#هوشمصنوعی🔸قدرت جمنایتعامل با جِمینای (#جمنای) چندوضعیِ #گوگل گوگل: "ما ظرفیت هوشمصنوعی جِمینای (Gemini) را آزمودهایم. جمینای یک مدل هوشمصنوعی چندوضعی (Multimodal) است ما فیلمی از آزمایش آن با محدودهٔ گستردهای از چالشها ضبط کردهایم. به جمینای یک سری تصویر نشان دادهایم و از او درخواست کردیم در مورد آنچه میبیند استدلال کند. این ویدیو بخشی از تعاملات مورد علاقهٔ ما را با جِمینای بهخوبی نمایش میدهد."هوش مصنوعی امروز به ابزاری کارآمد برای رسانه و روابط عمومی تبدیل شده است
۱۰:۰۱
۱۰:۰۲
۱۰:۱۸
#زوم🔸گرافیک خبری
#یونس_شکرخواهگرافیک خبری (News Graphics) در واقع تصویری از خبر است که قسمتی از رویداد یا تمام آن را نشان میدهد.این تصویر توسط گرافیستهایی که با خبر و زبان خبری آشنایی دارند و اکنون به عنوان عضو تحریریههای بزرگ رسانههای خبری درآمدهاند، ترسیم میشود.
۶:۲۶
#گرافیکخبری که با #اینفوگراف (گرافیک اطلاع رسان) متفاوت است در دو مورد اساسی بهکار میآید:۱. عینیت بخشیدن به خبر در قالب تصویر بهمنظور ایجاز و جلوگیری از تطویل خبر در مواجهه با مشکل تراکم مطالب؛۲. عینیت بخشیدن به خبر در قالب تصویر هنگامی که امکان ثبت تصویر رویداد توسط دوربین عکاسی یا فیلمبرداری وجود ندارد.با گرافیک خبری میتوان رویدادها متفاوتی را به تصویر کشید. طراحانی که به گرافیک خبری میپردازند باید افراد بامطالعه و روزآمدباشند و بهطور تخصصی کار کنند، (ورزش، اقتصاد، سیاست و...)به گرافیستهایی که میخواهند گرافیک خبری را تجربه کنند یا در آغاز راهند، توصیه میشود که:۱. گرافیک خبری کاملاً ساده باشد؛۲. اطلاعات ارائه شده در گرافیک خبری در حد توان طرح باشد؛۳. ارائه مرحله به مرحله رویداد ضرورت دارد. گرافیک خبری باید همان سیر منطقی رویداد را طی کند؛۴. عامل انسانی در گرافیک خبری بر عینیت آن میافزاید؛۵. گرافیک خبری در سایتها، مجلهها و روزنامههای رنگی جذابتر خواهد شد، زیرا گرافیک خبری با رنگهای روشن بهتر سازگار است
۶:۲۸
۳:۲۹
#پژوهش
آیا #تلفن_همراه #دانش_آموزان را کندذهن کرده است؟— گوشیهای همراه در مدارس سلاحهای حواسپرتیِ جمعی هستند
نتایج یکی از معروفترین آزمون های سنجش توانمندی دانشآموزان در جهان نشان میدهد که طی چند سال گذشته عملکرد تحصیلی دانشآموزان در کشورهای مختلف تدریجاً ضعیف و ضعیفتر شده است. برخی گمان میکردند همهگیری کرونا و شرایط نامطلوب آموزش در آن دوره باعث این افت بیسابقه شده است، ولی تحقیقات اخیر نشان میدهند این سیر نزولی پیش از دورهٔ کرونا آغاز شده. آخرین گزارش برنامهٔ بینالمللی ارزیابی دانشآموزان، موسوم به پیآیاساِی، به سه دلیل گوشیهای همراه را مقصر اصلی داستان میداند.
۱۰۰۰ کلمه
زمان مطالعه: ۶ دقيقه
ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:B2n.ir/w51475
آیا #تلفن_همراه #دانش_آموزان را کندذهن کرده است؟— گوشیهای همراه در مدارس سلاحهای حواسپرتیِ جمعی هستند
نتایج یکی از معروفترین آزمون های سنجش توانمندی دانشآموزان در جهان نشان میدهد که طی چند سال گذشته عملکرد تحصیلی دانشآموزان در کشورهای مختلف تدریجاً ضعیف و ضعیفتر شده است. برخی گمان میکردند همهگیری کرونا و شرایط نامطلوب آموزش در آن دوره باعث این افت بیسابقه شده است، ولی تحقیقات اخیر نشان میدهند این سیر نزولی پیش از دورهٔ کرونا آغاز شده. آخرین گزارش برنامهٔ بینالمللی ارزیابی دانشآموزان، موسوم به پیآیاساِی، به سه دلیل گوشیهای همراه را مقصر اصلی داستان میداند.
