عکس پروفایل سلام س

سلام

۱۷۳عضو
thumbnail
#هوش‌مصنوعی🔸قدرت جمنایتعامل با جِمینای (#جمنای) چندوضعیِ #گوگل گوگل: "ما ظرفیت هوش‌مصنوعی جِمینای (Gemini) را آزموده‌ایم. جمینای یک مدل هوش‌مصنوعی چندوضعی (Multimodal) است ما فیلمی از آزمایش آن با محدودهٔ گسترده‌‌ای از چالش‌ها ضبط کرده‌ایم. به جمینای یک سری تصویر نشان داده‌ایم و از او درخواست کردیم در مورد آنچه می‌بیند استدلال کند. این ویدیو بخشی از تعاملات مورد علاقهٔ ما را با جِمینای به‌خوبی نمایش می‌دهد."هوش مصنوعی امروز به ابزاری کارآمد برای رسانه و روابط عمومی تبدیل شده است

۱۰:۰۱

undefinedآپدیت بزرگ گوگل کروم؛ حالا ‌ با هوش مصنوعی متن بنویسیدگوگل با انتشار #مرورگر کروم ام١٢٢ (M122)، ویژگی آزمایشی #هوش‌مصنوعی جدیدی به مرورگر خود اضافه کرده است که کمکم کن بنویسم (Help Me Write) نام دارد و به کاربران در نوشتن متن کمک می‌کند. طبق اعلام گوگل، این ابزار از مدل‌ زبانی بزرگ جمنای (Gemini) برای درک محتوای صفحه‌ی وبی که در آن حضور دارید بهره می‌برد تا بتواند بهترین پیشنهادات را برای تولید متن ارائه دهد. ابزار هوش مصنوعی تولید متن مرورگر کروم می‌تواند حتی پارگرافی کامل از محتوای صفحه‌ی وبی که در آن حضور دارید ارائه دهد تا منظور شما را بهتر به مخاطب منتقل کند. به‌عنوان مثال برای فروش یک محصول چنین پیشنهادی داد: من به مکان کوچک‌تری نقل‌مکان کرده‌ام و جایی برای سرخ‌ کن بدون روغن ندارم. این دستگاه وضعیت خوبی دارد و عالی کار می‌کند و من آن را با قیمت ۵۰ دلار می‌فروشم؛ درصورت تمایل به خرید با من تماس بگیرید.در مثالی دیگر از ابزار هوش مصنوعی کروم برای نوشتن درخواست بازگردانی کلاه ایمنی معیوب دوچرخه استفاده شد تا به فروشنده اطلاع دهد کلاه مذکور ترک خورده که در گارانتی آن ذکر نشده است.اگر اولین پیشنهاد ابزار هوش مصنوعی کروم مناسب سناریوی شما نبود می‌توانید لحن و طول پیام را تغییر دهید. پس‌از اتمام کار باید روی دکمه‌ی جایگزین کن (Replace) کلیک کنید تا با توجه به درخواست شما پیشنهادش را تغییر دهد. زومیت

