری باعث میشه که شما هیچوقت نتونید همسر بالغ خودتون رو درک کنید و مثالهای دیگه از این دست...
🟡 اما اگر یک مرد بالغ باشه و بدونه که شما هنوز بلوغ کافی برای ازدواج رو ندارید اما بازم دوست داشته باشه که با شما ارتباط داشته باشه، احتمالا به دنبال اینه که شما رو مصرف کنه نه اینکه با شما زندگی کنه.چنین مردانی خانومای بالغ و همتراز خودشون رو بعنوان همسر میبینن و دخترای دیگه رو مصرف میکنند.🟡 البته زیاد هم دیدیم که یه خانم با آموزش و البته میل و انگیزه اولیه، بعد از ازدواج بلوغ کامل رو به دست آورده و حتی از همسر خودش هم جلو زده. چون خانم ها به دلیل زمان بیشتری که دارن، میتونن برنامههای فردی بیشتری داشته باشن و دقیقا این زمان، یک فرصت جدیه که نباید با کارهای دیگه پر بشه وگرنه خسارتهای دنیوی و اخروی زیادی رو به زندگی زوجین وارد میکنه.
/سیدحمیدرضاخدائیان/ | ما را به دوستان خود معرفی کنید |🟡@cetra
🟡 بارها دیدهام که مشکلات زناشویی به دلیل عدم توازن بلوغ دو طرف بوده است.اگر هر دو بالغ نباشند، وضعیت خیلی عجیب میشه.اگر یکی بالغ باشه و یکی دیگه هنوز بچه مونده باشه،هر دو طرف به مشکلات زیادی باهم میخورن. 🟡 اما اگر هر دو بالغ یا در حال بلوغ و جستجوگر این راه باشند، قطعا رابطهی خیلی بهتری باهم خواهند داشت.🟡 این بلوغ توی جنبههای مختلفه و لزوما مربوط به سن نیست.ممکنه یکی از دو طرف سن بالایی داشته باشهاما هنوز نابالغ باشه یا برعکس، سن پایین داشتهباشه و بالغ باشه.🟡 ازدواج بیشتر از اینکه نیاز به سن داشته باشه
نیاز به بلوغ داره .🟡 بلوغ فقط به معنای بلوغ جسمی نیست، بلوغ در این حالت به معنای شاخصه تکامل شخصیتیه. مثل بلوغ احساسی، بلوغ فکری، بلوغ بینافردی، بلوغ اخلاقی، بلوغ هویتی، بلوغ اولویت، بلوغ تصمیم و ...🟡گاها آدمی رو میبینیم که مثلاً بلوغ بینافردی نداره و به راحتی به همسر خودش توهین میکنه درحالی که حتی نمیدونه فعلش توهین بوده. یا مثلا عدم بلوغ فکری باعث میشه که شما هیچوقت نتونید همسر بالغ خودتون رو درک کنید و مثالهای دیگه از این دست...
🟡 اما اگر یک مرد بالغ باشه و بدونه که شما هنوز بلوغ کافی برای ازدواج رو ندارید اما بازم دوست داشته باشه که با شما ارتباط داشته باشه، احتمالا به دنبال اینه که شما رو مصرف کنه نه اینکه با شما زندگی کنه.چنین مردانی خانومای بالغ و همتراز خودشون رو بعنوان همسر میبینن و دخترای دیگه رو مصرف میکنند.🟡 البته زیاد هم دیدیم که یه خانم با آموزش و البته میل و انگیزه اولیه، بعد از ازدواج بلوغ کامل رو به دست آورده و حتی از همسر خودش هم جلو زده. چون خانم ها به دلیل زمان بیشتری که دارن، میتونن برنامههای فردی بیشتری داشته باشن و دقیقا این زمان، یک فرصت جدیه که نباید با کارهای دیگه پر بشه وگرنه خسارتهای دنیوی و اخروی زیادی رو به زندگی زوجین وارد میکنه.