۳:۴۰
#نکته_کاربردی #گرافیک #تبلیغات #بیلبورد
بیلبوردهادر تبلیغات خوب از طریق بیلبورد؛ فونت و تصویر تکراری، فعل امری و متن بیش از ۷ کلمه نباید استفاده شود
۶:۴۰
#منابع🔸١٣١ عنوان کتاب درسی فارسی مکتبخانهها و مدارس از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ شمسی
فرهنگستان زبان و ادب فارسی در قالب طرح پژوهشی "کتابشناسی کتابهای درسی زبان و ادب فارسی مدارس از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ شمسی" اقدام به انتشار ۱۳۱ عنوان از کتابهای قدیمی #فارسی مکاتب و مدارس ایران کرده است؛ این گنجینه شامل کتابهای درسیِ زبان و ادبیات فارسی همۀ مقاطع تحصیلیِ است. قدیمیترین کتابهای این مجموعۀ متعلق به دورۀ مکتبخانه و برخی از کتابها نیز چاپ سنگی هستند. استادانی چون #ناصرالدین_زرینکلک، #نورالدین_زرینکلک، #محمد_سلحشور، #جواد_شریفیصالحی، #محمد_احصایی، #احمد_میرخانی، #حسین_میرخانی، #احمد_نجفیزنجانی و… در کتابت این کتابها نقش داشتهاند. لینک دریافت کتابها
۴:۱۲
#فوتوفن #سایت
ابزارهای هوش مصنوعی
هزاران ابزار #هوشمصنوعی در این سایت طبقهبندی شده است؛ بدون دردسرهای جستجو؛ وارد شوید.https://topai.tools/
۴:۲۶
#شبکههایاجتماعی🔸ابزارهای رایگان
ابزارهای رایگان برای کار با شبکههای اجتماعی در عرصههای گوناگون طراحی، ادیت ویدئو، عکسها، هشتگها، ایده برای محتوا، برنامهریزی، نوشتن و آنالیز
۴:۲۷
#کتاب
تبلیغاتآنچه از فن #تبلیغات میآموزیم این است که هر موضوعی را میتوان به اکثریت مردم قبولاند بهشرطی که چندین بار به نحوی تکرارش کنیم که در حافظهٔ آنان حک شود. ما غالب چیزها را باور داریم فقط به این علّت که چندین بار با لحن تأِییدآمیزی درباره آنها شنیدهایم: حتّی به خاطر نمیآوریم که کجا و چرا موردِ تأیید واقع شدهاند، از این روست که نمیتوانیم به نقدِ آنها بپردازیم، حتّی وقتی که هیچ پشتوانه منطقی مؤید آنها نبوده و تأییدشان از طرف اشخاص ذینفع ابراز شده باشد.
چشمانداز علمی #برتراند_راسل
۴:۳۸
گیف
۰۲:۳۳
#تبلیغات
با اثر فریمینگ (Framing) در تبلیغات آشنا شوید
۴:۴۰
#واژهها🔸آبشار سایبریآبشار سایبری به موقعیتی در اینترنت اشاره دارد که در آن اطلاع یا اطلاعات به وضعیتی دوقطبی یا چند قطبی در میان کاربران میانجامد و باعث رودررو قرار گرفتن و رویارویی کاربران میشود. آبشارهای سایبری در بیشتر مواقع مبتنی بر اطلاعات غلط و مبتنی بر پنداشتها و برداشتهای اشتباه و فاقد منطق و دلایل روشن هستند.این واژه ابتدا از سوی کاس سانستین حقوقدان و نویسنده در یکی از آثارش به نام جمهوری مطرح شد
۶:۵۰
#آموزش✅#روزنامه_نگاری چیست؟ #روزنامه_نگار کیست؟
۴:۱۲
#فتوژورنالیسم
هرچه فاصله سوژه به دوربین نزدیکتر باشد،عمق میدان نیز کمتر میشود.در تصویر فاصله سوژه و دوربین بسیار نزدیک است،بنابراین فضایی که به وضوح در فوکوس قرار گرفته بسیار کم است.
۹:۲۴
#عکاسی
راهنمای #اینفوگرافیک عمق میدان در عکاسی
۹:۲۴
#بازاریابی #تبلیغات #عرصه های_ارتباطی
مراحل قیف جذب مشتریقیف جذب مشتری از پنج مرحله اصلی تشکیل میشود: آگاهی، علاقه، ارزیابی /میل، اقدام / تأیید، و تبدیل. همانطور که در نمودار فوق میبینید، هر مرحله به بخشی از قیف اشاره دارد: بالای قیف (TOFU)، قیف میانی (MOFU)، و پایین قیف (BOFU).در مرحله آگاهی، باید شبیه آهنربای سربی در جلب توجه خریداران بالقوه عمل کنید.در مرحله علاقه، با نشان دادن ارزش شرکت خود و جلب علاقه به برند خود، بر توجه جلب شده سرمایه گذاری کنید.در مرحله ارزیابی/ میل، علاقه مشتری بالقوه را روی یک محصول یا خدمات خاص متمرکز کنید که مزیت یا راه حل خاصی برای آنها فراهم شود.در مرحله اقدام / تأیید، مشتری بالقوه را متقاعد کنید که ماشه را بکشد و کالایی را که مد نظر دارد خریداری کند.در مرحله تبدیل، با فروش محصول یا خدمت، معامله را میبندید.
۴:۳۸
۵:۱۶