۱۰:۰۲

undefinedسبک‌های متفاوت خبریاﻧﺘﺨﺎب #ﺳﺒﻚ‌ﺧﺒﺮی ﻋﻤـﺪﺗﺎً در ﮔﺮو ﻣﺎﻫﻴـﺖ ﺧـﻮد روﻳﺪاد اﺳﺖ اﻣﺎ ﺗﻨﻈﻴﻢ #ﺧﺒﺮ و رﻳﺨـﺘﻦ آن در داﺧـﻞ ﻳـﻚ ﺳـﺒﻚ، ﻛـﺎری دﺷﻮار اﺳﺖ ﻛﻪ روزﻧﺎﻣﻪﻧﮕﺎر ﺑﺎﻳﺪ اﻧﺠﺎم دﻫﺪ. دﺷﻮاری اﻳـﻦ اﻣـﺮ ﻫﻨﮕﺎمی ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﻌﻠﻮم میﺷﻮد ﻛﻪ ﺷﺨﺺ ﻗﺼﺪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺑـﻪ ﻳـﻚ روزﻧﺎﻣـﻪﻧﮕـﺎر ﭘﺮﻗﺪرت ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﻮد. در واﻗﻊ ﻧﻜﺘﻪ اﻳـﻦ اﺳـﺖ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮای رﻓـﻊ ﺗﻜﻠﻴـﻒ ﺧﺒـﺮ نمیﻧﻮﻳﺴﻴﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺧﺒﺮ را ﺑﺮای ﺧﻮاﻧﺪه ﺷﺪن ــ و ﻧـﻪ ﻓﻘـﻂ ﭼﺎپ وآﭘﻠﻮدﺷﺪن ــ ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ و ﺧﻮاﻧﻨﺪﮔﺎن و ﻛﺎرﺑﺮان، ﺧﺒﺮ ﺷﻤﺎ را نمیﺧﻮاﻧﻨـﺪ، ﻣﮕﺮ آﻧﻜﻪ ﺗﻮﺟﻪ آنان ﺑﻪ ﺧﺒﺮ ﺟﻠﺐ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ و اﻳﻦ ﺟﻠﺐ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﻴﺴﺮ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ ﻣﮕﺮ آﻧﻜﻪ ﻟﺒﺎس ﺧﺒﺮ ــ ﻳﺎ ﻫﻤﺎن ﺳﺒﻚ اراﺋه ﺧﺒﺮ ــ ﭼﺸﻢﻧﻮاز و ﻓﺎﺧﺮ ﺑﺎﺷﺪ.undefinedﺧﺒﺮ ﻣﺤﺾ و ﻫﻨﺠﺎر ﻃﺒﻴﻌﻲ: ﺣﺘﻲ ﻳﻚ ﺧﺒﺮﻣﺤﺾ ﻛﻪ ﺑـﻪ آن ﺧﺒﺮﻣﻌﻤﻮﻟﻲ و ﺧﺒﺮﻣﺴﺘﻘﻴﻢ و ﺑﺪون ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻫﻢ میﮔﻮﻳﻨﺪ و ﻫﻤﭽﻨـﻴﻦ ﺳﺨﺖ ﺧﺒر ﻫﻢ ﺧﻮاﻧﺪه میﺷﻮد، نمیﺗﻮاﻧﺪ ﻓﺎﻗﺪ ﺳـﺎﺧﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ نباﺷﺪ. اﻟﺒﺘﻪ ﺑﺪﻳﻬﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺒﺮ ﻣﺤﺾ ﻳﺎ ﻫﻤﺎن ﺧﺒﺮﻣﻌﻤﻮلی (straight news) اﺻﻼ ﺑﻪ معنیﺧﺒﺮ بی‌اﻫﻤﻴﺖ ﻧﻴﺴﺖ. در ادﺑﻴﺎت روزﻧﺎﻣﻪﻧﮕﺎری ﺑﺮای ﺧﺒﺮﻣﺤﺾ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻋﻠﻤﻲ ﻣﺸﺨﺼﻲ وﺟﻮد دارد: ﺧﺒﺮ ﻣﺤﺾ، ﺧﺒﺮی اﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﻮل ﻳﻚ روﻳﺪاد ﻣﺸﺨﺺ ــ در زﻣﺎن و ﻣﻜﺎن ﻣﺸﺨﺺ ــ ﺑﺪون اﻋﻤﺎلﻧﻈﺮ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎر ﺷﻜﻞ میﮔﻴﺮد و وﻇﻴﻔه آن اﻧﺘﻘﺎل ﺟﺰﻳﻴﺎت ــ ﺗﺎ ﺣﺪ اﻣﻜﺎن ــ در ﭼﺎرﭼﻮب ﻣﺤﺪودﻳﺖﻫﺎی زﻣﺎنی و ﻣﻜﺎﻧﻲ اﺳﺖ. ﺧﺒﺮ ﻣﺤﺾ ﺑﺨﺶ اﻋﻈﻢ ﺗﻮﻟﻴـﺪ ﺗﺤﺮﻳﺮﻳﻪﻫﺎی ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت و ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺻﻔﺤه اول روزﻧﺎﻣﻪﻫﺎ را ﺗﺸﻜﻴﻞ می‌دﻫﺪ. ﺧﺒﺮﮔﺰاریﻫﺎی ﺑﺰرگ بین‌المللی ﻣﺜﻞ آﺳﻮﺷﻴﺘﺪﭘﺮس، ﻳﻮﻧﺎﻳﺘﺪﭘﺮس اﻳﻨﺘﺮﻧﺸﻨﺎل، ﻓﺮاﻧﺲﭘﺮس و روﻳﺘﺮز ﻣﺪعی ﻫـﺴﺘﻨﺪ ﻛـﻪ ﻫﻤه ﺧﺒﺮﻫﺎیی ﻛﻪ از ﺳﻮی آنﻫﺎ ﻣﺨﺎﺑﺮه میﺷﻮﻧﺪ، ﺧﺒﺮ ﻣﺤﺾ ﻫﺴﺘﻨﺪ.ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ، ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺧﺒﺮ ﻣﺤﺾ ﻛﺎری ﻣﻬﻢ و ﺟﺪی اﺳـﺖ و از آﻧﺠﺎ ﻛـﻪ ﺑﺨﺶ اصلی ﻣﻄﺎﻟﺐ روزﻧﺎﻣﻪﻫﺎ را ﺧﺒﺮﻫﺎی ﻣﺤﺾ ﺗﺸﻜﻴﻞ می‌دﻫﻨـﺪ، اﻳـﻦ ﻧﻮع ﺧﺒﺮﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺳﺎدﮔﻲ و وﺿﻮح ﺗﻤﺎم ﺗﻬﻴﻪ ﺷـﻮﻧﺪ. ﭘﺮﻫﻴـﺰ از ﻟﻔﺎﻇﻲ و ﺣﺎﺷﻴﻪروی در ﺗﻨﻈﻴﻢ اﻳﻦ ﻧﻮع از ﺧﺒﺮﻫﺎ، ﭘﺎﻳـﻪ و اﺳـﺎس ﻛـﺎر را ﺗـﺸﻜﻴﻞ می‌دﻫﺪ. اﻣﺎ در ﻋـﻴﻦ ﺣـﺎل ﻧﺒﺎﻳﺪ اﻃﻼﻋﺎت ﻻزم و ﺿﺮوری را ﺑـﻪ ﭘـﺎی اﺧﺘﺼﺎر و اﻳﺠﺎز ﺧﺒﺮی ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ ﻛﺮد. ﺑﺎﻳﺪ ﺧﺒﺮ را ﻣﺜﻞ ﻳﻚ ارﮔﺎﻧﻴﺴﻢ اﻧﺴﺎﻧﻲ دﻳﺪ و ﮔﻮﺷﺖ و اﺳﻜﻠﺖ را ﺑﺎ ﻫﻢ اراﺋﻪ ﻛﺮد. ﭘﺲ ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ وﻗﺘﻲ ﻛﻪ ﺧﺒﺮﻣﺤﺾ میﻧﻮﻳـﺴﻴﻢ، ﺑﺎﻳـﺪ ﺑـﻪ ﻓﻜـﺮ ﺳـﺎﺧﺖ ﺧﻮب و ﻣﻨﺎﺳﺐ آن ﺑﺎﺷﻴﻢ و آداب وﻳﮋه‌ای را ﺑﺮای ﻧﻴﻞ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻘﺼﻮد ﺑﺠﺎ آورﻳﻢ؛ و اﻳﻦ ﻣﻤﻜﻦ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد ﻣﮕﺮ آﻧﻜﻪ از ﻳﻚ ﻫﻨﺠﺎر ﻃﺒﻴﻌـﻲ ﭘﻴـﺮوی ﻛﻨﻴﻢ. دﺳﺘﻴﺎبی ﺑﻪ اﻳﻦ ﻫﻨﺠﺎر ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺑﺴﻴﺎر ﺳﺎده اﺳﺖ، ﻣﺸﺮوط ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮه ﺧﺒﺮدﻫﻲ ﻣﺮدم ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺗﻮﺟﻪ ﺷـﻮد. ﻣـﺮدم ﺑﻬﺘـﺮﻳﻦ ﺧﺒﺮﻧﮕـﺎران ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻛﻮﺗﺎه، ﻣﺨﺘﺼﺮ و ﻣﻔﻴﺪ ﺧﺒﺮ می‌دﻫﻨﺪ. وﻗﺘﻲ ﻛﻪ ﻣﺮدم ﺑـﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺧﺒﺮ می‌دﻫﻨﺪ، اﺻﻞ ﻣﻄﻠﺐ را ﺑـﺪون ﺣﺎﺷﻴﻪروی در ﻫﻤـﺎن اﺑﺘـﺪا ﻣﻄـﺮح میﻛﻨﻨﺪ و ﺑﻌﺪ ﺟﺰﻳﻴﺎت ﺿﺮوری را اراﺋﻪ می‌دﻫﻨﺪ. ﺑﻪ دﻳﮕﺮ ﺳﺨﻦ، میﺗﻮان ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ﻣﺮدم ﺟﺎﻟﺐﺗﺮﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺧﺒﺮ را اﺑﺘﺪا و اﻃﻼﻋـﺎت ﺗﻜﻤﻴﻠـﻲ را در ﻣﺮﺣﻠه دوم اراﺋﻪ میﻛﻨﻨﺪ، و ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺧﺒﺮدﻫﻲ ﻫﺮﮔﺰ، اﺑﺘﺪا ﺑﻪ ﭘﻴﺸﻴﻨه ﺧﺒـﺮ و ﺑﻪ ﭘﻴﺶزﻣﻴﻨﻪﻫﺎی آن نمیﭘﺮدازﻧﺪ. ﻫﻤﻴﻦ ﻫﻨﺠﺎر ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺧﺒﺮدﻫﻲ ﻣﺮدم، ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺑﺎﻳـﺪ اﻟﮕـﻮی ﺧﺒﺮﻧﻮﻳـﺴﻲ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎران در زﻣﻴﻨه اراﺋه ﺧﺒﺮﻫﺎی ﻣﺤﺾ ﺑﺎﺷﺪ: ﺣﺮﻛﺖ از ﺟﺎﻟـﺐﺗـﺮﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺧﺒﺮ ﺑﻪﺳﻮی ﻛﻢﺟﺎذﺑﻪﺗﺮﻳﻦ ﺑﺨﺶ آن.ﺧﺒﺮی ﻛﻪ ﺑﺎ اﻳﻦ ﺳﻴﺎق ﺳﺎﺧﺘﻪ و ﭘﺮداﺧﺘﻪ میﺷﻮد از ﺳﺒﻚ ﻣﻌﺮوف ﺑـﻪ ﺳﺒﻚ ﻫﺮم واروﻧﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﻛﺮده اﺳﺖ. ﺑﻪدﻳﮕﺮ ﺳﺨﻦ ﻫﻤﻪ ﺗﻼش روزﻧﺎﻣﻪﻧﮕﺎر در اﻳﻦ ﺳﺒﻚ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛـﻪ ﺑﺎﺳﻄﻮر آﻏﺎزﻳﻦ ﺧﺒﺮ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺨﺎﻃﺐ را ﺟﻠﺐ ﻛﻨﺪ و ﺳﭙﺲ ﺑﺎ ﺑﺪﻧﻪ ﺧﺒﺮ او را ﻧﮕﺎه دارد ﺗﺎ ﺑﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮش ﺑﺮﺳﺪ.روزﻧﺎﻣﻪﻧﮕﺎران در اﻳﻦ ﺳﺒﻚ ﺑﻪﺷﺪت ﻣﺮاﻗﺐ ﺳـﻄﻮر آﻏـﺎزﻳﻦ ﺧﺒـﺮ از ﻧﻈﺮ ﺟﺬابﺑﻮدن، رﻋﺎﻳﺖ اراﺋﻪ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻪﺗﺮﺗﻴﺐ اﻫﻤﻴﺖ، ذﻛﺮ ﻣﻨﺒﻊ ﺑـﺮای اراﺋﻪ اﻃﻼﻋﺎت و ﭘﺮﻫﻴﺰ از زﻳﺎدهﮔﻮیی ﻫﺴﺘﻨﺪ.