/سیدحمیدرضاخدائیان/ | ما را به دوستان خود معرفی کنید |🟡@cetra
۱۲:۴۴
۲۰:۴۱
مجموعه اقدامات لازم برای دور دوم انتخابات
آنچه در دور اول انتخابات گذشت، حالا به پایان رسیده است و حال برای دور دوم انتظار می رود که تیم آقای جلیلی بسیاری از مسائل را شفاف کند تا در رای دور دوم او اثرگذار باشد ، بعضی از اقدامات ضروری :
۱. مخاطب قرار دادن نسل z و گفتگوی مستقیم با آنها ۲. عدم تکیه بر برنامه در مناظرات رو در رو و تکیه بر مصادیق جزئی ۳. ارائه گزارش از اقدامات کاملا اجرایی انجام شده طی ۲۰ سال اخیر که با رهبری سعید جلیلی اعمال شده و من می دانم که تعداد آنها کم نیست. ۴. مخاطب قرار دادن مستقیم کارگران ۵. مذاکره با احمدی نژاد با تکیه بر اشتراکات نه اختلافات ۶. معرفی کابینه ی پیشنهادی توسط ایشان ۷. مشخص کردن تفاوت های خط خود با جبهه پایداری ۸. هم افزایی با قالیباف ۹. شفاف کردن نگاه به زنان بصورت جزئی و گفتگو با زنانی که اعتقاد روشنی به حجاب ندارند و شفافیت در این حوزه بدون رد کردن اصل شرعی و قانونی حجاب
این ۹ اقدام شاهکلید موفقیت در دور دوم انتخابات است و البته سر فرصت باید درباره اهمیت رأیآوری سعید صحبت کنیم. ریاست جمهوری جلیلی اعتلای سپهر سیاسی ایران است و صرفا یک انتخاب نیست.
هر ۹ مورد بالا وظیفه مستقیم ستاد اصلی در خیابان ورشو است و به تبع آن در ستاد دانشجویی-طلبگی بهجت آباد. حریف قطعا از شیوه کدگذاری در همین موارد استفاده خواهد کرد و پاسخ آن، صرفا تبدیل فرصت این کدگذاریها بصورت تله با آمادگی پیشینی است. عمدهی این موارد نیاز به جلسات داخلی و سپس برونداد مجازی و غیرمیدانی دارد. نقطه قوت حریف، قدرت لابیگری بالا و پولپاشی بیپایان اوست و قدرت ما در میدان و گفتگو با مردم است. رأی حریف عمدتا بصورت سلبی است یعنی سلب جلیلی و در ایجاب کاملا پیاده است و حرفی برای گفتن ندارد و دقیقا باید استراتژی ما، خنثی کردن مینهای او و پیشروی بر مبنای ادعاهای دروغ او باشد.به نظر میرسد از میان شبکههای اجتماعی، بیشترین تکیه باید بر اینستاگرام و تلگرام باشد و نه توییتر و ایتا.
اما در میدان، وظیفهی هر آن کسی که در ستادهای جلیلی حضور ندارد و زمان کافی برای تبلیغ دارد، حرکت به سمت مناطقی است که تراکم جمعیتی بالا و تنش پایین دارد. از مناطقی که دم کدخدای آن را دیدهاند باید صرف نظر کرد و صرفا به مناطق خاکستری روی آورد. در تهران، جنوب شهر در بعضی از مناطق مستعد این کار است و در بسیاری از شهرها باید روی روستاهای پرجمعیت تمرکز کرد. فرصت تبیین کم است در نتیجه از روشهای عملگرایانه و غیرمبنایی و البته مطابق با حقیقت باید استفاده شود. مبلغ باید همزبان، هممحله و هملهجه باشد. فضاهای پرتنشی مانند مترو مناسب تبلیغ نیستند. در عوض نانواییهای شهر و غذاخوریهای کوچک محلی بهترین محل درونشهری برای تبلیغند. هر کس باید با مانند خود گفتگو کند و مدیریت خشم مهمترین خصیصه تبلیغ میدانی است. به هیچ عنوان وارد گفتگوی عمیق و پاسخ به شبهات نشوید. درد مردم ضعیف گفتن نیست، شنیده شدن است و شنیده شدن در هفته پیش رو باید سریع و در ازای آن همراه با گرفتن قول به رای جلیلی باشد. در غیر اینصورت به کدگذاری اکتفا شود و وارد محل بعدی شوید. کسانیکه زمان و توان کافی برای تبلیغ ندارند، صرفا به تبلیغ در همکاران یا فامیلهای نزدیک بپردازند. به جای تلاش برای ارتباط با ستاد جلیلی و فرصتسوزی، باید به سرعت وارد عمل شد. اثرگذاری ما کاملا وابسته به میزان خلوص و عدم منفعت طلبی در این مسیر است. مخاطب شما باید بداند که درد کوخ نشینها را دارید و به دنبال کاخنشینی نیستید. در پایان دعا و التجاء و توسل به ولیعصر علیه السلام کارگشاست.
سیدحمیدرضاخدائیان__🟡@cetra
آنچه در دور اول انتخابات گذشت، حالا به پایان رسیده است و حال برای دور دوم انتظار می رود که تیم آقای جلیلی بسیاری از مسائل را شفاف کند تا در رای دور دوم او اثرگذار باشد ، بعضی از اقدامات ضروری :
۱. مخاطب قرار دادن نسل z و گفتگوی مستقیم با آنها ۲. عدم تکیه بر برنامه در مناظرات رو در رو و تکیه بر مصادیق جزئی ۳. ارائه گزارش از اقدامات کاملا اجرایی انجام شده طی ۲۰ سال اخیر که با رهبری سعید جلیلی اعمال شده و من می دانم که تعداد آنها کم نیست. ۴. مخاطب قرار دادن مستقیم کارگران ۵. مذاکره با احمدی نژاد با تکیه بر اشتراکات نه اختلافات ۶. معرفی کابینه ی پیشنهادی توسط ایشان ۷. مشخص کردن تفاوت های خط خود با جبهه پایداری ۸. هم افزایی با قالیباف ۹. شفاف کردن نگاه به زنان بصورت جزئی و گفتگو با زنانی که اعتقاد روشنی به حجاب ندارند و شفافیت در این حوزه بدون رد کردن اصل شرعی و قانونی حجاب
این ۹ اقدام شاهکلید موفقیت در دور دوم انتخابات است و البته سر فرصت باید درباره اهمیت رأیآوری سعید صحبت کنیم. ریاست جمهوری جلیلی اعتلای سپهر سیاسی ایران است و صرفا یک انتخاب نیست.
هر ۹ مورد بالا وظیفه مستقیم ستاد اصلی در خیابان ورشو است و به تبع آن در ستاد دانشجویی-طلبگی بهجت آباد. حریف قطعا از شیوه کدگذاری در همین موارد استفاده خواهد کرد و پاسخ آن، صرفا تبدیل فرصت این کدگذاریها بصورت تله با آمادگی پیشینی است. عمدهی این موارد نیاز به جلسات داخلی و سپس برونداد مجازی و غیرمیدانی دارد. نقطه قوت حریف، قدرت لابیگری بالا و پولپاشی بیپایان اوست و قدرت ما در میدان و گفتگو با مردم است. رأی حریف عمدتا بصورت سلبی است یعنی سلب جلیلی و در ایجاب کاملا پیاده است و حرفی برای گفتن ندارد و دقیقا باید استراتژی ما، خنثی کردن مینهای او و پیشروی بر مبنای ادعاهای دروغ او باشد.به نظر میرسد از میان شبکههای اجتماعی، بیشترین تکیه باید بر اینستاگرام و تلگرام باشد و نه توییتر و ایتا.
اما در میدان، وظیفهی هر آن کسی که در ستادهای جلیلی حضور ندارد و زمان کافی برای تبلیغ دارد، حرکت به سمت مناطقی است که تراکم جمعیتی بالا و تنش پایین دارد. از مناطقی که دم کدخدای آن را دیدهاند باید صرف نظر کرد و صرفا به مناطق خاکستری روی آورد. در تهران، جنوب شهر در بعضی از مناطق مستعد این کار است و در بسیاری از شهرها باید روی روستاهای پرجمعیت تمرکز کرد. فرصت تبیین کم است در نتیجه از روشهای عملگرایانه و غیرمبنایی و البته مطابق با حقیقت باید استفاده شود. مبلغ باید همزبان، هممحله و هملهجه باشد. فضاهای پرتنشی مانند مترو مناسب تبلیغ نیستند. در عوض نانواییهای شهر و غذاخوریهای کوچک محلی بهترین محل درونشهری برای تبلیغند. هر کس باید با مانند خود گفتگو کند و مدیریت خشم مهمترین خصیصه تبلیغ میدانی است. به هیچ عنوان وارد گفتگوی عمیق و پاسخ به شبهات نشوید. درد مردم ضعیف گفتن نیست، شنیده شدن است و شنیده شدن در هفته پیش رو باید سریع و در ازای آن همراه با گرفتن قول به رای جلیلی باشد. در غیر اینصورت به کدگذاری اکتفا شود و وارد محل بعدی شوید. کسانیکه زمان و توان کافی برای تبلیغ ندارند، صرفا به تبلیغ در همکاران یا فامیلهای نزدیک بپردازند. به جای تلاش برای ارتباط با ستاد جلیلی و فرصتسوزی، باید به سرعت وارد عمل شد. اثرگذاری ما کاملا وابسته به میزان خلوص و عدم منفعت طلبی در این مسیر است. مخاطب شما باید بداند که درد کوخ نشینها را دارید و به دنبال کاخنشینی نیستید. در پایان دعا و التجاء و توسل به ولیعصر علیه السلام کارگشاست.
سیدحمیدرضاخدائیان__🟡@cetra
۱۷:۲۷
۷:۲۸
۱۵:۲۶
۱۵:۴۲
۱۵:۴۳
۱۵:۴۳
۱۵:۴۳
۱۵:۴۴
۱۵:۴۴
ساعتی پیش، غزل جدیدی از حضرت آقا منتشر شد با این مطلع زیبا :
گامی به راه و گامی در انتظار دارم سرگشته روزگاری پرگاروار دارم
وقت را هدر ندادم و به استقبال غزل ایشان رفتم:
تقدیم به خاک پای زائران حضرت حیدر سلام الله علیه
در وحدت زمستان، شوق بهار دارم زخمی چو لب به پشتم در کولهبار دارمناخوش از این غریبی، تنها زدم به جادهمقصد دیار عشق است پس لطف یار دارمبا مردمم ولی باز، دلبستهی تو هستم از تو نشانه دارد ورنه چه کار دارم ؟پاسوز تو چو شمعم، خاموشِ اشک خویشمجان میدهم ز گریه، این انتظار دارم نقطه سر خط و گم نیمی ز صفحهام شدمن صور سرنوشتم، پرگار دار دارم خاک است تا زمینم، از خیر خود گذشتم اینجا به دوشْ خانه، از هر مزار دارموارستهام ز دنیا در حسرت لب تو در تنگنای تهران، شوق فرار دارم من مست مست مستم، من آدم تو هستممن بوسهام چو موج و لب در کنار دارمزندانی غم تو، گر جان من شکافندسلول من بگوید: حیدر هوار دارم رنگ از رُخت به عالم، رَخت عروس دادهداماد دام کثرت، خلوت هزار دارم دنبالهی غم تو، وصف شهید عشق استشمشیر عزم بستم، تیغْ آبدار دارمخالص شدم که جایی از من صدا نماند چون بیشه شیر غرّان در استتار دارم محرم گدای حیدر، شاهیست تاج بر سر حالا بفهمم اینکه، شوق انار دارم!
سید حمیدرضا خدائیان
@cetra
ـــ
گامی به راه و گامی در انتظار دارم سرگشته روزگاری پرگاروار دارم
وقت را هدر ندادم و به استقبال غزل ایشان رفتم:
تقدیم به خاک پای زائران حضرت حیدر سلام الله علیه
در وحدت زمستان، شوق بهار دارم زخمی چو لب به پشتم در کولهبار دارمناخوش از این غریبی، تنها زدم به جادهمقصد دیار عشق است پس لطف یار دارمبا مردمم ولی باز، دلبستهی تو هستم از تو نشانه دارد ورنه چه کار دارم ؟پاسوز تو چو شمعم، خاموشِ اشک خویشمجان میدهم ز گریه، این انتظار دارم نقطه سر خط و گم نیمی ز صفحهام شدمن صور سرنوشتم، پرگار دار دارم خاک است تا زمینم، از خیر خود گذشتم اینجا به دوشْ خانه، از هر مزار دارموارستهام ز دنیا در حسرت لب تو در تنگنای تهران، شوق فرار دارم من مست مست مستم، من آدم تو هستممن بوسهام چو موج و لب در کنار دارمزندانی غم تو، گر جان من شکافندسلول من بگوید: حیدر هوار دارم رنگ از رُخت به عالم، رَخت عروس دادهداماد دام کثرت، خلوت هزار دارم دنبالهی غم تو، وصف شهید عشق استشمشیر عزم بستم، تیغْ آبدار دارمخالص شدم که جایی از من صدا نماند چون بیشه شیر غرّان در استتار دارم محرم گدای حیدر، شاهیست تاج بر سر حالا بفهمم اینکه، شوق انار دارم!
سید حمیدرضا خدائیان
@cetra
ـــ
۲۱:۰۱
۱۷:۰۹
درباره برائت و این ایام ...