۱۰:۱۸

thumbnail
#زوم🔸گرافیک خبریundefined#یونس_شکرخواهگرافیک خبری (News Graphics) در واقع تصویری از خبر است که قسمتی از رویداد یا تمام آن را نشان می‌دهد.این تصویر توسط گرافیست‌هایی که با خبر و زبان خبری آشنایی دارند و اکنون به ‌عنوان عضو تحریریه‌های بزرگ رسانه‌های خبری درآمده‌اند، ترسیم می‌شود.

۶:۲۶

#گرافیک‌خبری که با #اینفوگراف (گرافیک اطلاع رسان) متفاوت است در دو مورد اساسی به‌کار می‌آید:۱. عینیت بخشیدن به خبر در قالب تصویر به‌منظور ایجاز و جلوگیری از تطویل خبر در مواجهه با مشکل تراکم مطالب؛۲. عینیت بخشیدن به خبر در قالب تصویر هنگامی که امکان ثبت تصویر رویداد توسط دوربین عکاسی یا فیلمبرداری وجود ندارد.با گرافیک خبری می‌توان رویدادها متفاوتی را به تصویر کشید. طراحانی که به گرافیک خبری می‌پردازند باید افراد بامطالعه و روزآمدباشند و به‌طور تخصصی کار ‌کنند، (ورزش، اقتصاد، سیاست و...)به گرافیست‌هایی که می‌خواهند گرافیک خبری را تجربه کنند یا در آغاز راهند، توصیه می‌شود که:۱. گرافیک خبری کاملاً ساده باشد؛۲. اطلاعات ارائه‌ شده در گرافیک خبری در حد توان طرح باشد؛۳. ارائه مرحله به مرحله رویداد ضرورت دارد. گرافیک خبری باید همان سیر منطقی رویداد را طی کند؛۴. عامل انسانی در گرافیک خبری بر عینیت آن می‌افزاید؛۵. گرافیک خبری در سایت‌ها، مجله‌ها و روزنامه‌های رنگی جذاب‌تر خواهد شد، زیرا گرافیک خبری با رنگ‌های روشن بهتر سازگار است

۶:۲۸

thumbnail
undefinedپنجمین #همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی کشور در 9 اسفند ماه 1402 توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.https://mil.farhang.gov.ir/

۳:۲۹

thumbnail
#پژوهش
آیا #تلفن‌_همراه #دانش‌_آموزان را کندذهن‌ کرده است؟— گوشی‌های همراه در مدارس سلاح‌های حواس‌پرتیِ جمعی هستند

نتایج یکی از معروف‌ترین آزمون های سنجش توانمندی دانش‌آموزان در جهان نشان می‌دهد که طی چند سال گذشته عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در کشورهای مختلف تدریجاً ضعیف و ضعیف‌تر شده است. برخی گمان می‌کردند همه‌گیری کرونا و شرایط نامطلوب آموزش در آن دوره باعث این افت بی‌سابقه شده است، ولی تحقیقات اخیر نشان می‌دهند این سیر نزولی پیش از دورهٔ کرونا آغاز شده. آخرین گزارش برنامهٔ بین‌المللی ارزیابی دانش‌آموزان، موسوم به پی‌آی‌اس‌اِی، به سه دلیل گوشی‌های همراه را مقصر اصلی داستان می‌داند.
undefined ۱۰۰۰ کلمه undefined زمان مطالعه: ۶ دقيقه
undefined ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:B2n.ir/w51475

۳:۴۰

#نکته_کاربردی #گرافیک #تبلیغات #بیلبوردundefinedبیلبوردهادر تبلیغات خوب از طریق بیلبورد؛ فونت و تصویر تکراری، فعل امری و متن بیش از ۷ کلمه نباید استفاده شود