برائت یکی از مهمترین جنبههای تشیع است. برائت یعنی من از دشمنان دین سر باز میزنم، با آنها دشمنم و به راه آنها نخواهم رفت و از خداوند میخواهم که رحمت خود را از این افراد دور کند. آنچه که امروز به عنوان برائت خوانده میشود ، عنصری تحریفشده از برائت است. موضوع در اصل برائت نیست بلکه در چگونگی آن است. برائتی که معیار آن دین خدا نیست بلکه شبیه برونافکنی روانشناختی است.
اگر برائت من، نافی برائت از دشمنان و تحریف کنندگان فعلی دین باشد بلکه به آنها کمک کنم و بعلاوه جلوی فهم درست از تشیع را بگیرم یا باعث حجاب علمی بشوم و دیگر کسی تلاشی برای فهم عقاید شیعه نکند و عملا هدایت رخ ندهد، با این تفاسیر چگونه میتوانم ادعای دوستی با اهل بیت علیهم السلام و دشمنی با دشمنان ایشان داشته باشم؟
برائت امروزی برخی محبان اهل بیت علیهم السلام در پی کمک به دشمنان دین است و عملا دوستی با آنها و رضایت بر افعال آنهاست. برائتی که لقلقه زبان است و در زندگی من تأثیری ایجاد نمیکند و بر دنبالهی دشمنان دین، تایید نیز دارد، در واقع قرار گرفتن در ضلع باطل و همراهی با همان کسانی است که آنها را لعن می کنیم. زیرا آنها جلوی فهم دین و نور امامت را گرفتند و ما نیز چنین میکنیم. برائتی که به قصد هدایت نیست، به قصد صدور تشیع نیست، برای توسعه فهم امامت در جهان نیست و جنس نفی آن سازنده نبوده و صرفا یک نفی بدون استراتژی و حتی کمک به دشمنان درجه یک دین است، به چه درد میخورد؟تشیع مانند یهودیت نیست که نخواهد کسی را وارد آیین خود کند. تشیع، آینده جهان است و شما یا جلوی گسترش آن را میگیرید یا به آن کمک میکنید. چگونه است که برخی قرمز میپوشند اما احکام الهی را به سخره میگیرند، دستور امیرالمومنین علیه السلام را تحریف میکنند و کلام خدا را به راحتی رد میکنند، با هر کس و ناکسی فالوده میخورند و ناگهان دیندار میشوند و خود را صاحب دین و فهم کودکانهی خود از روایات را میگیرند و هر کسی را که شیعه نیست، حرامزاده میخوانند؟ یک جای کار میلنگد...حواسشان نیست که چه بسا آباء و اجداد خودشان سنی بودهاند وبا رحمت خدا و زحمت علماء، نسل گذشته آنها شیعه شده است.حواسشان نیست برخی از اصحاب سیدالشهدا علیه السلام نیز که متحول شدند، با این تفاسیر حلالزاده نیستند مانند زهیر بن قین. پناه بر خدا !پرسش این است که : اگر کسی شیعه شود و قبلا سنی بوده باشد، یعنی ناگهان حرامزادگیاش، حلالزادگی میشود؟ این چه حرفهای مزخرفی است. روایت امام صادق علیه السلام در مورد کفار هم ازدواج خود را دارند و قطع ارتباط با کسی که تهمت حرامزادگی به یک غلام زد را شنیدهاید؟ پس چه بهتر که فهم خود از روایات این موضوع را معیار ندانند و به اهلش واگذارند.این حرفها نتیجه مرجعیت مداحها به جای علماست.نتیجه فهم دین از پچپچهای زنانه در مهمانی استنتیجه پدرانی است که به جای تلاش برای فهم دین، گوش بچه را از کینهای بیمنطق پر می کنند بیآنکه دلیل آن را به او بفهمانند، زیرا خود نیز نمیدانند. نتیجه صحبت آخوندهایی است که علم و درد دین ندارند اما همیشهی خدا روی منبرند.
برائت مغز دین است و هر کسی به مغز نمیرسد. همهی زندگی، تجلی برائت است نه یک هفته در سالو در همهچیز تأثیر میگذارد نه فقط در رنگ لباس و سبک مداحی و حرکات موزون بدن!
سید حمیدرضا خدائیان اپلیکیشن مدرسه سترا- مدرسه مهارتهای زندگی
دانلود اپلیکیشن:
https://zil.ink/cetra
__
@cetra
برائت یکی از مهمترین جنبههای تشیع است. برائت یعنی من از دشمنان دین سر باز میزنم، با آنها دشمنم و به راه آنها نخواهم رفت و از خداوند میخواهم که رحمت خود را از این افراد دور کند. آنچه که امروز به عنوان برائت خوانده میشود ، عنصری تحریفشده از برائت است. موضوع در اصل برائت نیست بلکه در چگونگی آن است. برائتی که معیار آن دین خدا نیست بلکه شبیه برونافکنی روانشناختی است.
اگر برائت من، نافی برائت از دشمنان و تحریف کنندگان فعلی دین باشد بلکه به آنها کمک کنم و بعلاوه جلوی فهم درست از تشیع را بگیرم یا باعث حجاب علمی بشوم و دیگر کسی تلاشی برای فهم عقاید شیعه نکند و عملا هدایت رخ ندهد، با این تفاسیر چگونه میتوانم ادعای دوستی با اهل بیت علیهم السلام و دشمنی با دشمنان ایشان داشته باشم؟
برائت امروزی برخی محبان اهل بیت علیهم السلام در پی کمک به دشمنان دین است و عملا دوستی با آنها و رضایت بر افعال آنهاست. برائتی که لقلقه زبان است و در زندگی من تأثیری ایجاد نمیکند و بر دنبالهی دشمنان دین، تایید نیز دارد، در واقع قرار گرفتن در ضلع باطل و همراهی با همان کسانی است که آنها را لعن می کنیم. زیرا آنها جلوی فهم دین و نور امامت را گرفتند و ما نیز چنین میکنیم. برائتی که به قصد هدایت نیست، به قصد صدور تشیع نیست، برای توسعه فهم امامت در جهان نیست و جنس نفی آن سازنده نبوده و صرفا یک نفی بدون استراتژی و حتی کمک به دشمنان درجه یک دین است، به چه درد میخورد؟تشیع مانند یهودیت نیست که نخواهد کسی را وارد آیین خود کند. تشیع، آینده جهان است و شما یا جلوی گسترش آن را میگیرید یا به آن کمک میکنید. چگونه است که برخی قرمز میپوشند اما احکام الهی را به سخره میگیرند، دستور امیرالمومنین علیه السلام را تحریف میکنند و کلام خدا را به راحتی رد میکنند، با هر کس و ناکسی فالوده میخورند و ناگهان دیندار میشوند و خود را صاحب دین و فهم کودکانهی خود از روایات را میگیرند و هر کسی را که شیعه نیست، حرامزاده میخوانند؟ یک جای کار میلنگد...حواسشان نیست که چه بسا آباء و اجداد خودشان سنی بودهاند وبا رحمت خدا و زحمت علماء، نسل گذشته آنها شیعه شده است.حواسشان نیست برخی از اصحاب سیدالشهدا علیه السلام نیز که متحول شدند، با این تفاسیر حلالزاده نیستند مانند زهیر بن قین. پناه بر خدا !پرسش این است که : اگر کسی شیعه شود و قبلا سنی بوده باشد، یعنی ناگهان حرامزادگیاش، حلالزادگی میشود؟ این چه حرفهای مزخرفی است. روایت امام صادق علیه السلام در مورد کفار هم ازدواج خود را دارند و قطع ارتباط با کسی که تهمت حرامزادگی به یک غلام زد را شنیدهاید؟ پس چه بهتر که فهم خود از روایات این موضوع را معیار ندانند و به اهلش واگذارند.این حرفها نتیجه مرجعیت مداحها به جای علماست.نتیجه فهم دین از پچپچهای زنانه در مهمانی استنتیجه پدرانی است که به جای تلاش برای فهم دین، گوش بچه را از کینهای بیمنطق پر می کنند بیآنکه دلیل آن را به او بفهمانند، زیرا خود نیز نمیدانند. نتیجه صحبت آخوندهایی است که علم و درد دین ندارند اما همیشهی خدا روی منبرند.
برائت مغز دین است و هر کسی به مغز نمیرسد. همهی زندگی، تجلی برائت است نه یک هفته در سالو در همهچیز تأثیر میگذارد نه فقط در رنگ لباس و سبک مداحی و حرکات موزون بدن!
سید حمیدرضا خدائیان اپلیکیشن مدرسه سترا- مدرسه مهارتهای زندگی
دانلود اپلیکیشن:
https://zil.ink/cetra
__
@cetra
۸:۰۱
۱۴:۲۳
۱۹:۲۷