۶:۴۰

#منابع🔸١٣١ عنوان کتاب درسی فارسی مکتبخانه‌ها و مدارس از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ شمسیundefinedفرهنگستان زبان و ادب فارسی در قالب طرح‌ پژوهشی "کتاب‌شناسی کتاب‌های درسی زبان و ادب فارسی مدارس از ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ شمسی" اقدام به انتشار ۱۳۱ عنوان از کتاب‌های قدیمی #فارسی مکاتب و مدارس ایران کرده است؛ این گنجینه شامل کتاب‌های درسیِ زبان و ادبیات فارسی همۀ مقاطع تحصیلیِ است. قدیمی‌ترین کتاب‌های این مجموعۀ متعلق به دورۀ مکتبخانه و برخی از کتاب‌ها نیز چاپ سنگی هستند. استادانی چون #ناصرالدین_زرین‌کلک،‌ #نورالدین‌_زرین‌کلک، #محمد_سلحشور، #جواد_شریفی‌صالحی، #محمد_احصایی، #احمد_میرخانی، #حسین_میرخانی،‌ #احمد_نجفی‌زنجانی و… در کتابت این کتاب‌ها نقش داشته‌اند. لینک دریافت کتاب‌ها

۴:۱۲

#فوت‌وفن #سایتundefinedابزارهای هوش‌ مصنوعی undefinedهزاران ابزار #هوش‌مصنوعی در این سایت طبقه‌بندی شده است؛ بدون دردسرهای جستجو؛ وارد شوید.https://topai.tools/

۴:۲۶

thumbnail
#شبکه‌های‌اجتماعی🔸ابزارهای رایگانundefinedابزارهای رایگان برای کار با شبکه‌های اجتماعی در عرصه‌های گوناگون طراحی، ادیت ویدئو، عکس‌ها، هشتگ‌ها، ایده برای محتوا، برنامه‌ریزی، نوشتن و آنالیز

۴:۲۷

#کتاب undefined تبلیغاتآنچه از فن #تبلیغات می‌آموزیم این است که هر موضوعی را می‌توان به اکثریت مردم قبولاند به‌شرطی که چندین بار به نحوی تکرارش کنیم که در حافظهٔ آنان حک شود. ما غالب چیزها را باور داریم فقط به این علّت که چندین بار با لحن تأِییدآمیزی درباره آن‌ها شنیده‌ایم: حتّی به خاطر نمی‌آوریم که کجا و چرا موردِ تأیید واقع شده‌اند، از این روست که نمی‌توانیم به نقدِ آن‌ها بپردازیم، حتّی وقتی که هیچ پشتوانه منطقی مؤید آن‌ها نبوده و تأییدشان از طرف اشخاص ذی‌نفع ابراز شده باشد.undefined چشم‌انداز علمی #برتراند_راسل

۴:۳۸

thumbnail
گیف
۰۲:۳۳
#تبلیغات undefinedبا اثر فریمینگ (Framing) در تبلیغات آشنا شوید

۴:۴۰

#واژه‌ها🔸آبشار سایبریآبشار سایبری به موقعیتی در اینترنت اشاره دارد که در آن اطلاع یا اطلاعات به وضعیتی دوقطبی یا چند قطبی در میان کاربران می‌انجامد و باعث رودررو قرار گرفتن و رویارویی کاربران می‌شود. آبشارهای سایبری در بیشتر مواقع مبتنی بر اطلاعات غلط و مبتنی بر پنداشت‌ها و برداشت‌های اشتباه و فاقد منطق و دلایل روشن هستند.این واژه ابتدا از سوی کاس سانستین حقوقدان و نویسنده در یکی از آثارش به نام جمهوری مطرح شد

۶:۵۰

thumbnail
#آموزش✅#روزنامه_نگاری چیست؟ #روزنامه_نگار کیست؟

۴:۱۲

thumbnail
#فتوژورنالیسم undefinedهرچه فاصله سوژه به دوربین نزدیکتر باشد،عمق میدان نیز کمتر میشود.در تصویر فاصله سوژه و دوربین بسیار نزدیک است،بنابراین فضایی که به وضوح در فوکوس قرار گرفته بسیار کم است.

۹:۲۴

thumbnail
#عکاسی undefinedراهنمای #اینفوگرافیک عمق میدان در عکاسی

۹:۲۴

thumbnail
#بازاریابی #تبلیغات #عرصه های_ارتباطیundefinedمراحل قیف جذب مشتریقیف جذب مشتری از پنج مرحله اصلی تشکیل می‌شود: آگاهی، علاقه، ارزیابی /میل، اقدام / تأیید، و تبدیل. همانطور که در نمودار فوق می‌بینید، هر مرحله به بخشی از قیف اشاره دارد: بالای قیف (TOFU)، قیف میانی (MOFU)، و پایین قیف (BOFU).در مرحله آگاهی، باید شبیه آهنربای سربی در جلب توجه خریداران بالقوه عمل کنید.در مرحله علاقه، با نشان دادن ارزش شرکت خود و جلب علاقه به برند خود، بر توجه جلب شده سرمایه گذاری کنید.در مرحله ارزیابی/ میل، علاقه مشتری بالقوه را روی یک محصول یا خدمات خاص متمرکز کنید که مزیت یا راه حل خاصی برای آنها فراهم شود.در مرحله اقدام / تأیید، مشتری بالقوه را متقاعد کنید که ماشه را بکشد و کالایی را که مد نظر دارد خریداری کند.در مرحله تبدیل، با فروش محصول یا خدمت، معامله را می‌بندید.

۴:۳۸

undefinedفراخوان فصلنامه تخصصی «روابط عمومی‌های ایران»

undefinedنخستین شماره فصلنامه تخصصی «روابط عمومی های ایران» با محوریت ضرورتها، الزامات و اقتضائات روابط عمومی‌های دولتی منتشر می‌شود.
undefinedاین فصلنامه با صاحب‌امتیازی شورای اطلاع رسانی دولت و با بهره گیری از ظرفیت، دانش و تجربه دانشگاهیان، پژوهشگران، متخصصان و دست‌اندارکاران بخش‌های ارتباطات و اطلاع رسانی به منظور تقویت جایگاه، نقش و اثربخشی ماموریت‌ها و فعالیت‌های کارشناسان عرصه روابط عمومی منتشر می‌شود.
undefinedتولید، به اشتراک گذاری و ترویج پژوهش، دانش و تجربه‌ها، مهارتهای کاربردی، روندها و رویه‌های روابط عمومی اثربخش، توسعه گفتمان علمی در نظام ارتباطات و اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور، ایجاد مرجعیت اطلاعاتی، آموزشی و تحلیلی معتبر در حوزه روابط عمومی، تجربه‌نگاری و مستندسازی منظم و فراگیر فعالیت‌ها، تلاش‌ها و رویدادهای علمی و آموزشی حوزه روابط عمومی‌ها در ایران و جهان و انعکاس دیدگاه‌های صاحب نظران و پژوهشگران و کارشناسان روابط عمومی در موضوعات مرتبط با نظام مسائل  روابط عمومی‌ها از اهداف اصلی این فصلنامه است.
undefinedاز استادان، صاحبنظران، کارشناسان و سایر علاقه‌مندان حوزه روابط عمومی، رسانه و علوم ارتباطات، مدیریت رسانه و... دعوت می شود در قالب یادداشت، مقاله، ترجمه و تجربه‌نگاری مستند، آثار خود را به نشانی رایانامه: ارسال نمایند.
undefined موضوعات پیشنهادی شماره نخست فصلنامه شامل عناوین زیر است:
undefinedالزامات کارآمدسازی جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان‌های دولتی
undefinedالزامات و ابعاد روابط رسانه‌ای در روابط عمومی‌های دولتی
undefinedارتباطات ریسک و بحران در روابط عمومی‌های دولتی
undefinedمهارتهای کاربردی مورد نیاز برای کارشناسان روابط عمومی‌های دولتی
undefinedارتباطات درون سازمانی در روابط عمومی‌های دولتی
undefinedروابط با ذینفعان و شهروندان در روابط عمومی‌های دولتی
undefinedصلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های دولتی
undefinedمدیریت شهرت و اعتبار در روابط عمومی‌های دولتی
undefinedپروتکل‌های رسانه ای روابط عمومی دستگاه‌های دولتی
undefinedایده‌پردازی و خلاقیت در روابط عمومی‌های دولت

۵:۱۶